Mannen staan boven de vrouw.quote:228. De gescheiden vrouwen moeten drie menstruatieperioden wachten; en het is haar niet geoorloofd, hetgeen God in haar baarmoeder heeft geschapen, te verbergen, indien zij in God en de laatste dag geloven; en haar echtgenoten hebben het recht, haar (intussen) terug te nemen, indien zij verzoening wensen. En vóór haar geldt hetzelfde als tegen haar, hetgeen billijk is, de mannen hebben voorrang boven haar, God is Machtig, Alwijs.
De ongelovigen zijn de slechteriken. Allah vergeet hier nog te vermelden dat ongelovigen zullen branden, maar dat was onderhand ook wel duidelijk.quote:254. O, jij die gelooft, geef van hetgeen Wij je hebben geschonken, voordat de dag komt, waarop noch handel, noch vriendschap, noch voorspraak zal zijn; en de ongelovigen zijn de onrechtvaardigen.
Dit is zo ongelovelijk hypocriet aan deze religie: '' Er is geen dwang in de godsdienst.'' . En dan volgt meteen hierop de volgende vers:quote:256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in God gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. God is Alhorend, Alwetend.
Jawel, de ongelovigen zullen branden. Allah spreekt met een gespleten tong.quote:257. God is de Vriend dergenen, die geloven; Hij brengt hen uit de duisternis tot het licht. Maar de vrienden der ongelovigen zijn de duivelen, zij brengen hen uit het licht in de duisternis; dezen zijn de bewoners van het vuur, daarin zullen zij wonen.
''Allah, breng ons de overwinning over de ongelovigen.''quote:286. God belast geen ziel boven haar vermogen. Voor haar is wat zij verdient en tegen haar is ook wat zij verdient. "Onze Heer, straf ons niet als wij vergeten of een fout hebben begaan, Heer, en belast ons niet, zoals jij degenen, die vóór ons waren hebt belast; onze Heer belast ons niet met datgene, waarvoor wij de kracht niet hebben (het te dragen), wis onze fouten uit en schenk ons vergiffenis en wees ons barmhartig; U bent onze Meester, help ons daarom tegen het ongelovige volk."
Jippie, we gaan weer gestraft worden. En dat al in vers nummer 4. Allah komt onmiddellijk ter zake.quote:4. Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding.
Bezittingen en kinderen zullen brandstof zijn voor de helquote:10. Voorzeker zullen de bezittingen en kinderen der ongelovigen hun tegen God in het geheel niet baten: dezen zullen brandstof voor het Vuur zijn,
Laat er géén misverstand ontstaan, allah is degene die straft, niet Satan. Allah is de folteraar, de straffer.quote:11. Op de wijze van Pharao's volk en degenen, die vóór hen waren. Zij verloochenden Onze tekenen, dus strafte God hen voor hun zonden; God is streng in het straffen.
Je zou denken dat de boodschap onderhand wel duidelijk is.quote:12. Zeg tot de ongelovigen: "Gij zult worden terneergeslagen en in de hel worden verzameld, dit is een kwade rustplaats.
Heee, daar zijn de maagden weer. Wat gebeurt er eigenlijk met ''metgezellen'' van de aarde?quote:15. Zeg: "Zal ik u over iets beters inlichten dan over dit alles?" Voor degenen, die God vrezen, zijn er tuinen bij hun Heer, waar doorheen rivieren stromen; daar zullen zij vertoeven en voor hen zijn reine metgezellen, alsmede God's welbehagen. En God ziet Zijn dienaren.
Kun je mij (ons) doorverwijzen naar een opsomming van die 475 punten waar de koran de Nederlandse wet overtreed?quote:Op donderdag 14 april 2005 22:58 schreef Mr.Spock het volgende:
Tsja, dit is mij al bekend. Ik ben zelf overtuigd atheist, maar heb er een hobby van gemaakt vele grote werken te lezen. Ook theistische werken als de Bijbel, de Baghavad Gite, OT en NT en de Veden mag ik daarbij rekenen.
Ik beschouw de Koran (die ik dus ook gelezen heb) echter meer als een kinderlijk geschreven versjesboek, blijkbaar wist de auteur dat de lezer niet bijster intelligent was.
Saillant detail: De Koran overtreedt de Nederlandse Wet op 475 punten, aangaande discriminatie op grond van geloof, geslacht of ras. Daarnaast wordt er op meerdere momenten aangezet tot haat jegens andersdenkenden. Helaas kan het boekje niet verboden worden, omdat we hier geloofsvrijheid genieten.
We kunnen natuurlijk wel Mein Kampf als religieus boek legaliseren. Vooral gezien de bekering van PImon Wiesenthal.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:58 schreef Mr.Spock het volgende:
De Koran overtreedt de Nederlandse Wet op 475 punten, aangaande discriminatie op grond van geloof, geslacht of ras. Daarnaast wordt er op meerdere momenten aangezet tot haat jegens andersdenkenden. Helaas kan het boekje niet verboden worden, omdat we hier geloofsvrijheid genieten.
Hier zou ik op zich nog wel een discussie aan willen wagen. Waarom vinden we het precies onsmakelijk? Waarom vinden we dat doorgaans niet in dezelfde mate van de Bijbel of Koran? Ik zelf vind het niet echt onsmakelijk, al kan ik wel begrijpen dat sommige mensen er aanstoot aan nemen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 08:58 schreef Bensel het volgende:
Tja.. hoe onsmakelijk de opmerking over mein kampf ook is..
Ik vind het jammer dat de tekst van de OP is weggehaald. Misschien heeft Akje echter ergens nog de tekst, en kan hij die naar mij mailen?quote:eigenlijk heeft hij wel gelijk.
Ik ken anders een boel sterke vrouwen. Mannen hebben echter meer aanleg voor spieropbouw, dat is een feit.quote:Op vrijdag 15 april 2005 09:06 schreef Alper het volgende:
Mannen zijn wijzer en sterker dan vrouwen.
Niet iedereen gelooft in Allah. Maar waarom heeft Allah dit dan gedaan? En waarom voor alle mannen en vrouwen, terwijl er ook genoeg vrouwen zijn die sterker en wijzer zijn dan menig man?quote:Allah heeft de mannen boven de vrouwen gesteld.
Mannen beschermers van vrouwen? Waar moet een man een vrouw dan tegen beschermen?quote:Dit heeft niets te maken met discriminatie, want de mannen zijn de beschermers van de vrouwen. De man moet het geld verdienen en goed, HEEL GOED voor zn vrouw en kinderen zorgen. Tevens is het niet zo dat een vrouw niet mag werken, want dat is niet verboden.
maar.. zonder de vrouw zou de man niet eens bestaan.. En de vrouw zal genetisch gezien langer overleven dan de man. Dus wat mij betreft zijn ze echt wel aan elkaar gelijk..quote:Op vrijdag 15 april 2005 09:06 schreef Alper het volgende:
Mannen zijn wijzer en sterker dan vrouwen. Allah heeft de mannen boven de vrouwen gesteld. Dit heeft niets te maken met discriminatie, want de mannen zijn de beschermers van de vrouwen. De man moet het geld verdienen en goed, HEEL GOED voor zn vrouw en kinderen zorgen. Tevens is het niet zo dat een vrouw niet mag werken, want dat is niet verboden.
Alicey ik vind dat je heel goed kan discussieren. Leuk dat je dat niet op die manier doet als godslasteraar en akkertje.quote:Op vrijdag 15 april 2005 09:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ken anders een boel sterke vrouwen. Mannen hebben echter meer aanleg voor spieropbouw, dat is een feit.
Het wijzer acht ik volledig ongefundeerd. Ik verwacht niet dat je met bronnen aan komt zetten, maar ik vraag het je toch maar een keer..
[..]
Niet iedereen gelooft in Allah. Maar waarom heeft Allah dit dan gedaan? En waarom voor alle mannen en vrouwen, terwijl er ook genoeg vrouwen zijn die sterker en wijzer zijn dan menig man?
[..]
Mannen beschermers van vrouwen? Waar moet een man een vrouw dan tegen beschermen?
Of, je zou kunnen zeggen : Qua waarde en plichten zijn voor Allah man en vrouw gelijk.quote:Op vrijdag 15 april 2005 09:21 schreef Alper het volgende:
[..]
Alicey ik vind dat je heel goed kan discussieren. Leuk dat je dat niet op die manier doet als godslasteraar en akkertje.
Als je mij vraag 'wie is belangrijker voor God, mannen of vrouwen?'
Ik kan dan meteen op 2 verzen komen die ik hieronder ga neerzetten:
'Maar wie - hetzij man of vrouw - deugdelijke daden doet als gelovige, zij zullen de tuin binnengaan en jullie wordt nog niet zoveel als de holte in een dadelpit onrecht aangedaan.' (Koran 4:124)
'De mannen en vrouwen die zich (aan God) hebben overgegeven, de gelovige mannen en vrouwen, de onderdanige mannen en vrouwen, de geduldig en volhardende mannen en vrouwen, de deemoedige mannen en vrouwen, de mannen en vrouwen die aalmoezen geven, de mannen en vrouwen die vasten, de mannen en vrouwen die hun schaamstreek kuis bewaren, de mannen en vrouwen die God veel gedenken, voor hen heeft God vergeving en een geweldig loon klaargemaakt.' (Koran 33:35)
Man en vrouw is dus echt gelijk binnen de Islam.
In de tegenwoordige tijd zijn vrouwen echter ook prima in staat om voor zichzelf te zorgen. De man is ook, zoals ik al aangaf niet altijd sterker. Qua intelligentie en wijsheid zijn er gemiddeld genomen geen verschillen tussen mannen en vrouwen. Waarom zou de man dan boven de vrouw staan?quote:Waar moet een man een vrouw tegen beschermen?
'Mannen zullen volledig zorg dragen van vrouwen' (Koran 4:34)
De Koran zeg dat de echtgenoot de behoeder van zijn vrouw is.
Een man kan zijn vrouw bijvoorbeeld beschermen tegen verkrachting.
Bescherming = goed zorgen voor je vrouw en haar van een goed leven laten genieten.
Ja, zie je in de Koran iets dat dit tegenspreekt? Staat er, voor ons is de man belangrijker dan de vrouwen?quote:Op vrijdag 15 april 2005 09:14 schreef Bensel het volgende:
[..]
maar.. zonder de vrouw zou de man niet eens bestaan.. En de vrouw zal genetisch gezien langer overleven dan de man. Dus wat mij betreft zijn ze echt wel aan elkaar gelijk..
Vrouwen kunnen altijd al goed voor zichzelf zorgen. In de islam is de man eerder een slaaf (dienaar) van de vrouw.quote:Op vrijdag 15 april 2005 09:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Of, je zou kunnen zeggen : Qua waarde en plichten zijn voor Allah man en vrouw gelijk.
[..]
In de tegenwoordige tijd zijn vrouwen echter ook prima in staat om voor zichzelf te zorgen. De man is ook, zoals ik al aangaf niet altijd sterker. Qua intelligentie en wijsheid zijn er gemiddeld genomen geen verschillen tussen mannen en vrouwen. Waarom zou de man dan boven de vrouw staan?
none of both?quote:Op vrijdag 15 april 2005 10:47 schreef Haushofer het volgende:
Hoe zal ik dit es zeggen...ik zie vrouwen als verstandiger en wijzer dan mannen. Kan me ook niet voorstellen dat God een man is.
Nou, ik denk sowieso dat zoiets hoogs als een God echt geen geslacht heeft. Het begrip man&vrouw is iets aards-gebonden, en het is in mijn ogen verschrikkelijk naief om te denken dat de schepper van het universum, en wie weet van alle universa, gebonden is aan onze aardse interpretaties.quote:
Ben je het eens met wat Alper er over heeft gezegd ?quote:Op vrijdag 15 april 2005 10:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vrouwen kunnen altijd al goed voor zichzelf zorgen. In de islam is de man eerder een slaaf (dienaar) van de vrouw.
Welke stukje bedoel je precies? Hij heeft wel goede punten ja.quote:Op vrijdag 15 april 2005 10:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ben je het eens met wat Alper er over heeft gezegd ?
Het Huis van Imraan & De Vrouwenquote:Op vrijdag 15 april 2005 10:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Welke stukje bedoel je precies? Hij heeft wel goede punten ja.
Het klopt wel dat de meeste mannen in Midden-Oosten wijzer zijn dan vrouwen, niet omdat het een natuurlijk aanleg is. Nee juist omdat mannen meer studeren, reizen etc...quote:Op vrijdag 15 april 2005 10:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het Huis van Imraan & De Vrouwen
Dit stukje vooral (Hoewel Alper het later nuanceerde.).
Daar zit denk ik een hoop in.. In veel MO landen is het voor vrouwen moeilijk zoniet onmogelijk om te studeren. Hoe wordt dit eigenlijk verantwoord? (Er ligt mij namelijk bij dat Aicha ook een "ontwikkelde" vrouw was?)quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het klopt wel dat de meeste mannen in Midden-Oosten wijzer zijn dan vrouwen, niet omdat het een natuurlijk aanleg is. Nee juist omdat mannen meer studeren, reizen etc...
Ik denk zelf niet slimmer, maar misschien wel rustiger en doordachter (Uiteraard gemiddeld genomen).quote:Ik weet wel dat er een vers is dat manner sterker zijn geschapen dan vrouwen, maar als je beiden dezelfde opleiding doet. Even lang en zelfde manier en mogelijkheden. Zullen de vrouwen toch wel iets slimmer zijn ( denk ik)
Kan je niet verantwoorden, ik vrees Gods toorn en wraak over de mensen die hun vrouwen "uit de naam van islam" onderdrukken en ze zo proberen te controleren. Aisha was inderdaad ontwikkeld, ze had een leger. Had veel invloed op de praktisering en leer van de Islam dit door overleveringen van de profeet te overgeven.quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Daar zit denk ik een hoop in.. In veel MO landen is het voor vrouwen moeilijk zoniet onmogelijk om te studeren. Hoe wordt dit eigenlijk verantwoord? (Er ligt mij namelijk bij dat Aicha ook een "ontwikkelde" vrouw was?)
[..]
Ik denk zelf niet slimmer, maar misschien wel rustiger en doordachter (Uiteraard gemiddeld genomen).
Ik vrees dat veel moslim-mannen bedrogen uit zullen komen dan..quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kan je niet verantwoorden, ik vrees Gods toorn en wraak over de mensen die hun vrouwen "uit de naam van islam" onderdrukken en ze zo proberen te controleren.
Heb je er enig inzicht in op welke manier het zo is geworden zoals het nu in veel MO landen (Toch wel een beetje de "kern" van de islam) is?quote:Aisha was inderdaad ontwikkeld, ze had een leger. Had veel invloed op de praktisering en leer van de Islam dit door overleveringen van de profeet te overgeven.
True.quote:"doordachter" is een ander woord voor slimmer uitpakken
en ook een overvloed aan testosteron.quote:Op vrijdag 15 april 2005 09:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ken anders een boel sterke vrouwen. Mannen hebben echter meer aanleg voor spieropbouw, dat is een feit.
Het is natuurlijk ook niet waar, het Midden Oosten zou er goed aan doen mannen te verbieden deel te nemen aan de politiek. Deze bewijzen nu al vele eeuwen dat ze de verantwoordelijkheid niet aankunnen.quote:Het wijzer acht ik volledig ongefundeerd. Ik verwacht niet dat je met bronnen aan komt zetten, maar ik vraag het je toch maar een keer..
Tegen mannen. [Siciliaans accent] An offer, you cannot refuse [/Siciliaans accent]quote:Mannen beschermers van vrouwen? Waar moet een man een vrouw dan tegen beschermen?
Die mannen hebben het dan ook wel verdiend vind ik.quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vrees dat veel moslim-mannen bedrogen uit zullen komen dan..
[..]
Heb je er enig inzicht in op welke manier het zo is geworden zoals het nu in veel MO landen (Toch wel een beetje de "kern" van de islam) is?
[..]
True.
Ik durf dat zo niet te zeggen. Die mannen worden tenslotte ook geindoctrineerd, en zien in hun omgeving ook niet anders gebeuren..quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die mannen hebben het dan ook wel verdiend vind ik.
Dat laatste is denk ik vaak bij religie het geval. In het begin is te zien dat de meeste religies een humanistische inslag hebben. Zodra echter religies groeien en georganiseerd worden, lijkt het bijna altijd op een machtssysteem uit te draaien, waarin niet zelden mannen rechtvaardiging zoeken om macht op vrouwen uit te oefenen. Ergens vind ik het toch fascinerend, zijn mannen bang van vrouwen, of speelt er iets anders mee waarom het toch vaak zo loopt?quote:Om vrouwen in MO een kans te geven heb je alleen 2 opties. Kalifaat of humanisme naar democratisch stelsel. Natuurlijk zit er nu in arabische parlementen wel vrouwen, maar dat is gewoon een poppenkast ze hebben geen echt macht. In de islam zou dat wel anders gelopen zijn, ik denk dat situatie voor vrouwen in MO door locale "mannelijke logica" is ontstaan. Ik ben sterker dus ik controleer haar, en het vervolgens proberen op islamitsche model te rechtvaardigen.
Die mannen worden geindoctrineerd klopt ja. maar elke huishoud heeft wel een Koran/moskee in de buurt. En ik heb het over de mannen die verantwoordelijk zijn voor onderdrukking op papier en praktijk he.quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik durf dat zo niet te zeggen. Die mannen worden tenslotte ook geindoctrineerd, en zien in hun omgeving ook niet anders gebeuren..
[..]
Dat laatste is denk ik vaak bij religie het geval. In het begin is te zien dat de meeste religies een humanistische inslag hebben. Zodra echter religies groeien en georganiseerd worden, lijkt het bijna altijd op een machtssysteem uit te draaien, waarin niet zelden mannen rechtvaardiging zoeken om macht op vrouwen uit te oefenen. Ergens vind ik het toch fascinerend, zijn mannen bang van vrouwen, of speelt er iets anders mee waarom het toch vaak zo loopt?
De imams zeg maar?quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die mannen worden geindoctrineerd klopt ja. maar elke huishoud heeft wel een Koran/moskee in de buurt. En ik heb het over de mannen die verantwoordelijk zijn voor onderdrukking op papier en praktijk he.
Mannen hebben in ieder geval altijd de neiging gehad om vrouwen te onderdrukken zo lijkt het. De mythe van Lilith bevat wat dat betreft denk ik toch een kern van waarheid.quote:Mannen zijn altijd al bang geweest van vrouwen is niets nieuws.
"de imams" dan he. Veel grote Imams van MO zijn zoals journalisten van FOX NEWS. Krijgen gewoon voorgeschreven wat ze MOETEN zeggen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
De imams zeg maar?
[..]
Mannen hebben in ieder geval altijd de neiging gehad om vrouwen te onderdrukken zo lijkt het. De mythe van Lilith bevat wat dat betreft denk ik toch een kern van waarheid.
Door wie krijgen ze dat voorgeschreven? Hun regering?quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"de imams" dan he. Veel grote Imams van MO zijn zoals journalisten van FOX NEWS. Krijgen gewoon voorgeschreven wat ze MOETEN zeggen.
Het in de toom houden om het haar onmogelijk te maken te vertrekken, haar als het ware als bezit behandelen.. Daar zit misschien wel wat in. Aan de andere kant is het dan nog vrij vreemd, omdat veel vrouwen toch van nature wel een aard hebben dat ze hun man trouw (willen) zijn..quote:Mannen zijn altijd bang hun vrouwen te verliezen, elke grote leider was gek op zijn vrouw (/bang om haar te verliezen). En de meesten dachten dus dat onderdrukking en nederigheid de vrouw wel in toom houdt.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Door wie krijgen ze dat voorgeschreven? Hun regering?
[..]
Het in de toom houden om het haar onmogelijk te maken te vertrekken, haar als het ware als bezit behandelen.. Daar zit misschien wel wat in. Aan de andere kant is het dan nog vrij vreemd, omdat veel vrouwen toch van nature wel een aard hebben dat ze hun man trouw (willen) zijn..
Jaquote:Op vrijdag 15 april 2005 09:32 schreef Alper het volgende:
[..]
Ja, zie je in de Koran iets dat dit tegenspreekt? Staat er, voor ons is de man belangrijker dan de vrouwen?
Flauwekul, waar haal je dat nu weer vandaan?quote:De rechten die de Islam de vrouwen meer dan 1400 jaar geleden gegeven heeft was genegeerd door het westen tot aan de 19e eeuw.
50 jaar geleden kon een vrouw in Amerika en Engeland géén auto of huis kopen zonder akkoord of handtekening van haar echtgenoot of vader. De Islam heeft daarintegen groot respect voor de vrouw en haar rol in de samenleving, het geeft ze het recht op het trouwen met wie ze willen, hebben van eigendom en nog heel veel andere rechten.
Dat wordt neem ik aan ook als islamitische wetgeving gebracht, en niet als seculiere wetgeving?quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, soms staat het zelfs in de grondwet.
De man maakt zich zelf misschien ook paranoia, doordat hij zijn eigen gevoelens reflecteert op zijn vrouw..quote:Ja precies, maar het is meestal niet de vrouw die schuldig is, maar de omgeving maakt de man meestal paranoia met zulke gedachten. En dat proberen ze het te schuiven op de islam
Meestal worden die wetten gebracht door "democratie" wil van de meerderen. .quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat wordt neem ik aan ook als islamitische wetgeving gebracht, en niet als seculiere wetgeving?
[..]
De man maakt zich zelf misschien ook paranoia, doordat hij zijn eigen gevoelens reflecteert op zijn vrouw..
De vorige post van Godslasteraar laat echter zien dat er in de Koran ook gevallen voorkomen waarin er blijkbaar meer waarde wordt gehecht aan een man. Wat denk je daar over?
Heb ik het hier soms over het midden oosten? Ik heb het over de Koran en de Islam, niet over Midden Oosten !quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:43 schreef Godslasteraar het volgende:
Flauwekul, waar haal je dat nu weer vandaan?
De positie van vrouwen was zeker problematisch in Europa, maar een Europese vrouw in de middeleeuwen had meer rechten dan een vrouw in het Midden Oosten in de 21e eeuw.
http://www.amazon.com/exe(...)767-2901452?v=glance
Je haalt zelf Amerika en Engeland erbij. Het Midden Oosten is de islamitische cultuur in de praktijk: armoede,dictatuur zowel binnen de staat als binnen de familie en rechtsongelijkheid gesanctioneerd door de islam. Wij wonen in het niet-islamitische liberale Westen met welvaart, democratie, fatsoenlijke mensenrechten. Dan is de vergelijking snel gemaakt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:56 schreef Alper het volgende:
[..]
Heb ik het hier soms over het midden oosten? Ik heb het over de Koran en de Islam, niet over Midden Oosten !
Fatsoen? zo zo..quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:15 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Je haalt zelf Amerika en Engeland erbij. Het Midden Oosten is de islamitische cultuur in de praktijk: armoede,dictatuur zowel binnen de staat als binnen de familie en rechtsongelijkheid gesanctioneerd door de islam. Wij wonen in het niet-islamitische liberale Westen met welvaart, democratie, fatsoenlijke mensenrechten. Dan is de vergelijking snel gemaakt.
Je valt door de mand, censuur!quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:04 schreef Alper het volgende:
Volgens mij heeft godslasteraar genoeg antwoord op al zijn vragen gekregen. Deze kan dus zometeen op slot.
Ja inderdaad, welvaart...... Als ik om me heen kijk dan zie ik alleen mensen bedelen hier in nederland.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:15 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Je haalt zelf Amerika en Engeland erbij. Het Midden Oosten is de islamitische cultuur in de praktijk: armoede,dictatuur zowel binnen de staat als binnen de familie en rechtsongelijkheid gesanctioneerd door de islam. Wij wonen in het niet-islamitische liberale Westen met welvaart, democratie, fatsoenlijke mensenrechten. Dan is de vergelijking snel gemaakt.
Ook in Europa worden banken overvallen. Dat er mistanden zijn is onvermijdelijk. Wat jij zo allemaal opsomd heeft uiteindelijk één oorzaak, de man met zijn testosteron probleem. De heilige boekjes zijn ook een product van datzelfde probleem en dragen in aanzienlijke maate bij aan het voortbestaan van deze misstanden.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Fatsoen? zo zo..
En hoe ziet het vrouwengezelschap er nu in het jaar 2005 uit ?
Voor veel vrouwen houd die vrijheid ‘s avonds al op. Geweld tegen vrouwen. Verkrachting en aanranding, heel dikwijls niet door vreemden, maar door eigen man, vader of broers of schoonfamilie. Onderzoek heeft uitgewezen dat 72% van de vrouwen seksueel lastiggevallen wordt op haar werk. Een op de drie vrouwen worden door haar man geslagen. Dit is toch een duidelijk samenhang van het hedendaagse geweld en de vroegere wetten op de vrouwen.
Als je een blik op de media werpt zie je al genoeg. Het ideaalbeeld van de vrouw. Ze moet jong, slank en als het ook nog mogelijk is blond zijn. Heel weinig vrouwen evenaren dit beeld, maar proberen door alle soorten diëten en dergelijke er toch zo uit te zien. Geen enkele vrouwenblad dat je leest bevat geen dieetmiddeltje. Het aantal vrouwen met eetstoornissen blijft dan ook stijgen. Een op de tien vrouwen lijdt aan anorexia of bolemie.
De industrie vaart er ondertussen wel bij. Hun cijfers stijgen in hoge lijnen. Cosmeticabedrijven, schoonheidsoperaties en de modewereld halen er profijt uit.
Een vrouw wordt gebruikt als een industrieel object en ze wordt te koop aangeboden op de markt. Kan je dat allemaal als vrijheid beschouwen ?
Hetzelfde onder welke reclame van auto's tot en met zeep. Overal hoort er een naakte of een halfnaakte vrouw bij. Welke boodschap brengt dat over?! Een westerse vrouw is een seksobject, men mag haar nemen, gebruiken en bezitten. En hoe staat het met het zelfrespect?! Wie kent het niet? Het gezegde : ‘ Ik ben maar een huisvrouw' ? Ze schamen zich omdat ze thuis blijven om voor hun kinderen te zorgen, te poetsen, te koken , te strijken en te zorgen voor het welzijn van hun gezin. Een job die je kan vergelijken met een manager. Maar neen, weer voor dat ideaalbeeld gaan ze nog bijwerken. Al moeten ze ergens nog w.c.'s gaan poetsen. En als ze dan nog een goede positie hebben, dan hebben ze nog 30% minder loon dan hun mannelijke collega's! Kan de doorsnee westerse vrouw die altijd voor haar gezin gezorgd heeft later nog van een mooie oude dag genieten, omgeven van haar kinderen??? NEEN!!! Ze vereenzaamt langzaam. Want een oude vrouw is onproductief. Ze krijgen 60% minder pensioen. En 4/5 van de personen die op de OCMW staan zijn vrouwen.
Hier is je vergelijking.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:05 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ook in Europa worden banken overvallen. Dat er mistanden zijn is onvermijdelijk. Wat jij zo allemaal opsomd heeft uiteindelijk één oorzaak, de man met zijn testosteron probleem. De heilige boekjes zijn ook een product van datzelfde probleem en dragen in aanzienlijke maate bij aan het voortbestaan van deze misstanden.
Maar mensen hebben hier de keuze, dat is al heel wat. Een vrouw hoeft zich niet te laten ''gebruiken'', de overgrote meerderheid doet dat ook niet. Tenminste, de westerse vrouwen.
En dat vrouwen graag willen werken is niet vanwege sociale dwang. Het was sociale dwang die ze dwong thuis te blijven. Dat is een recht dat door Westerse vrouwen bevochten is. Laat mannen ook maar eens een handje uitsteken thuis en niet alles opzij zetten voor de eigen carriére, inclusief de carriére perspectieven van vrouwen. Vrijheid en onafhankelijkheid is iets heel waardevols, ook voor vrouwen. Koop een afwasmachine!
En wat oud worden betredt, oud worden is een synoniem voor eenzaam worden. Mijn oma is 93, ze heeft een groot boek met telefoonnummers en adressen van familieleden en vrienden etc.. Ze vroeg mij eens een telefoonnummer op te zoeken. Eén en al strepen in dat boek, eindeloos veel namen doorgestreept, allemaal dood.
Ja, alleen maar. Veel meer dan in omringende landen hier in Europa of waar dan ookquote:Op vrijdag 15 april 2005 13:03 schreef Alper het volgende:
[..]
Ja inderdaad, welvaart...... Als ik om me heen kijk dan zie ik alleen mensen bedelen hier in nederland.
Ik ben het hier in dusverre met je eens, dat vaak onder emancipatie een soort verplichting wordt verstaan om een bepaalde rol aan te nemen. Het is soms inderdaad zo dat er bijna wordt neergekeken als je zelf iets traditioneler bent.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:13 schreef Triggershot het volgende:
Misschien zijn wij in het westen wel te ver doorgeschoten in het doen verdwijnen van alle verschillen tussen man en vrouw.
Je haalt de woorden uit me mond..quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben het hier in dusverre met je eens, dat vaak onder emancipatie een soort verplichting wordt verstaan om een bepaalde rol aan te nemen. Het is soms inderdaad zo dat er bijna wordt neergekeken als je zelf iets traditioneler bent.
imo is emancipatie goed, in die zin dat iedereen (mannen en vrouwen) kunnen zijn zoals hun eigen aard is, en er niet de noodzaak is om zich in een bepaalde rol te schikken. Zoals ik echter al zei, merk ik soms wel dat het dreigt door te slaan naar de andere kant, waarbij het als vrouw "not done" is om vrouw te zijn, en voor een man "not done" om man te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |