abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28612265
hier verder

vorige deel

Coldplay 07-juli 2005 Gelredome Arnhem deel 2

[ Bericht 46% gewijzigd door Xlarge op 08-07-2005 01:53:40 ]
pi_28612274
pi_28612298
zet deze ook even in de OP

vorige deel: Coldplay 07-juli 2005 Gelredome Arnhem deel 2
  vrijdag 8 juli 2005 @ 01:49:52 #4
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28612306
zelfde foto als net toch?.. nja, ga nu pitten... post morgen wel wat
In the quiet words of the Virgin Mary... come again.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 8 juli 2005 @ 01:50:43 #5
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28612314
nog ff

kan nog helemaal niet slapen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_28612341
*net thuiskomt*
met de auto gaan we dus ook niet volgende keer...omg...

concert was wel relaxt, lekker vooraan.

vertigo: het publiek zei het eigenlijk al. zanger: "dit is het laatste nummer." publiek:" jeeeeee!!"

aschcroft, komt klappend met z'n schoenen het podium laat ze vallen en doet z'n ding, volgens mij had tie wat verkeerds gerookt want kan blijkbaar echt niet tegen licht. had niet verwacht dat tie zo goed was. lekker voorprogamma.

coldplay was helemaal in orde, bijna alle ouwe en nieuwe shit kwam voorbij en het was genieten. alleen 1 minpuntje: na anderhalf uur ging de stekker eruit. had nog wel op een halfuurtje langer gehoopt zoals bij vorige concerten die ik heb meegemaakt.

coldplay is en blijft voor de rest een superband
*cd'tje erin mikt*
見なさい! 日本語!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 01:53:04 #7
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28612344
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 01:50 schreef rubbereend het volgende:
nog ff

kan nog helemaal niet slapen
nee ik ook niet, zit nog steeds X&Y te draaien... maar morgen toch werken, dus moet wel
pi_28612355
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 01:49 schreef pascalheister het volgende:
zet deze ook even in de OP

vorige deel: Coldplay 07-juli 2005 Gelredome Arnhem deel 2
gedaan
pi_28612376
pi_28612379
Het was gewoon heilig
Nee ik ben geen 14
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 8 juli 2005 @ 01:56:08 #11
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28612386
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 01:53 schreef Hansnr8 het volgende:

[..]

nee ik ook niet, zit nog steeds X&Y te draaien... maar morgen toch werken, dus moet wel
zelfde probleem, mijn wekker gaat weer om 7.00
maar k geniet nog ff na
op de radio was trouwens een opname van Lowlands, kan mezelf nog steeds voor mn kop slaan dat ik daar destijds niet ben gaan kijken, dat had echt bijzonder geweest ze zien in 2000 in een kleine tent op Lowlands en dan in 2005 in t Gelredome
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 8 juli 2005 @ 01:58:09 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28612412
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 01:52 schreef remondepemon het volgende:

aschcroft, komt klappend met z'n schoenen het podium laat ze vallen en doet z'n ding, volgens mij had tie wat verkeerds gerookt want kan blijkbaar echt niet tegen licht. had niet verwacht dat tie zo goed was. lekker voorprogamma.

Ashcroft: "Put the fucking light down" en hoppa hij zet zn zonnebril op
DeLuna vindt me dik ;(
pi_28612432
WAT KUT! TERING NIET NORMAAL. Eerst als varkens de bus in (na langer wachten dan dat het concert zelf duurde!) Toen iedere randwijk van Arnhem gezien vanuit een over-over-over volle bus vervolgens naar de WEI waar je auto stond te genieten van zn avondje uit voor 8 euro! om daarna nog eens een tering tijd te moeten wachten om uit de wei te komen. Om daarna NIET de goede kant op te mogen rijden om vervolgens een pokke eind om te rijden voor je weer op een beetje doorgaande weg komt en je tour kunt vervolgen... bah bah laat ik maar niets zeggen over het KROMME betaalsysteem van Gelredome (consumptie 2,60 !! wat je alleen kunt betalen met plastic geld van 5, 10 of 20 euro) pleur toch op!
Een (kort) concert van Coldplay wordt écht gewoon gebruikt op deze manier. BAH

Ohja, het voorprogramma was ook mega-ruk op het allerlaatste nummer na dan. Sjeez wat een droeve elend was dat vandaag.

Maar Coldplay zelf was natuurlijk meesterlijk!
geen commentaar
pi_28612454
Zooo ben ook net thuis...
Wat een ellende met die klotebussen zeg...

MAAAAAAAAAR, concert was geweldig...
Ik vond Vertigo persoonlijk ook best heel erg cool, lekker wakker worden na dat lange wachten...
Die Aschcroft kerel vond ik ook heel goed....

En Coldplay was briljant, was een beetje aan de korte kant vond ik maar dat komt ook wel omdat de tijd vliegt bij zoveel mooie nummers... Stonden lekker vooraan dus dat was toppie...

Maar ga nu pitten, is morgen weer vroeg dan
pi_28612456
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 01:59 schreef Smirnoff_ice het volgende:
WAT KUT! TERING NIET NORMAAL. Eerst als varkens de bus in (na langer wachten dan dat het concert zelf duurde!) Toen iedere randwijk van Arnhem gezien vanuit een over-over-over volle bus vervolgens naar de WEI waar je auto stond te genieten van zn avondje uit voor 8 euro! om daarna nog eens een tering tijd te moeten wachten om uit de wei te komen. Om daarna NIET de goede kant op te mogen rijden om vervolgens een pokke eind om te rijden voor je weer op een beetje doorgaande weg komt en je tour kunt vervolgen... bah bah laat ik maar niets zeggen over het KROMME betaalsysteem van Gelredome (consumptie 2,60 !! wat je alleen kunt betalen met plastic geld van 5, 10 of 20 euro) pleur toch op!
Een (kort) concert van Coldplay wordt écht gewoon gebruikt op deze manier. BAH

Ohja, het voorprogramma was ook mega-ruk op het allerlaatste nummer na dan. Sjeez wat een droeve elend was dat vandaag.

Maar Coldplay zelf was natuurlijk meesterlijk!
Neem nog een Smirnoff
Nee ik ben geen 14
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 8 juli 2005 @ 02:02:19 #16
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28612466
na afloop zei k dat t wel aardig was en dat t voorprogramma (Ashcroft) beter was dan Coldplay.... geweldig die gezichten om me heen
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 8 juli 2005 @ 02:03:57 #17
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28612488
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 01:59 schreef Smirnoff_ice het volgende:
WAT KUT! TERING NIET NORMAAL. Eerst als varkens de bus in (na langer wachten dan dat het concert zelf duurde!) Toen iedere randwijk van Arnhem gezien vanuit een over-over-over volle bus vervolgens naar de WEI waar je auto stond te genieten van zn avondje uit voor 8 euro!
nja, die 8 euro vond ik opzich niet zo'n probleem.. heb er toch zo'n 5 uur gestaan, dus 1.60 per uur ofzo.... bij geldredome zelf was om half 7 ook nog best veel plekken vrij trouwens.....
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 8 juli 2005 @ 02:07:26 #18
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28612535
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 02:03 schreef Hansnr8 het volgende:

[..]

nja, die 8 euro vond ik opzich niet zo'n probleem.. heb er toch zo'n 5 uur gestaan, dus 1.60 per uur ofzo.... bij geldredome zelf was om half 7 ook nog best veel plekken vrij trouwens.....
ja k had verwacht dat t daar druk zou zijn maar k had daar makkelijk kunne parkeren
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 8 juli 2005 @ 02:15:54 #19
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_28612637
Net thuis, wat heerlijk!! Ik ging vanmiddag zonder kaartje naar Arnhem, kon van een paar Engelsen een (zit)plaats overkopen, en heb de hele avond met hun van Coldplay genoten! Het duurde helaas wat kort, maar het was alsnog megagoed Jammer dat het busvervoer naar het station kud was geregeld, we hebben een klein halfuurtje moeten lopen... wel fijn dat er een extra trein naar Zwolle reed. Inclusief krantengevechten door de hele coupé

Vertigo vond ik ruk, Richard Ashcroft megagoed!
Seriously!?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 8 juli 2005 @ 02:19:06 #20
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28612686
toen die gast van Vertigo zei dat ze hun laatste liedje gingen doen werd er gewoon gejuicht iedereen blij dat ie ging
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 8 juli 2005 @ 02:24:24 #21
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_28612747
Iemand by the way de setlist nog in z'n hoofd?
Seriously!?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 02:27:10 #22
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28612782
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 02:24 schreef ImPrEzA het volgende:
Iemand by the way de setlist nog in z'n hoofd?
niet in volgorde, en vast ook niet allemaal... maar weet deze nog... mis er vast nog wat..

Clocks
God put a smile....
Yellow
Scientist
politics(toch?)
White shadows
Swallowed in the sea
Talk
low
till kingdom comes
Fix you
square one
pi_28612800
politics idd, was de tweede. en warning sign was er ook. in my place aswell
見なさい! 日本語!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 02:36:16 #24
124594 Myra
Lieveheersmeisje ;)
pi_28612862
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 02:29 schreef remondepemon het volgende:
politics idd, was de tweede. en warning sign was er ook. in my place aswell
Wow, het was in 1 woord GEWELDIG
Nothing is worth doing, except what the world says is impossible...;)
pi_28612989
Wij hadden de auto op 10 min loopafstand staan van het Gelredome, ergens in een woonwijk. Geen 8 EUR parkeergeld Via industrieterrein snelweg op en om kwart voor 12 thuis, geen minuut in de file gestaan of iets dergelijks. Ideaal
  vrijdag 8 juli 2005 @ 02:50:41 #26
124594 Myra
Lieveheersmeisje ;)
pi_28613016
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 02:48 schreef Klingon het volgende:
Wij hadden de auto op 10 min loopafstand staan van het Gelredome, ergens in een woonwijk. Geen 8 EUR parkeergeld Via industrieterrein snelweg op en om kwart voor 12 thuis, geen minuut in de file gestaan of iets dergelijks. Ideaal
Pffffffffff, en wij hadden al dat ge-emmer met de pendelbussen. Die hele communicatie daar liep langs elkaar heen Naja, op een gegeven moment werd ik er zo flauw van dat ik alleen maar lacherig werd...(totdat ik op blote voeten moest sprinten omdat we anders de extra trein zouden missen )
pi_28613048
Square One
Politik
Yellow
Low
Speed Of Sound
God Put a Smile Upon Your Face
Warning Sign
Clocks
Everything's Not Lost
White Shadows
The Scientist
Til Kingdom Come
Don't Panic
Talk
----------------
Swallowed In The Sea
In My Place
Fix You

Volgens mij was dit het wel een beetje, kan nog een nummertje missen. Weet niet meer precies waar Clocks hoort trouwens.
pi_28613251
panorama-foto met mn nieuwe telefoon

http://members1.chello.nl/hjpm.cornelissen/Foto/Panorama.JPG

heb ook nog een hoop filmpjes, maar het geluid en beeld is vrij bagger. Je herkent de nummers wel, maar het microfoontje van de telefoon heeft redelijk wat te voorduren gehad merk ik

[ Bericht 37% gewijzigd door Retarded op 08-07-2005 03:20:29 ]
  vrijdag 8 juli 2005 @ 03:18:56 #29
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_28613292
Geweldig, fantastisch, super, etc. Wat heb ik genoten! Had wel gehoopt dat ze nog een (tweede) keer zouden terugkomen voor een toegift. Trouble en Amsterdam had ik graag nog gehoord.

Het vervoer terug was inderdaad wat jammerlijk geregeld. Wij zijn op een gegeven moment maar gaan lopen naar het station, half uurtje, maar volgens mij uiteindelijk niet zo'n slechte keus. Op Utrecht CS ging het later ook niet helemaal lekker (trein in, overvol, reed niet, weer uit, andere trein in, etc.). Maar we zijn weer thuis en ach, je moet er wat voor hebben. Klein smetje op de avond, maar niet meer dan dat. Concert maakte het wat mij betreft meer dan goed.
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 01:55 schreef pascalheister het volgende:
[afbeelding]
Waar zat je? Aardig vanuit mijn positie deze foto zo te zien.
pi_28613502
Hier staan wat links naar filmpjes tijdens het concert.
pi_28614720
Pfffiiieuw ben weer aan het werk
Of ja, zit koffie te drinken hiero, het is niet zo druk...

Weet iemand waar in godsnaam al dat water vandaan kwam wat ik zag toen ik terugliep ?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 09:36:08 #32
16632 Xlarge
========
pi_28615136
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 02:48 schreef Klingon het volgende:
wij hadden precies hetzelfde gedaan , de auto stond in een wijk bij het Gelredome.
Het zag er wel een beetje ghetto achtig uit , maar uiteindelijk is dat een goed idee geweest
  vrijdag 8 juli 2005 @ 09:51:53 #33
53167 Ri-Klain
klein zwart schaapje
pi_28615337
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:02 schreef vanBoeschoten het volgende:

Weet iemand waar in godsnaam al dat water vandaan kwam wat ik zag toen ik terugliep ?
Ja dat vraag ik mij nu ook af. Ik zag in ieder geval het schoonmaak-leger al paraat staan met hun bezems terwijl iedereen nog naar buiten moest. Konden ze niet ff wachten met de boel onder laten lopen? We moesten zeker snel weg, zodat ook zij lekker vroeg naar huis konden

P.s. het shirt heeft het btw overleefd
Of niet soms?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:12:53 #34
39838 spenky
ja, zit je dan
pi_28615675
vonnut ook wel tof dattie nederlandse dingen door de texten gooide... verder vonnik het ook super . alleen met die bussen was brak dus zijn maar met de taxi gegaan
Wie niet waagt doet niet...
Fotoboekje
:)
pi_28616063
Super concert! Zeker voor herhaling vatbaar. Stonden redelijk achteraan op het veld, maar konden de video schermen goed zien.

Van Richard Ashcroft kende ik alleen het laatste nummer, rest vond ik ook niet echt geweldig.

Parkeren was alleen een drama. Eerst een kwartier gewacht, toen toch maar besloten om naar de Mac te gaan. Bij terugkomst waren de aanwezig auto's nog maar zo'n 5 meter opgeschoten. Hierna ging het wel lekker snel en waren we rond 1 uur thuis.
pi_28616112
Het was echt geweldig. . Vertigo vond ik nog nieteens zo slecht, die zanger deed me alleen aan Dinand van Kane denken. Richard Ashcroft vond ik geweldig, vooral Bittersweet Symphony en The Drugs Don't Work.
En dan Coldplay was natuurlijk helemaal fantastisch. We stonden in het voorste vak, dus we konden alles goed zien. Met de lichten enzo zag het er allemaal heel erg gaaf uit. Hij zong ook erg goed, daar was ik wel blij mee, want ik heb ook live-opnames gehoord van Coldplay die qua zang best kut zijn. Maar dat was nu dus niet. Ik vond het echt geweldig en heb anderhalf uur staan genieten. Alleen jammer dat ze Amsterdam en Trouble niet deden, maar ach. Het was top. .

Over de bussen zeg ik maar gewoon niks meer.
pi_28616467
Draaiden ze veel X&Y nummers of pakte ze meer van het oude album?
BlaBlaBla
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:55:27 #38
13846 insaniac_2oo1
insaniac_2oo1
pi_28616470
Het was geweldig!
We waren rond 17u45 bij de gelredome, en konden naast de gelredome parkeren.
Daarna nog tot een uur of 7 lekker buiten in het zonnetje gezeten, en daarna naar binnen om naar Richard Ashcroft te kijken.
Vond het niet geweldig, op loneley soul van Unkle na. En bittersweet symphony natuurlijk!

En coldplay was helemaal geweldig. Hoogtepunt voor mij was Square one, gevolgd door Politik! (owja, en fix you )

[ Bericht 8% gewijzigd door insaniac_2oo1 op 08-07-2005 11:01:12 ]
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:18:55 #39
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_28617197
quote:

zal wel condens zijn geweest wat via de afwatering naar het laagste punt loopt.

Ok, mijn ervaring dan:

Voorprogramma:
Kwamen rond 19.00 binnen, en Richard Ashcroft begon.... Wat ruk zeg. Ik heb maar drie goede nummers gehoord eigenlijk (en ja, dat waren Bitter sweet symfony, the drugs don't work en Song for the lovers: allemaal nummers van the Verve): z'n solo nummers zijn dus echt bagger, het was echt "gooi je zelf voor de trein" muziek. En wat kansloos: een orkestbandje met drummer, bassist en gitarist: zet er dan gewoon een band neer klaploper!

Coldplay
Ze begonnen meteen met een van mijn favorieten: Square One. En wat was het concert geweldig, helemaal top. Ik snap dan absoluut niet het geklaag van de "muziekkenners" gisternacht op 3FM: Coldplay zou geen stadionband zijn, het geluid te slecht, Chris Martin slecht bij stem.. Wat een BS allemaal. Geen stadionband? Zowel de band als het publiek ging uit hun dak, vette lichtshow en videoscreens, wat zeuren ze toch? Geluid slecht? Absoluut geen last van gehad. Ja tis een stadion, wat verwacht je dan: het geluid van een studio? En Chris Martin slecht bij stem? Ga toch weg, ik heb hem haast nog nooit zo zuiver horen zingen.

Kortom: perfecte avond gehad!
Bij tijd en wijle aanwezig...
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:22:00 #40
14589 PostManBart
The deliverer
pi_28617285
Ik stel allereerst: COLDPLAY WAS GEWELDIG, FANTASTISCH!

Maar een aantal dingen zijn me toch niet helemaal bevallen:
- Voor het concert en tijdens het concert liep bij ons de vloer onder. Waar dat water vandaan kwam, geen idee! Maar ik heb niet kunnen springen, want dan zouden de mensen om mij heen erg boos worden.
- Anderhalf uur leek me wat aan de korte kant. Ik had verwacht dat ze wel wat langer zouden spelen.
- Na het concert de hele stroom het stadion uit. We stonden in het voorste vak, dus het heeft even geduurd voordat we buiten waren.
- Het busvervoer was bepaald niet fijn! Tackleberry (ook lid van dit forum) en ondergetekende hadden geluk dat we redelijk snel een bus hadden gevonden, maar het was dringen. Ik had echt het idee dat ik werd platgedrukt toen ik die bus in probeerde te komen, verder zaten we met velen op elkaar in die bus.

Overigens denk ik dat als je bij het stadion geparkeerd had, je ook niet echt veel beter uit was geweest, want er stond volgens mij nog een behoorlijke file de stad uit. Wij hadden vanaf de parkeerplaats in de buurt van een of andere recreatieplas een alternatieve route waardoor we zo de snelweg op waren. Dat was dan nog ons enige geluk. Toen we eenmaal op de parkeerplaats waren, waren we ook zo weg.

Sorry voor dit negatieve bericht, maar Coldplay was voor mij echt fantastisch!
Ik bezorg al uw posts aan de FOK!server!
pi_28617302
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 03:18 schreef Veerboot het volgende:
Geweldig, fantastisch, super, etc. Wat heb ik genoten! Had wel gehoopt dat ze nog een (tweede) keer zouden terugkomen voor een toegift. Trouble en Amsterdam had ik graag nog gehoord.

Het vervoer terug was inderdaad wat jammerlijk geregeld. Wij zijn op een gegeven moment maar gaan lopen naar het station, half uurtje, maar volgens mij uiteindelijk niet zo'n slechte keus. Op Utrecht CS ging het later ook niet helemaal lekker (trein in, overvol, reed niet, weer uit, andere trein in, etc.). Maar we zijn weer thuis en ach, je moet er wat voor hebben. Klein smetje op de avond, maar niet meer dan dat. Concert maakte het wat mij betreft meer dan goed.
[..]

Waar zat je? Aardig vanuit mijn positie deze foto zo te zien.
deze foto vond ik op het Coldplayfansforum, ik zelf stond op het veld rond de middenstip
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 8 juli 2005 @ 11:28:40 #42
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28617459
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 03:14 schreef Retarded het volgende:

heb ook nog een hoop filmpjes, maar het geluid en beeld is vrij bagger. Je herkent de nummers wel, maar het microfoontje van de telefoon heeft redelijk wat te voorduren gehad merk ik

hee zie ik daar mezelf helemaal vooraan staan
DeLuna vindt me dik ;(
pi_28617498
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:55 schreef Soldier2000 het volgende:
Draaiden ze veel X&Y nummers of pakte ze meer van het oude album?
dit was de lijst ongeveer geloof ik

Square One
Politik
Yellow
God put a smile upon your face
Speed of sound
Low
Warning Sign
Everything´s not lost
White shadows
The Scientist
Till Kingdom come
Don´t Panic
Clocks
Talk
----
Swallowed in the sea
In My Place
Fix You
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 8 juli 2005 @ 11:35:19 #44
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28617672
nog steeds balen dat ze Trouble niet deden, ben er voor mezelf nog niet uit welk concert beter was, in de HMH of deze
DeLuna vindt me dik ;(
pi_28617780
vond op het Coldplayfansforum nog wat filmpjes in dit topic

http://www.coldplayfans.nl/forum/viewtopic.php?t=1809&postdays=0&postorder=asc&start=80
pi_28617790
Ik heb ook een geweldige avond gehad. Ik hoopte dat ze zouden openen met Politiks, net als bij de vorige tour... maar vond Square One ook erg super, en toen ze daarna meteen overgingen naar Politik kreeg ik rillingen op mijn rug. Yellow daarna, meteen een van mijn favoriete nummers. Hoogtepunt van mijn avond was toch wel Clocks, wat ik eigenlijk een wat minder nummer vind/vond.

Na het concert meteen naar de auto gerend, maar toch nog een half uur moeten wachten voordat we wegreden. Mag de pret niet drukken, ik heb een topavond gehad!
pi_28617926
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 01:52 schreef remondepemon het volgende:
coldplay was helemaal in orde, bijna alle ouwe en nieuwe shit kwam voorbij en het was genieten. alleen 1 minpuntje: na anderhalf uur ging de stekker eruit.
Zo'n grote act en dan maar 1,5 uur spelen, wat betaalde je voor een kaartje?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:53:21 #48
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_28618217
45 euro ongeveer voor staplaatsen

Ach U2 wordt nog gekker: misschien net tegen de 2 uur voor 75 euro
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:54:17 #49
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_28618251
Vond het een steengoed concert, mooie lichtshow, een vrolijke chris, goed uitgevoerd. Wat ik wel mis is dat de meeste nummers erg plichtmatig worden neergezet, er wordt niet even lekker een paar minuten gejamd ofzo. Coldplay is net een jukebox. En ik vond dat teveel tophits teveel aan het beging gespeeld waren. En 1,5 uur is best kort ja.
Verder niets dan lof. En mensen die over de bussen klagen, ik vond het best goed geregeld, niemand is hier zeker naar die beruchte dancevalley geweest?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:03:38 #50
124169 Chanandler
Kijk, het zit zo:
pi_28618539
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 03:14 schreef Retarded het volgende:

Ey vet, ik zat vlak naast jou blijkbaar

Vond het wel lache, alleen was het voorprogramma idd echt zwaar klote.

Toen ze clocks ging spelen, en op het eind steeds sneller speelde dat was toch wel het mooiste van alles, iedereen steeds sneller klappen en de lichten deden mee. Was echt supertof.

Alleen die bussen waren ECHT een ramp hoor. Wij stonden zo langs zo'n halte te wachten aan de zijkant, precies bij het halte bord, rijd die tering bus helemaal door naar voren, en dat herhaalde zich iets van 10 keer ofzo. Uiteindelijk was de hydrauliek kapot van de deuren en hebben mensen ze gewoon open geforceerd enzo
Op zaterdag 18 februari 2006 12:35 schreef mvdlubbe het volgende:
Ga negers pesten, kutmongool.
pi_28618679
Coldplay was zo GAAF!!!
Stond lekker in het voorste vak dus ik heb het allemaal goed kunnen zien, Al was het maar 1.5 uur het was wel de beste 1.5 uur van dit jaar Hele goede lichtshow vooral bij Clocks dat was zo vet. en het einde van de scientist dat gewoowoo was ook super. Ik kan niets anders zeggen dat dit een super concert was.

Richard ashcroft was ook superchill als voorprogramma, en ik vond die Vertigo gasten minder maar was niet leuk van iedereen dat ze gingen juichen toen hij zei "Dit is ons laatste liedje"

Verder moet ik zeggen dan ik de pendelbus heen wel genomen heb maar terug heb ik gelopen, waar ik later spijt van kreeg want we hadden de laatste trein naar Utrecht centraal genomen en hadden hierdoor de laatste trein naar Hilversum gemist. dus zijn er toen maar wat ouders wakker gemaakt
quote:

Ik dacht dat dat bier was:P
pi_28618793
Het geluid was ook niet om over naar huis te schrijven
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 8 juli 2005 @ 12:13:38 #53
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28618820
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:54 schreef err het volgende:
Vond het een steengoed concert, mooie lichtshow, een vrolijke chris, goed uitgevoerd. Wat ik wel mis is dat de meeste nummers erg plichtmatig worden neergezet, er wordt niet even lekker een paar minuten gejamd ofzo. Coldplay is net een jukebox. En ik vond dat teveel tophits teveel aan het beging gespeeld waren. En 1,5 uur is best kort ja.
Verder niets dan lof. En mensen die over de bussen klagen, ik vond het best goed geregeld, niemand is hier zeker naar die beruchte dancevalley geweest?
jawel daar was ik ook die verhalen heb ik dus ook staan te vertellen gisteren tijdens het wachten op de bussen
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 8 juli 2005 @ 12:14:43 #54
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28618857
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:12 schreef RuiDaSilva het volgende:
vooraan was t zeker voor een stadionconcert
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:15:41 #55
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_28618885
Ik had een kopie ( ) van de Live 2003 DVD, maar ik MOET nu de originele hebben. Heeft iemand die nog ergens goedkoop gespot? Wel DTS uiteraard
pi_28618959
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:15 schreef greatgonzo het volgende:
Ik had een kopie ( ) van de Live 2003 DVD, maar ik MOET nu de originele hebben. Heeft iemand die nog ergens goedkoop gespot? Wel DTS uiteraard
Hij heeft tijden voor 9,99 bij de Van Leest gelegen. Of dat nog is weet ik niet.
pi_28619167
Parkeren was dramatisch zeg, al het verkeer vanuit het zuiden werd omgeleid.
vanaf de A15 werd je omgeleid via de A50 en A12 naar Arnhem Noord (?????????????) om vervolgens heel Arnhem door te rijden (met totaal onbegrijpelijk bewegwijzering voor de Coldplay parkeerplaatsen), om vervolgens (WEER) de Rijn over te steken en te ontdekken dat alles en iedereen zo dwars door elkaar heen gestuurd werd dat zowel op Oost-West Als op Zuid-Noord wegen het aan beide klanten compleet vaststond.

Als ze al het verkeer uit het zuiden nou gewoon via A15-A325 sturen is het al veel simpeler.
En dan 8 Euro betalen voor een weiland 1.5 km verderop

Gelukkig heb je ook eigenwijze mensen die al weten dat je al dit soort verwijsborden moet negeren, gewoon recht op je doel af rijden, met af en toe wat Zuid Italiaanse rijmethoden, en hun auto dan gewoon ergens dichtbij neermikken

Anyway, het concert: Wel aardig. Goede show, goede belichting, geluid goed op de bas na (bij zware bas werd dit vervormd tot 1 bromtoon). Zang was aardig maar toch met naar mijn mening te veel missers, soms zelfs ronduit vals (zeker in de toegift).
Show: ja eigenlijk te kort voor de prijs, naar mijn mening.

Consumties nuttig ik nooit in concerthallen waar je moet betalen via zo'n (@^%#%$#%$@(!)#% kaarten systeem, ik drink ervoor en erna wel.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_28619593
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:18 schreef greatgonzo het volgende:

Geluid slecht? Absoluut geen last van gehad. Ja tis een stadion, wat verwacht je dan: het geluid van een studio? En Chris Martin slecht bij stem? Ga toch weg, ik heb hem haast nog nooit zo zuiver horen zingen.
Als je hem niet met regelmaat en dus te vaak vals hebt horen zingen, mankeert er wat aan je gehoor (en is je zin ervoor dus ook al niet serieus te nemen).

Niet dat ik het slecht vond of me niet vermaakt heb, maar vals = vals, simpel.
pi_28619735
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:12 schreef RuiDaSilva het volgende:
waar heb je gezeten? onder de grond ofzo
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:55:44 #60
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28620160
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:42 schreef pascalheister het volgende:

[..]

waar heb je gezeten? onder de grond ofzo
idd... kan niet vergelijken met andere concerten, maar vond het niet storend iig

voor de luie mensen onder ons, ff alle filmpjes uit dat andere forum:

www.rubenonline.nl (paar filmpjes onder de tekst)

http://www.xs4all.nl/~ejn/049.AVI

http://www.xs4all.nl/~ejn/052.AVI

http://www.xs4all.nl/~ejn/053.AVI

http://www.xs4all.nl/~ejn/054.AVI

http://www.xs4all.nl/~ejn/041.AVI

http://www.xs4all.nl/~ejn/087.AVI

http://www.xs4all.nl/~ejn/063.AVI

http://www.xs4all.nl/~ejn/064.AVI

http://www.xs4all.nl/~ejn/075.AVI

http://www.xs4all.nl/~ejn/082.AVI
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:57:26 #61
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_28620212
Richard Ashcroft

Coldplay

Ik heb een fantastische avond gehad. Geweldig optreden.

Na het concert gewoon bijna één uur stil gestaan op de parkeerplaats, dat was wat minder dus. Dat ze dat na al die jaren(Gelredome staat er toch al bijna 10 jaar) nog niet goed kunnen regelen.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:00:49 #62
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28620353
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:57 schreef fanneke het volgende:
Richard Ashcroft

Coldplay

Ik heb een fantastische avond gehad. Geweldig optreden.

Na het concert gewoon bijna één uur stil gestaan op de parkeerplaats, dat was wat minder dus. Dat ze dat na al die jaren(Gelredome staat er toch al bijna 10 jaar) nog niet goed kunnen regelen.
wij stonden ook wel tijdje stil, maar naast ons stond gozer met grote subwoofer enzo achterin zijn kofferbak... deuren open en keihard coldplay eruit blazen... iedereen stond mee te genieten(wij ook dus)
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:08:37 #63
44699 err
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:16:30 #64
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_28621011
+:
- Goed geluid, kan beter maar niet slecht voor een stadion.
- Ashcroft de laatste paar nummers meegemaakt en dat klonk prima
- Coldplay was mooi
- Als eerste in de bus terug naar het parkeer weiland, snel de weg op richting Oosterbeek en van daar naar de snelweg gereden. (geen files gehad op de terugweg).

-:
- Wegwijzers naar afgelegen weiland om je auto te parkeren en daar ook nog 8 euro voor te moeten betalen!
- Betaalsysteem met kaarten prima, maar pas dan ook je prijzen aan! 2,60 voor een Bier maak er dan 2,50 van dan hoef je geen extra kaart te kopen...
- Waterballet linksvoor in het stadion, we zijn maar verhuisd naar midden achter.
Explore the World
pi_28621129
Mag ik jullie even wijzen op het volgende:

Coldplay - Speed Of Sound (Steve Porter remix)

Heerlijke remix
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:31:32 #66
13846 insaniac_2oo1
insaniac_2oo1
pi_28621599
Ik heb overigens niets te klagen over het parkeren!
Wij waren rond 17u45 bij de gelredome, en konden ook daar parkeren.
Na afloop teruggelopen naar de auto(in een paar minuten).
Daarna moesten we misschien een half uurtje, of misschien nog wel minder, wachten. En toen konden we zo'n beetje in een keer doorrijden.
Ik was dan ook erg verbaasd toen ik hier al die negatieve verhalen las over het vervoer. Ik heb vanmorgen al tegen allerlei mensen lopen te vertellen dat het vervoer zo goed geregeld was
pi_28621848
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 02:02 schreef rubbereend het volgende:
na afloop zei k dat t wel aardig was en dat t voorprogramma (Ashcroft) beter was dan Coldplay.... geweldig die gezichten om me heen
Hahaha, ja, een vriendin van me vroeg hoe ik het vond. Ik zei: "Ja, wel aardig...." Nou... als blikken konden doden...
pi_28622225
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:29 schreef pascalheister het volgende:

[..]

Square One
Politik
Yellow
Speed of sound
Low
Warning Sign
Everything´s not lost
White shadows
The Scientist
Till Kingdom come
Don´t Panic
Clocks
Talk
----
Swallowed in the sea
In My Place
Fix You
Ik heb in ieder geval (gelukkig ) Beautiful World nog gehoord. Dat vind ik hun mooiste liedje.

Voor de rest is het meeste al gezegd: het voorprogramma was kut (had ook eerst echt niet in de gaten wie het was. Toen BitterSweet symphony kwam, dacht ik dat hij het coverde tot ik merkte dat het er wel ERG goed op leek ). Coldplay was goed, al kreeg ik wel de indruk dat ze erg ontdaan waren door het Londen nieuws. Het geluid klonk niet zo heel erg goed. En terug met de bus was een ramp!
I am ambitious for a motley coat
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:49:37 #69
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28622278
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:37 schreef BalLon het volgende:

[..]

Hahaha, ja, een vriendin van me vroeg hoe ik het vond. Ik zei: "Ja, wel aardig...." Nou... als blikken konden doden...
nou, serieus.. er zat een vrouw naast ons... en je zag al gelijk toen ze binnenkwam dat ze er geen zin in had.. zat beetje ongeinterreseerd te kijken enzo, vrij snel aan het begin ging iedereen staan(hadden zitplaatsen), maar zij bleef zitten... toen coldplay wegging(voor toegift) waren ze ook gelijk weg.. Geef dan je kaartje aan iemand anders ofzo
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:57:44 #70
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_28622554
quote:

[..]

Square One
Politik
Yellow
Speed of sound
Low
Warning Sign
Everything´s not lost
White shadows
The Scientist
Till Kingdom come
Don´t Panic
Clocks
Talk
----
Swallowed in the sea
In My Place
Fix You
Helemaal goed

Coldplay stond al een tijdje op mij 'want-to-see' lijstje en gister was het dan eindelijk zover!
Kwam rond 18:15 aan in Arnhem, even de lijn bus gepakt aangezien het beetje druk was bij de pendels.Aangekomen bij de Dome waren we vrij snel binnen en mooi plekje opgezocht (links in het midden).

Vlak voor dat Coldplay begon was er een of andere leiding gesprongen (?), waardoor iedereen beetje naar rechts schoof, maar uiteindelijk stonden we toch in de nattigheid.

Concert was geweldig, heb staan genieten!!

Ik las (vorige topic) dat het volgende maand op 3fm komt? Wat is de bron daarvan?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 8 juli 2005 @ 14:14:48 #71
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28623052
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:57 schreef soul114 het volgende:

[..]

Helemaal goed

Coldplay stond al een tijdje op mij 'want-to-see' lijstje en gister was het dan eindelijk zover!
Kwam rond 18:15 aan in Arnhem, even de lijn bus gepakt aangezien het beetje druk was bij de pendels.Aangekomen bij de Dome waren we vrij snel binnen en mooi plekje opgezocht (links in het midden).

Vlak voor dat Coldplay begon was er een of andere leiding gesprongen (?), waardoor iedereen beetje naar rechts schoof, maar uiteindelijk stonden we toch in de nattigheid.

Concert was geweldig, heb staan genieten!!

Ik las (vorige topic) dat het volgende maand op 3fm komt? Wat is de bron daarvan?
dat was ik, op de terugweg was op de 3FM de Coldplay afterparty, daar kwam iemand met de band van t concert binnen end e dj vertelde dat en ze hebben één nummer gedraaid en als de opnames goed zijn gekeurd en geselecteerd dat wordt binnen een maandje of wat uitgezonden.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_28623530
quote:

[..]

Helemaal goed
..ik heb toch echt Beautiful World nog gehoord hoor...

Deden ze als tweede akoestische nummer.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:29:52 #73
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_28623582
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:14 schreef rubbereend het volgende:
dat was ik, op de terugweg was op de 3FM de Coldplay afterparty, daar kwam iemand met de band van t concert binnen end e dj vertelde dat en ze hebben één nummer gedraaid en als de opnames goed zijn gekeurd en geselecteerd dat wordt binnen een maandje of wat uitgezonden.
Oke, hopelijk zenden ze dan inderdaad hele concert uit en in de juiste volgorde, want dat doen ze meestal niet. Maar mij hoor je niet klagen .
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:29:56 #74
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28623587
paar foto's van mij(met telefoon gemaakt, niet bijzonder goed dus):

Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 8 juli 2005 @ 14:57:43 #75
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28624664

prachtig die foto's vooral met t licht vanaf het podium de zaal, kan k eindelijk goed zien hoe vol t stond achter me
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:03:20 #76
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_28624855
Het was super!!

Wel één rijdende file gehad van R'dam naar Arnhem, zaten 'm nog te knijpen of we op tijd zouden komen. We arriveerden rond 19.30 bij 't Gelredome en konden voor ingang R parkeren Niks geen bus whatever. En na afloop waren we in 10 minuten buiten én van het terrein af! Niks file!

Het geluid vond ik weer bagger, zoals altijd in het Gelredome worden alle up-tempo nummers één grote brij . Maar verder: fantastisch

We hadden zitplaatsen mid-linksvoor, dus we konden alles prima zien
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:03:24 #77
49923 autocue
meedenker
pi_28624859
quote:

[..]

Square One
Politik
Yellow
Speed of sound
Low
Warning Sign
Everything´s not lost
White shadows
The Scientist
Till Kingdom come
Don´t Panic
Clocks
Talk
----
Swallowed in the sea
In My Place
Fix You
Volgens mij werd Clocks helemaal niet gespeeld en was het dus Trouble.

Overigens vond ik het concert echt geweldig . Dezelfde ergernissen als de meeste anderen had ik echter ook; Stampvolle bussen, ¤2.60 voor een sinas (maar gelukkig ¤2,30 voor een jus d'orange) en anderhalf uur in de file gestaan op de terugweg. Mocht het de volgende keer weer zo geregeld zijn ben ik er wel weer bij, Coldplay was het meer dan waard.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:05:09 #78
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_28624940
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:03 schreef autocue het volgende:

[..]

Clocks werd echt wel gespeeld Toen ging hij nog zo versnellen aan het eind en iedereen als een idioot meeklappen. Trouble werd niet gespeeld.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:05:55 #79
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_28624981
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:03 schreef autocue het volgende:

[..]

Overigens vond ik het concert echt geweldig . Dezelfde ergernissen als de meeste anderen had ik echter ook; Stampvolle bussen, ¤2.60 voor een sinas (maar gelukkig ¤2,30 voor een jus d'orange) en anderhalf uur in de file gestaan op de terugweg. Mocht het de volgende keer weer zo geregeld zijn ben ik er wel weer bij, Coldplay was het meer dan waard.
Ze hebben wel degelijk Clocks gespeeld en écht geen Trouble ....was een nummer dat op 1 stond in mijn verzoek lijstje...

Wss trouwens een geweldig concert...zelfs zonder Trouble!!
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:06:43 #80
49923 autocue
meedenker
pi_28625016
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:05 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Clocks werd echt wel gespeeld Toen ging hij nog zo versnellen aan het eind en iedereen als een idioot meeklappen. Trouble werd niet gespeeld.
Hmm, ja, nu je 't zegt ... Hoe kom ik dan bij Trouble?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:07:20 #81
124594 Myra
Lieveheersmeisje ;)
pi_28625042
Die fotokes, super! Krijg er meteen weer zo'n adrenalinestoot van
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:07:46 #82
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_28625065
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:06 schreef autocue het volgende:

[..]

Wishful thinking?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:08:40 #83
49923 autocue
meedenker
pi_28625106
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:07 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Wishful thinking?
Laten we het daar maar op houden dan
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 8 juli 2005 @ 15:09:46 #84
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28625146
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:06 schreef autocue het volgende:

[..]

die is niet gespeeld

k zei nog tegen mn vrienden bij de toegift nu moeten we alleen nog Fix it en Trouble en toen stopten ze na Fix it
DeLuna vindt me dik ;(
pi_28625225
Laten we hopen dat 3fm het spoedig uitzendt!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:15:16 #86
49923 autocue
meedenker
pi_28625350
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:09 schreef rubbereend het volgende:

[..]

die is niet gespeeld

k zei nog tegen mn vrienden bij de toegift nu moeten we alleen nog Fix it en Trouble en toen stopten ze na Fix it
Ohja, mijn neefje zei voor de toegift dat ie Clocks nog wilde horen... Ik denk dat ik daar dan de mist in ging . (Even om wat recht te zetten voordat er verkeerde beeldvorming ontstaat, alle andere nummers herkende ik gelukkig wel ).
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 8 juli 2005 @ 15:19:54 #87
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28625544
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:11 schreef kreischer2000 het volgende:
Laten we hopen dat 3fm het spoedig uitzendt!
reken maar op een paar maanden wachten (volgens de DJ)
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:19:56 #88
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28625546
Het einde van fix you was wel leuk gedaan, die alternatieve tekst van chris.. "thanks for having is on our show, we have to go now... en nog meer "
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:28:01 #89
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28625858
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:07 schreef Myra het volgende:
Die fotokes, super! Krijg er meteen weer zo'n adrenalinestoot van
myra, zat jij toevallig in vak 122?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:33:23 #90
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_28626097
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:15 schreef autocue het volgende:

[..]

Ohja, mijn neefje zei voor de toegift dat ie Clocks nog wilde horen... Ik denk dat ik daar dan de mist in ging . (Even om wat recht te zetten voordat er verkeerde beeldvorming ontstaat, alle andere nummers herkende ik gelukkig wel ).
idd best grappig...geloof dat dat tot nu toe hun bekendste nummer bij het grote publiek is geweest...

ik wil ze nog een keer in Paradiso zien!!
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_28626246
weet iemand nou nog alle alternatieve teksten die chris gebruikte?
ik weet alleen nog:
God gave me style and gave me dutch

kan iemand deze aanvullen?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:42:09 #92
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_28626414
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:28 schreef ElsCapone het volgende:

[..]

Dat nummer heet dan ook "Don't Panic", en die staat netjes in de lijst!

Verder een erg gaaf concert, zie de reactie van XcUZ_Me voor details.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:45:41 #93
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_28626544
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:22 schreef PostManBart het volgende:
Ik stel allereerst: COLDPLAY WAS GEWELDIG, FANTASTISCH!

- Na het concert de hele stroom het stadion uit. We stonden in het voorste vak, dus het heeft even geduurd voordat we buiten waren.
Had je toevallig een rood shirt aan?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:49:55 #94
124594 Myra
Lieveheersmeisje ;)
pi_28626715
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:28 schreef Hansnr8 het volgende:

[..]

myra, zat jij toevallig in vak 122?
Tribune zuid van H rij 24 stoel 55 om precies te zijn
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:52:19 #95
124594 Myra
Lieveheersmeisje ;)
pi_28626805
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:49 schreef Myra het volgende:

[..]

Tribune zuid van H rij 24 stoel 55 om precies te zijn
How typfoutje. Ik bedoel dus ingang H, tribune zuid
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:56:50 #96
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28626952
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:52 schreef Myra het volgende:

[..]

How typfoutje. Ik bedoel dus ingang H, tribune zuid
ok, zat je dus niet voor mij.... je lijkt op meid die voor me zat/stond....
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:03:31 #97
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_28627168
Had ik al gezegd dat het keivet was?
For great justice!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:04:08 #98
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_28627186
alle mensen die met de auto richting Gelredome gaan (ook in de toekomst).
Volg niet de borden met P Gelredome!
Rij via A12 door naar knooppunt Velperbroek en daar richting Arnhem/Nijmegen.
Dan parkeren bij Rijnhal, is nog maar even lopen.
gisteren weer gedaan, geen file heen en geen file terug!
wat moet ik hier nu neerzetten?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:04:49 #99
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_28627207
Het was gezellig druk in de bus. Ik ben blij dat ik heel slank ben, anders had ik nooit meegekund.
For great justice!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:05:22 #100
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_28627227
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:28 schreef ElsCapone het volgende:

[..]

Dat is Don't Panic, lees de lyrics er maar op na .

edit: was al gemeld
pi_28627281
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat nummer heet dan ook "Don't Panic", en die staat netjes in de lijst!
Meen je dat nou? Was er al een beetje bang voor.
Val ik weer pijnlijk door de mand
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:07:28 #102
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_28627285
Alternatieve teksten van welke nummers zoek je ?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:08:08 #103
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_28627302
*moest op edit drukken niet op quote*
pi_28627328
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 16:07 schreef soul114 het volgende:

[..]

edit : was dus al gemeld.
Wrijf het er maar weer in
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:11:21 #105
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_28627388
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 16:08 schreef ElsCapone het volgende:

[..]

Wrijf het er maar weer in
Was niet zo bedoeld hoor, totaal niet juist
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:14:57 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_28627493
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 16:07 schreef ElsCapone het volgende:

[..]

Meen je dat nou? Was er al een beetje bang voor.
Val ik weer pijnlijk door de mand
Geeft niet! Ik heb 'm via de minder legale kanalen weleens als "Beautiful World" zien langskomen, foei dus!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_28627765
quote:

[..]

3fm zelf... ze zeiden het gister in de afterparty
pi_28627795
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 16:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Geeft niet! Ik heb 'm via de minder legale kanalen weleens als "Beautiful World" zien langskomen, foei dus!
whuhuhu Ik probeerde het expres nog even te checken net, maar vond in Google zoveel verwijzingen dat ik dacht dat het nummer toch wel zo zou heten
pi_28627840
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:49 schreef Hansnr8 het volgende:

[..]

nou, serieus.. er zat een vrouw naast ons... en je zag al gelijk toen ze binnenkwam dat ze er geen zin in had.. zat beetje ongeinterreseerd te kijken enzo, vrij snel aan het begin ging iedereen staan(hadden zitplaatsen), maar zij bleef zitten... toen coldplay wegging(voor toegift) waren ze ook gelijk weg.. Geef dan je kaartje aan iemand anders ofzo
dat meen je niet... Nee, dat soort dingen zijn onbegrijpelijk. Zoveel mensen die er graag naar toe wilden en dan zit er zo'n ongeinteresseerde troela tussen....
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 8 juli 2005 @ 16:25:10 #110
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28627859
Chris zong oa Ik hou van ellebogen likken als alternative tekst

toch wel leuk die speciale band tussen Coldplay en Nederland
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:27:43 #111
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28627950
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 16:25 schreef rubbereend het volgende:
Chris zong oa Ik hou van ellebogen likken als alternative tekst

toch wel leuk die speciale band tussen Coldplay en Nederland
Heb je dat niet verkeerd verstaan , ik kon t niet goed verstaan dus weet het niet meer allemaal..
pi_28628122
Geweldig concert, het was prima! Even wat plussen en minnen op een rij

+
+ Voorprogramma was heel wat beter te pruimen dan Idlewild destijds in Ahoy...
+ Coldplay droeg het concert op aan de slachtoffers van de aanslagen in Londen
+ Toespeling op Nederland in de tekst van Politik
+ Zeer fraai einde aan Yellow en Clocks (hoogtepunten van de show)
+ Fraai akoestisch gedeelte in het midden van de show, met mooie versie van Don't Panic
+ Het enthousiasme dat de band, vooral Chris Martin, uitstraalt
+ Fix You: één groot hoogtepunt en geweldige afsluiter
+ Goede belichting
+ Prima sfeer in het stadion

-
- Wat schoonheidsfoutjes in sommige nummers, waaronder Politik. Jammer, jammer
- De afwezigheid van Trouble
- Optreden een tikkeltje aan de korte kant
- Mensen die tijdens Politik en Yellow weglopen om voor 2,60 euro siroopcola te gaan kopen
- Mensen die te laat komen en dan op voorste twee rijen van de tribune worden neergezet (volgende keer graag de achterste twee rijen vrijhouden, zodat ik er geen last van heb)
- Naar huis rijden door Arnhem heen, betaalautomaat bij Shell-benzinepomp Apeldoorn die tankcard niet leest, waardoor ik nog eens 20 minuten in de rij kon gaan staan om af te rekenen, om er vervolgens achter te komen dat de benzine al wel was afgerekend *grrr*

Verder:
= Geluid was redelijk in orde, op wat sonore lage basgeluiden na
= Opvallend weinig nummers van het eerste album (slechts 3)
= Geen enkele B-kant of nieuw nummer, in tegenstelling tot Ahoy, een paar jaar geleden
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 8 juli 2005 @ 16:39:43 #113
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28628352
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 16:27 schreef Hansnr8 het volgende:

[..]

Heb je dat niet verkeerd verstaan , ik kon t niet goed verstaan dus weet het niet meer allemaal..
nee tis op de radio ook nog uitgelegd, een Nederlandse vriend van m heeft hij ooit gevraagd eens wat Nederlands aan hem te leren en die heeft natuurlijk belachelijke zinnetjes verzonnen hij heeft zelfs een heel Nederlands lied voor hem geschreven wat hij ooit op een concert in Nederland ten gehore heeft gebracht
DeLuna vindt me dik ;(
pi_28628910
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 16:39 schreef rubbereend het volgende:

[..]
...wat hij ooit op een concert in Nederland ten gehore heeft gebracht
en ik was daarbij
was heel leuk ja. "Jai met je mooie ellebogen" ofzo..
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:18:22 #115
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_28629573
dat was toch Green Eyes in Ahoy 2002? "Jij hebt die hele mooie ellebogen, hele mooie ellebogen, hele mooie ellebogen, jij hebt die hele mooie ellebogen, ik hou van jou klomp klomp klomp" o.i.d.? Wel cool dat ie de ellebogen gister weer ff noemde
Seriously!?
pi_28629848
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 17:18 schreef ImPrEzA het volgende:
dat was toch Green Eyes in Ahoy 2002? "Jij hebt die hele mooie ellebogen, hele mooie ellebogen, hele mooie ellebogen, jij hebt die hele mooie ellebogen, ik hou van jou klomp klomp klomp" o.i.d.? Wel cool dat ie de ellebogen gister weer ff noemde
Het was inderdaad in Ahoy. Jaartal weet ik niet meer, maar kan heel goed 2002 geweest zijn.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:48:52 #117
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_28630639
Welke rang is het beste om te staan in Ahoy?
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:50:57 #118
16632 Xlarge
========
pi_28630711
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 17:48 schreef Prep2Fight het volgende:
rang om te staan ?
als je een staanplaats hebt kan je gaan staan waar je wilt
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:51:16 #119
59607 Partyman
Heerlijk Helder Heineken
pi_28630721
Ben nu nog aan het bijkomen van het beste concert ooit voor me
We waren om 17.30 het gerledome binnen en konden ook in 1 keer doorlopen naar het "kleine" vak vooraan... na het wat saaie voorprogramma was het tijd voor COLDPLAY .... damn wat een mega feest was dat ... super sfeer vooraan !!
kijk ook op www.coldplayfans.nl voor meer foto's ed.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:53:49 #120
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_28630794
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 17:50 schreef Xlarge het volgende:

[..]

rang om te staan ?
als je een staanplaats hebt kan je gaan staan waar je wilt
Ja, maar bij ticketservice staat:

Rang 1
¤ 45

Rang 2
¤ 49

Rang 3
¤ 49

Rang 4
¤ 43

Rang 5
¤ 39

Rang 6
¤ 39

Rolstoel-/begeleiderplaats
¤ 49

Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  vrijdag 8 juli 2005 @ 18:01:32 #121
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_28631052
Ik was er ook, de muziek was geweldig, van de show heb ik alleen af en toe een glimp op kunnen vangen als kleintje tussen al die mensen van 2 meter Mijn neus op okselhoogte was ook niet zo'n succes, volgend concert toch maar geen veldkaartjes meer...
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_28631779
Hee Pea, was jij er ook! Er bleken achteraf wel meer bekenden van mij rond te lopen..
Ik had een keer veldplaatsen bij Rammstein en had toen hetzelfde probleem. Vriendin van mij die een stuk kleiner is nog meer. Ik had nu dus ook een zitplaats en geweldig uitzicht! Maar op het veld is er vaak toch wel wat meer sfeer.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:05:19 #123
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_28632750
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 18:32 schreef ElsCapone het volgende:
Hee Pea, was jij er ook! Er bleken achteraf wel meer bekenden van mij rond te lopen..
Ik had een keer veldplaatsen bij Rammstein en had toen hetzelfde probleem. Vriendin van mij die een stuk kleiner is nog meer. Ik had nu dus ook een zitplaats en geweldig uitzicht! Maar op het veld is er vaak toch wel wat meer sfeer.
Aan sfeer geen gebrek idd, zingende, dansende, uit hun dak gaande mensen om je heen is ontzettend leuk, maar wel oppassen als er van die lomperds tussen staan...Maar over het algemeen een heel gelijkgestemd publiek om ons heen die allemaal gewoon plezier hadden.

Wel grappig, sta je midden op dat veld, komen er mensen die je ook van online kent maar nog niet echt gezien hebt, smssen je waar sta je...leg dat maar eens uit! Ik vond het toch knap dat ze ons nog vonden.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_28634785
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 16:33 schreef dVTB het volgende:

+ Fix You: één groot hoogtepunt en geweldige afsluiter
Dat was kwalitatief het slechtste nummer van de avond, de hoeveelheid valse noten en met name vals gezongen stukken tekst waren hier voor een band als Coldplay echt veel te hoog.

Daarom ook automatisch het minste nummer van de avond.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 20:45:47 #125
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28635845
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:13 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Dat was kwalitatief het slechtste nummer van de avond, de hoeveelheid valse noten en met name vals gezongen stukken tekst waren hier voor een band als Coldplay echt veel te hoog.

Daarom ook automatisch het minste nummer van de avond.
Dat interreseerd me dus geen ene ruk he, die hele show, hele avond perfect gezongen enzo, dan die paar foutjes... lekker belangrijk, en fix you blijft een heerlijk nummer.. Als je die filmpjes kijkt dat chris met die lamp staat te zwaaien.. kippenvel
pi_28636384
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:45 schreef Hansnr8 het volgende:

[..]

Dat interreseerd me dus geen ene ruk he, die hele show, hele avond perfect gezongen enzo, dan die paar foutjes... lekker belangrijk, en fix you blijft een heerlijk nummer.. Als je die filmpjes kijkt dat chris met die lamp staat te zwaaien.. kippenvel
waar zie je dat? op www.coldplayfans.nl ?? of .com?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:14:30 #127
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28636695
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 21:03 schreef BalLon het volgende:

[..]

waar zie je dat? op www.coldplayfans.nl ?? of .com?
waar zie ik wat? die filmpjes? die heb ik ergens in dit topic gepost...
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:21:48 #128
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28636879
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:37 schreef S3rp3nt het volgende:
weet iemand nou nog alle alternatieve teksten die chris gebruikte?
ik weet alleen nog:
God gave me style and gave me dutch

kan iemand deze aanvullen?
Ik heb nog wat filmpjes, o.a. begin van The scientist'... dan begint ie met iets van "come on to holland(of arnhem, niet echt duidelijk)".. volgens mij
pi_28636904
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:45 schreef Hansnr8 het volgende:

[..]

Dat interreseerd me dus geen ene ruk he, die hele show, hele avond perfect gezongen enzo, dan die paar foutjes... lekker belangrijk
En dat is dus het jammere aan de overgrote groep concertgangers, die het al niet meer om de basics gaat, de muziek. Die niet meer horen of iets wel of niet vals is, wel of niet in de maat.

Betekent namelijk alleen maar dat de nadruk van de artiest steeds meer komt te liggen op het visuele met special effects etc. terwijl dat eigenlijk maar bijzaak zou moeten zijn, ware het niet dus dat zo velen de kwaliteit van de geleverde muziek juist bijzaak vinden.

Als ik dan even terugkijk op Live 8 en een band als Pink Floyd als meest duidelijke voorbeeld, daar ging je nooit heen voor de spetterende act, de special effects, daar gaat het waar het echt om gaat, de muziek, en die hoor je dan ook eigenlijk nooit een noot vals spelen of een toest verkeerd raken.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:27:18 #130
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28637041
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 21:22 schreef DIGGER het volgende:

[..]

En dat is dus het jammere aan de overgrote groep concertgangers, die het al niet meer om de basics gaat, de muziek. Die niet meer horen of iets wel of niet vals is, wel of niet in de maat.

Betekent namelijk alleen maar dat de nadruk van de artiest steeds meer komt te liggen op het visuele met special effects etc. terwijl dat eigenlijk maar bijzaak zou moeten zijn, ware het niet dus dat zo velen de kwaliteit van de geleverde muziek juist bijzaak vinden.

Als ik dan even terugkijk op Live 8 en een band als Pink Floyd als meest duidelijke voorbeeld, daar ging je nooit heen voor de spetterende act, de special effects, daar gaat het waar het echt om gaat, de muziek, en die hoor je dan ook eigenlijk nooit een noot vals spelen of een toest verkeerd raken.
ja maar kom op, ze waren echt geweldig... als je van de muziek van coldplay houd, was dit een geweldig concert... Chris Martin zong ook echt wel geweldig..

oja, iemand met webspace? heb nog wel paar leuke filmpjes...
pi_28637258
dat gezeik over foutjes de hele tijd. Ik word er een beetje moe van. Als je dat niet kunt hebben dan ga je toch lekker thuis op de bank liggen luisteren naar je cdtje. Bij het eerste concert van Coldplay begon Johnny Buckland gewoon vals...er werd gelachen en de heren beginnen gewoon weer opnieuw met het nummer. Wat wil je nu nog meer, das toch gewoon super. Verder vond ik ergens op het net deze quote:

Politik, toch al een tour-de-force nummer bij uitstek, sloeg in als een bom, de wederopstanding van Clocks was iets om voor te danken op de blote knieën en de uitvoering van The Scientist was zo zuiver en zo puur dat men een redelijk idee krijg van wat voor soort muziek er in het hiernamaals wordt gedraaid. Coldplay the brand werd ook weer daadwerkelijk Coldplay the band op het moment dat de vier heren schouder aan schouder (met Will achter de piano) voor het podium Till Kingdom Come en Don’t Panic ten gehore brachten.

Hier sluit ik me dus helemaal bij aan!!!
Lang leve de liefde! Hoera hoera hoera!!!
pi_28637893
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 21:34 schreef Madelonie het volgende:
dat gezeik over foutjes de hele tijd. Ik word er een beetje moe van. Als je dat niet kunt hebben dan ga je toch lekker thuis op de bank liggen luisteren naar je cdtje.
Als je m'n reacties goed gelezen zou hebben, zou je inzien dat ik die foutjes wel kan hebben, dat ik me prima vermaakt heb, maar dat ik het in sommige nummers net te veel van het goede vond voor een band van het niveau coldplay.

En ik zeg dat alleen maar omdat ik van mening ben dat de helft zo selectief doof is, dat ze zelf niet eens door hebben wat wel en niet goed gezongen/gespeeld wordt.

Prima dat men als fan ze alles vergeeft, zich prima vermaakt en het perfect vond, ik geef alleen aan dat het zeker niet perfect was en dat een band met de ervaring zoals deze eigenlijk te veel schoonheidsfoutjes maakte, en persoonlijk zie ik ze dus liever daar meer aandacht aan besteden dan aan al die visuele effecten en zo.
pi_28637972
Ik vond het eigenlijk een beetje tegenvallen.
Heb me meer vermaakt met coldplay toen ze twee jaar geleden in nijmegen stonden.

De verrassing is er nu af gewoon.

Wat een gezeik trouwens met die bussen na afloop, twee uur erover gedaan om naar de auto te komen.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 22:02:11 #134
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28637983
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 21:58 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Als je m'n reacties goed gelezen zou hebben, zou je inzien dat ik die foutjes wel kan hebben, dat ik me prima vermaakt heb, maar dat ik het in sommige nummers net te veel van het goede vond voor een band van het niveau coldplay.

En ik zeg dat alleen maar omdat ik van mening ben dat de helft zo selectief doof is, dat ze zelf niet eens door hebben wat wel en niet goed gezongen/gespeeld wordt.

Prima dat men als fan ze alles vergeeft, zich prima vermaakt en het perfect vond, ik geef alleen aan dat het zeker niet perfect was en dat een band met de ervaring zoals deze eigenlijk te veel schoonheidsfoutjes maakte, en persoonlijk zie ik ze dus liever daar meer aandacht aan besteden dan aan al die visuele effecten en zo.
nja, t was mijn eerste grote concert.. dus kan zoiezo nergens mee vergelijken, maar ik was gewoon zo onder indruk enzo dat ik er ook echt niet op gelet heb... het was gewoon
  vrijdag 8 juli 2005 @ 22:45:32 #135
53167 Ri-Klain
klein zwart schaapje
pi_28639278
O er was dus een leiding gesprongen, ik dacht dat het gewoon een schoonmaak-actie was

Ik vond het concert iig geweldig. Tijdens het voorprogramma verveelde ik me dood, ik vond er niks aan, had pijn in mn benen en had enorme dorst (leuk van die pastjes met een bedrag waar je niks aan hebt). Maar zodra Coldplay begon was ik alles vergeten

Nog een leuk kiekje, helaas niet zo'n goede camera.
Of niet soms?
pi_28639350
quote:

[..]

Een live concert gaat om de combinatie tussen muziek en beleving. Het is niet een van beide los van elkaar! Als je puur voor de muziek zou gaan, moet je niet komen. Als je voor de beleving gaat dan zijn er genoeg andere dingen die de aandacht beter kunnen trekken. Maar juist de combinatie van het enthousiasme op het podium, de muziek en het publiek maakt Coldplay tot één van de beste live acts!
Lang leve de liefde! Hoera hoera hoera!!!
pi_28639374
quote:

[..]

Ik ben dus volgens jouw selectief doof want ik heb het ook niet door gehad dat het niet goed gezongen gespeeld werd. Ik ben er heilig van overtuigd dat welke band dan ook wel live wat foutjes maakt. een mens is geen machine die voor geprogrammeerde dingen doen.

Ik kan je een tip geven! Ga naar een concert om je te vermaken en je te laten vermaken door de artiesten die hun ding doen ,wat een geweldige show van Chris! ook het accoustische gedeelte was helemaal cool, en niet om te letten op en daarna eindeloos zeuren, ga toch bij de EO om te zeuren over naakte standbeelden, over het fout spelen/zingen van één noot!

Voor mij ben jij erger dan die ene vrouw die voor het toegift al weg ging
pi_28639819
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 22:48 schreef S3rp3nt het volgende:

Voor mij ben jij erger dan die ene vrouw die voor het toegift al weg ging
Moet jij vooral zeggen snotneus, droog eerst maar eens op.

Ik heb me uitstekend vermaakt, vond de show ook goed, alleen gewoon te veel fouten in de uitvoering voor een band met hun ervaring/reputatie. Dat is gewoon een feit, ik geef dat hier aan, niks meer niks minder.
Dat maakt voor mij gewoon dat het concert gisteravond goed was, maar zeker niet super. Als jij het wel super vond, prima, maar kom niet aan met 'perfect gezongen' want dan snap je het niet.
pi_28644882
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 22:45 schreef Ri-Klain het volgende:
Nog een leuk kiekje, helaas niet zo'n goede camera.
das tot toe de beste foto die ik ben tegen gekomen. de rest van de foto's (inc. de mijne) zijn veraf of overbelicht.

bedankt voor de pic!
見なさい! 日本語!
  zaterdag 9 juli 2005 @ 09:46:30 #140
16715 Mylene
*schatje*
pi_28646977
De recensie in de Telegraaf van het concert is best wel negatief. De schrijver heeft het zelfs over de meest overgewaardeerde band van het moment.
pi_28647054
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 09:46 schreef schatje het volgende:
De recensie in de Telegraaf van het concert is best wel negatief. De schrijver heeft het zelfs over de meest overgewaardeerde band van het moment.
misschien is hij zelf ook wel overgewaardeerd dan
  zaterdag 9 juli 2005 @ 10:05:17 #142
53167 Ri-Klain
klein zwart schaapje
pi_28647143
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 09:46 schreef schatje het volgende:
De Telegraaf is ook niet voor niks een slechte krant
Of niet soms?
  zaterdag 9 juli 2005 @ 10:09:08 #143
16715 Mylene
*schatje*
pi_28647190
quote:
Coldplay in Gelredome: Ruimte voor méér

Een vreemde en verdrietige dag, omschreef Coldplay-zanger Chris Martin de dag dat zijn hoofd- en thuisstad moest buigen voor terroristen. Voor een uitverkocht Gelredome droeg hij donderdagavond zeventien nummers, een mix van oude en nieuwe glorie, op aan alle slachtoffers. Misschien was het viertal té ontsteld, het anderhalf uur durende concert kon niet aan de verwachtingen voldoen.
De grootste oorzaak daarvoor is dat de verwachtingen bij Coldplay simpelweg té hoog gespannen zijn. De afgelopen jaren heeft de band zich met megahits als 'Clocks' en 'Yellow' dusdanig in de kijker gespeeld dat alle hoop op een nieuwe band met U2-achtige status op hen is gericht. Ook hun nieuwe album 'X&Y' is doorspekt met popsongs die de gemiddeldheid ontstijgen. De verkoopcijfers doen records wankelen en alleen al bij de gedachte aan een stadionconcert gaan fans bijna huilen van geluk.
Anderhalf uur Coldplay levert echter vooral veel van hetzelfde op. Het is allemaal even groots, bij vlagen symfonisch zelfs. Wel moet je het zanger Chris Martin nageven, de anderhalf jaar dat hij aan 'X&Y' heeft zitten sleutelen heeft hij behoorlijk veel nootjes precies op de goede plaats gezet. Zo goed zelfs, en dat is dan weer jammer, dat Coldplay het vooral het eerste half uur zonde vond om van die perfecte noten af te wijken en het albumgeluid zo goed mogelijk probeerde te benaderen. Gaandeweg, met nummers als 'White Shadows' – beste nummer van 'X&Y' – en semiklassieker 'The Scientist' gingen ze wat meer spelen en werd het wat levendiger.
Maar dan onderscheiden ze zich meteen ook in negatieve zin van de grote jongens van U2 en de Stones: Coldplay heeft maar één round character en dat is Chris Martin. Die beweegt, die entertaint en die krijgt het publiek mee. Tijdens het concert gunt hij drummer Will Champion even de spotlight en zet hem voor de verandering aan de toetsen. Leuk, maar meer dan een glimlach is het niet waard. Groot zijn doe je niet alleen, Martin kan wat dat betreft wel wat steun van zijn drie kompanen gebruiken.
Een ander probleem levert de unieke sound van de band op. Lekkere sound wel, soms ontroerend mooi, maar ook verschrikkelijk moeilijk dansbaar. En het publiek in Gelredome had Coldplay al lang voor 'X&Y' heilig verklaard en wilde vooral uit hun dak gaan. Helaas is dat er nooit écht van gekomen. Te veel luisterliedjes daarvoor. Conclusie: vraag en aanbod liggen verder uit elkaar dan menigeen wil geloven.
Het maakt Coldplay tot de meest overgewaardeerde band van het moment. Het publiek anno 2005 is zo naarstig op zoek naar een nieuwe U2, dat ze vergeten dat bands van die grootte zeldzaam zijn en misschien wel nooit meer opstaan. Coldplay maakt muziek om eens goed voor te gaan zitten, daarover bestaat geen twijfel. Live is het allemaal goed verzorgd, maar er is nog ruimte voor méér. De komende jaren moeten duidelijk maken of Coldplay die stap kan zetten en de amusementswaarde van hun optredens kan optrekken naar het niveau van de allergrootsten.
pi_28647267
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 10:09 schreef schatje het volgende:

[..]
dat er ruimte is voor mee ben ik eens... de show werd eigenlijk volledig verzorgd door Chris. Maar de meest overgewaardeerde band???
  zaterdag 9 juli 2005 @ 10:26:35 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_28647443
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 22:59 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Doe normaal ouwe!

Op een live concert worden nou eenmaal fouten gemaakt. Daar kun je je vreselijk aan ergeren, omdat je vindt dat een band van dit niveau dat niet mag, maar je kunt je ook realiseren dat er mensen staan die fouten kunnen maken. Jouw aangedragen "feit" met betrekking tot het maken van "te" veel fouten is natuurlijk geheel subjectief, en is dus nooit een feit maar gewoon jouw mening die je stellig meent te moeten verdedigen.

Ik heb ook wat foutjes gehoord maar het stoort me echt totaal niet. Ik geniet van het totale concert, en een foutje zo nu en dan vind ik geen probleem, het is immers geen opera. Volgende week ga ik naar U2, en van Bono mag van alles worden gezegd, maar niet dat het een zeer getalenteerd zanger is. Je krijgt echter wel een prachtshow en je ziet de band optreden (al dan niet door een verrekijker). Als Coldplay al bijna geen fouten mag maken dan moet U2 avond aan avond zeker een perfecte show neerzetten, en dat is natuurlijk onmogelijk.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 9 juli 2005 @ 11:07:10 #146
13846 insaniac_2oo1
insaniac_2oo1
pi_28648084
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 10:09 schreef schatje het volgende:

[..]
beetje rare recensie vind ik.
In principe heeft de recensist wel gedeeltelijk gelijk, maar dan komt de conclusie: "de meest overgewaardeerde band"
waarom dan?
wie zegt dat mensen op zoek zijn naar een nieuwe U2? Waarom ALTIJD weeer die vergelijking met U2?
pi_28648718
( Zo eindelijk geregistreerd bij FOK! )

Uiteraard een veel te late reactie maar ik moet het nog even kwijt:
We hadden niet al te beste plekken, het was lang wachten overal, het voorprogramma was niet al te spetterend, het concert was eigenlijk te kort, en we hadden een sjaggie lady naast ons, maar.....................
WAT EEN FANTASTISCH CONCERT!!!!!!!!!!!!!

Ben gister de hele dag zo brak als een konijn geweest op m'n werk maar het was het meer dan waard!!!!!

En wat recenties ook zeggen: het gaat er toch om wat we zelf vonden? En aan de reacties hier te lezen (damn wat deed ik er lang over voordat ik dat allemaal gelezen had ) vonden we het allemaal goed. Wat kan ons de Telegraaf dan verrotten?
Leven is het meervoud van Lef
Loesje
  zaterdag 9 juli 2005 @ 12:10:00 #148
13846 insaniac_2oo1
insaniac_2oo1
pi_28649060
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 11:50 schreef Please_communicate het volgende:
( Zo eindelijk geregistreerd bij FOK! )

Uiteraard een veel te late reactie maar ik moet het nog even kwijt:
We hadden niet al te beste plekken, het was lang wachten overal, het voorprogramma was niet al te spetterend, het concert was eigenlijk te kort, en we hadden een sjaggie lady naast ons, maar.....................
WAT EEN FANTASTISCH CONCERT!!!!!!!!!!!!!

Ben gister de hele dag zo brak als een konijn geweest op m'n werk maar het was het meer dan waard!!!!!

En wat recenties ook zeggen: het gaat er toch om wat we zelf vonden? En aan de reacties hier te lezen (damn wat deed ik er lang over voordat ik dat allemaal gelezen had ) vonden we het allemaal goed. Wat kan ons de Telegraaf dan verrotten?
pi_28650176
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 22:59 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Ik heb me uitstekend vermaakt, vond de show ook goed, alleen gewoon te veel fouten in de uitvoering voor een band met hun ervaring/reputatie. Dat is gewoon een feit, ik geef dat hier aan, niks meer niks minder.
Dat maakt voor mij gewoon dat het concert gisteravond goed was, maar zeker niet super. Als jij het wel super vond, prima, maar kom niet aan met 'perfect gezongen' want dan snap je het niet.
ik kan nergens uit mijn verhaal halen dat ik zeg dat het perfect gezongen was Snotneus! maare hoop dat je volgende keer je kaartje achter laat voor een echte fan die niet zoals ik al eerder aangaf naar concerten gaat om foutjes op te gaan merken! Ik heb ook al zon hekel aan mensen die alleen naar een film gaan om foutjes in de film te gaan opzoeken en dan daar een website over maken .

GET A LIFE!!! en ga naar cds luisteren want die zijn wel perfect. EOer
pi_28651499
Ik had er veel van verwacht. Vorige keer met Radiohead was het geluid zo goed in het Gelredome en met de muziek van Coldplay is een goede afstelling van het geluid meer dan nodig. Helaas was dat niet het geval.
Ik vond het eigenlijk dus tegenvallen. Tuurlijk er zaten goede nummers tussen. Maar als verschillende nummers van verschillende albums door elkaar heen worden gespeeld, dan valt het toch echt op dat veel nummers op elkaar lijken. Nummers als The Scientist, Politik en Warning Sign vind ik geweldig. Maar veel nummers van X&Y vind ik echt het ene-oor-in-en-andere-oor-uit-muziek. Dit is natuurlijk puur persoonlijk. Ik vond het bovendien jammer dat Amsterdam (mijn favoriete Coldplay-nummer) niet werd gespeeld.

Richard Ashcroft vond ik echt zwaar matig. Wat is er nou zo geweldig aan iemand die met een band meezingt? Velen gingen uit hun dak toen de strijkers van Bittersweet Symphony begonnen in te zetten. Naar mijn mening onderscheid je niet van een matig Idols-deelnemertje als je met een band meezingt. Maar dat zijn maar mijn 2 eurocenten.

Ligt het aan mij of zat het publiek wel opmerkelijk vaak mee te klappen (meestal uit de maat...) met de muziek? Normaal gesproken vind ik dat niet erg, maar dit keer leek het wel alsof gelijk werd meegeklapt wanneer de bas of drums ff wegvielen voor een paar maten. Puur hinderlijk vond ik dat.

Verder wel een leuke avond gehad.
pi_28654272
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 13:56 schreef Citroentje het volgende:

Verder wel een leuke avond gehad.
Weet je dat wel zeker?
Met alles wat je genoemd hebt lijkt er volgens mij vrij weinig over te blijven waar je van hebt kunnen genieten!!!!!!
Leven is het meervoud van Lef
Loesje
pi_28654341
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 15:42 schreef Please_communicate het volgende:

[..]

Weet je dat wel zeker?
Met alles wat je genoemd hebt lijkt er volgens mij vrij weinig over te blijven waar je van hebt kunnen genieten!!!!!!
hij vond in tegenstelling tot de mensen die CP wel goed vonden de bussen leuk om in te zitten verder respecteer ik zijn mening hoor , ben het er alleen niet mee eens
pi_28654499
stuk uit de Gelderlander
quote:
Coldplay scoort een keurige voldoende

Door ROB CHEVALLIER

De titel van Coldplays nieuwste album verwijst volgens de band naar uitersten. Die ontmoeten elkaar dan ergens in het midden en daar is alles in balans. Voor zichzelf claimt de groep een positie in dat evenwichtige midden.

In een propvol en heet Gelredome is het de vraag of de balans voor Coldplay niet te ver door zal slaan. Die onzekerheid is gevoed door de onstuimige groei die de band heeft doorgemaakt. Het sfeervolle, ingetogen, bijna schuchtere spel van een jaar of vijf geleden is vervangen door stoere rocksongs. En die ontwikkeling gaat nog steeds door met de nieuwe cd X&Y. De songs van dat album klinken weinig vernieuwend maar een stuk krachtiger en hier en daar bombastischer dan het eerdere werk van de band.

Met strakke videobeelden die doen denken aan Kraftwerk opent Coldplay met Square One en Politik. Dan draagt Martin alle volgende songs op aan zijn landgenoten, die zo'n moeilijke, vreemde en trieste dag moesten doorstaan. "Laten we er toch een avond vol liefde en vreugde van maken". Later op de avond verwerkt Martin nog een paar woorden in zijn songs die refereren aan de aanslagen in Londen, maar daar blijft het bij.

De zanger is nog steeds de onbetwiste frontman van de band, hoewel de rol van gitarist Johnny Buckland dominanter is geworden. De gitarist zelf blijft bescheiden, maar het geluid dat in vorige shows de songs subtiel inkleurde is nu zwaarder en de solo's zijn feller. Dat rockgeweld dreigt de spanning in het concert te smoren.

Coldplay weet de balans vast te houden met een uitgekiende afwisseling in tempo. De eenvoud en intimiteit van van Warning sign en Everything's not lost sluiten naadloos aan op het U2-achtige gitaarspel van Buckland in White shadows. Naast een sterke lichtshow heeft Coldplay met zanger Chris Martin de ultieme troefkaart. Martin voelt feilloos aan hoe je een stadionpubliek moet bespelen. Hij brengt de groep bij elkaar voor een akoestische set voor aan het podium. En tovert het voetbalstadion om tot een intiem cafe tijdens Till kingdom comes, waar drummer Will Champion mee mag zingen. Verrassend is de akoestische uitvoering van Beautiful world. Niet vlekkeloos, maar wel zo charmant.

Ook aan het einde van de set blijft Coldplay in balans. Met stevige uitvoering van Clocks dat een verrassend, steeds sneller gespeeld einde meekrijgt. En met Talk waarin Kraftwerk weer opduikt en de cirkel met de start gesloten wordt.

In de toegift mag het publiek volop meedoen met In my place en Fix you. Coldplay speelt sowieso een gewonnen wedstrijd, en houdt de aandacht tot het einde vast. Zo scoort de groep een keurige voldoende, maar Coldplay balanceert op het randje. Het lijkt tijd om de blik naar voren te richten en de toekomst als een spannende uitdaging te zien.

Concert door Coldplay. Bijgewoond: 7/7, in Gelredome, Arnhem.
pi_28655477
Nog een paar foto's van mij:

Ik zag dat al wat van mijn filmpjes van het Coldplayfans forum in dit topic waren gezet, maar hier dan nog maar een keer:

Yellow
Everything's Not Lost
White Shadows
The Scientist 1
The Scientist 2
'Till Kingdom Come
Don't Panic
Talk
In My Place
Fix You

Ze zijn wel verkleind en gecomprimeerd met Divx 3.11 om de grootte een beetje binnen de perken te houden (de originele zijn bij elkaar 900 MB)
  zaterdag 9 juli 2005 @ 17:22:44 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_28656895
quote:

Ligt het aan mij of zat het publiek wel opmerkelijk vaak mee te klappen (meestal uit de maat...) met de muziek?
Dat uit de maat klappen zal wel te maken hebben met de "Speed of Sound".
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_28658213
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 15:46 schreef S3rp3nt het volgende:

[..]

hij vond in tegenstelling tot de mensen die CP wel goed vonden de bussen leuk om in te zitten verder respecteer ik zijn mening hoor , ben het er alleen niet mee eens
Ik was met de auto. Ik geloof graag dat de bussen wel lekker zaten idd.

Ik vond het niet slecht hoor. Warning Sign, Politik en The Scientist vond ik bijvoorbeeld erg goed. Maar ik had er gewoon meer van verwacht.

Bovendien kon dit topic wel wat meer tegengas gebruiken, dus vandaar dat ik nogal negatief over kwam.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 21:01:06 #157
68726 Versie1
Goede winden..
pi_28662061
Hoe heet het nummer waarin hij steeds zong .... 'and i miss you???'
  zaterdag 9 juli 2005 @ 21:52:30 #158
53167 Ri-Klain
klein zwart schaapje
pi_28663325
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 21:01 schreef Versie1 het volgende:
Hoe heet het nummer waarin hij steeds zong .... 'and i miss you???'
volgens mij bedoel je warning sign
Of niet soms?
  zaterdag 9 juli 2005 @ 22:59:46 #159
19744 edstasy
Worst site ever...
pi_28664991
Ik denk 'fix you', het laatste nummer?
.: C B G :.
  zondag 10 juli 2005 @ 00:37:20 #160
68726 Versie1
Goede winden..
pi_28667944
nee beide komen niet overeen... iemand nog een suggestie...?
  zondag 10 juli 2005 @ 01:22:23 #161
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_28669047
Wat idioot dat de recensent van de Gelderlander Don't Panic "Beautiful World" noemt... slecht.
Verder een goede recensie waar ik me redelijk in kan vinden

En @ Versie1, weet je zeker dat het niet Warning Sign is? dat is namelijk ook meteen wat in mij opkomt...
Seriously!?
pi_28669846
zeker weten Warning Sing
pi_28670072
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:37 schreef Versie1 het volgende:
nee beide komen niet overeen... iemand nog een suggestie...?
Inderdaad zeker weten wel Warning Sign
quote:
Coldplay - Warning Sign

A warning sign,
I missed the good part then I realized,
I started looking and the bubble burst.
I started looking for excuses.

Come on in,
I've gotta tell you what a state I'm in,
I've gotta tell you in my loudest tones,
That I started looking for a warning sign.

When the truth is,
I miss you.
Yeah the truth is,
That I miss you so.

A warning sign,
It came back to haunt me and I realized,
That you were an island and I passed you by,
And you were an island to discover.

Come on in,
I've gotta tell you what a state I'm in,
I've gotta tell you in my loudest tones,
That I started looking for a warning sign.

When the truth is,
I miss you.
Yeah the truth is,
That I miss you so.

And I'm tired,
I should not have let you go.

So I crawl back into your open arms.
Yes I crawl back into your open arms.
And I crawl back into your open arms.
Yes I crawl back into your open arms....
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 10 juli 2005 @ 02:29:41 #164
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28670660
toch bijzonder dat Coldplay na 3 albums en een paar volwaardige tours al wordt gespeigeld aan U2 die na 25 jaar en hun zoveelste tour toe zijn. Dat die vergelijking in alles mank gaat is natuurlijk logisch. Dit is de eerste tour langs stadions.
Ik vond het concert in de HMH wat leuker omdat dat wat intiemer was maar ik vond ze volledig overind blijven in het gelredome.
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 10 juli 2005 @ 02:36:20 #165
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28670820
quote:
Op zondag 10 juli 2005 01:22 schreef ImPrEzA het volgende:
Wat idioot dat de recensent van de Gelderlander Don't Panic "Beautiful World" noemt... slecht.
Verder een goede recensie waar ik me redelijk in kan vinden

En @ Versie1, weet je zeker dat het niet Warning Sign is? dat is namelijk ook meteen wat in mij opkomt...
dat deden een heel aantal fans hier ook..... lees maar terug
quote:
Richard Ashcroft vond ik echt zwaar matig. Wat is er nou zo geweldig aan iemand die met een band meezingt? Velen gingen uit hun dak toen de strijkers van Bittersweet Symphony begonnen in te zetten. Naar mijn mening onderscheid je niet van een matig Idols-deelnemertje als je met een band meezingt. Maar dat zijn maar mijn 2 eurocenten.
Richard Ashcroft blijft een held, de nummers die hij geschreven heeft en t was gewoon bijzonder om die prachtige nummers (met name lucky man) eens live te zien....... en ach die band Richard was
quote:

Ligt het aan mij of zat het publiek wel opmerkelijk vaak mee te klappen (meestal uit de maat...) met de muziek? Normaal gesproken vind ik dat niet erg, maar dit keer leek het wel alsof gelijk werd meegeklapt wanneer de bas of drums ff wegvielen voor een paar maten. Puur hinderlijk vond ik dat.
meeklappen was zelfs vrij weinig vond k.....
maar uit de maat komt volgens mij heel erg door de grote van de zaal soms hoorde ik achteruit t Gelredome de boel net ff ernaast maar dat komt oa door de galm
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 17:48 schreef Prep2Fight het volgende:
je hebt 1e rang staan dat is op de vloer en de andere rang staan is tussen de 2 lagen van de tribunes. Daar heb ik een keer gestaan (The corrs) opzich best aardige plaatsen. aangezien een concert zittend zien nix is.
DeLuna vindt me dik ;(
  zondag 10 juli 2005 @ 09:17:01 #166
16632 Xlarge
========
pi_28674637
quote:
Op zondag 10 juli 2005 02:09 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Inderdaad zeker weten wel Warning Sign
[..]
is ook het eerste waar ik aan dacht , in andere nummers komt die zin naar mijn weten niet voor
pi_28676815
Als je trouwens een supergaaf concert mee wil maken, en een concert van iemand die zo vreselijk veel artiesten/bands heeft beinvloed (o.a. een U2, Sinead o Conner etc), ga dan Christy Moore bekijken, 2 en 3 Augustus in Paradiso, 1 van de grootste vakmannen uit de muziekgeschiedenis, voor het eerst sinds 15 jaar eindelijk weer in Nederland.
pi_28687234
quote:
Op zondag 10 juli 2005 02:29 schreef rubbereend het volgende:
toch bijzonder dat Coldplay na 3 albums en een paar volwaardige tours al wordt gespeigeld aan U2 die na 25 jaar en hun zoveelste tour toe zijn. Dat die vergelijking in alles mank gaat is natuurlijk logisch. Dit is de eerste tour langs stadions.
Ik vond het concert in de HMH wat leuker omdat dat wat intiemer was maar ik vond ze volledig overind blijven in het gelredome.
Ik ook. Natuurlijk waren er wel wat kleine foutjes, maar als je daar niet tegen kunt, moet je concerten sowieso mijden. Ik word trouwens ook altijd doodmoe van die recensies waarin artiesten het verwijt krijgen dat de nummers live te veel klinken als de albumversies. Wat wordt een band dan geacht te doen? Het hele repertoire verbouwen? Is toch dikke onzin? Een paar alternatieve versies van nummers zijn meer dan genoeg. Don't Panic werd heel anders gespeeld, Clocks had een ander einde.

En van dat U2-gezeur word ik helemaal moe. Zeker als ik teksten lees als "het publiek dat komt is naarstig op zoek naar een nieuwe U2". Wat een bullshit: Ik heb niet zo veel met U2, zie Coldplay niet als een nieuwe U2 en ga dus ook niet om die reden naar hun concert. U2 en Coldplay zijn compleet verschillende bands. Omdat ze toevallig dezelfde bezetting hebben ,wil dat nog niet zeggen dat ze dan meteen vergelijkbaar zijn...
pi_28697662
quote:

Uhm ik hoorde gister van mijn 1e medewerker dat t iets met de riolering was (errug lekker, heb ik daar gewoon een paar uur lang in de pis lopen soppen/werken, hele schoenen, sokken en onderkant broek waren zeik).
Geweldig om 'clocks' live te horen, blijft echt een van mijn lievelingsnummers (in zn algemeenheid dus, niet alleen van Coldplay).
Ach, t blijft leuk. Gratis naar een concertje gaan en er nog betaald voor krijgen ook.
  maandag 11 juli 2005 @ 11:35:52 #170
53167 Ri-Klain
klein zwart schaapje
pi_28702168
quote:
Op maandag 11 juli 2005 01:59 schreef tulpje6 het volgende:

[..]

Uhm ik hoorde gister van mijn 1e medewerker dat t iets met de riolering was (errug lekker, heb ik daar gewoon een paar uur lang in de pis lopen soppen/werken, hele schoenen, sokken en onderkant broek waren zeik).
Geweldig om 'clocks' live te horen, blijft echt een van mijn lievelingsnummers (in zn algemeenheid dus, niet alleen van Coldplay).
Ach, t blijft leuk. Gratis naar een concertje gaan en er nog betaald voor krijgen ook.
Was jij een van de drinken-rondbrengers dan?
Of niet soms?
  maandag 11 juli 2005 @ 19:01:10 #171
59607 Partyman
Heerlijk Helder Heineken
pi_28713904
quote:
Op maandag 11 juli 2005 11:35 schreef Ri-Klain het volgende:

[..]

Was jij een van de drinken-rondbrengers dan?
kreeg halverwege het concert dorst en wou uiteraard niet meer uit het voorste vak weg maar ze waren nergens meer te bekennen
  dinsdag 12 juli 2005 @ 21:19:15 #172
68726 Versie1
Goede winden..
pi_28749597
jullie hebben helemaal gelijk... dank jullie
pi_28783022
quote:
Op zondag 10 juli 2005 02:36 schreef rubbereend het volgende:
dat deden een heel aantal fans hier ook..... lees maar terug
Belachelijk!
pi_28783362
Hebben ze Don't Panic niet eens gespeelt?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  woensdag 13 juli 2005 @ 22:30:09 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_28783785
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:18 schreef Agiath het volgende:
Hebben ze Don't Panic niet eens gespeeltd?
Lees eens!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 14 juli 2005 @ 02:07:27 #176
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_28789674
mensen, prijs jezelf gelukkig als je er bij was! wat was het geluid fantastisch vergeleken bij het drama qua geluid dat ik vanavond in de arena bij u2 had.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:01:02 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_28791600
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:07 schreef evert het volgende:
mensen, prijs jezelf gelukkig als je er bij was! wat was het geluid fantastisch vergeleken bij het drama qua geluid dat ik vanavond in de arena bij u2 had.
Daar zal ik dan morgenavond achter komen...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 juli 2005 @ 13:49:58 #178
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28799746
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:07 schreef evert het volgende:
de Arena is dan ook een galmbak, net als de Ahoy
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 14 juli 2005 @ 13:51:23 #179
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_28799792
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:49 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de Arena is dan ook een galmbak, net als de Ahoy
Nou, heb Rammstein gezien in én Gelredome én Ahoy en ik vind het Gelredome een veel grotere galmbak dan Ahoy.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 juli 2005 @ 14:20:10 #180
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28800973
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:51 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nou, heb Rammstein gezien in én Gelredome én Ahoy en ik vind het Gelredome een veel grotere galmbak dan Ahoy.
heb in de Ahoy 2 concerten gezien en in het Gelredome 1 en k vond de Ahoy weer minder maargoed concerten zijn het beste in de HMH
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:21:37 #181
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_28801032
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:20 schreef rubbereend het volgende:

[..]

heb in de Ahoy 2 concerten gezien en in het Gelredome 1 en k vond de Ahoy weer minder maargoed concerten zijn het beste in de HMH
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 juli 2005 @ 14:24:21 #182
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28801158
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:21 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

ook geen plek waar je makkelijker een biertje kan scoren
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:58:46 #183
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28813274
kicken foto van concert... stond op mojo.nl

nog paar:

woensdag 27 juli 2005 @ 23:31:04 #184
44699 err
pi_29187065
Coldplay are excited to announce several new tour dates across Europe later this year.

The band will play at the following venues:

26/10/05 Sports Palace - Antwerp, BELGIUM
28/10/05 Arena - Oberhausen, GERMANY
30/10/05 Forum - Copenhagen, DENMARK
31/10/05 Spektrum - Oslo, NORWAY
7/11/05 Globe - Stockholm, SWEDEN
9/11/05 Arena - Leipzig, GERMANY
10/11/05 Maimarkhalle - Mannheim, GERMANY
12/11/05 Hallenstadion - Zurich, SWITZERLAND
14/11/05 Fillaforum - Milan, ITALY
15/11/05 Palamalagott - Bologna, ITALY
17/11/05 Dome - Marseille, FRANCE
18/11/05 Zenith - Toulouse, FRANCE
20/11/05 Palau Saint Jordi - Barcelona, SPAIN
22/11/05 Palacio de Deportes - Madrid, SPAIN
23/11/05 Atlantico Pavillion - Lisbon, PORTUGAL
25/11/05 Velodromo Anoeta - San Sebastian, SPAIN
28/11/05 Tony Garnier Hall - Lyon, FRANCE
29/11/05 Bercy - Paris, FRANCE

waaron nou niet in NL
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 27 juli 2005 @ 23:33:46 #185
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_29187144
het sportpaleis te antwerpen is om de hoek, daar ben je zo
DeLuna vindt me dik ;(
pi_29192967
wat Rubbereend zegt , ik ga kaartjes proberen te krijgen voor in Antwerpen , Gelredome vond ik wel erg goed ik wil dat nog eens zien , het is voor mij nog dichterbij als Arnhem
pi_29194624
Ik ga ook proberen naar Antwerpen te gaan...
Voorverkoop vanaf 26 augustus ??
pi_29205758
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 10:22 schreef vanBoeschoten het volgende:

ik heb nog geen idee , weet iemand hoe dat gaat ? wanneer ik kaartjes uit Belgie wil.
  donderdag 28 juli 2005 @ 16:51:46 #189
125969 Lampz
Vragensteller #1
pi_29206087
6 aug om 9 uur via goformusic.be
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:37:43 #190
44699 err
pi_29207370
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:33 schreef rubbereend het volgende:
het sportpaleis te antwerpen is om de hoek, daar ben je zo
voor jou misschien. Bovendien is het op een doordeweekse dag, geen optie voor mij...maar..further tourdates will be anounced in a few days..volgens coldplay.com
Dus die komen nog wel naar NL, en dan in een klein intiem zaaltje hopelijk
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 29 juli 2005 @ 14:40:48 #191
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_29235197
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:37 schreef err het volgende:

[..]

voor jou misschien. Bovendien is het op een doordeweekse dag, geen optie voor mij...maar..further tourdates will be anounced in a few days..volgens coldplay.com
Dus die komen nog wel naar NL, en dan in een klein intiem zaaltje hopelijk
neuh voor mij ook niet maar, tis in principe goed te doen vanuit Nederland en met t OV ook nog best te doen, de metro stopt er voor de deur
DeLuna vindt me dik ;(
pi_29235876
Arena - Oberhausen is voor mij korter
pi_29333085
Even heel wat anders.. ik heb de kaartjes in maart in de pre-sale gekocht en met credit card betaald, maar deze zijn nog steeds niet afgeschreven?! Hebben meer mensen dit? Ook komende maand wordt het niet afgeschreven. Of is er een punt moment waarop ticketservice alle credit card aankopen incasseert?
  maandag 1 augustus 2005 @ 19:33:19 #194
44699 err
pi_29333158
bij mij is het ook nog altijd niet afgeschreven
niet dat ik dat erg vind
pi_29350737
Bij mij is het ook nog niet afgeschreven , ik begin hoe langer hoe meer te denken dat dat niet meer gaat gebeuren
pi_29350750
ik ga trouwens naar Antwerpen
pi_29356977
Same here, nog steeds geen afschrijving. Altijd leuk zo'n gratis concert Bij een vriend van mij is het trouwens wel afgeschreven.
pi_29358945
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:31 schreef SietzeJBL het volgende:
Even heel wat anders.. ik heb de kaartjes in maart in de pre-sale gekocht en met credit card betaald, maar deze zijn nog steeds niet afgeschreven?! Hebben meer mensen dit? Ook komende maand wordt het niet afgeschreven. Of is er een punt moment waarop ticketservice alle credit card aankopen incasseert?
Sssssh, niet over praten.. Geen slapende honden wakker maken..
Victory is mine!!
pi_29376471
Nieuwe clip (Fix You) staat trouwens online..

http://www.mtv.de/coldplay/index.php

Deel van de clip bevat concertbeelden (lamp ), een paar dagen voor het Arnhem concert opgenomen in de UK..
Victory is mine!!
pi_29382934
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:34 schreef Dr_Evil het volgende:
Nieuwe clip (Fix You) staat trouwens online..

http://www.mtv.de/coldplay/index.php

Deel van de clip bevat concertbeelden (lamp ), een paar dagen voor het Arnhem concert opgenomen in de UK..
Ik heb het net gezien , idd hetzelfde als in Arnhem met die lamp en dat vuurwerk , wel erg leuk gedaan
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:12:13 #201
44699 err
pi_29384509
vond het een behoorlijk suffe clip, totdatie ineens doodleuk dat stadion binnenwandelt..
da's dan wel weer cool.
pi_29397714
En van dat U2-gezeur word ik helemaal moe. Zeker als ik teksten lees als "het publiek dat komt is naarstig op zoek naar een nieuwe U2". Wat een bullshit: Ik heb niet zo veel met U2, zie Coldplay niet als een nieuwe U2 en ga dus ook niet om die reden naar hun concert. U2 en Coldplay zijn compleet verschillende bands. Omdat ze toevallig dezelfde bezetting hebben ,wil dat nog niet zeggen dat ze dan meteen vergelijkbaar zijn...////

Ze zijn tot op zekere hoogte wel vergelijkbaar, omdat ze beiden popmuziek maken en politieke interesse hebben en omdat Chris Martin zelf Coldplay nogal eens vergelijkt met U2 of als inspiratie ziet. Maar Coldplay is nog lang geen U2. Het tweede Coldplay concert wat ik gezien heb in de Ahoy had wel wat van de sfeer van een U2 concert, maar omdat de laatste CD van Coldplay nogal sfeerloos is, was het concert in Gelredome een stuk minder. Er zit veel minder dynamiek in die nummers en dat was duidelijk te merken aan het publiek.
Ik heb U2 niet in Arena gezien, maar in Dublin en dat was vanaf de eerste seconde erg goed en liet het publiek geen minuut los en dat dik 2,5 uur. Coldplay gaan zien een dikke week later zien was dan ook niet zo slim. Het publiek had een paar nummers nodig om erin te komen en zodra er nummers van X&Y gespeeld werden zakte men weer terug op de stoelen en ook de vloer bewoog nog amper. Heel jammer. Ik vind X&Y niet veel aan, dat er mensen zijn die deze cd toch leuk vinden zal wel, maar k vond het publiek in Gelredome toch duidelijk niet enthousiast reageren op die nummers.

Ik ben geen U2freak die van deze toer een tiental concerten heeft gezien of gaat zien, zoals sommigen. De beginjaren U2 vond ik prachtig, ik heb de mazzel gehad dat ik ze in 1981 in Arnhem al eens heb kunnen zien. Na de Unforgetable Fire heb ik U2 een jaar of tien niet echt interessant gevonden. De laatste 2 cd's vind ik wel weer erg goed. Dat ik U2 in Ierland ben gaan zien, komt omdat ik het geluid in de Arena erg slecht vind en omdat ik Ierland erg leuk vind en U2 graag een keer in de eigen hoofdstad wilde zien spelen. En het was de trip waard.
---- gaat winnen
pi_29450285
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 10:22 schreef vanBoeschoten het volgende:
Ik ga ook proberen naar Antwerpen te gaan...
6. Vanaf 09:00.
pi_29452738
ik heb trouwens geen mailtje gehad op 03-08 voor de presale van het concert in Antwerpen , zoals vermeld op de site

Morgen om 09:00 uur maar proberen of ik nog redelijke kaarten kan krijgen ...
pi_29460474
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 22:21 schreef Xlarge het volgende:
Morgen om 09:00 uur maar proberen of ik nog redelijke kaarten kan krijgen ...
Zit je al klaar? .
pi_29462051
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 22:21 schreef Xlarge het volgende:
ik heb trouwens geen mailtje gehad op 03-08 voor de presale van het concert in Antwerpen , zoals vermeld op de site
Op de coldplay heb ik gelezen dat alleen mensen uit Belgie die code kregen.

Niet verwonderlijk is het concert al uitverkocht. Het schijnt ontzettende gehyped te zijn op de radio.
pi_29462118
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 08:47 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Zit je al klaar? .
Het is niet gelukt , ik was te laat , en het is nu idd uitverkocht wat Calvobbes al vermoedde .
Dat word marktplaats e.d. afspeuren , of bij die zwartverkopers aan de deur kaartjes kopen (ervan uitgaande dat die er ook staan in Antwerpen)
  Moderator zaterdag 6 augustus 2005 @ 11:21:08 #208
5428 crew  miss_sly
pi_29462297
Antwerpen was mij ook niet gelukt; een dik uur refreshen leverde niets op
Echter: ik heb kaartjes voor Oberhausen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 6 augustus 2005 @ 11:42:07 #209
5428 crew  miss_sly
pi_29462797
Euhm, en ik heb ook kaartjes voor Antwerpen

De server bij Teleticketservice was echt ernstig overbelast, denk ik. Ik heb niet een keer een scherm gehad dat ik erdoor was, en toch hebben ze me om 9.14 een mailtje gestuurd met de bevestiging van de boeking. Jammer is dat ik dat mailtje pas net kreeg
  Moderator zaterdag 6 augustus 2005 @ 11:52:52 #210
5428 crew  miss_sly
pi_29463007
OK, ik heb in ieder geval kaartjes

Ik heb in de aanbieding: 2 kaartjes voor Antwerpen. Kreeg net nog een bevestiging dat de reservering gelukt was.
Wie wil? Arena, ik hoef er niets op te verdienen, maar wil de kosten eruit hebben
pi_29463014
Kwam er niet doorheen. .
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 12:49:19 #212
64460 Remmy
Digital creative
pi_29464161
Ikke!!!!!!!!!!!!!!!! Mail me maar remkovb@msn.com
Digital creative @ SuperBold
http://superbold.nl
  Moderator zaterdag 6 augustus 2005 @ 12:51:48 #213
5428 crew  miss_sly
pi_29464213
Remmy, ik wacht even op antwoord van iemand. als die ze niet wil, mail ik je meteen!
Kan wel morgen worden, want die persoon is er vandaag niet, denk ik.
pi_29464585
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 12:49 schreef Remmy het volgende:
Ikke!!!!!!!!!!!!!!!! Mail me maar remkovb@msn.com
je bent me voor
pi_29464611
Remmy , mocht het met Remmy en diegene waar je op wacht niets worden , wil ik degene zijn die ze van je koopt
pi_29489366
BNN, nú.
  zondag 7 augustus 2005 @ 22:56:20 #217
91359 Machielovic
Geluk zit van binnen
pi_29493392
Ok ik was daar ook en had geen flauw benul van een band Vertigo daar kom ik nu pas net achter lol

Vond het al met al een heel gaaf concert, goed geluid, goede plek vlakbij de drank (rolstoelplek). Het was wel erg omschakelen na die klote aanslagen wat in het begin wel te merken was vond ik, ondanks het qua nummers knallende begin, toen na Square one Politik kwam rekende ik haast op de eerste van Parachutes maar Yellow was echt heel gaaf! Het was inderdaad wel enigsinds kort, denk dat als die aanslagen er niet waren geweest dat de toegift misschien langer geweest waren al zal mevrouw Anastacia de dag erop er ookwel mee temaken gehad hebben.

Hoe danook wil ze graag nogmaals zijn, maar niet in Belgie
  maandag 8 augustus 2005 @ 18:15:01 #218
64460 Remmy
Digital creative
pi_29505196
En miss_sly.. al iets gehoord? Kben echt benieuwd haha. Kzou ze echt supergraag willen hebben.
Digital creative @ SuperBold
http://superbold.nl
  Moderator maandag 8 augustus 2005 @ 21:52:30 #219
5428 crew  miss_sly
pi_29506902
Ik heb iets gehoord, en ik ben de kaartjes dus kwijt.
Sorry Remmy!
pi_29557404
Woei! Ik heb kaartjes voor het concert op 28 oktober in Oberhousen . Helaas waren de sta plaatsen alleen op .
pi_29557692
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 12:19 schreef grunge-metal het volgende:
Woei! Ik heb kaartjes voor het concert op 28 oktober in Oberhousen . Helaas waren de sta plaatsen alleen op .
Tof, rond diezelfde tijd sta ik in Oberhausen. .
pi_29581982
Weet trouwens iemand al wie er op 28/10 in Oberhausen in het voor-programma staat? Er gaan geruchten dat Richard Ashcrof (ex-front zanger van The Verve)in het voorprogramma zou staan.
pi_29583342
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 15:21 schreef grunge-metal het volgende:
Weet trouwens iemand al wie er op 28/10 in Oberhausen in het voor-programma staat? Er gaan geruchten dat Richard Ashcrof (ex-front zanger van The Verve)in het voorprogramma zou staan.
Idd Ashcroft.
pi_29589749
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 18:26 schreef Viperdesign het volgende:
BNN, nú.
waren er beelden van het concert in de gelredome
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_29592094
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 15:21 schreef grunge-metal het volgende:
Hij stond er in Arnhem in , en ik denk dat hij er in heel de tour instaat
pi_30724770
Haha, nog steeds niet hoeven betalen voor m'n kaartjes voor het concert in het Gelredome Zouden ze het vergeten zijn?
pi_30724902
quote:
Op maandag 19 september 2005 13:43 schreef Klingon het volgende:
Haha, nog steeds niet hoeven betalen voor m'n kaartjes voor het concert in het Gelredome Zouden ze het vergeten zijn?
is het nooit van je rekening afgeschreven?
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
pi_30725174
quote:
Op maandag 19 september 2005 13:43 schreef Klingon het volgende:
Bij mij ook niet , ik reken er trouwens op dat ze het gewoon vergeten zijn of zo .
Het zou een teleurstelling zijn als het er nu nog van af ging .
pi_30725490
dat meen je niet...... jezus man.. Daar betaal je natuurlijk zoveel service/administratiekosten bij ticketservice, om die foutjes te compeseren
pi_30725768
en dan te bedenken dat ik 2 van de vier kaartjes heb doorverkocht , zodat ik er zelfs wat op heb verdiend
  maandag 19 september 2005 @ 14:20:38 #231
44699 err
pi_30725791
ik ook

4 kaartjes, nooit afgeschreven

geloof wel dat het ooit nog zal gebeuren. Lijkt me niet dat ze het "vergeten", eerder een technisch probleem bij het online kopen ofzo
  maandag 19 september 2005 @ 17:51:35 #232
59607 Partyman
Heerlijk Helder Heineken
pi_30731976
Vooral ff lekker hier gaan posten ff slapende honden wakker maken !! goed bezig !!!
pi_30737359
Nog mensen voor Antwerpen/Oberhausen in de zaal?
pi_30746485
Is er nog een kans dat ze naar Nederland komen als ze in Europa gaan optreden? Iemand toevallig nog wat geruchten over gehoord?
pi_30747518
quote:
Op maandag 19 september 2005 13:57 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Bij mij ook niet , ik reken er trouwens op dat ze het gewoon vergeten zijn of zo .
Het zou een teleurstelling zijn als het er nu nog van af ging .
Same here. Ik gok dat het zo druk was dat ze niet alles goed hebben kunnen verwerken ofzo. Ook wel leuk: m'n vrienden hebben mij dus eigenlijk terugbetaald voor niks Pure winst dus Ach ja, we wachten het wel af...
pi_30748823
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:36 schreef Viperdesign het volgende:
Nog mensen voor Antwerpen/Oberhausen in de zaal?
Ja ik ga naar Antwerpen in Oktober , ik heb alleen geen kaartjes .
Dat word voor de deur iets voor de deur regelen
pi_30749307
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 08:08 schreef Xlarge het volgende:
Dat word voor de deur iets voor de deur regelen
Prijzig. .

Ik ga voor onze oosterburen, maar ondertussen kijk ik nog wel uit naar kaarten voor België.
pi_31054945
Haha, had beter m'n mond kunnen houden. Gisteren bericht gehad dat de kaarten eindelijk worden afgeschreven
  vrijdag 30 september 2005 @ 12:09:37 #239
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_31055016
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:08 schreef Klingon het volgende:
Haha, had beter m'n mond kunnen houden. Gisteren bericht gehad dat de kaarten eindelijk worden afgeschreven
Mijn vriend had ook ineens de afrekening van de cc binnen ja. Rijkelijk laat!!
  vrijdag 30 september 2005 @ 12:19:53 #240
44699 err
pi_31055489
Echt vet gemeen dat ze niet weer naar NL komen. Ik zou zo gaan, vooral omdat . Goldfrapp. . het voorprogramma doet.
pi_31056605
Goldfrapp is ook niet verkeerd nee
pi_31063115
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:08 schreef Klingon het volgende:
Ik had al een beetje de hoop dat het niet zou gebeuren , het zal bij mij de 1ste ook wel zo ver zijn
  vrijdag 30 september 2005 @ 17:53:51 #244
44699 err
pi_31063139
heb ook vandaag afschrift gehad
pi_31063222
Toch ga ik de 24ste gewoon naar Antwerpen
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:29:33 #246
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_31328619
De nieuwe single wordt "Talk" en er komen live-tracks uit Arnhem op!!

http://www.3fm.nl/page/coldplay
Seriously!?
  Moderator maandag 10 oktober 2005 @ 10:38:38 #247
5428 crew  miss_sly
pi_31328818
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:56 schreef Xlarge het volgende:
Toch ga ik de 24ste gewoon naar Antwerpen
Lijkt me vrij zinloos
Ik ga de 26e
pi_31328832
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:29 schreef ImPrEzA het volgende:
De nieuwe single wordt "Talk" en er komen live-tracks uit Arnhem op!!

http://www.3fm.nl/page/coldplay
cool
pi_31334898
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Lijkt me vrij zinloos
Ik ga de 26e
  woensdag 12 oktober 2005 @ 23:52:37 #250
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_31397657
Coldplay live in Lust For Live

(10-10-05) - Was je er niet bij in het Gelredome op 7 juli? Coldplay gaf een legendarisch concert met oude en nieuwe nummers. Eric Corton laat je in Lust For Live het concert herbeleven

Coldplay live meemaken is niet voor iedereen weggelegd. Kaartjes voor deze band zijn altijd in no time uitverkocht en als je ze dan hebt, moet je vroeg voor de concertzaal gaan staan. Doe je dat niet, dan sta je geheid achteraan!

Om ervoor te zorgen dat je toch een bijna-live-ervaring mee kan maken, zenden we op donderdag 13 oktober in Lust For Live het live-concert uit dat Coldplay op 7 juli gaf in het Gelredome.

Lust For Live is iedere donderdagavond van 22.00 tot 23.00

Seriously!?
pi_31398105
MTV is nu ook wat aan het uitzenden geloof ik..

Speed of Sound net vond ik nou niet echt lekker klinken.
pi_31404598
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 23:52 schreef ImPrEzA het volgende:
Coldplay live in Lust For Live

(10-10-05) - Was je er niet bij in het Gelredome op 7 juli? Coldplay gaf een legendarisch concert met oude en nieuwe nummers. Eric Corton laat je in Lust For Live het concert herbeleven

Coldplay live meemaken is niet voor iedereen weggelegd. Kaartjes voor deze band zijn altijd in no time uitverkocht en als je ze dan hebt, moet je vroeg voor de concertzaal gaan staan. Doe je dat niet, dan sta je geheid achteraan!

Om ervoor te zorgen dat je toch een bijna-live-ervaring mee kan maken, zenden we op donderdag 13 oktober in Lust For Live het live-concert uit dat Coldplay op 7 juli gaf in het Gelredome.

Lust For Live is iedere donderdagavond van 22.00 tot 23.00

Dat is op 3fm dus?
pi_31415005
Oja, dat staat er niet eens bij. 3FM idd
Seriously!?
  donderdag 13 oktober 2005 @ 18:34:57 #254
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_31415528
weet iemand waar dat concert vandaan kwam, wat gisteren op MTV te zien was?

Was wel leuk concertje btw, ben blij dat ik het opgenomen heb.
pi_31415665
quote:
Check out MTV's free and exclusive track by track full length video streams from ‘MTV Live Coldplay’ - the first live televised concert in support of Coldplay’s new album, ‘X&Y’. Showcasing ‘What If’, ‘X&Y’ and ‘Speed Of Sound’ from the ‘X&Y’ album as well as Coldplay classics such as ‘Yellow’ ‘Clocks’ and ‘In My Place’.

Intimately filmed at The Round Chapel in London, the 1 hour ‘MTV Live Coldplay’ is set to premiere on MTV channels worldwide from June 5th.
http://www.mtv.co.uk/mtv.(...)l?articleId=30121492 met ook streams

Volgens mij was het die.. maar heb de streams niet gecheckt.
Seriously!?
pi_31420397
Gaat iemand 3FM opnemen...?
Seriously!?
  donderdag 13 oktober 2005 @ 22:33:26 #257
67643 iDex
opdondertje
pi_31422747
ik luister al

ik ga mijn oordopjes indoen want klinkt redelijk vaag de stream
pi_31423403
Wat was dat GEWELDIG!!!
  donderdag 13 oktober 2005 @ 22:55:25 #259
59607 Partyman
Heerlijk Helder Heineken
pi_31423447
was ? Talk is nog druk bezig !
  donderdag 13 oktober 2005 @ 22:56:12 #260
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_31423475
3FM

01. Square One
02. Politik
03. Yellow
04. God Put A Smile Upon Your Face
05. Speed Of Sound
06. White Shadows
07. Clocks
08. Fix You
09. In My Place
10. Talk

In het echt
Coldplay
07.07.2005
Arnhem

01. Square One
02. Politik
03. Yellow
04. God Put A Smile Upon Your Face
05. Speed Of Sound
06. Low
07. Warning Sign
08. Everything Not Lost
09. White Shadows
10. The Scientist
11. Till Kingdom Come
12. Don't Panic
13. Clocks
14. Talk
---
15. Swallowed In The Sea
16. In My Place
17. Fix You

Was [is] mooi !!

edit: en nu maar hopen dat die andere 7 nummers op de singel[s] komen te staan !!

edit2: wat een klote einde, niet eens hele nummer ...
pi_31423638
heerlijk hoor Echt kippevel

Beetje jammer dat ze de volgorde zo overhoop gooien... na In My Place hoorde je ineens de eerste tonen van Fix You, die heel snel werd afgekapt
Seriously!?
pi_31423814
Heeft iemand het toevallig opgenomen?
pi_31486611
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 22:55 schreef Partyman het volgende:
was ? Talk is nog druk bezig !
Ja.. je hebt gelijk.. Het is gewoon geweldig! Ik heb nu nóg meer zin in 20 november! Dan ga ik ze zien in Barca!!
  zondag 16 oktober 2005 @ 13:33:22 #264
67643 iDex
opdondertje
pi_31486760
Single ga ik nu wel gelijk kopen

bij clocks heb ik hem via marktplaats moeten kopen
  donderdag 20 oktober 2005 @ 23:41:56 #265
125316 razorfish69
A dirty mind is a joy forever.
pi_31592580
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 23:04 schreef Proper_fucked het volgende:
Heeft iemand het toevallig opgenomen?
Ik heb het ook moeten missen...
You only live once, but if you do it right, once is enough...
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:36:13 #266
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_31593880
Volgens mij ben je dan nét te laat, want de uitzending is tot vanavond 22:00 terug te beluisteren geweest via de 3FM-site... daar zal nu wel de aflevering van Lust for Live van vanavond staan..
Seriously!?
pi_31601937
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 00:36 schreef ImPrEzA het volgende:
Volgens mij ben je dan nét te laat, want de uitzending is tot vanavond 22:00 terug te beluisteren geweest via de 3FM-site... daar zal nu wel de aflevering van Lust for Live van vanavond staan..
komt ie nu mee he
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:47:54 #268
125316 razorfish69
A dirty mind is a joy forever.
pi_31602544
Hmm... beetje jammer.... als iemand 'm opgenomen heeft, dan hoor ik 't graag!
You only live once, but if you do it right, once is enough...
  Moderator dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:41:47 #269
5428 crew  miss_sly
pi_31689906
Morgen naar Antwerpen
pi_31691034
Vrijdag naar Oberhausen
  Moderator woensdag 26 oktober 2005 @ 00:44:14 #271
5428 crew  miss_sly
pi_31691277
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 00:32 schreef Viperdesign het volgende:
Vrijdag naar Oberhausen
pi_31696979
quote:
Vrijdag naar Oberhausen
Me to .
pi_31712332
etters *jaloers*
Seriously!?
pi_31716959
quote:
Vrijdag naar Oberhausen
Ik vermoed dat je de kaartjes niet terug wilt verkopen?

Het was GAAF gisteren in Antwerpen!! Echt geweldig!

Ik vond het voorprogramma, Goldfrapp, niet zo geweldig, hoewel ze wel een paar lekkere nummers hadden. Coldplay was helemaal te gek, dus ik ga zo weer als ik de kans krijg
pi_31719610
Zelfde playlist als in gelredome ongeveer?
pi_31719629
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 11:13 schreef Proper_fucked het volgende:
Ik was niet in Gelredome, dit was mjin eerste Coldplay concert
  donderdag 27 oktober 2005 @ 12:43:18 #277
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_31721983
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 11:13 schreef Proper_fucked het volgende:
Ik las dat ze X&Y, How To See The World & Ring of Fire gedaan hebben in plaat van Low & Everything's Not Lost.

Voor exacte setlist moet je even op coldplayfans.nl kijken.
pi_31778575
Even een samenvating van gister, Coldplay in Oberhausen: We waren er pas om 20.00 uur, het was best wel druk op de weg, maarja we hadden toch zitplaatsen dus dat boeide niet, en Goldfrapp die in het voorprogramma stond was ook niet zo geweldig.

Coldplay dat was echt geweldig! Alleen de 1,5 uur was zo om . Was wel grappig dat ze bij God Put A Smile Upon Your Face opeens een stukje Amerika van Rammstein gingen zingen . En voor de rest was het ook een hele mooie show, op het laatst kwamen er ballonnen met Nederlandse teksten naar beneden vallen . Helaas was er geen vuurwerk, maar dat zou wel met de brandveiligheid te maken hebben.

Bij de terug reis was het wel helemaal een ramp, wij stonden op een parkeerplaats achter de autogarage en we waren pas om 1uur van die pakeerplaats af. Wij dachten, we gaan nog even wat eten bij de Burger King en dan zou die fille wel weg zijn, maar dat viel nog wel tegen.

Maar voor de rest was het zeker de moeite waard .
pi_31779299
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 13:25 schreef grunge-metal het volgende:
Even een samenvating van gister, Coldplay in Oberhausen: We waren er pas om 20.00 uur, het was best wel druk op de weg, maarja we hadden toch zitplaatsen dus dat boeide niet, en Goldfrapp die in het voorprogramma stond was ook niet zo geweldig.

Coldplay dat was echt geweldig! Alleen de 1,5 uur was zo om . Was wel grappig dat ze bij God Put A Smile Upon Your Face opeens een stukje Amerika van Rammstein gingen zingen . En voor de rest was het ook een hele mooie show, op het laatst kwamen er ballonnen met Nederlandse teksten naar beneden vallen . Helaas was er geen vuurwerk, maar dat zou wel met de brandveiligheid te maken hebben.

Bij de terug reis was het wel helemaal een ramp, wij stonden op een parkeerplaats achter de autogarage en we waren pas om 1uur van die pakeerplaats af. Wij dachten, we gaan nog even wat eten bij de Burger King en dan zou die fille wel weg zijn, maar dat viel nog wel tegen.

Bij de geldredome zijn wij toen ook ruim een uur bezig geweest om van het terrein af te komen, maar dat maakte toen niet uit.. we stonden nog te stuiteren van adraline en hebben keihard X&Y opgezet
pi_31780296
Ja, was inderdaad wel aardig. Was er pas rond 21:00. Mooi op tijd. .
Kon gelukkig snel weg met het motortje. .

[ Bericht 81% gewijzigd door Viperdesign op 31-10-2005 01:14:21 ]
pi_31780952
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 13:25 schreef grunge-metal het volgende:

Ja het was echt een leuk concert Goldfrapp was daarentegen echt bijzonder ruk, zelden zulke troep gehoord

Volgende keer gewoon in parkhaus nummer 8 parkeren, dan ben je zo weg
Home is where my guitar is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')