abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28805840
En meer dan Honderden wraakacties geteld na aanslagen Londen
quote:
Om te voorkomen dat moslims op de provocaties ingaan drukken leiders als premier Tony Blair de niet-islamitische Britten op het hart toch vooral niet alle moslims te veroordelen voor de daden van een viertal dat de islam op een 'verwrongen en giftige' manier fout interpreteerde. De Britse politie heeft zich na een reeks incidenten genoodzaakt gezien de bescherming van de islamitische gemeenschap in het land op te voeren.

In Nottingham zou een man van Pakistaanse afkomst zondag zijn doodgeslagen en in Kent heeft een 18-jarige student uit de Verenigde Arabische Emiraten naar verluidt zijn kaak gebroken toen iemand tijdens een ruzie naar aanleiding van de aanslagen in Londen een fles in zijn gezicht gooide. In de omgeving van Londen werd een moskee met bomaanslagen bedreigd, werd een lap met brandstof door de brievenbus van een islamitisch gezin gegooid en werden de huizen van twee moslims met stenen bekogeld. Op veel plaatsen is anti-islamitische graffiti op muren gespoten.

Commentatoren denken dat de preken van een aantal fundamentalistische islamitische geestelijken in Groot-Brittannië hebben bijgedragen aan de radicalisering van delen van de islamitische jeugd in het land. Anderen denken dat vooral de Britse deelname aan de aanvallen op Afghanistan en Irak daar de oorzaak van is geweest.

Velen uit de hechte Pakistaanse gemeenschap in de noordelijke stad Leeds veroordeelden woensdag de aanslagen in Londen. De vermoedelijke daders kwamen uit hun midden. "Ze kwamen uit een goede familie en het waren geen slechte buren. Daarom maken we ons zorgen over onze kinderen - mensen zouden hen kunnen misbruiken", aldus een 27-jarige vrouw, die anoniem wil blijven.

Het Labour-parlementslid Shahid Malik had woensdag een ontmoeting met Blair. Malik riep de Britse moslims op stappen te ondernemen tegen extremisten die de islamitische jeugd proberen te ronselen. De Britse regering overweegt nieuwe maatregelen ter bestrijding van het terrorisme, zoals de uitzetting van buitenlanders die zijn veroordeeld voor het prediken van haat of geweld.

De Londense burgemeester Ken Livingstone riep de autochtone Britten net als Blair op niet alle moslims als daders te zien. "Je kunt niet een van 's werelds grootste religies, die voor zoveel vooruitgang heeft gezorgd in de geschiedenis van de mensheid en waarvan verreweg de meeste aanhangers vreedzaam willen samenwerken, beoordelen op basis van de daden van een handvol fanatiekelingen", aldus Livingstone. Inayat Bungalwala, de woordvoerder van de Britse Moslimraad, zei dat voor hem een ding duidelijk is: "De daders werden meer gedreven door haat dan door het islamitische geloof".

Bron : Nieuws.nl

Wraakacties zijn altijd slecht wat heeft die jonge moslim ermee te maken ??? heeft die soms meegedaan - moet ie dood gaan omdat hij Pakistaans was ???

de engelsen laten zien dat ze hetzelfde verstand hebben als de terroristen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_28805987
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:49 schreef Meki het volgende:
En meer dan Honderden wraakacties geteld na aanslagen Londen
[..]

Wraakacties zijn altijd slecht wat heeft die jonge moslim ermee te maken ??? heeft die soms meegedaan - moet ie dood gaan omdat hij Pakistaans was ???

Lijkt me eerder dat hij in die discussie iets verkeerds gezegd heeft, maar ja ik was er niet bij...
pi_28806014
Te verwachten..
pi_28806019
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:55 schreef el_bario het volgende:

[..]

Lijkt me eerder dat hij in die discussie iets verkeerds gezegd heeft, maar ja ik was er niet bij...
bron ? of vooroordeel ?
pi_28806055
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:56 schreef Meki het volgende:

[..]

bron ? of vooroordeel ?
logische redenatie
underground forever baby
pi_28806130
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:56 schreef Meki het volgende:

[..]

bron ? of vooroordeel ?
Moslims zeggen nooit verkeerde dingen bedoel je?

Stel dan de vraag ook niet
pi_28806135
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:35 schreef JohnDope het volgende:
Zouden die terroristen inzien wat voor schade ze de engelse moslimgemeenschap hebben aangedaan met dat illegale vuurwerk

Je hoort naar mijn mening te weinig background info over de sfeer binnen engeland, maar als ik de geruchten zo moet geloven staat engeland figuurlijk goed in de brand....
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:39 schreef Meki het volgende:

[..]

nee niet zo echt
In Madrid was er ook geen wraakacties
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_28806207
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:01 schreef JohnDope het volgende:

[..]

[..]

dus wel
pi_28806217
quote:

Niet zo generaliseren.
pi_28806280
ff opruimen.
pi_28806351
En weer open. Offtopic en simpelweg debiele uitspraken verwijderd. mogen nu verder ook achterwege blijven.
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:10:20 #12
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28806369
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:55 schreef el_bario het volgende:

[..]

Triest dat je vermoord kunt worden vanwege iets wat je zegt...
pi_28806385
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:10 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ja dat overkwam een dikke filmmakende vriend van me laatst ook.
underground forever baby
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:11:12 #14
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_28806386
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:10 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf, wat er gezegd wordt, ik ben nl. tegen moord

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:12:15 #15
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_28806416
Ach, deze mensen beoordelen op basis van de daden van deze fanatiekelingen. De daders die worden gedreven door het islamitische geloof.
pi_28806423
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:03 schreef echt het volgende:

[..]

Niet zo generaliseren.
ik heb het over de wraakzuchtige engelsmannen die denken dat ze na een aanslag hetzelfde mogen doen
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:14:09 #17
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28806546
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:14 schreef Drugshond het volgende:
Meki heb je een bron voor deze quote ?
[..]
Nieuws.nl

http://nieuws.nl/bericht/5/59691
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:16:59 #19
13462 BansheeBoy
pi_28806570
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Nieuws.nl

²

[ Bericht 2% gewijzigd door BansheeBoy op 14-07-2005 17:17:20 (Netjes Meki. Bron vermelden is altijd handig !) ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:19:20 #20
89730 Drugshond
pi_28806626
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:16 schreef Meki het volgende:
Nieuws.nl

Thx... ik kon hem al niet vinden,

Slechte zaak overigens, dat is namelijk net wat de terroristen willen 2 groepen tegen elkaar op te zetten om het land uiteen te scheuren.
Maar meer dan honderd wraakakties..... ik dacht dat England zo nuchter was. Op deze manier verliezen ze ook snel hun onschuld.
pi_28806676
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:19 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Thx... ik kon hem al niet vinden,

Slechte zaak overigens, dat is namelijk net wat de terroristen willen 2 groepen tegen elkaar op te zetten om het land uiteen te scheuren.
Maar meer dan honderd wraakakties..... ik dacht dat England zo nuchter was. Op deze manier verliezen ze ook snel hun onschuld.
helemaal gelijk

Bij Madrid was het bijna geen wraakacties
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:23:06 #22
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28806721
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:19 schreef Drugshond het volgende:

ik dacht dat England zo nuchter was.
In Londen zelf wel, elders kennelijk wat minder.
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:24:31 #23
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_28806749
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:21 schreef Meki het volgende:

[..]

helemaal gelijk

Bij Madrid was het bijna geen wraakacties
Kan en lees jij Spaanse kranten?
pi_28806837
Dit is dus gelijk de laatste waarschuwing. De volgende die niet normaal kan doen, mag w.m.b. van de zon gaan genieten.
pi_28807043
quote:

Als christenen zichzelf opblazen tussen moslims dan pas is deze stelling waar, maar dit is niet de manier waarop christenen werken. Het dichtst in de buurt is de IRA, maar die geven over het algemeen een waarschuwingstelefoontje.
Dat ze iemand doodslaan is niet goed te praten, maar fustraties omdat de regering erg laks is telt zeker mee.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_28807051
quote:

Dus als een terrorist een aanslag pleegt moeten we daar niet alle moslims om veroordelen, maar als vervolgens een paar Engelse opstandelingen aanslagen plegen laten wel meteen alle Engelsen zien dat ze geen verstand hebben?

Kortom, jij bent niets anders dan de mensen die moslims in het algemeen veroordelen vanwege aanslagen van terroristen...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  † In Memoriam † donderdag 14 juli 2005 @ 17:44:23 #27
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28807209
quote:
Velen uit de hechte Pakistaanse gemeenschap in de noordelijke stad Leeds veroordeelden woensdag de aanslagen in Londen. De vermoedelijke daders kwamen uit hun midden. "Ze kwamen uit een goede familie en het waren geen slechte buren.Daarom maken we ons zorgen over onze kinderen - mensen zouden hen kunnen misbruiken", aldus een 27-jarige vrouw, die anoniem wil blijven.
Toch nog een heel positief puntje in dit nieuwsbericht.
Dát zou je moeten uitbuiten...zorgen dat kids minder snel de kans hebben te gaan radicaliseren door te weten waar ze mee bezig zijn..
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:05:05 #28
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28807709
Zeer, zeer triest.

Maar ja, je hebt nu eenmaal overal achterlijken, wat doe je er aan.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_28807877
Hierdoor is de aanslag weer een stuk minder erg voor mijn gevoel.
pi_28807902
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:44 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Toch nog een heel positief puntje in dit nieuwsbericht.
Dát zou je moeten uitbuiten...zorgen dat kids minder snel de kans hebben te gaan radicaliseren door te weten waar ze mee bezig zijn..
Dat viel me inderdaad ook op uit het bericht. Is natuurlijk heel logisch, maar laat wel duidelijk zien hoe de rest van de buurt/familie er tegenover staat. Meer samenwerking op dit gebied lijkt me sowieso hard nodig. Als iemand dit soort dingen al aan kan zien komen, zijn het toch de mensen in wiens midden dergelijke jongeren verblijven.
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:14:24 #31
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28807916
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:12 schreef Meh7 het volgende:
Beetje vreemde conclusie.
pi_28807920
quote:
Dat vind ik dus onzin. Achterlijke reacties op achterlijke acties maken geen van beiden minder achterlijk, lijkt me.
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:17:07 #33
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_28807967
quote:
In Nottingham zou een man van Pakistaanse afkomst zondag zijn doodgeslagen
Zou? Hebben ze geen lijk, is nog niet bekend of hij dood is, weten ze niet hoe hij aan zijn einde is gekomen of is hij geslagen en daarna misschien aan iets anders overleden
pi_28807975
vanuit de Islam gezien zijn deze tegen aanslagen toegestaan
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
pi_28807999
quote:
Tsja nu je het zegt.
Met die laffe aanslag in gedachte is deze moord wel goed te keuren!
  † In Memoriam † donderdag 14 juli 2005 @ 18:19:26 #36
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28808008
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:17 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Zou? Hebben ze geen lijk, is nog niet bekend of hij dood is, weten ze niet hoe hij aan zijn einde is gekomen of is hij geslagen en daarna misschien aan iets anders overleden
Doodgeslagen/doodgeschopt...doorgaans eerst een sectie om te kijken waardoor ie dood ging hey..
Feit is : Hij is dood n.a.v. iets wat te maken heeft met de onrust na de explosies..
pi_28808020
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:17 schreef Bennie_K het volgende:
Nam je dat standpunt ook in nadat je kennis had genomen van de aanslagen in Londen? Of wil je gewoon duidelijk maken dat je reacties als deze wel waardeert?
  † In Memoriam † donderdag 14 juli 2005 @ 18:20:25 #38
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28808035
quote:
OMG, is dit het huidige denkniveau ?
pi_28808038
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:18 schreef ArieDeKnaller het volgende:

[..]

Tsja nu je het zegt.
Met die laffe aanslag in gedachte is deze moord wel goed te keuren!
En dit vergeten we ook niet bij de volgende aanslagen in Londen, of toch wel?
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:23:08 #40
121825 -beyond-
Mensen gaan naar de klote!!
pi_28808091
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:14 schreef Drugshond het volgende:
Meki heb je een bron voor deze quote ?
[..]
En nu kun je je afvragen wat voor waarde je nu kan hechten aan zo'n bron.
De media verwoord enkel spanning en sensatie en zal het niet laten om een tikkeltje te overdrijven.
Dus ja bron of niet, je hebt er geen zak aan als het van de media komt!! (wat betreft waarheidsgetrouwheid)
Het begin van het begin begint.....
Waar het einde van het einde eindigt....
pi_28808112
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:20 schreef Meh7 het volgende:

[..]

En dit vergeten we ook niet bij de volgende aanslagen in Londen, of toch wel?
Meer dan 50 onschuldige mensen vermoord blijft nu eenmaal langer in je geheugen!
pi_28808161
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:23 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Meer dan 50 onschuldige mensen vermoord blijft nu eenmaal langer in je geheugen!
Dit geldt, neem ik aan, alleen wanneer deze slachtoffers westerlingen zijn (en dan het liefst gewone autochtonen). Alle andere onschuldige slachtoffers, ook al zijn het duidenden malen meer slachtoffers die zijn niet zo belangrijk.
pi_28808204
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:26 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dit geldt, neem ik aan, alleen wanneer deze slachtoffers westerlingen zijn (en dan het liefst gewone autochtonen). Alle andere onschuldige slachtoffers, ook al zijn het duidenden malen meer slachtoffers die zijn niet zo belangrijk.
Wees eens duidelijk! Waar doel je nu op?
Ik zou het ook erg vinden als Japanners opgeblazen worden hoor!
pi_28808229
quote:
Waarom? Vind jij het ook normaal dat mensen aanslagen op moslims een stuk minder erg gaan vinden omdat terroristen aanslagen op Westerlingen plegen?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_28808273
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:29 schreef Tikorev het volgende:
Waarom? Vind jij het ook normaal dat mensen aanslagen op moslims een stuk minder erg gaan vinden omdat terroristen aanslagen op Westerlingen plegen?
Is dat niet zo dan? De hele westerse wereld keek toe toen Amerika Irak binnenviel en tienduizenden doden veroorzaakte, alles in de naam van "war on terror". Denk jij dat mensen hier niet anders op zullen reageren dan op de aanslagen? Dat mensen dit wel opeens te verwachten vinden, maar als ze zelf geraakt worden het helemaal uit het niets is gevallen?

Een dode moslim (ook al is het een Britse) is tegenwoordig minder erg dan een dode niet-moslim.
pi_28808313
quote:
Een dode moslim (ook al is het een Britse) is tegenwoordig minder erg dan een dode niet-moslim.
[sarcasmoes]Zeker als die dode moesliem zo`n vuile kolonist betreft.. Die mensen zijn echt het laagste der laagste.. [sarcasmoes]
eeeh
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:38:49 #47
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_28808380
Hm, ik herinner me een eerder topic waarin hoog werd opgegeven over Engeland en Nederland weer eens de grond in geboord werd. De Engelsen zouden meer stijl hebben, niet zo overdreven reageren als Nederlanders, enzovoorts.

Nu zie je dat niets menselijks de Engelsen vreemd is en dat wij écht niet zoveel achtelijker zijn dan de Engelsen. Wou ik toch even gezegd hebben, want het fenomeen 'anderen ophemelen en jezelf de grond in jassen' is tegenwoordig nogal populair in Nederland en ergert me verschrikkelijk.

Blijft overigens staan dat ik Engelsen over het algemeen een vriendelijk volkje vind (net als Nederlanders overigens). Jammer dat ze zich zo laten gaan richting die moslims.
Stop the world, I want to get out.
pi_28808425
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:32 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Is dat niet zo dan?
Het gaat erom of jij dat vindt. Blijkbaar wel, want jij redeneert net zo.
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:42:54 #49
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28808461
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:38 schreef Lkw het volgende:

Blijft overigens staan dat ik Engelsen over het algemeen een vriendelijk volkje vind (net als Nederlanders overigens). Jammer dat ze zich zo laten gaan richting die moslims.
Klopt, maar in Engeland heb je net zo goed als Nederland natuurlijk een fiks aantal hersenlozen die een klote leven hebben en elke mogelijkheid aangrijpen om zogenaamd 'met reden' lekker agressief onschuldige mensen in elkaar te timmeren.
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:59:18 #50
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_28808786
quote:

[..]

Is dat niet zo dan? De hele westerse wereld keek toe toen Amerika Irak binnenviel en tienduizenden doden veroorzaakte, alles in de naam van "war on terror". Denk jij dat mensen hier niet anders op zullen reageren dan op de aanslagen? Dat mensen dit wel opeens te verwachten vinden, maar als ze zelf geraakt worden het helemaal uit het niets is gevallen?

Ik heb jou ook nooit gehoord over de Hutu's en de Tutsi's die afgeslacht zijn in Ruwanda.
DUS vindt jij hun leven niet belangrijk omdat ze geen moslim zijn !

En wanneer was de laatste keer dat de Arabische wereld wat deed omdat er ergens iets vreselijks aan de hand was dat ze niet persoonlijk aanging ?

En wat deed de Arabische / Islamitische wereld bij bv. de Tsunami ?
Weet je hoe bizar weinig geld ze doneerden, en hoe weinig ze gedaan hebben om te helpen ?

“Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?"

[ Bericht 8% gewijzigd door _Led_ op 14-07-2005 19:05:19 ]
zzz
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:13:13 #51
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_28809079
quote:

[..]

Ik meen mij te herinneren dat de Amerikanen ter hoogte van de Balkan aardig wat moslims gered hebben van een gewisse dood, maar ik kan mij daar natuurlijk in vergissen...
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:14:55 #52
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_28809125
-edit: doe normaal of blijf weg.

[ Bericht 75% gewijzigd door kLowJow op 14-07-2005 19:40:41 ]
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_28811435
quote:

[..]

Ik kan me ook nog goed herinneren dat er zo'n miljoen (!!) mensen in een anti oorlog optocht door Londen liepen om hun ongenoegen kenbaar te maken. Heb je zelf ook de moeite genomen om je standpunt toen duidelijk te maken?
Diezelfde mensen worden nu inclusief onschuldige Moslims opgeblazen.

Bij het bericht van gisteren van die opgeblazen bus kinderen door zo'n mafketel in Bagdad kan ik niet anders dan in afschuw weg kijken. Het afslachten van een groep Moslim kinderen door een jihad strijder lijkt me meer reden voor een topic dan de situatie in Nederland en Engeland die daarbij vergeleken toch iets minder walgelijk is.

Imo is het het Moslim geloof wat moreel bankroet raakt maar dat bewijs leverde je zelf al in een van je vorige reacties.
JaJa, moeilijk hoor... Moslim op een forum zijn...

Mijn hart bloed...NOT!
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:18:10 #54
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_28812051
-edit: reactie op verwijderde post.

[ Bericht 72% gewijzigd door kLowJow op 14-07-2005 21:20:14 ]
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:20:35 #55
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_28812126
quote:
Volgens mij proberen moslims, waaronder jij, zich juist te verzetten tegen het beeld dat een hele bevolkingsgroep verantwoordelijk is voor de daden van een paar mensen. Nu ben je zelf op precies dezelfde wijze aan het generaliseren.

PS. Modjes; doe eens lief tegen mij
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_28812177
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:20 schreef -erwin- het volgende:

[..]

Volgens mij proberen moslims, waaronder jij, zich juist te verzetten tegen het beeld dat een hele bevolkingsgroep verantwoordelijk is voor de daden van een paar mensen. Nu ben je zelf op precies dezelfde wijze aan het generaliseren.

Probeer dan eens op een normale manier je mening te geven. Hier kan je het toch ook?
pi_28812452
Hè? Nog steeds geen "ik keur het niet goed maar heb er wel begrip voor" reactie?
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:36:56 #58
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_28812544
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:33 schreef nikk het volgende:
Hè? Nog steeds geen "ik keur het niet goed maar heb er wel begrip voor" reactie?
net als bij de moslimgemeenschap omvat de samenstelling van de autochtone gemeenschap ook een hoop domme mensen. ik begrijp het wel hoor, maar begrip er voor hebben is iets anders.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_28813730
quote:
nee

en weer zie ik dat mensen deze moord goedkeurt
pi_28813775
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:20 schreef -erwin- het volgende:

[..]

hou die vooroordelen aub voor je
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:18:22 #61
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_28813875
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:15 schreef Meki het volgende:

[..]

hou die vooroordelen aub voor je
Welke vooroordelen?
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:27:22 #62
121825 -beyond-
pi_28814164
Waarom moeten individuen toch vergleken worden met een groepering?
Er bestaan ontzettend veel verschillende vormen van moslim zijn.
Hetzelfde geval als het christelijke geloof. Je hebt hier veel verschillende vormen in.
Waarom zijn mensen dan zo dom om niet te begrijpen dat mensen individuen zijn? Waarom zijn ze zo kortzichtig om mensen te beoordelen op een groepsbenaming.
Het is zwart of wit! Moslim of westers. Waarom?
Een deel van de westerse bevolking is moslim geworden. Zo ook een deel van de moslims die westers zijn geworden!
pi_28814370
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:18 schreef -erwin- het volgende:

[..]

Welke vooroordelen?
na honderden " Incidenten "
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:35:04 #64
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_28814387
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:27 schreef -beyond- het volgende:
Waarom moeten individuen toch vergleken worden met een groepering?
Er bestaan ontzettend veel verschillende vormen van moslim zijn.
Hetzelfde geval als het christelijke geloof. Je hebt hier veel verschillende vormen in.
Waarom zijn mensen dan zo dom om niet te begrijpen dat mensen individuen zijn? Waarom zijn ze zo kortzichtig om mensen te beoordelen op een groepsbenaming.
Het is zwart of wit! Moslim of westers. Waarom?
Een deel van de westerse bevolking is moslim geworden. Zo ook een deel van de moslims die westers zijn geworden!
Breng voor de "grap" maar eens een bezoekje aan het marokko.nl forum. Gelukkig gaat het nog steeds om individuen maar aan de andere kant valt het helaas niet te ontkennen dat er voor terroristische moslim aanslagen weinig afkeuring onder de moslims te bespeuren valt.
waarschijnlijk wel
pi_28814562
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:35 schreef HokkePok het volgende:

[..]

Breng voor de "grap" maar eens een bezoekje aan het marokko.nl forum. Gelukkig gaat het nog steeds om individuen maar aan de andere kant valt het helaas niet te ontkennen dat er voor terroristische moslim aanslagen weinig afkeuring onder de moslims te bespeuren valt.
of breng voor de grap maar eens bezoekje aan het stormfront of andere rechtse site
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:42:03 #66
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_28814598
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:34 schreef Meki het volgende:

[..]

na honderden " Incidenten "
ofwel, je bedoelt dat het niet incidenteel is? hoeveel aanslagen van moslims zien we dagelijks in irak, en hoe verhouden die aantallen zich tot de bevolking van irak? moeten we dan maar een atoombom op irak gooien, omdat het toch allemaal moslim fundi's zijn?
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:48:29 #67
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_28814802
quote:

[..]

De hele moslimwereld keek en kijkt al 10-tallen jaren toe hoe het 100-voudige aantal slachtoffers in Irak en andere landen gemaakt werd en wordt in naam van Allah.
Tief toch op met je hypocriete gezever over Irak man. Vraag eens aan de gemiddelde Irakees hoe sympathiek ze de gemiddelde terrorrist uit de Arabische landen vinden die zich in hun land opblaast ten midden van onschuldige kinderen.

Echt triest dat de grootste idioten zich blijkbaar in West-Europa bevinden. Ik hoorde gisteren van de Arabische verslaggever op radio 1 dat er een duidelijke stroming ontstaat aldaar (oa Egypte en Libanon) die zich afvraagt waarom het toch altijd moslims zijn die dit soort aanslagen plegen, terwijl er zoveel plekken op deze aardbol zijn waar de ellende groter is, en men toch niet meent zichzelf temidden van onschuldigen op te moeten blazen. Die zelfreflectie is blijkbaar nog enkele stadia te ver voor een aantal Europese "vrinden".
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:52:57 #68
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_28814975
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:41 schreef Meki het volgende:

[..]

of breng voor de grap maar eens bezoekje aan het stormfront of andere rechtse site
Blijkbaar zijn alle moslim forums dan extremistische sites
waarschijnlijk wel
pi_28815095
quote:

[..]

Kijk eens op die site van die vriend van je, die ertan!!!
  donderdag 14 juli 2005 @ 23:00:26 #70
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_28815224
Ik vind het onzin om te zeggen dat Engeland nu opeens zijn onschuld verliest oid, er is hier nl. een zeer grote groep aso's i.t.t. NL. (omdat het sociale systeem hier gewoon minder is)
Die zijn sowieso meestal vrij rechtsdenkend...

En dat er specifiek wordt genoemd dat die (waarschijnlijk?) dode man een Pakistaan is, is omdat 3 vd vier daders Paki's waren. (en tering, wat had die buszelfmoordenaar een grote rugzak om, dat was echt geen 5kg!!!)

Moet voor de rest wel zeggen dat er hier in London zeer positief gereageerd wordt, en het leven op donderdagavond al weer gewoon door ging!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 14 juli 2005 @ 23:10:52 #71
121825 -beyond-
pi_28815600
quote:

[..]

Jah je hebt absoluut gelijk! Diegene die dat ontkennen zijn kortzichtig.

Dit is nou de tweedeling wat in de wereld aan de hand is, dat duidelijk doorwerkt hier op het forum!
Wij tegen Zij.....moslims tegen westerlingen
Maar laten wij nu aub zien dat we slimmer zijn dan dat!

Het is een feit dat een hoop mensen in de westerse wereld de terroristische aanslagen goedkeuren. Net zoals er vele zijn die het toetakelen van onschuldige moslims goedkeuren.
Maar het grote verschil vind ik dat mensen die in ons land zijn en de aanslagen goedkeuren wel hier wonen! Rot op hier wat doe je hier dan. Lopen zeiken over de westerse wereld maar ondertussen hier wel wonen! (waar ken ik dat van?)
Exteem rechtse mensen blijven in hun eigen land. Die zie je niet in moslimlanden wonen ofzo.
pi_28815731
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:42 schreef -erwin- het volgende:

[..]

ofwel, je bedoelt dat het niet incidenteel is? hoeveel aanslagen van moslims zien we dagelijks in irak, en hoe verhouden die aantallen zich tot de bevolking van irak? moeten we dan maar een atoombom op irak gooien, omdat het toch allemaal moslim fundi's zijn?
In Irak is er een Burgeroorlog aan de gang ( ja je weet het niet media zegt niks ) Sj-ieten en Sj-oenieten vinden elkaar niet aardig en plegen steeds aanslagen

wel vreemd dat er een paar jaren geleden geen onrust en geen aanslagen waren in Irak
nu opeens wel hoe zou dat komen ?
  donderdag 14 juli 2005 @ 23:20:34 #73
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_28815967
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:14 schreef Meki het volgende:
wel vreemd dat er een paar jaren geleden geen onrust en geen aanslagen waren in Irak
nu opeens wel hoe zou dat komen ?
Nee er was geen onrust onder de koerden in irak.

De reden dat er geen onrust was, was omdat er geen ruimte was voor onrust. De duitsers waren ook blij toen ze bevrijd waren van Hitler, maar toch zullen er heus wel extremistische groeperingen zijn geweest die vanwege hun verloren macht niet zo blij waren.

Daarnaast is Irak momenteel een internationaal pelgrimsoord voor fundi moslims.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_28816266
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:20 schreef -erwin- het volgende:

[..]

Nee er was geen onrust onder de koerden in irak.

De reden dat er geen onrust was, was omdat er geen ruimte was voor onrust. De duitsers waren ook blij toen ze bevrijd waren van Hitler, maar toch zullen er heus wel extremistische groeperingen zijn geweest die vanwege hun verloren macht niet zo blij waren.

Daarnaast is Irak momenteel een internationaal pelgrimsoord voor fundi moslims.
Als VS daar niet binnen viel was dat nu helemaal niet zo

Irak had geen wapens
  donderdag 14 juli 2005 @ 23:30:16 #75
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_28816322
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:28 schreef Meki het volgende:

[..]

Irak had geen wapens
Wat doet dat er toe of ze wel of geen wapens hadden. Saddam was een eikel, en dat is reden genoeg om hem weg te schoppen. Wat zou er gebeurd zijn als mohammed door zijn hoofd geschoten was voordat hij mensen kon vergiftigen met zijn overtuiging. Dan had theo van gogh nog geleefd.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_28816420
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:30 schreef -erwin- het volgende:

[..]

Wat doet dat er toe of ze wel of geen wapens hadden. Saddam was een eikel, en dat is reden genoeg om hem weg te schoppen. Wat zou er gebeurd zijn als mohammed door zijn hoofd geschoten was voordat hij mensen kon vergiftigen met zijn overtuiging. Dan had theo van gogh nog geleefd.
dat zou dat beter zijn
pi_28816549
Binnenkort zal de pleuris wel uitbreken in Europese steden(ik hoop het eigenlijk niet). Vraag me niet waarom mensen nu ineens anders overal op reageren. Het is een beetje onvatbaar en volgens mij
wijzen de planeten in de richting van oorlog, rellen, agressie en ruzie. En dat alles georganiseerd.
Maar ik ben ook geen professioneel sterrewichelaar, toch denk ik dat iedereen zijn/haar borst nat kunt maken wat de sterren betreft.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_28816556
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:28 schreef Meki het volgende:

[..]

Irak had geen wapens
Deze vraag is niet eens zozeer aan jou, maar wat hebben die Pakistanen van Londen nou echt met Irak te maken. En dan bedoel ik dus echt, en niet een gefantaseerde band via de zogenaamde eenheid van de moslimwereld ?
pi_28816602

Foto van slachtoffer
pi_28816672
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:38 schreef HiZ het volgende:

[..]

Deze vraag is niet eens zozeer aan jou, maar wat hebben die Pakistanen van Londen nou echt met Irak te maken. En dan bedoel ik dus echt, en niet een gefantaseerde band via de zogenaamde eenheid van de moslimwereld ?
voorzover heeft de politie geen bewijs gevonden dat de aanslagplegers een verband gevonden met Irak
pi_28816726
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:40 schreef Meki het volgende:
Foto van slachtoffer
Wat moeten we nou met een foto van het slachtoffer, net of dat verschil maakt.
pi_28816772
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:44 schreef kratovsk het volgende:

[..]

Wat moeten we nou met een foto van het slachtoffer, net of dat verschil maakt.
als je hem niet wilt zien dan kijk je maar niet hem
en medeleven tonen is beter dan klagen
  donderdag 14 juli 2005 @ 23:48:47 #83
13462 BansheeBoy
pi_28816860
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:38 schreef HiZ het volgende:
En dan bedoel ik dus echt, en niet een gefantaseerde band via de zogenaamde eenheid van de moslimwereld ?
Jij noemt het fantasie, wij Moslims noemen het broederschap. Ik zal mijn sterke mening d.m.v. een hadith kracht bijzetten:

De Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Niet een van jullie gelooft (echt), totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf verlangt." (Boekhari en Moeslim)

²
pi_28817056
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:46 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik wil die foto best zien hoor, gewoon een standaard (moslim-)persoon zoals je het ook verwacht, maar ik kreeg het idee dat je die foto alleen plaatste om meer medeleven te krijgen voor het slachtoffer, net of een foto verschil maakt in de mate van "ergheid". Maar misschien kwam het verkeerd over.
En elk slachtoffer heeft mijn medeleven.
pi_28817113
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:20 schreef Loedertje het volgende:

[..]

OMG, is dit het huidige denkniveau ?
Ach, het is wel waar.
Ik kan je zo een paar soera's aanwijzen waarin geweld tegen ongelovigen niet alleen wordt goedgekeurd maar ook wordt opgedragen.

Maar dat is niet echt van belang, want alhoewel de Koran niet zo'n fijn boek is en het wordt gezien als het letterlijke woord van God leeft de meerderheid van de moslims niet volgens dit boek.

On topic: Inderdaad erg jammer dat er zulke halve zolen rondlopen die hun frustraties op deze manier moeten uitlevevn
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  donderdag 14 juli 2005 @ 23:59:59 #86
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_28817191
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jij noemt het fantasie, wij Moslims noemen het broederschap. Ik zal mijn sterke mening d.m.v. een hadith kracht bijzetten:

De Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Niet een van jullie gelooft (echt), totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf verlangt." (Boekhari en Moeslim)

²
Het zou leuk zijn indien het begrip 'broeder' eens wat breder zou worden gezien door bepaalde types. Bij voorkeur zo breed als de ganse mensheid.
pi_28817240
quote:

[..]

²
Ja ja, wel handig he, die Umma die je erbij kunt slepen als het je uitkomt. Maar die kennelijk niet zo belangrijk is als sunni's shiïten over de kling jagen omdat ze er een afwijkend beeld over de profeet op nahouden. Ik heb roep het al jaren en ik blijf erbij, het hele idee van die Umma is het meest destructieve idee dat de Islam heeft voortgebracht. Vooral omdat het een eenheid suggereert die er niet echt is.
pi_28817291
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:46 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik vind het niet erg een foto van een slachtoffer te zien. Zij verdienen ons respect.

Ik zou alleen willen dat de daders in absolute anonimiteit naar de hel afdalen in plaats van dat ze nu met namen en beelden een plekje in onze geschiedenis krijgen.
pi_28817404
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:59 schreef Lkw het volgende:

[..]

Het zou leuk zijn indien het begrip 'broeder' eens wat breder zou worden gezien door bepaalde types. Bij voorkeur zo breed als de ganse mensheid.
Heh, zou zeker leuk zijn.
Maar de Islam is verspreid door middel van het zwaard. Broederschap met ongelovige(en dus vijandelijke) mensen, zou deze strijd slechts in de weg staan.
Interne onrust zou de strijd hinderen, vandaar de waarde die gehecht wordt aan de Ummah.
pi_28817491
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:57 schreef Overlast het volgende:

[..]

Ach, het is wel waar.
Ik kan je zo een paar soera's aanwijzen waarin geweld tegen ongelovigen niet alleen wordt goedgekeurd maar ook wordt opgedragen.

Maar dat is niet echt van belang, want alhoewel de Koran niet zo'n fijn boek is en het wordt gezien als het letterlijke woord van God leeft de meerderheid van de moslims niet volgens dit boek.

On topic: Inderdaad erg jammer dat er zulke halve zolen rondlopen die hun frustraties op deze manier moeten uitlevevn
weet jij wat er in de Talmoed staat ???
  vrijdag 15 juli 2005 @ 00:10:52 #91
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_28817524
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 00:07 schreef Overlast het volgende:

[..]

Heh, zou zeker leuk zijn.
Maar de Islam is verspreid door middel van het zwaard. Broederschap met ongelovige(en dus vijandelijke) mensen, zou deze strijd slechts in de weg staan.
Interne onrust zou de strijd hinderen, vandaar de waarde die gehecht wordt aan de Ummah.
Hm, dan spreekt de Christelijke uitspraak 'Heb uw naaste lief als uzelve' me toch meer aan. Die geldt namelijk voor álle mensen, ongelovig of niet.

Niet dat Christenen zich daar in het verleden ten alle tijde zo erg aan hebben gehouden trouwens...
pi_28817537
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 00:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja ja, wel handig he, die Umma die je erbij kunt slepen als het je uitkomt. Maar die kennelijk niet zo belangrijk is als sunni's shiïten over de kling jagen omdat ze er een afwijkend beeld over de profeet op nahouden. Ik heb roep het al jaren en ik blijf erbij, het hele idee van die Umma is het meest destructieve idee dat de Islam heeft voortgebracht. Vooral omdat het een eenheid suggereert die er niet echt is.
Ze hebben geen afwijkend beeld van de profeet.
Het geschil gaat over de opvolger van Mohamed.
Toen Mohamed nog de leider was van de moslims was hij dat onbetwist, toen was er wel degelijk eenheid in de Umma.

Voor de rest heb je gelijk, deze eenheid is er nu helemaal niet meer, maar wordt wel erg selectief gebruikt.
pi_28817699
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 00:10 schreef Meki het volgende:

[..]

Nope, nog niet, ben wel van plan me daarin te verdiepen.
Het zou goed kunnen zijn dat dat ook een niet al te fris boek is, maar daar gaat het hier niet om.
Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat de Koran, die toch de leidraad van Moslims zou zijn, een niet zo heel fijn boek is.

Edit: Daarnaast zou mijn stelling zijn: De overgrote meerderheid van de moslims is vredelievend ondanks, en niet dankzij de Koran.
pi_28819250
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 00:10 schreef Meki het volgende:

[..]

onzin net als de koran, bijbel, sharia enz enz enz

moord keur ik echter niet goed maar het zat erin natuurlijk. wel naar want dit gaat over en weer steeds erger worden vrees ik...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_28820764
Wat een kuttopic. Ja er is een Paki vermoord. Ja hij was islamitisch. Maar is hij vermoord omdat hij islamitisch was? Dat blijkt niet uit het topic in ieder geval.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 06:21:00 #96
89730 Drugshond
pi_28821270
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 00:01 schreef HiZ het volgende:
Dat zien we dagelijks in Irak, hoeveel moslims (zelfs kinderen) worden opgeblazen ten dienste van hun eigen stukje geloof.

PS : Weet iedereen nog wel waar dit topic over gaat ?!
  vrijdag 15 juli 2005 @ 08:01:20 #97
121825 -beyond-
pi_28821511
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:40 schreef Meki het volgende:
[afbeelding]

Foto van slachtoffer
Als ik dit zie dan vind ik het super zielig! Hij kon er niets aan doen!

Dit is een foto van de dader, hij was getrouwd en had een zoontje van één jaar. Hij is de zelfmoordbomber uit de dubbeldekkerbus.
Ook zijn zoontje kan er niets aan doen. Moeten we daar nu ook medelijden mee hebben?

pi_28821606
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 06:21 schreef Drugshond het volgende:

Dat zien we dagelijks in Irak, hoeveel moslims (zelfs kinderen) worden opgeblazen ten dienste van hun eigen stukje geloof.

PS : Weet iedereen nog wel waar dit topic over gaat ?!
Ik denk dat ze het wel weten maar ja, het is maar een moslim, he? ZIe de reacties boven de jouwe voor illustratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2005 08:20:26 ]
  vrijdag 15 juli 2005 @ 09:30:25 #99
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_28822472
quote:

[..]

²
Als wij onze broederschap als westerlingen ook op een dergelijke wijze gaan zien (oorlog creeert vreemde verbonden) dan zijn jullie daar mooi klaar mee, als moslims, niet?
Aangezien de VS in zijn eentje, laat staan de NAVO, het Midden-Oosten in een dag tot het grootste natuurpark ever kan bombarderen.
Aangezien veel Europeanen als puntje bij paaltje komt, net zo infantiel zijn als het grootste deel van de wereldbevolking, en hun woede op de "broederschap" het zal winnen van tolerantie als er nog een aantal aanslagen van de "broederschap" plaatsvind.

In tegenstelling tot sommigen hier, zit ik totaal niet te wachten op bovengenoemd scenario.
Ik doe dus ook een dringend beroep op moslims die allerlei "broederschaps" gevoelens hebben voor hun extremistischere "broeders" om eens te heroverwegen. Ook voor het ooit streng christelijke Europa was de weg naar verlichting lang. Maar het loont...
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_28823179
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 08:01 schreef -beyond- het volgende:

[..]

Als ik dit zie dan vind ik het super zielig! Hij kon er niets aan doen!

Dit is een foto van de dader, hij was getrouwd en had een zoontje van één jaar. Hij is de zelfmoordbomber uit de dubbeldekkerbus.
Ook zijn zoontje kan er niets aan doen. Moeten we daar nu ook medelijden mee hebben?

[afbeelding]
wat is het verschil tussen dader en slachtoffer
zei ik dat je medeleven moet tonen aan deze dader ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')