Een kilo gehakt?! Toch niet alleen voor jouzelf hoop ik?quote:Op zondag 17 juli 2005 00:16 schreef Faithz het volgende:
Ik heb vanavond het volgende gemaakt:
Ingrediënten
225 gr rundergehakt - 450 gr kalfsgehakt - 225 gr varkensgehakt - 3/4 kop broodkruim of paneermeel - 5 teentjes knoflook, fijngehakt - 2 eieren - 1/2 theelepel nootmuskaat - 2 theelepels zout - 3/4 theelepel vers gemalen peper - bloem om te bestuiven - 3 eetlepels olijfolie - 1 middelgrote ui, grofgehakt - 1 groene paprika, in repen- 1 kleine tomaat, ontveld en grofgehakt - 1/2 kop droge witte wijn - 3/4 kop kippeboulllon - zout- vers gemalen peper
Bereiding
Roer in een schaal de diverse gehaktsoorten door elkaar met het broodkruim of paneermeel, 4 teentjes knoflook, de eieren, nootmuskaat, zout en peper. Vorm er balletjes van ter grootte van een bitterbal en bestuif deze met bloem. Verhit de olie in een ruime pan. Bak de gehaktballetjes hierin aan alle kanten goed bruin. Voeg dan de ui, het overgebleven teentje knoflook en de paprika toe en laat dit alles pruttelen tot de ui zacht is. Doe de tomaat, wijn, bouillon, zout en peper erbij. Afdekken en 45 minuten laten pruttelen. (Kan van tevoren klaargemaakt worden.)
Samen met gebakken aardappeltjes, lekkere salade en stokbrood met kruidenboter.![]()
Dat is dus uit eten geworden zie recensie.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:39 schreef Bluezz het volgende:
Morgen Nasi van de chinees (die we in de diepvries hadden bewaard) opleuken met prei, ham en ei
Dat gaat wel doorquote:Zondag BBQ waarop saté ajam/gemarineerd, hamburgertjes en gekruide grote garnalen, kastanje-champignons in bacon gerold...
met sla, stokbrood sausjes rosé en dat allemaal onder de bloemendaelsche zon![]()
4 personen en hadden er eigenlijk met 5 of 6 mensen van kunnen eten (in combi met stokbrood een aardappeltjes).quote:Op zondag 17 juli 2005 17:13 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Een kilo gehakt?! Toch niet alleen voor jouzelf hoop ik?
Jeetje klinkt goed zeg die jam!!! Ik kreeg laatst een potje eigengemaakte jam van een vriendin, echt heel lekker!!!quote:Op zondag 17 juli 2005 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Vandaag een heerlijke pan Nasi.
Met salade en chocolade taart met walnoten ijs na.
Lekker droog wit wijntje erbij .
Mijn zus en haar tweede dochter kwamen langs. Hun verblijd met jams die ik had gemaakt vanochtend. Had aalbessengelei gemaakt (aalbessen met suiker gekookt, en dat door een zeef gehaald, daarna nog wat pectine om te binden)
En bosvruchten jam, Aardbeien, witte en rode aalbessen, bramen, frambozen, kersen, cassis, kruisbessen en blauwe bessen.
Allemaal uit eigen tuin.
Dat staat er nog. Ben naar de AH to Go geweest een heb een sandwich met zalm en een met krabsalade op, wat sushi en fruitslade.quote:Op zondag 17 juli 2005 11:18 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat wordt het restant van de aardappelsalade met haring in tomaten saus en mais.
Da's lang geleden voor mij, er waren weken dat ik het twee keer per week at.quote:Op maandag 18 juli 2005 15:21 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Pilav
Home made?quote:
Nee geen home made. Die hebben we nog van onze trip naar Engeland.quote:Op maandag 18 juli 2005 16:34 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Home made?
Ik heb ze vorige week gegeten., vond de vulling niet top, maar kan natuurlijk heel goed elders veel lekkerder zijn![]()
En nu als toetje boerenchocoladevlaquote:Op maandag 18 juli 2005 18:07 schreef clauwheee het volgende:
Mie met roerbakgroenten, kip en milde kerriesaus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |