En deze flinke jongens moeten ons beschermenquote:Uitgegeven: 7 juli 2005 13:03
Laatst gewijzigd: 7 juli 2005 16:38
De Partij voor de Dieren heeft minister Kamp (Defensie) om opheldering gevraagd over het afslachten van 150 konijnen door rekruten van een bataljon uit Oirschot. Het ministerie zei donderdag uit te zoeken of de beschuldiging klopt. Het heeft de brief nog niet gekregen.
Volgens de partij liep een oefening van het 17e Pantser Infanterie Bataljon uit Oirschot in de Ardennen eind juni uit de hand. De rekruten moesten als oefening voor oorlogstijd 150 witte konijnen doden om ze op te eten.
Huilen
Ze zouden de beestjes met geweerkolven, stokken en hamers op de schedels hebben geslagen omdat ze niet wisten welke manier het minst pijnlijk was. Veel militairen die aan de oefening meededen, zouden hebben moeten huilen van ellende of waren flink van de kaart.
Cursus overleven
Een woordvoerster van het ministerie erkent dat het slachten van de dieren deel uitmaakte van een cursus overleven op het slagveld. "Een onderdeel daarvan is het slachten van levende have. Dat gebeurt onder leiding van gediplomeerde slagers, eerst in theorie en daarna in de praktijk. Dat is hier gebeurd." De konijnen kwamen van een fokker, ze mogen niet worden gestroopt. De woordvoerster ontkent dat met geweerkolven op de konijnenkopjes is geslagen. "Bij de oefening waren geen wapens aanwezig."
De partij waarschuwt de minister dat een dergelijke actie niet van deze tijd is. Ook wil ze weten of leidinggevenden zich hebben schuldig gemaakt aan het uitlokken van dierenmishandeling. Verder vraagt de partij hoe vaak dit soort dingen gebeurt binnen de opleiding van soldaten. Volgens Defensie zijn deze lessen al heel lang onderdeel van de opleiding.
Ja, echte mannen zitten niet meer in het leger kennelijk. Toen ik nog bij de commando's zat moesten we levende kippen de kop afbijten en smeerden we ons in met het warme bloed. Vervolgens maakten we 3 oerkreten en vraten het nog kloppende hart in 1 keer op.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:31 schreef addie84 het volgende:
huilen bij het doden van konijntjes? bij een eventuele oorlog zijn we dus binnen 2 dagen overmeesterd?
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, echte mannen zitten niet meer in het leger kennelijk. Toen ik nog bij de commando's zat moesten we levende kippen de kop afbijten en smeerden we ons in met het warme bloed. Vervolgens maakten we 3 oerkreten en vraten het nog kloppende hart in 1 keer op.
ik eet ze dan heus wel hoorquote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:33 schreef -erwin- het volgende:
ik denk niet dat ik zoiets zou eten..maar ik ben ook geen militair natuurlijk
[..]
Ja, echte mannen zitten niet meer in het leger kennelijk. Toen ik nog bij de commando's zat moesten we levende kippen de kop afbijten en smeerden we ons in met het warme bloed. Vervolgens maakten we 3 oerkreten en vraten het nog kloppende hart in 1 keer op.
[..]
En terecht. Als je niet eens de kop van een levende kip durft af te bijten, hoe kun je dan in de toekomst Duitsers met een bajonet doden?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Zo iig niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:42 schreef Matness het volgende:
Je moet natuurlijk wel weten hoe je ze moet slachten:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Was jij geen mod?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:48 schreef LostFormat het volgende:
Is konijn eigenlijk lekker?
Wat begrijp je niet aan het *levende have* verhaal?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:28 schreef Inheems het volgende:
[.De rekruten moesten als oefening voor oorlogstijd 150 witte konijnen doden om ze op te eten.
Ze zouden de beestjes met geweerkolven, stokken en hamers op de schedels hebben geslagen omdat ze niet wisten welke manier het minst pijnlijk was. .]
En deze flinke jongens moeten ons beschermen![]()
erg lekkerquote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:48 schreef LostFormat het volgende:
tis te eten.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:48 schreef LostFormat het volgende:
Bak de stukken konijn aan in een braadpan met de helft van de boter (die goed vers moet zijn). Wanneer de stukken bruingebakken zijn, de rest van de boter toevoegen en de stukken kruiden. Laat dit gedurende 1 uur op een zacht vuur braden. Schik de stukken konijn op een schotel, voeg de port aan het braadsap toe en laat dit inkoken. Vermeng in een kom de twee eierdooiers met de room en voeg dit bij de saus tot hij dik wordt. De saus mag ABSOLUUT NIET KOKEN. Giet de saus over de stukken konijn.quote:
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:52 schreef Matness het volgende:
[..]
Bak de stukken konijn aan in een braadpan met de helft van de boter (die goed vers moet zijn). Wanneer de stukken bruingebakken zijn, de rest van de boter toevoegen en de stukken kruiden. Laat dit gedurende 1 uur op een zacht vuur braden. Schik de stukken konijn op een schotel, voeg de port aan het braadsap toe en laat dit inkoken. Vermeng in een kom de twee eierdooiers met de room en voeg dit bij de saus tot hij dik wordt. De saus mag ABSOLUUT NIET KOKEN. Giet de saus over de stukken konijn.
Lijkt me niet, aangezien het de Partij voor de Dieren is.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:03 schreef Loedertje het volgende:
Ik hoop trouwens dat die Partij voor Dieren zijn neus stoot met deze idiote vraag aan Kamp.
Hebben ze niets beters te doen?
Misschien hebben ze tijd over om net als Pantera een leuke hoax te verzinnen. Een ijsbeer in de biesbos, ofzo.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:04 schreef gelly het volgende:
Lijkt me niet, aangezien het de Partij voor de Dieren is.
Dat wij accepteren dat dat soort partijen kunnen bestaan is eigenlijk best debielquote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Lijkt me niet, aangezien het de Partij voor de Dieren is.
Ik denk zelf dat het OM een aantal soldaten zal dagvaarden.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:29 schreef Keromane het volgende:
Waar blijven de fotorolletjes?
Ik vind 'n dood konijntje zieliger dan 'n dode soldaat.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:32 schreef Matness het volgende:
Hahahaha, wat een watjes. Huilen om een dood konijntje. Ga dan niet t leger in maar wordt maatschappelijk werker ofzo
Roomboter in een braadslee, ui en spekstukjes erbij en even uit laten bakken.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:48 schreef LostFormat het volgende:
Tegenwoordig vind men het verbranden van een mierennest nog zielig.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dit soort dingen is vrij normaal...
Ik bedoel dat het slachten van beesten in legertraining vrij normaal is. En ja, het zijn watjes, maar mensen staan tegenwoordig nu eenmaal nogal ver van hun voedsel af.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:55 schreef Gia het volgende:
Tegenwoordig vind men het verbranden van een mierennest nog zielig.
Volwassen mannen die huilen om een konijntje!!!
Dat is dan Neerlands' hoop in bange dagen.![]()
Zeg je dat ook als jouw zoon straks (Wanneer je die zou hebben en hij militair zou zijn) tegenover dat konijntje staat?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:21 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik vind 'n dood konijntje zieliger dan 'n dode soldaat.![]()
Die jongens kan je dus maar beter weer lozen naar de "burger"maatschappij.quote:Veel militairen die aan de oefening meededen, zouden hebben moeten huilen van ellende of waren flink van de kaart
Je hebt gelijk, een geitenwollensokkenleger is stukken beter.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:02 schreef Mirage het volgende:
Wat dom of gevoelloos om "huillie" te roepen.
Ik kan het mij heel goed vorostellen.
Als ik mij voorstel "zo maar" een dier te moeten doden zou ik dit ook níet kunnen, als ik het toch zou doen ( om wat voor onbegirjpelijke reden dan ook) zou ik óók van de kaart zijn.
Als ik echter in een situatie zou zijn waarin het doden van een dier mijn enige voedselvoorziening zou zijn zou ik er helemaal geen probleem mee hebben.
Net als dat ik niet van de kaart zou raken als ik een gewond dier aantref dat niet meer te redden is (wel pijn heeft) en de nek om moet draaien. ( ervaring mee !)
Tuurlik dan nog zou ik het erg vinden dat het nodig geweest is, maar over de handeling zelf zou ik geen traan laten.
Ik vind het vrij naïef en poging tot onterecht stoer doen om zo te reageren.
Je maakt jezelf eigenlijk een beetje belachelijk.
Mee eens...quote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:10 schreef Hyperdude het volgende:
Bij mijn opleiding heb ik ook strikken leren zetten/villen/slachten/bereiden ed.
Dat is nu eenmaal deel van de survival opleiding.
Zolang het geen spelletje/dom vermaak is zie ik niet wat daaraan verkeerd is.
[..]
Die jongens kan je dus maar beter weer lozen naar de "burger"maatschappij.
Ik denk dat ze het dan wel kunnen hoor.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:13 schreef Paperclipjes het volgende:
- Uw kind is omgekomen in de oorlog, door honger.
+ Hoe kan dat? Jullie hebben toch konijnen?
- Hij durfde stamperjte niet te slachten
Nee, stuur een stel geestelijk geschiften en je lost daarmee de boel op.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:10 schreef Golf het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, een geitenwollensokkenleger is stukken beter.![]()
Ja. De mensen die in een slachthuis werken zijn ook allemaal psychopaten.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:33 schreef Mirage het volgende:
Nee, stuur een stel geestelijk geschiften en je lost daarmee de boel op.
hebben we nog entertainment ook achteraf.
mooie beelden van baby's die uit de buik worden gesneden bij zwangere vrouwen waarmee ze vervolgens een potje voetbal gaan spelen.
Of heerlijke groepsverkrachtingen in jóuw neusgaten.
dat is wat anders.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja. De mensen die in een slachthuis werken zijn ook allemaal psychopaten.
In een slachthuis is pure noodzaak zeker?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:40 schreef Mirage het volgende:
dat is wat anders.
ik begrijp niet dat je dat niet ziet.
ÍK heb ook in een slachthuis gewerkt.
En zoals ik net al zei, ik zou niet "zomaar" een dier kunnen doden.
Waaorm niet? Zoeken we robotten zonder gevoel?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
In een slachthuis is pure noodzaak zeker?Die soldaten moeten niet 'zomaar' een dier doden, het maakt deel uit van hun survival skills. En ik denk dat maar weinig mensen het léuk vinden om een beest dood te maken, maar als ze erbij gaan zitten grienen, zijn ze dus niet geschikt voor het leger.
dan was dit de oefeningquote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het dan wel kunnen hoor.
Ga jij maar miljoenen mensen afknallen. En geniet vanavond van je lekkere stukkie vleesch.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:54 schreef winterhammer het volgende:
ik schiet als het nodig is miljoenen mensen af die ons land aanvallen en onschuldige kinderen vermoorden zoals die towelheads
maar van dieren blijf ik af, die hebben me nooit iets aangedaan.
laten ze maar een zakje met brood mee nemen als ze zo honger hebben.
Iemand die een konijntje slacht omdat dat konijntje zijn enige eten is in een paar dagen is niet meteen geestelijk geschift. Als je denkt dat dat wel zo is dan ben je pas geschift?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:33 schreef Mirage het volgende:
[..]
mooie beelden van baby's die uit de buik worden gesneden bij zwangere vrouwen waarmee ze vervolgens een potje voetbal gaan spelen.
Nee. Ze hoeven het niet leuk te vinden en ze hoeven er niet neutraal tegenover te staan. Maar erbij gaan zitten grienen, kom nou.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:52 schreef SCH het volgende:
Waaorm niet? Zoeken we robotten zonder gevoel?
Ik denk dat jij de eerdere posts niet gelezen hebt !quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:01 schreef Paperclipjes het volgende:
[..]
Iemand die een konijntje slacht omdat dat konijntje zijn enige eten is in een paar dagen is niet meteen geestelijk geschift. Als je denkt dat dat wel zo is dan ben je pas geschift?
Nee we zoeken jou!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Waaorm niet? Zoeken we robotten zonder gevoel?
Ik denk dat ik weet hoe een zelf geslacht konijntje smaakt in bepaalde omstandigheden.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:02 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de eerdere posts niet gelezen hebt !
och, van mij mogen ze huilen, zolang ze het ding maar doodmaken en opeten ... emoties kun je nu eenmaal niet controlerenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee. Ze hoeven het niet leuk te vinden en ze hoeven er niet neutraal tegenover te staan. Maar erbij gaan zitten grienen, kom nou.
Kan je echt niet even terug lezen om erachter te komen dat jij een verkeerde conclusie trok ?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:04 schreef Paperclipjes het volgende:
[..]
Ik denk dat ik weet hoe een zelf geslacht konijntje smaakt in bepaalde omstandigheden.
Nee, stuur een stel geestelijk geschiften en je lost daarmee de boel op.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:06 schreef Mirage het volgende:
[..]
Kan je echt niet even terug lezen om erachter te komen dat jij een verkeerde conclusie trok ?
Ik heb nergens gezegd dat het slachten van een geschift is míts het serieus voor voedsel bedoeld is óf het dier ziek is.
Ik heb zelfs gezegd dat iik dat ook kan zonder een traan te laten, maar dat het in déze situatie niet abnormaal is dat ze wél emoties hadden.
Het was hier geen MUST
het dier zat in een natuurlijke omgeving.
En nou inlezen jij.
Op zich kan het prima met een hamer. Maar dan moet je het wel in één keer goed doen. Niet op zijn kop, maar in zijn nek. Maar ja, die soldaatjes zullen wel niet weten hoe dat moet ofzo. Hadden ze toch wel enige instructie over kunnen krijgen hoe je dat vakkundig doet.quote:
Tuurlijk dát krijg je als je zegt dat je in alle omstandigheden emotieloze wezens in het leger wil.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:07 schreef Paperclipjes het volgende:
[..]
Jouw woorden,...
Ik weet ook wel dat je een uiterste aangrijpt.
En dat komt allemaal doordat ze konijntjes slachten?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:09 schreef Mirage het volgende:
[..]
Tuurlijk dát krijg je als je zegt dat je in alle omstandigheden emotieloze wezens in het leger wil.
En een uiterste ?
Het is gewoon dagelijkse praktijk dat dit voorkomt !
Grote mond nu en de grootste huillie in het veldquote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:09 schreef Paperclipjes het volgende:
[afbeelding]
[[url= afbeelding]]http://www.weinschenker.nl/beelden/eten/konijnvel.gif]afbeelding[/url]][/url]
En als iedere "huil"militair nou zijn theorieboekje had gelezen dan wist hij hoe hij het konijntje op een dankbare manier kan slachten.
Als je dat soort dingen voor het eerst doet en je ziet er ook nog eens het nut niet van in - ik vind het wel een gezonde reactie.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee. Ze hoeven het niet leuk te vinden en ze hoeven er niet neutraal tegenover te staan. Maar erbij gaan zitten grienen, kom nou.
Jij WIL gewoon de dingen door elkaar halen ?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:10 schreef Paperclipjes het volgende:
[..]
En dat komt allemaal doordat ze konijntjes slachten?
Dombo, kip tussen je benen klemmenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:03 schreef sp3c het volgende:
die dag was ik zeker ziek ... ik kan het me iig niet herinneren.
geloof er eerlijk gezegd heel weinig van, ik kan me voorstellen dat het in sommige eenheden gebeurt (korps mariniers?) maar met hamers?
en zo verschrikkelijk is het nu ook weer niet om een beest te slachten dus wat ik van die huilende mensen moet denken weet ik ook niet.
gewoon het hoofd eraf met je mes en je bent er al bijna, toen ik klein was moest ik van opa een kip slachten voor de kippensoep, zo voorbij alleen zette hij het zonder hoofd al bloedend op een lopen
helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je dat soort dingen voor het eerst doet en je ziet er ook nog eens het nut niet van in - ik vind het wel een gezonde reactie.
? Onderbouw?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:10 schreef Mirage het volgende:
[..]
Grote mond nu en de grootste huillie in het veld![]()
![]()
Humor !
ze hebben ze dus gewoon met het hoofd op een steen geslagen ofzo..quote:De woordvoerster ontkent dat met geweerkolven op de konijnenkopjes is geslagen. "Bij de oefening waren geen wapens aanwezig."
Echt wel! Heerlijk juist...quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:15 schreef Bosbeetle het volgende:
trouwens tamme konijnen zijn toch helemaal niet lekker om te eten..
Dat is pas nutteloos. Die eten ze niet eens opquote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een stalen gezicht hoeft nou ook weer niet, maar 'van de kaart' zijn lijkt me toch wel wat overdreven voor een soldaat. Ze moeten verdorie in staat zijn om mensen af te maken...
Ik ga liever voor een lekker wild konijnquote:
Mensen afmaken? Waar heb je het over?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een stalen gezicht hoeft nou ook weer niet, maar 'van de kaart' zijn lijkt me toch wel wat overdreven voor een soldaat. Ze moeten verdorie in staat zijn om mensen af te maken...
het gaat niet om de handeling zoals ik al probeerde te zeggen in mijn eerste post, maar de omgeving en de noodzaak die er al dan niet achter zit.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jij weet niet wat een leger zoal doet?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:21 schreef SCH het volgende:
Mensen afmaken? Waar heb je het over?
Juist heel goed en als je deze term binnen het leger zou gebruiken, mag je meteen rechtsomkeert maken.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jij weet niet wat een leger zoal doet?
Nogmaals, in een slachthuis is er ook geen enkele noodzaak. Niemand in dit land heeft immers vlees nodig om te overleven. Ik neem aan dat de heren de konijnen ook werkelijk hebben opgegeten uiteindelijk, dus er is nul verschil met wat er dagelijks in slachthuizen gebeurt.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:21 schreef Mirage het volgende:
het gaat niet om de handeling zoals ik al probeerde te zeggen in mijn eerste post, maar de omgeving en de noodzaak die er al dan niet achter zit.
Als je mij kent weet je dat ik gene vlieg kwaad (kan) doen. Letterlijk.
Maar ik heb wel zonder aarzeling een kat de nek om gedraaid toen hij onder een auto kwam echt niet meer te redden was en de dierenambulance niet kwam.
Ik heb hier geen moment van wakker gelegen.
dát is een andere omgeving.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:32 schreef Paperclipjes het volgende:
Kijk als ze nou die konijnen op de meest pijnlijke wijze geslacht hebben en vervolgens gewoon hebben weggesmeten dan ben ik het absoluut met Mirage eens. Maar dat is het geval niet. Tijdens mijn oefenening zaten we in de sneeuw en hadden we al 2 dagen niks gegeten. (Alleen water met chloorsmaak)
Eind juni ! Ardennenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:37 schreef Paperclipjes het volgende:
Hoe denk je dat de situatie was tijdens deze oefening?
Wat is het nut van het in leven houden? Het moeilijker maken omdat je er gehecht aan raakt?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:48 schreef AchJa het volgende:
Wij kregen het konijn aan het begin van de oefening mee en moesten hem in leven houden, een aantal dagen daarna moest hij geslacht worden.
Zoiets, en om de mensen extra af te knijpen, want owee als dat beest eerder dood ging dan eigenlijk de bedoeling was. Ik ken mensen die een koffiekan met een goudvis meekregen en die in leven moesten houden bij minus 15....quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat is het nut van het in leven houden? Het moeilijker maken omdat je er gehecht aan raakt?
Ha ha instructie bij defensie.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Op zich kan het prima met een hamer. Maar dan moet je het wel in één keer goed doen. Niet op zijn kop, maar in zijn nek. Maar ja, die soldaatjes zullen wel niet weten hoe dat moet ofzo. Hadden ze toch wel enige instructie over kunnen krijgen hoe je dat vakkundig doet.
Wat is dáár het nut dan van?!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 11:06 schreef AchJa het volgende:
Ik ken mensen die een koffiekan met een goudvis meekregen en die in leven moesten houden bij minus 15....
Vanwaar deze zoek-het-zelf-maar-lekker-uit-mentaliteit?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 11:07 schreef Basp1 het volgende:
Ha ha instructie bij defensie.![]()
In mijn diensttijd een keer op oefening moesten we blikken struik boven een open vuurtje van hout klaarmaken, ik aan die BBTérs vragen moeten jullie geen gaten in de blikken prikken, nee hoor dat hoeft volgens ons niet. Zoveel geplofte blikken waarbij de inhoud tegen pubtenten aan vloog.![]()
Gelukkig krgen we daarna wel weer nieuwe blikken![]()
Hier geloof ik dus absoluut niks vanquote:Veel militairen die aan de oefening meededen, zouden hebben moeten huilen van ellende of waren flink van de kaart
Bederft het vlees niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat is het nut van het in leven houden? Het moeilijker maken omdat je er gehecht aan raakt?
Een konijn schijnt lekkerder de zijn als je hen laat *versterven*quote:
Je bedoelt besterven waarschijnlijk, en dat geldt voor elke vleessoort, dat het daar lekkerder van wordt. En dat doe je als ze al dood zijn. Afhangen. Maar daar heb je geen tijd voor als je bijna omkomt van de honger. Bovendien moet dat in een koele omgeving.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 11:30 schreef Loedertje het volgende:
Een konijn schijnt lekkerder de zijn als je hen laat *versterven*
Ik neem aan dat je in een gevechtssituatie / vredesoperatie niet echt de gelegenheid hebt om een kip of konijn mee te slepen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 11:25 schreef Gia het volgende:
Bederft het vlees niet.
Dat bedoelde ik idd.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 11:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je bedoelt besterven waarschijnlijk, en dat geldt voor elke vleessoort, dat het daar lekkerder van wordt. En dat doe je als ze al dood zijn. Afhangen. Maar daar heb je geen tijd voor als je bijna omkomt van de honger. Bovendien moet dat in een koele omgeving.
Volgens mij wordt het Nederlandse leger alleen ingezet om de rust in bepaalde crisissituaties te bewaren. Dan is er echt wel genoeg voedsel aanwezig en is het belangrijk het verschil te zien tussen noodzakelijk en niet-noodzakelijk geweld. Gelukkig kunnen een aantal mensen in het leger dat nog.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:38 schreef addie84 het volgende:
ze moeten toch in staat kunnen zijn zichzelf te redden in een situatie waarin er weinig voedsel voor handen is? tevens moeten ze in staat zijn als het nodig is iemand of iets te doden, aangezien een evt oorlog anders heel snel voorbij zou zijn..
Jij denkt dat er nooit meer oorlog in NL zal komen? Dat weet je toch niet?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:44 schreef Bolkonsky het volgende:
Volgens mij wordt het Nederlandse leger alleen ingezet om de rust in bepaalde crisissituaties te bewaren. Dan is er echt wel genoeg voedsel aanwezig en is het belangrijk het verschil te zien tussen noodzakelijk en niet-noodzakelijk geweld. Gelukkig kunnen een aantal mensen in het leger dat nog.
Daarom krijgen ze witte konijntjes voorgeschoteld? Dan moeten ze ook in het natuurgebied eerst zelfs de moeite nemen om die beesten te vangen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:38 schreef addie84 het volgende:
ze moeten toch in staat kunnen zijn zichzelf te redden in een situatie waarin er weinig voedsel voor handen is? tevens moeten ze in staat zijn als het nodig is iemand of iets te doden, aangezien een evt oorlog anders heel snel voorbij zou zijn..
quote:One pill makes you larger, and one pill makes you small
And the ones that mother gives you, don't do anything at all
Go ask Alice, when she's ten feet tall
And if you go chasing rabbits, and you know you're going to fall
oefeningen moeten zo realistisch mogelijk zijn, dat houdt niet in dat je in het veld opeens een kist met witten konijnen gaat aantreffen als je in een oorlogssituatie zit.quote:
Dat men in Friesland een vreemde gewoonte heeft oké, maar laat het woord WE voortaan weg.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:17 schreef Wolter het volgende:
Nee, we kunnen beter met een niet al te scherp mes de keel langzaam doorsnijden. Dit doen we eens per jaar en we vieren het als een feestje. We noemen het cultuur in de hoop dat we zo minder snel worden aangevallen.
.
Linkse hondquote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:35 schreef Bolkonsky het volgende:
Maar natuurlijk, het afslachten van weerloze konijntjes maakt van onze jongens echte mannen. Eigenlijk gaat het me nog niet ver genoeg; misschien kunnen we een aantal onschuldige mensen de veluwe opsturen, die dan door onze jongens afgeslacht worden. Nee, niet met wapens, maar gewoon de blote handen; het zijn toch geen mietjes! Onze jongens zullen dan verworden tot meedogenloze vechtmachines die ons redden inde oorlog tegen de Duitsers
.
![]()
Waarom in godsnaam? Het is gewoon een democratische partij. Doe liever iets aan idioten als de SGP. Die zijn antidemocratisch.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:16 schreef Loedertje het volgende:
Los van het feit dat dit soort oefeneingen gewoon bij de opleiding horen zou ik even terug willen naar die Partij voor de Dieren. Ik ben niet écht op de hoogte van alle stromingen in landen buiten Nederland op dit gebied maar zijn er werkelijk nog meer landen die dit soort partijen toelaten (bestaansrecht?)
Blijf dát namelijk veel schokkender vinden.
Dan nog, ik zie niet in hoe iemand een betere militair wordt door het afslachten van konijnen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jij denkt dat er nooit meer oorlog in NL zal komen? Dat weet je toch niet?
Wat zou Friesland dan groot zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:19 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat men in Friesland een vreemde gewoonte heeft oké, maar laat het woord WE voortaan weg.
Emotionele immunheid? Lieve konijntjes slachten is toch niet goed voor je innerlijke vrouw lijkt me. Anyway inereseert het me geen zak, wat een non nieuws zeg. Opheffen die hele partij voor de dieren met altijd dat ontiegelijke gezeur van ze!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:23 schreef Bolkonsky het volgende:
[..]
Dan nog, ik zie niet in hoe iemand een betere militair wordt door het afslachten van konijnen.
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:55 schreef RDC het volgende:
[..]
Emotionele immunheid? Lieve konijntjes slachten is toch niet goed voor je innerlijke vrouw lijkt me. Anyway inereseert het me geen zak, wat een non nieuws zeg. Opheffen die hele partij voor de dieren met altijd dat ontiegelijke gezeur van ze!
Iig in Duitsland (Tierschutzpartei).quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:16 schreef Loedertje het volgende:
Los van het feit dat dit soort oefeneingen gewoon bij de opleiding horen zou ik even terug willen naar die Partij voor de Dieren. Ik ben niet écht op de hoogte van alle stromingen in landen buiten Nederland op dit gebied maar zijn er werkelijk nog meer landen die dit soort partijen toelaten (bestaansrecht?)
zit niet zo te zeuren, er wordt tijdens oefeningen ook niet met scherpe munitie op elkaar geschoten terwijl dat in oorlogssituaties wel gebeurt (nu ja ik zie het nog gebeuren dat Nederlandse militairen zonder munitie op pad moeten).quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
oefeningen moeten zo realistisch mogelijk zijn, dat houdt niet in dat je in het veld opeens een kist met witten konijnen gaat aantreffen als je in een oorlogssituatie zit.
Met mensen als jij is zo'n partij anders hard nodig.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:55 schreef RDC het volgende:
[..]
Emotionele immunheid? Lieve konijntjes slachten is toch niet goed voor je innerlijke vrouw lijkt me. Anyway inereseert het me geen zak, wat een non nieuws zeg. Opheffen die hele partij voor de dieren met altijd dat ontiegelijke gezeur van ze!
Wat ik daarmee wou zeggen, met mijn 'gezwam', is dat een oorlogssituatie heel anders is. Je schiet dan op de vijand, uit zelfverdediging ook vaak, maar ook omdat dat je doel is etc. Bovendien zit je dan in zo'n andere situatie, met geweld om je heen als iets 'normaals'.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:08 schreef Paperclipjes het volgende:
[..]
Zeg je dat ook als jouw zoon straks (Wanneer je die zou hebben en hij militair zou zijn) tegenover dat konijntje staat?
Ver van mijn bedshow gezwam van je.
Hoezo het zijn toch oefen gebeiden, dan zet men toch wat extra konijntjes daar uit. Als er al 1 soort dier is wat zich redelijk snel voortplant zijn dat konijntjes wel.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
zit niet zo te zeuren, er wordt tijdens oefeningen ook niet met scherpe munitie op elkaar geschoten terwijl dat in oorlogssituaties wel gebeurt (nu ja ik zie het nog gebeuren dat Nederlandse militairen zonder munitie op pad moeten).
ze zijn te gast in de ardennen, kun je ze moeilijk de lokale fauna laten uitroeien voor eten of wel?
Ik vind konijntjes doden erger dan duitsers.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:38 schreef Matness het volgende:
[..]
En terecht. Als je niet eens de kop van een levende kip durft af te bijten, hoe kun je dan in de toekomst Duitsers met een bajonet doden?
't is dat je het zelf zegt.... wat een ongelofelijk hypocriet gelul zegquote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Ziek.
Hoe zouden zij het vinden als konijnen hun kop inslaan met een wortel?
Ieder levend wezen dient gelijk te worden behandeld. Hoewel ik hypocriet ben want ik eet nog steeds vlees. Toch vreemd, dat mensen denken dat ze het recht hebben om te moorden.
Recht op moord heeft niemand, zelfs niet op dieren.
Nachtmerries mogen ze krijgen, degene die wel moorden.
Ter afwisseling ben ik het een keer met je eens; van dieren blijf je afquote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:09 schreef SCH het volgende:
Wat een barbaarse en belachelijke oefening
Hoe steekt de vork dan in de steel, en waarom zou iemand zo'n verhaal uit z'n duim zuigen?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:47 schreef dddour het volgende:
ik was erbij en er klopt geen fuck van dat bericht. dierenvrienden: maak je niet druk.
Hehe,quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:47 schreef dddour het volgende:
ik was erbij en er klopt geen fuck van dat bericht. dierenvrienden: maak je niet druk.
Alle vleeseters die slachtoffertjes van deze moorden eten ook maar doodknuppelen zeker?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:03 schreef Dromenvanger het volgende:
ik eet nog steeds vlees.
Nachtmerries mogen ze krijgen, degene die wel moorden.
je zegt het zelf al, denk je dat die beesten lang op die oefenterreinen blijven hangen (of uberhaupt kunnen overleven?) in grote aantallen?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoezo het zijn toch oefen gebeiden, dan zet men toch wat extra konijntjes daar uit. Als er al 1 soort dier is wat zich redelijk snel voortplant zijn dat konijntjes wel.
Alleen dit jaar hadden de konijnen volgens mij een virus en was de konijnenpopulatie 60% uitgedunt.
De lokale fauna is toch al verneukt door de militairen die er met hun tanks doorheen hebben gescheurd.
ja net echt jaquote:En losse flodders lijken bijna op echte kogels. Verder hebben ze toch ook van zo'n soort laserquest pakken om het net echt te laten lijken of je wel of niet geraakt wordt.
dienstplichtigenquote:Welk oefen terrein in de ardennen zou het geweest zijn? Vogelsang?
Damn wat was dat een leuke eindoefening die we daar hadden 2 weken niets gedaan begin van de zomer, elke dag stoned aan het stuwmeer gelegen, terwijl de infanteristen boven op de berg maar oorlogje tegen elkaar speelden. Zelfs nog vrijwillig 1 dag tegen de verveling met parcour militair ( gewoon niets anders als een soort survivaltochtje) meegedaan.
Sinds wanneer ligt Vogelsang in de Ardennen?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:56 schreef Basp1 het volgende:
Welk oefen terrein in de ardennen zou het geweest zijn? Vogelsang?
Ja maar dat was om het uit zijn lijden te verlossen, niet om op te eten.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 07:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je wel eens een beest gedood, Balthar?
Wou Spek dat niet met een helicopter doen?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 08:50 schreef HarigeKerel het volgende:
Laat ze eerst nou maar eens de poema vangen![]()
Exact, nu gaat het nog om konijnen, er zal misschien een tijd voor ze aanbreken dat het om een iets grotere levensvorm gaat. Als ze al huilen om een konijntje, dan vrees ik dat ze bij een calamiteit al snotterende het land ten onder laten gaan.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 08:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Persoonlijk vind ik het eigenlijk wel een goede les voor de militairen, je leert dat doden een vak is, en dat als je maar een beetje bruut te werk gaat, wat dan de gevolgen zijn.
Ook dat het beter kan zijn niet zomaar te doen wat je gezegt wordt en toe te zien hoe klakkeloos geslacht wordt. ( zou het een enclave konijn zijn geweest )
Nee, het is eigenlijk een goede les voor de jongens, zou standaard gedaan moeten worden. Beter een kist witte konijntjes als mensen..
Sure. Of afgeslachtte konijnen ook maar iets te maken hebben met het houden van huisdieren en het al dan niet slecht verzorgen van de beestjes, pfffffff. Pas op dat je niet op een mier trapt straks en ook gras heeft gevoel hoor.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 09:54 schreef luked45 het volgende:
De meesten van jullie zijn ongevoelige dieronvriendelijke ellendelingen. Ik zal in jullie ogen wel een watje zijn, want ik vind al dat nutteloze dierenleed gruwelijk. Ik hoop dat de Partij voor de Dieren meer zetels krijgt dan die ene die ze nu zouden krijgen, als er nu verkiezingen waren.
Ik hoop dat jullie geen kat, hond, cavia of konijn als huisdier hebben...sterker nog, ik hoop dat jullie helemáál geen huisdier hebben.
Ergens ontgaat je iets want het doel is zeer zeker niet nutteloos. Je zal toch moeten overleven als je ergens een mssie hebt. Je kunt het je dan niet veroorloven om te verzwakken doordat je niet genoeg eten krijgt.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 09:54 schreef luked45 het volgende:
De meesten van jullie zijn ongevoelige dieronvriendelijke ellendelingen. Ik zal in jullie ogen wel een watje zijn, want ik vind al dat nutteloze dierenleed gruwelijk
Hitler had ook een Duitse herder waar hij een hele goed band mee had en onwijs lief voor was. Legerbonzen hebben thuis ook (als ze onder normale omstandigheden zitten) huisdieren waar ze voor zorgen.quote:Ik hoop dat de Partij voor de Dieren meer zetels krijgt dan die ene die ze nu zouden krijgen, als er nu verkiezingen waren.
Ik hoop dat jullie geen kat, hond, cavia of konijn als huisdier hebben...sterker nog, ik hoop dat jullie helemáál geen huisdier hebben.
Het is niet nutteloos, het is heel nuttig. Soldaten leren wat het betekend over leven en dood te beschikken.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 09:54 schreef luked45 het volgende:
De meesten van jullie zijn ongevoelige dieronvriendelijke ellendelingen. Ik zal in jullie ogen wel een watje zijn, want ik vind al dat nutteloze dierenleed gruwelijk. Ik hoop dat de Partij voor de Dieren meer zetels krijgt dan die ene die ze nu zouden krijgen, als er nu verkiezingen waren.
mjah over leven en dood beschikken ... het is toch makkelijker om iemand met een geweer op jouw gericht af te schieten dan een konijntje dunkt me (vandaar ook dat gezeur om zeehonden iedere keer want die zijn zo liev).quote:Op zaterdag 9 juli 2005 10:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is niet nutteloos, het is heel nuttig. Soldaten leren wat het betekend over leven en dood te beschikken.
Verder leren ze dat eten planten een beestjes is, en niet een pakje uit de fabriek. Een les die jij schijnbaar niet gehad hebt tot nu toe.
ik wil alles met de helikopter doen, een 150 tal witte konijntjes wil ik ook wel in actie zien tegen een vlucht apache'squote:Op zaterdag 9 juli 2005 08:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wou Spek dat niet met een helicopter doen?
LOL
same here maar dan heb ik 2 fretjes, die ontbeekt het ook aan niets (behalve hun mannelijkheid want anders stinken die kutbeesten 3 uur in de wind!.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 13:32 schreef Balthar het volgende:
Zoals ik al zei, ik ben militair en een grote dierenvriend.
Mijn hond ontbreekt het aan niets.
Ik zal een dier niet onnodig pijnigen, maar indien noodzaak dan is het dier wel voedsel.
Kan je met die beesten niet jagen dan? Fretjes zijn toch prima geschikt om mee te jagen dacht ik altijd.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 14:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
same here maar dan heb ik 2 fretjes, die ontbeekt het ook aan niets (behalve hun mannelijkheid want anders stinken die kutbeesten 3 uur in de wind!.
maar als het moet eet ik ze op ... nu ja misschien eerst de huisdieren van de hele buurt maar toch
het kan wel heb ik mij laten vertellen maar die van mij hebben zo'n prettig leven dat ze voor een vlieg al op de loop gaanquote:Op zaterdag 9 juli 2005 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kan je met die beesten niet jagen dan? Fretjes zijn toch prima geschikt om mee te jagen dacht ik altijd.
Hoef je niet te schieten, gewoon een net gebruiken.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
het kan wel heb ik mij laten vertellen maar die van mij hebben zo'n prettig leven dat ze voor een vlieg al op de loop gaan
ik geloof dat als je ermee gaat jagen dat je ze eerst vet moet mesten (anders eten ze de konijnen op) en ze gewoon bij een konijnenhol naar binnen moet laten, dan jagen zij die beesten naar buiten en ku je ze schieten
we hebben wel eens een frettetair ( of hoe je dat ook noemt gehad).quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
het kan wel heb ik mij laten vertellen maar die van mij hebben zo'n prettig leven dat ze voor een vlieg al op de loop gaan
ik geloof dat als je ermee gaat jagen dat je ze eerst vet moet mesten (anders eten ze de konijnen op) en ze gewoon bij een konijnenhol naar binnen moet laten, dan jagen zij die beesten naar buiten en ku je ze schieten
beetje onzin. in het bericht staat dat ze les hebben gehad van slagers en dat ze daarna die beesten onder toezicht hebben geslacht. die berichtgeving van de PVDD is niet echt opjectief.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 09:54 schreef luked45 het volgende:
Heb nog eens gedacht aan de hand van dat idee een menu samen te stellen met negative voedingswaarde.quote:Op zondag 10 juli 2005 11:11 schreef DarkDancer het volgende:
[
tja, soldaten moeten toch echt weten hoe je wild vang/klaarmaakt voor geval van nood alhoewel konijn slecht is en je zelfs een "hongersdood" kunt sterven als je alleen konijn eet.
Ja, die heb ik ookquote:* DarkDancer heeft nog wel een leuk boekje over survivallen in elke omstandigheid geschreven door een ex-SAS-er
ja idd dat was hem ... daarom moet je hem flink vetmesten voor je ermee gaat jagenquote:Op zondag 10 juli 2005 11:06 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
we hebben wel eens een frettetair ( of hoe je dat ook noemt gehad).
ze sturen zo'n beest een konijnenhol in en dan pakt de fred de konijnen en brengt het als het goed is terug.
die man zei trouwens ook dat als die pech heeft dat de fred in het hol blijft en daar het konijn opeet en gaat slapen. dan moeten ze hem uitgraven![]()
Eh...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 05:13 schreef StefanP het volgende:
Hoeveel niet met een mes 1-op-1 de ingewanden van een vijand naar buiten durft te scheuren.
Huilenquote:Ze zouden de beestjes met geweerkolven, stokken en hamers op de schedels hebben geslagen omdat ze niet wisten welke manier het minst pijnlijk was. Veel militairen die aan de oefening meededen, zouden hebben moeten huilen van ellende of waren flink van de kaart.
Komen die beesten niet toevallig uit proefdierlabs ofzo? Daar fokken ze nl. vooral witte konijnen. Vraag me niet waarom.quote:Op woensdag 13 juli 2005 12:37 schreef Roelenzo het volgende:
Blijft wel apart dat ze witte konijnen gebruiken, voor bij het cliche van een huiskonijn![]()
Misschien omdat je daar de ontstekingen en huidveranderingen sneller ziet..quote:Op woensdag 13 juli 2005 12:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Komen die beesten niet toevallig uit proefdierlabs ofzo? Daar fokken ze nl. vooral witte konijnen. Vraag me niet waarom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |