Dan heb je waarschijnlijk te weinig opgelet. Zie bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:36 schreef pberends het volgende:
Ik heb GroenLinks nog nooit een negatieve klank horen vellen over de islam. Ze zijn niet bereid problemen toe te geven die massamigratie van moslims veroorzaken. Willen geen enkele eisen stellen aan integratie van moslims en de duizenden moslims die nog jaarlijks de grens overkomen vinden ze ook geen enkel probleem.
Het zou hoogstens tegenstrijdig zijn; hypocriet is een woord dat je te pas en te onpas gebruikt. Maar het is dus niet eens tegenstrijdig, zoals hierboven gemeld.quote:Maar waar ik wel moeite mee hebt is dat GroenLinks zowel pro-islam is, maar ook pro-homo en pro-feministisch. Ik vind die dingen slecht met elkaar stroken. Hoe kan je nou pro-islam zijn en tegelijkertijd pro-homo zijn? Hoe kan je al die moslims (waarvan de meeste homofobe trekjes hebben en totaal niet ge-emancipeerd zijn) nou zomaar toelaten tot dit land en tegelijkertijd zogenaamd voor de belangen van homo's opkomen en een feministische filosofie aanhangen? Dit is toch hypocriet?
Heel simpel.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:36 schreef pberends het volgende:
Maar waar ik wel moeite mee hebt is dat GroenLinks zowel pro-islam is, maar ook pro-homo en pro-feministisch. Ik vind die dingen slecht met elkaar stroken. Hoe kan je nou pro-islam zijn en tegelijkertijd pro-homo zijn? Hoe kan je al die moslims (waarvan de meeste homofobe trekjes hebben en totaal niet ge-emancipeerd zijn) nou zomaar toelaten tot dit land en tegelijkertijd zogenaamd voor de belangen van homo's opkomen en een feministische filosofie aanhangen? Dit is toch hypocriet?
Of een andere lokale politicus die zich kritisch uitlaat maakt nog geen GroenLinks dat zich daarover kritisch uitlaat.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk te weinig opgelet. Zie bijvoorbeeld:
GroenLinks lid: Fundamentele islam aanpakken
http://www.groenlinks.nl/standpunten/huwelijksmigratie
http://www.groenlinks.nl/standpunten/imams
Natuurlijk hebben ze niet dezelfde toon of standpunten zoals de rechtse partijen, maar stellen dat ze de excessen van de Islam niet bekritiseren is onzin. En dat heeft nogal wat invloed op je volgende bewering.
[..]
Het zou hoogstens tegenstrijdig zijn; hypocriet is een woord dat je te pas en te onpas gebruikt. Maar het is dus niet eens tegenstrijdig, zoals hierboven gemeld.
Er zullen vast wel lieve jongens in de Hofstadt groep zitten. Maar dat hoeft nog niet te zeggen dat we meer van die figuren moeten toelaten.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:54 schreef fayle het volgende:
[..]
Heel simpel.
GL gaat uit van mensen en niet van grote en grove generalisaties.
Misschien heb jij er nooit bij stil gestaan maar er bestaan ook homoseksuele moslims bijvoorbeeld.
dat zijn mensen die hopen dat iedereen ter wereld homofiele moslims wordenquote:
Waar bepleit GL dat we dat wel moeten doen dan?quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:01 schreef pberends het volgende:
Er zullen vast wel lieve jongens in de Hofstadt groep zitten. Maar dat hoeft nog niet te zeggen dat we meer van die figuren moeten toelaten.
die figuren zijn hier niet toegelaten, die zijn hier geboren...quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Er zullen vast wel lieve jongens in de Hofstadt groep zitten. Maar dat hoeft nog niet te zeggen dat we meer van die figuren moeten toelaten.
ze zijn wel de laatste partij die daarmee komen aanzetten zegquote:Op woensdag 27 juli 2005 16:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk te weinig opgelet. Zie bijvoorbeeld:
GroenLinks lid: Fundamentele islam aanpakken
http://www.groenlinks.nl/standpunten/huwelijksmigratie
http://www.groenlinks.nl/standpunten/imams
Natuurlijk hebben ze niet dezelfde toon of standpunten zoals de rechtse partijen, maar stellen dat ze de excessen van de Islam niet bekritiseren is onzin. En dat heeft nogal wat invloed op je volgende bewering.
[..]
Het zou hoogstens tegenstrijdig zijn; hypocriet is een woord dat je te pas en te onpas gebruikt. Maar het is dus niet eens tegenstrijdig, zoals hierboven gemeld.
Wat hij zegt.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:46 schreef gelly het volgende:
Volgens mij zijn ze alleen pro-milieu en pro-tolerantie. Daar hoort ook het respecteren (of accepteren) van andere denkbeelden en levenswijzen bij lijkt me.
en vooral ook het subsidieren van die andere denkbeelden en levenswijzenquote:Op woensdag 27 juli 2005 16:46 schreef gelly het volgende:
Volgens mij zijn ze alleen pro-milieu en pro-tolerantie. Daar hoort ook het respecteren (of accepteren) van andere denkbeelden en levenswijzen bij lijkt me.
Klopt, maar lees gerust even verder, en dan zal je wel degelijk eisen en criteria tegenkomen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:00 schreef pberends het volgende:
En huwelijksmigratie willen ze helemaal niet aanpakken zoals ik al las.
Met mensen die denken dat moslims per definitie intolerant zijn, valt er hierover weinig te discussieren denk ik.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:21 schreef pberends het volgende:
Hoe kun je tolerant tegenover intolerantie zijn?
Heel makkelijk.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:21 schreef pberends het volgende:
Je bent nu wel erg tolerant ten opzichte van de intolerante pberends.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:22 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Met mensen die denken dat moslims per definitie intolerant zijn, valt er hierover weinig te discussieren denk ik.
Uiteraard is GL niet voor de discriminerende uitwassen binnen de Islam, nogal logisch.
Maar goed, naar de bekende weg vragen kan ook leuk zijn...soms.
1 zoals al gezegd: deze jongens zijn voor het grootste deel in Nederland geboren en opgegroeid. Ze zijn dus Nederlands.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:01 schreef pberends het volgende:
[..]
precies, echt idioot gewoon, knettergek zijn zequote:Op woensdag 27 juli 2005 17:24 schreef Tikorev het volgende:
Inderdaad volgens is de keuze in de praktijk helaas: of een multiculturele samenleving of een homo-tolerante samenleving.
Maar ja, Groenlinks heeft wel meer van die tegenstrijdige ideeën. De grenzen moeten wagenwijd open zodat massale immigratie naar Nederland mogelijk wordt, maar vervolgens mogen er nergens nieuwe wegen, industrieterreinen of woonwijken gebouwd worden voor al die nieuwe mensen omdat de natuur maximaal beschermd moet worden.![]()
Naast de vele voordelen heeft de vrije westerse samenleving ook een aantal nadelen. Dat heb je maar te accepteren, you can't have it all. Neemt niet weg dat je die negatieve elementen wel kunt proberen te veranderen. Je kunt mensen niet dwingen homo's te accepteren, je kunt wel proberen hun rechten zo aan te passen dat men er niet meer om heen kan.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:21 schreef pberends het volgende:
niet door intolerantie te 'tolereren'...quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:21 schreef pberends het volgende:
er bestaat dan ook niet zo eenvoudig clichematig links gedachtegoed.... je hebt onder linksen ook conservatief-linksen, authoritair-linksen, radikaal-linksen, liberaal-linksen en orthodox-linksen (het zijn eigenlijk een soort van Joden of Protestanten, die hebben ook zoveel verschillende specifieke stromingen, of afscheidingen)quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:26 schreef McCarthy het volgende:
het linkse gedachtengoed is gewoon ontzettend tegenstrijdig
Homo-acceptatie giet je er niet met de paplepel in. Denk je nou werkelijk dat over tien jaar een grote meerderheid van de moslims, zoals een grote meerderheid van de autochtonen, homo's accepteert? Dacht het even niet.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Klopt, maar lees gerust even verder, en dan zal je wel degelijk eisen en criteria tegenkomen.
Volgens mij conflicteert huwelijksmigratie an sich ook niet met een "pro-homo"-beleid. GroenLinks is ook juist bezig om de homo-acceptatie onder allochtonen in het algemeen te verbeteren, zoals onlangs op de Roze Zaterdag in Nijmegen nog.
Nee, dat is alleen aanwezig bij mensen met een dusdanig gepolariseerd denkvermogen dat alleen de kleuren wit en zwart aanwezig zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:24 schreef Tikorev het volgende:
Inderdaad volgens is de keuze in de praktijk helaas: of een multiculturele samenleving of een homo-tolerante samenleving.
Dit is ook weer zo'n zwart-wit beeld. Of eerder een overdrijving. GroenLinks wil niet de grenzen wagenwijd openzetten, en GroenLinks wil ook niet alle nieuwe bouwprojecten verbieden. GroenLinks stelt wel degelijk eisen aan nieuwkomers, en met betrekking tot woonwijken zijn ze juist voor een goede aanwas van huizen om zo de woningmarkt betaalbaar te houden.quote:De grenzen moeten wagenwijd open zodat massale immigratie naar Nederland mogelijk wordt
, maar vervolgens mogen er nergens nieuwe wegen, industrieterreinen of woonwijken gebouwd worden voor al die nieuwe mensen omdat de natuur maximaal beschermd moet worden.![]()
Geloof je dat nou echt ? Als er morgen een figuur als Pim opstaat die Nederland eindelijk eens van het politiek correcte juk wat betreft homo's wil ontdoen dan is Nederland ineens niet meer zo homo minded. Vraag de gemiddelde Nederland hoe die over homo's denkt en het antwoord "ach, zolang ze niet aan mn kont zitten" zal eerder regel dan uitzondering zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:29 schreef pberends het volgende:
[..]
zoals een grote meerderheid van de autochtonen, homo's accepteert?
1. Nonsens, want er bestaan ook homoseksuele moslims en homohatende christenen. Onzin tegenstelling.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:24 schreef Tikorev het volgende:
Maar ja, Groenlinks heeft wel meer van die tegenstrijdige ideeën. De grenzen moeten wagenwijd open zodat massale immigratie naar Nederland mogelijk wordt, maar vervolgens mogen er nergens nieuwe wegen, industrieterreinen of woonwijken gebouwd worden voor al die nieuwe mensen omdat de natuur maximaal beschermd moet worden.![]()
Bedoel je nou een keuze tussen multiculturele samenleving of een homotolerante samenleving, of de keuze tussen een samenleving met moslims, of een homotolerate samenleving?quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:24 schreef Tikorev het volgende:
En laat dat soort mensen dankzij onze geweldige multiculturele samenleving nou net de snelst groeiende groep zijn. Al die multiculi's moeten gewoon eens gaan beseffen dat niet iedereen denkt of kan denken zoals zij.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:31 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee, dat is alleen aanwezig bij mensen met een dusdanig gepolariseerd denkvermogen dat alleen de kleuren wit en zwart aanwezig zijn.
Das wat anders dan de mening van de gemiddelde moslim. Namelijk dat homo's ziek zijn en verderfelijk.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Geloof je dat nou echt ? Als er morgen een figuur als Pim opstaat die Nederland eindelijk eens van het politiek correcte juk wat betreft homo's wil ontdoen dan is Nederland ineens niet meer zo homo minded. Vraag de gemiddelde Nederland hoe die over homo's denkt en het antwoord "ach, zolang ze niet aan mn kont zitten" zal eerder regel dan uitzondering zijn.
Gelukkig zijn die multiculti's ook voor goed onderwijs en misschien ben je nog geen verloren schaap Tikorev. Je bent nooit te oud om te leren !quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:35 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Al die multiculi's moeten gewoon eens gaan beseffen dat niet iedereen denkt of kan denken zoals zij.
Wat is "de gemiddelde moslim" ?quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Das wat anders dan de mening van de gemiddelde moslim. Namelijk dat homo's ziek zijn en verderfelijk.
Heb je nou een probleem met multicultureel of met moslims? Multiculturaliteit zit hem namelijk niet alleen in religie, afkomst, of nationaliteit...quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:35 schreef Tikorev het volgende:
[..]
En laat dat soort mensen dankzij onze geweldige multiculturele samenleving nou net de snelst groeiende groep zijn. Al die multiculi's moeten gewoon eens gaan beseffen dat niet iedereen denkt of kan denken zoals zij.
Weet je wat het opmerkelijke is? Ik kan totaal niet uit je tekst opmaken of je het hebt over moslims of conservatieve nationalisten met een afkeer jegens de Islam.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:35 schreef Tikorev het volgende:
[..]
En laat dat soort mensen dankzij onze geweldige multiculturele samenleving nou net de snelst groeiende groep zijn. Al die multiculi's moeten gewoon eens gaan beseffen dat niet iedereen denkt of kan denken zoals zij.
Homoseksuele moslims zijn niet de mensen die een homo-tolerante samenleving mogelijk maken of hem uiteindelijk zullen verzieken. De intolerante zijn juist het probleem.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:33 schreef fayle het volgende:
[..]
1. Nonsens, want er bestaan ook homoseksuele moslims en homohatende christenen. Onzin tegenstelling.
Fantastisch wat een discussietechnieken! Jij bent vast een heel prettig persoon in de omgang...quote:Kortom eerst even bijlezen voor je begint te mekkeren.
Dat jij denkt dat de aanpak van GroenLinks niet effectief is, doet niets af van het feit dat ze niet tegenstrijdig of hypocriet zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:29 schreef pberends het volgende:
[..]
Homo-acceptatie giet je er niet met de paplepel in. Denk je nou werkelijk dat over tien jaar een grote meerderheid van de moslims, zoals een grote meerderheid van de autochtonen, homo's accepteert? Dacht het even niet.
Je benoemt ze zelf: mensen met een dusdanig gepolariseerd denkvermogenquote:Op woensdag 27 juli 2005 17:44 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Weet je wat het opmerkelijke is? Ik kan totaal niet uit je tekst opmaken of je het hebt over moslims of conservatieve nationalisten met een afkeer jegens de Islam.
quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:31 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee, dat is alleen aanwezig bij mensen met een dusdanig gepolariseerd denkvermogen dat alleen de kleuren wit en zwart aanwezig zijn.
Ik constateer alleen dat mensen met een "gepolariseerd denkvermogen" veelal juist het product zijn van de multiculturele samenleving. Dan heb ik het over moslims, christenen, autochtonen en allochtonen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:35 schreef Tikorev het volgende:
[..]
goh da's nieuw voor mequote:Op woensdag 27 juli 2005 17:31 schreef SCH het volgende:
Wilders is tenminste tegen homo's en tegen de islam - da's pas een vent
Hij gaat dat natuurlijk niet zo hardop zeggen maar hij was bv. tegen het homohuwelijk. Dat heb je met die aartsconservatieven.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:50 schreef McCarthy het volgende:
[..]
goh da's nieuw voor me
kan je dat bewijzen
Absoluut intolerante mensen zijn altijd het probleem.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:44 schreef Tikorev het volgende:
Homoseksuele moslims zijn niet de mensen die een homo-tolerante samenleving mogelijk maken of hem uiteindelijk zullen verzieken. De intolerante zijn juist het probleem.
En het is niet omdat ik het wil, in tegendeel, maar omdat ik gewoon niet geloof dat in de praktijk multiculturaliteit en homo-tolerantie samen gaan dat ik dit zeg. Kijk alleen al naar al die verhalen van homoseksuele leraren op zwarte scholen, homo's die in Amsterdam lastig gevallen worden of soms zelfs in elkaar geslagen of lees op de gemiddelde islamitische fora hoe daar over homoseksualiteit wordt gedacht.
Mensen die tegen het homohuwelijk zijn zijn automatisch ook homofoobquote:Op woensdag 27 juli 2005 17:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij gaat dat natuurlijk niet zo hardop zeggen maar hij was bv. tegen het homohuwelijk.
Nou, niet dan?quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:02 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Mensen die tegen het homohuwelijk zijn zijn automatisch ook homofoob
Kennelijk zie je homorelaties en daarmee homo's dan niet als gelijkwaardig aan hetero's.quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:02 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Niet per se, nee. Je kan homo's accepteren zonder een voorstander te zijn van een homo huwelijk, sommigen hebben daar een strikte man/vrouw invulling van.quote:
naar mijn weten niet neequote:
Dus de Blair's, de Schöder's, de Chirac's en de regeringsleiders van 99% van alle landen ter wereld zijn allemaal homofoob?quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Kennelijk zie je homorelaties en daarmee homo's dan niet als gelijkwaardig aan hetero's.
Aan de andere kant, homo's en zelfhaat is ook geen onbekend fenomeenquote:Op woensdag 27 juli 2005 18:05 schreef MrBadGuy het volgende:
Pim Fortuyn en Willem Oltmans waren er toch ook tegen? Wat een homofoben waren dat zeg![]()
Sinds we partijen als de groep Wilders of ChristenUnie serieus nemen?quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:13 schreef Klefbeer het volgende:
Sinds wanneer is Groen Links een partij om serieus te nemen
Nee. Maar hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sinds we partijen als de groep Wilders of ChristenUnie serieus nemen?
Simpel, iedere partij die in de 2e Kamer zit mag je serieus nemen als zijnde een deel van de bevolking vertegenwoordigend waarbij in het geval Wilders of Lazrak kan worden aangetekend dat ze nooit gekozen zijn als zodanig.quote:
Volgens mij was Pim niet tegen het homohuwelijk, alleen vond hij dat in gezinnen het beter was om een man en een vrouw in huis te hebben... correct me if i'm wrong...quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:05 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
naar mijn weten niet nee![]()
Pim Fortuyn en Willem Oltmans waren er toch ook tegen? Wat een homofoben waren dat zeg![]()
Dat is dan jouw criterium. Maar ik neem een partij als Groen Links in geen geval serieus.quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Simpel, iedere partij die in de 2e Kamer zit mag je serieus nemen als zijnde een deel van de bevolking vertegenwoordigend waarbij in het geval Wilders of Lazrak kan worden aangetekend dat ze nooit gekozen zijn als zodanig.
Indeed "Ga koken, mens"quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:17 schreef djenneke het volgende:
Volgens mij was Pim niet tegen het homohuwelijk, alleen vond hij dat in gezinnen het beter was om een man en een vrouw in huis te hebben... correct me if i'm wrong...
Tja, dat moet je zelf weten, ik acht het niet waarschijnlijk maar gezien de peilingen is een linkse coalitie met GL mogelijk.quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:19 schreef Klefbeer het volgende:
Dat is dan jouw criterium. Maar ik neem een partij als Groen Links in geen geval serieus.
Die is toch geen lang leven beschoren.quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, dat moet je zelf weten, ik acht het niet waarschijnlijk maar gezien de peilingen is een linkse coalitie met GL mogelijk.
dan blijft homofoob Oltmans nog overquote:Op woensdag 27 juli 2005 18:17 schreef djenneke het volgende:
[..]
Volgens mij was Pim niet tegen het homohuwelijk, alleen vond hij dat in gezinnen het beter was om een man en een vrouw in huis te hebben... correct me if i'm wrong...
Kan jij ook voorbeelden, in de praktijk geven van monoculturele samenlevingen waar homo's geaccepteerd worden?quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:44 schreef Tikorev het volgende:
En het is niet omdat ik het wil, in tegendeel, maar omdat ik gewoon niet geloof dat in de praktijk multiculturaliteit en homo-tolerantie samen gaan dat ik dit zeg. Kijk alleen al naar al die verhalen van homoseksuele leraren op zwarte scholen, homo's die in Amsterdam lastig gevallen worden of soms zelfs in elkaar geslagen of lees op de gemiddelde islamitische fora hoe daar over homoseksualiteit wordt gedacht.
Nederlandquote:Op woensdag 27 juli 2005 18:23 schreef Sidekick het volgende:
Kan jij ook voorbeelden, in de praktijk geven van monoculturele samenlevingen waar homo's geaccepteerd worden?
Ik ben er ook geen voorstander van maar ik geef alleen maar aan dat het gevaarlijk is om een partij niet serieus te nemen die genoeg zetels potentieel haalt om een coalitie kandidaat te zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:23 schreef Klefbeer het volgende:
Die is toch geen lang leven beschoren.
Bovendien geloof ik niet dat dat zal gebeuren. Iemand als Wouter Bos snapt ook wel dat een coalitie met Groen Links wel het laatste is wat Nederland op dit moment kan gebruiken. Dan nog liever de SP.
Nederland is monocultureel?quote:
Als Groen Links in de coalitie komt te zitten, verhuis ik naar Duitsland. Dan wordt namelijk al het geld uit de economie leeggepompt en in boomplantgroepen, en homo-evenementen gestoken.quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:25 schreef Tijger_m het volgende:
ik geef alleen maar aan dat het gevaarlijk is om een partij niet serieus te nemen die genoeg zetels potentieel haalt om een coalitie kandidaat te zijn.
raad eens welke zusterpartij er in de huidige regering van Duitsland zitquote:Op woensdag 27 juli 2005 18:29 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Als Groen Links in de coalitie komt te zitten, verhuis ik naar Duitsland. Dan wordt namelijk al het geld uit de economie leeggepompt en in boomplantgroepen, en homo-evenementen gestoken.
Inderdaad, Nederland bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Kan jij ook voorbeelden, in de praktijk geven van monoculturele samenlevingen waar homo's geaccepteerd worden?
Ga dat nou niet vertellen, dan blijft hij dadelijk nog in Nederland.quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:31 schreef zakjapannertje het volgende:
raad eens welke zusterpartij er in de huidige regering van Duitsland zit
Raad is wat voor een partij het daar hoofdzakelijk voor het zeggen heeft.quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:31 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
raad eens welke zusterpartij er in de huidige regering van Duitsland zit
Ook dat is volgens mij niet waar...quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:23 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
dan blijft homofoob Oltmans nog over![]()
Maar mijn punt blijft dat iemand die tegen het homohuwelijk is (Wilders, Oltmans) niet automatisch homofoob hoeft te zijn, wat volgens sommigen wel het geval is.
als dat waar zou zijn, waarom zou dat in Nederland niet het geval kunnen zijn?quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:35 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Raad is wat voor een partij het daar hoofdzakelijk voor het zeggen heeft.
Er wonen hier wel minderheden met andere culturen, maar die plaatsen zichzelf buiten de maatschappij en hebben niks te vertellen op cultureel gebied.quote:
Weet jij wel wie en wat Oltmans eigenlijk is?quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:35 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ook dat is volgens mij niet waar...
Oh, nu is Nederland wel opeens monocultureel?quote:
quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:35 schreef Tikorev het volgende:
[...] onze geweldige multiculturele samenleving [...]
Je trekt verkeerde conclusies (Groenlink en pro-homo en pro-islam? Waar blijkt dat uit?) en gebruikt dat als basis voor de argumentatie dat Groen-Link hypocriet is. Volgens mij is dit een soort drogreden.. maar iig zo kan ik het ook:quote:Waarom is GroenLinks zo pro-islam en pro-homo?
Dus al die moskeen, al die hoofddoekjes, en alle andere legale uitingen van andere culturen zijn niet onderdeel van Nederland?quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:43 schreef Klefbeer het volgende:
[..]
Er wonen hier wel minderheden met andere culturen, maar die plaatsen zichzelf buiten de maatschappij en hebben niks te vertellen op cultureel gebied.
quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Oh, nu is Nederland wel opeens monocultureel?
Heb jij het artikel wel eens gelezen?quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]
...ooit een tolerante multiculturele samenleving krijgt?quote:Veel Nederlanders (89%) maken zich grote zorgen over agressie tegenover homoseksuelen. Slechts 1% heeft begrip voor geweld tegen homo's en 93% wijst het geweld rigoreus af. Bij Nederlandse Marokkanen heeft echter 30% begrip voor geweld tegen homo's en wijst 13% het absoluut af.
Inderdaad. Die vooral niet.quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:54 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dus al die moskeen, al die hoofddoekjes, en alle andere legale uitingen van andere culturen zijn niet onderdeel van Nederland?
Ik denk dat het gebruik van het woord 'multicultureel' Sidekick in verwarring brengt. Misschien kun je beter spreken van 'meerdere monoculturen die in één land (Nederland in dit geval) naast elkaar leven, maar waar er één de algemeen heersende is'.quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:56 schreef Tikorev het volgende:
[..]Volgens mij vroeg je naar monoculturele samenlevingen waar homo's geaccepteerd worden. Die zijn er in Nederland genoeg.
[..]
Heb jij het artikel wel eens gelezen?
Veel Nederlanders accepteren homofilie
De acceptatie van homoseksualiteit is de afgelopen zes jaar gestegen, maar deze algemene trend staat in de grote steden onder druk, omdat daar veel 'Nieuwe Nederlanders' wonen.
In de multiculturele steden gaat het blijkbaar niet zo soepel. Of denk je dat je zo...
[..]
...ooit een tolerante multiculturele samenleving krijgt?
Dus je wilt beweren dat er monoculturele samenlevingen naast een multiculturele samenleving bestaan in Nederland?quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:56 schreef Tikorev het volgende:
[..]Volgens mij vroeg je naar monoculturele samenlevingen waar homo's geaccepteerd worden. Die zijn er in Nederland genoeg.
En zelfs onder de 'Nieuwe Nederlanders' (wat een jeukterm overigens) is er een meerderheid positief over homoseksualiteit. Natuurlijk, de mate van acceptatie is lager, maar dat is geen onderdeel van de discussie.quote:[..]
Heb jij het artikel wel eens gelezen?
Veel Nederlanders accepteren homofilie
De acceptatie van homoseksualiteit is de afgelopen zes jaar gestegen, maar deze algemene trend staat in de grote steden onder druk, omdat daar veel 'Nieuwe Nederlanders' wonen.
Volgens mij heeft hij het wel begrepen maar had hij even een excuus nodig om een artikel dat ik gaf te kunnen negeren.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:01 schreef Klefbeer het volgende:
[..]
Ik denk dat het gebruik van het woord 'multicultureel' Sidekick in verwarring brengt.
Zoals ik al zei Tikorev, de arme jongen wordt ernstig in de war gebracht door je gebruik van het woordje 'multicultureel'. Het kan nu eenmaal niet allebei tegelijk zijn, en daar probeert user Sidekick je nu op te pakken. Erg flauw, maar ach.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dus je wilt beweren dat er monoculturele samenlevingen naast een multiculturele samenleving bestaan in Nederland?
Als je zo de termen compleet verkeerd gebruikt, dan kan je hooguit zeggen dat Nederland bestaat uit een verzameling monoculturele samenlevingen.
En hoe zit het met de 30% van de Marokkanen die geweld tegen homo's goedkeurt? Jij denkt niet dat die een homotolerante samenleving in de weg staat?quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
En zelfs onder de 'Nieuwe Nederlanders' (wat een jeukterm overigens) is er een meerderheid positief over homoseksualiteit. Natuurlijk, de mate van acceptatie is lager, maar dat is geen onderdeel van de discussie.
Dergelijke Marokkanen beschouw ik dan ook niet als 'Nederlands'. En dat doen ze zelf gelukkig ook niet.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:07 schreef Tikorev het volgende:
[..]
En hoe zit het met de 30% van de Marokkanen die geweld tegen homo's goedkeurt? Jij denkt niet dat die een homotolerante samenleving in de weg staat?
Waar staat dat?quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:02 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat 'wij'?quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:44 schreef SCH het volgende:
HIj kan een dikke krijgen, daar lenen wij ons niet voor![]()
Voor veel.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:54 schreef Klefbeer het volgende:
[..]
Jij spreekt voor alle homoseksuelen?
maar dan is iemand nog niet meteen tegen homo's natuurlijkquote:Op woensdag 27 juli 2005 17:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij gaat dat natuurlijk niet zo hardop zeggen maar hij was bv. tegen het homohuwelijk. Dat heb je met die aartsconservatieven.
t Is inderdaad te vergelijken met hoe veel conservatievere moslims denken.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:00 schreef McCarthy het volgende:
[..]
maar dan is iemand nog niet meteen tegen homo's natuurlijk
Zit je in de COC?quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:58 schreef SCH het volgende:
Voor veel.
Homo's laten zich niet uitspelen - homo's zijn de volgende groep die als zondebok worden gezien.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:07 schreef Klefbeer het volgende:
[..]
Ik ken anders heul veul homo's die het totaal niet met je eens zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |