abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26235000
Het Huis van Imraan & De Vrouwen

Het was zo gezellig in het vorige topic: De koran, Het begin en De Koe
Daarbij had ik net de laatste hand gelegt aan de laatste versjes van ''De koe'', toen bleek dat Triggershot de laatste posts had volgespammed: Topic vol.

Bij deze:De Koe
quote:
228. De gescheiden vrouwen moeten drie menstruatieperioden wachten; en het is haar niet geoorloofd, hetgeen God in haar baarmoeder heeft geschapen, te verbergen, indien zij in God en de laatste dag geloven; en haar echtgenoten hebben het recht, haar (intussen) terug te nemen, indien zij verzoening wensen. En vóór haar geldt hetzelfde als tegen haar, hetgeen billijk is, de mannen hebben voorrang boven haar, God is Machtig, Alwijs.
Mannen staan boven de vrouw.
quote:
254. O, jij die gelooft, geef van hetgeen Wij je hebben geschonken, voordat de dag komt, waarop noch handel, noch vriendschap, noch voorspraak zal zijn; en de ongelovigen zijn de onrechtvaardigen.
De ongelovigen zijn de slechteriken. Allah vergeet hier nog te vermelden dat ongelovigen zullen branden, maar dat was onderhand ook wel duidelijk.
quote:
256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in God gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. God is Alhorend, Alwetend.
Dit is zo ongelovelijk hypocriet aan deze religie: '' Er is geen dwang in de godsdienst.'' . En dan volgt meteen hierop de volgende vers:
quote:
257. God is de Vriend dergenen, die geloven; Hij brengt hen uit de duisternis tot het licht. Maar de vrienden der ongelovigen zijn de duivelen, zij brengen hen uit het licht in de duisternis; dezen zijn de bewoners van het vuur, daarin zullen zij wonen.
Jawel, de ongelovigen zullen branden. Allah spreekt met een gespleten tong.

Laatste vers van ''De Koe''
quote:
286. God belast geen ziel boven haar vermogen. Voor haar is wat zij verdient en tegen haar is ook wat zij verdient. "Onze Heer, straf ons niet als wij vergeten of een fout hebben begaan, Heer, en belast ons niet, zoals jij degenen, die vóór ons waren hebt belast; onze Heer belast ons niet met datgene, waarvoor wij de kracht niet hebben (het te dragen), wis onze fouten uit en schenk ons vergiffenis en wees ons barmhartig; U bent onze Meester, help ons daarom tegen het ongelovige volk."
''Allah, breng ons de overwinning over de ongelovigen.''

En nu verder met: 3. Het Huis van Imraan
http://digiboek.50megs.com/koran/koran003.html

Het Huis van Imraan
quote:
4. Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding.
Jippie, we gaan weer gestraft worden. En dat al in vers nummer 4. Allah komt onmiddellijk ter zake.
quote:
10. Voorzeker zullen de bezittingen en kinderen der ongelovigen hun tegen God in het geheel niet baten: dezen zullen brandstof voor het Vuur zijn,
Bezittingen en kinderen zullen brandstof zijn voor de hel
quote:
11. Op de wijze van Pharao's volk en degenen, die vóór hen waren. Zij verloochenden Onze tekenen, dus strafte God hen voor hun zonden; God is streng in het straffen.
Laat er géén misverstand ontstaan, allah is degene die straft, niet Satan. Allah is de folteraar, de straffer.
quote:
12. Zeg tot de ongelovigen: "Gij zult worden terneergeslagen en in de hel worden verzameld, dit is een kwade rustplaats.
Je zou denken dat de boodschap onderhand wel duidelijk is.
quote:
15. Zeg: "Zal ik u over iets beters inlichten dan over dit alles?" Voor degenen, die God vrezen, zijn er tuinen bij hun Heer, waar doorheen rivieren stromen; daar zullen zij vertoeven en voor hen zijn reine metgezellen, alsmede God's welbehagen. En God ziet Zijn dienaren.
Heee, daar zijn de maagden weer. Wat gebeurt er eigenlijk met ''metgezellen'' van de aarde?

Wordt vervolgd.
pi_26235539
Tsja, dit is mij al bekend. Ik ben zelf overtuigd atheist, maar heb er een hobby van gemaakt vele grote werken te lezen. Ook theistische werken als de Bijbel, de Baghavad Gite, OT en NT en de Veden mag ik daarbij rekenen.
Ik beschouw de Koran (die ik dus ook gelezen heb) echter meer als een kinderlijk geschreven versjesboek, blijkbaar wist de auteur dat de lezer niet bijster intelligent was.

Saillant detail: De Koran overtreedt de Nederlandse Wet op 475 punten, aangaande discriminatie op grond van geloof, geslacht of ras. Daarnaast wordt er op meerdere momenten aangezet tot haat jegens andersdenkenden. Helaas kan het boekje niet verboden worden, omdat we hier geloofsvrijheid genieten.
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_26235901
quote:
Op donderdag 14 april 2005 22:58 schreef Mr.Spock het volgende:
Tsja, dit is mij al bekend. Ik ben zelf overtuigd atheist, maar heb er een hobby van gemaakt vele grote werken te lezen. Ook theistische werken als de Bijbel, de Baghavad Gite, OT en NT en de Veden mag ik daarbij rekenen.
Ik beschouw de Koran (die ik dus ook gelezen heb) echter meer als een kinderlijk geschreven versjesboek, blijkbaar wist de auteur dat de lezer niet bijster intelligent was.

Saillant detail: De Koran overtreedt de Nederlandse Wet op 475 punten, aangaande discriminatie op grond van geloof, geslacht of ras. Daarnaast wordt er op meerdere momenten aangezet tot haat jegens andersdenkenden. Helaas kan het boekje niet verboden worden, omdat we hier geloofsvrijheid genieten.
Kun je mij (ons) doorverwijzen naar een opsomming van die 475 punten waar de koran de Nederlandse wet overtreed?
Al komt het één en ander vanzelf aan bod. Vooral ''De Vrouwen'' ziet er ''veelbelovend'' uit.
  vrijdag 15 april 2005 @ 06:26:57 #4
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_26240024
quote:
Op donderdag 14 april 2005 22:58 schreef Mr.Spock het volgende:
De Koran overtreedt de Nederlandse Wet op 475 punten, aangaande discriminatie op grond van geloof, geslacht of ras. Daarnaast wordt er op meerdere momenten aangezet tot haat jegens andersdenkenden. Helaas kan het boekje niet verboden worden, omdat we hier geloofsvrijheid genieten.
We kunnen natuurlijk wel Mein Kampf als religieus boek legaliseren. Vooral gezien de bekering van PImon Wiesenthal.

De bekering van Pimon Wiesenthal. [Het Hitlerdom]
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_26240813
Tja.. hoe onsmakelijk de opmerking over mein kampf ook is.. eigenlijk heeft hij wel gelijk. Maar goed.. we mogen er eigenlijk van uitgaan dat in de jaren 20 de moraal toich anders lag dan een paar duizend jaar geleden.. Misschien dat mein kampf over 2000 jaar ook wel een 'heilig' boek is voor een groot deel van de wereldbevolking...
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  vrijdag 15 april 2005 @ 09:04:43 #6
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26240901
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 08:58 schreef Bensel het volgende:
Tja.. hoe onsmakelijk de opmerking over mein kampf ook is..
Hier zou ik op zich nog wel een discussie aan willen wagen. Waarom vinden we het precies onsmakelijk? Waarom vinden we dat doorgaans niet in dezelfde mate van de Bijbel of Koran? Ik zelf vind het niet echt onsmakelijk, al kan ik wel begrijpen dat sommige mensen er aanstoot aan nemen.
quote:
eigenlijk heeft hij wel gelijk.
Ik vind het jammer dat de tekst van de OP is weggehaald. Misschien heeft Akje echter ergens nog de tekst, en kan hij die naar mij mailen?
pi_26240918
Mannen zijn wijzer en sterker dan vrouwen. Allah heeft de mannen boven de vrouwen gesteld. Dit heeft niets te maken met discriminatie, want de mannen zijn de beschermers van de vrouwen. De man moet het geld verdienen en goed, HEEL GOED voor zn vrouw en kinderen zorgen. Tevens is het niet zo dat een vrouw niet mag werken, want dat is niet verboden.

Ja, de meeste ongelovigen zijn ook de onrechtvaardigen. Ik zie zelden dat een (echte) Moslim liegt en hetzelfde geldt voor Christen en Joden. (anders gelovigen volgens het boek)
De mensen die in één van die boeken geloven zijn verbonden aan richtlijnen. Ze mogen absoluut niet liegen, dat is in de 4 grote boeken van God vermeldt.

P.S: dit wil nooit zeggen dat moslims niet liegen of drinken.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2005 11:42:06 ]
  vrijdag 15 april 2005 @ 09:09:28 #8
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26240954
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 09:06 schreef Alper het volgende:
Mannen zijn wijzer en sterker dan vrouwen.
Ik ken anders een boel sterke vrouwen. Mannen hebben echter meer aanleg voor spieropbouw, dat is een feit.

Het wijzer acht ik volledig ongefundeerd. Ik verwacht niet dat je met bronnen aan komt zetten, maar ik vraag het je toch maar een keer..
quote:
Allah heeft de mannen boven de vrouwen gesteld.
Niet iedereen gelooft in Allah. Maar waarom heeft Allah dit dan gedaan? En waarom voor alle mannen en vrouwen, terwijl er ook genoeg vrouwen zijn die sterker en wijzer zijn dan menig man?
quote:
Dit heeft niets te maken met discriminatie, want de mannen zijn de beschermers van de vrouwen. De man moet het geld verdienen en goed, HEEL GOED voor zn vrouw en kinderen zorgen. Tevens is het niet zo dat een vrouw niet mag werken, want dat is niet verboden.
Mannen beschermers van vrouwen? Waar moet een man een vrouw dan tegen beschermen?
pi_26241023
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 09:06 schreef Alper het volgende:
Mannen zijn wijzer en sterker dan vrouwen. Allah heeft de mannen boven de vrouwen gesteld. Dit heeft niets te maken met discriminatie, want de mannen zijn de beschermers van de vrouwen. De man moet het geld verdienen en goed, HEEL GOED voor zn vrouw en kinderen zorgen. Tevens is het niet zo dat een vrouw niet mag werken, want dat is niet verboden.
maar.. zonder de vrouw zou de man niet eens bestaan.. En de vrouw zal genetisch gezien langer overleven dan de man. Dus wat mij betreft zijn ze echt wel aan elkaar gelijk..
Twitch.tv/bensel15
pi_26241113
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 09:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik ken anders een boel sterke vrouwen. Mannen hebben echter meer aanleg voor spieropbouw, dat is een feit.

Het wijzer acht ik volledig ongefundeerd. Ik verwacht niet dat je met bronnen aan komt zetten, maar ik vraag het je toch maar een keer..
[..]

Niet iedereen gelooft in Allah. Maar waarom heeft Allah dit dan gedaan? En waarom voor alle mannen en vrouwen, terwijl er ook genoeg vrouwen zijn die sterker en wijzer zijn dan menig man?
[..]

Mannen beschermers van vrouwen? Waar moet een man een vrouw dan tegen beschermen?
Alicey ik vind dat je heel goed kan discussieren. Leuk dat je dat niet op die manier doet als godslasteraar en akkertje.

Als je mij vraag 'wie is belangrijker voor God, mannen of vrouwen?'

Ik kan dan meteen op 2 verzen komen die ik hieronder ga neerzetten:

'Maar wie - hetzij man of vrouw - deugdelijke daden doet als gelovige, zij zullen de tuin binnengaan en jullie wordt nog niet zoveel als de holte in een dadelpit onrecht aangedaan.' (Koran 4:124)

'De mannen en vrouwen die zich (aan God) hebben overgegeven, de gelovige mannen en vrouwen, de onderdanige mannen en vrouwen, de geduldig en volhardende mannen en vrouwen, de deemoedige mannen en vrouwen, de mannen en vrouwen die aalmoezen geven, de mannen en vrouwen die vasten, de mannen en vrouwen die hun schaamstreek kuis bewaren, de mannen en vrouwen die God veel gedenken, voor hen heeft God vergeving en een geweldig loon klaargemaakt.' (Koran 33:35)

Man en vrouw is dus echt gelijk binnen de Islam.

Waar moet een man een vrouw tegen beschermen?

'Mannen zullen volledig zorg dragen van vrouwen' (Koran 4:34)

De Koran zeg dat de echtgenoot de behoeder van zijn vrouw is.

Een man kan zijn vrouw bijvoorbeeld beschermen tegen verkrachting.

Bescherming = goed zorgen voor je vrouw en haar van een goed leven laten genieten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2005 09:22:50 ]
pi_26241151
Dat is dan weer wel leuk.. maar zoals in de OP gezegd: er zit een hoop dubbele bodems in de koran
Twitch.tv/bensel15
  vrijdag 15 april 2005 @ 09:27:51 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26241239
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 09:21 schreef Alper het volgende:

[..]

Alicey ik vind dat je heel goed kan discussieren. Leuk dat je dat niet op die manier doet als godslasteraar en akkertje.

Als je mij vraag 'wie is belangrijker voor God, mannen of vrouwen?'

Ik kan dan meteen op 2 verzen komen die ik hieronder ga neerzetten:

'Maar wie - hetzij man of vrouw - deugdelijke daden doet als gelovige, zij zullen de tuin binnengaan en jullie wordt nog niet zoveel als de holte in een dadelpit onrecht aangedaan.' (Koran 4:124)

'De mannen en vrouwen die zich (aan God) hebben overgegeven, de gelovige mannen en vrouwen, de onderdanige mannen en vrouwen, de geduldig en volhardende mannen en vrouwen, de deemoedige mannen en vrouwen, de mannen en vrouwen die aalmoezen geven, de mannen en vrouwen die vasten, de mannen en vrouwen die hun schaamstreek kuis bewaren, de mannen en vrouwen die God veel gedenken, voor hen heeft God vergeving en een geweldig loon klaargemaakt.' (Koran 33:35)

Man en vrouw is dus echt gelijk binnen de Islam.
Of, je zou kunnen zeggen : Qua waarde en plichten zijn voor Allah man en vrouw gelijk.
quote:
Waar moet een man een vrouw tegen beschermen?

'Mannen zullen volledig zorg dragen van vrouwen' (Koran 4:34)

De Koran zeg dat de echtgenoot de behoeder van zijn vrouw is.

Een man kan zijn vrouw bijvoorbeeld beschermen tegen verkrachting.

Bescherming = goed zorgen voor je vrouw en haar van een goed leven laten genieten.
In de tegenwoordige tijd zijn vrouwen echter ook prima in staat om voor zichzelf te zorgen. De man is ook, zoals ik al aangaf niet altijd sterker. Qua intelligentie en wijsheid zijn er gemiddeld genomen geen verschillen tussen mannen en vrouwen. Waarom zou de man dan boven de vrouw staan?
pi_26241318
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 09:14 schreef Bensel het volgende:

[..]

maar.. zonder de vrouw zou de man niet eens bestaan.. En de vrouw zal genetisch gezien langer overleven dan de man. Dus wat mij betreft zijn ze echt wel aan elkaar gelijk..
Ja, zie je in de Koran iets dat dit tegenspreekt? Staat er, voor ons is de man belangrijker dan de vrouwen?

De rechten die de Islam de vrouwen meer dan 1400 jaar geleden gegeven heeft was genegeerd door het westen tot aan de 19e eeuw.

50 jaar geleden kon een vrouw in Amerika en Engeland géén auto of huis kopen zonder akkoord of handtekening van haar echtgenoot of vader. De Islam heeft daarintegen groot respect voor de vrouw en haar rol in de samenleving, het geeft ze het recht op het trouwen met wie ze willen, hebben van eigendom en nog heel veel andere rechten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2005 09:33:57 ]
pi_26242684
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 09:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Of, je zou kunnen zeggen : Qua waarde en plichten zijn voor Allah man en vrouw gelijk.
[..]

In de tegenwoordige tijd zijn vrouwen echter ook prima in staat om voor zichzelf te zorgen. De man is ook, zoals ik al aangaf niet altijd sterker. Qua intelligentie en wijsheid zijn er gemiddeld genomen geen verschillen tussen mannen en vrouwen. Waarom zou de man dan boven de vrouw staan?
Vrouwen kunnen altijd al goed voor zichzelf zorgen. In de islam is de man eerder een slaaf (dienaar) van de vrouw.
pi_26242826
Hoe zal ik dit es zeggen...ik zie vrouwen als verstandiger en wijzer dan mannen. Kan me ook niet voorstellen dat God een man is.
pi_26242852
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 10:47 schreef Haushofer het volgende:
Hoe zal ik dit es zeggen...ik zie vrouwen als verstandiger en wijzer dan mannen. Kan me ook niet voorstellen dat God een man is.
none of both?
pi_26242958
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 10:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

none of both?
Nou, ik denk sowieso dat zoiets hoogs als een God echt geen geslacht heeft. Het begrip man&vrouw is iets aards-gebonden, en het is in mijn ogen verschrikkelijk naief om te denken dat de schepper van het universum, en wie weet van alle universa, gebonden is aan onze aardse interpretaties.

Ben benieuwd wat er zou gebeuren als we in contact komen met buitenaards leven. Misschien dat die naiviteit van de menselijke Gods-interpretatie dan nog es wordt aangestipt. Maar dat is lichtelijk offtopic, misschien leuk voor een apart topic
  vrijdag 15 april 2005 @ 10:54:07 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26242960
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 10:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vrouwen kunnen altijd al goed voor zichzelf zorgen. In de islam is de man eerder een slaaf (dienaar) van de vrouw.
Ben je het eens met wat Alper er over heeft gezegd ?
pi_26243053
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 10:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ben je het eens met wat Alper er over heeft gezegd ?
Welke stukje bedoel je precies? Hij heeft wel goede punten ja.
  vrijdag 15 april 2005 @ 10:59:55 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26243085
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 10:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Welke stukje bedoel je precies? Hij heeft wel goede punten ja.

Dit stukje vooral (Hoewel Alper het later nuanceerde. ).
pi_26243153
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 10:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dit stukje vooral (Hoewel Alper het later nuanceerde. ).
Het klopt wel dat de meeste mannen in Midden-Oosten wijzer zijn dan vrouwen, niet omdat het een natuurlijk aanleg is. Nee juist omdat mannen meer studeren, reizen etc...

Ik weet wel dat er een vers is dat manner sterker zijn geschapen dan vrouwen, maar als je beiden dezelfde opleiding doet. Even lang en zelfde manier en mogelijkheden. Zullen de vrouwen toch wel iets slimmer zijn ( denk ik)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2005 11:03:28 ]
  vrijdag 15 april 2005 @ 11:06:54 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26243238
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 11:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het klopt wel dat de meeste mannen in Midden-Oosten wijzer zijn dan vrouwen, niet omdat het een natuurlijk aanleg is. Nee juist omdat mannen meer studeren, reizen etc...
Daar zit denk ik een hoop in.. In veel MO landen is het voor vrouwen moeilijk zoniet onmogelijk om te studeren. Hoe wordt dit eigenlijk verantwoord? (Er ligt mij namelijk bij dat Aicha ook een "ontwikkelde" vrouw was?)
quote:
Ik weet wel dat er een vers is dat manner sterker zijn geschapen dan vrouwen, maar als je beiden dezelfde opleiding doet. Even lang en zelfde manier en mogelijkheden. Zullen de vrouwen toch wel iets slimmer zijn ( denk ik)
Ik denk zelf niet slimmer, maar misschien wel rustiger en doordachter (Uiteraard gemiddeld genomen).
pi_26243310
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 11:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Daar zit denk ik een hoop in.. In veel MO landen is het voor vrouwen moeilijk zoniet onmogelijk om te studeren. Hoe wordt dit eigenlijk verantwoord? (Er ligt mij namelijk bij dat Aicha ook een "ontwikkelde" vrouw was?)
[..]

Ik denk zelf niet slimmer, maar misschien wel rustiger en doordachter (Uiteraard gemiddeld genomen).
Kan je niet verantwoorden, ik vrees Gods toorn en wraak over de mensen die hun vrouwen "uit de naam van islam" onderdrukken en ze zo proberen te controleren. Aisha was inderdaad ontwikkeld, ze had een leger. Had veel invloed op de praktisering en leer van de Islam dit door overleveringen van de profeet te overgeven.

"doordachter" is een ander woord voor slimmer uitpakken
  vrijdag 15 april 2005 @ 11:11:59 #24
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26243354
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 11:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kan je niet verantwoorden, ik vrees Gods toorn en wraak over de mensen die hun vrouwen "uit de naam van islam" onderdrukken en ze zo proberen te controleren.
Ik vrees dat veel moslim-mannen bedrogen uit zullen komen dan..
quote:
Aisha was inderdaad ontwikkeld, ze had een leger. Had veel invloed op de praktisering en leer van de Islam dit door overleveringen van de profeet te overgeven.
Heb je er enig inzicht in op welke manier het zo is geworden zoals het nu in veel MO landen (Toch wel een beetje de "kern" van de islam) is?
quote:
"doordachter" is een ander woord voor slimmer uitpakken
True.
pi_26243445
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 09:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

en ook een overvloed aan testosteron.
quote:
Het is natuurlijk ook niet waar, het Midden Oosten zou er goed aan doen mannen te verbieden deel te nemen aan de politiek. Deze bewijzen nu al vele eeuwen dat ze de verantwoordelijkheid niet aankunnen.
quote:
Tegen mannen. [Siciliaans accent] An offer, you cannot refuse [/Siciliaans accent]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')