Castereren!quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:51 schreef SHE het volgende:
Ik eet alleswatikindekeukenkanvindengooiikdoorelkaarineenbakenikdoenetalsofdatlekkeris
kut kater![]()
rare biefstuk? niet normaal?quote:
Erg is dat heh, ik probeer me daar ook zoveel mogelijk aan te houden. Maar die zilvervliesrijst komt je strot na een paar maanden uit! Droge shitquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:04 schreef Mr.J het volgende:
Wat ik de laatste 4 maanden elke door de weekse avond eet.
Kip, rijst en groenten...
Hmmm, heerlijk rare biefstukje met jus...quote:
't Went. Dat dan wel weer.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:47 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:
[..]
Erg is dat heh, ik probeer me daar ook zoveel mogelijk aan te houden. Maar die zilvervliesrijst komt je strot na een paar maanden uit! Droge shit![]()
Maar hoe zit het dan met peulvruchten zoals bonen ,linzen enz.?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 19:32 schreef SHE het volgende:
Er is fruit
Er is groenten
Er is vlees
Er is vis
Er is ei
Er is zuivel ( lowcarb en high protein )
Da's allemaal koolhydraten, of het "goeie" zijn of "slechte" weet ik overigens niet...quote:Op donderdag 7 juli 2005 00:47 schreef Brunette het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan met peulvruchten zoals bonen ,linzen enz.?
He, da's van de wok-woensdag!quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:24 schreef edje34 het volgende:
Padang Sambalmie
met Visreepjes
Benodigdheden
· 350 g visfilet
(bijv. wijting, koolvis of roodbaars)
· 800 g bahmigroentenpakket
· Conimex Ketjap Manis
· 0.5 zak (250 g) Conimex Mie (nestjes)
· Conimex Sambal Oelek
· Conimex Wok Olie
Bereiding
Breng in een ruime pan een flinke laag water (met wat ketjap manis) aan de kook. Voeg de mie toe, kook deze in ca. 12 minuten gaar. Trek de mie na 2 minuten koken met 2 vorken los en roer tijdens het koken nog even om. Afgieten in een vergiet en goed laten uitlekken.
Snijd de visfilet in brede reepjes.
Zet een grote wok op het vuur en laat de wok goed heet worden. Voeg een scheutje olie toe en wok de bahmigroenten en 2-3 eetlepels sambal (hoe meer hoe pittiger) 5 minuten.
Schuif de groenten naar de rand van de wok zodat het midden, het diepste gedeelte, van de wok vrijkomt. Leg de visreepjes daarin en wok ze 3 minuten.
Schep vervolgens de uitgelekte mie en de ketjap manis naar smaak (ca. 6 eetlepels) erdoor en wok nog 2 minuten.
Verdeel over 4 kommen of borden.
--------------------------------------------------------------------------------
Op tafel
Zet Conimex Seroendeng, Sambal Badjak, Atjar Tjampoer en Kroepoek Hot op tafel, om naar eigen smaak erbij te nemen.
Lekker anders kan ook
In plaats van visfilet kun je rauwe garnalen of tofublokjes gebruiken. Voeg eventueel een paar druppels citroensap toe en bestrooi de Padang sambalmie met verse bieslook.
Eet smakelijk![]()
Klopt ik maak elke woensdag een wokgerechtquote:Op donderdag 7 juli 2005 09:41 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
He, da's van de wok-woensdag!![]()
Die mail krijg ik ook altijd (maar doe er eigenlijk nooit wat mee...)
Care to share your findings with lil' OL' 'Moi',quote:Op dinsdag 5 juli 2005 19:32 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik haat Atkins
Atkins zegt dat je vetten als mayo, slagroom, spek mag eten tot je erbij neervalt. Dat is als de pest voor je vaten.
Je kunt ook lowcarb en lowfat eten
Er is fruit
Er is groenten
Er is vlees
Er is vis
Er is ei
Er is zuivel ( lowcarb en high protein )
Sinds ik me ben gaan verdiepen in biochemie heb ik hele leuke dingen ontdekt en ik mag zeggen dat ik voor mezelf DE ultieme gezonde lifestyle heb gevonden..die elke mongool vol kan houden.
Gezond eten en je lichaam echt voeden, geeft je zoveel plezier.
Ik ben de hele dag springerig, als zo'n healthchick uit L.A .![]()
Bruine Boterham met Raas?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:04 schreef MaRySe het volgende:
Ik eet om 6 uur wraps en als ik vanacht thuiskom BB met R
Haha, grappig!quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:31 schreef MaRySe het volgende:
[..]
BB met R, zo heet het
Bruine bonen met rijst..
moet ik ook weer eens maken, lekker hoorquote:
"Pomtayer" is dat surinaamse pom?? met rijst?quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:05 schreef pos het volgende:
[..]
moet ik ook weer eens maken, lekker hoor![]()
zekerquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:10 schreef danni het volgende:
[..]
"Pomtayer" is dat surinaamse pom?? met rijst?
Shark, kap eens, we weten dat je heel pissig bent omdat Euc je een google-hoer had genoemd (ok niet helemaal, maar je snapt het wel).quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:05 schreef Shark.Bait het volgende:
Googlade met googlesaus, inclusief gegooglede vegetarisch googles
bijna hetzelfde als gisteren, had nog restje komkommer, paprika en andere zooi, een soort griekse salade dus, met vegetarische schnitzel--die vind ik wel lekker
Mmm.... (*aan eetstokjes denkt+die bzorgfolder voor morgenquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:19 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Shark, kap eens, we weten dat je heel pissig bent omdat Euc je een google-hoer had genoemd (ok niet helemaal, maar je snapt het wel).
Wij eten Chinese mie met rundvlees, champignons, paksoi en dan soja-knoflooksausje erover.
Het lijkt niet alleen lekker, het ís ook lekkerquote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:16 schreef addie84 het volgende:
het recept van doekes ( Wat eten we vandaag, #38. ) uit het vorige topic lijkt me erg lekker! Maar zou het lekker zijn als ik er een simpele (veld)salade bij doe, met wat indonenische kruiden eroverheen?
Geen bezorgfolderquote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:23 schreef danni het volgende:
[..]
Mmm.... (*aan eetstokjes denkt+die bzorgfolder voor morgen)
![]()
we gaan het zaterdag proberenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:30 schreef Doekes het volgende:
[..]
Het lijkt niet alleen lekker, het ís ook lekker![]()
Ik heb het toevallig gisteren nog gemaakt, deze keer met kipfilet (de rundvleesreepjes waren op) en een mix van erwten en boontjes. En zonder koriander. Is ook erg goed te doen, maar die koriander geeft toch wel iets extra's.
Een salade erbij zou zeker niet misstaan. Ik weet niet of Indonesische kruiden lekker zijn, want ik ken ze niet, maar dat zal vast wel.
Veel eetplezier!![]()
Doe eens een receppie daarvan als ik terug ben van Schotlandquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:12 schreef Oblivion het volgende:
Zalmmoot met wasabi-sojasaus...
Iets met krieltjes. En een grote salade....
Oh en meloen en ham vooraf...![]()
Lekker, lekker en lekker!![]()
Ik ben niet lui maar vind het zonde als ik zo lang bezig ben geweest in de keuken.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:19 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Geen bezorgfolder![]()
Zelf maken, veel lekkerder en verser
Je weet precies wat er in gaat als je het zelf maakt![]()
(kan wel een receppie geven als je wil)
Het was lekkerquote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:14 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Chow Mein, haha hoop dat ik het zo goed schrijf
Kipfilet met paprika, taugé en noodles!
Nou het is eigenlijk heel erg makkelijk, maar ik heb het even nog makkelijker gemaaktquote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:56 schreef danni het volgende:
[..]
Ik ben niet lui maar vind het zonde als ik zo lang bezig ben geweest in de keuken.
Om vervolgens zelf te zien wat ik heb klaargemaakt.
daarom kook ik ook nog zelden uitgebreid voor mezelf.
Ik woon nl. op mezelf.
Ik doe het wel een keertje als ik vrienden uitnodig om bij me te komen eten
(En dan gebruik iok jou recept)
*druk noteert recept van bbq-kip![]()
Oeh, altijd lekker.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:19 schreef DaCybrSrfr het volgende:
Lasagna bolognese
quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:19 schreef BBQ-kip het volgende:
Shark, kap eens, we weten dat je heel pissig bent omdat Euc je een google-hoer had genoemd (ok niet helemaal, maar je snapt het wel).
Farfallequote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:20 schreef shiNinG_staR het volgende:
Vlindertjes-pasta (weet de officiele naam zo niet)
Ik ook! Helaas ben ik de enige hier die het lust...quote:
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:30 schreef danni het volgende:
Ooooooooh...
Is hier iemand die hier een recept heeft voor surinaamse pom?
(yum-yum... vroeger welles gegeten, tomaet en kip en groentes erdoorheen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |