Misschien uit angst voor represailles??quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Geen respect voor moordenaars
en geen enkele media noch de kranten brengen deze nieuws behalve ik
schandaligNOS zwijgt Telegraf zwijgt
iedreen zwijgt![]()
Onzin zou ik het niet willen noemen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 01:24 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
onzin net als de koran, bijbel, sharia enz enz enz
moord keur ik echter niet goed maar het zat erin natuurlijk. wel naar want dit gaat over en weer steeds erger worden vrees ik...
en de talmoed dan ??quote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:23 schreef Overlast het volgende:
[..]
Onzin zou ik het niet willen noemen.
Maar het nieuwe testament kent een boodschap van liefde en de andere wang toekeren wanneer je geslagen bent.
De Koran kent een in essentie gewelddadige boodschap.
Die is ook tamelijk gewelddadig inderdaad, maar geeft geen echte aansporing tot concreet geweld tegen niet-Joden. En wat dat betreft is de Koran natuurlijk toch wel echt makkelijk te interpreteren als een oproep tot een heilige oorlog.quote:
Dit nieuws is natuurlijk jammer. Maar voorbeeld doet natuurlijk volgen. In dat kader is het, zolang er niet op elke straathoek een moslim wordt afgemaakt, begrijpelijk dat er nauwelijks over bericht wordt.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Geen respect voor moordenaars
en geen enkele media noch de kranten brengen deze nieuws behalve ik
schandaligNOS zwijgt Telegraf zwijgt
iedreen zwijgt![]()
dat zegt de Koran ook nietquote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die is ook tamelijk gewelddadig inderdaad, maar geeft geen echte aansporing tot concreet geweld tegen niet-Joden. En wat dat betreft is de Koran natuurlijk toch wel echt makkelijk te interpreteren als een oproep tot een heilige oorlog.
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:17 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dit nieuws is natuurlijk jammer. Maar voorbeeld doet natuurlijk volgen. In dat kader is het, zolang er niet op elke straathoek een moslim wordt afgemaakt, begrijpelijk dat er nauwelijks over bericht wordt.
Dat zegt de Koran WEL. Ik denk dat ik niet hoef te vertellen waar die teksten staan. Neem maar eens vooringenomen het boek door. Je schikt je dood.quote:
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dat zegt de Koran WEL. Ik denk dat ik niet hoef te vertellen waar die teksten staan. Neem maar eens vooringenomen het boek door. Je schikt je dood.
quote:“Wie iemand doodt, anders dan voor doodslag of wegens verderf zaaien op de aarde, is alsof hij de gehele mensheid gedood heeft en wie iemand laat leven is alsof hij de gehele mensheid leven heeft geschonken”
Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat ze dat wél deden. Analoog aan Mohamed Bouyeri, die heeft zijn inspiratie voor het afslachten van Theo van Gogh ook niet uit de Donald Duck gehaald.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:38 schreef kLowJow het volgende:
Discussie over de koran lijkt me overbodig. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de daders vanuit religieuze overtuiging handelden.
Wat is dat nou voor rare wedervraag? Als er iets over de Koran wordt gezegd, wordt er iets over de Koran gezegd.quote:
Leg die analogie dan eens uitquote:Op zondag 17 juli 2005 00:28 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat ze dat wél deden. Analoog aan Mohamed Bouyeri, die heeft zijn inspiratie voor het afslachten van Theo van Gogh ook niet uit de Donald Duck gehaald.
De manier waarop die bommen in Londen zijn ontploft - met opzet in een volle metro - is niet echt de manier waarop geseculierde jongeren hun ongenoegen over iets duidelijk maken.quote:
Dat bedoel ik dus. Dit topic gaat niet over de bomaanslagen in Londen, of over de daders hiervan. Dit topic gaat over de (willekeurige) Britse moslim die waarschijnlijk in reactie hierop is vermoord. En andere misplaatste wraakacties.quote:Op zondag 17 juli 2005 00:54 schreef Lkw het volgende:
Okee, sec heb je gelijk ja. Maar die Britse moslim zou volgens de TS vermoord zijn als gevolg van de woede over de bomaanslagen. Die link is er dus wel degelijk in dit topic.quote:Op zondag 17 juli 2005 00:57 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Dit topic gaat niet over de bomaanslagen in Londen, of over de daders hiervan. Dit topic gaat over de (willekeurige) Britse moslim die waarschijnlijk in reactie hierop is vermoord. En andere misplaatste wraakacties.
Preciesquote:Op zondag 17 juli 2005 01:05 schreef Lkw het volgende:
Of had je het misschien over degenen die die moslim een kopje kleiner hebben gemaakt? Als dat zo is, hebben we elkaar totaal niet begrepen de laatste minuten
Okee dan!quote:
* Tijger_m hoopt maar dat Lkw en KlowJow geen studenten communicatie zijnquote:Op zondag 17 juli 2005 01:15 schreef Lkw het volgende:
Okee dan!
Heb ik voor niks m'n vermoeide hersens zitten kraken voor dat betoog van hierboven, grmbl![]()
![]()
De IRA heeft hele andere motieven en beweegredenen. Het is verder niet de vraag of christenen wandaden begaan maar of we ze zien als "christenen". Ik denk dat weinigen de acties van de Serviërs in Bosnië tegen de moslims zien als een "christelijke" daad. Ik denk dat weinigen de moordlust van christelijke sectes in Afrika zien als een actie vanuit de "christelijke" overtuiging. De tientallen priesters die betrokken waren bij het Rwanda-conflict worden ook niet gezien als gemotiveerd vanuit het christelijke geloof terwijl ik mij kan voorstellen dat wanneer er sprake was van twintig Hutu imams die Tutsi's (ongeacht religieuze overtuiging) de dood in joegen wel de Islam-aspect als fundamenteel wordt gezien. Ik zie een zekere anologie met het conflict in Darfour, "Arabische" milities die de "zwarte" bevolking, meestal zelf moslim, verdrijft (al is de realiteit iets complexer).quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:36 schreef longinus het volgende:
[..]
Als christenen zichzelf opblazen tussen moslims dan pas is deze stelling waar, maar dit is niet de manier waarop christenen werken. Het dichtst in de buurt is de IRA, maar die geven over het algemeen een waarschuwingstelefoontje.
Dat ze iemand doodslaan is niet goed te praten, maar fustraties omdat de regering erg laks is telt zeker mee.
Je beseft je dat de Arabische en Islamitische wereld voornamelijk bestaat uit ontwikkelingslanden met hier een daar een paar rijke dwergstaten? Hoeveel hebben niet-Islamitische en niet-Arabische ontwikkelingslanden uitgetrokken voor de Tsunami-slachtoffers? Ik zou het in een ontwikkelingsland een farcé noemen als men geld inzamelt voor andere landen terwijl er in eigen land mensen hulp behoeven en die niet krijgen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:59 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En wanneer was de laatste keer dat de Arabische wereld wat deed omdat er ergens iets vreselijks aan de hand was dat ze niet persoonlijk aanging ?
En wat deed de Arabische / Islamitische wereld bij bv. de Tsunami ?
Weet je hoe bizar weinig geld ze doneerden, en hoe weinig ze gedaan hebben om te helpen ?
De terroristen hebben aan de conflicten elders voldoende aanleiding om dood en verderf te zaaien onder onschuldigen en kunnen derhalve ook gemakkelijker recruteren onder dat motief. Iemand die voor de dood van deze Britse moslim begrip kan opbrengen moet dat dan ook kunnen voor de "aanleiding" namelijk de aanslag in London. Maar ik geloof dat er andere zaken meespelen, de aversie die veel mensen al hadden tegen de Islam en diens volgers ongeacht het doen en laten van de volgers.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:48 schreef AvispaCS het volgende:
Het kromme aan de hele situatie is dat de terroristen bij een tegenactie van "het ongelovige uitschot" zullen denken dat ze nog harder aangepakt moeten worden en bij het uitblijven van een tegenactie zullen ze denken dat ze toch niks durven te doen, dus kunnen we nog een keer toeslaan. Deze lieden zullen altijd een reden vinden om dood en verderf te zaaien in naam van Allah om hun eigen geweten te sussen.
Ze hebben hem "Taliban" toegeschreeuwd voordat ze hem dood sloegen. Iedereen die niet blank is, is een potentieel doelwit.quote:On Topic:
Dat die jongen/man is doodgeslagen is natuurlijk betreurenswaardig. Het is me echter nog niet duidelijk of dat iets te maken heeft met "Londen". Het zou natuurlijk ook "gewoon" een uit de hand gelopen ruzie kunnen zijn geweest. Dat wordt uit het bericht niet echt duidelijk.
quote:Op zondag 17 juli 2005 05:49 schreef sampoo het volgende:
Maar ik geloof dat er andere zaken meespelen, de aversie die veel mensen al hadden tegen de Islam en diens volgers ongeacht het doen en laten van de volgers.'
Hoe kóm je erbij. Blijkt nergens uit.quote:Iedereen die niet blank is, is een potentieel doelwit.
Ik wil stellen dat 25 jaar geleden er weldegelijk aversie was tegen "kleurlingen" er waren er enkel niet zo veel. Verder zie ik weinig oorzaken die het gevolg dat onschuldige moslims worden benadeeld kunnen goedkeuren. Ik zie ook niet hoe je de misdragingen van een deel van de Marokkaanse jeugd die alcohol drinkt, steelt, nooit een moskee bezoekt kan plaatsen onder de noemer als misdragingen vanuit Islamitische overtuiging of hen zelfs onder de noemer Islamitisch kan scharen.quote:Op zondag 17 juli 2005 06:11 schreef Lkw het volgende:
[..]
Onwaar. Zo'n 25 jaar geleden had niemand - bijv. in Nederland - een aversie of wantrouwen tegen de Islam of Islamieten. De echt grote aversie is de laatste jaren pas gekomen, sinds de Marokkaanse jeugd zich veelvuldig misdraagt en allerlei aanslagen schering en inslag zijn. Wel goed oorzaak en gevolg uit elkaar houden aub.
"These have included a string of arson attacks on mosques and gurdwaras, an attack on a schoolboy and even attacks on non-Muslim Asians. Attacks have occurred across Britain."quote:Hoe kóm je erbij. Blijkt nergens uit.
Het is beide gegeven door hoe wij denken. Een deel van de "Nederlanders" (lees: blanke Nederlanders en blanke medelanders) vinden dat we niet moeten generaliseren maar diezelfde Nederlanders spreken ook over de intolerantie van de Nederlanders wanneer een moslimschool in brand steekt. Hier heeft de moslimpopulatie geen grote hand in gehad. De moslim minderheid is nu eenmaal een stuk "kwetsbaarder" en zodoende is de autochtone bevolking minder defensief. Het is zo'n beetje analoog aan de afkeer die veel Marokkanen hadden tegen de aanslag op o.a. Marokkaanse joden in Casablanca. Het is het in bescherming nemen van.quote:Op zondag 17 juli 2005 07:09 schreef DeDooieVent het volgende:
Het gekke is dat wanneer een moslim een aanslag pleegt er niet gewezen mag worden naar de moslims in het algemeen, maar wanneer een inwoner van bijvoorbeeld nederland een moslimschool in brand steekt dan worden daar wel alle nederlanders op aangesproken, in de trant van Nederland is niet meer tolerant....
en die tolerantie is ook nog zo eenzijdig als wat, nederlanders moeten vooral de anderen tolereren, en zeker niet andersom, raken moslims gekwetst door nederlandse vlaggen op onze jas, dan verbieden we dat (hoeveel jassen met 'maroc' ga ik vandaag zien op de lijnbaan??), wanneer een bepaald kledingtype kwetst dan verbieden we het hele merk (lonsdale), terwijl een verbod op hoofddoekjes weer een uitting van intolerantie is
Dat is een van de problemen namelijk dat een groep die hier opgroeit en dus nooit naar Nederland zijn geëmigreerd zich miskent voelt dan men op die wijze benaderd wordt. De "echte" emigranten van 25 jaar terug hebben zich niet hoeven of kregen zelf nauwelijks de gelegenheid niet om zich te kunnen "aanpassen" en daar hoort nu eenmaal de autochtone bevolking bij. Je kan niet in je eentje aanpassen.quote:op deze manier voedt de overheid het gevoel van onvrede, je kunt een nederlander niet aanpasssen op alle gastvolkeren, die gast volkeren zullen zich aan ons moeten aanpassen, dat is de prijs van emigreren
Hoe kom je daarbij? Welke aanpassing wil je zien die nu door de meeste(!) moslims niet gewenst wordt?quote:en in dat aanpassen wringt de schoen, dat willen de meeste moslims niet, want ze leven in de overtuiging dat zij het op de enig juiste manier doen.......
Het zal niets meer dan een aanleiding zijn om te bottevieren wat nu al leeft. We hebben hier in Nederland er een handje van om op 'gepaste' momenten onze ei kwijt te moeten. Het zou mij verbazen als het veel meer zal zijn als de misstanden in Engeland. Een moskee in de fik hier en daar, gedachten die nu al leven bij veel van ons. Maar een burgeroorlog kom op zeg. Praat jezelf maar van alles aan.quote:die wringende schoen, daar draait het om, wat denk je dat er gebeurt als er hier een moslim aanslag plaatsvind? Ik heb wel een idee, rotterdam zal ingenomen moeten worden door het leger om te voorkomen dat de burgeroorlog hier begint.....en het lontje is nog maar heel kort.....
Bedoel je die maroc jongetjes die in de grote steden veelvuldig met het openbaar vervoer gingen die ook een grotere kans hebben om slachtoffer te worden van een aanslag? Die het verwachtingspatroon van de anderen maar al te graag willen bevestigen? Je mag als Marokkaanse knul kennelijk niet lachen op zo'n dag en zeker niet wanneer er ineens honderden ogen meer dan gewoonlijk naar je kijken. Al die lachende mensen toen de Ali-Baba moskee in Verwegistan is opgeblazen dat heeft vast die woede van die fundi's opgewekt.quote:maar ook daar, geen aanpassing van bijvoorbeeld maroc jongetjes, met van die miniradiotjes stonden ze donderdag de 7e hard te lachen in groepjes.......en o wee als je kijkt naar ze.....
Jij moet je niet blind staren op het al dan niet dragen van een hoofddoek of de mate van beheersing van de taal bij het evalueren van het "Westers" komen zijn (al zal het al dan niet Westers zijn nimmer ten sprake zijn gekomen als ze geen kleurtje had). Je zou verder kunnen stellen dat het "geluk" heel anders is bekeken dan hoe jij er naar kijkt. Het zou goed kunnen dat ze vond dat de VS nu een 'koekje van eigen deeg' kreeg. Dat daarbij 3.000 doden vielen ach. Er konden vast ook mensen juigen over de afzetting van Saddam terwijl daar vast ook 3.000 doden voor moesten komen.quote:11 sept 2001, een iraanse collega van mij gestudeerd (chemische technologie) en zo westers als wat (dacht ik) getuigde van haar intense geluk toen ze hoorde van de aanslagen....ik bedoel maar
Links en rechts defineert niet de acceptatie van vreemdelingen. Dat zou bijna stellen dat een vreemdeling niet "rechts" gezind kan zijn terwijl ze juist een stuk conservatiever zijn dan de rest van de bevolking.quote:[edit]
in 7 jaar tijd ben ik van links actief langzaam aan het verschuiven naar rechts passief, deze ervaringe zijn er debet aan. Ik baal als een palestijn zich opblaast in een bus met joden, ik baal als een jood een palestijns huis opblaast. Voor mij maakt het niet uit wie er pijn heeft, dat er pijn is is voor mij voldoende.
Allereerst is tolerantie niet zo geweldig als men doet denken en verder heeft het in Nederland grotendeels de vorm gekregen van onverschilligheid.quote:Dat is waar het om gaat, ik verwacht van tolerante Nederlanders dat er zo gedacht wordt, ook door tolerante Medelanders........ en wie denkt dat de ene pijn minder erg is dan de andere mag wat mij betreft als niet nederlander beschouwd worden, met alle gevolgen van dien
[edit]
In ieder geval volgelingen van een moordenaar.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:30 schreef Meki het volgende:
[..]
met andere woorden alle moslims zijn moordenaars
rot op met je vooroordelenquote:Op zondag 17 juli 2005 12:32 schreef PantaRei het volgende:
[..]
In ieder geval volgelingen van een moordenaar.
En een slavenhandelaar.
En een kinderverkrachter.
![]()
bron: hadith
(verhalen over het leven van de profeet Mohammed, die de koran heeft bedacht. opgeschreven door zijn fans)
W00t, bedankt voor je bijdrage om niet in te gaan of om mijn onzin specifiek te belichten. :wquote:Op zondag 17 juli 2005 11:31 schreef Overlast het volgende:
Omg, sampoo.
Slechts zelden vind ik zoveel onzin in een post.
Als je post niet zo bizar was zou ik er misschien op antwoorden, maar aan zoveel onwetendheid ga ik niet meer dan een minuut van mijn tijd verspillen.
Hij heeft mensen ter dood gebracht, hij kocht slaven op en hij huwde erg jong nietwaar? Misschien kan je beter de nuance aan te brengen op zijn stuk.quote:
De pot verwijt de ketel....quote:
oow wat erg liegen is erg moeilijk he zonder bron die niet eens bestaatquote:Op zondag 17 juli 2005 13:53 schreef sampoo het volgende:
[..]
Hij heeft mensen ter dood gebracht, hij kocht slaven op en hij huwde erg jong nietwaar? Misschien kan je beter de nuance aan te brengen op zijn stuk.
Mijn reactie was gericht op eerdere posts van Meki en Dewd over actie en reactie van terroristen. Ik wou hiermee alleen aangeven dat terroristen altijd wel een reden voor aanslagen zullen vinden, ongeacht de acties of reacties van het westen.quote:Op zondag 17 juli 2005 05:49 schreef sampoo het volgende:
De terroristen hebben aan de conflicten elders voldoende aanleiding om dood en verderf te zaaien onder onschuldigen en kunnen derhalve ook gemakkelijker recruteren onder dat motief. Iemand die voor de dood van deze Britse moslim begrip kan opbrengen moet dat dan ook kunnen voor de "aanleiding" namelijk de aanslag in London. Maar ik geloof dat er andere zaken meespelen, de aversie die veel mensen al hadden tegen de Islam en diens volgers ongeacht het doen en laten van de volgers.
Dat maakt nog steeds niet duidelijk of deze moord iets te maken heeft met de aanslagen in "Londen".quote:Ze hebben hem "Taliban" toegeschreeuwd voordat ze hem dood sloegen. Iedereen die niet blank is, is een potentieel doelwit.
http://in.news.yahoo.com/050713/43/5zbv8.html
Wat betreft die laatste opmerking: wees niet zo snel op je teentjes getrapt.quote:Op zondag 17 juli 2005 06:36 schreef sampoo het volgende:
[..]
Ik wil stellen dat 25 jaar geleden er weldegelijk aversie was tegen "kleurlingen" er waren er enkel niet zo veel. Verder zie ik weinig oorzaken die het gevolg dat onschuldige moslims worden benadeeld kunnen goedkeuren. Ik zie ook niet hoe je de misdragingen van een deel van de Marokkaanse jeugd die alcohol drinkt, steelt, nooit een moskee bezoekt kan plaatsen onder de noemer als misdragingen vanuit Islamitische overtuiging of hen zelfs onder de noemer Islamitisch kan scharen.
Je hoeft mij verder niet op voorhand te vertellen wat ik wel en niet kan stellen enkel omdat je mijn strekking niet begrijpt.
Kan zijn, maar je overdrijft schromelijk. Even kort door de bocht: ik lees nergens iets over negers, toch ook niet echt blankenquote:"These have included a string of arson attacks on mosques and gurdwaras, an attack on a schoolboy and even attacks on non-Muslim Asians. Attacks have occurred across Britain."
Verder de moord op de Sikh direct na 9/11 in de VS. Analoog aan het vermoorden van een jood als vergelding voor een bomaanslag gepleegd door een arabier (niet dat het vermoorden van een willekeurige arabier niet net zo erg zou zijn) en de Hindu's die later vermoord werden omdat ze er "Midden-Oosters" uitzagen.
Verder heb ik het woord potentieel niet voor niets gebruikt.
Die uitspraak was eerder van algemene aard en niet gericht op jouw stellingname.quote:Op zondag 17 juli 2005 14:10 schreef AvispaCS het volgende:
Verder heb ik volgens mij nergens aangegeven dat ik begrip heb voor de dood van deze moslim. Je mag me dat graag eens verduidelijken.
Het is waarschijnlijk dat de aanslag een aanleiding was om reeds aanwezige opvattingen ten uitvoer te brengen. Nu kan je derhalve stellen of de opvattingen oorzaak waren of de aanslag maar het is frappant dat zo kort na de aanslag waarvan drie van de vier daders van Pakistaanse komaf waren een Pakistani die er naar allerwaarschijnlijkheid erg Oosters bij liep dood wordt geschopt door een groep jongeren.quote:Dat maakt nog steeds niet duidelijk of deze moord iets te maken heeft met de aanslagen in "Londen".
Je zou eerder kunnen stellen dat Iedereen op aarde een potentieel doelwit van terroristen is..quote:Verder kun je ook stellen dat iedereen in het westen een potentieel doelwit van terroristen is.
Ik had last van een ochtendhumeur en dan is mijn incasseringsvermogen iets minder.quote:Op zondag 17 juli 2005 14:12 schreef Lkw het volgende:
[..]
Wat betreft die laatste opmerking: wees niet zo snel op je teentjes getrapt.
Het zou kunnen dat men vroeger niet zo zeer een negatieve houding had tegenover de Islam maar eerder met het kleurtje en de 'vreemde' gebruiken van de Islamitische gastarbeiders. Verder was het aantal Islamieten bijzonder marginaal vergeleken met de huidige situatie en toch waren er incidenten van formaat.quote:In ieder geval zit er in de Nederlander van oudsher niet een negatieve grondhouding tov de Islam, wat jij ons wilt doen geloven.
Je kan het ook zo bekijken het is minder overdreven als een burgeroorlog voorspellen.quote:Maar serieus: ik haat het als mensen zo'n dramatische toon aanslaan en als een soort donderprediker roepen 'elke niet-blanke is potentieel doelwit'. Pfff, zie dingen in perspectief en doe niet zo overdreven. Dat is heel goed mogelijk, ook in deze tijden.
Vertel dan hoe het wel zat?quote:Op zondag 17 juli 2005 14:04 schreef Meki het volgende:
[..]
oow wat erg liegen is erg moeilijk he zonder bron die niet eens bestaat
Oh? Je wijst de hadith af? Dat zouden meer moslims moeten doen.quote:Op zondag 17 juli 2005 14:04 schreef Meki het volgende:
[..]
oow wat erg liegen is erg moeilijk he zonder bron die niet eens bestaat
je moet niet vergeten dat de plegers van die aanslagen moslim CLAIMden te zijnquote:Op donderdag 14 juli 2005 16:49 schreef Meki het volgende:
En meer dan Honderden wraakacties geteld na aanslagen Londen
[..]
Wraakacties zijn altijd slecht wat heeft die jonge moslim ermee te maken ??? heeft die soms meegedaan - moet ie dood gaan omdat hij Pakistaans was ???
de engelsen laten zien dat ze hetzelfde verstand hebben als de terroristen![]()
Met een beetje selectief quoten en teksten uit context halen gemixt met kromme interpretaties kan je met de handleiding van je wasmachine nog wel een oorlog starten..quote:Op zondag 17 juli 2005 00:48 schreef HiZ het volgende:Come on, er staat zat in dat zo gebruikt kan worden.
Foutquote:Op maandag 18 juli 2005 16:51 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
Met een beetje selectief quoten en teksten uit context halen gemixt met kromme interpretaties kan je met de handleiding van je wasmachine nog wel een oorlog starten..
dat de koran in 600 na christus afstapt van het ander wang toekeren en kiest voor terugslaan kan verklaard worden met het feit dat de christenen hun andere wang mentaliteit niet echt vol konden houden en voornamelijk de pispaal waren geteisterd met vervolgingen. enig rechtvaardigen van defensie was gewenst.
Je zou kunnen stellen
Jodendom, Torah/OT/Talmud = offensief
christendom, NT = passief
Islam, Koran = defensief
quote:Op maandag 18 juli 2005 16:51 schreef Fonkmeistah het volgende:
...........
Jodendom, Torah/OT/Talmud = offensief
christendom, NT = passief
Islam, Koran = defensief
nee hoor. de koran leert moslims andere mensen van de geschriften ( Joden, christenen ) te respecteren, edoch op hun hoede te zijn voor bedriegers onder hen. moslims mogen alleen de strijd aangaan wanneer zij aangevallen worden, defensief dus.quote:Op maandag 18 juli 2005 17:10 schreef desiredbard het volgende:
Fout
alles dat geen moslim is behoort tot het zgn Huis van de Vijand, en daartegen is heilige oorlog geoorloofd
Islam/Koran = Agressief
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |