Dan heb je waarschijnlijk te weinig opgelet. Zie bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:36 schreef pberends het volgende:
Ik heb GroenLinks nog nooit een negatieve klank horen vellen over de islam. Ze zijn niet bereid problemen toe te geven die massamigratie van moslims veroorzaken. Willen geen enkele eisen stellen aan integratie van moslims en de duizenden moslims die nog jaarlijks de grens overkomen vinden ze ook geen enkel probleem.
Het zou hoogstens tegenstrijdig zijn; hypocriet is een woord dat je te pas en te onpas gebruikt. Maar het is dus niet eens tegenstrijdig, zoals hierboven gemeld.quote:Maar waar ik wel moeite mee hebt is dat GroenLinks zowel pro-islam is, maar ook pro-homo en pro-feministisch. Ik vind die dingen slecht met elkaar stroken. Hoe kan je nou pro-islam zijn en tegelijkertijd pro-homo zijn? Hoe kan je al die moslims (waarvan de meeste homofobe trekjes hebben en totaal niet ge-emancipeerd zijn) nou zomaar toelaten tot dit land en tegelijkertijd zogenaamd voor de belangen van homo's opkomen en een feministische filosofie aanhangen? Dit is toch hypocriet?
Heel simpel.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:36 schreef pberends het volgende:
Maar waar ik wel moeite mee hebt is dat GroenLinks zowel pro-islam is, maar ook pro-homo en pro-feministisch. Ik vind die dingen slecht met elkaar stroken. Hoe kan je nou pro-islam zijn en tegelijkertijd pro-homo zijn? Hoe kan je al die moslims (waarvan de meeste homofobe trekjes hebben en totaal niet ge-emancipeerd zijn) nou zomaar toelaten tot dit land en tegelijkertijd zogenaamd voor de belangen van homo's opkomen en een feministische filosofie aanhangen? Dit is toch hypocriet?
Of een andere lokale politicus die zich kritisch uitlaat maakt nog geen GroenLinks dat zich daarover kritisch uitlaat.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk te weinig opgelet. Zie bijvoorbeeld:
GroenLinks lid: Fundamentele islam aanpakken
http://www.groenlinks.nl/standpunten/huwelijksmigratie
http://www.groenlinks.nl/standpunten/imams
Natuurlijk hebben ze niet dezelfde toon of standpunten zoals de rechtse partijen, maar stellen dat ze de excessen van de Islam niet bekritiseren is onzin. En dat heeft nogal wat invloed op je volgende bewering.
[..]
Het zou hoogstens tegenstrijdig zijn; hypocriet is een woord dat je te pas en te onpas gebruikt. Maar het is dus niet eens tegenstrijdig, zoals hierboven gemeld.
Er zullen vast wel lieve jongens in de Hofstadt groep zitten. Maar dat hoeft nog niet te zeggen dat we meer van die figuren moeten toelaten.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:54 schreef fayle het volgende:
[..]
Heel simpel.
GL gaat uit van mensen en niet van grote en grove generalisaties.
Misschien heb jij er nooit bij stil gestaan maar er bestaan ook homoseksuele moslims bijvoorbeeld.
dat zijn mensen die hopen dat iedereen ter wereld homofiele moslims wordenquote:
Waar bepleit GL dat we dat wel moeten doen dan?quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:01 schreef pberends het volgende:
Er zullen vast wel lieve jongens in de Hofstadt groep zitten. Maar dat hoeft nog niet te zeggen dat we meer van die figuren moeten toelaten.
die figuren zijn hier niet toegelaten, die zijn hier geboren...quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Er zullen vast wel lieve jongens in de Hofstadt groep zitten. Maar dat hoeft nog niet te zeggen dat we meer van die figuren moeten toelaten.
ze zijn wel de laatste partij die daarmee komen aanzetten zegquote:Op woensdag 27 juli 2005 16:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk te weinig opgelet. Zie bijvoorbeeld:
GroenLinks lid: Fundamentele islam aanpakken
http://www.groenlinks.nl/standpunten/huwelijksmigratie
http://www.groenlinks.nl/standpunten/imams
Natuurlijk hebben ze niet dezelfde toon of standpunten zoals de rechtse partijen, maar stellen dat ze de excessen van de Islam niet bekritiseren is onzin. En dat heeft nogal wat invloed op je volgende bewering.
[..]
Het zou hoogstens tegenstrijdig zijn; hypocriet is een woord dat je te pas en te onpas gebruikt. Maar het is dus niet eens tegenstrijdig, zoals hierboven gemeld.
Wat hij zegt.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:46 schreef gelly het volgende:
Volgens mij zijn ze alleen pro-milieu en pro-tolerantie. Daar hoort ook het respecteren (of accepteren) van andere denkbeelden en levenswijzen bij lijkt me.
en vooral ook het subsidieren van die andere denkbeelden en levenswijzenquote:Op woensdag 27 juli 2005 16:46 schreef gelly het volgende:
Volgens mij zijn ze alleen pro-milieu en pro-tolerantie. Daar hoort ook het respecteren (of accepteren) van andere denkbeelden en levenswijzen bij lijkt me.
Klopt, maar lees gerust even verder, en dan zal je wel degelijk eisen en criteria tegenkomen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:00 schreef pberends het volgende:
En huwelijksmigratie willen ze helemaal niet aanpakken zoals ik al las.
Met mensen die denken dat moslims per definitie intolerant zijn, valt er hierover weinig te discussieren denk ik.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:21 schreef pberends het volgende:
Hoe kun je tolerant tegenover intolerantie zijn?
Heel makkelijk.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:21 schreef pberends het volgende:
Je bent nu wel erg tolerant ten opzichte van de intolerante pberends.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:22 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Met mensen die denken dat moslims per definitie intolerant zijn, valt er hierover weinig te discussieren denk ik.
Uiteraard is GL niet voor de discriminerende uitwassen binnen de Islam, nogal logisch.
Maar goed, naar de bekende weg vragen kan ook leuk zijn...soms.
1 zoals al gezegd: deze jongens zijn voor het grootste deel in Nederland geboren en opgegroeid. Ze zijn dus Nederlands.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:01 schreef pberends het volgende:
[..]
precies, echt idioot gewoon, knettergek zijn zequote:Op woensdag 27 juli 2005 17:24 schreef Tikorev het volgende:
Inderdaad volgens is de keuze in de praktijk helaas: of een multiculturele samenleving of een homo-tolerante samenleving.
Maar ja, Groenlinks heeft wel meer van die tegenstrijdige ideeën. De grenzen moeten wagenwijd open zodat massale immigratie naar Nederland mogelijk wordt, maar vervolgens mogen er nergens nieuwe wegen, industrieterreinen of woonwijken gebouwd worden voor al die nieuwe mensen omdat de natuur maximaal beschermd moet worden.![]()
Naast de vele voordelen heeft de vrije westerse samenleving ook een aantal nadelen. Dat heb je maar te accepteren, you can't have it all. Neemt niet weg dat je die negatieve elementen wel kunt proberen te veranderen. Je kunt mensen niet dwingen homo's te accepteren, je kunt wel proberen hun rechten zo aan te passen dat men er niet meer om heen kan.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:21 schreef pberends het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |