Inderdaad, en ze rijden ook erg fijn.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:32 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ja die Calibra's zijn echt strak! Die snijden door de lucht met hun Cw-waarde van 0,26. Beat that!
quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:32 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ja die Calibra's zijn echt strak! Die snijden door de lucht met hun Cw-waarde van 0,26. Beat that!
Het mag maar hoeft niet. Wat jij wil..quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:43 schreef SwOoSh het volgende:
moet je hier opels belachelijk maken?
Valt reuze mee hoor, en zijn sjonnies nog niet uitgestorven dan?quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:47 schreef Ingrate het volgende:
jammer dat die calibra zo'n auto is geworden voor sjonnies
Dat is zeker een brute bak, maar die lijkt weer teveel op de Kadettquote:Op woensdag 27 juli 2005 22:46 schreef Sterke_Yerke het volgende:
@ P_P Moet je die opel/lotus omega iets naar boven kijken dan, die heeft 377 pk![]()
Je hebt gelijk dat ie wat op een kadett lijkt, maar wat is er mis met een kadett?quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:51 schreef pieter_pontiac het volgende:
[..]
Dat is zeker een brute bak, maar die lijkt weer teveel op de Kadett
OK, nog een dan:
[afbeelding]
En nu snel weg uit dit topic voor iemand me hier ziet...![]()
Netvliesverscheurend lelijk en fout.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:52 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat ie wat op een kadett lijkt, maar wat is er mis met een kadett?
Trouwens als ik het goed bekijk is dat een Holden![]()
Ik heb er zelf één gehad (zie eerder geplaatste foto) en ben ook een groot Opel fan, maar ik vind die Kadett'en echt lelijke bakken.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:52 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat ie wat op een kadett lijkt, maar wat is er mis met een kadett?
quote:
Duidelijk, héél erg dui-de-lijk...quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:45 schreef pieter_pontiac het volgende:
Maar goed, als ik dan ontopic moet, dan is er IMHO maar 1 mooie Opel, en dat is deze:
De Omega 2(?) met 2,5liter BMW dieselmotor en automaat
Uiteraard wel even flink verlagen, niet zoals op de foto
En roestende, rokende rammelbakken.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:54 schreef pieter_pontiac het volgende:
[..]
Netvliesverscheurend lelijk en fout.
Ik vind alle opels net zoals Volkswagens enorm saai. Behalve deze. Dit is echt de enigste mooie Opel die er is. En zelfs daar zou ik eigenlijk nog niet eens in willen rijden omdat het een Opel is.quote:
Wat is dat dan??quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:04 schreef Otpor het volgende:
http://www.vauxhalltribes.co.uk/
Dit zouden ze bij Opel nou eens meer moeten doen, krijgen ze tenminste een iets hipper imago.
Is gewoon promotie van Vauxhall,quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:05 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Wat is dat dan??
En Vauxhall is toch Opel?
Cw van 0,26? lijkt me erg onwaarschijnlijkquote:Op woensdag 27 juli 2005 22:32 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ja die Calibra's zijn echt strak! Die snijden door de lucht met hun Cw-waarde van 0,26. Beat that!
Mij niet, want het is zo, sla google er maar op na. En die Omega is inderdaad een Lotus/Opel Omega. Maar als je dat geen opel mocht noemen, dan mag je de speedster ook geen opel noemen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:25 schreef BMW_Master het volgende:
[..]
Cw van 0,26? lijkt me erg onwaarschijnlijk
Ziet er vanuit deze hoek uit als een sedan.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Opel Astra hatchback![]()
![]()
[afbeelding]
Jullie verklaren me zeker voor gek, maar ik vind dit echt een mooie auto!!
Je ziet de achterkant niet goed. Bij de sedan is ie toch duidelijk langer?quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:30 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ziet er vanuit deze hoek uit als een sedan.
Maar hij heeft zo'n kofferbak kont, en hatchbacks lopen juist min of meer strak naar beneden.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:34 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Je ziet de achterkant niet goed. Bij de sedan is ie toch duidelijk langer?
lol, dit is een heel ander Astraquote:Op woensdag 27 juli 2005 23:41 schreef SillyWalks het volgende:
Hatchback:
[afbeelding]
Die andere foto is dus duidelijk een sedan, iig geen hatchback.
Ja maar het is nog steeds duidelijk een sedan.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:44 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
lol, dit is een heel ander AstraDit is het nieuwste model de H, die andere is een G
Wie zegt dat ik de Speedster geen opel noemde?! beeld jezelf geen illusies in. Speedster is door opel vervaardigd = opel dus.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:30 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Mij niet, want het is zo, sla google er maar op na. En die Omega is inderdaad een Lotus/Opel Omega. Maar als je dat geen opel mocht noemen, dan mag je de speedster ook geen opel noemen.
laatst zo'n ding in totale originele en perfect opgeknapte staat gezien.. en die was zeker vetquote:
Whehe, ik zie het al voor me bij een stoplicht zo'n sjonnie in een CRX die eruit getrokken wordt door deze slecht ogende kadettquote:
Maar dan niet...quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:44 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ja maar het is nog steeds duidelijk een sedan.
Och, wat voelen we ons weer aangevallen he?quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:47 schreef BMW_Master het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik de Speedster geen opel noemde?! beeld jezelf geen illusies in. Speedster is door opel vervaardigd = opel dus.
Echter, Omega 6-cyl 3.0 TT niet, die is door lotus vervaardigd = lotus omega dus.
Zo denkt men, knul.
jep... inclusief dynochart aub...quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:50 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Och, wat voelen we ons weer aangevallen he?![]()
En die Kadett met 433pk wil ik ook wel eens zien![]()
Ik denk dat je kin wel eens de straat zou kunnen raken Youpquote:
Het is wel een hatchback (de 5 deurs). Bij de sedan van dat type is de achterkant nog langer. Kenmerk voor een sedan is dat de achterruit niet mee klapt met het kofferdeksel. Bij de 5 deurs op de eerste foto waar jij het over hebt gebeurt dat wel.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:41 schreef SillyWalks het volgende:
Hatchback:
[afbeelding]
Die andere foto is dus duidelijk een sedan, iig geen hatchback.
Bij Toyota's noemen ze dat dan een Liftbackquote:Op donderdag 28 juli 2005 13:20 schreef M5 het volgende:
[..]
Het is wel een hatchback (de 5 deurs). Bij de sedan van dat type is de achterkant nog langer. Kenmerk voor een sedan is dat de achterruit niet mee klapt met het kofferdeksel. Bij de 5 deurs op de eerste foto waar jij het over hebt gebeurt dat wel.
Dus hatchback.
Zo een heb ik gehadquote:
D-rekord of een E1?quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
En ik heb ook zo'n oude Rekord gehad in appeltjes groen
Holy shit, hoe snel zit je op de 100 met dat dingquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:31 schreef DHuuf het volgende:
-Lang verhaal-
Hehe, ik kan wel een in-car filmpje maken maar veel zul je niet zien denk ik. Mijn camera kan niet goed focussen door de trillingen. Ik kan wel een niet trillende maken met mijn gsm maarja das 176x144 en bagger geluid. Mijn digicam kan ik straks wel proberen, maar volgens mij heeft die helemaal geen geluid....quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:39 schreef Sounddragon het volgende:
Kijk...DA'S nou tunen![]()
![]()
![]()
In-car filmpjes mogen ook hoor![]()
*rijdt met hetzelfde blokkie, alleen in standaard uitvoering![]()
Precies weet ik het nog niet, in ieder geval onder de 5 seconden. De top weet ik ook niet want in een kadett durf ik niet harder dan 257 op de GPS. Ik kan nog best veel harder maar dat is niet meer te doen. Bij 230 heb je al het gevoel dat je meer vliegt dan rijdt. Stuurtje word een beetje lichtquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:43 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Holy shit, hoe snel zit je op de 100 met dat ding![]()
Ik vond 200 met me Calibra al snel gaan toen ik even op de autobahn heb gereden. Maar heel netjes hoor die auto van jequote:Op donderdag 28 juli 2005 14:46 schreef DHuuf het volgende:
Precies weet ik het nog niet, in ieder geval onder de 5 seconden. De top weet ik ook niet want in een kadett durf ik niet harder dan 257 op de GPS. Ik kan nog best veel harder maar dat is niet meer te doen. Bij 230 heb je al het gevoel dat je meer vliegt dan rijdt. Stuurtje word een beetje licht![]()
Correction,quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:33 schreef KonnieKipke het volgende:
De mooiste en zeldzaamste opel is een Opel Vectra 4x4 Turbo, met digidash.
Of een Opel vectra 2000 is ook al blits.
[afbeelding]
Nog 2e hands aan te komen, de Vectra 2000 met 150 pk 2.0L 16V motor
quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:31 schreef DHuuf het volgende:
verhaal
Ik heb precies zo een gehad. Een 1.9S. Totdat mijn moeder geen voorrang kreeg, toen was hij zo krom als een banaan. Boem dus.quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:25 schreef Klonk het volgende:
mijn eerste auto was een Opel Ascona C, Poepmetalicbruin
Volgens mij heb jij niet goed gelezenquote:Op donderdag 28 juli 2005 20:26 schreef errorken het volgende:
Jah, maar wel een beetje sneu dat je nog altdij een bagger auto hebt :p
Maarja, wie dat geld er kan insteken zal wel een M3tje hebben voor het dagelijks vervoer...
Haha schitterendquote:Op donderdag 28 juli 2005 20:23 schreef DHuuf het volgende:
Ik heb een aantal foto's gemaakt
Deze kadett kon ik heel goedkoop, bijna voor niets krijgen. Verder is hij nergens rot of roestig, wat bij de meeste kadettjes wel anders is. Ook heeft het chassis nog niet veel kilometers gehad.quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:40 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Haha schitterendMaar hoe komt al dat dure spul in zo'n beschadigde kadett terecht. Ik snap wel dat het gaat om het wolf in schaapskleren effect, maar waarom niet in een gewone standaard kadett zonder beschadigingen die kosten toch ook geen drol?
Wel ja, in dat opzicht is het een leuk projet.quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:29 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij niet goed gelezen![]()
Het is juist de bedoeling dat hij er uit ziet als een bagger auto. Des te leuker is het effect bij stoplichten en op de deutsche autobahn...
Verder heb ik inderdaad ook nog keuze genoeg in ander vervoer.
Weet je misschien nog waar?quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:04 schreef Sounddragon het volgende:
Die is van Roadrunner, een van de gebruikers van het forum waar ik meestal op hang...
Die staat idd ergens online..
Steek die vuistregel maar lekker in je reet. Waar jij in rijd is lekker. 2CV's en een zieke fetish voor Trabantjes Mhuhahahahahaha, loser.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:13 schreef 2cv het volgende:
Ik heb als vuistregel dat ik alle auto's met een introductiedatum van voor 1990 op 1 of andere manier mooi vindt, maar voor slopel maak ik een uitzondering: voor 1970 wil ik hebben, tussen 1970 en 1990 opbergen in een schuur zodat niemand ze ziet en ze ook niet over de weg rijden en na 1990 mogen ze allemaal een enkeltje hoogovens hebben.
Hmm, die manta in dat laatste filmpje vind ik eigelijk wel iets hebben (zonder die vleugel dan)quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:18 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Hmpf heb alle PTA filmpjes topics door gespit maar kon ze niet vinden wel oa deze:
http://www.dbdragracing.nl/movies/car_movies/360MDvsDDCorsa.avi
http://www.hilmersson-racing.com/bilder/Filmer/Manta_vallakra.mpg
http://www.hilmersson-rac(...)/Manta_burnout_1.mpg
die manta van het laatse filmpje is een van de weinige sjonnie mobielen die zo'n vleugel nodig heeft... dat ding heeft 580 pkquote:Op donderdag 28 juli 2005 21:25 schreef errorken het volgende:
[..]
Hmm, die manta in dat laatste filmpje vind ik eigelijk wel iets hebben (zonder die vleugel dan)![]()
weer zo'n typisch vaag verhaal van die 'eigenzinnige' citroënrijdersquote:Op donderdag 28 juli 2005 21:13 schreef 2cv het volgende:
Ik heb als vuistregel dat ik alle auto's met een introductiedatum van voor 1990 op 1 of andere manier mooi vindt, maar voor slopel maak ik een uitzondering: voor 1970 wil ik hebben, tussen 1970 en 1990 opbergen in een schuur zodat niemand ze ziet en ze ook niet over de weg rijden en na 1990 mogen ze allemaal een enkeltje hoogovens hebben.
ah jah, 43,3 pk jepquote:Op donderdag 28 juli 2005 20:23 schreef DHuuf het volgende:
Ik heb een aantal foto's gemaakt, wel met mijn gsm. Mijn digicam is natuurlijk leeg. Als dat ding morgen vol is plaats ik wel betere foto's.
Hier mijn prachtige velgen (bandjes gaan ongeveer 2 maanden mee):
[afbeelding]
De voorkant. Hier zie je dus goed dat de motorkap niet helemaal dicht gaat (let ook op de mega-vette tuningbumper):
[afbeelding]
Detail van de kap:
[afbeelding]
Hier zie je de kleur van de kap wat beter:
[afbeelding]
Tot slot mijn gedeukte deur en het spatbord met kleurverschil. Als iemand deze weet uit te halen voor een mooi prijsje hoor ik graag iets:
[afbeelding]
Ik heb ook nog een filmpje, dat staat hier. Ik heb niet echt veel gas kunnen geven want hij was nog redelijk koud. Je hoort dat ik hem niet vol open trek. Verder dan 4500rpm ben ik niet geweest. Het filmpje is trouwens 3gp formaat, dus afspelen met quicktime of real player. De kwaliteit is erg bagger omdat ik dit ook met mijn gsm heb opgenomen.
Ik zal binnenkort zorgen voor een fatsoenlijk filmpje als ik weer naar duitsland ga of zo. Dan gaat een vriend met een digitale camcorder mee dus dan zien we tenminste waar we het over hebben.
Hej ben jij die gast die op Assen die sprints won tegen die Duitser in zijn VW kever?quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:23 schreef DHuuf het volgende:
Ik heb een aantal foto's gemaakt, wel met mijn gsm. Mijn digicam is natuurlijk leeg. Als dat ding morgen vol is plaats ik wel betere foto's.
Hier mijn prachtige velgen (bandjes gaan ongeveer 2 maanden mee):
[afbeelding]
De voorkant. Hier zie je dus goed dat de motorkap niet helemaal dicht gaat (let ook op de mega-vette tuningbumper):
[afbeelding]
Detail van de kap:
[afbeelding]
Hier zie je de kleur van de kap wat beter:
[afbeelding]
Tot slot mijn gedeukte deur en het spatbord met kleurverschil. Als iemand deze weet uit te halen voor een mooi prijsje hoor ik graag iets:
[afbeelding]
Ik heb ook nog een filmpje, dat staat hier. Ik heb niet echt veel gas kunnen geven want hij was nog redelijk koud. Je hoort dat ik hem niet vol open trek. Verder dan 4500rpm ben ik niet geweest. Het filmpje is trouwens 3gp formaat, dus afspelen met quicktime of real player. De kwaliteit is erg bagger omdat ik dit ook met mijn gsm heb opgenomen.
Ik zal binnenkort zorgen voor een fatsoenlijk filmpje als ik weer naar duitsland ga of zo. Dan gaat een vriend met een digitale camcorder mee dus dan zien we tenminste waar we het over hebben.
Je mag rustig zeggen dat je jaloers bent hoorquote:
Nope. Ik heb wel eens tegen een VW kever met een porsche blok gesprint. Ik won, ook wel logisch omdat hij minder pk's en koppel heeft en volgens mij ook iets meer gewicht.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:51 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Hej ben jij die gast die op Assen die sprints won tegen die Duitser in zijn VW kever?
Hehe okquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:08 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Je mag rustig zeggen dat je jaloers bent hoor![]()
[..]
Nope. Ik heb wel eens tegen een VW kever met een porsche blok gesprint. Ik won, ook wel logisch omdat hij minder pk's en koppel heeft en volgens mij ook iets meer gewicht.
Deze kadett is nog nergens op evenementen geweest. Wel rijd ik al een paar maanden door nl er mee en soms op de autobahn. Als hij helemaal af is gaat hij ook mee naar evenementen.
Ik zal het wel helemaal mis hebbenquote:
4x4 onderstel heb ik inderdaad wel liggen, maar dan van een vectra. Verder heb ik nooit plannen gehad voor een v6. Wel voor een 860pk 5,7 V8quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:12 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Hehe okdan trek je er heel wat opponenten uit denk ik:D
Maar er is ook nog een ander die op het idee gekomen is om een grijze Kadett zwaar op te fokken. Echter met een ingekort 2.5 V6 4*4 Turbo onderstel van een Calibra met dito motor erin EN extra getuned. Dat heb ik opgepikt, maar of het waar is? Volgens mij was jij dat gewoon![]()
Ik ga later dit jaar waarschijnlijk beginnen met een projectje.quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:17 schreef DHuuf het volgende:
[..]
4x4 onderstel heb ik inderdaad wel liggen, maar dan van een vectra. Verder heb ik nooit plannen gehad voor een v6. Wel voor een 860pk 5,7 V8![]()
Volgens mij is de calibra turbo er trouwens alleen in 2.0 4cyl als ik me niet vergis.
en jij gelooft het allemaal?quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:12 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Hehe okdan trek je er heel wat opponenten uit denk ik:D
Maar er is ook nog een ander die op het idee gekomen is om een grijze Kadett zwaar op te fokken. Echter met een ingekort 2.5 V6 4*4 Turbo onderstel van een Calibra met dito motor erin EN extra getuned. Dat heb ik opgepikt, maar of het waar is? Volgens mij was jij dat gewoon![]()
jij toevallig een vriend van Rob?quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:17 schreef DHuuf het volgende:
[..]
4x4 onderstel heb ik inderdaad wel liggen, maar dan van een vectra. Verder heb ik nooit plannen gehad voor een v6. Wel voor een 860pk 5,7 V8![]()
Volgens mij is de calibra turbo er trouwens alleen in 2.0 4cyl als ik me niet vergis.
EDIT:
Ik weet nu wel wie je bedoeld. die jongen heeft inderdaad een 2,5 liter v6 met een turbo en het onderstel van een calibra turbo. Hij heeft 344pk ongeveer geloof ik. Hij is ook degene die vaker op de maasvlakte met motoren sport.
Ik heb met eigen ogen gezien hoe hij de snelste sprinter van europa eruit trok op Assen.quote:
Dat ligt er helemaal aan wat jij wilt. Als je er een turbo op wilt zetten of NOS kun je beter die carbs links laten liggen. Als je separated trhottle bodies hebt heb je meestal (bijna altijd) ook een vrij programmeerbaar ECU en dat is ook nog eens veel makkelijker afstellen. Turbo of NOS met carbs kan wel, maar is niet echt makkelijk. dus:quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:21 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Ik ga later dit jaar waarschijnlijk beginnen met een projectje.
Ik wil een 2.4i in een Opel Manta gaan leggen. Alleen eerst een Opel Manta zien te krijgen en een goed 2.4i blok en betere remmerij e.d.
Heb ik meteen een vraagje aan jeWat is beter.
2.4i icm dubbele webers/open kelken of injectie met open throttle body..
Voor het aanzuig geluid moet ik gaan voor de eerste, maar allround?
Ligt er aan welke Rob. Maar volgens mij heb jij op Gilde gezeten in roermond of niet? En waarom zou je het niet geloven trouwens? Je woont redelijk in de buurt, ik wil best eens tegen je rijden hoor.quote:
Ik wil idd nog wel een beetje respectabel rond kunnen toeren, maar als ik een powerdrift wil maken moet dat kunnenquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:28 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Dat ligt er helemaal aan wat jij wilt. Als je er een turbo op wilt zetten of NOS kun je beter die carbs links laten liggen. Als je separated trhottle bodies hebt heb je meestal (bijna altijd) ook een vrij programmeerbaar ECU en dat is ook nog eens veel makkelijker afstellen. Turbo of NOS met carbs kan wel, maar is niet echt makkelijk. dus:
Vet geluid, geen turbo of nos --> carbs.
Makkelijk afstellen bij tunen, makkelijk turbo of nos te monteren --> throttle bodies.
In ieder geval kan ik je zonder meer info wat je voor de rest aan het blok wilt doen niet echt een advies geven. Hoeveel pk wil je bijvoorbeeld er uit gaan halen? En moet het nog een beetje normaal berijdbaar blijven?
Rond de 200pk haal je wel zonder turbo of nos met dat blok. Kan natuurlijk wel redelijk in de prijzen lopen maar dat snap je wel. Throttle bodies hebben niet zo heel veel zin, je kunt het beter in andere dingen zoeken.quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:30 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Ik wil idd nog wel een beetje respectabel rond kunnen toeren, maar als ik een powerdrift wil maken moet dat kunnendus ik denk aan rond en nabij de 200 pk? Is wel haalbaar denk ik.
Pics van de engine geef ik nog niet, de redenen staan al in dit topic.quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:34 schreef ThaFreak het volgende:
DHuuf
Heb je ook nog pics van de engine???![]()
En krijg je wel genoeg lucht voor je ic met die bumper erop??
jep.. rob luipers.. en die verzint ook altijd al zn verhalen bij elkaarquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:30 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Ligt er aan welke Rob. Maar volgens mij heb jij op Gilde gezeten in roermond of niet? En waarom zou je het niet geloven trouwens? Je woont redelijk in de buurt, ik wil best eens tegen je rijden hoor.
Geluid vind ik wel belangrijkquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:35 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Rond de 200pk haal je wel zonder turbo of nos met dat blok. Kan natuurlijk wel redelijk in de prijzen lopen maar dat snap je wel. Throttle bodies hebben niet zo heel veel zin, je kunt het beter in andere dingen zoeken.
Als ik jou was, en ik wist zeker dat ik met niet (veel) meer dan 200pk tevreden was, dan zou ik zeker gaan voor dikke carbs met mooie kelken erop. Supervet geluid.
Ik neem aan dat dat jep slaat op dat je op Gilde hebt gezeten?quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:38 schreef Youp het volgende:
[..]
jep.. rob luipers.. en die verzint ook altijd al zn verhalen bij elkaar
en nee, ik hoef niet zo nodig te "racen"
De remmerij is ook aangepast, speciale blokken, schijven en klauwen. Allemaal van brembo. Misschien zie je het op de foto niet goed, maar het past echt maar net. Origineel is dat spul voor een of andere kleine maar akelig snelle jap, ik weet ff niet welke.quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:41 schreef Jaydeem het volgende:
ff @ Dhuuf, ik zie dat je stalen opel velgen erop hebt liggen, kom je wel weg met de remmerij?
Ik heb nl. zelf een corsa met een 2.0 SEH blok, en remmerij van een kaddet 16V erop zitten. En had eens een lekke band, pak mooi die stalen velg uit de kofferbak, ik hou hem voor de grote remklauw..... ehhhh en nu? paste totaal niet.
Maar wel een cool project!!
zit op t gilde (nog steeds)quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:43 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat jep slaat op dat je op Gilde hebt gezeten?
Rob luipers ken ik niet. Jou ken ik wel.
Geef eens een goede reden waarom ik dit uit mijn duim zou zuigen?
Volgens mij ben je gewoon jaloers op alle opel power in dit topic, met je Blik Met Wielen![]()
quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:45 schreef DHuuf het volgende:
[..]
De remmerij is ook aangepast, speciale blokken, schijven en klauwen. Allemaal van brembo. Misschien zie je het op de foto niet goed, maar het past echt maar net. Origineel is dat spul voor een of andere kleine maar akelig snelle jap, ik weet ff niet welke.
Ok, en je zat daar in '01 ook al/net he?quote:
nope ik zit er pas vanaf '03quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:48 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Ok, en je zat daar in '01 ook al/net he?
Waarom negeer je de rest van mijn vragen? Ik ben zeer nieuwsgierig waarom mijn auto niet bestaat![]()
Hmm, omdat het zwart is is het standaard? Ik zei trouwens ook niet erg groot, ik zei past net.quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:48 schreef Youp het volgende:
[..]
[afbeelding]
ziet er idd erg groot en brembo uit ja...
vaak genoeg aan zo'n hokken gewerkt om te zien dat dat zo standaard als de pest is
laat eens een foto zien van onder je motorkap, en een dynochart.... hoe kom je aan dat vermogen enzo?
Moehahaha, ze zijn 13" origineel kadett, et waarde heb ik geen idee van. Op iedere sloop te koop voor ongeveer 25 euro per vierquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:47 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Hoe grote zijn die velgen eigenlijk? en weet je de ET waarde ook?
[afbeelding]
Wil ze misschien zelf ook aanschaffen
Ik typ langzaamquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:50 schreef Youp het volgende:
[..]
nope ik zit er pas vanaf '03
en jouw auto zal gerust bestaan maar je komt niet heel geloofwaardig over... laat eerst eens wat concrete bewijzen zien...
trouwens je moet ook ff edits lezen
t gaat niet om het zwart zijn, het gaat bijvoorbeeld al om de vorm vam de klauw en die herken ik nogal van t werkquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:55 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Hmm, omdat het zwart is is het standaard? Ik zei trouwens ook niet erg groot, ik zei past net.
Als je even goed naar de hoek die de klauw ten opzichte van de velg heeft kijkt, zie je dat het niet standaard is. Daarbij, zelfs standaard komt al van brembo af![]()
Hoe ik aan het vermogen kom heb ik in een toch wel redelijk lange post in dit topic uitgelegd. Waarom geen foto's van het blok hier staan staat ook in die post. Wat er ook in staat is dat ik nog een dynochart ga posten. Dit is verder het eindpunt in mijn discussie met jou. Als jij mij niet gelooft moet je dat zelf weten.
[..]
Moehahaha, ze zijn 13" origineel kadett, et waarde heb ik geen idee van. Op iedere sloop te koop voor ongeveer 25 euro per vier![]()
ik rij motor, ik heb nu ik nog student ben geen snelle auto nodigquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:59 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Ik typ langzaam![]()
Maar dan heb ik toch de verkeerde voor. Je kon echter wel zijn tweelingbroer zijn.
Dat ik niet geloofwaardig ben, waarom niet? Omdat je nog niet veel kadettjes met veel vermogen hebt gezien? Omdat je niet kan geloven dat een kadett meer vermogen heeft dan jouw geweldige 2002 bmw? Of toch gewoon omdat je jaloers bent? Wie zal het zeggen... In ieder geval laat ik het hierbij, je beslist zelf wat je wel of niet geloofd.
Ja, het heeft ook vier wielen een motor en rijd op benzine he, zoals alle auto'squote:en die 02 is gewoon een fraai stukje techniek en autohistorie waar veel hedendaagse techniek nog op gebaseerd is...
De vorm komt inderdaad vrijwel overeen, maar kijk toch maar eens goed hoe hij ten opzichte van de velg staat. Het zijn trouwens gewoon standaard brembo's van een of andere jap zoals ik zei, dus standaard uiterlijk hebben ze ook.quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:03 schreef Youp het volgende:
[..]
t gaat niet om het zwart zijn, het gaat bijvoorbeeld al om de vorm vam de klauw en die herken ik nogal van t werk
Een motor heb ik ook, is inderdaad ook heel leuk. Maar ik durf een weddenschap met je aan te gaan dat ik je vanaf 150-170 finaal weg rijd. Die roadrunner rijd al motoren weg, en volgens mij heeft die geen 433pk.quote:ik rij motor, ik heb nu ik nog student ben geen snelle auto nodigik rij toch bijna alles dat los en vast zit weg bij het stoplicht
daarbij bied mn motor meer fun dan een snelle auto dus jaloers ben ik echt niet
Hier kan ik me wel in vinden. Ik heb ook een oldtimer in de garage staan, die ben ik nu aan het reataureren. Het blijft leuk.quote:en die 02 is gewoon een fraai stukje techniek en autohistorie waar veel hedendaagse techniek nog op gebaseerd is...
quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:09 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Ja, het heeft ook vier wielen een motor en rijd op benzine he, zoals alle auto's![]()
ja en sommige mensen begrijpen dat nietquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:09 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Ja, het heeft ook vier wielen een motor en rijd op benzine he, zoals alle auto's![]()
en je durft zo met zoveel boost rond te rijden???quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:35 schreef DHuuf het volgende:
Pics van de engine geef ik nog niet, de redenen staan al in dit topic.
En over die IC, eigenlijk niet, maar er zit een co systeem op en daarmee kun je hem tijdelijk tot -30 koelen. Maar ook zonder dat systeem merk je het goed dat hij er op zit. Er zitten wel ook nog plaatjes "in" de bumper zodat hij alle lucht die hij kan krijgen, ook daadwerkelijk krijgt.
Het heeft dus niet zoveel zin als op een mitsubishi evo, maar het werkt zeker goed.
Dat kan niet, dat geloof ik niet! Dynocharts, foto's!!!!quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:12 schreef Youp het volgende:
[..]
ja en sommige mensen begrijpen dat niet![]()
overigens heeft hij mechanische kugelfischer multipoint injectie (Tii) wat al een rariteit is, daarnaast heeft hij 130pk en 190nm koppel en dat voor een 2 liter 8v uit 1973en het rijdt gewoon heerlijk relaxed...
mijn motor topt op 160km/h... supermotard eh.. gaat wel als de brandweer tot de 140 en door de bochten... overigens "stiekem" ook wel meer dan 25kwquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:11 schreef DHuuf het volgende:
[..]
De vorm komt inderdaad vrijwel overeen, maar kijk toch maar eens goed hoe hij ten opzichte van de velg staat. Het zijn trouwens gewoon standaard brembo's van een of andere jap zoals ik zei, dus standaard uiterlijk hebben ze ook.
[..]
Een motor heb ik ook, is inderdaad ook heel leuk. Maar ik durf een weddenschap met je aan te gaan dat ik je vanaf 150-170 finaal weg rijd. Die roadrunner rijd al motoren weg, en volgens mij heeft die geen 433pk.
[..]
Hier kan ik me wel in vinden. Ik heb ook een oldtimer in de garage staan, die ben ik nu aan het reataureren. Het blijft leuk.
[..]
![]()
zoek maar op, staat zo standaard in de folderquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:14 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Dat kan niet, dat geloof ik niet! Dynocharts, foto's!!!!![]()
Waarom niet? Ik durf hem nog wel hoger te zetten hoorquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:13 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
en je durft zo met zoveel boost rond te rijden???
wil je je blok naar de #@! hebben of rij je meestal niet onder boost![]()
kan me namelijk niet voorstellen dat het ic zo genoeg koele lucht binnen.....
co2-chiller rekenen we niet mee aangezien je die niet constant zult gebruiken![]()
Ok, dat had ik effe niet gezien. Nou ja dan mag je die van mij lenen om tegen me te rijden.quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:14 schreef Youp het volgende:
[..]
mijn motor topt op 160km/h... supermotard eh.. gaat wel als de brandweer tot de 140 en door de bochten... overigens "stiekem" ook wel meer dan 25kw
Ja maar wie zegt dat die folder kloptquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:14 schreef Youp het volgende:
[..]
zoek maar op, staat zo standaard in de folderdie kadett van jou niet...
goed, houd ik je aanquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:22 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Ok, dat had ik effe niet gezien. Nou ja dan mag je die van mij lenen om tegen me te rijden.
SM is inderdaad wel vet, lekker raggen![]()
[..]
Ja maar wie zegt dat die folder klopt![]()
Ik nodig je hierbij uit om persoonlijk bij mijn eerstvolgende dynorun te komen kijken. Ik kom je zelfs ophalen. Dan zijn we ook van dat gezeik af![]()
ik geloof het pas wanneer ik het gezien hebquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:23 schreef MacroTough het volgende:
Dit is wel tekenend voor de kennis van de bezoekers van PTA. Je gooit een paar kreten neer en beweert dat je een kadett hebt met 433PK. Vervolgens plaats je foto's van een oude kadeath met een halfgeopende motorkap in de primer en een paar 13" velgen met de standaard bierviltjes als schijven. Daarna plaats je een vaag filmpje waar uit eigenlijk niets te ontwaren valt, behalve uit het geluid dat het niet gaat om een zwaar geblazen motor, maar om een astmatische 4-pitter met een rotte uitlaat.
En wat is het gevolg van dit allemaal? Ze geloven je....![]()
Zonder dyno sheet zijn het allemaal mickey mouse pk's.quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:23 schreef MacroTough het volgende:
Dit is wel tekenend voor de kennis van de bezoekers van PTA. Je gooit een paar kreten neer en beweert dat je een kadett hebt met 433PK. Vervolgens plaats je foto's van een oude kadeath met een halfgeopende motorkap in de primer en een paar 13" velgen met de standaard bierviltjes als schijven. Daarna plaats je een vaag filmpje waar uit eigenlijk niets te ontwaren valt, behalve uit het geluid dat het niet gaat om een zwaar geblazen motor, maar om een astmatische 4-pitter met een rotte uitlaat.
En wat is het gevolg van dit allemaal? Ze geloven je....![]()
Het klinkt aannemelijk, aangezien ik meerdere mallotenquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:23 schreef MacroTough het volgende:
Dit is wel tekenend voor de kennis van de bezoekers van PTA. Je gooit een paar kreten neer en beweert dat je een kadett hebt met 433PK. Vervolgens plaats je foto's van een oude kadeath met een halfgeopende motorkap in de primer en een paar 13" velgen met de standaard bierviltjes als schijven. Daarna plaats je een vaag filmpje waar uit eigenlijk niets te ontwaren valt, behalve uit het geluid dat het niet gaat om een zwaar geblazen motor, maar om een astmatische 4-pitter met een rotte uitlaat.
En wat is het gevolg van dit allemaal? Ze geloven je....![]()
Jij doet een poging tot meest nutteloze post?quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:23 schreef MacroTough het volgende:
Dit is wel tekenend voor de kennis van de bezoekers van PTA. Je gooit een paar kreten neer en beweert dat je een kadett hebt met 433PK. Vervolgens plaats je foto's van een oude kadeath met een halfgeopende motorkap in de primer en een paar 13" velgen met de standaard bierviltjes als schijven. Daarna plaats je een vaag filmpje waar uit eigenlijk niets te ontwaren valt, behalve uit het geluid dat het niet gaat om een zwaar geblazen motor, maar om een astmatische 4-pitter met een rotte uitlaat.
En wat is het gevolg van dit allemaal? Ze geloven je....![]()
intercooler is essentieel bij het draaien van zoveel boost en dus dit soort pk's....quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:19 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik durf hem nog wel hoger te zetten hoor![]()
En ja ik rijd altijd met die max. boost. De boost is natuurlijk wel dynamisch.
En een IC heeft niets te maken met je turbodruk hoor![]()
Zoals ik zei, het werkt niet zo goed als op een evo, maar het werkt zeker.
Het doel van een intercooler is de lucht koelen om uiteindelijk meer vermogen te krijgen. En dat doet hij dus echt wel.
co-systeem gebruik ik inderdaad niet veel, eigenlijk alleen als ik lang met de motor aan stil heb gestaan of lang rustig heb gereden. Ik heb wel ook waterinjectie en dat koelt ook redelijk.
Waarschijnlijk 25 augustus, dat is een donderdag. Er komen nog meer mensen met wie ik een aantal weddenschappen heb lopen. Deze auto is namelijk gebouwd om mensen zoals jij (niet beledigend bedoeld) te laten zien dat het zeker kan.quote:
Persoonlijk kan ik niet jaloers worden op een Opel maar ik respecteer mensen met liefde voor auto's (tenzij ze het onmogelijke beweren of nog geen auto hebben).quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:30 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Jij doet een poging tot meest nutteloze post?
En het geluid? Jij denkt zeker ik hoor geen psjjjt dus is ut geen turbo![]()
Verder heb je de zoveelste post die druipt van jaloezie. Er zijn veel mensen zoals jou, die er niet bijkomen met hun botte hersens dat er toch echt wel snellere auto's zijn als degene waar je in rijd. Want nee dat kan niet, dat is onmogelijk.
Op dit soort posts ga ik niet meer reageren, dat vervuilt alleen het topic en niemand heeft er iets aan.
Dat zou bij hem niet eens gek staan weet jequote:Op donderdag 28 juli 2005 23:35 schreef DHuuf het volgende:
[..]
... hoever je kin naar beneden is verhuist![]()
mee eens isquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:36 schreef Tjabbo het volgende:
Dhuuf, als je het werkelijk leuk vindt e.e.a. over je project te vertellen is het wellicht leuk een projecttopic te starten.
5 Kisten bier op ongelijk Youp ???quote:
nee jij bent wat lekkersquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:37 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Dat zou bij hem niet eens gek staan weet je
ik ga niet wedden op hoeveel vermogen het is of dat het wel of niet waar is... ik heb alleen gezegd dat het ongeloofwaardig overkomt en ik denk dat DHuuf dat zelf ook wel vatquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
5 Kisten bier op ongelijk Youp ???
Minder als 430 Pk kost hem 5 kisten, en meer als 430 kost jou 5 kisten![]()
PLUS foto van de overhandiging mét sip gezicht, in dit topic![]()
Dat zal ik ook doen, zodra alles is afgewerkt plaats ik een topic met heel veel foto's enzo. Het is nog niet de bedoeling dat ik nu al heel bekend word dan knijpen de mensen waar ik weddenschappen mee heb hem misschien.quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:36 schreef Tjabbo het volgende:
Dhuuf, als je het werkelijk leuk vindt e.e.a. over je project te vertellen is het wellicht leuk een projecttopic te starten.
Leukquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:44 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Dat zal ik ook doen, zodra alles is afgewerkt plaats ik een topic met heel veel foto's enzo. Het is nog niet de bedoeling dat ik nu al heel bekend word dan knijpen de mensen waar ik weddenschappen mee heb hem misschien.
Maar als alles klaar is komt er een zeer uitgebreid topic, met bouwverslag.
Ik wed wel hoorquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:40 schreef Youp het volgende:
[..]
ik ga niet wedden op hoeveel vermogen het is of dat het wel of niet waar is... ik heb alleen gezegd dat het ongeloofwaardig overkomt en ik denk dat DHuuf dat zelf ook wel vaten als het zo is wil ik het zeker wel zien
Ik denk bij speed centre geldermalsen. Maar dat ligt niet aan mij, ik heb afgesproken met de mensen waarmee ik al een weddenschap heb lopen dat hun de plaats mogen kiezen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:46 schreef Tjabbo het volgende:
Waar wil je dynoën trouwens? goes?
Beetje jammer wel Youpquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:40 schreef Youp het volgende:
[..]
ik ga niet wedden op hoeveel vermogen het is of dat het wel of niet waar is... ik heb alleen gezegd dat het ongeloofwaardig overkomt en ik denk dat DHuuf dat zelf ook wel vaten als het zo is wil ik het zeker wel zien
quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Beetje jammer wel Youp![]()
Voor iemand die zo hard durft te roepen dat het bullshit is, valt het me een beetje tegen dat je niet eens 5 lousy kratjes bier durft in te zetten op true or false, hij komt je dervoor ophalen nota bene.![]()
Vind ik ook, maar volgens mij is Youpie meer van het type "veel lullen, niets daar"quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Beetje jammer wel Youp![]()
Voor iemand die zo hard durft te roepen dat het bullshit is, valt het me een beetje tegen dat je niet eens 5 lousy kratjes bier durft in te zetten op true or false, hij komt je dervoor ophalen nota bene.![]()
over vebruik gesproken, wat nemen die 433 pk's tot zich per kilometer?quote:
Juist jaquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:44 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Dat zal ik ook doen, zodra alles is afgewerkt plaats ik een topic met heel veel foto's enzo. Het is nog niet de bedoeling dat ik nu al heel bekend word dan knijpen de mensen waar ik weddenschappen mee heb hem misschien.
Maar als alles klaar is komt er een zeer uitgebreid topic, met bouwverslag.
He je bent me net voor...quote:
Zoals ik hier al vaker heb gezegd, en nu voor de laatste keer zeg:quote:Op vrijdag 29 juli 2005 09:37 schreef errorken het volgende:
DHuuf man, waarom post je gewoon geen kut foto van:
- De grote brembo's van je kadeath
- De zwaar geblaze motor van je kadeath
- Optioneel: de dyno
Dan kunnen we de discutie echt/niet echt gewoon stoppen ?
Lijkt mij in de eerste plaats dat je als je écht wil overkomen met zo'n project, je gewoon alle foto's post en vooral de interesante foto's (dus niet de rotte kadeath carosserie, maar wel het binnenste)
Geen aanval hoor en zeker geen jaloezie, maar ik hoop gewoon dat dit project echt is want het is mega cool. Maar ik zou toch ook liever echte bewijzen zien voor ik het geloof...
Komt een beetje lullig over als je later zo'n BHFH type blijkt te zijn die ons wat komt dissen met een rotte kadeath
beetje jammer om zoiets er nog even achter aan te gooien.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:47 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Zoals ik hier al vaker heb gezegd, en nu voor de laatste keer zeg:
Dit project mag nog niet bekend worden qua wat er allemaal onder de kap zit. Daarom ga ik ook geen specifieke foto's plaatsen. Ik meld hier alleen dat ik hem heb, omdat dit topic over opels gaat. De ongelovigen hier zullen toch echt moeten wachten tot na (rond) 25 augustus. Dan kan Youp gelijk uitleggen hoeveel zijn corrigerende kaakchirugie gaat kosten. En ik maak een mooi topic met foto's van whatever jullie willen. Tot dan zullen jullie dus moeten wachten op "hard proof"
Ik ga hier verder geen woorden aan vuil maken, dat vernaggelt dit topic nog meer dan het al is...
Ik hoef me helemaal niet te bewijzen, en al helemaal niet voor jullie.
Dat ligt eraan hoe je het opvat. Ik kom hier niet om mezelf te bewijzen, daar heb ik geen internet voor nodig. 25 augustus moet ik me bewijzen, of liever de auto. Dan komen de mensen waar ik weddenschappen mee heb ook.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:49 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
beetje jammer om zoiets er nog even achter aan te gooien.
Kijk ik snap je best. Echt. En ik geef je ook geen ongelijk.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 13:02 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Wat verdien ik ermee als ik nu alles laat zien aan jullie? Niets, misschien verlies ik zelfs wel geld omdat mensen afhaken van mijn weddenschap.
En daarbij, het gemiddelde FoK publiek, uitzonderingen daargelaten zijn van die incompetente pestpubertjes. Niet iets waartegenover ik me wil bewijzen.
Doet me aan iemand denken die overal 20 Pk extra bij zijn oldtimer verzon.quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:38 schreef Youp het volgende:
[..]
jep.. rob luipers.. en die verzint ook altijd al zn verhalen bij elkaar
Zou ik zeker niet doen, met 130 Pk hing je na een week al in een boom.quote:en nee, ik hoef niet zo nodig te "racen"
Hij spreekt de waarheid, en jij ontvlucht de confrontatie. Durf je niet eens achter je eigen woorden te staan?quote:
quote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:59 schreef BMW_Master het volgende:
[..]
Hij spreekt de waarheid, en jij ontvlucht de confrontatie. Durf je niet eens achter je eigen woorden te staan?
Eindelijk iemand die eens iets leuks least i.p.v. de zoveelste gare Golf of Passatquote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:30 schreef thaeastwood het volgende:
Over een paar weken krijg ik deze als leasebak:
[afbeelding]
Ik dacht al dat ik de enige was die die mening was toebedeeeldquote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:59 schreef BMW_Master het volgende:
[..]
Hij spreekt de waarheid, en jij ontvlucht de confrontatie. Durf je niet eens achter je eigen woorden te staan?
De enige mooie opelquote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:30 schreef thaeastwood het volgende:
Over een paar weken krijg ik deze als leasebak:
[afbeelding]
Ik heb vanaf eind Februari tot midden Juli een vijfdeurs H Astra gereden en vond het best lekker rijdenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 16:57 schreef thaeastwood het volgende:
[..]
Inderdaad dat vond ik dus ook aangezien ik alleen uit opel de keuze had![]()
dan moet je die andere hebben de 01 die mantaquote:
De H vijfdeurs of nog een G?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:02 schreef thaeastwood het volgende:
Ik rijd nu ook in een normale neiuwe 5 deurs Astra. Prima wagen
sst, Ascona B, die Manta A derachter ligt M5 blok in:quote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
dan moet je die andere hebben de 01 die manta!
Deze dusquote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
dan moet je die andere hebben de 01 die manta!
mijn broer heeft beide in 1:43 modelletje laten makenohja en hij heeft ook 2 c kadetten coupé
(1:1 echte dusss )
Ik snap je overigens wel, enkel dat zinnetje kwam wat denigrerend over.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 13:02 schreef DHuuf het volgende:
Dat ligt eraan hoe je het opvat. Ik kom hier niet om mezelf te bewijzen, daar heb ik geen internet voor nodig. 25 augustus moet ik me bewijzen, of liever de auto. Dan komen de mensen waar ik weddenschappen mee heb ook.
Wat verdien ik ermee als ik nu alles laat zien aan jullie? Niets, misschien verlies ik zelfs wel geld omdat mensen afhaken van mijn weddenschap.
En daarbij, het gemiddelde FoK publiek, uitzonderingen daargelaten zijn van die incompetente pestpubertjes. Niet iets waartegenover ik me wil bewijzen.
auto gezandstraaltquote:
Dat zijn nu toch Vectra's??quote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:28 schreef Sounddragon het volgende:
[afbeelding]
DTM Astra G is ook nogal jummie![]()
Waar blijven de 'H' DTM bakken???? Ben benieuwd of en wanneer die komen![]()
No way dat ze in de DTM gaan rijden met de H Astra, de Vectra blijft er echt wel inquote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:30 schreef Sounddragon het volgende:
Er rijden nu idd hele dikke Vectra's rond, staan hierboven ook al, maar ik neem aan de dat de H ook gaat opduiken op een gegeven moment..
http://www.bmw2002.co.uk/technical.htmquote:Op vrijdag 29 juli 2005 13:41 schreef PNG het volgende:
Zo ken ik er ook een paar.
[..]
Doet me aan iemand denken die overal 20 Pk extra bij zijn oldtimer verzon.
[..]
toch wel wat langer dan een week, daarbij stond dat een beetje los van het vermogen maar had het meer te maken met onverwachte gladheid, RWD, antieke techniek en gebrek aan rijervaring daarmeequote:Zou ik zeker niet doen, met 130 Pk hing je na een week al in een boom.
als je eventjes leest zie je ook dat ik op bijna het zelfde al een keer in gegaan ben.. daarbij zijn er ook posts verwijderd door onze heilige tjabbo...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:59 schreef BMW_Master het volgende:
[..]
Hij spreekt de waarheid, en jij ontvlucht de confrontatie. Durf je niet eens achter je eigen woorden te staan?
en dat is precies de reden waarom ik gewoon bewijs wil zien.. verder heb ik niet gezegd dat het hele verhaal niet waar is, alleen dat het ongeloofwaardig is en wat ik ook al gezegd heb is dat als het waar is ik het een tof project vind en dat ik het zeker wel wil zien irl of in een project topic of wat dan ookquote:Op vrijdag 29 juli 2005 13:30 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Kijk ik snap je best. Echt. En ik geef je ook geen ongelijk.
Maar hier zijn meer fakers geweest dan mensen die ook hun woorden waar konden maken dus verwacht niet alleen maar ooohhh en ahhh en lovende woorden totdat je met harde bewijzen komt.
Er zullen altijd mensen zijn die je niet geloven whatsoever, er zijn de sceptischi (waaronder ik), en de goedgelovigen. En als je van iedereen wat moet aantrekken dan ben je nog wel even bezig.
Iig succes en ik zie tzt graag het resultaat
Hehehe.. Vectra C that is....quote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:40 schreef pAin het volgende:
[..]
No way dat ze in de DTM gaan rijden met de H Astra, de Vectra blijft er echt wel in.
En als de H Vectra erin komt, duurt dan nog wel eventjes, aangezien ze nu bij de E (???) Vectra zijn.
kerel wat snap jij ins hemelsnaam niet aan het woord ongeloofwaardig?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:17 schreef Sounddragon het volgende:
@ Youp, het blijft loud off dat je niet de ruggegraat hebt to put your money where your mouth is![]()
Youp, kerel.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:22 schreef Youp het volgende:
[..]
kerel wat snap jij ins hemelsnaam niet aan het woord ongeloofwaardig?
beweer ik keihard dat het niet zo is? (daar zou ik geld op kunnen zetten)
tot zo ver deze discussie met jou
ik zeg echter: "dit komt ongeloofwaardig over"quote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:24 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Youp, kerel.
Neem een cursus nederlands en leer dat wanneer je zegt 'dit is ongeloofwaardig' dat je dan beweert dat je het niet gelooft.
hoe de fuck kun je zeggen 'dit is niet geloofwaardig' en het zelf wel geloven ? Dan is het toch ook direct niet ongeloofwaardig meer
quote:Maar fijn dat die discussie over is. Dan kunnen we weer ontopic
Hmmmmm, Astra met een V8quote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hehehe.. Vectra C that is....![]()
Maar ik denk dat er wel weer een Astra H met een V8 op gaat duiken hoor, ze zullen alleen wel even zoet zijn met bouwen en ontwikkelen denk ik, Astra is een stuk lichter als een Vectra, dus meer winst mee te behalen.![]()
Manta/B-Ascona/C-Kadett wel allemaal met minimaal een 2.0quote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:46 schreef BaraCuda het volgende:
Enige leuke opels zijn die oude met RWD en de Lotus Omega
De rest mag van mij zo de schoot op
Zit idd nogal wat verschill in context tussen 'dit is' en 'ik vind'quote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:24 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Youp, kerel.
Neem een cursus nederlands en leer dat wanneer je zegt 'dit is ongeloofwaardig' dat je dan beweert dat je het niet gelooft.
hoe de fuck kun je zeggen 'dit is niet geloofwaardig' en het zelf wel geloven ? Dan is het toch ook direct niet ongeloofwaardig meer
Maar fijn dat die discussie over is. Dan kunnen we weer ontopic
www.holden.comquote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:53 schreef yup het volgende:
Waarom stoppen ze geen V8 en RWD in die gewone Vectra Ctjes, zou wel leuk zijn
Bijna net zo aerodynamisch als een corsa aquote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:50 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Of het nou waar is of niet, het blijft een gaaf project.
Ik zou dan in de toekomst ook graag wat meer info, foto's en filmpjes willen zien
ontopic:
De Opel Maultier Panzerwerfer 42
[afbeelding]
jammer van de geschiedenis erachter, maar wel![]()
Kadett's blijven mooie wagentjes, beetje jammer dat de afwerking van het interieur belabberd is, alles rammelt aan zo'n ding...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:45 schreef CiQNiZ het volgende:
Oja, Rinke Ranja Racer:
[afbeelding]
Live gezien op de dyno @ automaxx 2004 (+/-245pk op de voorwielen)
Ik had hem Linke Ranja Racer genoemd
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kadett's blijven mooie wagentjes, beetje jammer dat de afwerking van het interieur belabberd is, alles rammelt aan zo'n ding...
Ik heb er 3 gehad, en bij de laatste ben ik 4 weken bezig geweest om alle bijgeluiden uit het interieur te krijgen
Heb ik met mijn GSi-tje ook gehad...ik denk juist dat als ie niet rammelt, dat je moet gaan kijken wat er aan de hand is... Kadett...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kadett's blijven mooie wagentjes, beetje jammer dat de afwerking van het interieur belabberd is, alles rammelt aan zo'n ding...
Ik heb er 3 gehad, en bij de laatste ben ik 4 weken bezig geweest om alle bijgeluiden uit het interieur te krijgen
Bij mijn Astra (kadett) F heb ik er geen last vanquote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:57 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Is dat bij een Kadett F beter?
Idd ik rij nu een jaartje of 5 in mijn Assie, zwaar verlaagd, en 40 serie banden, mét Sjonnie stereo, en ik moet zeggen dat ie het aardig uithoudtquote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:09 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Heb ik met mijn GSi-tje ook gehad...ik denk juist dat als ie niet rammelt, dat je moet gaan kijken wat er aan de hand is... Kadett...![]()
[..]
Bij mijn Astra (kadett) F heb ik er geen last van
'95+?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Idd ik rij nu een jaartje of 5 in mijn Assie, zwaar verlaagd, en 40 serie banden, mét Sjonnie stereo, en ik moet zeggen dat ie het aardig uithoudt
nope '94 maar wel al een roestvrijearmequote:
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nope '94 maar wel al een roestvrijearme
Lijkt me kadett welquote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:47 schreef Fugie het volgende:
trouwens, het leeslampje zeg maar boven het middenconsole trilt tegenwoordig gewoon los door mijn subwoofer, ook lekker stevig in mekaar gezet
Even kijken, wel jammer dat er een volvo motor in ligtquote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:29 schreef CiQNiZ het volgende:
hiero 13 filmpjes van een Opel Manta met 578PK
http://www.opelfreaks.nl/index.php?topic=693.0
Eigenlijk was dat ook het hele idee erachterquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:07 schreef Sounddragon het volgende:
EEj CiQ, neem FF van mij aan, dat randjes vervangen niet werkt...
gewoon de hele schermen doen, en niet overzetten maar inlassen..
Half werk is doodzonde van je spuitwerk en geld..
Yeah...dat wel...maar ik vind het super om te zien en horen...Zodra die aankomt rijden alleen een hoop gefluit, en zodra ie voorbij is een zware bromquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:50 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Even kijken, wel jammer dat er een volvo motor in ligt
De mijne was ook een 1.6 ooit hehehe, maar ik heb geswapt naar 8V, omdat ik mijn rijstijl een beetje ken, en een XE bij mij niet erg lang meegaaat ben ik bang..quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:00 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Eigenlijk was dat ook het hele idee erachter
ik wil alleen wachten tot ik geld genoeg heb voor het spuitwerk, zo dat het zo dicht mogelijk tegen elkaar aan ligt, dan hoef ik zo min mogelijk rond te rijden met twee lelijke achterschermen
Één dorpel is op zich nog wel goed, maar lelijk gelast door vorige eigenaar, dus die wordt ook ff vervangen.
Het is nu een 1.6je trouwens...Meest trage auto die ik ooit in mijn bezit heb gehad, maar hij rijdt best comfortabel... Maar met de swap komt daar natuurlijk verandering in(C20XE of C20LET)
Ik heb hiervoor al 2x een C20NE (8v dus) gehad, en wil nu meer... Heb me zelf aangeleerd om met koude motor gewoon altijd rustig aan te doen, ff warm laten lopen gewoon... Enige wat ik dan ga missen met een 16v is het hoge koppel bij lage toeren van de 8vquote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De mijne was ook een 1.6 ooit hehehe, maar ik heb geswapt naar 8V, omdat ik mijn rijstijl een beetje ken, en een XE bij mij niet erg lang meegaaat ben ik bang..
Dat is niet dé top, dat is "gewoon" de hoogste snelheid gereden bij een van zijn 400m sprintjesquote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:58 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Maar wel frappant is dat de top maar op 217 ligt met zo veel pk's. Ook al zou je hem voor sprints afsteleen dan nog is het erg laag.
Da's geen Kadett C maar een Ascona A..quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:20 schreef CiQNiZ het volgende:
Hier nog een paar mooie/vette/snelle opeltjes:
Manta B:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kadett B:
[afbeelding]
Kadett C:
GT:
[afbeelding]
Tigra A:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Astra G:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Astra F:
[afbeelding]
Kadett E:
[afbeelding]
Corsa C:
[afbeelding]
Excuses! Je hebt helemaal gelijk!!quote:Op zondag 31 juli 2005 12:09 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Da's geen Kadett C maar een Ascona A..
Hij is grappig, ware het niet dat ik een opel fan benquote:Op maandag 1 augustus 2005 18:29 schreef Vinnievw het volgende:
Een Opel is net als een grote, dikke negerin; als je er naast staat schaam je je rot maar als je er in zit is het best lekker..
Opel Senator Bquote:Op maandag 1 augustus 2005 11:35 schreef Pluseight het volgende:
Kent iemand deze nog? VInd ik best een aardige Opel. De rest van de Opels van 20 jaar terug tot nu vind ik allemaal saai.
[afbeelding]
C20NEquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:07 schreef Taxi het volgende:
Hey! En de godsgruwelijk lelijke C-Ascona dan?
[afbeelding]
Al 7 jaar lang mijn steun en toeverlaat![]()
C20NE motor zonder fratsen, dat scheelt! Daewoo remdelen (remt bizar goed, op de een of andere manier), verlaging dmv snij- en breekwerk (en toch zeer goed rijden). Alleen nieuwe schokbrekers zouden nu toch wel welkom zijn...
Spotgoedkoop autoracen, superbetrouwbaar en (motorisch) niet kapot te krijgen, als je er maar peut en olie ingooit.
* blaast loftrompet...
OERdegelijkquote:
Sja wat is te groot.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:38 schreef Fiets-toeter het volgende:
iets te achterlijk grote wielen voor de zwarte opel
Holy crap! Waar is 't rubber gebleven?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:43 schreef r_kluft het volgende:
[..]
Sja wat is te groot.
wat mij betreft waren ze precies groot genoeg voor deze astra
[afbeelding]
Jep bijna dezelfde. Alleen is de bovenste een coupé en de onderste een hatchback (of bedoelde je dat ook ?)quote:
Hoor jij niet in het 'blijven zweven'-topic thuis?quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:13 schreef 2cv het volgende:
Ik heb als vuistregel dat ik alle auto's met een introductiedatum van voor 1990 op 1 of andere manier mooi vindt, maar voor slopel maak ik een uitzondering: voor 1970 wil ik hebben, tussen 1970 en 1990 opbergen in een schuur zodat niemand ze ziet en ze ook niet over de weg rijden en na 1990 mogen ze allemaal een enkeltje hoogovens hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |