abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28917756
quote:
Op maandag 18 juli 2005 18:08 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

nee hoor. de koran leert moslims andere mensen van de geschriften ( Joden, christenen ) te respecteren, edoch op hun hoede te zijn voor bedriegers onder hen. moslims mogen alleen de strijd aangaan wanneer zij aangevallen worden, defensief dus.
oh ja, dat zie ik toevallig anders. misschien ben je in de war met een ander sprookje

http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/cruelty/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/int/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/inj/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/gay/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/fv/long.html

goh daar staat wel een hele rits met zaken die jouw post behoorlijk ondermijnen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_28919048
quote:
Het is wel makkelijk om effe een paar sites te geven, en vervolgens alles aan de ander over te laten, is het niet?

Ik (als twijfelaar die momenteel zit te tobben of hij Moslim zal worden, of Boeddistisch) wil wel alle aantijgingen jegens de Islam beantwoorden, maar dan moet je wel duidelijk aanwijzen wat je niet zint, en niet met sites gaan strooien.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_28919115
quote:
Op maandag 18 juli 2005 19:41 schreef druide het volgende:

[..]

Het is wel makkelijk om effe een paar sites te geven, en vervolgens alles aan de ander over te laten, is het niet?

Ik (als twijfelaar die momenteel zit te tobben of hij Moslim zal worden, of Boeddistisch) wil wel alle aantijgingen jegens de Islam beantwoorden, maar dan moet je wel duidelijk aanwijzen wat je niet zint, en niet met sites gaan strooien.
dude lees de links daar is werkelijk geen beginnen aan. om een kort antwoord te zeggen nagenoeg alles
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  maandag 18 juli 2005 @ 19:45:27 #204
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28919213
Dit topic gaat natuurlijk nog steeds over het geweld tegen moslims. Voor discussies over geweld door moslims verwijs ik u gaarne naar een ander topic naar keuze.
pi_28919249
quote:
Op maandag 18 juli 2005 19:43 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dude lees de links daar is werkelijk geen beginnen aan. om een kort antwoord te zeggen nagenoeg alles
Ik weet niet of je het door hebt, maar je bevestigt met deze reactie enkel mijn vooroordeel over anti-islamisten, namelijk dat ze ontiegelijk dom zijn, alles van horen en zeggen moeten hebben, en eigenlijk niets van de Islam afweten.
Toch hoop en verwacht ik dat jij het tegendeel zult bewijzen.
pi_28919481
quote:
Op maandag 18 juli 2005 19:46 schreef druide het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het door hebt, maar je bevestigt met deze reactie enkel mijn vooroordeel over anti-islamisten, namelijk dat ze ontiegelijk dom zijn, alles van horen en zeggen moeten hebben, en eigenlijk niets van de Islam afweten.
Toch hoop en verwacht ik dat jij het tegendeel zult bewijzen.
ik hoef niks te bewijzen, en ik heb het niet zomaar gepost ik heb het ook gelezen. nu jij nog
pi_28919511
quote:
Op maandag 18 juli 2005 19:45 schreef kLowJow het volgende:
Dit topic gaat natuurlijk nog steeds over het geweld tegen moslims. Voor discussies over geweld door moslims verwijs ik u gaarne naar een ander topic naar keuze.
mijn nederige excuses
pi_28919660
-edit: wat minder op de persoon is geen probleem.

[ Bericht 90% gewijzigd door kLowJow op 18-07-2005 20:08:20 ]
pi_28920276
Okey, ik probeer het netjes.

Als je een beschuldiging maakt jegens wat dan ook, dien je je aantijgingen te bewijzen, wil je serieus genomen worden.

En natuurlijk is een link naar een site met wat soera's geen geldig bewijs. Je moet op zijn minst aangeven welke zinnen volgens jou jouw beschuldigingen rechtvaardigen. Dan kunnen we daarover discussieren.
pi_28920617
quote:
Op zondag 17 juli 2005 14:04 schreef Meki het volgende:

[..]

oow wat erg liegen is erg moeilijk he zonder bron die niet eens bestaat
De slag bij Badr vond plaats nadat de profeet zich vergist had bij het overvallen van een karavaan. Zie: Antonio Sabtossuo, Barbarians, marauders and infidels, p. 83.

Verder is het natuurlijk kolder om de Talmoed met de Koran te vergelijken.
pi_28920912
quote:
Op maandag 18 juli 2005 16:51 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

Met een beetje selectief quoten en teksten uit context halen gemixt met kromme interpretaties kan je met de handleiding van je wasmachine nog wel een oorlog starten..
Zoals jij pleegt te doen met het Evangelie van Johannes, niet?
quote:
dat de koran in 600 na christus afstapt van het ander wang toekeren en kiest voor terugslaan kan verklaard worden met het feit dat de christenen hun andere wang mentaliteit niet echt vol konden houden en voornamelijk de pispaal waren geteisterd met vervolgingen.
Toch is het Christendom de staatsgodsdienst van het grootste rijk op aarde geworden, zonder ooit enige oorlog tegen het rijk te voeren. Blijkbaar moet men er maar op vertrouwen dat het goed komt. Bovendien ''stapt de Koran nergens vanaf in 600''.
quote:
Je zou kunnen stellen

Jodendom, Torah/OT/Talmud = offensief
christendom, NT = passief
Islam, Koran = defensief
Nee, dat zou je niet kunnen stellen. Ten eerste is de Talmoed niet te vergelijken met andere geschriften, ten tweede is het Christendom niet passief maar offensief zonder gewelddadig te zijn (''Wanneer uw broeder tegen u zondigt, zeg het hem'', ''Maak alle volkeren mijn discipelen'') en ten derde is de Islam niet defensief.
pi_28920962
quote:
Op maandag 18 juli 2005 20:16 schreef druide het volgende:

Als je een beschuldiging maakt jegens wat dan ook, dien je je aantijgingen te bewijzen, wil je serieus genomen worden.

En natuurlijk is een link naar een site met wat soera's geen geldig bewijs. Je moet op zijn minst aangeven welke zinnen volgens jou jouw beschuldigingen rechtvaardigen. Dan kunnen we daarover discussieren.
ik zal er een paar posten:

• 3:151 We shall cast terror into the hearts of those who disbelieve because they ascribe unto Allah partners, for which no warrant hath been revealed. Their habitation is the Fire, and hapless the abode of the wrong-doers.
  • 4:74 Let those fight in the way of Allah who sell the life of this world for the other. Whoso fighteth in the way of Allah, be he slain or be he victorious, on him We shall bestow a vast reward.
  • 4:76 Those who believe do battle for the cause of Allah; and those who disbelieve do battle for the cause of idols. So fight the minions of the devil. Lo! the devil's strategy is ever weak.
  • 4:91 Ye will find others who desire that they should have security from you, and security from their own folk. So often as they are returned to hostility they are plunged therein. If they keep not aloof from you nor offer you peace nor hold their hands, then take them and kill them wherever ye find them. Against such We have given you clear warrant.
  • 8:12 When thy Lord inspired the angels, (saying): I am with you. So make those who believe stand firm. I will throw fear into the hearts of those who disbelieve. Then smite the necks and smite of them each finger.
  • 2:228 Women who are divorced shall wait, keeping themselves apart, three (monthly) courses. And it is not lawful for them that they should conceal that which Allah hath created in their wombs if they are believers in Allah and the Last Day. And their husbands would do better to take them back in that case if they desire a reconciliation. And they (women) have rights similar to those (of men) over them in kindness, and men are a degree above them. Allah is Mighty, Wise.
  • 4:176 They ask thee for a pronouncement. Say: Allah hath pronounced for you concerning distant kindred. If a man die childless and he have a sister, hers is half the heritage, and he would have inherited from her had she died childless. And if there be two sisters, then theirs are two-thirds of the heritage, and if they be brethren, men and women, unto the male is the equivalent of the share of two females. Allah expoundeth unto you, so that ye err not. Allah is Knower of all things.
  • 2:286 Allah tasketh not a soul beyond its scope. For it (is only) that which it hath earned, and against it (only) that which it hath deserved. Our Lord! Condemn us not if we forget, or miss the mark! Our Lord! Lay not on us such a burden as thou didst lay on those before us! Our Lord! Impose not on us that which we have not the strength to bear! Pardon us, absolve us and have mercy on us, Thou, our Protector, and give us victory over the disbelieving folk.

en zo kan ik wel tot volgende week doorgaan, maar dat zal ik je besparen
  • When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_28921101
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 19:41 schreef druide het volgende:

[..]

Ik hoop dan van harte dat je met Islam niet bedoelt wat mohammedanen als zodanig proberen te 'verkopen' aan de wereld. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken op www.submission.org
    pi_28921184
    Moslim of Boeddhisme. Je weet niet wat je wilt.
    normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
    pi_28922254
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 20:35 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik zal er een paar posten:
    Dank U, waardige discussiepartner.

3:151: Daarin staat dat god de harten van de ongelovigen tijdens het leven op aarde met ontzag zal vullen, en na de dood in de hel zal laten branden. En aangezien jij niet in god gelooft, begrijp ik niet wat je probleem hiermee is.
    Dit is in feite nog een reden voor mij om idd voor de Islam te gaan kiezen, maar dat is een ander onderwerp.

4:74: Hij die voor de zaak van Allah strijdt, zullen wij belonen. Wat is daar mis mee>? Krijg jij bij je werk geen geld voor de door jouw uitgevoerde dingen?

4:76: Strijdt tegen de duivel haar handlangers; hierbij is het belangrijk te weten dat strijd niet betekend dat je met duivelaanhangers moet gaan vechten ofzo, maar innerlijk tegen de duivel moet gaan strijden, door niet toe te geven aan lichamelijke pretjes, maar op de weg die Allah heeft uitgestippeld blijven. Anders zou het tegen een van de basisprincipes van de Islam ingaan, namelijk dat iedereen vrij is te geloven wat zij wilt. ( ik kan, als je dat wilt, de verschillende soera's opzoeken die dit onderbouwen.)

4:91: Doodt diegenen wanneer zij jou geen vrede aanbieden, en mensen onder jou doden; deze soera was door Allah neergezonden toen de Moslims e=net een oorlog achter de rug hadden ( die ze hadden gewonnen), waarna een paar groepen van de tegenstander asiel aanvroegen. Allah zei hierop, neem hen in uw midden op, maar smiechterig jullie toch gaan aanvallen, mogen jullie hen doden. Hetgeen ik me goed kan veroorstellen.

8:12: Straf de ongelovigen; zie mijn eerste uitleg, jij gelooft toch niet in Allah, so what's the problem?

2:228: Vrouwen mogen scheiden van hun man, en als de vrouw de man terug wil, mogen ze mekaar weer verzoenen. En de mannen hebben voorrang boven haar; wat is hier precies het probleem?

4:176: man erft meer dan de vrouw; dit is binnen de Islam logisch, aangezien binnen de Islam de man voor het huishouden MOET zorgen, en de vrouw dit mag. De man moet voor zijn gezin zorgen, en heeft meer geld nodig dan de vrouw, die zich kan laten verzorgen door haar man.

2:286: God geeft niemand een last die zij niet kan dragen; WTF is hier mis mee?
    quote:
    en zo kan ik wel tot volgende week doorgaan, maar dat zal ik je besparen
    Nos de problemos.
    Ik hoop duidelijk te zijn geweest, zo niet wacht ik de vragen af.
    pi_28922353
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 20:39 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik hoop dan van harte dat je met Islam niet bedoelt wat mohammedanen als zodanig proberen te 'verkopen' aan de wereld. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken op www.submission.org
    Mohammedanen bestaan niet, hé. ALs je Mohammedanen zegt, is het net alsof Moslims Muhammed aanbidden, terwijl ze Allah aanbidden, en Muhammed slechts een profeet was.

Maar kan je aangeven wat van die site je niet bevalt? Mij ziet hij er vrij koosjer uit eigenlijk.
    pi_28922389
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 20:41 schreef lionsguy18 het volgende:
    Moslim of Boeddhisme. Je weet niet wat je wilt.
    Eigenlijk neig ik meer naar de Islam. Maar de toekomst zal alles uitwijzen.
    pi_28922419
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 21:12 schreef druide het volgende:

[..]

Mohammedanen bestaan niet, hé. ALs je Mohammedanen zegt, is het net alsof Moslims Muhammed aanbidden, terwijl ze Allah aanbidden, en Muhammed slechts een profeet was.

Maar kan je aangeven wat van die site je niet bevalt? Mij ziet hij er vrij koosjer uit eigenlijk.
    Ik denk dat Hiz die site ook juist aanraadt.
    pi_28923308
    quote:

[..]

En waarom dacht je dat ik het heb over Mohammedanen in plaats van over Moslims? Als Mohammedanen niet zouden eisen dat je ze moslims noemt zou de Islam een heel wat minder slechte naam hebben.
    pi_28923323
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 21:13 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik denk dat Hiz die site ook juist aanraadt.
    Juist.
    pi_28923584
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 21:35 schreef HiZ het volgende:

[..]

En waarom dacht je dat ik het heb over Mohammedanen in plaats van over Moslims? Als Mohammedanen niet zouden eisen dat je ze moslims noemt zou de Islam een heel wat minder slechte naam hebben.
    Ik eiste niets hoor. Ik gaf alleen aan dat je een verkeerde benaming gebruikte. Hoef je niet meteen opgefokt te doen.

En die site-tip die je gaf: ik haal mijn informatie niet/nauwelijks van het internet. Ik heb onlangs veel boeken over een aantal religies bij de boekhandelaar bestelt, en heb er een paar van een vriendin gekregen. Maar toch bedankt voor de tip.
      maandag 18 juli 2005 @ 21:48:50 #222
    70081 Lkw
    ˛ŗŗŗ˛ŗ˛ŗ˛ŗ˛ŗ˛ŗ˛ŗ˛˛ŗ˛˛
    pi_28923827
    quote:

[..]

Eigenlijk neig ik meer naar de Islam. Maar de toekomst zal alles uitwijzen.
    Je zou ook kunnen proberen van je eigen kracht uit te gaan ipv je te onderwerpen aan de (godsdienstige) regeltjes die andere mensen hebben opgesteld. Dát is pas leven in volle bewustzijn; als sterke en voor zichzelf verantwoordelijke mens, in samenspel met andere schepselen.

Mooier kan niet Want godsdienst is slechts een zwaktebod, een ideaal onderkomen voor de eenzame, zoekende en naar 'waarheid' hunkerende mens.

Begrijpelijk hoor, want wie wil er geen bescherming als je de raadselachtigheid van het leven goed laat doordringen. Maar godsdienst is af te raden als je het menszijn in pure vorm wilt ervaren. Het maakt namelijk lui en afhankelijk. En het beperkt het zelfstandig denken.
    Stop the world, I want to get out.
    pi_28924273
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 20:16 schreef druide het volgende:

We kunnen deze topic doen herleven: Het Huis van Imraan & De Vrouwen
      maandag 18 juli 2005 @ 22:07:00 #224
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_28924508
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 21:35 schreef HiZ het volgende:

[..]

Omdat mensen het graag anders willen doe ik lekker het tegenovergestelde!
    Wat een bizarre houding
    pi_28924626
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 21:42 schreef druide het volgende:

[..]

Ik eiste niets hoor. Ik gaf alleen aan dat je een verkeerde benaming gebruikte. Hoef je niet meteen opgefokt te doen.

En die site-tip die je gaf: ik haal mijn informatie niet/nauwelijks van het internet. Ik heb onlangs veel boeken over een aantal religies bij de boekhandelaar bestelt, en heb er een paar van een vriendin gekregen. Maar toch bedankt voor de tip.
    Voor mensen wier religie vooral bestaat uit het negeren van de Koran en het navolgen van sprookjesboeken over Mohammed vind ik Mohammedanen een uitstekende benaming. Wat je gemiddeld in boekhandels vindt gaat over het Mohammedaanse geloof, ook als het je wordt aangesmeerd onder de vlag van de Islam.
    pi_28924674
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 22:07 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Omdat mensen het graag anders willen doe ik lekker het tegenovergestelde!
    Wat een bizarre houding
    Nee, als Mohammedanen niet zouden staan op de onjuiste naam voor hun religie zouden mensen die de Islam niet kennen niet ten onrechte denken dat de onzin die ze nu wordt verkocht als 'islam' dat helemaal niet is.
      maandag 18 juli 2005 @ 22:16:28 #227
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_28924817
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 22:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, als Mohammedanen niet zouden staan op de onjuiste naam voor hun religie zouden mensen die de Islam niet kennen niet ten onrechte denken dat de onzin die ze nu wordt verkocht als 'islam' dat helemaal niet is.
    Oh, nee, als je het zo stelt is het inderdaad heel logisch. .
    pi_28924953
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 21:48 schreef Lkw het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen proberen van je eigen kracht uit te gaan
    Juist dát vind ik zo mooi van de Islam. Dat je jezelf niet voorliegt enige kracht te bezitten, en onafhankelijk door het leven te kunnen gaan. Ik ben nu bezig in het boek Westerse Moslims en de toekomst van de Islam, van Tariq Ramadan. En daarin wordt verteld dat juist het besef van afhankelijkheid ( we gaan immers allemaal dood, en lijden aan allerlei ziektes, maken ouderdom mee, etc.) dat dat besef je dichterbij de bron van het leven, god brengt. Die benadering vond ik werkelijk prachtig.

Ik denk dat als je op je eigen krachten vertrouwd, je of jezelf voorliegt, of een beperkt voorstellingsvermogen hebt.
    quote:
    ipv je te onderwerpen aan de (godsdienstige) regeltjes die andere mensen hebben opgesteld.
    Die regels zijn voor mij meer een bijkomend verschijnsel. Het gaat mij nu in eerste instantie nog effe om wat de gedachtegangen zijn binnen de religie, waarom zij is zoals zij nu is.
    quote:
    Dát is pas leven in volle bewustzijn; als sterke en voor zichzelf verantwoordelijke mens, in samenspel met andere schepselen.
    Ik moet bekennen dat mijn huidige manier van leven mij geenzins voldoening geeft( ik vind alles, zelfs de leuk ogende dingen zoals uitgaan zeer nutteloos en leeg) en juist mijn bewustzijn trekt me als ware naar het zoeken toe.
    quote:
    Mooier kan niet Want godsdienst is slechts een zwaktebod, een ideaal onderkomen voor de eenzame, zoekende en naar 'waarheid' hunkerende mens.
    Ik ben zeker niet eenzaam te noemen, maar wel zoekend naar de waarheid. En misschien is het idd romantiek, en bestaat er niet zoiets als de waarheid. Maar als ik dat bemerk kan ik altijd weer atheistisch worden.
    quote:
    Begrijpelijk hoor, want wie wil er geen bescherming als je de raadselachtigheid van het leven goed laat doordringen. Maar godsdienst is af te raden als je het menszijn in pure vorm wilt ervaren. Het maakt namelijk lui en afhankelijk. En het beperkt het zelfstandig denken.
    Voor mij is de Islam ( voor zover ik haar ken ) niet alleen de pure vorm van het menszijn, maar in zekere mate ook de ontstijging tot het supreme.
    En wat betreft de dogmatiek waaraan gelovigen zich vaak schuldig maken: dat hoeft niet altijd. Vooral niet bij een filosofische benadering van geloof. ( ik ben dan ook heel erg geintresseerd in het soefisme.)
    Toch hartstikke bedankt voor je aanradingen, maar ik denk dat ik mijn weg al heb gevonden. Mocht je willen reageren op mijn stukje, zie ik liever een pm, aangezien deze topic niet over mijn geloofsovertuiging gaat.
    pi_28925053
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 22:10 schreef HiZ het volgende:

[..]

Voor mensen wier religie vooral bestaat uit het negeren van de Koran en het navolgen van sprookjesboeken over Mohammed vind ik Mohammedanen een uitstekende benaming. Wat je gemiddeld in boekhandels vindt gaat over het Mohammedaanse geloof, ook als het je wordt aangesmeerd onder de vlag van de Islam.
    Volgens mij weet je niet meer helemaal waar je het over hebt, wel?
    pi_28925444
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 22:22 schreef druide het volgende:

[..]

Volgens mij weet je niet meer helemaal waar je het over hebt, wel?
    Ik weet heel precies waar ik het over heb. En als jij hier nu al begint met het refereren aan die zogenaamde 'moderne' mohammedaan Tariq Ramadan voorzie ik nu al dat jouw keuze niet zal zijn tussen Boeddhisme en Islam, maar tussen Boeddhisme en Mohammedanisme.
    pi_28925460
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 22:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

Jezusenaren
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
    pi_28925505
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 22:32 schreef Meki het volgende:

[..]

Jezusenaren
    Dat komt op hetzelfde neer als ''Christenen.''
    pi_28925569
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 22:32 schreef Meki het volgende:

[..]

Jezusenaren
    Die noemen zich al Christenen, dus die zijn tenminste eerlijk over hun religie. In tegenstelling tot Mohammedanen die de naam Islam hebben geusurpeerd voor hun rare sprookjesgeloof.
      maandag 18 juli 2005 @ 22:38:13 #234
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_28925725
    HiZ, het is best ok mensen een beetje in hun waarde te laten hoor. Er hoeft niet in elk topic gestreden te worden tegen de islam. .
    pi_28926150
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 22:38 schreef kLowJow het volgende:
    HiZ, het is best ok mensen een beetje in hun waarde te laten hoor. Er hoeft niet in elk topic gestreden te worden tegen de islam. .
    Strijden tegen de Islam? Dat lijkt mij niet nodig, het enige wat me moeten bestrijden is het Jihadisme en dat is een uitwas van het Mohammedanisme. Mohammedanen die vreedzaam zijn mogen van mij hun religie wel belijden hoor.
    pi_28926460
    * GewoneMan w8 met smart op een reactie van druide
      maandag 18 juli 2005 @ 22:59:01 #237
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_28926614
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 22:55 schreef GewoneMan het volgende:
    * GewoneMan w8 met smart op een reactie van druide
    Die heb je al lang gehad toch?
    pi_28926655
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 22:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Strijden tegen de Islam? Dat lijkt mij niet nodig, het enige wat me moeten bestrijden is het Jihadisme en dat is een uitwas van het Mohammedanisme. Mohammedanen die vreedzaam zijn mogen van mij hun religie wel belijden hoor.
    Eens!!!
    normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
    pi_28926669
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 22:59 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Die heb je al lang gehad toch?
    my bad
      dinsdag 19 juli 2005 @ 11:59:34 #240
    66318 AvispaCS
    Religion is evil !
    pi_28938927
    quote:
    Op zondag 17 juli 2005 15:00 schreef sampoo het volgende:

Die uitspraak was eerder van algemene aard en niet gericht op jouw stellingname.
    Sorry, mijn fout. Omdat je mij gequote had dacht ik dat je het tegen mij had.
    quote:
    Het is waarschijnlijk dat de aanslag een aanleiding was om reeds aanwezige opvattingen ten uitvoer te brengen. Nu kan je derhalve stellen of de opvattingen oorzaak waren of de aanslag maar het is frappant dat zo kort na de aanslag waarvan drie van de vier daders van Pakistaanse komaf waren een Pakistani die er naar allerwaarschijnlijkheid erg Oosters bij liep dood wordt geschopt door een groep jongeren.
    Dat zijn aannames, er is geen enkel bewijs dat deze laffe daad iets te maken heeft "Londen". Ik moet echter toegeven dat die kans wel aanwezig is. Ik wil daar echter nog niet over oordelen voordat er meer duidelijkheid is. I.t.t. tot bijvoorbeeld Meki.
    quote:
    Je zou eerder kunnen stellen dat Iedereen op aarde een potentieel doelwit van terroristen is..
    "Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
    "I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
    "Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
    pi_28939729
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 22:34 schreef HiZ het volgende:

[..]

Die noemen zich al Christenen, dus die zijn tenminste eerlijk over hun religie. In tegenstelling tot Mohammedanen die de naam Islam hebben geusurpeerd voor hun rare sprookjesgeloof.
    Christenen zien Jezus dan ook als (onderdeel van) god. Moslims zien zowel Jezus als Muhammed als een mens die uitverkoren is om de boodschap van god te brengen.
    Daarom kan je wel spreken over Christenen, en niet over Muhammedanen. Maar als jij dat zo graag wilt, be my guest.
    pi_28939776
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 22:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik weet heel precies waar ik het over heb. En als jij hier nu al begint met het refereren aan die zogenaamde 'moderne' mohammedaan Tariq Ramadan voorzie ik nu al dat jouw keuze niet zal zijn tussen Boeddhisme en Islam, maar tussen Boeddhisme en Mohammedanisme.
    Begrijp ik je goed, dat je nu zegt dat Muhammed en gods woord, de Quran niet met elkaar overeenkomen? En dat Muhammed zeg moderner was dan de Quran?
      dinsdag 19 juli 2005 @ 13:13:29 #243
    117864 vanthof
    www.genoegisgenoeg.net
    pi_28940870
    Er zijn na de moord op Theo van Gogh vergelijkbare incidenten in Nederland geweest AvispaCS. Maar die halen niet de voorpaginá's van de kranten. Een verkeerd soort censuur wat mij betreft.

Te denken dat je op die manier de situatie deescaleerd door dingen dood te zwijgen. Net zo als jij niet wil horen over de razzia in Groningen. Stemmingmakerij? Asielzoekers worden nog slechter behandeld dan crimininelen in dit land.
    pi_28941049
    quote:
    Op dinsdag 19 juli 2005 13:13 schreef vanthof het volgende:
    Er zijn na de moord op Theo van Gogh vergelijkbare incidenten in Nederland geweest AvispaCS. Maar die halen niet de voorpaginá's van de kranten. Een verkeerd soort censuur wat mij betreft.

Te denken dat je op die manier de situatie deescaleerd door dingen dood te zwijgen. Net zo als jij niet wil horen over de razzia in Groningen. Stemmingmakerij? Asielzoekers worden nog slechter behandeld dan crimininelen in dit land.
    Kerel met alle respect, ik zal je maar uit de droom helpen, als je ziet wat er straks gaat gebeuren in Dan ga je zeggen dat er in nederland helemaal niks is gebeurd.
    Want wat ik gehoord heb is dat de voetbalsups in engeland aan het lobbien zijn voor een wapenstilstand om de moslimgemeenschap even de stuipen op het lijf te jagen.

Je weet toch nog wel een paar jaar geleden die oorlog tussen de engelsen en de pakkies in die wijken? Die oorlog duurde dagen, die engelsen zijn veel nuchterder dan wij nederlanders..... Je hoort die helden toch altijd roepen (We won the fockin war 1945)
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
    pi_28944735
    edit

[ Bericht 50% gewijzigd door desiredbard op 19-07-2005 15:06:51 ]
    Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
    pi_28944924
    quote:

[..]

nee hoor. de koran leert moslims andere mensen van de geschriften ( Joden, christenen ) te respecteren, edoch op hun hoede te zijn voor bedriegers onder hen. moslims mogen alleen de strijd aangaan wanneer zij aangevallen worden, defensief dus.
    Koran roept islamietjes op het huis van de vijand (=niet moslims) te bestrijden.
    Hun omgeving, waar ze ook zijn, islamitisch te maken
    Meinn Kapf heeft niets op de Koran.... en ik heb ze allebei gelezen

In london zijn geen burgerslachtoffers gevallen volgens zekere imams, de slachtoffers behoorde nl allemaal tot dit sgn huis van de vijand

Islam= ziek geloof
    quote:

[..]
    .... edoch op hun hoede te zijn voor bedriegers onder hen. moslims mogen alleen de strijd aangaan wanneer zij aangevallen worden, defensief dus.
    Oh dus als onze moeders vrouwen en dochters niet vrijwillig in een plunjezak gaan lopen mogen we met zoutzuur gaan gooien?
    Ja dat is inderdaad een bedreibging van je achterliijke geloof, onze vrijgevochten westerse cultuur.
    Ik kan me voorstellen dat het de TVA's niet bevalt dat hun vrouwen vrijere en onafhankelijker willen zijn , en erger nog geen hoofddoekjes willen dragen, zich laten uithuwelijken of laten dichtnaaien.

Dan is het westen inderdaad een bedreiging
    pi_28945152
    Heel fijn dat mijn posts over de Koran worden verwijderd omdat ze offtopic zouden zijn, maar dergelijke posts van andere users blijven staan.

Mensen van het boek( Joden en Christenen) moesten eerst goed behandeld worden volgens Mohamed. Hij dacht dat ze zouden geloven dat hij de laatste profeet was. Helaas gebeurde dit niet en zagen ze hem als de zoveelste sekteleider en daarna worden de soera's minder vriendelijk. Niet alleen heidenen moeten worden omgebracht als ze zich niet bekeren, ook Christenen en Joden zijn niet veilig. Die moeten bestreden worden.
    Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
    pi_28945294
    quote:
    Op dinsdag 19 juli 2005 15:12 schreef Overlast het volgende:
    Heel fijn dat mijn posts over de Koran worden verwijderd omdat ze offtopic zouden zijn, maar dergelijke posts van andere users blijven staan.

Mensen van het boek( Joden en Christenen) moesten eerst goed behandeld worden volgens Mohamed. Hij dacht dat ze zouden geloven dat hij de laatste profeet was. Helaas gebeurde dit niet en zagen ze hem als de zoveelste sekteleider en daarna worden de soera's minder vriendelijk. Niet alleen heidenen moeten worden omgebracht als ze zich niet bekeren, ook Christenen en Joden zijn niet veilig. Die moeten bestreden worden.
    Oh ik ben met je eens dat de grote kinderverkrachter/proleet "profeet"geprobeerd heeft een brug tussen jodendom en christendom te slaan .... Hij had misshien, net als de TVA's die we hier kennen, wat aan zijn woordenschat en grammatica moeten doen, zodat ie niet verkeerd geinterpreteerd was .
    Ik bedoel Mohammed was dyslectisch ... Aisha was niet 14 ze was 41

TVA = Temperamentvolle Volbloeds Arabieren
    Daar ik meerdere keren gcorrigeerd ben op het feit dat bepaalde mensen niert agressiever maar slechts temperament vol zijn, trots zijn op hun afkomst leek TVA mij geheel politiek correct

[ Bericht 2% gewijzigd door desiredbard op 19-07-2005 15:40:54 ]
      dinsdag 19 juli 2005 @ 15:32:13 #249
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_28945830
    quote:
    Op dinsdag 19 juli 2005 15:12 schreef Overlast het volgende:
    Ik probeerde te voorkomen dat dit het duizendste standaard offtopic islam-discussie topic zou worden. Blijkbaar vindt men het echter erg plezierig het in elk topic over hetzelfde te hebben.
    pi_28945876
    Wat zijn TVA's?
      dinsdag 19 juli 2005 @ 15:38:30 #251
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_28946031
    quote:
    Op dinsdag 19 juli 2005 15:32 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik probeerde te voorkomen dat dit het duizendste standaard offtopic islam-discussie topic zou worden. Blijkbaar vindt men het echter erg plezierig het in elk topic over hetzelfde te hebben.
    Eigenlijk ook een hele goede reden om maar een einde aan dit topic te maken.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')