abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2005 @ 18:01:32 #121
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_28631052
Ik was er ook, de muziek was geweldig, van de show heb ik alleen af en toe een glimp op kunnen vangen als kleintje tussen al die mensen van 2 meter Mijn neus op okselhoogte was ook niet zo'n succes, volgend concert toch maar geen veldkaartjes meer...
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_28631779
Hee Pea, was jij er ook! Er bleken achteraf wel meer bekenden van mij rond te lopen..
Ik had een keer veldplaatsen bij Rammstein en had toen hetzelfde probleem. Vriendin van mij die een stuk kleiner is nog meer. Ik had nu dus ook een zitplaats en geweldig uitzicht! Maar op het veld is er vaak toch wel wat meer sfeer.
I am ambitious for a motley coat
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:05:19 #123
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_28632750
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 18:32 schreef ElsCapone het volgende:
Hee Pea, was jij er ook! Er bleken achteraf wel meer bekenden van mij rond te lopen..
Ik had een keer veldplaatsen bij Rammstein en had toen hetzelfde probleem. Vriendin van mij die een stuk kleiner is nog meer. Ik had nu dus ook een zitplaats en geweldig uitzicht! Maar op het veld is er vaak toch wel wat meer sfeer.
Aan sfeer geen gebrek idd, zingende, dansende, uit hun dak gaande mensen om je heen is ontzettend leuk, maar wel oppassen als er van die lomperds tussen staan...Maar over het algemeen een heel gelijkgestemd publiek om ons heen die allemaal gewoon plezier hadden.

Wel grappig, sta je midden op dat veld, komen er mensen die je ook van online kent maar nog niet echt gezien hebt, smssen je waar sta je...leg dat maar eens uit! Ik vond het toch knap dat ze ons nog vonden.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_28634785
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 16:33 schreef dVTB het volgende:

+ Fix You: één groot hoogtepunt en geweldige afsluiter
Dat was kwalitatief het slechtste nummer van de avond, de hoeveelheid valse noten en met name vals gezongen stukken tekst waren hier voor een band als Coldplay echt veel te hoog.

Daarom ook automatisch het minste nummer van de avond.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 8 juli 2005 @ 20:45:47 #125
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28635845
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:13 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Dat was kwalitatief het slechtste nummer van de avond, de hoeveelheid valse noten en met name vals gezongen stukken tekst waren hier voor een band als Coldplay echt veel te hoog.

Daarom ook automatisch het minste nummer van de avond.
Dat interreseerd me dus geen ene ruk he, die hele show, hele avond perfect gezongen enzo, dan die paar foutjes... lekker belangrijk, en fix you blijft een heerlijk nummer.. Als je die filmpjes kijkt dat chris met die lamp staat te zwaaien.. kippenvel
In the quiet words of the Virgin Mary... come again.
pi_28636384
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:45 schreef Hansnr8 het volgende:

[..]

Dat interreseerd me dus geen ene ruk he, die hele show, hele avond perfect gezongen enzo, dan die paar foutjes... lekker belangrijk, en fix you blijft een heerlijk nummer.. Als je die filmpjes kijkt dat chris met die lamp staat te zwaaien.. kippenvel
waar zie je dat? op www.coldplayfans.nl ?? of .com?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:14:30 #127
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28636695
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 21:03 schreef BalLon het volgende:

[..]

waar zie je dat? op www.coldplayfans.nl ?? of .com?
waar zie ik wat? die filmpjes? die heb ik ergens in dit topic gepost...
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:21:48 #128
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28636879
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:37 schreef S3rp3nt het volgende:
weet iemand nou nog alle alternatieve teksten die chris gebruikte?
ik weet alleen nog:
God gave me style and gave me dutch

kan iemand deze aanvullen?
Ik heb nog wat filmpjes, o.a. begin van The scientist'... dan begint ie met iets van "come on to holland(of arnhem, niet echt duidelijk)".. volgens mij
pi_28636904
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:45 schreef Hansnr8 het volgende:

[..]

Dat interreseerd me dus geen ene ruk he, die hele show, hele avond perfect gezongen enzo, dan die paar foutjes... lekker belangrijk
En dat is dus het jammere aan de overgrote groep concertgangers, die het al niet meer om de basics gaat, de muziek. Die niet meer horen of iets wel of niet vals is, wel of niet in de maat.

Betekent namelijk alleen maar dat de nadruk van de artiest steeds meer komt te liggen op het visuele met special effects etc. terwijl dat eigenlijk maar bijzaak zou moeten zijn, ware het niet dus dat zo velen de kwaliteit van de geleverde muziek juist bijzaak vinden.

Als ik dan even terugkijk op Live 8 en een band als Pink Floyd als meest duidelijke voorbeeld, daar ging je nooit heen voor de spetterende act, de special effects, daar gaat het waar het echt om gaat, de muziek, en die hoor je dan ook eigenlijk nooit een noot vals spelen of een toest verkeerd raken.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:27:18 #130
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28637041
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 21:22 schreef DIGGER het volgende:

[..]

En dat is dus het jammere aan de overgrote groep concertgangers, die het al niet meer om de basics gaat, de muziek. Die niet meer horen of iets wel of niet vals is, wel of niet in de maat.

Betekent namelijk alleen maar dat de nadruk van de artiest steeds meer komt te liggen op het visuele met special effects etc. terwijl dat eigenlijk maar bijzaak zou moeten zijn, ware het niet dus dat zo velen de kwaliteit van de geleverde muziek juist bijzaak vinden.

Als ik dan even terugkijk op Live 8 en een band als Pink Floyd als meest duidelijke voorbeeld, daar ging je nooit heen voor de spetterende act, de special effects, daar gaat het waar het echt om gaat, de muziek, en die hoor je dan ook eigenlijk nooit een noot vals spelen of een toest verkeerd raken.
ja maar kom op, ze waren echt geweldig... als je van de muziek van coldplay houd, was dit een geweldig concert... Chris Martin zong ook echt wel geweldig..

oja, iemand met webspace? heb nog wel paar leuke filmpjes...
pi_28637258
dat gezeik over foutjes de hele tijd. Ik word er een beetje moe van. Als je dat niet kunt hebben dan ga je toch lekker thuis op de bank liggen luisteren naar je cdtje. Bij het eerste concert van Coldplay begon Johnny Buckland gewoon vals...er werd gelachen en de heren beginnen gewoon weer opnieuw met het nummer. Wat wil je nu nog meer, das toch gewoon super. Verder vond ik ergens op het net deze quote:

Politik, toch al een tour-de-force nummer bij uitstek, sloeg in als een bom, de wederopstanding van Clocks was iets om voor te danken op de blote knieën en de uitvoering van The Scientist was zo zuiver en zo puur dat men een redelijk idee krijg van wat voor soort muziek er in het hiernamaals wordt gedraaid. Coldplay the brand werd ook weer daadwerkelijk Coldplay the band op het moment dat de vier heren schouder aan schouder (met Will achter de piano) voor het podium Till Kingdom Come en Don’t Panic ten gehore brachten.

Hier sluit ik me dus helemaal bij aan!!!
Lang leve de liefde! Hoera hoera hoera!!!
pi_28637893
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 21:34 schreef Madelonie het volgende:
dat gezeik over foutjes de hele tijd. Ik word er een beetje moe van. Als je dat niet kunt hebben dan ga je toch lekker thuis op de bank liggen luisteren naar je cdtje.
Als je m'n reacties goed gelezen zou hebben, zou je inzien dat ik die foutjes wel kan hebben, dat ik me prima vermaakt heb, maar dat ik het in sommige nummers net te veel van het goede vond voor een band van het niveau coldplay.

En ik zeg dat alleen maar omdat ik van mening ben dat de helft zo selectief doof is, dat ze zelf niet eens door hebben wat wel en niet goed gezongen/gespeeld wordt.

Prima dat men als fan ze alles vergeeft, zich prima vermaakt en het perfect vond, ik geef alleen aan dat het zeker niet perfect was en dat een band met de ervaring zoals deze eigenlijk te veel schoonheidsfoutjes maakte, en persoonlijk zie ik ze dus liever daar meer aandacht aan besteden dan aan al die visuele effecten en zo.
pi_28637972
Ik vond het eigenlijk een beetje tegenvallen.
Heb me meer vermaakt met coldplay toen ze twee jaar geleden in nijmegen stonden.

De verrassing is er nu af gewoon.

Wat een gezeik trouwens met die bussen na afloop, twee uur erover gedaan om naar de auto te komen.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 22:02:11 #134
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28637983
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 21:58 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Als je m'n reacties goed gelezen zou hebben, zou je inzien dat ik die foutjes wel kan hebben, dat ik me prima vermaakt heb, maar dat ik het in sommige nummers net te veel van het goede vond voor een band van het niveau coldplay.

En ik zeg dat alleen maar omdat ik van mening ben dat de helft zo selectief doof is, dat ze zelf niet eens door hebben wat wel en niet goed gezongen/gespeeld wordt.

Prima dat men als fan ze alles vergeeft, zich prima vermaakt en het perfect vond, ik geef alleen aan dat het zeker niet perfect was en dat een band met de ervaring zoals deze eigenlijk te veel schoonheidsfoutjes maakte, en persoonlijk zie ik ze dus liever daar meer aandacht aan besteden dan aan al die visuele effecten en zo.
nja, t was mijn eerste grote concert.. dus kan zoiezo nergens mee vergelijken, maar ik was gewoon zo onder indruk enzo dat ik er ook echt niet op gelet heb... het was gewoon
  vrijdag 8 juli 2005 @ 22:45:32 #135
53167 Ri-Klain
klein zwart schaapje
pi_28639278
O er was dus een leiding gesprongen, ik dacht dat het gewoon een schoonmaak-actie was

Ik vond het concert iig geweldig. Tijdens het voorprogramma verveelde ik me dood, ik vond er niks aan, had pijn in mn benen en had enorme dorst (leuk van die pastjes met een bedrag waar je niks aan hebt). Maar zodra Coldplay begon was ik alles vergeten

Nog een leuk kiekje, helaas niet zo'n goede camera.
Of niet soms?
pi_28639350
quote:

[..]

Een live concert gaat om de combinatie tussen muziek en beleving. Het is niet een van beide los van elkaar! Als je puur voor de muziek zou gaan, moet je niet komen. Als je voor de beleving gaat dan zijn er genoeg andere dingen die de aandacht beter kunnen trekken. Maar juist de combinatie van het enthousiasme op het podium, de muziek en het publiek maakt Coldplay tot één van de beste live acts!
Lang leve de liefde! Hoera hoera hoera!!!
pi_28639374
quote:

[..]

Ik ben dus volgens jouw selectief doof want ik heb het ook niet door gehad dat het niet goed gezongen gespeeld werd. Ik ben er heilig van overtuigd dat welke band dan ook wel live wat foutjes maakt. een mens is geen machine die voor geprogrammeerde dingen doen.

Ik kan je een tip geven! Ga naar een concert om je te vermaken en je te laten vermaken door de artiesten die hun ding doen ,wat een geweldige show van Chris! ook het accoustische gedeelte was helemaal cool, en niet om te letten op en daarna eindeloos zeuren, ga toch bij de EO om te zeuren over naakte standbeelden, over het fout spelen/zingen van één noot!

Voor mij ben jij erger dan die ene vrouw die voor het toegift al weg ging
pi_28639819
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 22:48 schreef S3rp3nt het volgende:

Voor mij ben jij erger dan die ene vrouw die voor het toegift al weg ging
Moet jij vooral zeggen snotneus, droog eerst maar eens op.

Ik heb me uitstekend vermaakt, vond de show ook goed, alleen gewoon te veel fouten in de uitvoering voor een band met hun ervaring/reputatie. Dat is gewoon een feit, ik geef dat hier aan, niks meer niks minder.
Dat maakt voor mij gewoon dat het concert gisteravond goed was, maar zeker niet super. Als jij het wel super vond, prima, maar kom niet aan met 'perfect gezongen' want dan snap je het niet.
pi_28644882
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 22:45 schreef Ri-Klain het volgende:
Nog een leuk kiekje, helaas niet zo'n goede camera.
das tot toe de beste foto die ik ben tegen gekomen. de rest van de foto's (inc. de mijne) zijn veraf of overbelicht.

bedankt voor de pic!
見なさい! 日本語!
  zaterdag 9 juli 2005 @ 09:46:30 #140
16715 Mylene
*schatje*
pi_28646977
De recensie in de Telegraaf van het concert is best wel negatief. De schrijver heeft het zelfs over de meest overgewaardeerde band van het moment.
pi_28647054
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 09:46 schreef schatje het volgende:
De recensie in de Telegraaf van het concert is best wel negatief. De schrijver heeft het zelfs over de meest overgewaardeerde band van het moment.
misschien is hij zelf ook wel overgewaardeerd dan
  zaterdag 9 juli 2005 @ 10:05:17 #142
53167 Ri-Klain
klein zwart schaapje
pi_28647143
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 09:46 schreef schatje het volgende:
De Telegraaf is ook niet voor niks een slechte krant
Of niet soms?
  zaterdag 9 juli 2005 @ 10:09:08 #143
16715 Mylene
*schatje*
pi_28647190
quote:
Coldplay in Gelredome: Ruimte voor méér

Een vreemde en verdrietige dag, omschreef Coldplay-zanger Chris Martin de dag dat zijn hoofd- en thuisstad moest buigen voor terroristen. Voor een uitverkocht Gelredome droeg hij donderdagavond zeventien nummers, een mix van oude en nieuwe glorie, op aan alle slachtoffers. Misschien was het viertal té ontsteld, het anderhalf uur durende concert kon niet aan de verwachtingen voldoen.
De grootste oorzaak daarvoor is dat de verwachtingen bij Coldplay simpelweg té hoog gespannen zijn. De afgelopen jaren heeft de band zich met megahits als 'Clocks' en 'Yellow' dusdanig in de kijker gespeeld dat alle hoop op een nieuwe band met U2-achtige status op hen is gericht. Ook hun nieuwe album 'X&Y' is doorspekt met popsongs die de gemiddeldheid ontstijgen. De verkoopcijfers doen records wankelen en alleen al bij de gedachte aan een stadionconcert gaan fans bijna huilen van geluk.
Anderhalf uur Coldplay levert echter vooral veel van hetzelfde op. Het is allemaal even groots, bij vlagen symfonisch zelfs. Wel moet je het zanger Chris Martin nageven, de anderhalf jaar dat hij aan 'X&Y' heeft zitten sleutelen heeft hij behoorlijk veel nootjes precies op de goede plaats gezet. Zo goed zelfs, en dat is dan weer jammer, dat Coldplay het vooral het eerste half uur zonde vond om van die perfecte noten af te wijken en het albumgeluid zo goed mogelijk probeerde te benaderen. Gaandeweg, met nummers als 'White Shadows' – beste nummer van 'X&Y' – en semiklassieker 'The Scientist' gingen ze wat meer spelen en werd het wat levendiger.
Maar dan onderscheiden ze zich meteen ook in negatieve zin van de grote jongens van U2 en de Stones: Coldplay heeft maar één round character en dat is Chris Martin. Die beweegt, die entertaint en die krijgt het publiek mee. Tijdens het concert gunt hij drummer Will Champion even de spotlight en zet hem voor de verandering aan de toetsen. Leuk, maar meer dan een glimlach is het niet waard. Groot zijn doe je niet alleen, Martin kan wat dat betreft wel wat steun van zijn drie kompanen gebruiken.
Een ander probleem levert de unieke sound van de band op. Lekkere sound wel, soms ontroerend mooi, maar ook verschrikkelijk moeilijk dansbaar. En het publiek in Gelredome had Coldplay al lang voor 'X&Y' heilig verklaard en wilde vooral uit hun dak gaan. Helaas is dat er nooit écht van gekomen. Te veel luisterliedjes daarvoor. Conclusie: vraag en aanbod liggen verder uit elkaar dan menigeen wil geloven.
Het maakt Coldplay tot de meest overgewaardeerde band van het moment. Het publiek anno 2005 is zo naarstig op zoek naar een nieuwe U2, dat ze vergeten dat bands van die grootte zeldzaam zijn en misschien wel nooit meer opstaan. Coldplay maakt muziek om eens goed voor te gaan zitten, daarover bestaat geen twijfel. Live is het allemaal goed verzorgd, maar er is nog ruimte voor méér. De komende jaren moeten duidelijk maken of Coldplay die stap kan zetten en de amusementswaarde van hun optredens kan optrekken naar het niveau van de allergrootsten.
pi_28647267
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 10:09 schreef schatje het volgende:

[..]
dat er ruimte is voor mee ben ik eens... de show werd eigenlijk volledig verzorgd door Chris. Maar de meest overgewaardeerde band???
  zaterdag 9 juli 2005 @ 10:26:35 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_28647443
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 22:59 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Doe normaal ouwe!

Op een live concert worden nou eenmaal fouten gemaakt. Daar kun je je vreselijk aan ergeren, omdat je vindt dat een band van dit niveau dat niet mag, maar je kunt je ook realiseren dat er mensen staan die fouten kunnen maken. Jouw aangedragen "feit" met betrekking tot het maken van "te" veel fouten is natuurlijk geheel subjectief, en is dus nooit een feit maar gewoon jouw mening die je stellig meent te moeten verdedigen.

Ik heb ook wat foutjes gehoord maar het stoort me echt totaal niet. Ik geniet van het totale concert, en een foutje zo nu en dan vind ik geen probleem, het is immers geen opera. Volgende week ga ik naar U2, en van Bono mag van alles worden gezegd, maar niet dat het een zeer getalenteerd zanger is. Je krijgt echter wel een prachtshow en je ziet de band optreden (al dan niet door een verrekijker). Als Coldplay al bijna geen fouten mag maken dan moet U2 avond aan avond zeker een perfecte show neerzetten, en dat is natuurlijk onmogelijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 9 juli 2005 @ 11:07:10 #146
13846 insaniac_2oo1
insaniac_2oo1
pi_28648084
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 10:09 schreef schatje het volgende:

[..]
beetje rare recensie vind ik.
In principe heeft de recensist wel gedeeltelijk gelijk, maar dan komt de conclusie: "de meest overgewaardeerde band"
waarom dan?
wie zegt dat mensen op zoek zijn naar een nieuwe U2? Waarom ALTIJD weeer die vergelijking met U2?
pi_28648718
( Zo eindelijk geregistreerd bij FOK! )

Uiteraard een veel te late reactie maar ik moet het nog even kwijt:
We hadden niet al te beste plekken, het was lang wachten overal, het voorprogramma was niet al te spetterend, het concert was eigenlijk te kort, en we hadden een sjaggie lady naast ons, maar.....................
WAT EEN FANTASTISCH CONCERT!!!!!!!!!!!!!

Ben gister de hele dag zo brak als een konijn geweest op m'n werk maar het was het meer dan waard!!!!!

En wat recenties ook zeggen: het gaat er toch om wat we zelf vonden? En aan de reacties hier te lezen (damn wat deed ik er lang over voordat ik dat allemaal gelezen had ) vonden we het allemaal goed. Wat kan ons de Telegraaf dan verrotten?
Leven is het meervoud van Lef
Loesje
  zaterdag 9 juli 2005 @ 12:10:00 #148
13846 insaniac_2oo1
insaniac_2oo1
pi_28649060
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 11:50 schreef Please_communicate het volgende:
( Zo eindelijk geregistreerd bij FOK! )

Uiteraard een veel te late reactie maar ik moet het nog even kwijt:
We hadden niet al te beste plekken, het was lang wachten overal, het voorprogramma was niet al te spetterend, het concert was eigenlijk te kort, en we hadden een sjaggie lady naast ons, maar.....................
WAT EEN FANTASTISCH CONCERT!!!!!!!!!!!!!

Ben gister de hele dag zo brak als een konijn geweest op m'n werk maar het was het meer dan waard!!!!!

En wat recenties ook zeggen: het gaat er toch om wat we zelf vonden? En aan de reacties hier te lezen (damn wat deed ik er lang over voordat ik dat allemaal gelezen had ) vonden we het allemaal goed. Wat kan ons de Telegraaf dan verrotten?
pi_28650176
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 22:59 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Ik heb me uitstekend vermaakt, vond de show ook goed, alleen gewoon te veel fouten in de uitvoering voor een band met hun ervaring/reputatie. Dat is gewoon een feit, ik geef dat hier aan, niks meer niks minder.
Dat maakt voor mij gewoon dat het concert gisteravond goed was, maar zeker niet super. Als jij het wel super vond, prima, maar kom niet aan met 'perfect gezongen' want dan snap je het niet.
ik kan nergens uit mijn verhaal halen dat ik zeg dat het perfect gezongen was Snotneus! maare hoop dat je volgende keer je kaartje achter laat voor een echte fan die niet zoals ik al eerder aangaf naar concerten gaat om foutjes op te gaan merken! Ik heb ook al zon hekel aan mensen die alleen naar een film gaan om foutjes in de film te gaan opzoeken en dan daar een website over maken .

GET A LIFE!!! en ga naar cds luisteren want die zijn wel perfect. EOer
pi_28651499
Ik had er veel van verwacht. Vorige keer met Radiohead was het geluid zo goed in het Gelredome en met de muziek van Coldplay is een goede afstelling van het geluid meer dan nodig. Helaas was dat niet het geval.
Ik vond het eigenlijk dus tegenvallen. Tuurlijk er zaten goede nummers tussen. Maar als verschillende nummers van verschillende albums door elkaar heen worden gespeeld, dan valt het toch echt op dat veel nummers op elkaar lijken. Nummers als The Scientist, Politik en Warning Sign vind ik geweldig. Maar veel nummers van X&Y vind ik echt het ene-oor-in-en-andere-oor-uit-muziek. Dit is natuurlijk puur persoonlijk. Ik vond het bovendien jammer dat Amsterdam (mijn favoriete Coldplay-nummer) niet werd gespeeld.

Richard Ashcroft vond ik echt zwaar matig. Wat is er nou zo geweldig aan iemand die met een band meezingt? Velen gingen uit hun dak toen de strijkers van Bittersweet Symphony begonnen in te zetten. Naar mijn mening onderscheid je niet van een matig Idols-deelnemertje als je met een band meezingt. Maar dat zijn maar mijn 2 eurocenten.

Ligt het aan mij of zat het publiek wel opmerkelijk vaak mee te klappen (meestal uit de maat...) met de muziek? Normaal gesproken vind ik dat niet erg, maar dit keer leek het wel alsof gelijk werd meegeklapt wanneer de bas of drums ff wegvielen voor een paar maten. Puur hinderlijk vond ik dat.

Verder wel een leuke avond gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')