abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28654272
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 13:56 schreef Citroentje het volgende:

Verder wel een leuke avond gehad.
Weet je dat wel zeker?
Met alles wat je genoemd hebt lijkt er volgens mij vrij weinig over te blijven waar je van hebt kunnen genieten!!!!!!
Leven is het meervoud van Lef
Loesje
pi_28654341
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 15:42 schreef Please_communicate het volgende:

[..]

Weet je dat wel zeker?
Met alles wat je genoemd hebt lijkt er volgens mij vrij weinig over te blijven waar je van hebt kunnen genieten!!!!!!
hij vond in tegenstelling tot de mensen die CP wel goed vonden de bussen leuk om in te zitten verder respecteer ik zijn mening hoor , ben het er alleen niet mee eens
pi_28654499
stuk uit de Gelderlander
quote:
Coldplay scoort een keurige voldoende

Door ROB CHEVALLIER

De titel van Coldplays nieuwste album verwijst volgens de band naar uitersten. Die ontmoeten elkaar dan ergens in het midden en daar is alles in balans. Voor zichzelf claimt de groep een positie in dat evenwichtige midden.

In een propvol en heet Gelredome is het de vraag of de balans voor Coldplay niet te ver door zal slaan. Die onzekerheid is gevoed door de onstuimige groei die de band heeft doorgemaakt. Het sfeervolle, ingetogen, bijna schuchtere spel van een jaar of vijf geleden is vervangen door stoere rocksongs. En die ontwikkeling gaat nog steeds door met de nieuwe cd X&Y. De songs van dat album klinken weinig vernieuwend maar een stuk krachtiger en hier en daar bombastischer dan het eerdere werk van de band.

Met strakke videobeelden die doen denken aan Kraftwerk opent Coldplay met Square One en Politik. Dan draagt Martin alle volgende songs op aan zijn landgenoten, die zo'n moeilijke, vreemde en trieste dag moesten doorstaan. "Laten we er toch een avond vol liefde en vreugde van maken". Later op de avond verwerkt Martin nog een paar woorden in zijn songs die refereren aan de aanslagen in Londen, maar daar blijft het bij.

De zanger is nog steeds de onbetwiste frontman van de band, hoewel de rol van gitarist Johnny Buckland dominanter is geworden. De gitarist zelf blijft bescheiden, maar het geluid dat in vorige shows de songs subtiel inkleurde is nu zwaarder en de solo's zijn feller. Dat rockgeweld dreigt de spanning in het concert te smoren.

Coldplay weet de balans vast te houden met een uitgekiende afwisseling in tempo. De eenvoud en intimiteit van van Warning sign en Everything's not lost sluiten naadloos aan op het U2-achtige gitaarspel van Buckland in White shadows. Naast een sterke lichtshow heeft Coldplay met zanger Chris Martin de ultieme troefkaart. Martin voelt feilloos aan hoe je een stadionpubliek moet bespelen. Hij brengt de groep bij elkaar voor een akoestische set voor aan het podium. En tovert het voetbalstadion om tot een intiem cafe tijdens Till kingdom comes, waar drummer Will Champion mee mag zingen. Verrassend is de akoestische uitvoering van Beautiful world. Niet vlekkeloos, maar wel zo charmant.

Ook aan het einde van de set blijft Coldplay in balans. Met stevige uitvoering van Clocks dat een verrassend, steeds sneller gespeeld einde meekrijgt. En met Talk waarin Kraftwerk weer opduikt en de cirkel met de start gesloten wordt.

In de toegift mag het publiek volop meedoen met In my place en Fix you. Coldplay speelt sowieso een gewonnen wedstrijd, en houdt de aandacht tot het einde vast. Zo scoort de groep een keurige voldoende, maar Coldplay balanceert op het randje. Het lijkt tijd om de blik naar voren te richten en de toekomst als een spannende uitdaging te zien.

Concert door Coldplay. Bijgewoond: 7/7, in Gelredome, Arnhem.
pi_28655477
Nog een paar foto's van mij:

Ik zag dat al wat van mijn filmpjes van het Coldplayfans forum in dit topic waren gezet, maar hier dan nog maar een keer:

Yellow
Everything's Not Lost
White Shadows
The Scientist 1
The Scientist 2
'Till Kingdom Come
Don't Panic
Talk
In My Place
Fix You

Ze zijn wel verkleind en gecomprimeerd met Divx 3.11 om de grootte een beetje binnen de perken te houden (de originele zijn bij elkaar 900 MB)
  zaterdag 9 juli 2005 @ 17:22:44 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_28656895
quote:

Ligt het aan mij of zat het publiek wel opmerkelijk vaak mee te klappen (meestal uit de maat...) met de muziek?
Dat uit de maat klappen zal wel te maken hebben met de "Speed of Sound".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_28658213
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 15:46 schreef S3rp3nt het volgende:

[..]

hij vond in tegenstelling tot de mensen die CP wel goed vonden de bussen leuk om in te zitten verder respecteer ik zijn mening hoor , ben het er alleen niet mee eens
Ik was met de auto. Ik geloof graag dat de bussen wel lekker zaten idd.

Ik vond het niet slecht hoor. Warning Sign, Politik en The Scientist vond ik bijvoorbeeld erg goed. Maar ik had er gewoon meer van verwacht.

Bovendien kon dit topic wel wat meer tegengas gebruiken, dus vandaar dat ik nogal negatief over kwam.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 21:01:06 #157
68726 Versie1
Goede winden..
pi_28662061
Hoe heet het nummer waarin hij steeds zong .... 'and i miss you???'
  zaterdag 9 juli 2005 @ 21:52:30 #158
53167 Ri-Klain
klein zwart schaapje
pi_28663325
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 21:01 schreef Versie1 het volgende:
Hoe heet het nummer waarin hij steeds zong .... 'and i miss you???'
volgens mij bedoel je warning sign
Of niet soms?
  zaterdag 9 juli 2005 @ 22:59:46 #159
19744 edstasy
Worst site ever...
pi_28664991
Ik denk 'fix you', het laatste nummer?
.: C B G :.
  zondag 10 juli 2005 @ 00:37:20 #160
68726 Versie1
Goede winden..
pi_28667944
nee beide komen niet overeen... iemand nog een suggestie...?
  zondag 10 juli 2005 @ 01:22:23 #161
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_28669047
Wat idioot dat de recensent van de Gelderlander Don't Panic "Beautiful World" noemt... slecht.
Verder een goede recensie waar ik me redelijk in kan vinden

En @ Versie1, weet je zeker dat het niet Warning Sign is? dat is namelijk ook meteen wat in mij opkomt...
Seriously!?
pi_28669846
zeker weten Warning Sing
pi_28670072
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:37 schreef Versie1 het volgende:
nee beide komen niet overeen... iemand nog een suggestie...?
Inderdaad zeker weten wel Warning Sign
quote:
Coldplay - Warning Sign

A warning sign,
I missed the good part then I realized,
I started looking and the bubble burst.
I started looking for excuses.

Come on in,
I've gotta tell you what a state I'm in,
I've gotta tell you in my loudest tones,
That I started looking for a warning sign.

When the truth is,
I miss you.
Yeah the truth is,
That I miss you so.

A warning sign,
It came back to haunt me and I realized,
That you were an island and I passed you by,
And you were an island to discover.

Come on in,
I've gotta tell you what a state I'm in,
I've gotta tell you in my loudest tones,
That I started looking for a warning sign.

When the truth is,
I miss you.
Yeah the truth is,
That I miss you so.

And I'm tired,
I should not have let you go.

So I crawl back into your open arms.
Yes I crawl back into your open arms.
And I crawl back into your open arms.
Yes I crawl back into your open arms....
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 10 juli 2005 @ 02:29:41 #164
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28670660
toch bijzonder dat Coldplay na 3 albums en een paar volwaardige tours al wordt gespeigeld aan U2 die na 25 jaar en hun zoveelste tour toe zijn. Dat die vergelijking in alles mank gaat is natuurlijk logisch. Dit is de eerste tour langs stadions.
Ik vond het concert in de HMH wat leuker omdat dat wat intiemer was maar ik vond ze volledig overind blijven in het gelredome.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 10 juli 2005 @ 02:36:20 #165
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28670820
quote:
Op zondag 10 juli 2005 01:22 schreef ImPrEzA het volgende:
Wat idioot dat de recensent van de Gelderlander Don't Panic "Beautiful World" noemt... slecht.
Verder een goede recensie waar ik me redelijk in kan vinden

En @ Versie1, weet je zeker dat het niet Warning Sign is? dat is namelijk ook meteen wat in mij opkomt...
dat deden een heel aantal fans hier ook..... lees maar terug
quote:
Richard Ashcroft vond ik echt zwaar matig. Wat is er nou zo geweldig aan iemand die met een band meezingt? Velen gingen uit hun dak toen de strijkers van Bittersweet Symphony begonnen in te zetten. Naar mijn mening onderscheid je niet van een matig Idols-deelnemertje als je met een band meezingt. Maar dat zijn maar mijn 2 eurocenten.
Richard Ashcroft blijft een held, de nummers die hij geschreven heeft en t was gewoon bijzonder om die prachtige nummers (met name lucky man) eens live te zien....... en ach die band Richard was
quote:

Ligt het aan mij of zat het publiek wel opmerkelijk vaak mee te klappen (meestal uit de maat...) met de muziek? Normaal gesproken vind ik dat niet erg, maar dit keer leek het wel alsof gelijk werd meegeklapt wanneer de bas of drums ff wegvielen voor een paar maten. Puur hinderlijk vond ik dat.
meeklappen was zelfs vrij weinig vond k.....
maar uit de maat komt volgens mij heel erg door de grote van de zaal soms hoorde ik achteruit t Gelredome de boel net ff ernaast maar dat komt oa door de galm
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 17:48 schreef Prep2Fight het volgende:
Welke rang is het beste om te staan in Ahoy?
je hebt 1e rang staan dat is op de vloer en de andere rang staan is tussen de 2 lagen van de tribunes. Daar heb ik een keer gestaan (The corrs) opzich best aardige plaatsen. aangezien een concert zittend zien nix is.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 10 juli 2005 @ 09:17:01 #166
16632 Xlarge
========
pi_28674637
quote:
Op zondag 10 juli 2005 02:09 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Inderdaad zeker weten wel Warning Sign
[..]
is ook het eerste waar ik aan dacht , in andere nummers komt die zin naar mijn weten niet voor
pi_28676815
Als je trouwens een supergaaf concert mee wil maken, en een concert van iemand die zo vreselijk veel artiesten/bands heeft beinvloed (o.a. een U2, Sinead o Conner etc), ga dan Christy Moore bekijken, 2 en 3 Augustus in Paradiso, 1 van de grootste vakmannen uit de muziekgeschiedenis, voor het eerst sinds 15 jaar eindelijk weer in Nederland.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_28687234
quote:
Op zondag 10 juli 2005 02:29 schreef rubbereend het volgende:
toch bijzonder dat Coldplay na 3 albums en een paar volwaardige tours al wordt gespeigeld aan U2 die na 25 jaar en hun zoveelste tour toe zijn. Dat die vergelijking in alles mank gaat is natuurlijk logisch. Dit is de eerste tour langs stadions.
Ik vond het concert in de HMH wat leuker omdat dat wat intiemer was maar ik vond ze volledig overind blijven in het gelredome.
Ik ook. Natuurlijk waren er wel wat kleine foutjes, maar als je daar niet tegen kunt, moet je concerten sowieso mijden. Ik word trouwens ook altijd doodmoe van die recensies waarin artiesten het verwijt krijgen dat de nummers live te veel klinken als de albumversies. Wat wordt een band dan geacht te doen? Het hele repertoire verbouwen? Is toch dikke onzin? Een paar alternatieve versies van nummers zijn meer dan genoeg. Don't Panic werd heel anders gespeeld, Clocks had een ander einde.

En van dat U2-gezeur word ik helemaal moe. Zeker als ik teksten lees als "het publiek dat komt is naarstig op zoek naar een nieuwe U2". Wat een bullshit: Ik heb niet zo veel met U2, zie Coldplay niet als een nieuwe U2 en ga dus ook niet om die reden naar hun concert. U2 en Coldplay zijn compleet verschillende bands. Omdat ze toevallig dezelfde bezetting hebben ,wil dat nog niet zeggen dat ze dan meteen vergelijkbaar zijn...
pi_28697662
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:02 schreef vanBoeschoten het volgende:
Pfffiiieuw ben weer aan het werk
Of ja, zit koffie te drinken hiero, het is niet zo druk...

Weet iemand waar in godsnaam al dat water vandaan kwam wat ik zag toen ik terugliep ?
Uhm ik hoorde gister van mijn 1e medewerker dat t iets met de riolering was (errug lekker, heb ik daar gewoon een paar uur lang in de pis lopen soppen/werken, hele schoenen, sokken en onderkant broek waren zeik).
Geweldig om 'clocks' live te horen, blijft echt een van mijn lievelingsnummers (in zn algemeenheid dus, niet alleen van Coldplay).
Ach, t blijft leuk. Gratis naar een concertje gaan en er nog betaald voor krijgen ook.
  maandag 11 juli 2005 @ 11:35:52 #170
53167 Ri-Klain
klein zwart schaapje
pi_28702168
quote:
Op maandag 11 juli 2005 01:59 schreef tulpje6 het volgende:

[..]

Uhm ik hoorde gister van mijn 1e medewerker dat t iets met de riolering was (errug lekker, heb ik daar gewoon een paar uur lang in de pis lopen soppen/werken, hele schoenen, sokken en onderkant broek waren zeik).
Geweldig om 'clocks' live te horen, blijft echt een van mijn lievelingsnummers (in zn algemeenheid dus, niet alleen van Coldplay).
Ach, t blijft leuk. Gratis naar een concertje gaan en er nog betaald voor krijgen ook.
Was jij een van de drinken-rondbrengers dan?
Of niet soms?
  maandag 11 juli 2005 @ 19:01:10 #171
59607 Partyman
Heerlijk Helder Heineken
pi_28713904
quote:
Op maandag 11 juli 2005 11:35 schreef Ri-Klain het volgende:

[..]

Was jij een van de drinken-rondbrengers dan?
kreeg halverwege het concert dorst en wou uiteraard niet meer uit het voorste vak weg maar ze waren nergens meer te bekennen
  dinsdag 12 juli 2005 @ 21:19:15 #172
68726 Versie1
Goede winden..
pi_28749597
jullie hebben helemaal gelijk... dank jullie
pi_28783022
quote:
Op zondag 10 juli 2005 02:36 schreef rubbereend het volgende:
dat deden een heel aantal fans hier ook..... lees maar terug
Belachelijk!
I am ambitious for a motley coat
pi_28783362
Hebben ze Don't Panic niet eens gespeelt?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  woensdag 13 juli 2005 @ 22:30:09 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_28783785
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:18 schreef Agiath het volgende:
Hebben ze Don't Panic niet eens gespeeltd?
Lees eens!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')