oh ja, dat zie ik toevallig anders. misschien ben je in de war met een ander sprookjequote:Op maandag 18 juli 2005 18:08 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
nee hoor. de koran leert moslims andere mensen van de geschriften ( Joden, christenen ) te respecteren, edoch op hun hoede te zijn voor bedriegers onder hen. moslims mogen alleen de strijd aangaan wanneer zij aangevallen worden, defensief dus.
Het is wel makkelijk om effe een paar sites te geven, en vervolgens alles aan de ander over te laten, is het niet?quote:Op maandag 18 juli 2005 18:59 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
oh ja, dat zie ik toevallig anders. misschien ben je in de war met een ander sprookje![]()
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/cruelty/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/int/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/inj/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/gay/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/fv/long.html
goh daar staat wel een hele rits met zaken die jouw post behoorlijk ondermijnen![]()
![]()
![]()
dude lees de links daar is werkelijk geen beginnen aan. om een kort antwoord te zeggen nagenoeg allesquote:Op maandag 18 juli 2005 19:41 schreef druide het volgende:
[..]
Het is wel makkelijk om effe een paar sites te geven, en vervolgens alles aan de ander over te laten, is het niet?
Ik (als twijfelaar die momenteel zit te tobben of hij Moslim zal worden, of Boeddistisch) wil wel alle aantijgingen jegens de Islam beantwoorden, maar dan moet je wel duidelijk aanwijzen wat je niet zint, en niet met sites gaan strooien.![]()
Ik weet niet of je het door hebt, maar je bevestigt met deze reactie enkel mijn vooroordeel over anti-islamisten, namelijk dat ze ontiegelijk dom zijn, alles van horen en zeggen moeten hebben, en eigenlijk niets van de Islam afweten.quote:Op maandag 18 juli 2005 19:43 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dude lees de links daar is werkelijk geen beginnen aan. om een kort antwoord te zeggen nagenoeg alles![]()
ik hoef niks te bewijzen, en ik heb het niet zomaar gepost ik heb het ook gelezen. nu jij nogquote:Op maandag 18 juli 2005 19:46 schreef druide het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het door hebt, maar je bevestigt met deze reactie enkel mijn vooroordeel over anti-islamisten, namelijk dat ze ontiegelijk dom zijn, alles van horen en zeggen moeten hebben, en eigenlijk niets van de Islam afweten.
Toch hoop en verwacht ik dat jij het tegendeel zult bewijzen.![]()
mijn nederige excusesquote:Op maandag 18 juli 2005 19:45 schreef kLowJow het volgende:
Dit topic gaat natuurlijk nog steeds over het geweld tegen moslims. Voor discussies over geweld door moslims verwijs ik u gaarne naar een ander topic naar keuze.
De slag bij Badr vond plaats nadat de profeet zich vergist had bij het overvallen van een karavaan. Zie: Antonio Sabtossuo, Barbarians, marauders and infidels, p. 83.quote:Op zondag 17 juli 2005 14:04 schreef Meki het volgende:
[..]
oow wat erg liegen is erg moeilijk he zonder bron die niet eens bestaat
Zoals jij pleegt te doen met het Evangelie van Johannes, niet?quote:Op maandag 18 juli 2005 16:51 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
Met een beetje selectief quoten en teksten uit context halen gemixt met kromme interpretaties kan je met de handleiding van je wasmachine nog wel een oorlog starten..
Toch is het Christendom de staatsgodsdienst van het grootste rijk op aarde geworden, zonder ooit enige oorlog tegen het rijk te voeren. Blijkbaar moet men er maar op vertrouwen dat het goed komt. Bovendien ''stapt de Koran nergens vanaf in 600''.quote:dat de koran in 600 na christus afstapt van het ander wang toekeren en kiest voor terugslaan kan verklaard worden met het feit dat de christenen hun andere wang mentaliteit niet echt vol konden houden en voornamelijk de pispaal waren geteisterd met vervolgingen.
Nee, dat zou je niet kunnen stellen. Ten eerste is de Talmoed niet te vergelijken met andere geschriften, ten tweede is het Christendom niet passief maar offensief zonder gewelddadig te zijn (''Wanneer uw broeder tegen u zondigt, zeg het hem'', ''Maak alle volkeren mijn discipelen'') en ten derde is de Islam niet defensief.quote:Je zou kunnen stellen
Jodendom, Torah/OT/Talmud = offensief
christendom, NT = passief
Islam, Koran = defensief
ik zal er een paar posten:quote:Op maandag 18 juli 2005 20:16 schreef druide het volgende:
Okey, ik probeer het netjes.![]()
Als je een beschuldiging maakt jegens wat dan ook, dien je je aantijgingen te bewijzen, wil je serieus genomen worden.
En natuurlijk is een link naar een site met wat soera's geen geldig bewijs. Je moet op zijn minst aangeven welke zinnen volgens jou jouw beschuldigingen rechtvaardigen. Dan kunnen we daarover discussieren.
Ik hoop dan van harte dat je met Islam niet bedoelt wat mohammedanen als zodanig proberen te 'verkopen' aan de wereld. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken op www.submission.orgquote:Op maandag 18 juli 2005 19:41 schreef druide het volgende:
[..]
Het is wel makkelijk om effe een paar sites te geven, en vervolgens alles aan de ander over te laten, is het niet?
Ik (als twijfelaar die momenteel zit te tobben of hij Moslim zal worden, of Boeddistisch) wil wel alle aantijgingen jegens de Islam beantwoorden, maar dan moet je wel duidelijk aanwijzen wat je niet zint, en niet met sites gaan strooien.![]()
Dank U, waardige discussiepartner.quote:
Nos de problemos.quote:en zo kan ik wel tot volgende week doorgaan, maar dat zal ik je besparen
Mohammedanen bestaan niet, hé. ALs je Mohammedanen zegt, is het net alsof Moslims Muhammed aanbidden, terwijl ze Allah aanbidden, en Muhammed slechts een profeet was.quote:Op maandag 18 juli 2005 20:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik hoop dan van harte dat je met Islam niet bedoelt wat mohammedanen als zodanig proberen te 'verkopen' aan de wereld. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken op www.submission.org
Eigenlijk neig ik meer naar de Islam. Maar de toekomst zal alles uitwijzen.quote:Op maandag 18 juli 2005 20:41 schreef lionsguy18 het volgende:
Moslim of Boeddhisme. Je weet niet wat je wilt.
Ik denk dat Hiz die site ook juist aanraadt.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:12 schreef druide het volgende:
[..]
Mohammedanen bestaan niet, hé. ALs je Mohammedanen zegt, is het net alsof Moslims Muhammed aanbidden, terwijl ze Allah aanbidden, en Muhammed slechts een profeet was.
Maar kan je aangeven wat van die site je niet bevalt? Mij ziet hij er vrij koosjer uit eigenlijk.
En waarom dacht je dat ik het heb over Mohammedanen in plaats van over Moslims? Als Mohammedanen niet zouden eisen dat je ze moslims noemt zou de Islam een heel wat minder slechte naam hebben.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:12 schreef druide het volgende:
[..]
Mohammedanen bestaan niet, hé. ALs je Mohammedanen zegt, is het net alsof Moslims Muhammed aanbidden, terwijl ze Allah aanbidden, en Muhammed slechts een profeet was.
Maar kan je aangeven wat van die site je niet bevalt? Mij ziet hij er vrij koosjer uit eigenlijk.
Juist.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:13 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik denk dat Hiz die site ook juist aanraadt.
Ik eiste niets hoor. Ik gaf alleen aan dat je een verkeerde benaming gebruikte. Hoef je niet meteen opgefokt te doen.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
En waarom dacht je dat ik het heb over Mohammedanen in plaats van over Moslims? Als Mohammedanen niet zouden eisen dat je ze moslims noemt zou de Islam een heel wat minder slechte naam hebben.
Je zou ook kunnen proberen van je eigen kracht uit te gaan ipv je te onderwerpen aan de (godsdienstige) regeltjes die andere mensen hebben opgesteld. Dát is pas leven in volle bewustzijn; als sterke en voor zichzelf verantwoordelijke mens, in samenspel met andere schepselen.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:12 schreef druide het volgende:
[..]
Eigenlijk neig ik meer naar de Islam. Maar de toekomst zal alles uitwijzen.![]()
We kunnen deze topic doen herleven: Het Huis van Imraan & De Vrouwenquote:Op maandag 18 juli 2005 20:16 schreef druide het volgende:
Okey, ik probeer het netjes.![]()
Als je een beschuldiging maakt jegens wat dan ook, dien je je aantijgingen te bewijzen, wil je serieus genomen worden.
En natuurlijk is een link naar een site met wat soera's geen geldig bewijs. Je moet op zijn minst aangeven welke zinnen volgens jou jouw beschuldigingen rechtvaardigen. Dan kunnen we daarover discussieren.
Omdat mensen het graag anders willen doe ik lekker het tegenovergestelde!quote:Op maandag 18 juli 2005 21:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
En waarom dacht je dat ik het heb over Mohammedanen in plaats van over Moslims? Als Mohammedanen niet zouden eisen dat je ze moslims noemt zou de Islam een heel wat minder slechte naam hebben.
Voor mensen wier religie vooral bestaat uit het negeren van de Koran en het navolgen van sprookjesboeken over Mohammed vind ik Mohammedanen een uitstekende benaming. Wat je gemiddeld in boekhandels vindt gaat over het Mohammedaanse geloof, ook als het je wordt aangesmeerd onder de vlag van de Islam.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:42 schreef druide het volgende:
[..]
Ik eiste niets hoor. Ik gaf alleen aan dat je een verkeerde benaming gebruikte. Hoef je niet meteen opgefokt te doen.![]()
En die site-tip die je gaf: ik haal mijn informatie niet/nauwelijks van het internet. Ik heb onlangs veel boeken over een aantal religies bij de boekhandelaar bestelt, en heb er een paar van een vriendin gekregen. Maar toch bedankt voor de tip.![]()
Nee, als Mohammedanen niet zouden staan op de onjuiste naam voor hun religie zouden mensen die de Islam niet kennen niet ten onrechte denken dat de onzin die ze nu wordt verkocht als 'islam' dat helemaal niet is.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:07 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Omdat mensen het graag anders willen doe ik lekker het tegenovergestelde!
Wat een bizarre houding
Oh, nee, als je het zo stelt is het inderdaad heel logisch.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, als Mohammedanen niet zouden staan op de onjuiste naam voor hun religie zouden mensen die de Islam niet kennen niet ten onrechte denken dat de onzin die ze nu wordt verkocht als 'islam' dat helemaal niet is.
Juist dát vind ik zo mooi van de Islam. Dat je jezelf niet voorliegt enige kracht te bezitten, en onafhankelijk door het leven te kunnen gaan. Ik ben nu bezig in het boek Westerse Moslims en de toekomst van de Islam, van Tariq Ramadan. En daarin wordt verteld dat juist het besef van afhankelijkheid ( we gaan immers allemaal dood, en lijden aan allerlei ziektes, maken ouderdom mee, etc.) dat dat besef je dichterbij de bron van het leven, god brengt. Die benadering vond ik werkelijk prachtig.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:48 schreef Lkw het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen proberen van je eigen kracht uit te gaan
Die regels zijn voor mij meer een bijkomend verschijnsel. Het gaat mij nu in eerste instantie nog effe om wat de gedachtegangen zijn binnen de religie, waarom zij is zoals zij nu is.quote:ipv je te onderwerpen aan de (godsdienstige) regeltjes die andere mensen hebben opgesteld.
Ik moet bekennen dat mijn huidige manier van leven mij geenzins voldoening geeft( ik vind alles, zelfs de leuk ogende dingen zoals uitgaan zeer nutteloos en leeg) en juist mijn bewustzijn trekt me als ware naar het zoeken toe.quote:Dát is pas leven in volle bewustzijn; als sterke en voor zichzelf verantwoordelijke mens, in samenspel met andere schepselen.
Ik ben zeker niet eenzaam te noemen, maar wel zoekend naar de waarheid. En misschien is het idd romantiek, en bestaat er niet zoiets als de waarheid. Maar als ik dat bemerk kan ik altijd weer atheistisch worden.quote:Mooier kan niet Want godsdienst is slechts een zwaktebod, een ideaal onderkomen voor de eenzame, zoekende en naar 'waarheid' hunkerende mens.
Voor mij is de Islam ( voor zover ik haar ken ) niet alleen de pure vorm van het menszijn, maar in zekere mate ook de ontstijging tot het supreme.quote:Begrijpelijk hoor, want wie wil er geen bescherming als je de raadselachtigheid van het leven goed laat doordringen. Maar godsdienst is af te raden als je het menszijn in pure vorm wilt ervaren. Het maakt namelijk lui en afhankelijk. En het beperkt het zelfstandig denken.
Volgens mij weet je niet meer helemaal waar je het over hebt, wel?quote:Op maandag 18 juli 2005 22:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voor mensen wier religie vooral bestaat uit het negeren van de Koran en het navolgen van sprookjesboeken over Mohammed vind ik Mohammedanen een uitstekende benaming. Wat je gemiddeld in boekhandels vindt gaat over het Mohammedaanse geloof, ook als het je wordt aangesmeerd onder de vlag van de Islam.
Ik weet heel precies waar ik het over heb. En als jij hier nu al begint met het refereren aan die zogenaamde 'moderne' mohammedaan Tariq Ramadan voorzie ik nu al dat jouw keuze niet zal zijn tussen Boeddhisme en Islam, maar tussen Boeddhisme en Mohammedanisme.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:22 schreef druide het volgende:
[..]
Volgens mij weet je niet meer helemaal waar je het over hebt, wel?![]()
Jezusenarenquote:Op maandag 18 juli 2005 22:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, als Mohammedanen niet zouden staan op de onjuiste naam voor hun religie zouden mensen die de Islam niet kennen niet ten onrechte denken dat de onzin die ze nu wordt verkocht als 'islam' dat helemaal niet is.
Die noemen zich al Christenen, dus die zijn tenminste eerlijk over hun religie. In tegenstelling tot Mohammedanen die de naam Islam hebben geusurpeerd voor hun rare sprookjesgeloof.quote:
Strijden tegen de Islam? Dat lijkt mij niet nodig, het enige wat me moeten bestrijden is het Jihadisme en dat is een uitwas van het Mohammedanisme. Mohammedanen die vreedzaam zijn mogen van mij hun religie wel belijden hoor.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:38 schreef kLowJow het volgende:
HiZ, het is best ok mensen een beetje in hun waarde te laten hoor. Er hoeft niet in elk topic gestreden te worden tegen de islam..
Die heb je al lang gehad toch?quote:Op maandag 18 juli 2005 22:55 schreef GewoneMan het volgende:
* GewoneMan w8 met smart op een reactie van druide![]()
Eens!!!quote:Op maandag 18 juli 2005 22:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Strijden tegen de Islam? Dat lijkt mij niet nodig, het enige wat me moeten bestrijden is het Jihadisme en dat is een uitwas van het Mohammedanisme. Mohammedanen die vreedzaam zijn mogen van mij hun religie wel belijden hoor.
my badquote:
Sorry, mijn fout. Omdat je mij gequote had dacht ik dat je het tegen mij had.quote:Op zondag 17 juli 2005 15:00 schreef sampoo het volgende:
Die uitspraak was eerder van algemene aard en niet gericht op jouw stellingname.
Dat zijn aannames, er is geen enkel bewijs dat deze laffe daad iets te maken heeft "Londen". Ik moet echter toegeven dat die kans wel aanwezig is. Ik wil daar echter nog niet over oordelen voordat er meer duidelijkheid is. I.t.t. tot bijvoorbeeld Meki.quote:Het is waarschijnlijk dat de aanslag een aanleiding was om reeds aanwezige opvattingen ten uitvoer te brengen. Nu kan je derhalve stellen of de opvattingen oorzaak waren of de aanslag maar het is frappant dat zo kort na de aanslag waarvan drie van de vier daders van Pakistaanse komaf waren een Pakistani die er naar allerwaarschijnlijkheid erg Oosters bij liep dood wordt geschopt door een groep jongeren.
quote:Je zou eerder kunnen stellen dat Iedereen op aarde een potentieel doelwit van terroristen is..
Christenen zien Jezus dan ook als (onderdeel van) god. Moslims zien zowel Jezus als Muhammed als een mens die uitverkoren is om de boodschap van god te brengen.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die noemen zich al Christenen, dus die zijn tenminste eerlijk over hun religie. In tegenstelling tot Mohammedanen die de naam Islam hebben geusurpeerd voor hun rare sprookjesgeloof.
Begrijp ik je goed, dat je nu zegt dat Muhammed en gods woord, de Quran niet met elkaar overeenkomen? En dat Muhammed zeg moderner was dan de Quran?quote:Op maandag 18 juli 2005 22:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet heel precies waar ik het over heb. En als jij hier nu al begint met het refereren aan die zogenaamde 'moderne' mohammedaan Tariq Ramadan voorzie ik nu al dat jouw keuze niet zal zijn tussen Boeddhisme en Islam, maar tussen Boeddhisme en Mohammedanisme.
Kerel met alle respect, ik zal je maar uit de droom helpen, als je ziet wat er straks gaat gebeuren inquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:13 schreef vanthof het volgende:
Er zijn na de moord op Theo van Gogh vergelijkbare incidenten in Nederland geweest AvispaCS. Maar die halen niet de voorpaginá's van de kranten. Een verkeerd soort censuur wat mij betreft.
Te denken dat je op die manier de situatie deescaleerd door dingen dood te zwijgen. Net zo als jij niet wil horen over de razzia in Groningen. Stemmingmakerij? Asielzoekers worden nog slechter behandeld dan crimininelen in dit land.
Koran roept islamietjes op het huis van de vijand (=niet moslims) te bestrijden.quote:Op maandag 18 juli 2005 18:08 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
nee hoor. de koran leert moslims andere mensen van de geschriften ( Joden, christenen ) te respecteren, edoch op hun hoede te zijn voor bedriegers onder hen. moslims mogen alleen de strijd aangaan wanneer zij aangevallen worden, defensief dus.
Oh dus als onze moeders vrouwen en dochters niet vrijwillig in een plunjezak gaan lopen mogen we met zoutzuur gaan gooien?quote:Op maandag 18 juli 2005 18:08 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
.... edoch op hun hoede te zijn voor bedriegers onder hen. moslims mogen alleen de strijd aangaan wanneer zij aangevallen worden, defensief dus.
Oh ik ben met je eens dat de grote kinderverkrachter/proleet "profeet"geprobeerd heeft een brug tussen jodendom en christendom te slaanquote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:12 schreef Overlast het volgende:
Heel fijn dat mijn posts over de Koran worden verwijderd omdat ze offtopic zouden zijn, maar dergelijke posts van andere users blijven staan.
Mensen van het boek( Joden en Christenen) moesten eerst goed behandeld worden volgens Mohamed. Hij dacht dat ze zouden geloven dat hij de laatste profeet was. Helaas gebeurde dit niet en zagen ze hem als de zoveelste sekteleider en daarna worden de soera's minder vriendelijk. Niet alleen heidenen moeten worden omgebracht als ze zich niet bekeren, ook Christenen en Joden zijn niet veilig. Die moeten bestreden worden.
Ik probeerde te voorkomen dat dit het duizendste standaard offtopic islam-discussie topic zou worden. Blijkbaar vindt men het echter erg plezierig het in elk topic over hetzelfde te hebben.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:12 schreef Overlast het volgende:
Heel fijn dat mijn posts over de Koran worden verwijderd omdat ze offtopic zouden zijn, maar dergelijke posts van andere users blijven staan.
Eigenlijk ook een hele goede reden om maar een einde aan dit topic te maken.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:32 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik probeerde te voorkomen dat dit het duizendste standaard offtopic islam-discussie topic zou worden. Blijkbaar vindt men het echter erg plezierig het in elk topic over hetzelfde te hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |