abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29173912
Ik heb GroenLinks nog nooit een negatieve klank horen vellen over de islam. Ze zijn niet bereid problemen toe te geven die massamigratie van moslims veroorzaken. Willen geen enkele eisen stellen aan integratie van moslims en de duizenden moslims die nog jaarlijks de grens overkomen vinden ze ook geen enkel probleem. Hier opzich heb ik nog niet eens zoveel moeite mee, dit is hun politieke keuze.

Maar waar ik wel moeite mee hebt is dat GroenLinks zowel pro-islam is, maar ook pro-homo en pro-feministisch. Ik vind die dingen slecht met elkaar stroken. Hoe kan je nou pro-islam zijn en tegelijkertijd pro-homo zijn? Hoe kan je al die moslims (waarvan de meeste homofobe trekjes hebben en totaal niet ge-emancipeerd zijn) nou zomaar toelaten tot dit land en tegelijkertijd zogenaamd voor de belangen van homo's opkomen en een feministische filosofie aanhangen? Dit is toch hypocriet?
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:43:59 #2
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_29174161
De waarheid is even schokkend als simpel. De simpele figuren van GL leven in een roze wolk waar moslims, homo's en vrouwen spelen met roze en blauwe schuimblokken. Dat mag natuurlijk, maar rot dan op uit de politiek en klop s.v.p. aan bij een instituut waar je geleerd wordt dat mensen ook niet lief kunnen zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door Finder_elf_towns op 27-07-2005 17:22:21 ]
pi_29174216
Volgens mij zijn ze alleen pro-milieu en pro-tolerantie. Daar hoort ook het respecteren (of accepteren) van andere denkbeelden en levenswijzen bij lijkt me.
pi_29174266
De waarheid is simpel. Je kunt niet pro-islam zijn. Er zijn namelijk nogal wat verschillende stromingen. Verder is het nog veel simpeler, in dit land is er sprake van vrouwen- en homo-emancipatie. Pech voor de moslims die het daar niet mee eens zijn. Fijn voor de moslims die dat wel zijn.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:52:01 #5
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29174412
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:36 schreef pberends het volgende:
Ik heb GroenLinks nog nooit een negatieve klank horen vellen over de islam. Ze zijn niet bereid problemen toe te geven die massamigratie van moslims veroorzaken. Willen geen enkele eisen stellen aan integratie van moslims en de duizenden moslims die nog jaarlijks de grens overkomen vinden ze ook geen enkel probleem.
Dan heb je waarschijnlijk te weinig opgelet. Zie bijvoorbeeld:
GroenLinks lid: Fundamentele islam aanpakken
http://www.groenlinks.nl/standpunten/huwelijksmigratie
http://www.groenlinks.nl/standpunten/imams

Natuurlijk hebben ze niet dezelfde toon of standpunten zoals de rechtse partijen, maar stellen dat ze de excessen van de Islam niet bekritiseren is onzin. En dat heeft nogal wat invloed op je volgende bewering.
quote:
Maar waar ik wel moeite mee hebt is dat GroenLinks zowel pro-islam is, maar ook pro-homo en pro-feministisch. Ik vind die dingen slecht met elkaar stroken. Hoe kan je nou pro-islam zijn en tegelijkertijd pro-homo zijn? Hoe kan je al die moslims (waarvan de meeste homofobe trekjes hebben en totaal niet ge-emancipeerd zijn) nou zomaar toelaten tot dit land en tegelijkertijd zogenaamd voor de belangen van homo's opkomen en een feministische filosofie aanhangen? Dit is toch hypocriet?
Het zou hoogstens tegenstrijdig zijn; hypocriet is een woord dat je te pas en te onpas gebruikt. Maar het is dus niet eens tegenstrijdig, zoals hierboven gemeld.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29174489
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:36 schreef pberends het volgende:
Heel simpel.
GL gaat uit van mensen en niet van grote en grove generalisaties.

Misschien heb jij er nooit bij stil gestaan maar er bestaan ook homoseksuele moslims bijvoorbeeld.
pi_29174716
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:52 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben ze niet dezelfde toon of standpunten zoals de rechtse partijen, maar stellen dat ze de excessen van de Islam niet bekritiseren is onzin. En dat heeft nogal wat invloed op je volgende bewering.
[..]

Het zou hoogstens tegenstrijdig zijn; hypocriet is een woord dat je te pas en te onpas gebruikt. Maar het is dus niet eens tegenstrijdig, zoals hierboven gemeld.
Of een andere lokale politicus die zich kritisch uitlaat maakt nog geen GroenLinks dat zich daarover kritisch uitlaat.

En huwelijksmigratie willen ze helemaal niet aanpakken zoals ik al las.
pi_29174737
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:54 schreef fayle het volgende:

[..]

Heel simpel.
GL gaat uit van mensen en niet van grote en grove generalisaties.

Misschien heb jij er nooit bij stil gestaan maar er bestaan ook homoseksuele moslims bijvoorbeeld.
Er zullen vast wel lieve jongens in de Hofstadt groep zitten. Maar dat hoeft nog niet te zeggen dat we meer van die figuren moeten toelaten.
pi_29174795
Wat is pro-islam?

Wat is pro-homo?
pi_29174822
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:03 schreef SCH het volgende:
Wat is pro-islam?

Wat is pro-homo?
dat zijn mensen die hopen dat iedereen ter wereld homofiele moslims worden
pi_29174872
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:01 schreef pberends het volgende:

Er zullen vast wel lieve jongens in de Hofstadt groep zitten. Maar dat hoeft nog niet te zeggen dat we meer van die figuren moeten toelaten.
Waar bepleit GL dat we dat wel moeten doen dan?
pi_29174902
quote:

[..]

die figuren zijn hier niet toegelaten, die zijn hier geboren...
pi_29174928
Als je niet voor de voorstellen van Wilders bent, ben je pro-islam ofzo?
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:15:54 #14
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29175131
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:52 schreef Sidekick het volgende:

[..]

[..]

ze zijn wel de laatste partij die daarmee komen aanzetten zeg
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:17:58 #15
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_29175187
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:46 schreef gelly het volgende:
Volgens mij zijn ze alleen pro-milieu en pro-tolerantie. Daar hoort ook het respecteren (of accepteren) van andere denkbeelden en levenswijzen bij lijkt me.
Wat hij zegt.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_29175269
Hoe kun je tolerant tegenover intolerantie zijn?
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:22:16 #17
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29175303
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:46 schreef gelly het volgende:
en vooral ook het subsidieren van die andere denkbeelden en levenswijzen

vooral als het zelf ook van die lekker tolerante levensvizies zijn
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:22:45 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29175316
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:00 schreef pberends het volgende:

En huwelijksmigratie willen ze helemaal niet aanpakken zoals ik al las.
Klopt, maar lees gerust even verder, en dan zal je wel degelijk eisen en criteria tegenkomen.

Volgens mij conflicteert huwelijksmigratie an sich ook niet met een "pro-homo"-beleid. GroenLinks is ook juist bezig om de homo-acceptatie onder allochtonen in het algemeen te verbeteren, zoals onlangs op de Roze Zaterdag in Nijmegen nog.
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:22:52 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_29175318
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:21 schreef pberends het volgende:
Met mensen die denken dat moslims per definitie intolerant zijn, valt er hierover weinig te discussieren denk ik.

Uiteraard is GL niet voor de discriminerende uitwassen binnen de Islam, nogal logisch.

Maar goed, naar de bekende weg vragen kan ook leuk zijn...soms.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:23:03 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_29175323
quote:
Heel makkelijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_29175367
Inderdaad volgens is de keuze in de praktijk helaas: of een multiculturele samenleving of een homo-tolerante samenleving.

Maar ja, Groenlinks heeft wel meer van die tegenstrijdige ideeën. De grenzen moeten wagenwijd open zodat massale immigratie naar Nederland mogelijk wordt, maar vervolgens mogen er nergens nieuwe wegen, industrieterreinen of woonwijken gebouwd worden voor al die nieuwe mensen omdat de natuur maximaal beschermd moet worden.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:24:24 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29175368
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:22 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Met mensen die denken dat moslims per definitie intolerant zijn, valt er hierover weinig te discussieren denk ik.

Uiteraard is GL niet voor de discriminerende uitwassen binnen de Islam, nogal logisch.

Maar goed, naar de bekende weg vragen kan ook leuk zijn...soms.
Je bent nu wel erg tolerant ten opzichte van de intolerante pberends.
pi_29175384
quote:

[..]

1 zoals al gezegd: deze jongens zijn voor het grootste deel in Nederland geboren en opgegroeid. Ze zijn dus Nederlands.

2 een koe is een beest, dus een beest is een koe?
maw alle moslims zijn fanatici?
Onzin natuurlijk. Het gaat om extremisten. Fanatici. Eng, maar uitzondering, hoewel ze met een handjevol ellendelingen helaas een hoop ellende kunnen veroorzaken.

Desondanks, een groep ultra-christelijke Amerikanen schieten regelmatig abortus artsen dood - alle Amerikanen hier weigeren dus?
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:26:58 #24
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29175434
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:24 schreef Tikorev het volgende:
Inderdaad volgens is de keuze in de praktijk helaas: of een multiculturele samenleving of een homo-tolerante samenleving.

Maar ja, Groenlinks heeft wel meer van die tegenstrijdige ideeën. De grenzen moeten wagenwijd open zodat massale immigratie naar Nederland mogelijk wordt, maar vervolgens mogen er nergens nieuwe wegen, industrieterreinen of woonwijken gebouwd worden voor al die nieuwe mensen omdat de natuur maximaal beschermd moet worden.
precies, echt idioot gewoon, knettergek zijn ze

het linkse gedachtengoed is gewoon ontzettend tegenstrijdig
pi_29175447
quote:
Naast de vele voordelen heeft de vrije westerse samenleving ook een aantal nadelen. Dat heb je maar te accepteren, you can't have it all. Neemt niet weg dat je die negatieve elementen wel kunt proberen te veranderen. Je kunt mensen niet dwingen homo's te accepteren, je kunt wel proberen hun rechten zo aan te passen dat men er niet meer om heen kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')