Mijn geschiedenis?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
met een zelfde sinterklaas verhaaltje denken de arabische landen dat ze recht hebben op israel. maar dan hanteren de arabieren een nog dommer verhaaltje. de palestijnen zijn nooit door geen enkele arabische stam getollereerd en met miljoenen tegelijk vermoord. niet zo miepen en leer je eigen geschiedenis eens.
de geschiedenis dan. en dioe die arafatshawl eens af!quote:
Heb ik niet maar doe jij je oogklepjes 's af!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de geschiedenis dan. en dioe die arafatshawl eens af!
die zijn af! weet jij hoevaak de palestijnen betaald zijn voor hun "afgepakte" land? arafat had bijna een miljard euro op zijn rekening? snap je het nu een beetje? ken je de geschiedenis van de palestijnen in corrupt arabië?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:56 schreef Braamhaar het volgende:
[..]
Heb ik niet maar doe jij je oogklepjes 's af!
Je zal vast een slimme jongen zijn, of een aardige vent, maar ik heb wat moeite met je sociale en communicatieve vaardigheden eerlijk gezegd, kan dat misschien anders?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:55 schreef zoalshetis het volgende:
de geschiedenis dan. en dioe die arafatshawl eens af!
Het verhaal betreffende corrupt Arabie is mij wel bekend ja, een van de oorzaken waarom men in die streken zo'n afkeer heeft van de westerse seculiere samenleving als het goed is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:58 schreef zoalshetis het volgende:
die zijn af! weet jij hoevaak de palestijnen betaald zijn voor hun "afgepakte" land? arafat had bijna een miljard euro op zijn rekening? snap je het nu een beetje? ken je de geschiedenis van de palestijnen in corrupt arabië?
westerse manieren van doenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:04 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het verhaal betreffende corrupt Arabie is mij wel bekend ja, een van de oorzaken waarom men in die streken zo'n afkeer heeft van de westerse seculiere samenleving als het goed is.
Bepaalde intellectuelen uit Arabie probeerden de westerse wereld te immiteren, ze vonden ons zelfs betere Moslims dan zij omdat we meer vrijheid hadden, gelijkheid, en kleinere verschillen tussen arm en rijk, maar helaas ging men zich te buiten aan allerlei westerse manieren van doen, tot onvrede van de lokale bevolkingen aldaar.
Wat is dat dan volgens jou, vrijheid?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
westerse manieren van doen![]()
in allahsnaam, snap je dan niet dat vrijheid het belangrijkste goed is?
dat gaat ff te lang duren nu... maar islam is het niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:08 schreef Braamhaar het volgende:
[..]
Wat is dat dan volgens jou, vrijheid?
Ben wel benieuwd anders!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat gaat ff te lang duren nu... maar islam is het niet.
voordat ik ga slapen wil ik nog ff de vrijheid van de beweging waar mohamed b uitkomt noemen en dat die beweging gewoon ook te interpreteren is volgens hetzelfde boek van de "vrede" (proest!)quote:
Interessant jouw opinie, wellicht dat we op een ander tijdstip dit 's verder kunnen uitdiepen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
voordat ik ga slapen wil ik nog ff de vrijheid van de beweging waar mohamed b uitkomt noemen en dat die beweging gewoon ook te interpreteren is volgens hetzelfde boek van de "vrede" (proest!)
Dat snap ik wel ja, ik snap alleen niet wat je precies bedoelt met deze opmerking in relatie tot het stuk waar je op reageerde.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:06 schreef zoalshetis het volgende:
westerse manieren van doen![]()
in allahsnaam, snap je dan niet dat vrijheid het belangrijkste goed is?
Dat zou fantastisch zijn, want vooralsnog heb ik geen flauw benul van wat zoalshetis nou eigenlijk bedoelt, maar het klinkt best interessantquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:18 schreef Braamhaar het volgende:
Interessant jouw opinie, wellicht dat we op een ander tijdstip dit 's verder kunnen uitdiepen?
Neuh, waarschijnlijk is het gewoon laat maar we kunnen morgen of beter gezegd, later op de dag, weer een poging wagen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:35 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat zou fantastisch zijn, want vooralsnog heb ik geen flauw benul van wat zoalshetis nou eigenlijk bedoelt, maar het klinkt best interessant
Of ben ik nu alweer te oud voor dergelijke snelle, flitsende opmerkingen?
eens ff kijken, waar waren we gebleven?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:41 schreef Braamhaar het volgende:
[..]
Neuh, waarschijnlijk is het gewoon laat maar we kunnen morgen of beter gezegd, later op de dag, weer een poging wagen?
http://www.washingtonpost(...)005080101453_pf.htmlquote:Until recently, Iran was judged, according to February testimony by Vice Adm. Lowell E. Jacoby, director of the Defense Intelligence Agency, to be within five years of the capability to make a nuclear weapon. Since 1995, U.S. officials have continually estimated Iran to be "within five years" from reaching that same capability. So far, it has not.
The new estimate extends the timeline, judging that Iran will be unlikely to produce a sufficient quantity of highly enriched uranium, the key ingredient for an atomic weapon, before "early to mid-next decade," according to four sources familiar with that finding. The sources said the shift, based on a better understanding of Iran's technical limitations, puts the timeline closer to 2015 and in line with recently revised British and Israeli figures.
quote:Sleep Iran voor de veiligheidsraad
Rik Kuethe
Als diplomatiek overleg over kernwapenprogramma vastloopt, moet Teheran voor Veiligheidsraad worden gedaagd
De inhuldiging van de nieuwe Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad zal op 4 augustus plaats hebben onder luid gekrakeel over het nucleaire programma van zijn land. Teheran kondigde op 1 augustus immers aan een deel van zijn nucleaire activiteiten te hervatten. Het met veel listen en bedrog omgeven programma was in november 2004 onder internationale druk juist stopgezet.
Namens het Westen onderhandelt de zogenaamde EU-3 met Teheran: Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Tot begin van dit jaar stonden de Verenigde Staten een hardere lijn voor, zoals een mogelijke veroordeling door de Veiligheidsraad. Zelfs een gewapend ingrijpen werd niet categorisch uitgesloten.
Maar tijdens zijn bezoek aan Europa in februari, zei de Amerikaanse president George W.Bush dat de EU-3 in deze zaak ook namens de Verenigde Staten konden spreken. Die aanpassing gebeurde ook om gehoor te geven aan de Europse smeekbede het buitenlands beleid van Amerika en Europa wat meer op één lijn te brengen.
Teheran rechtvaardigde de hervatting van het programma om uranium te verrijken met het uitblijven van voorstellen van de 'Drie Musketiers' uit Parijs, Berlijn en Londen op 1 augustus 2005.
Erg serieus klinkt dat argument niet. De EU-3 landen hadden met die nieuwe voorstellen willen wachten tot de inhuldiging van de nieuwe president.
De Amerikanen, ook de Democraten, betogen nu dat, mocht het diplomatieke pad van de EU-3 doodlopen,(en daar ziet het naar uit), Europa zich moet inspannen om Teheran door de Veiligheidsraad veroordeeld te krijgen. Nu de zoete broodjes zijn aangebrand, wordt het tijd voor andere koek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |