quote:Om te voorkomen dat moslims op de provocaties ingaan drukken leiders als premier Tony Blair de niet-islamitische Britten op het hart toch vooral niet alle moslims te veroordelen voor de daden van een viertal dat de islam op een 'verwrongen en giftige' manier fout interpreteerde. De Britse politie heeft zich na een reeks incidenten genoodzaakt gezien de bescherming van de islamitische gemeenschap in het land op te voeren.
In Nottingham zou een man van Pakistaanse afkomst zondag zijn doodgeslagen en in Kent heeft een 18-jarige student uit de Verenigde Arabische Emiraten naar verluidt zijn kaak gebroken toen iemand tijdens een ruzie naar aanleiding van de aanslagen in Londen een fles in zijn gezicht gooide. In de omgeving van Londen werd een moskee met bomaanslagen bedreigd, werd een lap met brandstof door de brievenbus van een islamitisch gezin gegooid en werden de huizen van twee moslims met stenen bekogeld. Op veel plaatsen is anti-islamitische graffiti op muren gespoten.
Commentatoren denken dat de preken van een aantal fundamentalistische islamitische geestelijken in Groot-Brittannië hebben bijgedragen aan de radicalisering van delen van de islamitische jeugd in het land. Anderen denken dat vooral de Britse deelname aan de aanvallen op Afghanistan en Irak daar de oorzaak van is geweest.
Velen uit de hechte Pakistaanse gemeenschap in de noordelijke stad Leeds veroordeelden woensdag de aanslagen in Londen. De vermoedelijke daders kwamen uit hun midden. "Ze kwamen uit een goede familie en het waren geen slechte buren. Daarom maken we ons zorgen over onze kinderen - mensen zouden hen kunnen misbruiken", aldus een 27-jarige vrouw, die anoniem wil blijven.
Het Labour-parlementslid Shahid Malik had woensdag een ontmoeting met Blair. Malik riep de Britse moslims op stappen te ondernemen tegen extremisten die de islamitische jeugd proberen te ronselen. De Britse regering overweegt nieuwe maatregelen ter bestrijding van het terrorisme, zoals de uitzetting van buitenlanders die zijn veroordeeld voor het prediken van haat of geweld.
De Londense burgemeester Ken Livingstone riep de autochtone Britten net als Blair op niet alle moslims als daders te zien. "Je kunt niet een van 's werelds grootste religies, die voor zoveel vooruitgang heeft gezorgd in de geschiedenis van de mensheid en waarvan verreweg de meeste aanhangers vreedzaam willen samenwerken, beoordelen op basis van de daden van een handvol fanatiekelingen", aldus Livingstone. Inayat Bungalwala, de woordvoerder van de Britse Moslimraad, zei dat voor hem een ding duidelijk is: "De daders werden meer gedreven door haat dan door het islamitische geloof".
Bron : Nieuws.nl
Lijkt me eerder dat hij in die discussie iets verkeerds gezegd heeft, maar ja ik was er niet bij...quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:49 schreef Meki het volgende:
En meer dan Honderden wraakacties geteld na aanslagen Londen
[..]
Wraakacties zijn altijd slecht wat heeft die jonge moslim ermee te maken ??? heeft die soms meegedaan - moet ie dood gaan omdat hij Pakistaans was ???
de engelsen laten zien dat ze hetzelfde verstand hebben als de terroristen![]()
bron ? of vooroordeel ?quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:55 schreef el_bario het volgende:
[..]
Lijkt me eerder dat hij in die discussie iets verkeerds gezegd heeft, maar ja ik was er niet bij...
quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:35 schreef JohnDope het volgende:
Zouden die terroristen inzien wat voor schade ze de engelse moslimgemeenschap hebben aangedaan met dat illegale vuurwerk
Je hoort naar mijn mening te weinig background info over de sfeer binnen engeland, maar als ik de geruchten zo moet geloven staat engeland figuurlijk goed in de brand....
quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:39 schreef Meki het volgende:
[..]
nee niet zo echt
In Madrid was er ook geen wraakacties
Niet zo generaliseren.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:49 schreef Meki het volgende:
Triest dat je vermoord kunt worden vanwege iets wat je zegt...quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:55 schreef el_bario het volgende:
[..]
Lijkt me eerder dat hij in die discussie iets verkeerds gezegd heeft, maar ja ik was er niet bij...
Ja dat overkwam een dikke filmmakende vriend van me laatst ook.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
Triest dat je vermoord kunt worden vanwege iets wat je zegt...
Dat hangt er vanaf, wat er gezegd wordt, ik ben nl. tegen moordquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
Triest dat je vermoord kunt worden vanwege iets wat je zegt...
ik heb het over de wraakzuchtige engelsmannen die denken dat ze na een aanslag hetzelfde mogen doenquote:
quote:meer dan Honderden wraakacties geteld na aanslagen Londen
Nieuws.nlquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:14 schreef Drugshond het volgende:
Meki heb je een bron voor deze quote ?
[..]
quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Nieuws.nl
http://nieuws.nl/bericht/5/59691
Thx... ik kon hem al niet vinden,quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:16 schreef Meki het volgende:
Nieuws.nl
http://nieuws.nl/bericht/5/59691
helemaal gelijkquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:19 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Thx... ik kon hem al niet vinden,
Slechte zaak overigens, dat is namelijk net wat de terroristen willen 2 groepen tegen elkaar op te zetten om het land uiteen te scheuren.
Maar meer dan honderd wraakakties..... ik dacht dat England zo nuchter was. Op deze manier verliezen ze ook snel hun onschuld.
Kan en lees jij Spaanse kranten?quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:21 schreef Meki het volgende:
[..]
helemaal gelijk
Bij Madrid was het bijna geen wraakacties
Als christenen zichzelf opblazen tussen moslims dan pas is deze stelling waar, maar dit is niet de manier waarop christenen werken. Het dichtst in de buurt is de IRA, maar die geven over het algemeen een waarschuwingstelefoontje.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:49 schreef Meki het volgende:
Dus als een terrorist een aanslag pleegt moeten we daar niet alle moslims om veroordelen, maar als vervolgens een paar Engelse opstandelingen aanslagen plegen laten wel meteen alle Engelsen zien dat ze geen verstand hebben?quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:49 schreef Meki het volgende:
de engelsen laten zien dat ze hetzelfde verstand hebben als de terroristen
Toch nog een heel positief puntje in dit nieuwsbericht.quote:Velen uit de hechte Pakistaanse gemeenschap in de noordelijke stad Leeds veroordeelden woensdag de aanslagen in Londen. De vermoedelijke daders kwamen uit hun midden. "Ze kwamen uit een goede familie en het waren geen slechte buren.Daarom maken we ons zorgen over onze kinderen - mensen zouden hen kunnen misbruiken", aldus een 27-jarige vrouw, die anoniem wil blijven.
Dat viel me inderdaad ook op uit het bericht. Is natuurlijk heel logisch, maar laat wel duidelijk zien hoe de rest van de buurt/familie er tegenover staat. Meer samenwerking op dit gebied lijkt me sowieso hard nodig. Als iemand dit soort dingen al aan kan zien komen, zijn het toch de mensen in wiens midden dergelijke jongeren verblijven.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:44 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Toch nog een heel positief puntje in dit nieuwsbericht.
Dát zou je moeten uitbuiten...zorgen dat kids minder snel de kans hebben te gaan radicaliseren door te weten waar ze mee bezig zijn..
Beetje vreemde conclusie.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:12 schreef Meh7 het volgende:
Hierdoor is de aanslag weer een stuk minder erg voor mijn gevoel.
Dat vind ik dus onzin. Achterlijke reacties op achterlijke acties maken geen van beiden minder achterlijk, lijkt me.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:12 schreef Meh7 het volgende:
Zou? Hebben ze geen lijk, is nog niet bekend of hij dood is, weten ze niet hoe hij aan zijn einde is gekomen of is hij geslagen en daarna misschien aan iets anders overledenquote:In Nottingham zou een man van Pakistaanse afkomst zondag zijn doodgeslagen
Tsja nu je het zegt.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:12 schreef Meh7 het volgende:
Doodgeslagen/doodgeschopt...doorgaans eerst een sectie om te kijken waardoor ie dood ging hey..quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:17 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Zou? Hebben ze geen lijk, is nog niet bekend of hij dood is, weten ze niet hoe hij aan zijn einde is gekomen of is hij geslagen en daarna misschien aan iets anders overleden
Nam je dat standpunt ook in nadat je kennis had genomen van de aanslagen in Londen? Of wil je gewoon duidelijk maken dat je reacties als deze wel waardeert?quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:17 schreef Bennie_K het volgende:
vanuit de Islam gezien zijn deze tegen aanslagen toegestaan![]()
OMG, is dit het huidige denkniveau ?quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:17 schreef Bennie_K het volgende:
En dit vergeten we ook niet bij de volgende aanslagen in Londen, of toch wel?quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:18 schreef ArieDeKnaller het volgende:
[..]
Tsja nu je het zegt.
Met die laffe aanslag in gedachte is deze moord wel goed te keuren!![]()
En nu kun je je afvragen wat voor waarde je nu kan hechten aan zo'n bron.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:14 schreef Drugshond het volgende:
Meki heb je een bron voor deze quote ?
[..]
Meer dan 50 onschuldige mensen vermoord blijft nu eenmaal langer in je geheugen!quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:20 schreef Meh7 het volgende:
[..]
En dit vergeten we ook niet bij de volgende aanslagen in Londen, of toch wel?
Dit geldt, neem ik aan, alleen wanneer deze slachtoffers westerlingen zijn (en dan het liefst gewone autochtonen). Alle andere onschuldige slachtoffers, ook al zijn het duidenden malen meer slachtoffers die zijn niet zo belangrijk.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:23 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Meer dan 50 onschuldige mensen vermoord blijft nu eenmaal langer in je geheugen!
Wees eens duidelijk! Waar doel je nu op?quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit geldt, neem ik aan, alleen wanneer deze slachtoffers westerlingen zijn (en dan het liefst gewone autochtonen). Alle andere onschuldige slachtoffers, ook al zijn het duidenden malen meer slachtoffers die zijn niet zo belangrijk.
Waarom? Vind jij het ook normaal dat mensen aanslagen op moslims een stuk minder erg gaan vinden omdat terroristen aanslagen op Westerlingen plegen?quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:12 schreef Meh7 het volgende:
Is dat niet zo dan? De hele westerse wereld keek toe toen Amerika Irak binnenviel en tienduizenden doden veroorzaakte, alles in de naam van "war on terror". Denk jij dat mensen hier niet anders op zullen reageren dan op de aanslagen? Dat mensen dit wel opeens te verwachten vinden, maar als ze zelf geraakt worden het helemaal uit het niets is gevallen?quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:29 schreef Tikorev het volgende:
Waarom? Vind jij het ook normaal dat mensen aanslagen op moslims een stuk minder erg gaan vinden omdat terroristen aanslagen op Westerlingen plegen?
[sarcasmoes]Zeker als die dode moesliem zo`n vuile kolonist betreft.. Die mensen zijn echt het laagste der laagste.. [sarcasmoes]quote:Een dode moslim (ook al is het een Britse) is tegenwoordig minder erg dan een dode niet-moslim.
Het gaat erom of jij dat vindt. Blijkbaar wel, want jij redeneert net zo.quote:
Klopt, maar in Engeland heb je net zo goed als Nederland natuurlijk een fiks aantal hersenlozen die een klote leven hebben en elke mogelijkheid aangrijpen om zogenaamd 'met reden' lekker agressief onschuldige mensen in elkaar te timmeren.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:38 schreef Lkw het volgende:
Blijft overigens staan dat ik Engelsen over het algemeen een vriendelijk volkje vind (net als Nederlanders overigens). Jammer dat ze zich zo laten gaan richting die moslims.
Ik heb jou ook nooit gehoord over de Hutu's en de Tutsi's die afgeslacht zijn in Ruwanda.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:32 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Is dat niet zo dan? De hele westerse wereld keek toe toen Amerika Irak binnenviel en tienduizenden doden veroorzaakte, alles in de naam van "war on terror". Denk jij dat mensen hier niet anders op zullen reageren dan op de aanslagen? Dat mensen dit wel opeens te verwachten vinden, maar als ze zelf geraakt worden het helemaal uit het niets is gevallen?
Een dode moslim (ook al is het een Britse) is tegenwoordig minder erg dan een dode niet-moslim.
Ik meen mij te herinneren dat de Amerikanen ter hoogte van de Balkan aardig wat moslims gered hebben van een gewisse dood, maar ik kan mij daar natuurlijk in vergissen...quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:32 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Is dat niet zo dan? De hele westerse wereld keek toe toen Amerika Irak binnenviel en tienduizenden doden veroorzaakte, alles in de naam van "war on terror". Denk jij dat mensen hier niet anders op zullen reageren dan op de aanslagen? Dat mensen dit wel opeens te verwachten vinden, maar als ze zelf geraakt worden het helemaal uit het niets is gevallen?
Een dode moslim (ook al is het een Britse) is tegenwoordig minder erg dan een dode niet-moslim.
Ik kan me ook nog goed herinneren dat er zo'n miljoen (!!) mensen in een anti oorlog optocht door Londen liepen om hun ongenoegen kenbaar te maken. Heb je zelf ook de moeite genomen om je standpunt toen duidelijk te maken?quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:32 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Volgens mij proberen moslims, waaronder jij, zich juist te verzetten tegen het beeld dat een hele bevolkingsgroep verantwoordelijk is voor de daden van een paar mensen. Nu ben je zelf op precies dezelfde wijze aan het generaliseren.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:49 schreef Meki het volgende:
Probeer dan eens op een normale manier je mening te geven. Hier kan je het toch ook?quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:20 schreef -erwin- het volgende:
[..]
Volgens mij proberen moslims, waaronder jij, zich juist te verzetten tegen het beeld dat een hele bevolkingsgroep verantwoordelijk is voor de daden van een paar mensen. Nu ben je zelf op precies dezelfde wijze aan het generaliseren.
PS. Modjes; doe eens lief tegen mij
net als bij de moslimgemeenschap omvat de samenstelling van de autochtone gemeenschap ook een hoop domme mensen. ik begrijp het wel hoor, maar begrip er voor hebben is iets anders.quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:33 schreef nikk het volgende:
Hè? Nog steeds geen "ik keur het niet goed maar heb er wel begrip voor" reactie?
neequote:Op donderdag 14 juli 2005 18:17 schreef Bennie_K het volgende:
hou die vooroordelen aub voor jequote:Op donderdag 14 juli 2005 21:20 schreef -erwin- het volgende:
[..]
Volgens mij proberen moslims, waaronder jij, zich juist te verzetten tegen het beeld dat een hele bevolkingsgroep verantwoordelijk is voor de daden van een paar mensen. Nu ben je zelf op precies dezelfde wijze aan het generaliseren.
PS. Modjes; doe eens lief tegen mij
quote:
na honderden " Incidenten "quote:
Breng voor de "grap" maar eens een bezoekje aan het marokko.nl forum. Gelukkig gaat het nog steeds om individuen maar aan de andere kant valt het helaas niet te ontkennen dat er voor terroristische moslim aanslagen weinig afkeuring onder de moslims te bespeuren valt.quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:27 schreef -beyond- het volgende:
Waarom moeten individuen toch vergleken worden met een groepering?
Er bestaan ontzettend veel verschillende vormen van moslim zijn.
Hetzelfde geval als het christelijke geloof. Je hebt hier veel verschillende vormen in.
Waarom zijn mensen dan zo dom om niet te begrijpen dat mensen individuen zijn? Waarom zijn ze zo kortzichtig om mensen te beoordelen op een groepsbenaming.
Het is zwart of wit! Moslim of westers. Waarom?
Een deel van de westerse bevolking is moslim geworden. Zo ook een deel van de moslims die westers zijn geworden!
of breng voor de grap maar eens bezoekje aan het stormfront of andere rechtse sitequote:Op donderdag 14 juli 2005 22:35 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Breng voor de "grap" maar eens een bezoekje aan het marokko.nl forum. Gelukkig gaat het nog steeds om individuen maar aan de andere kant valt het helaas niet te ontkennen dat er voor terroristische moslim aanslagen weinig afkeuring onder de moslims te bespeuren valt.
ofwel, je bedoelt dat het niet incidenteel is? hoeveel aanslagen van moslims zien we dagelijks in irak, en hoe verhouden die aantallen zich tot de bevolking van irak? moeten we dan maar een atoombom op irak gooien, omdat het toch allemaal moslim fundi's zijn?quote:
De hele moslimwereld keek en kijkt al 10-tallen jaren toe hoe het 100-voudige aantal slachtoffers in Irak en andere landen gemaakt werd en wordt in naam van Allah.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:32 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn alle moslim forums dan extremistische sitesquote:Op donderdag 14 juli 2005 22:41 schreef Meki het volgende:
[..]
of breng voor de grap maar eens bezoekje aan het stormfront of andere rechtse site
Kijk eens op die site van die vriend van je, die ertan!!!quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:41 schreef Meki het volgende:
[..]
of breng voor de grap maar eens bezoekje aan het stormfront of andere rechtse site
Jah je hebt absoluut gelijk! Diegene die dat ontkennen zijn kortzichtig.quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:41 schreef Meki het volgende:
[..]
In Irak is er een Burgeroorlog aan de gang ( ja je weet het niet media zegt niks ) Sj-ieten en Sj-oenieten vinden elkaar niet aardig en plegen steeds aanslagenquote:Op donderdag 14 juli 2005 22:42 schreef -erwin- het volgende:
[..]
ofwel, je bedoelt dat het niet incidenteel is? hoeveel aanslagen van moslims zien we dagelijks in irak, en hoe verhouden die aantallen zich tot de bevolking van irak? moeten we dan maar een atoombom op irak gooien, omdat het toch allemaal moslim fundi's zijn?
Nee er was geen onrust onder de koerden in irak.quote:Op donderdag 14 juli 2005 23:14 schreef Meki het volgende:
wel vreemd dat er een paar jaren geleden geen onrust en geen aanslagen waren in Irak
nu opeens wel hoe zou dat komen ?![]()
Als VS daar niet binnen viel was dat nu helemaal niet zoquote:Op donderdag 14 juli 2005 23:20 schreef -erwin- het volgende:
[..]
Nee er was geen onrust onder de koerden in irak.
De reden dat er geen onrust was, was omdat er geen ruimte was voor onrust. De duitsers waren ook blij toen ze bevrijd waren van Hitler, maar toch zullen er heus wel extremistische groeperingen zijn geweest die vanwege hun verloren macht niet zo blij waren.
Daarnaast is Irak momenteel een internationaal pelgrimsoord voor fundi moslims.
Wat doet dat er toe of ze wel of geen wapens hadden. Saddam was een eikel, en dat is reden genoeg om hem weg te schoppen. Wat zou er gebeurd zijn als mohammed door zijn hoofd geschoten was voordat hij mensen kon vergiftigen met zijn overtuiging. Dan had theo van gogh nog geleefd.quote:Op donderdag 14 juli 2005 23:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Als VS daar niet binnen viel was dat nu helemaal niet zo
Irak had geen wapens
dat zou dat beter zijnquote:Op donderdag 14 juli 2005 23:30 schreef -erwin- het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe of ze wel of geen wapens hadden. Saddam was een eikel, en dat is reden genoeg om hem weg te schoppen. Wat zou er gebeurd zijn als mohammed door zijn hoofd geschoten was voordat hij mensen kon vergiftigen met zijn overtuiging. Dan had theo van gogh nog geleefd.![]()
Deze vraag is niet eens zozeer aan jou, maar wat hebben die Pakistanen van Londen nou echt met Irak te maken. En dan bedoel ik dus echt, en niet een gefantaseerde band via de zogenaamde eenheid van de moslimwereld ?quote:Op donderdag 14 juli 2005 23:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Als VS daar niet binnen viel was dat nu helemaal niet zo
Irak had geen wapens
voorzover heeft de politie geen bewijs gevonden dat de aanslagplegers een verband gevonden met Irakquote:Op donderdag 14 juli 2005 23:38 schreef HiZ het volgende:
[..]
Deze vraag is niet eens zozeer aan jou, maar wat hebben die Pakistanen van Londen nou echt met Irak te maken. En dan bedoel ik dus echt, en niet een gefantaseerde band via de zogenaamde eenheid van de moslimwereld ?
Wat moeten we nou met een foto van het slachtoffer, net of dat verschil maakt.quote:Op donderdag 14 juli 2005 23:40 schreef Meki het volgende:
Foto van slachtoffer
als je hem niet wilt zien dan kijk je maar niet hemquote:Op donderdag 14 juli 2005 23:44 schreef kratovsk het volgende:
[..]
Wat moeten we nou met een foto van het slachtoffer, net of dat verschil maakt.
Jij noemt het fantasie, wij Moslims noemen het broederschap. Ik zal mijn sterke mening d.m.v. een hadith kracht bijzetten:quote:Op donderdag 14 juli 2005 23:38 schreef HiZ het volgende:
En dan bedoel ik dus echt, en niet een gefantaseerde band via de zogenaamde eenheid van de moslimwereld ?
Ik wil die foto best zien hoor, gewoon een standaard (moslim-)persoon zoals je het ook verwacht, maar ik kreeg het idee dat je die foto alleen plaatste om meer medeleven te krijgen voor het slachtoffer, net of een foto verschil maakt in de mate van "ergheid". Maar misschien kwam het verkeerd over.quote:Op donderdag 14 juli 2005 23:46 schreef Meki het volgende:
[..]
als je hem niet wilt zien dan kijk je maar niet hem
en medeleven tonen is beter dan klagen
Ach, het is wel waar.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:20 schreef Loedertje het volgende:
[..]
OMG, is dit het huidige denkniveau ?
Het zou leuk zijn indien het begrip 'broeder' eens wat breder zou worden gezien door bepaalde types. Bij voorkeur zo breed als de ganse mensheid.quote:Op donderdag 14 juli 2005 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij noemt het fantasie, wij Moslims noemen het broederschap. Ik zal mijn sterke mening d.m.v. een hadith kracht bijzetten:
De Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Niet een van jullie gelooft (echt), totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf verlangt." (Boekhari en Moeslim)²
Ja ja, wel handig he, die Umma die je erbij kunt slepen als het je uitkomt. Maar die kennelijk niet zo belangrijk is als sunni's shiïten over de kling jagen omdat ze er een afwijkend beeld over de profeet op nahouden. Ik heb roep het al jaren en ik blijf erbij, het hele idee van die Umma is het meest destructieve idee dat de Islam heeft voortgebracht. Vooral omdat het een eenheid suggereert die er niet echt is.quote:Op donderdag 14 juli 2005 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij noemt het fantasie, wij Moslims noemen het broederschap. Ik zal mijn sterke mening d.m.v. een hadith kracht bijzetten:
De Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Niet een van jullie gelooft (echt), totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf verlangt." (Boekhari en Moeslim)²
Ik vind het niet erg een foto van een slachtoffer te zien. Zij verdienen ons respect.quote:Op donderdag 14 juli 2005 23:46 schreef Meki het volgende:
[..]
als je hem niet wilt zien dan kijk je maar niet hem
en medeleven tonen is beter dan klagen
Heh, zou zeker leuk zijn.quote:Op donderdag 14 juli 2005 23:59 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het zou leuk zijn indien het begrip 'broeder' eens wat breder zou worden gezien door bepaalde types. Bij voorkeur zo breed als de ganse mensheid.
weet jij wat er in de Talmoed staat ???quote:Op donderdag 14 juli 2005 23:57 schreef Overlast het volgende:
[..]
Ach, het is wel waar.
Ik kan je zo een paar soera's aanwijzen waarin geweld tegen ongelovigen niet alleen wordt goedgekeurd maar ook wordt opgedragen.
Maar dat is niet echt van belang, want alhoewel de Koran niet zo'n fijn boek is en het wordt gezien als het letterlijke woord van God leeft de meerderheid van de moslims niet volgens dit boek.
On topic: Inderdaad erg jammer dat er zulke halve zolen rondlopen die hun frustraties op deze manier moeten uitlevevn![]()
Hm, dan spreekt de Christelijke uitspraak 'Heb uw naaste lief als uzelve' me toch meer aan. Die geldt namelijk voor álle mensen, ongelovig of niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:07 schreef Overlast het volgende:
[..]
Heh, zou zeker leuk zijn.
Maar de Islam is verspreid door middel van het zwaard. Broederschap met ongelovige(en dus vijandelijke) mensen, zou deze strijd slechts in de weg staan.
Interne onrust zou de strijd hinderen, vandaar de waarde die gehecht wordt aan de Ummah.
Ze hebben geen afwijkend beeld van de profeet.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja ja, wel handig he, die Umma die je erbij kunt slepen als het je uitkomt. Maar die kennelijk niet zo belangrijk is als sunni's shiïten over de kling jagen omdat ze er een afwijkend beeld over de profeet op nahouden. Ik heb roep het al jaren en ik blijf erbij, het hele idee van die Umma is het meest destructieve idee dat de Islam heeft voortgebracht. Vooral omdat het een eenheid suggereert die er niet echt is.
Nope, nog niet, ben wel van plan me daarin te verdiepen.quote:
onzin net als de koran, bijbel, sharia enz enz enzquote:
Dat zien we dagelijks in Irak, hoeveel moslims (zelfs kinderen) worden opgeblazen ten dienste van hun eigen stukje geloof.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:01 schreef HiZ het volgende:
Ja ja, wel handig he, die Umma die je erbij kunt slepen als het je uitkomt. Maar die kennelijk niet zo belangrijk is als sunni's shiïten over de kling jagen omdat ze er een afwijkend beeld over de profeet op nahouden. Ik heb roep het al jaren en ik blijf erbij, het hele idee van die Umma is het meest destructieve idee dat de Islam heeft voortgebracht. Vooral omdat het een eenheid suggereert die er niet echt is.
Als ik dit zie dan vind ik het super zielig! Hij kon er niets aan doen!quote:
Ik denk dat ze het wel weten maar ja, het is maar een moslim, he? ZIe de reacties boven de jouwe voor illustratie.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 06:21 schreef Drugshond het volgende:
Dat zien we dagelijks in Irak, hoeveel moslims (zelfs kinderen) worden opgeblazen ten dienste van hun eigen stukje geloof.
PS : Weet iedereen nog wel waar dit topic over gaat ?!
Als wij onze broederschap als westerlingen ook op een dergelijke wijze gaan zien (oorlog creeert vreemde verbonden) dan zijn jullie daar mooi klaar mee, als moslims, niet?quote:Op donderdag 14 juli 2005 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
wat is het verschil tussen dader en slachtofferquote:Op vrijdag 15 juli 2005 08:01 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Als ik dit zie dan vind ik het super zielig! Hij kon er niets aan doen!
Dit is een foto van de dader, hij was getrouwd en had een zoontje van één jaar. Hij is de zelfmoordbomber uit de dubbeldekkerbus.
Ook zijn zoontje kan er niets aan doen. Moeten we daar nu ook medelijden mee hebben?
[afbeelding]
Sorry, maar ik mis even de link tussen 'islam' en 'vooruitgang'quote:"Je kunt niet een van 's werelds grootste religies, die voor zoveel vooruitgang heeft gezorgd in de geschiedenis van de mensheid en waarvan verreweg de meeste aanhangers vreedzaam willen samenwerken, beoordelen op basis van de daden van een handvol fanatiekelingen",
Die computer waar jezelf achter zat op het moment van deze posting is o.a. een onderdeel van deze "vooruitgang"quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:52 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Sorry, maar ik mis even de link tussen 'islam' en 'vooruitgang'
In hoeverre heeft het islamitische gedachtengoed dan bijgedragen aan deze PCquote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die computer waar jezelf achter zat op het moment van deze posting is o.a. een onderdeel van deze "vooruitgang"²
Wiskunde misschien?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:01 schreef star_gazer het volgende:
[..]
In hoeverre heeft het islamitische gedachtengoed dan bijgedragen aan deze PC
Wiskunde is meer iets van de Grieken dunk mijquote:
Precies. Ze hebben nu een "reden" om mensen aan te vallen net zoals opblaasterroristen een "reden" hebben door de VS en bondgenoten.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:50 schreef dewd het volgende:
Sneu, die jongen kon er niets aan doen. Enige wat hij gemeen had met die zelfmoord mongolen was dat hij ook van pakistaanse afkomst was.
Gewoon zielig in het kader van wraak op de bomaanslag iemand genomen uit de groep waar ze al een tijd langer een hekel aan hebben.
Zo'n reactie was natuurlijk te verwachtenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:38 schreef Meki het volgende:
Engelsen willen nu aanslagen plegen op Moskeeen
LONDEN - Ultrarechtse extremisten en hooligans van verschillende Britse voetbalclubs bereiden samen acties voor tegen moslims. Ze willen zo wraak nemen voor de aanslagen in Londen, waarvan de vermeende daders fanatieke jonge moslims waren. Dat meldde de krant The Guardian vrijdag op basis van bronnen bij de Britse politie.
Voetbalvandalen van onder meer de clubs West Ham, Millwall, Crystal Palace en Arsenal hebben via internet afgesproken om de onderlinge vijandelijkheden te staken en zich gezamenlijk tegen de Britse moslimgemeenschap te richten. Dat is op initiatief van extreemrechtse groeperingen als het Nationale Front, die vaak zijn verweven met de harde supporterskernen.
De extremisten willen grote angst onder de Britse moslimgemeenschap verspreiden door onder meer moskeeën aan te vallen en grote antimoslimmanifesties te houden in de Britse hoofdstad. Voor zaterdag zou de eerste grote demonstratie gepland staan. Een stoet extremisten wil dan een mars langs de Victoria Embankment langs de Theems houden.
Dat er mensen kwaad zijn dat is te begrijpen. Dat zoiets vanuit extreem rechts komt is te begrijpen. Maar als we nou wel iets kunnen leren vanuit de Palestijnen en Israel is dat zoiets alleen nog meer genuil opleverdquote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:38 schreef Meki het volgende:
-verhaal-
Extremisten zien normale, gematigde moslims niet als hun eigen mensen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:22 schreef niet_links het volgende:
Ik keur dit af, maar hoop dat terroristen zien dat ze door acties zo hun eigen mensen treffen.
Zo hebben gewone Engelse burgers ook weinig te maken met beslissingen van hun regeerders.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:24 schreef Frollo het volgende:
[..]
Extremisten zien normale, gematigde moslims niet als hun eigen mensen.
Ik zal het onze moslim kennisen in Londen vertellen waarvan de dochter net de metro miste die de lucht in ging vertellen, zullen ze vast begrip voor hebben.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:22 schreef niet_links het volgende:
Ik keur dit af, maar hoop dat terroristen zien dat ze door acties zo hun eigen mensen treffen.
Deze bijna goed gespelde zin van Meki verbaast mij meer dan het bericht.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:49 schreef Meki het volgende:
Je hebt het niet begrepen. Ik had het niet over de dader zelf, maar over zijn één jarig zoontje. Dat in principe ook een onschuldig slachtoffertje is!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:08 schreef Meki het volgende:
[..]
wat is het verschil tussen dader en slachtoffer
zei ik dat je medeleven moet tonen aan deze dader ?
quote:Ook zijn zoontje kan er niets aan doen. Moeten we daar nu ook medelijden mee hebben?
Goh, vorige week was Livingston nog de lieveling van rechts FOK vanwege zijn daadkrachtige uitspraken die zo schril afstaken tegen het 'geknuffel' van Cohenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Deze bijna goed gespelde zin van Meki verbaast mij meer dan het bericht.Anyhoe, dit was net zoals de aanslag zelf te verwachten. Niet iedereen deelt de knuffelmentaliteit wat de Londense burgemeester uitdraagt.
ik vind van wel, laten we hopen dat hij te veel 'opvoeding' van zijn vader gehad heeftquote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:35 schreef -beyond- het volgende:
In Engeland willen rechts-extremisten en voetbalhooligans wraakacties ondernemen op moslims voor de bloedige aanslagen in Londen, zo bericht de Britse krant The Guardian vandaag. Dit weekeinde willen ze ook demonstreren bij het Victoria Embankment, waar slachtoffers van de aanslagen worden herdacht.
Rivaliserende voetbalsupporters willen de strijdbijl onderling voorlopig begraven om zich gezamelijk op moslims te kunnen richten. Het gaat om hooligans van West Ham United, Millwall, Crystal Palace en Arsenal. Via internet communiceren ze met elkaar. Die gesprekken via forums en chatboxen worden gemonitord door de politie. Ook extreem-rechts wordt in de gaten gehouden.
Je hebt het niet begrepen. Ik had het niet over de dader zelf, maar over zijn één jarig zoontje. Dat in principe ook een onschuldig slachtoffertje is!
Moeten we met hem medelijden hebben of zal hij net als zijn vader zo'n RAT worden?
[..]
uit dat gesloten topicquote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:16 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Bron: FP
En de reguliere media de Britten de hele tijd maar prijsen omdat zij "in tegenstelling tot Nederland" zo kalm blijven. Blijkbaar is het toch een universeel verschijnsel. Maar hopen dat de politie wraakacties weet te voorkomen...
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:38 schreef Meki het volgende:
LONDEN - Ultrarechtse extremisten en hooligans van verschillende Britse voetbalclubs bereiden samen acties voor tegen moslims. Ze willen zo wraak nemen voor de aanslagen in Londen, waarvan de vermeende daders fanatieke jonge moslims waren. Dat meldde de krant The Guardian vrijdag op basis van bronnen bij de Britse politie.
Voetbalvandalen van onder meer de clubs West Ham, Millwall, Crystal Palace en Arsenal hebben via internet afgesproken om de onderlinge vijandelijkheden te staken en zich gezamenlijk tegen de Britse moslimgemeenschap te richten. Dat is op initiatief van extreemrechtse groeperingen als het Nationale Front, die vaak zijn verweven met de harde supporterskernen.
De extremisten willen grote angst onder de Britse moslimgemeenschap verspreiden door onder meer moskeeën aan te vallen en grote antimoslimmanifesties te houden in de Britse hoofdstad. Voor zaterdag zou de eerste grote demonstratie gepland staan. Een stoet extremisten wil dan een mars langs de Victoria Embankment langs de Theems houden.
Mijn post is geen contradictie daarin. Livingston laat inderdaad niet zo met zich sollen als Cohen, maar ze delen dezelfde "Great Society"-gedachtegang die zeer veel schade aan de integriteit vd populatie heeft aangericht. Vele mensen delen die gedachtengang niet, ook in England zelf niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goh, vorige week was Livingston nog de lieveling van rechts FOK vanwege zijn daadkrachtige uitspraken die zo schril afstaken tegen het 'geknuffel' van Cohen![]()
Grappig, Livingston wordt juist geroemd om zijn succes mbt. integratie in Londen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Mijn post is geen contradictie daarin. Livingston laat inderdaad niet zo met zich sollen als Cohen, maar ze delen dezelfde "Great Society"-gedachtegang die zeer veel schade aan de integriteit vd populatie heeft aangericht. Vele mensen delen die gedachtengang niet, ook in England zelf niet.
Alle succes is relatief en slechts beperkt tot de eye of the beholder.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, Livingston wordt juist geroemd om zijn succes mbt. integratie in Londen.
Dat beweer ik niet.quote:PS: Livingston is gekozen door en voor Londen, niet voor Engeland.
Extreem dom. Het enige wat ze zullen bereiken is dat ze de echte terroristen helpen door sympatisanten te kweken op de lange termijn. Precies het tegenovergestelde wat dat domme voetbal tuig probeert te bereiken nu. Ze denken echt niet na man.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:38 schreef Meki het volgende:
helemaal gelijkquote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:50 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Dat er mensen kwaad zijn dat is te begrijpen. Dat zoiets vanuit extreem rechts komt is te begrijpen. Maar als we nou wel iets kunnen leren vanuit de Palestijnen en Israel is dat zoiets alleen nog meer genuil opleverd
Door een pro-actieve liquidatie-politiek dit terroristen-probleem oplossen?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:50 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Dat er mensen kwaad zijn dat is te begrijpen. Dat zoiets vanuit extreem rechts komt is te begrijpen. Maar als we nou wel iets kunnen leren vanuit de Palestijnen en Israel is dat zoiets alleen nog meer genuil opleverd
In Israël is het inderdaad al bijna opgelost. In welk deeltje zijn we nu al bezig?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:00 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Door een pro-actieve liquidatie-politiek dit terroristen-probleem oplossen?
Ligt eraan waar je begint te tellenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:10 schreef kLowJow het volgende:
In Israël is het inderdaad al bijna opgelost. In welk deeltje zijn we nu al bezig?
Ik doelde op het centrale Israël-Palestina topic.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je begint te tellen![]()
mensen met radicale ideeenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:21 schreef kLowJow het volgende:
Bij wie zou dit angst los moeten maken?
Die zouden bang moeten worden als er ergens een willekeurig persoon wordt vermoord? Lijkt me niet erg waarschijnlijk. Hoe zou je iemand die maar al te graag zijn leven wil geven om anderen te doden, schrik aanjagen met de dood?quote:
MIsschien willen ze niet dat hun landgenoten gedood worden?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:25 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Die zouden bang moeten worden als er ergens een willekeurig persoon wordt vermoord? Lijkt me niet erg waarschijnlijk. Hoe zou je iemand die maar al te graag zijn leven wil geven om anderen te doden, schrik aanjagen met de dood?
Dat komt natuurlijk omdat Sharon veel zachtzinniger te werk gaat dan Israel's vijanden. Dat houd ook ergens op.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:10 schreef kLowJow het volgende:
[..]
In Israël is het inderdaad al bijna opgelost. In welk deeltje zijn we nu al bezig?
Waarschijnlijk leest hij niet de spaanse kranten. Maar ik lees die wel, zie regelmatig het journaal, en leef daar zelf. Het is altijd verbazend rustig gebleven in spanje na de bom aanslagen in madrid. Nu dacht ik altijd dat het kwam omdat spanje vaker met aanslagen te maken heeft gehad en zoiets niet nieuw voor hun is, maar de engelsen hebben ook altijd met aanslagen moeten leven en worden nu wel gek.quote:
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:36 schreef Public_NME het volgende:
Dat van die hooligans is al zo oud als de weg naar Rome; die gaan wel vaker op jacht naar Paki's.
Er is toen een paar jaar geleden een paar dagen dik rellen geweest in zo'n achterstands dorp, alles in de fik etc.
]Moet wel zeggen dat ik respect heb voor de hooligan cultuur, erg mooi om te zien hoe dat werkt. (vooral omdat ik er dicht op zit) Ik keur het niet goed though.
Maarja de aanslagen worden wel een beetje overdreven allemaal, de buitentaanders vinden het erger dan de Londoners zelf.
Dan zou ik ook geen respect voor Moslims moeten hebben, want die zouden dan volgens jouw redenering ook moordenaars moeten zijn.quote:Geen respect voor moordenaars
met andere woorden alle moslims zijn moordenaarsquote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:27 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dan zou ik ook geen respect voor Moslims moeten hebben, want die zouden dan volgens jouw redenering ook moordenaars moeten zijn.
Je liep gewoon te generaliseren, dus liet ik je ff een voorbeeldje daarvan zien.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:30 schreef Meki het volgende:
[..]
met andere woorden alle moslims zijn moordenaars
ik heb het over het gehele moordenaars zonder een ras bij te noemen
Misschien uit angst voor represailles??quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Geen respect voor moordenaars
en geen enkele media noch de kranten brengen deze nieuws behalve ik
schandaligNOS zwijgt Telegraf zwijgt
iedreen zwijgt![]()
Onzin zou ik het niet willen noemen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 01:24 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
onzin net als de koran, bijbel, sharia enz enz enz
moord keur ik echter niet goed maar het zat erin natuurlijk. wel naar want dit gaat over en weer steeds erger worden vrees ik...
en de talmoed dan ??quote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:23 schreef Overlast het volgende:
[..]
Onzin zou ik het niet willen noemen.
Maar het nieuwe testament kent een boodschap van liefde en de andere wang toekeren wanneer je geslagen bent.
De Koran kent een in essentie gewelddadige boodschap.
Die is ook tamelijk gewelddadig inderdaad, maar geeft geen echte aansporing tot concreet geweld tegen niet-Joden. En wat dat betreft is de Koran natuurlijk toch wel echt makkelijk te interpreteren als een oproep tot een heilige oorlog.quote:
Dit nieuws is natuurlijk jammer. Maar voorbeeld doet natuurlijk volgen. In dat kader is het, zolang er niet op elke straathoek een moslim wordt afgemaakt, begrijpelijk dat er nauwelijks over bericht wordt.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Geen respect voor moordenaars
en geen enkele media noch de kranten brengen deze nieuws behalve ik
schandaligNOS zwijgt Telegraf zwijgt
iedreen zwijgt![]()
dat zegt de Koran ook nietquote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die is ook tamelijk gewelddadig inderdaad, maar geeft geen echte aansporing tot concreet geweld tegen niet-Joden. En wat dat betreft is de Koran natuurlijk toch wel echt makkelijk te interpreteren als een oproep tot een heilige oorlog.
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:17 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dit nieuws is natuurlijk jammer. Maar voorbeeld doet natuurlijk volgen. In dat kader is het, zolang er niet op elke straathoek een moslim wordt afgemaakt, begrijpelijk dat er nauwelijks over bericht wordt.
Dat zegt de Koran WEL. Ik denk dat ik niet hoef te vertellen waar die teksten staan. Neem maar eens vooringenomen het boek door. Je schikt je dood.quote:
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dat zegt de Koran WEL. Ik denk dat ik niet hoef te vertellen waar die teksten staan. Neem maar eens vooringenomen het boek door. Je schikt je dood.
quote:“Wie iemand doodt, anders dan voor doodslag of wegens verderf zaaien op de aarde, is alsof hij de gehele mensheid gedood heeft en wie iemand laat leven is alsof hij de gehele mensheid leven heeft geschonken”
Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat ze dat wél deden. Analoog aan Mohamed Bouyeri, die heeft zijn inspiratie voor het afslachten van Theo van Gogh ook niet uit de Donald Duck gehaald.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:38 schreef kLowJow het volgende:
Discussie over de koran lijkt me overbodig. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de daders vanuit religieuze overtuiging handelden.
Wat is dat nou voor rare wedervraag? Als er iets over de Koran wordt gezegd, wordt er iets over de Koran gezegd.quote:
Leg die analogie dan eens uitquote:Op zondag 17 juli 2005 00:28 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat ze dat wél deden. Analoog aan Mohamed Bouyeri, die heeft zijn inspiratie voor het afslachten van Theo van Gogh ook niet uit de Donald Duck gehaald.
De manier waarop die bommen in Londen zijn ontploft - met opzet in een volle metro - is niet echt de manier waarop geseculierde jongeren hun ongenoegen over iets duidelijk maken.quote:
Dat bedoel ik dus. Dit topic gaat niet over de bomaanslagen in Londen, of over de daders hiervan. Dit topic gaat over de (willekeurige) Britse moslim die waarschijnlijk in reactie hierop is vermoord. En andere misplaatste wraakacties.quote:Op zondag 17 juli 2005 00:54 schreef Lkw het volgende:
Okee, sec heb je gelijk ja. Maar die Britse moslim zou volgens de TS vermoord zijn als gevolg van de woede over de bomaanslagen. Die link is er dus wel degelijk in dit topic.quote:Op zondag 17 juli 2005 00:57 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Dit topic gaat niet over de bomaanslagen in Londen, of over de daders hiervan. Dit topic gaat over de (willekeurige) Britse moslim die waarschijnlijk in reactie hierop is vermoord. En andere misplaatste wraakacties.
Preciesquote:Op zondag 17 juli 2005 01:05 schreef Lkw het volgende:
Of had je het misschien over degenen die die moslim een kopje kleiner hebben gemaakt? Als dat zo is, hebben we elkaar totaal niet begrepen de laatste minuten
Okee dan!quote:
* Tijger_m hoopt maar dat Lkw en KlowJow geen studenten communicatie zijnquote:Op zondag 17 juli 2005 01:15 schreef Lkw het volgende:
Okee dan!
Heb ik voor niks m'n vermoeide hersens zitten kraken voor dat betoog van hierboven, grmbl![]()
![]()
De IRA heeft hele andere motieven en beweegredenen. Het is verder niet de vraag of christenen wandaden begaan maar of we ze zien als "christenen". Ik denk dat weinigen de acties van de Serviërs in Bosnië tegen de moslims zien als een "christelijke" daad. Ik denk dat weinigen de moordlust van christelijke sectes in Afrika zien als een actie vanuit de "christelijke" overtuiging. De tientallen priesters die betrokken waren bij het Rwanda-conflict worden ook niet gezien als gemotiveerd vanuit het christelijke geloof terwijl ik mij kan voorstellen dat wanneer er sprake was van twintig Hutu imams die Tutsi's (ongeacht religieuze overtuiging) de dood in joegen wel de Islam-aspect als fundamenteel wordt gezien. Ik zie een zekere anologie met het conflict in Darfour, "Arabische" milities die de "zwarte" bevolking, meestal zelf moslim, verdrijft (al is de realiteit iets complexer).quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:36 schreef longinus het volgende:
[..]
Als christenen zichzelf opblazen tussen moslims dan pas is deze stelling waar, maar dit is niet de manier waarop christenen werken. Het dichtst in de buurt is de IRA, maar die geven over het algemeen een waarschuwingstelefoontje.
Dat ze iemand doodslaan is niet goed te praten, maar fustraties omdat de regering erg laks is telt zeker mee.
Je beseft je dat de Arabische en Islamitische wereld voornamelijk bestaat uit ontwikkelingslanden met hier een daar een paar rijke dwergstaten? Hoeveel hebben niet-Islamitische en niet-Arabische ontwikkelingslanden uitgetrokken voor de Tsunami-slachtoffers? Ik zou het in een ontwikkelingsland een farcé noemen als men geld inzamelt voor andere landen terwijl er in eigen land mensen hulp behoeven en die niet krijgen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:59 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En wanneer was de laatste keer dat de Arabische wereld wat deed omdat er ergens iets vreselijks aan de hand was dat ze niet persoonlijk aanging ?
En wat deed de Arabische / Islamitische wereld bij bv. de Tsunami ?
Weet je hoe bizar weinig geld ze doneerden, en hoe weinig ze gedaan hebben om te helpen ?
De terroristen hebben aan de conflicten elders voldoende aanleiding om dood en verderf te zaaien onder onschuldigen en kunnen derhalve ook gemakkelijker recruteren onder dat motief. Iemand die voor de dood van deze Britse moslim begrip kan opbrengen moet dat dan ook kunnen voor de "aanleiding" namelijk de aanslag in London. Maar ik geloof dat er andere zaken meespelen, de aversie die veel mensen al hadden tegen de Islam en diens volgers ongeacht het doen en laten van de volgers.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:48 schreef AvispaCS het volgende:
Het kromme aan de hele situatie is dat de terroristen bij een tegenactie van "het ongelovige uitschot" zullen denken dat ze nog harder aangepakt moeten worden en bij het uitblijven van een tegenactie zullen ze denken dat ze toch niks durven te doen, dus kunnen we nog een keer toeslaan. Deze lieden zullen altijd een reden vinden om dood en verderf te zaaien in naam van Allah om hun eigen geweten te sussen.
Ze hebben hem "Taliban" toegeschreeuwd voordat ze hem dood sloegen. Iedereen die niet blank is, is een potentieel doelwit.quote:On Topic:
Dat die jongen/man is doodgeslagen is natuurlijk betreurenswaardig. Het is me echter nog niet duidelijk of dat iets te maken heeft met "Londen". Het zou natuurlijk ook "gewoon" een uit de hand gelopen ruzie kunnen zijn geweest. Dat wordt uit het bericht niet echt duidelijk.
quote:Op zondag 17 juli 2005 05:49 schreef sampoo het volgende:
Maar ik geloof dat er andere zaken meespelen, de aversie die veel mensen al hadden tegen de Islam en diens volgers ongeacht het doen en laten van de volgers.'
Hoe kóm je erbij. Blijkt nergens uit.quote:Iedereen die niet blank is, is een potentieel doelwit.
Ik wil stellen dat 25 jaar geleden er weldegelijk aversie was tegen "kleurlingen" er waren er enkel niet zo veel. Verder zie ik weinig oorzaken die het gevolg dat onschuldige moslims worden benadeeld kunnen goedkeuren. Ik zie ook niet hoe je de misdragingen van een deel van de Marokkaanse jeugd die alcohol drinkt, steelt, nooit een moskee bezoekt kan plaatsen onder de noemer als misdragingen vanuit Islamitische overtuiging of hen zelfs onder de noemer Islamitisch kan scharen.quote:Op zondag 17 juli 2005 06:11 schreef Lkw het volgende:
[..]
Onwaar. Zo'n 25 jaar geleden had niemand - bijv. in Nederland - een aversie of wantrouwen tegen de Islam of Islamieten. De echt grote aversie is de laatste jaren pas gekomen, sinds de Marokkaanse jeugd zich veelvuldig misdraagt en allerlei aanslagen schering en inslag zijn. Wel goed oorzaak en gevolg uit elkaar houden aub.
"These have included a string of arson attacks on mosques and gurdwaras, an attack on a schoolboy and even attacks on non-Muslim Asians. Attacks have occurred across Britain."quote:Hoe kóm je erbij. Blijkt nergens uit.
Het is beide gegeven door hoe wij denken. Een deel van de "Nederlanders" (lees: blanke Nederlanders en blanke medelanders) vinden dat we niet moeten generaliseren maar diezelfde Nederlanders spreken ook over de intolerantie van de Nederlanders wanneer een moslimschool in brand steekt. Hier heeft de moslimpopulatie geen grote hand in gehad. De moslim minderheid is nu eenmaal een stuk "kwetsbaarder" en zodoende is de autochtone bevolking minder defensief. Het is zo'n beetje analoog aan de afkeer die veel Marokkanen hadden tegen de aanslag op o.a. Marokkaanse joden in Casablanca. Het is het in bescherming nemen van.quote:Op zondag 17 juli 2005 07:09 schreef DeDooieVent het volgende:
Het gekke is dat wanneer een moslim een aanslag pleegt er niet gewezen mag worden naar de moslims in het algemeen, maar wanneer een inwoner van bijvoorbeeld nederland een moslimschool in brand steekt dan worden daar wel alle nederlanders op aangesproken, in de trant van Nederland is niet meer tolerant....
en die tolerantie is ook nog zo eenzijdig als wat, nederlanders moeten vooral de anderen tolereren, en zeker niet andersom, raken moslims gekwetst door nederlandse vlaggen op onze jas, dan verbieden we dat (hoeveel jassen met 'maroc' ga ik vandaag zien op de lijnbaan??), wanneer een bepaald kledingtype kwetst dan verbieden we het hele merk (lonsdale), terwijl een verbod op hoofddoekjes weer een uitting van intolerantie is
Dat is een van de problemen namelijk dat een groep die hier opgroeit en dus nooit naar Nederland zijn geëmigreerd zich miskent voelt dan men op die wijze benaderd wordt. De "echte" emigranten van 25 jaar terug hebben zich niet hoeven of kregen zelf nauwelijks de gelegenheid niet om zich te kunnen "aanpassen" en daar hoort nu eenmaal de autochtone bevolking bij. Je kan niet in je eentje aanpassen.quote:op deze manier voedt de overheid het gevoel van onvrede, je kunt een nederlander niet aanpasssen op alle gastvolkeren, die gast volkeren zullen zich aan ons moeten aanpassen, dat is de prijs van emigreren
Hoe kom je daarbij? Welke aanpassing wil je zien die nu door de meeste(!) moslims niet gewenst wordt?quote:en in dat aanpassen wringt de schoen, dat willen de meeste moslims niet, want ze leven in de overtuiging dat zij het op de enig juiste manier doen.......
Het zal niets meer dan een aanleiding zijn om te bottevieren wat nu al leeft. We hebben hier in Nederland er een handje van om op 'gepaste' momenten onze ei kwijt te moeten. Het zou mij verbazen als het veel meer zal zijn als de misstanden in Engeland. Een moskee in de fik hier en daar, gedachten die nu al leven bij veel van ons. Maar een burgeroorlog kom op zeg. Praat jezelf maar van alles aan.quote:die wringende schoen, daar draait het om, wat denk je dat er gebeurt als er hier een moslim aanslag plaatsvind? Ik heb wel een idee, rotterdam zal ingenomen moeten worden door het leger om te voorkomen dat de burgeroorlog hier begint.....en het lontje is nog maar heel kort.....
Bedoel je die maroc jongetjes die in de grote steden veelvuldig met het openbaar vervoer gingen die ook een grotere kans hebben om slachtoffer te worden van een aanslag? Die het verwachtingspatroon van de anderen maar al te graag willen bevestigen? Je mag als Marokkaanse knul kennelijk niet lachen op zo'n dag en zeker niet wanneer er ineens honderden ogen meer dan gewoonlijk naar je kijken. Al die lachende mensen toen de Ali-Baba moskee in Verwegistan is opgeblazen dat heeft vast die woede van die fundi's opgewekt.quote:maar ook daar, geen aanpassing van bijvoorbeeld maroc jongetjes, met van die miniradiotjes stonden ze donderdag de 7e hard te lachen in groepjes.......en o wee als je kijkt naar ze.....
Jij moet je niet blind staren op het al dan niet dragen van een hoofddoek of de mate van beheersing van de taal bij het evalueren van het "Westers" komen zijn (al zal het al dan niet Westers zijn nimmer ten sprake zijn gekomen als ze geen kleurtje had). Je zou verder kunnen stellen dat het "geluk" heel anders is bekeken dan hoe jij er naar kijkt. Het zou goed kunnen dat ze vond dat de VS nu een 'koekje van eigen deeg' kreeg. Dat daarbij 3.000 doden vielen ach. Er konden vast ook mensen juigen over de afzetting van Saddam terwijl daar vast ook 3.000 doden voor moesten komen.quote:11 sept 2001, een iraanse collega van mij gestudeerd (chemische technologie) en zo westers als wat (dacht ik) getuigde van haar intense geluk toen ze hoorde van de aanslagen....ik bedoel maar
Links en rechts defineert niet de acceptatie van vreemdelingen. Dat zou bijna stellen dat een vreemdeling niet "rechts" gezind kan zijn terwijl ze juist een stuk conservatiever zijn dan de rest van de bevolking.quote:[edit]
in 7 jaar tijd ben ik van links actief langzaam aan het verschuiven naar rechts passief, deze ervaringe zijn er debet aan. Ik baal als een palestijn zich opblaast in een bus met joden, ik baal als een jood een palestijns huis opblaast. Voor mij maakt het niet uit wie er pijn heeft, dat er pijn is is voor mij voldoende.
Allereerst is tolerantie niet zo geweldig als men doet denken en verder heeft het in Nederland grotendeels de vorm gekregen van onverschilligheid.quote:Dat is waar het om gaat, ik verwacht van tolerante Nederlanders dat er zo gedacht wordt, ook door tolerante Medelanders........ en wie denkt dat de ene pijn minder erg is dan de andere mag wat mij betreft als niet nederlander beschouwd worden, met alle gevolgen van dien
[edit]
In ieder geval volgelingen van een moordenaar.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:30 schreef Meki het volgende:
[..]
met andere woorden alle moslims zijn moordenaars
rot op met je vooroordelenquote:Op zondag 17 juli 2005 12:32 schreef PantaRei het volgende:
[..]
In ieder geval volgelingen van een moordenaar.
En een slavenhandelaar.
En een kinderverkrachter.
![]()
bron: hadith
(verhalen over het leven van de profeet Mohammed, die de koran heeft bedacht. opgeschreven door zijn fans)
W00t, bedankt voor je bijdrage om niet in te gaan of om mijn onzin specifiek te belichten. :wquote:Op zondag 17 juli 2005 11:31 schreef Overlast het volgende:
Omg, sampoo.
Slechts zelden vind ik zoveel onzin in een post.
Als je post niet zo bizar was zou ik er misschien op antwoorden, maar aan zoveel onwetendheid ga ik niet meer dan een minuut van mijn tijd verspillen.
Hij heeft mensen ter dood gebracht, hij kocht slaven op en hij huwde erg jong nietwaar? Misschien kan je beter de nuance aan te brengen op zijn stuk.quote:
De pot verwijt de ketel....quote:
oow wat erg liegen is erg moeilijk he zonder bron die niet eens bestaatquote:Op zondag 17 juli 2005 13:53 schreef sampoo het volgende:
[..]
Hij heeft mensen ter dood gebracht, hij kocht slaven op en hij huwde erg jong nietwaar? Misschien kan je beter de nuance aan te brengen op zijn stuk.
Mijn reactie was gericht op eerdere posts van Meki en Dewd over actie en reactie van terroristen. Ik wou hiermee alleen aangeven dat terroristen altijd wel een reden voor aanslagen zullen vinden, ongeacht de acties of reacties van het westen.quote:Op zondag 17 juli 2005 05:49 schreef sampoo het volgende:
De terroristen hebben aan de conflicten elders voldoende aanleiding om dood en verderf te zaaien onder onschuldigen en kunnen derhalve ook gemakkelijker recruteren onder dat motief. Iemand die voor de dood van deze Britse moslim begrip kan opbrengen moet dat dan ook kunnen voor de "aanleiding" namelijk de aanslag in London. Maar ik geloof dat er andere zaken meespelen, de aversie die veel mensen al hadden tegen de Islam en diens volgers ongeacht het doen en laten van de volgers.
Dat maakt nog steeds niet duidelijk of deze moord iets te maken heeft met de aanslagen in "Londen".quote:Ze hebben hem "Taliban" toegeschreeuwd voordat ze hem dood sloegen. Iedereen die niet blank is, is een potentieel doelwit.
http://in.news.yahoo.com/050713/43/5zbv8.html
Wat betreft die laatste opmerking: wees niet zo snel op je teentjes getrapt.quote:Op zondag 17 juli 2005 06:36 schreef sampoo het volgende:
[..]
Ik wil stellen dat 25 jaar geleden er weldegelijk aversie was tegen "kleurlingen" er waren er enkel niet zo veel. Verder zie ik weinig oorzaken die het gevolg dat onschuldige moslims worden benadeeld kunnen goedkeuren. Ik zie ook niet hoe je de misdragingen van een deel van de Marokkaanse jeugd die alcohol drinkt, steelt, nooit een moskee bezoekt kan plaatsen onder de noemer als misdragingen vanuit Islamitische overtuiging of hen zelfs onder de noemer Islamitisch kan scharen.
Je hoeft mij verder niet op voorhand te vertellen wat ik wel en niet kan stellen enkel omdat je mijn strekking niet begrijpt.
Kan zijn, maar je overdrijft schromelijk. Even kort door de bocht: ik lees nergens iets over negers, toch ook niet echt blankenquote:"These have included a string of arson attacks on mosques and gurdwaras, an attack on a schoolboy and even attacks on non-Muslim Asians. Attacks have occurred across Britain."
Verder de moord op de Sikh direct na 9/11 in de VS. Analoog aan het vermoorden van een jood als vergelding voor een bomaanslag gepleegd door een arabier (niet dat het vermoorden van een willekeurige arabier niet net zo erg zou zijn) en de Hindu's die later vermoord werden omdat ze er "Midden-Oosters" uitzagen.
Verder heb ik het woord potentieel niet voor niets gebruikt.
Die uitspraak was eerder van algemene aard en niet gericht op jouw stellingname.quote:Op zondag 17 juli 2005 14:10 schreef AvispaCS het volgende:
Verder heb ik volgens mij nergens aangegeven dat ik begrip heb voor de dood van deze moslim. Je mag me dat graag eens verduidelijken.
Het is waarschijnlijk dat de aanslag een aanleiding was om reeds aanwezige opvattingen ten uitvoer te brengen. Nu kan je derhalve stellen of de opvattingen oorzaak waren of de aanslag maar het is frappant dat zo kort na de aanslag waarvan drie van de vier daders van Pakistaanse komaf waren een Pakistani die er naar allerwaarschijnlijkheid erg Oosters bij liep dood wordt geschopt door een groep jongeren.quote:Dat maakt nog steeds niet duidelijk of deze moord iets te maken heeft met de aanslagen in "Londen".
Je zou eerder kunnen stellen dat Iedereen op aarde een potentieel doelwit van terroristen is..quote:Verder kun je ook stellen dat iedereen in het westen een potentieel doelwit van terroristen is.
Ik had last van een ochtendhumeur en dan is mijn incasseringsvermogen iets minder.quote:Op zondag 17 juli 2005 14:12 schreef Lkw het volgende:
[..]
Wat betreft die laatste opmerking: wees niet zo snel op je teentjes getrapt.
Het zou kunnen dat men vroeger niet zo zeer een negatieve houding had tegenover de Islam maar eerder met het kleurtje en de 'vreemde' gebruiken van de Islamitische gastarbeiders. Verder was het aantal Islamieten bijzonder marginaal vergeleken met de huidige situatie en toch waren er incidenten van formaat.quote:In ieder geval zit er in de Nederlander van oudsher niet een negatieve grondhouding tov de Islam, wat jij ons wilt doen geloven.
Je kan het ook zo bekijken het is minder overdreven als een burgeroorlog voorspellen.quote:Maar serieus: ik haat het als mensen zo'n dramatische toon aanslaan en als een soort donderprediker roepen 'elke niet-blanke is potentieel doelwit'. Pfff, zie dingen in perspectief en doe niet zo overdreven. Dat is heel goed mogelijk, ook in deze tijden.
Vertel dan hoe het wel zat?quote:Op zondag 17 juli 2005 14:04 schreef Meki het volgende:
[..]
oow wat erg liegen is erg moeilijk he zonder bron die niet eens bestaat
Oh? Je wijst de hadith af? Dat zouden meer moslims moeten doen.quote:Op zondag 17 juli 2005 14:04 schreef Meki het volgende:
[..]
je moet niet vergeten dat de plegers van die aanslagen moslim CLAIMden te zijnquote:Op donderdag 14 juli 2005 16:49 schreef Meki het volgende:
En meer dan Honderden wraakacties geteld na aanslagen Londen
[..]
Wraakacties zijn altijd slecht wat heeft die jonge moslim ermee te maken ??? heeft die soms meegedaan - moet ie dood gaan omdat hij Pakistaans was ???
Met een beetje selectief quoten en teksten uit context halen gemixt met kromme interpretaties kan je met de handleiding van je wasmachine nog wel een oorlog starten..quote:Op zondag 17 juli 2005 00:48 schreef HiZ het volgende:Come on, er staat zat in dat zo gebruikt kan worden.
Foutquote:Op maandag 18 juli 2005 16:51 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
Met een beetje selectief quoten en teksten uit context halen gemixt met kromme interpretaties kan je met de handleiding van je wasmachine nog wel een oorlog starten..
dat de koran in 600 na christus afstapt van het ander wang toekeren en kiest voor terugslaan kan verklaard worden met het feit dat de christenen hun andere wang mentaliteit niet echt vol konden houden en voornamelijk de pispaal waren geteisterd met vervolgingen. enig rechtvaardigen van defensie was gewenst.
Je zou kunnen stellen
Jodendom, Torah/OT/Talmud = offensief
christendom, NT = passief
Islam, Koran = defensief
quote:Op maandag 18 juli 2005 16:51 schreef Fonkmeistah het volgende:
...........
Islam, Koran = defensief
nee hoor. de koran leert moslims andere mensen van de geschriften ( Joden, christenen ) te respecteren, edoch op hun hoede te zijn voor bedriegers onder hen. moslims mogen alleen de strijd aangaan wanneer zij aangevallen worden, defensief dus.quote:Op maandag 18 juli 2005 17:10 schreef desiredbard het volgende:
Fout
alles dat geen moslim is behoort tot het zgn Huis van de Vijand, en daartegen is heilige oorlog geoorloofd
Islam/Koran = Agressief
oh ja, dat zie ik toevallig anders. misschien ben je in de war met een ander sprookjequote:Op maandag 18 juli 2005 18:08 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
nee hoor. de koran leert moslims andere mensen van de geschriften ( Joden, christenen ) te respecteren, edoch op hun hoede te zijn voor bedriegers onder hen. moslims mogen alleen de strijd aangaan wanneer zij aangevallen worden, defensief dus.
Het is wel makkelijk om effe een paar sites te geven, en vervolgens alles aan de ander over te laten, is het niet?quote:Op maandag 18 juli 2005 18:59 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
oh ja, dat zie ik toevallig anders. misschien ben je in de war met een ander sprookje![]()
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/cruelty/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/int/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/inj/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/gay/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/fv/long.html
goh daar staat wel een hele rits met zaken die jouw post behoorlijk ondermijnen![]()
![]()
![]()
dude lees de links daar is werkelijk geen beginnen aan. om een kort antwoord te zeggen nagenoeg allesquote:Op maandag 18 juli 2005 19:41 schreef druide het volgende:
[..]
Het is wel makkelijk om effe een paar sites te geven, en vervolgens alles aan de ander over te laten, is het niet?
Ik (als twijfelaar die momenteel zit te tobben of hij Moslim zal worden, of Boeddistisch) wil wel alle aantijgingen jegens de Islam beantwoorden, maar dan moet je wel duidelijk aanwijzen wat je niet zint, en niet met sites gaan strooien.![]()
Ik weet niet of je het door hebt, maar je bevestigt met deze reactie enkel mijn vooroordeel over anti-islamisten, namelijk dat ze ontiegelijk dom zijn, alles van horen en zeggen moeten hebben, en eigenlijk niets van de Islam afweten.quote:Op maandag 18 juli 2005 19:43 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dude lees de links daar is werkelijk geen beginnen aan. om een kort antwoord te zeggen nagenoeg alles![]()
ik hoef niks te bewijzen, en ik heb het niet zomaar gepost ik heb het ook gelezen. nu jij nogquote:Op maandag 18 juli 2005 19:46 schreef druide het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het door hebt, maar je bevestigt met deze reactie enkel mijn vooroordeel over anti-islamisten, namelijk dat ze ontiegelijk dom zijn, alles van horen en zeggen moeten hebben, en eigenlijk niets van de Islam afweten.
Toch hoop en verwacht ik dat jij het tegendeel zult bewijzen.![]()
mijn nederige excusesquote:Op maandag 18 juli 2005 19:45 schreef kLowJow het volgende:
Dit topic gaat natuurlijk nog steeds over het geweld tegen moslims. Voor discussies over geweld door moslims verwijs ik u gaarne naar een ander topic naar keuze.
De slag bij Badr vond plaats nadat de profeet zich vergist had bij het overvallen van een karavaan. Zie: Antonio Sabtossuo, Barbarians, marauders and infidels, p. 83.quote:Op zondag 17 juli 2005 14:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Zoals jij pleegt te doen met het Evangelie van Johannes, niet?quote:Op maandag 18 juli 2005 16:51 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
Met een beetje selectief quoten en teksten uit context halen gemixt met kromme interpretaties kan je met de handleiding van je wasmachine nog wel een oorlog starten..
Toch is het Christendom de staatsgodsdienst van het grootste rijk op aarde geworden, zonder ooit enige oorlog tegen het rijk te voeren. Blijkbaar moet men er maar op vertrouwen dat het goed komt. Bovendien ''stapt de Koran nergens vanaf in 600''.quote:dat de koran in 600 na christus afstapt van het ander wang toekeren en kiest voor terugslaan kan verklaard worden met het feit dat de christenen hun andere wang mentaliteit niet echt vol konden houden en voornamelijk de pispaal waren geteisterd met vervolgingen.
Nee, dat zou je niet kunnen stellen. Ten eerste is de Talmoed niet te vergelijken met andere geschriften, ten tweede is het Christendom niet passief maar offensief zonder gewelddadig te zijn (''Wanneer uw broeder tegen u zondigt, zeg het hem'', ''Maak alle volkeren mijn discipelen'') en ten derde is de Islam niet defensief.quote:Je zou kunnen stellen
Islam, Koran = defensief
ik zal er een paar posten:quote:Op maandag 18 juli 2005 20:16 schreef druide het volgende:
Okey, ik probeer het netjes.![]()
Als je een beschuldiging maakt jegens wat dan ook, dien je je aantijgingen te bewijzen, wil je serieus genomen worden.
En natuurlijk is een link naar een site met wat soera's geen geldig bewijs. Je moet op zijn minst aangeven welke zinnen volgens jou jouw beschuldigingen rechtvaardigen. Dan kunnen we daarover discussieren.
Ik hoop dan van harte dat je met Islam niet bedoelt wat mohammedanen als zodanig proberen te 'verkopen' aan de wereld. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken op www.submission.orgquote:Op maandag 18 juli 2005 19:41 schreef druide het volgende:
[..]
Het is wel makkelijk om effe een paar sites te geven, en vervolgens alles aan de ander over te laten, is het niet?
Ik (als twijfelaar die momenteel zit te tobben of hij Moslim zal worden, of Boeddistisch) wil wel alle aantijgingen jegens de Islam beantwoorden, maar dan moet je wel duidelijk aanwijzen wat je niet zint, en niet met sites gaan strooien.![]()
Dank U, waardige discussiepartner.quote:
Nos de problemos.quote:en zo kan ik wel tot volgende week doorgaan, maar dat zal ik je besparen
Mohammedanen bestaan niet, hé. ALs je Mohammedanen zegt, is het net alsof Moslims Muhammed aanbidden, terwijl ze Allah aanbidden, en Muhammed slechts een profeet was.quote:Op maandag 18 juli 2005 20:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik hoop dan van harte dat je met Islam niet bedoelt wat mohammedanen als zodanig proberen te 'verkopen' aan de wereld. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken op www.submission.org
Eigenlijk neig ik meer naar de Islam. Maar de toekomst zal alles uitwijzen.quote:Op maandag 18 juli 2005 20:41 schreef lionsguy18 het volgende:
Moslim of Boeddhisme. Je weet niet wat je wilt.
Ik denk dat Hiz die site ook juist aanraadt.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:12 schreef druide het volgende:
[..]
Mohammedanen bestaan niet, hé. ALs je Mohammedanen zegt, is het net alsof Moslims Muhammed aanbidden, terwijl ze Allah aanbidden, en Muhammed slechts een profeet was.
Maar kan je aangeven wat van die site je niet bevalt? Mij ziet hij er vrij koosjer uit eigenlijk.
En waarom dacht je dat ik het heb over Mohammedanen in plaats van over Moslims? Als Mohammedanen niet zouden eisen dat je ze moslims noemt zou de Islam een heel wat minder slechte naam hebben.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:12 schreef druide het volgende:
[..]
Mohammedanen bestaan niet, hé. ALs je Mohammedanen zegt, is het net alsof Moslims Muhammed aanbidden, terwijl ze Allah aanbidden, en Muhammed slechts een profeet was.
Maar kan je aangeven wat van die site je niet bevalt? Mij ziet hij er vrij koosjer uit eigenlijk.
Juist.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:13 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik denk dat Hiz die site ook juist aanraadt.
Ik eiste niets hoor. Ik gaf alleen aan dat je een verkeerde benaming gebruikte. Hoef je niet meteen opgefokt te doen.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
En waarom dacht je dat ik het heb over Mohammedanen in plaats van over Moslims? Als Mohammedanen niet zouden eisen dat je ze moslims noemt zou de Islam een heel wat minder slechte naam hebben.
Je zou ook kunnen proberen van je eigen kracht uit te gaan ipv je te onderwerpen aan de (godsdienstige) regeltjes die andere mensen hebben opgesteld. Dát is pas leven in volle bewustzijn; als sterke en voor zichzelf verantwoordelijke mens, in samenspel met andere schepselen.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:12 schreef druide het volgende:
[..]
Eigenlijk neig ik meer naar de Islam. Maar de toekomst zal alles uitwijzen.![]()
We kunnen deze topic doen herleven: Het Huis van Imraan & De Vrouwenquote:Op maandag 18 juli 2005 20:16 schreef druide het volgende:
Okey, ik probeer het netjes.![]()
Als je een beschuldiging maakt jegens wat dan ook, dien je je aantijgingen te bewijzen, wil je serieus genomen worden.
En natuurlijk is een link naar een site met wat soera's geen geldig bewijs. Je moet op zijn minst aangeven welke zinnen volgens jou jouw beschuldigingen rechtvaardigen. Dan kunnen we daarover discussieren.
Omdat mensen het graag anders willen doe ik lekker het tegenovergestelde!quote:Op maandag 18 juli 2005 21:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
En waarom dacht je dat ik het heb over Mohammedanen in plaats van over Moslims? Als Mohammedanen niet zouden eisen dat je ze moslims noemt zou de Islam een heel wat minder slechte naam hebben.
Voor mensen wier religie vooral bestaat uit het negeren van de Koran en het navolgen van sprookjesboeken over Mohammed vind ik Mohammedanen een uitstekende benaming. Wat je gemiddeld in boekhandels vindt gaat over het Mohammedaanse geloof, ook als het je wordt aangesmeerd onder de vlag van de Islam.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:42 schreef druide het volgende:
[..]
Ik eiste niets hoor. Ik gaf alleen aan dat je een verkeerde benaming gebruikte. Hoef je niet meteen opgefokt te doen.![]()
En die site-tip die je gaf: ik haal mijn informatie niet/nauwelijks van het internet. Ik heb onlangs veel boeken over een aantal religies bij de boekhandelaar bestelt, en heb er een paar van een vriendin gekregen. Maar toch bedankt voor de tip.![]()
Nee, als Mohammedanen niet zouden staan op de onjuiste naam voor hun religie zouden mensen die de Islam niet kennen niet ten onrechte denken dat de onzin die ze nu wordt verkocht als 'islam' dat helemaal niet is.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:07 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Omdat mensen het graag anders willen doe ik lekker het tegenovergestelde!
Wat een bizarre houding
Oh, nee, als je het zo stelt is het inderdaad heel logisch.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, als Mohammedanen niet zouden staan op de onjuiste naam voor hun religie zouden mensen die de Islam niet kennen niet ten onrechte denken dat de onzin die ze nu wordt verkocht als 'islam' dat helemaal niet is.
Juist dát vind ik zo mooi van de Islam. Dat je jezelf niet voorliegt enige kracht te bezitten, en onafhankelijk door het leven te kunnen gaan. Ik ben nu bezig in het boek Westerse Moslims en de toekomst van de Islam, van Tariq Ramadan. En daarin wordt verteld dat juist het besef van afhankelijkheid ( we gaan immers allemaal dood, en lijden aan allerlei ziektes, maken ouderdom mee, etc.) dat dat besef je dichterbij de bron van het leven, god brengt. Die benadering vond ik werkelijk prachtig.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:48 schreef Lkw het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen proberen van je eigen kracht uit te gaan
Die regels zijn voor mij meer een bijkomend verschijnsel. Het gaat mij nu in eerste instantie nog effe om wat de gedachtegangen zijn binnen de religie, waarom zij is zoals zij nu is.quote:ipv je te onderwerpen aan de (godsdienstige) regeltjes die andere mensen hebben opgesteld.
Ik moet bekennen dat mijn huidige manier van leven mij geenzins voldoening geeft( ik vind alles, zelfs de leuk ogende dingen zoals uitgaan zeer nutteloos en leeg) en juist mijn bewustzijn trekt me als ware naar het zoeken toe.quote:Dát is pas leven in volle bewustzijn; als sterke en voor zichzelf verantwoordelijke mens, in samenspel met andere schepselen.
Ik ben zeker niet eenzaam te noemen, maar wel zoekend naar de waarheid. En misschien is het idd romantiek, en bestaat er niet zoiets als de waarheid. Maar als ik dat bemerk kan ik altijd weer atheistisch worden.quote:Mooier kan niet Want godsdienst is slechts een zwaktebod, een ideaal onderkomen voor de eenzame, zoekende en naar 'waarheid' hunkerende mens.
Voor mij is de Islam ( voor zover ik haar ken ) niet alleen de pure vorm van het menszijn, maar in zekere mate ook de ontstijging tot het supreme.quote:Begrijpelijk hoor, want wie wil er geen bescherming als je de raadselachtigheid van het leven goed laat doordringen. Maar godsdienst is af te raden als je het menszijn in pure vorm wilt ervaren. Het maakt namelijk lui en afhankelijk. En het beperkt het zelfstandig denken.
Volgens mij weet je niet meer helemaal waar je het over hebt, wel?quote:Op maandag 18 juli 2005 22:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voor mensen wier religie vooral bestaat uit het negeren van de Koran en het navolgen van sprookjesboeken over Mohammed vind ik Mohammedanen een uitstekende benaming. Wat je gemiddeld in boekhandels vindt gaat over het Mohammedaanse geloof, ook als het je wordt aangesmeerd onder de vlag van de Islam.
Ik weet heel precies waar ik het over heb. En als jij hier nu al begint met het refereren aan die zogenaamde 'moderne' mohammedaan Tariq Ramadan voorzie ik nu al dat jouw keuze niet zal zijn tussen Boeddhisme en Islam, maar tussen Boeddhisme en Mohammedanisme.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:22 schreef druide het volgende:
[..]
Volgens mij weet je niet meer helemaal waar je het over hebt, wel?![]()
Jezusenarenquote:Op maandag 18 juli 2005 22:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, als Mohammedanen niet zouden staan op de onjuiste naam voor hun religie zouden mensen die de Islam niet kennen niet ten onrechte denken dat de onzin die ze nu wordt verkocht als 'islam' dat helemaal niet is.
Die noemen zich al Christenen, dus die zijn tenminste eerlijk over hun religie. In tegenstelling tot Mohammedanen die de naam Islam hebben geusurpeerd voor hun rare sprookjesgeloof.quote:
Strijden tegen de Islam? Dat lijkt mij niet nodig, het enige wat me moeten bestrijden is het Jihadisme en dat is een uitwas van het Mohammedanisme. Mohammedanen die vreedzaam zijn mogen van mij hun religie wel belijden hoor.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:38 schreef kLowJow het volgende:
HiZ, het is best ok mensen een beetje in hun waarde te laten hoor. Er hoeft niet in elk topic gestreden te worden tegen de islam..
Die heb je al lang gehad toch?quote:Op maandag 18 juli 2005 22:55 schreef GewoneMan het volgende:
* GewoneMan w8 met smart op een reactie van druide![]()
Eens!!!quote:Op maandag 18 juli 2005 22:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Strijden tegen de Islam? Dat lijkt mij niet nodig, het enige wat me moeten bestrijden is het Jihadisme en dat is een uitwas van het Mohammedanisme. Mohammedanen die vreedzaam zijn mogen van mij hun religie wel belijden hoor.
my badquote:
Sorry, mijn fout. Omdat je mij gequote had dacht ik dat je het tegen mij had.quote:Op zondag 17 juli 2005 15:00 schreef sampoo het volgende:
Die uitspraak was eerder van algemene aard en niet gericht op jouw stellingname.
Dat zijn aannames, er is geen enkel bewijs dat deze laffe daad iets te maken heeft "Londen". Ik moet echter toegeven dat die kans wel aanwezig is. Ik wil daar echter nog niet over oordelen voordat er meer duidelijkheid is. I.t.t. tot bijvoorbeeld Meki.quote:Het is waarschijnlijk dat de aanslag een aanleiding was om reeds aanwezige opvattingen ten uitvoer te brengen. Nu kan je derhalve stellen of de opvattingen oorzaak waren of de aanslag maar het is frappant dat zo kort na de aanslag waarvan drie van de vier daders van Pakistaanse komaf waren een Pakistani die er naar allerwaarschijnlijkheid erg Oosters bij liep dood wordt geschopt door een groep jongeren.
quote:Je zou eerder kunnen stellen dat Iedereen op aarde een potentieel doelwit van terroristen is..
Christenen zien Jezus dan ook als (onderdeel van) god. Moslims zien zowel Jezus als Muhammed als een mens die uitverkoren is om de boodschap van god te brengen.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die noemen zich al Christenen, dus die zijn tenminste eerlijk over hun religie. In tegenstelling tot Mohammedanen die de naam Islam hebben geusurpeerd voor hun rare sprookjesgeloof.
Begrijp ik je goed, dat je nu zegt dat Muhammed en gods woord, de Quran niet met elkaar overeenkomen? En dat Muhammed zeg moderner was dan de Quran?quote:Op maandag 18 juli 2005 22:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet heel precies waar ik het over heb. En als jij hier nu al begint met het refereren aan die zogenaamde 'moderne' mohammedaan Tariq Ramadan voorzie ik nu al dat jouw keuze niet zal zijn tussen Boeddhisme en Islam, maar tussen Boeddhisme en Mohammedanisme.
Kerel met alle respect, ik zal je maar uit de droom helpen, als je ziet wat er straks gaat gebeuren inquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:13 schreef vanthof het volgende:
Er zijn na de moord op Theo van Gogh vergelijkbare incidenten in Nederland geweest AvispaCS. Maar die halen niet de voorpaginá's van de kranten. Een verkeerd soort censuur wat mij betreft.
Te denken dat je op die manier de situatie deescaleerd door dingen dood te zwijgen. Net zo als jij niet wil horen over de razzia in Groningen. Stemmingmakerij? Asielzoekers worden nog slechter behandeld dan crimininelen in dit land.
Koran roept islamietjes op het huis van de vijand (=niet moslims) te bestrijden.quote:Op maandag 18 juli 2005 18:08 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
nee hoor. de koran leert moslims andere mensen van de geschriften ( Joden, christenen ) te respecteren, edoch op hun hoede te zijn voor bedriegers onder hen. moslims mogen alleen de strijd aangaan wanneer zij aangevallen worden, defensief dus.
Oh dus als onze moeders vrouwen en dochters niet vrijwillig in een plunjezak gaan lopen mogen we met zoutzuur gaan gooien?quote:Op maandag 18 juli 2005 18:08 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
.... edoch op hun hoede te zijn voor bedriegers onder hen. moslims mogen alleen de strijd aangaan wanneer zij aangevallen worden, defensief dus.
Oh ik ben met je eens dat de grote kinderverkrachter/proleet "profeet"geprobeerd heeft een brug tussen jodendom en christendom te slaanquote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:12 schreef Overlast het volgende:
Heel fijn dat mijn posts over de Koran worden verwijderd omdat ze offtopic zouden zijn, maar dergelijke posts van andere users blijven staan.
Mensen van het boek( Joden en Christenen) moesten eerst goed behandeld worden volgens Mohamed. Hij dacht dat ze zouden geloven dat hij de laatste profeet was. Helaas gebeurde dit niet en zagen ze hem als de zoveelste sekteleider en daarna worden de soera's minder vriendelijk. Niet alleen heidenen moeten worden omgebracht als ze zich niet bekeren, ook Christenen en Joden zijn niet veilig. Die moeten bestreden worden.
Ik probeerde te voorkomen dat dit het duizendste standaard offtopic islam-discussie topic zou worden. Blijkbaar vindt men het echter erg plezierig het in elk topic over hetzelfde te hebben.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:12 schreef Overlast het volgende:
Heel fijn dat mijn posts over de Koran worden verwijderd omdat ze offtopic zouden zijn, maar dergelijke posts van andere users blijven staan.
Eigenlijk ook een hele goede reden om maar een einde aan dit topic te maken.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:32 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik probeerde te voorkomen dat dit het duizendste standaard offtopic islam-discussie topic zou worden. Blijkbaar vindt men het echter erg plezierig het in elk topic over hetzelfde te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |