abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29175485
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:21 schreef pberends het volgende:
Hoe kun je tolerant tegenover intolerantie zijn?
niet door intolerantie te 'tolereren'...
maar je kunt wel bv zelf van mening zijn dat de reactie op intolerantie, niét is om zelf die intolerantie over te nemen ... oftewel, de Funadamentele Islam bestrijden door juist hun strafbeleid, hun inacceptatie van bepaalde liberale vrijheden, en het schenden van mensenrechten te kopieren ..

Het liugt een beetje aan wat je visie op 'tolerant' zijn is... of je denkt dat dat 'alles prima vinden' is, of dat dat juist een situatie is waarin je bij verschillende, soms tegengestelde belangen beide poogt de nodige ruimte te geven ...

Overigens, ik ben ook van mening dat er zeker veel mensen in groenLinks zitten (of zaten toen ik er zelf nog veel contacten heb) die eerder een simplistisch rooskleurig beeld ophouden en #alles goedvinden'... maar qua ideologie vind ik niet dat je 'tolerantie' an sich per definitie tot een cliche kunt versimpelen ...
Dat is juist een essentie van de hedendaagse liberale westerse samenleving, die we nu net tegen extremisten willen beschermen, dat doe je niet door zelf de methoden en denkbeelden van radikalen en fundamentalisten te laten 'winnen' ...
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:26 schreef McCarthy het volgende:

het linkse gedachtengoed is gewoon ontzettend tegenstrijdig
er bestaat dan ook niet zo eenvoudig clichematig links gedachtegoed.... je hebt onder linksen ook conservatief-linksen, authoritair-linksen, radikaal-linksen, liberaal-linksen en orthodox-linksen (het zijn eigenlijk een soort van Joden of Protestanten, die hebben ook zoveel verschillende specifieke stromingen, of afscheidingen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_29175507
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:22 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Klopt, maar lees gerust even verder, en dan zal je wel degelijk eisen en criteria tegenkomen.

Volgens mij conflicteert huwelijksmigratie an sich ook niet met een "pro-homo"-beleid. GroenLinks is ook juist bezig om de homo-acceptatie onder allochtonen in het algemeen te verbeteren, zoals onlangs op de Roze Zaterdag in Nijmegen nog.
Homo-acceptatie giet je er niet met de paplepel in. Denk je nou werkelijk dat over tien jaar een grote meerderheid van de moslims, zoals een grote meerderheid van de autochtonen, homo's accepteert? Dacht het even niet.
pi_29175559
Wilders is tenminste tegen homo's en tegen de islam - da's pas een vent
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:31:54 #29
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29175562
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:24 schreef Tikorev het volgende:
Inderdaad volgens is de keuze in de praktijk helaas: of een multiculturele samenleving of een homo-tolerante samenleving.
Nee, dat is alleen aanwezig bij mensen met een dusdanig gepolariseerd denkvermogen dat alleen de kleuren wit en zwart aanwezig zijn.

Je kan zowel tolerant zijn naar andere culturen als homofilie. Maar dat wil niet zeggen dat je alles moet accepteren. Tolerantie ten opzichte van homo's betekent toch ook niet dat je radicale homo's moet tolereren?
quote:
De grenzen moeten wagenwijd open zodat massale immigratie naar Nederland mogelijk wordt
, maar vervolgens mogen er nergens nieuwe wegen, industrieterreinen of woonwijken gebouwd worden voor al die nieuwe mensen omdat de natuur maximaal beschermd moet worden.
Dit is ook weer zo'n zwart-wit beeld. Of eerder een overdrijving. GroenLinks wil niet de grenzen wagenwijd openzetten, en GroenLinks wil ook niet alle nieuwe bouwprojecten verbieden. GroenLinks stelt wel degelijk eisen aan nieuwkomers, en met betrekking tot woonwijken zijn ze juist voor een goede aanwas van huizen om zo de woningmarkt betaalbaar te houden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29175576
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:29 schreef pberends het volgende:

[..]

zoals een grote meerderheid van de autochtonen, homo's accepteert?
Geloof je dat nou echt ? Als er morgen een figuur als Pim opstaat die Nederland eindelijk eens van het politiek correcte juk wat betreft homo's wil ontdoen dan is Nederland ineens niet meer zo homo minded. Vraag de gemiddelde Nederland hoe die over homo's denkt en het antwoord "ach, zolang ze niet aan mn kont zitten" zal eerder regel dan uitzondering zijn.
pi_29175599
quote:
Inderdaad volgens is de keuze in de praktijk helaas: of een multiculturele samenleving of een homo-tolerante samenleving.

Maar ja, Groenlinks heeft wel meer van die tegenstrijdige ideeën. De grenzen moeten wagenwijd open zodat massale immigratie naar Nederland mogelijk wordt, maar vervolgens mogen er nergens nieuwe wegen, industrieterreinen of woonwijken gebouwd worden voor al die nieuwe mensen omdat de natuur maximaal beschermd moet worden.
1. Nonsens, want er bestaan ook homoseksuele moslims en homohatende christenen. Onzin tegenstelling.

2. Grenzen moeten helemaal niet wagenwijd open. Dat staat nergens. Ze vinden wel dat je geen mensenrechten met voeten mag treden en dat mensen die elders gevaar lopen hier bescherming en asiel moeten krijgen.
alleen maar logisch lijkt me.

3. Nergens nieuwe wegen is ook bullshit.
Wel leggen zij in tegenstelling tot huidige en recente kabinetten de nadruk meer op openbaar vervoer hetgeen alleen maar slim is.
Waarom?

Omdat het bouwen van telkens meer wegen en verbreden ervan niet echt iets oplost. Er is altijd een volgend knooppunt en files zijn onoplosbaar zolang iedereen met de auto wil. Een goed openbaar vervoer, denk bv aan een metronet rond grote steden, is aantrekkelijk (geen parkeergeld, snel van a naar b zonder files etc.) levert qua mobiliteit ongetwijfeld meer op.

En natuurlijk is het milieu én ruimtelijke ordening gebaat bij minder wegen.

4. geen woonwijken? GL is een van de partijen die blijft hameren op woningnood en beschikbaarheid van betaalbare woonruimte!

Kortom eerst even bijlezen voor je begint te mekkeren.
pi_29175602
Waarom niet?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_29175635
quote:

Maar ja, Groenlinks heeft wel meer van die tegenstrijdige ideeën. De grenzen moeten wagenwijd open zodat massale immigratie naar Nederland mogelijk wordt, maar vervolgens mogen er nergens nieuwe wegen, industrieterreinen of woonwijken gebouwd worden voor al die nieuwe mensen omdat de natuur maximaal beschermd moet worden.
Bedoel je nou een keuze tussen multiculturele samenleving of een homotolerante samenleving, of de keuze tussen een samenleving met moslims, of een homotolerate samenleving?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_29175677
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:31 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nee, dat is alleen aanwezig bij mensen met een dusdanig gepolariseerd denkvermogen dat alleen de kleuren wit en zwart aanwezig zijn.
En laat dat soort mensen dankzij onze geweldige multiculturele samenleving nou net de snelst groeiende groep zijn. Al die multiculi's moeten gewoon eens gaan beseffen dat niet iedereen denkt of kan denken zoals zij.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_29175705
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Geloof je dat nou echt ? Als er morgen een figuur als Pim opstaat die Nederland eindelijk eens van het politiek correcte juk wat betreft homo's wil ontdoen dan is Nederland ineens niet meer zo homo minded. Vraag de gemiddelde Nederland hoe die over homo's denkt en het antwoord "ach, zolang ze niet aan mn kont zitten" zal eerder regel dan uitzondering zijn.
Das wat anders dan de mening van de gemiddelde moslim. Namelijk dat homo's ziek zijn en verderfelijk.
pi_29175720
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:35 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Al die multiculi's moeten gewoon eens gaan beseffen dat niet iedereen denkt of kan denken zoals zij.
Gelukkig zijn die multiculti's ook voor goed onderwijs en misschien ben je nog geen verloren schaap Tikorev. Je bent nooit te oud om te leren !
pi_29175742
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Das wat anders dan de mening van de gemiddelde moslim. Namelijk dat homo's ziek zijn en verderfelijk.
Wat is "de gemiddelde moslim" ?
pi_29175814
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:38 schreef gelly het volgende:

Wat is "de gemiddelde moslim" ?
Die is 1.78 en heeft 2.3 kinderen?
pi_29175849
quote:

[..]

En laat dat soort mensen dankzij onze geweldige multiculturele samenleving nou net de snelst groeiende groep zijn. Al die multiculi's moeten gewoon eens gaan beseffen dat niet iedereen denkt of kan denken zoals zij.
Heb je nou een probleem met multicultureel of met moslims? Multiculturaliteit zit hem namelijk niet alleen in religie, afkomst, of nationaliteit...
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:44:04 #40
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29175902
quote:

[..]

Weet je wat het opmerkelijke is? Ik kan totaal niet uit je tekst opmaken of je het hebt over moslims of conservatieve nationalisten met een afkeer jegens de Islam.
pi_29175904
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:33 schreef fayle het volgende:

[..]

1. Nonsens, want er bestaan ook homoseksuele moslims en homohatende christenen. Onzin tegenstelling.
Homoseksuele moslims zijn niet de mensen die een homo-tolerante samenleving mogelijk maken of hem uiteindelijk zullen verzieken. De intolerante zijn juist het probleem.
En het is niet omdat ik het wil, in tegendeel, maar omdat ik gewoon niet geloof dat in de praktijk multiculturaliteit en homo-tolerantie samen gaan dat ik dit zeg. Kijk alleen al naar al die verhalen van homoseksuele leraren op zwarte scholen, homo's die in Amsterdam lastig gevallen worden of soms zelfs in elkaar geslagen of lees op de gemiddelde islamitische fora hoe daar over homoseksualiteit wordt gedacht.
quote:
Kortom eerst even bijlezen voor je begint te mekkeren.
Fantastisch wat een discussietechnieken! Jij bent vast een heel prettig persoon in de omgang...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:46:08 #42
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29175962
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Homo-acceptatie giet je er niet met de paplepel in. Denk je nou werkelijk dat over tien jaar een grote meerderheid van de moslims, zoals een grote meerderheid van de autochtonen, homo's accepteert? Dacht het even niet.
Dat jij denkt dat de aanpak van GroenLinks niet effectief is, doet niets af van het feit dat ze niet tegenstrijdig of hypocriet zijn.
pi_29176091
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:44 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Weet je wat het opmerkelijke is? Ik kan totaal niet uit je tekst opmaken of je het hebt over moslims of conservatieve nationalisten met een afkeer jegens de Islam.
Je benoemt ze zelf: mensen met een dusdanig gepolariseerd denkvermogen
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:31 schreef Sidekick het volgende:

[..]

quote:

[..]

Ik constateer alleen dat mensen met een "gepolariseerd denkvermogen" veelal juist het product zijn van de multiculturele samenleving. Dan heb ik het over moslims, christenen, autochtonen en allochtonen.
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:50:23 #44
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29176095
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:31 schreef SCH het volgende:
Wilders is tenminste tegen homo's en tegen de islam - da's pas een vent
goh da's nieuw voor me

kan je dat bewijzen
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_29176167
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:50 schreef McCarthy het volgende:

[..]

goh da's nieuw voor me

kan je dat bewijzen
Hij gaat dat natuurlijk niet zo hardop zeggen maar hij was bv. tegen het homohuwelijk. Dat heb je met die aartsconservatieven.
pi_29176424
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:44 schreef Tikorev het volgende:

Homoseksuele moslims zijn niet de mensen die een homo-tolerante samenleving mogelijk maken of hem uiteindelijk zullen verzieken. De intolerante zijn juist het probleem.
En het is niet omdat ik het wil, in tegendeel, maar omdat ik gewoon niet geloof dat in de praktijk multiculturaliteit en homo-tolerantie samen gaan dat ik dit zeg. Kijk alleen al naar al die verhalen van homoseksuele leraren op zwarte scholen, homo's die in Amsterdam lastig gevallen worden of soms zelfs in elkaar geslagen of lees op de gemiddelde islamitische fora hoe daar over homoseksualiteit wordt gedacht.
Absoluut intolerante mensen zijn altijd het probleem.

en ik vind generalisaties of ze nu gaan over homo's of over moslims doorgaans een teken van intolerantie. Ook als die door witte nederlanders geuit worden.

Het is wél een buitengewoon slechte zaak dat leraren zich onveilig voelen om zichzelf te zijn, dat er mensen in elkaar geslagen worden om hun geaardheid.

Ik vind het alleen óok zorgwekkend als dit gebruikt wordt als argument tegen 'alle' moslims, moslims in het algemeen. Niet omdat ik claim dat de meeste moslims open staan voor homoseksualiteit want ik heb de indruk dat 't nog altijd zeer moeilijk ligt (een lesbische moslima die ik ken is door haar familie uitgestoten bv), maar omdat ik het geen goede zaak vind dat argumenten voor iets anders worden gebruikt.

Dat homo's en lesbo's op straat (of elders) worden gediscrimineerd of zelfs in elkaar geslagen worden is namelijk niet nieuw. Ook witte heteromannen wilden zich daar wel eens aan te buiten gaan. In Nederland hebben we het beeld dat 't hier allemaal top is, en politiek is van alles inmiddels behoorlijk geregeld, maar de doorsnee nederlander wil nog altijd liever niet dat zijn of haar dochter met een vrouw thuis komt.
En in een ander westers land als de VS hebben staten wetten die homoseksualiteit nog altijd afwijzen - geen moslims maar christenen.
Weinig homomannen die ik ken lopen hand in hand - te riskant. Veel lesbodames houden handjes vast maar blijven zeer waakzaam; voor je 't weet heb je een razende man aan je fiets hangen die walgt of zich buitengesloten voelt 'Moet daar geen man bij?;

Zeker, met groeiende groepen nieuwe nederlanders die niet dezelfde ontwikkeling meegemaakt hebben als nederlanders die hier met grootouders en al veranderingen in beeldvorming hebben meegekregen, is het belangrijk om niet voorbij te gaan aan discriminatie en erger door deze groepen.
Heropvoeden enzo ok,
maar moslims gewoon afschrijven - nee.
pi_29176443
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij gaat dat natuurlijk niet zo hardop zeggen maar hij was bv. tegen het homohuwelijk.
Mensen die tegen het homohuwelijk zijn zijn automatisch ook homofoob

Nog zo'n leuke: Moslims die tegen Israel zijn zijn voor de holocaust...
pi_29176480
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:02 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Nou, niet dan?
pi_29176495
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:02 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Kennelijk zie je homorelaties en daarmee homo's dan niet als gelijkwaardig aan hetero's.
pi_29176511
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:03 schreef djenneke het volgende:

Nou, niet dan?
Niet per se, nee. Je kan homo's accepteren zonder een voorstander te zijn van een homo huwelijk, sommigen hebben daar een strikte man/vrouw invulling van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')