Sorry, maar ik mis even de link tussen 'islam' en 'vooruitgang'quote:"Je kunt niet een van 's werelds grootste religies, die voor zoveel vooruitgang heeft gezorgd in de geschiedenis van de mensheid en waarvan verreweg de meeste aanhangers vreedzaam willen samenwerken, beoordelen op basis van de daden van een handvol fanatiekelingen",
Die computer waar jezelf achter zat op het moment van deze posting is o.a. een onderdeel van deze "vooruitgang"quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:52 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Sorry, maar ik mis even de link tussen 'islam' en 'vooruitgang'
In hoeverre heeft het islamitische gedachtengoed dan bijgedragen aan deze PCquote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die computer waar jezelf achter zat op het moment van deze posting is o.a. een onderdeel van deze "vooruitgang"²
Wiskunde misschien?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:01 schreef star_gazer het volgende:
[..]
In hoeverre heeft het islamitische gedachtengoed dan bijgedragen aan deze PC
Wiskunde is meer iets van de Grieken dunk mijquote:
Precies. Ze hebben nu een "reden" om mensen aan te vallen net zoals opblaasterroristen een "reden" hebben door de VS en bondgenoten.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:50 schreef dewd het volgende:
Sneu, die jongen kon er niets aan doen. Enige wat hij gemeen had met die zelfmoord mongolen was dat hij ook van pakistaanse afkomst was.
Gewoon zielig in het kader van wraak op de bomaanslag iemand genomen uit de groep waar ze al een tijd langer een hekel aan hebben.
Zo'n reactie was natuurlijk te verwachtenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:38 schreef Meki het volgende:
Engelsen willen nu aanslagen plegen op Moskeeen
LONDEN - Ultrarechtse extremisten en hooligans van verschillende Britse voetbalclubs bereiden samen acties voor tegen moslims. Ze willen zo wraak nemen voor de aanslagen in Londen, waarvan de vermeende daders fanatieke jonge moslims waren. Dat meldde de krant The Guardian vrijdag op basis van bronnen bij de Britse politie.
Voetbalvandalen van onder meer de clubs West Ham, Millwall, Crystal Palace en Arsenal hebben via internet afgesproken om de onderlinge vijandelijkheden te staken en zich gezamenlijk tegen de Britse moslimgemeenschap te richten. Dat is op initiatief van extreemrechtse groeperingen als het Nationale Front, die vaak zijn verweven met de harde supporterskernen.
De extremisten willen grote angst onder de Britse moslimgemeenschap verspreiden door onder meer moskeeën aan te vallen en grote antimoslimmanifesties te houden in de Britse hoofdstad. Voor zaterdag zou de eerste grote demonstratie gepland staan. Een stoet extremisten wil dan een mars langs de Victoria Embankment langs de Theems houden.
Dat er mensen kwaad zijn dat is te begrijpen. Dat zoiets vanuit extreem rechts komt is te begrijpen. Maar als we nou wel iets kunnen leren vanuit de Palestijnen en Israel is dat zoiets alleen nog meer genuil opleverdquote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:38 schreef Meki het volgende:
-verhaal-
Extremisten zien normale, gematigde moslims niet als hun eigen mensen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:22 schreef niet_links het volgende:
Ik keur dit af, maar hoop dat terroristen zien dat ze door acties zo hun eigen mensen treffen.
Zo hebben gewone Engelse burgers ook weinig te maken met beslissingen van hun regeerders.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:24 schreef Frollo het volgende:
[..]
Extremisten zien normale, gematigde moslims niet als hun eigen mensen.
Ik zal het onze moslim kennisen in Londen vertellen waarvan de dochter net de metro miste die de lucht in ging vertellen, zullen ze vast begrip voor hebben.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:22 schreef niet_links het volgende:
Ik keur dit af, maar hoop dat terroristen zien dat ze door acties zo hun eigen mensen treffen.
Deze bijna goed gespelde zin van Meki verbaast mij meer dan het bericht.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:49 schreef Meki het volgende:
de engelsen laten zien dat ze hetzelfde verstand hebben als de terroristen![]()
Je hebt het niet begrepen. Ik had het niet over de dader zelf, maar over zijn één jarig zoontje. Dat in principe ook een onschuldig slachtoffertje is!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:08 schreef Meki het volgende:
[..]
wat is het verschil tussen dader en slachtoffer
zei ik dat je medeleven moet tonen aan deze dader ?
quote:Ook zijn zoontje kan er niets aan doen. Moeten we daar nu ook medelijden mee hebben?
Goh, vorige week was Livingston nog de lieveling van rechts FOK vanwege zijn daadkrachtige uitspraken die zo schril afstaken tegen het 'geknuffel' van Cohenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Deze bijna goed gespelde zin van Meki verbaast mij meer dan het bericht.Anyhoe, dit was net zoals de aanslag zelf te verwachten. Niet iedereen deelt de knuffelmentaliteit wat de Londense burgemeester uitdraagt.
ik vind van wel, laten we hopen dat hij te veel 'opvoeding' van zijn vader gehad heeftquote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:35 schreef -beyond- het volgende:
In Engeland willen rechts-extremisten en voetbalhooligans wraakacties ondernemen op moslims voor de bloedige aanslagen in Londen, zo bericht de Britse krant The Guardian vandaag. Dit weekeinde willen ze ook demonstreren bij het Victoria Embankment, waar slachtoffers van de aanslagen worden herdacht.
Rivaliserende voetbalsupporters willen de strijdbijl onderling voorlopig begraven om zich gezamelijk op moslims te kunnen richten. Het gaat om hooligans van West Ham United, Millwall, Crystal Palace en Arsenal. Via internet communiceren ze met elkaar. Die gesprekken via forums en chatboxen worden gemonitord door de politie. Ook extreem-rechts wordt in de gaten gehouden.
Je hebt het niet begrepen. Ik had het niet over de dader zelf, maar over zijn één jarig zoontje. Dat in principe ook een onschuldig slachtoffertje is!
Moeten we met hem medelijden hebben of zal hij net als zijn vader zo'n RAT worden?
[..]
uit dat gesloten topicquote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:16 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Bron: FP
En de reguliere media de Britten de hele tijd maar prijsen omdat zij "in tegenstelling tot Nederland" zo kalm blijven. Blijkbaar is het toch een universeel verschijnsel. Maar hopen dat de politie wraakacties weet te voorkomen...
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:38 schreef Meki het volgende:
LONDEN - Ultrarechtse extremisten en hooligans van verschillende Britse voetbalclubs bereiden samen acties voor tegen moslims. Ze willen zo wraak nemen voor de aanslagen in Londen, waarvan de vermeende daders fanatieke jonge moslims waren. Dat meldde de krant The Guardian vrijdag op basis van bronnen bij de Britse politie.
Voetbalvandalen van onder meer de clubs West Ham, Millwall, Crystal Palace en Arsenal hebben via internet afgesproken om de onderlinge vijandelijkheden te staken en zich gezamenlijk tegen de Britse moslimgemeenschap te richten. Dat is op initiatief van extreemrechtse groeperingen als het Nationale Front, die vaak zijn verweven met de harde supporterskernen.
De extremisten willen grote angst onder de Britse moslimgemeenschap verspreiden door onder meer moskeeën aan te vallen en grote antimoslimmanifesties te houden in de Britse hoofdstad. Voor zaterdag zou de eerste grote demonstratie gepland staan. Een stoet extremisten wil dan een mars langs de Victoria Embankment langs de Theems houden.
Mijn post is geen contradictie daarin. Livingston laat inderdaad niet zo met zich sollen als Cohen, maar ze delen dezelfde "Great Society"-gedachtegang die zeer veel schade aan de integriteit vd populatie heeft aangericht. Vele mensen delen die gedachtengang niet, ook in England zelf niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goh, vorige week was Livingston nog de lieveling van rechts FOK vanwege zijn daadkrachtige uitspraken die zo schril afstaken tegen het 'geknuffel' van Cohen![]()
Grappig, Livingston wordt juist geroemd om zijn succes mbt. integratie in Londen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Mijn post is geen contradictie daarin. Livingston laat inderdaad niet zo met zich sollen als Cohen, maar ze delen dezelfde "Great Society"-gedachtegang die zeer veel schade aan de integriteit vd populatie heeft aangericht. Vele mensen delen die gedachtengang niet, ook in England zelf niet.
Alle succes is relatief en slechts beperkt tot de eye of the beholder.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, Livingston wordt juist geroemd om zijn succes mbt. integratie in Londen.
Dat beweer ik niet.quote:PS: Livingston is gekozen door en voor Londen, niet voor Engeland.
Extreem dom. Het enige wat ze zullen bereiken is dat ze de echte terroristen helpen door sympatisanten te kweken op de lange termijn. Precies het tegenovergestelde wat dat domme voetbal tuig probeert te bereiken nu. Ze denken echt niet na man.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:38 schreef Meki het volgende:
helemaal gelijkquote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:50 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Dat er mensen kwaad zijn dat is te begrijpen. Dat zoiets vanuit extreem rechts komt is te begrijpen. Maar als we nou wel iets kunnen leren vanuit de Palestijnen en Israel is dat zoiets alleen nog meer genuil opleverd
Door een pro-actieve liquidatie-politiek dit terroristen-probleem oplossen?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:50 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Dat er mensen kwaad zijn dat is te begrijpen. Dat zoiets vanuit extreem rechts komt is te begrijpen. Maar als we nou wel iets kunnen leren vanuit de Palestijnen en Israel is dat zoiets alleen nog meer genuil opleverd
In Israël is het inderdaad al bijna opgelost. In welk deeltje zijn we nu al bezig?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:00 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Door een pro-actieve liquidatie-politiek dit terroristen-probleem oplossen?
Ligt eraan waar je begint te tellenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:10 schreef kLowJow het volgende:
In Israël is het inderdaad al bijna opgelost. In welk deeltje zijn we nu al bezig?
Ik doelde op het centrale Israël-Palestina topic.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je begint te tellen![]()
mensen met radicale ideeenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:21 schreef kLowJow het volgende:
Bij wie zou dit angst los moeten maken?
Die zouden bang moeten worden als er ergens een willekeurig persoon wordt vermoord? Lijkt me niet erg waarschijnlijk. Hoe zou je iemand die maar al te graag zijn leven wil geven om anderen te doden, schrik aanjagen met de dood?quote:
MIsschien willen ze niet dat hun landgenoten gedood worden?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:25 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Die zouden bang moeten worden als er ergens een willekeurig persoon wordt vermoord? Lijkt me niet erg waarschijnlijk. Hoe zou je iemand die maar al te graag zijn leven wil geven om anderen te doden, schrik aanjagen met de dood?
Dat komt natuurlijk omdat Sharon veel zachtzinniger te werk gaat dan Israel's vijanden. Dat houd ook ergens op.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:10 schreef kLowJow het volgende:
[..]
In Israël is het inderdaad al bijna opgelost. In welk deeltje zijn we nu al bezig?
Waarschijnlijk leest hij niet de spaanse kranten. Maar ik lees die wel, zie regelmatig het journaal, en leef daar zelf. Het is altijd verbazend rustig gebleven in spanje na de bom aanslagen in madrid. Nu dacht ik altijd dat het kwam omdat spanje vaker met aanslagen te maken heeft gehad en zoiets niet nieuw voor hun is, maar de engelsen hebben ook altijd met aanslagen moeten leven en worden nu wel gek.quote:
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:36 schreef Public_NME het volgende:
Dat van die hooligans is al zo oud als de weg naar Rome; die gaan wel vaker op jacht naar Paki's.
Er is toen een paar jaar geleden een paar dagen dik rellen geweest in zo'n achterstands dorp, alles in de fik etc.
]Moet wel zeggen dat ik respect heb voor de hooligan cultuur, erg mooi om te zien hoe dat werkt. (vooral omdat ik er dicht op zit) Ik keur het niet goed though.
Maarja de aanslagen worden wel een beetje overdreven allemaal, de buitentaanders vinden het erger dan de Londoners zelf.
Dan zou ik ook geen respect voor Moslims moeten hebben, want die zouden dan volgens jouw redenering ook moordenaars moeten zijn.quote:Geen respect voor moordenaars
met andere woorden alle moslims zijn moordenaarsquote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:27 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dan zou ik ook geen respect voor Moslims moeten hebben, want die zouden dan volgens jouw redenering ook moordenaars moeten zijn.
Je liep gewoon te generaliseren, dus liet ik je ff een voorbeeldje daarvan zien.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:30 schreef Meki het volgende:
[..]
met andere woorden alle moslims zijn moordenaars
ik heb het over het gehele moordenaars zonder een ras bij te noemen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |