Oe die zwarte bonen saus vind ik altijd zo lekker (bij de chinees), maar kan je die ook zelf maken / kopen ergens? Bji de chinees noemen ze het volgens mij Tausi-saus!quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:31 schreef SuperRembo het volgende:
Varkensvlees met zwarteboontjessaus
[afbeelding]
Volgens mij is het moeilijk zelf te maken, het zijn toch gefermenteerde boontjes?quote:Op zondag 10 juli 2005 14:38 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Oe die zwarte bonen saus vind ik altijd zo lekker (bij de chinees), maar kan je die ook zelf maken / kopen ergens? Bji de chinees noemen ze het volgens mij Tausi-saus!
wat is een eierbal Inkie??quote:
Zie je avatar (en de mijne).quote:Op zondag 10 juli 2005 21:30 schreef edje34 het volgende:
wat is een eierbal Inkie??
Inderdaadquote:
Shoarma met saladequote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:10 schreef clauwheee het volgende:
Ik ga nu naar de supermarkt, daar maar iets verzinnen, heb nog geen idee...
Wegens succes geprolongeerdquote:Op vrijdag 8 juli 2005 @ 21:11 schreef SuperRembo het volgende:
Chinees: zoete knoflook aubergine met rijst.
[afbeelding]
Uiteindelijk heb ik voor beiden gekozen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:58 schreef Little_Angel het volgende:
Gepaneerde schnitzel, gekookte aardappeltjes en wat groente. Of gewoon een salade. Moet nog bedenken welke van de twee ik ga kiezen..
Wat voor vis??quote:Op woensdag 13 juli 2005 14:20 schreef Koningin het volgende:
Ik ga vis maken met ijsbergsla en aardappelpuree.
quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:57 schreef edje34 het volgende:
Sweet Chili Kipnoedels
met Paprika
*recept*
Liefje, het was best wel macaroniquote:Op woensdag 13 juli 2005 19:30 schreef Martijn_77 het volgende:
Spaghetti
Het was van die wokkelpasta en macaroni zijn van de elleboogjes!quote:Op woensdag 13 juli 2005 19:32 schreef Annemiek78 het volgende:
[..]
Liefje, het was best wel macaroni![]()
Dan is 't nog steeds geen spaghetti, maar fusiliquote:Op woensdag 13 juli 2005 19:35 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Het was van die wokkelpasta en macaroni zijn van de elleboogjes!![]()
![]()
Jij gelijk!!quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:09 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Dan is 't nog steeds geen spaghetti, maar fusili.
En een andere smaakquote:Op woensdag 13 juli 2005 20:10 schreef Vork het volgende:
Gewoon pasta dus, zelfde zooi, andere vorm.
Psstt, kan je daar geen nieuw topic voor openen?quote:
done, is voor een aardige tijd dus kan best tips en recepten gebruiken.quote:Op donderdag 14 juli 2005 11:36 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Psstt, kan je daar geen nieuw topic voor openen?
Ben ik best benieuwd naar...
offtopic:Jij ook al ik ook flink verkouden en ik moet zondag naar ziekenhuis.quote:Op donderdag 14 juli 2005 12:56 schreef Faithy het volgende:
hm.. geen zin in iets simpels
Zit toch strontverkouden thuis, kan ik net zo goed iets culinairs bedenken
Hoe vaak per week eet jij wel niet pizzaquote:Op donderdag 14 juli 2005 13:37 schreef edje34 het volgende:
[..]
offtopic:Jij ook al ik ook flink verkouden en ik moet zondag naar ziekenhuis.
Hopelijk ben ik dan niet meer verkouden anders gaat maandag de operatie niet door.
Ontopic: Zal wel een Pizaa worden
Dit is de eerste keer dat ik meerde keren een pizza door de week heb gegeten.quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:39 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Hoe vaak per week eet jij wel niet pizza
Toch maar Shoarma besteldquote:Op donderdag 14 juli 2005 13:39 schreef clauwheee het volgende:
Hoe vaak per week eet jij wel niet pizza
* Oblivion geeft Badeentje een aai over haar bolletje....quote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:08 schreef Badeentje het volgende:
Een zoutloos chineesje
Ik las elders dat je zoutloos moest... Sterkte!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:08 schreef Badeentje het volgende:
Een zoutloos chineesje
De meeste supers zijn nog uuuuren open.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:18 schreef Annemiek78 het volgende:
SHIT, vergeten vlees eruit te halen.....
Vegatarisch?????
We zijn dus maar effe langs de toko gereden.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:18 schreef Annemiek78 het volgende:
SHIT, vergeten vlees eruit te halen.....
Vegatarisch?????
Ja die baklava hapjes en die turkse pizza kwammen van de turkse supermarkt en niet van de toko!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:29 schreef Annemiek78 het volgende:
[..]
We zijn dus maar effe langs de toko gereden.
We hebben turkse pizza gegeten en een soort van gevulde hapjes (deeg) met kip en groenten
En we hebben vleespasteitjes erbij gegeten.
voor vanavond bij de koffie hebben we nog kleine Baklava hapjes gehaald.
Ze heeft eindelijk mijn recept gevondenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:57 schreef Oblivion het volgende:
[afbeelding]
Eigen brouwsel, na het vele vlees eten nu maar even wat rustigers...![]()
Dat ideetje kwam ik ook weer tegen bij een collegaquote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:53 schreef Faithy het volgende:
ah, jah, zondag bbq bij mn ouders wat garant staat voor veel te veel lekkere sate en spare-ribs
maar die kastanjechampignons met bacon klinken ook lekker![]()
nog speciale dingen verder die ik uit kan proberen?
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:54 schreef elixer het volgende:
Ik ga morgen eens biefstuk halen. Weet alleen nog niet wat erbij. Iemand suggesties?
Een kilo gehakt?! Toch niet alleen voor jouzelf hoop ik?quote:Op zondag 17 juli 2005 00:16 schreef Faithz het volgende:
Ik heb vanavond het volgende gemaakt:
Ingrediënten
225 gr rundergehakt - 450 gr kalfsgehakt - 225 gr varkensgehakt - 3/4 kop broodkruim of paneermeel - 5 teentjes knoflook, fijngehakt - 2 eieren - 1/2 theelepel nootmuskaat - 2 theelepels zout - 3/4 theelepel vers gemalen peper - bloem om te bestuiven - 3 eetlepels olijfolie - 1 middelgrote ui, grofgehakt - 1 groene paprika, in repen- 1 kleine tomaat, ontveld en grofgehakt - 1/2 kop droge witte wijn - 3/4 kop kippeboulllon - zout- vers gemalen peper
Bereiding
Roer in een schaal de diverse gehaktsoorten door elkaar met het broodkruim of paneermeel, 4 teentjes knoflook, de eieren, nootmuskaat, zout en peper. Vorm er balletjes van ter grootte van een bitterbal en bestuif deze met bloem. Verhit de olie in een ruime pan. Bak de gehaktballetjes hierin aan alle kanten goed bruin. Voeg dan de ui, het overgebleven teentje knoflook en de paprika toe en laat dit alles pruttelen tot de ui zacht is. Doe de tomaat, wijn, bouillon, zout en peper erbij. Afdekken en 45 minuten laten pruttelen. (Kan van tevoren klaargemaakt worden.)
Samen met gebakken aardappeltjes, lekkere salade en stokbrood met kruidenboter.![]()
Dat is dus uit eten geworden zie recensie.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:39 schreef Bluezz het volgende:
Morgen Nasi van de chinees (die we in de diepvries hadden bewaard) opleuken met prei, ham en ei
Dat gaat wel doorquote:Zondag BBQ waarop saté ajam/gemarineerd, hamburgertjes en gekruide grote garnalen, kastanje-champignons in bacon gerold...
met sla, stokbrood sausjes rosé en dat allemaal onder de bloemendaelsche zon![]()
4 personen en hadden er eigenlijk met 5 of 6 mensen van kunnen eten (in combi met stokbrood een aardappeltjes).quote:Op zondag 17 juli 2005 17:13 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Een kilo gehakt?! Toch niet alleen voor jouzelf hoop ik?
Jeetje klinkt goed zeg die jam!!! Ik kreeg laatst een potje eigengemaakte jam van een vriendin, echt heel lekker!!!quote:Op zondag 17 juli 2005 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Vandaag een heerlijke pan Nasi.
Met salade en chocolade taart met walnoten ijs na.
Lekker droog wit wijntje erbij .
Mijn zus en haar tweede dochter kwamen langs. Hun verblijd met jams die ik had gemaakt vanochtend. Had aalbessengelei gemaakt (aalbessen met suiker gekookt, en dat door een zeef gehaald, daarna nog wat pectine om te binden)
En bosvruchten jam, Aardbeien, witte en rode aalbessen, bramen, frambozen, kersen, cassis, kruisbessen en blauwe bessen.
Allemaal uit eigen tuin.
Dat staat er nog. Ben naar de AH to Go geweest een heb een sandwich met zalm en een met krabsalade op, wat sushi en fruitslade.quote:Op zondag 17 juli 2005 11:18 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat wordt het restant van de aardappelsalade met haring in tomaten saus en mais.
Da's lang geleden voor mij, er waren weken dat ik het twee keer per week at.quote:Op maandag 18 juli 2005 15:21 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Pilav
Home made?quote:
Nee geen home made. Die hebben we nog van onze trip naar Engeland.quote:Op maandag 18 juli 2005 16:34 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Home made?
Ik heb ze vorige week gegeten., vond de vulling niet top, maar kan natuurlijk heel goed elders veel lekkerder zijn![]()
En nu als toetje boerenchocoladevlaquote:Op maandag 18 juli 2005 18:07 schreef clauwheee het volgende:
Mie met roerbakgroenten, kip en milde kerriesaus
Okay je hebt me over gehaald...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:20 schreef Shirley het volgende:
Ik ga vandaag zelf tortilla's maken met gehakt, wat ijsbergsla, uitje erdoor, beetje kaas eroverheen....Niet teveel troep erop, daar hou ik niet van.
Ow? Ga je nu ook tortilla's eten?quote:
Ik wist niet wat ik moest eten, zag je berichtje...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:27 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ow? Ga je nu ook tortilla's eten?
Alleen doe ik het met pannenkoeken,bij gebrek aan echte tortilla's. Of het ook echt heeft gesmaakt, laat ik vanavond nog wel weten.
Hmm..ik kan niet wachten!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:34 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik wist niet wat ik moest eten, zag je berichtje...
Ja, lekker! Is altijd lekker!
Kan je nu al vertellen dat het je gaat smaken, met pannekoek is het namelijk heel goed weg te krijgen!![]()
Mik je dan kipstukjes door de cornflakes ofzo??quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:31 schreef BBQ-kip het volgende:
Hier worden het Twisters Kentucky Fried Chicken-style, maar dan zelf gemaakt
Lekker!
En ene mangosalade erbij
Wil ik vandaag ook maken na aanleiding van die chickentwistertopic.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:35 schreef BBQ-kip het volgende:
Kipfileetje in reepjes bestrooien met kruiden, dan door eiwit halen en cornflakes, effe de frituurpan in, op een wrap leggen met wat sla en slasaus en klaar
Nou, het was lekker hoor! Al denk ik dat het met echte tortilla's nog veel lekkerder is dan met de pannenkoeken. maar zeer geslaagd!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:20 schreef Shirley het volgende:
Ik ga vandaag zelf tortilla's maken met gehakt, wat ijsbergsla, uitje erdoor, beetje kaas eroverheen....Niet teveel troep erop, daar hou ik niet van.
WAS LEKKER. Met veel lof ontvangenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:33 schreef Faithz het volgende:
Kipfilet gevuld met monchou en mosterd en coburger ham eroverheen. ff de oven in en kijken of het smaakt.. met krieltjes en lekkere sla met pitten.
Haha wij ook, we hadden weer eens veel te veel, ingevroren dus, vanavond met prei ringen op gebakken en een eitje geroerbakt erdoor (sambal en ketjap)quote:Op woensdag 20 juli 2005 17:46 schreef Ilsjuhh het volgende:
een restje nasi van de chinees met sate en een eitje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |