abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28610228
quote:
Uitgegeven: 7 juli 2005 13:03
Laatst gewijzigd: 7 juli 2005 16:38

De Partij voor de Dieren heeft minister Kamp (Defensie) om opheldering gevraagd over het afslachten van 150 konijnen door rekruten van een bataljon uit Oirschot. Het ministerie zei donderdag uit te zoeken of de beschuldiging klopt. Het heeft de brief nog niet gekregen.

Volgens de partij liep een oefening van het 17e Pantser Infanterie Bataljon uit Oirschot in de Ardennen eind juni uit de hand. De rekruten moesten als oefening voor oorlogstijd 150 witte konijnen doden om ze op te eten.

Huilen

Ze zouden de beestjes met geweerkolven, stokken en hamers op de schedels hebben geslagen omdat ze niet wisten welke manier het minst pijnlijk was. Veel militairen die aan de oefening meededen, zouden hebben moeten huilen van ellende of waren flink van de kaart.

Cursus overleven

Een woordvoerster van het ministerie erkent dat het slachten van de dieren deel uitmaakte van een cursus overleven op het slagveld. "Een onderdeel daarvan is het slachten van levende have. Dat gebeurt onder leiding van gediplomeerde slagers, eerst in theorie en daarna in de praktijk. Dat is hier gebeurd." De konijnen kwamen van een fokker, ze mogen niet worden gestroopt. De woordvoerster ontkent dat met geweerkolven op de konijnenkopjes is geslagen. "Bij de oefening waren geen wapens aanwezig."

De partij waarschuwt de minister dat een dergelijke actie niet van deze tijd is. Ook wil ze weten of leidinggevenden zich hebben schuldig gemaakt aan het uitlokken van dierenmishandeling. Verder vraagt de partij hoe vaak dit soort dingen gebeurt binnen de opleiding van soldaten. Volgens Defensie zijn deze lessen al heel lang onderdeel van de opleiding.
En deze flinke jongens moeten ons beschermen
  vrijdag 8 juli 2005 @ 00:30:51 #2
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_28610330
Zolang het vlees niet zomaar nutteloos wordt weggegooid zie ik weinig bezwaar. Heb niet zoveel vertrouwen in de PvdD, dus ook niet in hun weergave van hun versie van het verhaal.
pi_28610337
huilen bij het doden van konijntjes? bij een eventuele oorlog zijn we dus binnen 2 dagen overmeesterd?
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 00:31:55 #4
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28610358

Arme nijntjes
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_28610375
#geen
  vrijdag 8 juli 2005 @ 00:32:57 #6
97348 Matness
Matt about you
pi_28610407
Hahahaha, wat een watjes. Huilen om een dood konijntje. Ga dan niet t leger in maar wordt maatschappelijk werker ofzo
  vrijdag 8 juli 2005 @ 00:33:25 #7
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_28610425
ik denk niet dat ik zoiets zou eten.. maar ik ben ook geen militair natuurlijk
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_28610430
NIET ZEUREN is mijn motto tsjongejonge druk maken om konijntjes.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 00:33:39 #9
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28610433
De oefeningen voor de bikkels worden wel steeds uitdagender.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_28610442
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 00:31 schreef addie84 het volgende:
huilen bij het doden van konijntjes? bij een eventuele oorlog zijn we dus binnen 2 dagen overmeesterd?
Ja, echte mannen zitten niet meer in het leger kennelijk. Toen ik nog bij de commando's zat moesten we levende kippen de kop afbijten en smeerden we ons in met het warme bloed. Vervolgens maakten we 3 oerkreten en vraten het nog kloppende hart in 1 keer op.
pi_28610478
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 00:33 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, echte mannen zitten niet meer in het leger kennelijk. Toen ik nog bij de commando's zat moesten we levende kippen de kop afbijten en smeerden we ons in met het warme bloed. Vervolgens maakten we 3 oerkreten en vraten het nog kloppende hart in 1 keer op.
pi_28610484
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 00:33 schreef -erwin- het volgende:
ik denk niet dat ik zoiets zou eten.. maar ik ben ook geen militair natuurlijk
ik eet ze dan heus wel hoor zou niet weten waarom niet.. simpelweg goed villen, schoonmaken en klaarmaken, smaakt het hetzelfde als bij de slager

zou alleen moeten uitzoeken hoe je bovenstaande doet, dat is dan weer wat anders
pi_28610499
quote:

[..]

vrijdag 8 juli 2005 @ 00:38:50 #14
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28610634
quote:

[..]

In mijn tijd moesten we eerst de Bijlmer in om een neger te vangen en vervolgens ging die op de basis gewoon op de BBQ!
Nou, dat was smullen hoor met een beetje Surinaamse kwakoe saus
  vrijdag 8 juli 2005 @ 00:38:54 #15
97348 Matness
Matt about you
pi_28610637
quote:

[..]

En terecht. Als je niet eens de kop van een levende kip durft af te bijten, hoe kun je dan in de toekomst Duitsers met een bajonet doden?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 00:39:51 #16
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28610672
Kutkonijnen, levensgevaarlijk.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 00:42:31 #17
97348 Matness
Matt about you
pi_28610764
Je moet natuurlijk wel weten hoe je ze moet slachten:

pi_28610784
!
pi_28610799
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 00:42 schreef Matness het volgende:
Je moet natuurlijk wel weten hoe je ze moet slachten:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zo iig niet.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 00:43:41 #20
97348 Matness
Matt about you
pi_28610807
pi_28610910
boehoe, konijntjes afslachten, huilen

De militairen van vroeger dan, die hebben volgens mij ook deze oefening moeten 'doorstaan'.

Ons leger zit vol met homo's, allochtonen, ex-gabbers, gratis-je-rijbewijs-willen-halen mensen en ander kansloos gespuis. Fijn als de Duitsers komen
  vrijdag 8 juli 2005 @ 00:47:50 #22
97348 Matness
Matt about you
pi_28610943
Kijk, om te overleven is t gewoon een goede training. Je kunt er altijd nog warme sloffen van maken!

pi_28610985
Is konijn eigenlijk lekker?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  vrijdag 8 juli 2005 @ 00:49:19 #24
97348 Matness
Matt about you
pi_28611005
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 00:48 schreef LostFormat het volgende:
Was jij geen mod?
  † In Memoriam † vrijdag 8 juli 2005 @ 00:50:44 #25
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28611047
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 00:28 schreef Inheems het volgende:

[.De rekruten moesten als oefening voor oorlogstijd 150 witte konijnen doden om ze op te eten.

Ze zouden de beestjes met geweerkolven, stokken en hamers op de schedels hebben geslagen omdat ze niet wisten welke manier het minst pijnlijk was. .]

En deze flinke jongens moeten ons beschermen
Wat begrijp je niet aan het *levende have* verhaal?
Onder normale omstandigheden is het idd even wennen om een dier om zeep te helpen maar in de harde praktijk zou je veel hebben aan deze praktijk oefeningen. Logisch dat er jongens tussenzitten die het niet zo fijn vinden om Nijntje zijn schedeltje in te slaan.
pi_28611058
quote:
erg lekker
pi_28611070
quote:
tis te eten.
pi_28611082
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 00:49 schreef Matness het volgende:

[..]

Was jij geen mod?
dat was ie ja
  vrijdag 8 juli 2005 @ 00:52:40 #29
97348 Matness
Matt about you
pi_28611111
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 00:50 schreef addie84 het volgende:

[..]

erg lekker
Bak de stukken konijn aan in een braadpan met de helft van de boter (die goed vers moet zijn). Wanneer de stukken bruingebakken zijn, de rest van de boter toevoegen en de stukken kruiden. Laat dit gedurende 1 uur op een zacht vuur braden. Schik de stukken konijn op een schotel, voeg de port aan het braadsap toe en laat dit inkoken. Vermeng in een kom de twee eierdooiers met de room en voeg dit bij de saus tot hij dik wordt. De saus mag ABSOLUUT NIET KOKEN. Giet de saus over de stukken konijn.
pi_28611150
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 00:52 schreef Matness het volgende:

[..]

Bak de stukken konijn aan in een braadpan met de helft van de boter (die goed vers moet zijn). Wanneer de stukken bruingebakken zijn, de rest van de boter toevoegen en de stukken kruiden. Laat dit gedurende 1 uur op een zacht vuur braden. Schik de stukken konijn op een schotel, voeg de port aan het braadsap toe en laat dit inkoken. Vermeng in een kom de twee eierdooiers met de room en voeg dit bij de saus tot hij dik wordt. De saus mag ABSOLUUT NIET KOKEN. Giet de saus over de stukken konijn.

krijg er spontaan honger van
  † In Memoriam † vrijdag 8 juli 2005 @ 01:03:36 #31
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28611419
Ik hoop trouwens dat die Partij voor Dieren zijn neus stoot met deze idiote vraag aan Kamp.
Hebben ze niets beters te doen?
pi_28611458
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 01:03 schreef Loedertje het volgende:
Ik hoop trouwens dat die Partij voor Dieren zijn neus stoot met deze idiote vraag aan Kamp.
Hebben ze niets beters te doen?
Lijkt me niet, aangezien het de Partij voor de Dieren is.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 01:06:04 #33
97348 Matness
Matt about you
pi_28611499
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 01:04 schreef gelly het volgende:

Misschien hebben ze tijd over om net als Pantera een leuke hoax te verzinnen. Een ijsbeer in de biesbos, ofzo.
  † In Memoriam † vrijdag 8 juli 2005 @ 01:17:06 #34
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28611732
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 01:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat wij accepteren dat dat soort partijen kunnen bestaan is eigenlijk best debiel
Ze leiden de aandacht af van de dingen die werkelijk belangrijk zijn en houden anderen van dat werk af.
pi_28611997
Waar blijven de fotorolletjes?
pi_28612023
Uitgegeven: 7 juli 2005 13:03
Laatst gewijzigd: 7 juli 2005 16:38

De Partij voor de Dieren heeft minister Kamp (Defensie) om opheldering gevraagd over het afslachten van 150 konijnen door rekruten van een bataljon uit Oirschot. Het ministerie zei donderdag uit te zoeken of de beschuldiging klopt. Het heeft de brief nog niet gekregen.

Volgens de partij liep een oefening van het 17e Pantser Infanterie Bataljon uit Oirschot in de Ardennen eind juni uit de hand. De rekruten moesten als oefening voor oorlogstijd 150 witte konijnen doden om ze op te eten.

Huilen

Ze zouden de beestjes met geweerkolven, stokken en hamers op de schedels hebben geslagen omdat ze niet wisten welke manier het minst pijnlijk was. Veel militairen die aan de oefening meededen, zouden hebben moeten huilen van ellende of waren flink van de kaart.

Cursus overleven

Een woordvoerster van het ministerie erkent dat het slachten van de dieren deel uitmaakte van een cursus overleven op het slagveld. "Een onderdeel daarvan is het slachten van levende have. Dat gebeurt onder leiding van gediplomeerde slagers, eerst in theorie en daarna in de praktijk. Dat is hier gebeurd." De konijnen kwamen van een fokker, ze mogen niet worden gestroopt. De woordvoerster ontkent dat met geweerkolven op de konijnenkopjes is geslagen. "Bij de oefening waren geen wapens aanwezig."

De partij waarschuwt de minister dat een dergelijke actie niet van deze tijd is. Ook wil ze weten of leidinggevenden zich hebben schuldig gemaakt aan het uitlokken van dierenmishandeling. Verder vraagt de partij hoe vaak dit soort dingen gebeurt binnen de opleiding van soldaten. Volgens Defensie zijn deze lessen al heel lang onderdeel van de opleiding.

Gewoon weer effe up to date!
Hier ging het dus over.
Blijkbaar zijn door het feit dat fokkertjes niet kunnen lezen de feiten verdraaid en is opeens 'de partij van de dieren' de oorzaak dat defensie het recht heeft om bv 150 koniijntjes op te offeren om het hongerige kannonnevoer van energie te voorzien.
Maar, , nog maar een keer, als je denkt mee te moeten lullen zonder enig besef waar 't over gaat, val anderen niet lastig met de paranoia die je zonodig denkt te moeten spuien! ( it smells like shit...)
  vrijdag 8 juli 2005 @ 07:32:30 #37
97348 Matness
Matt about you
pi_28614071
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 01:29 schreef Keromane het volgende:
Waar blijven de fotorolletjes?
Ik denk zelf dat het OM een aantal soldaten zal dagvaarden.
pi_28614291
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 00:32 schreef Matness het volgende:
Hahahaha, wat een watjes. Huilen om een dood konijntje. Ga dan niet t leger in maar wordt maatschappelijk werker ofzo
Ik vind 'n dood konijntje zieliger dan 'n dode soldaat.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 08:28:18 #39
3542 Gia
User under construction
pi_28614333
quote:
Roomboter in een braadslee, ui en spekstukjes erbij en even uit laten bakken.
Braad hierin het gemarineerde konijn aan alle kanten bruin. (Eén dag van tevoren marineren in een mengsel van water, azijn of rode wijn, gekruid met laurier, jeneverbes, kruidnagel en peperkorrels)
Giet er wat rode wijn bij en het gezeefde kruidenmengsel van de marinade.
Deksel op de pan en zo'n anderhalf uur laten sudderen. Regelmatig bedruipen met de jus en opletten dat de stukken niet vast gaan zitten op de bodem.
Als het konijn helemaal goed gaar is helemaal afdekken met plakjes ontbijtkoek en nog even laten sudderen tot de ontbijtkoek gesmolten is. (Eventueel handje helpen door hier jus over te druipen)
Stukken nog een paar keer keren. En smullen maar!!
pi_28614580
Dit soort dingen is vrij normaal... Een bekende van me heeft commandotraining gedaan en daar moesten ze ook een kip doden, zonder gebruikmaking van messen e.d. (kop afrukken of -bijten dus). Ook moesten ze in Finland een keer een rendier doden en slachten. Maar ik herinner mij dat hij vertelde dat respect voor het dier wel voorop stond en dat het zo pijnloos mogelijk moest gebeuren. Lijkt me dat ze in dit geval nogal aan het klunzen zijn geweest. Een konijn dood je met één welgerichte nekslag. Al zal de schedel inslaan ook wel effectief zijn denk ik.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 08:55:11 #41
3542 Gia
User under construction
pi_28614630
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 08:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dit soort dingen is vrij normaal...
Tegenwoordig vind men het verbranden van een mierennest nog zielig.

Volwassen mannen die huilen om een konijntje!!!

Dat is dan Neerlands' hoop in bange dagen.
pi_28614662
Wat een gejank zeg. Als die jongens moeten leren overleven dan kunnen ze moeilijk groente verstoppen, dat vreten die konijnen dan immers weer op. Ze kunnen natuurlijk pleiten voor ingeblikt voedsel, maar da's ook weerzo lullig voor dat voedsel. Voordat je het weet staat de partij tegen ingeblikt voedsel voor de deur, om van de oudijzerboer maar niet te spreken.
pi_28614670
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 08:55 schreef Gia het volgende:
Tegenwoordig vind men het verbranden van een mierennest nog zielig.

Volwassen mannen die huilen om een konijntje!!!

Dat is dan Neerlands' hoop in bange dagen.
Ik bedoel dat het slachten van beesten in legertraining vrij normaal is. En ja, het zijn watjes, maar mensen staan tegenwoordig nu eenmaal nogal ver van hun voedsel af.

Het verbranden van een mierennest vind ik overigens ook niet echt fijn. Wacht tot het herfst is en weg mierennest.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 09:02:00 #44
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28614715
Wat dom of gevoelloos om "huillie" te roepen.
Ik kan het mij heel goed vorostellen.

Als ik mij voorstel "zo maar" een dier te moeten doden zou ik dit ook níet kunnen, als ik het toch zou doen ( om wat voor onbegirjpelijke reden dan ook) zou ik óók van de kaart zijn.
Als ik echter in een situatie zou zijn waarin het doden van een dier mijn enige voedselvoorziening zou zijn zou ik er helemaal geen probleem mee hebben.
Net als dat ik niet van de kaart zou raken als ik een gewond dier aantref dat niet meer te redden is (wel pijn heeft) en de nek om moet draaien. ( ervaring mee !)
Tuurlik dan nog zou ik het erg vinden dat het nodig geweest is, maar over de handeling zelf zou ik geen traan laten.

Ik vind het vrij naïef en poging tot onterecht stoer doen om zo te reageren.
Je maakt jezelf eigenlijk een beetje belachelijk.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 8 juli 2005 @ 09:02:25 #45
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_28614727
Tsja het hoort bij de opleiding, als het ooit nodig is het wel fijn als ze het hoe en wat weten .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 8 juli 2005 @ 09:06:46 #46
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_28614772
Wat een gehuil zeg.
ik geloof dat de Nederlandse politiek meer aan hun kop heeft, dan het welzijn van "bulk"diertjes. Waar bestaat zon partij van. Opdoeken die handel, dat eeuwige EXTREEM sociale linkse gelul hangt me de strot uit, het wordt tijd voor actie.

(Begrijp me niet verkeerd er staat niet voor niks EXTREEM)
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
pi_28614793
Mirage, eet je vlees? Zo ja, zit je dan ook elke avond boven je bord te huilen?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 09:08:59 #48
26663 Paperclipjes
pi_28614801
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 08:21 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik vind 'n dood konijntje zieliger dan 'n dode soldaat.
Zeg je dat ook als jouw zoon straks (Wanneer je die zou hebben en hij militair zou zijn) tegenover dat konijntje staat?

Ver van mijn bedshow gezwam van je.
pi_28614803
Wat een barbaarse en belachelijke oefening
  vrijdag 8 juli 2005 @ 09:10:26 #50
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28614821
Bij mijn opleiding heb ik ook strikken leren zetten/villen/slachten/bereiden ed.
Dat is nu eenmaal deel van de survival opleiding.
Zolang het geen spelletje/dom vermaak is zie ik niet wat daaraan verkeerd is.
quote:
Veel militairen die aan de oefening meededen, zouden hebben moeten huilen van ellende of waren flink van de kaart
Die jongens kan je dus maar beter weer lozen naar de "burger"maatschappij.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_28614828
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:02 schreef Mirage het volgende:
Wat dom of gevoelloos om "huillie" te roepen.
Ik kan het mij heel goed vorostellen.

Als ik mij voorstel "zo maar" een dier te moeten doden zou ik dit ook níet kunnen, als ik het toch zou doen ( om wat voor onbegirjpelijke reden dan ook) zou ik óók van de kaart zijn.
Als ik echter in een situatie zou zijn waarin het doden van een dier mijn enige voedselvoorziening zou zijn zou ik er helemaal geen probleem mee hebben.
Net als dat ik niet van de kaart zou raken als ik een gewond dier aantref dat niet meer te redden is (wel pijn heeft) en de nek om moet draaien. ( ervaring mee !)
Tuurlik dan nog zou ik het erg vinden dat het nodig geweest is, maar over de handeling zelf zou ik geen traan laten.

Ik vind het vrij naïef en poging tot onterecht stoer doen om zo te reageren.
Je maakt jezelf eigenlijk een beetje belachelijk.
Je hebt gelijk, een geitenwollensokkenleger is stukken beter.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 09:13:19 #52
26663 Paperclipjes
pi_28614867
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:10 schreef Hyperdude het volgende:
Bij mijn opleiding heb ik ook strikken leren zetten/villen/slachten/bereiden ed.
Dat is nu eenmaal deel van de survival opleiding.
Zolang het geen spelletje/dom vermaak is zie ik niet wat daaraan verkeerd is.
[..]

Die jongens kan je dus maar beter weer lozen naar de "burger"maatschappij.
Mee eens...

Ik bedoel, je zou het als ouder op je dak krijgen.

- Uw kind is omgekomen in de oorlog, door honger.
+ Hoe kan dat? Jullie hebben toch konijnen?
- Hij durfde stamperjte niet te slachten

pi_28614895
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:13 schreef Paperclipjes het volgende:
- Uw kind is omgekomen in de oorlog, door honger.
+ Hoe kan dat? Jullie hebben toch konijnen?
- Hij durfde stamperjte niet te slachten
Ik denk dat ze het dan wel kunnen hoor.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 09:33:09 #54
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28615104
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:10 schreef Golf het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, een geitenwollensokkenleger is stukken beter.
Nee, stuur een stel geestelijk geschiften en je lost daarmee de boel op.
hebben we nog entertainment ook achteraf.
mooie beelden van baby's die uit de buik worden gesneden bij zwangere vrouwen waarmee ze vervolgens een potje voetbal gaan spelen.
Of heerlijke groepsverkrachtingen in jóuw neusgaten.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_28615148
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:33 schreef Mirage het volgende:
mooie beelden van baby's die uit de buik worden gesneden bij zwangere vrouwen waarmee ze vervolgens een potje voetbal gaan spelen.
Ja. De mensen die in een slachthuis werken zijn ook allemaal psychopaten.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 09:40:40 #56
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28615201
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja. De mensen die in een slachthuis werken zijn ook allemaal psychopaten.
dat is wat anders.
ik begrijp niet dat je dat niet ziet.

ÍK heb ook in een slachthuis gewerkt.
En zoals ik net al zei, ik zou niet "zomaar" een dier kunnen doden.
Sir Winston Churchill
pi_28615306
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:40 schreef Mirage het volgende:
dat is wat anders.
ik begrijp niet dat je dat niet ziet.

ÍK heb ook in een slachthuis gewerkt.
En zoals ik net al zei, ik zou niet "zomaar" een dier kunnen doden.
In een slachthuis is pure noodzaak zeker? Die soldaten moeten niet 'zomaar' een dier doden, het maakt deel uit van hun survival skills. En ik denk dat maar weinig mensen het léuk vinden om een beest dood te maken, maar als ze erbij gaan zitten grienen, zijn ze dus niet geschikt voor het leger.
pi_28615340
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

In een slachthuis is pure noodzaak zeker? Die soldaten moeten niet 'zomaar' een dier doden, het maakt deel uit van hun survival skills. En ik denk dat maar weinig mensen het léuk vinden om een beest dood te maken, maar als ze erbij gaan zitten grienen, zijn ze dus niet geschikt voor het leger.
Waaorm niet? Zoeken we robotten zonder gevoel?
pi_28615358
terecht, deze konijnen vormen een gevaar voor onze vrije en democratische samenleving. Konijnen vormen een onaangepaste minderheid en hebben een zeer hoog geboortecijfer.

BS
pi_28615368
ik schiet als het nodig is miljoenen mensen af die ons land aanvallen en onschuldige kinderen vermoorden zoals die towelheads

maar van dieren blijf ik af, die hebben me nooit iets aangedaan.

laten ze maar een zakje met brood mee nemen als ze zo honger hebben.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 09:56:53 #61
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28615400
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het dan wel kunnen hoor.
dan was dit de oefening

boe fucking hoe
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 09:59:57 #62
26663 Paperclipjes
pi_28615445
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:54 schreef winterhammer het volgende:
ik schiet als het nodig is miljoenen mensen af die ons land aanvallen en onschuldige kinderen vermoorden zoals die towelheads

maar van dieren blijf ik af, die hebben me nooit iets aangedaan.

laten ze maar een zakje met brood mee nemen als ze zo honger hebben.
Ga jij maar miljoenen mensen afknallen. En geniet vanavond van je lekkere stukkie vleesch.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:01:36 #63
26663 Paperclipjes
pi_28615465
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:33 schreef Mirage het volgende:

[..]

Iemand die een konijntje slacht omdat dat konijntje zijn enige eten is in een paar dagen is niet meteen geestelijk geschift. Als je denkt dat dat wel zo is dan ben je pas geschift?
pi_28615489
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:52 schreef SCH het volgende:
Nee. Ze hoeven het niet leuk te vinden en ze hoeven er niet neutraal tegenover te staan. Maar erbij gaan zitten grienen, kom nou.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:02:56 #65
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28615494
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:01 schreef Paperclipjes het volgende:

[..]

Iemand die een konijntje slacht omdat dat konijntje zijn enige eten is in een paar dagen is niet meteen geestelijk geschift. Als je denkt dat dat wel zo is dan ben je pas geschift?
Ik denk dat jij de eerdere posts niet gelezen hebt !
Sir Winston Churchill
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:03:24 #66
26663 Paperclipjes
pi_28615508
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee we zoeken jou!

Moderator vrijdag 8 juli 2005 @ 10:03:50 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28615518
die dag was ik zeker ziek ... ik kan het me iig niet herinneren.

geloof er eerlijk gezegd heel weinig van, ik kan me voorstellen dat het in sommige eenheden gebeurt (korps mariniers?) maar met hamers?
en zo verschrikkelijk is het nu ook weer niet om een beest te slachten dus wat ik van die huilende mensen moet denken weet ik ook niet.

gewoon het hoofd eraf met je mes en je bent er al bijna, toen ik klein was moest ik van opa een kip slachten voor de kippensoep, zo voorbij alleen zette hij het zonder hoofd al bloedend op een lopen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:04:09 #68
26663 Paperclipjes
pi_28615525
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:02 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik denk dat jij de eerdere posts niet gelezen hebt !
Ik denk dat ik weet hoe een zelf geslacht konijntje smaakt in bepaalde omstandigheden.
  Moderator vrijdag 8 juli 2005 @ 10:05:12 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28615545
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee. Ze hoeven het niet leuk te vinden en ze hoeven er niet neutraal tegenover te staan. Maar erbij gaan zitten grienen, kom nou.
och, van mij mogen ze huilen, zolang ze het ding maar doodmaken en opeten ... emoties kun je nu eenmaal niet controleren

maar om dit nu met een hamer te doen
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:06:39 #70
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28615576
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:04 schreef Paperclipjes het volgende:

[..]

Ik denk dat ik weet hoe een zelf geslacht konijntje smaakt in bepaalde omstandigheden.
Kan je echt niet even terug lezen om erachter te komen dat jij een verkeerde conclusie trok ?

Ik heb nergens gezegd dat het slachten van een geschift is míts het serieus voor voedsel bedoeld is óf het dier ziek is.
Ik heb zelfs gezegd dat iik dat ook kan zonder een traan te laten, maar dat het in déze situatie niet abnormaal is dat ze wél emoties hadden.
Het was hier geen MUST
het dier zat in een natuurlijke omgeving.

En nou inlezen jij.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:07:56 #71
26663 Paperclipjes
pi_28615594
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:06 schreef Mirage het volgende:

[..]

Kan je echt niet even terug lezen om erachter te komen dat jij een verkeerde conclusie trok ?

Ik heb nergens gezegd dat het slachten van een geschift is míts het serieus voor voedsel bedoeld is óf het dier ziek is.
Ik heb zelfs gezegd dat iik dat ook kan zonder een traan te laten, maar dat het in déze situatie niet abnormaal is dat ze wél emoties hadden.
Het was hier geen MUST
het dier zat in een natuurlijke omgeving.

En nou inlezen jij.

Jouw woorden,...

Ik weet ook wel dat je een uiterste aangrijpt.
pi_28615597
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:05 schreef sp3c het volgende:
maar om dit nu met een hamer te doen
Op zich kan het prima met een hamer. Maar dan moet je het wel in één keer goed doen. Niet op zijn kop, maar in zijn nek. Maar ja, die soldaatjes zullen wel niet weten hoe dat moet ofzo. Hadden ze toch wel enige instructie over kunnen krijgen hoe je dat vakkundig doet.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:09:19 #73
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28615613
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:07 schreef Paperclipjes het volgende:

[..]

Jouw woorden,...

Ik weet ook wel dat je een uiterste aangrijpt.
Tuurlijk dát krijg je als je zegt dat je in alle omstandigheden emotieloze wezens in het leger wil.

En een uiterste ?
Het is gewoon dagelijkse praktijk dat dit voorkomt !
Sir Winston Churchill
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:09:32 #74
26663 Paperclipjes
pi_28615619

[img] http://www.weinschenker.nl/beelden/eten/konijnvel.gif [/img]

En als iedere "huil"militair nou zijn theorieboekje had gelezen dan wist hij hoe hij het konijntje op een dankbare manier kan slachten.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:10:25 #75
26663 Paperclipjes
pi_28615633
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:09 schreef Mirage het volgende:

[..]

Tuurlijk dát krijg je als je zegt dat je in alle omstandigheden emotieloze wezens in het leger wil.

En een uiterste ?
Het is gewoon dagelijkse praktijk dat dit voorkomt !
En dat komt allemaal doordat ze konijntjes slachten?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:10:48 #76
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28615641
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:09 schreef Paperclipjes het volgende:

[afbeelding]

[[url= afbeelding]]http://www.weinschenker.nl/beelden/eten/konijnvel.gif]afbeelding[/url]][/url]

En als iedere "huil"militair nou zijn theorieboekje had gelezen dan wist hij hoe hij het konijntje op een dankbare manier kan slachten.
Grote mond nu en de grootste huillie in het veld
Humor !
Sir Winston Churchill
pi_28615650
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Als je dat soort dingen voor het eerst doet en je ziet er ook nog eens het nut niet van in - ik vind het wel een gezonde reactie.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:11:41 #78
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28615657
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:10 schreef Paperclipjes het volgende:

[..]

En dat komt allemaal doordat ze konijntjes slachten?
Jij WIL gewoon de dingen door elkaar halen ?

Tip: hou je niet bezig met "hoe moet een millitair zijn werk doen".
Maar ga op een cursus lezen !
Sir Winston Churchill
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:11:42 #79
26663 Paperclipjes
pi_28615658
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:03 schreef sp3c het volgende:
die dag was ik zeker ziek ... ik kan het me iig niet herinneren.

geloof er eerlijk gezegd heel weinig van, ik kan me voorstellen dat het in sommige eenheden gebeurt (korps mariniers?) maar met hamers?
en zo verschrikkelijk is het nu ook weer niet om een beest te slachten dus wat ik van die huilende mensen moet denken weet ik ook niet.

gewoon het hoofd eraf met je mes en je bent er al bijna, toen ik klein was moest ik van opa een kip slachten voor de kippensoep, zo voorbij alleen zette hij het zonder hoofd al bloedend op een lopen
Dombo, kip tussen je benen klemmen
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:12:18 #80
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28615667
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je dat soort dingen voor het eerst doet en je ziet er ook nog eens het nut niet van in - ik vind het wel een gezonde reactie.
helemaal mee eens.
het zou behoorlijk mis zijn als ze er allemaal een stalen gezicht bij hadden gehad,
Sir Winston Churchill
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:13:06 #81
26663 Paperclipjes
pi_28615680
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:10 schreef Mirage het volgende:

[..]

Grote mond nu en de grootste huillie in het veld
Humor !
? Onderbouw?
  Moderator vrijdag 8 juli 2005 @ 10:15:43 #82
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_28615719
quote:
De woordvoerster ontkent dat met geweerkolven op de konijnenkopjes is geslagen. "Bij de oefening waren geen wapens aanwezig."
ze hebben ze dus gewoon met het hoofd op een steen geslagen ofzo..

trouwens tamme konijnen zijn toch helemaal niet lekker om te eten.. en ook wel zo makkelijk te vangen .. raar iets laats ze dan gewoon wilde konijnen stropen !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_28615754
Een stalen gezicht hoeft nou ook weer niet, maar 'van de kaart' zijn lijkt me toch wel wat overdreven voor een soldaat. Ze moeten verdorie in staat zijn om mensen af te maken...
pi_28615759
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:15 schreef Bosbeetle het volgende:
trouwens tamme konijnen zijn toch helemaal niet lekker om te eten..
Echt wel! Heerlijk juist...
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:19:04 #85
26663 Paperclipjes
pi_28615767
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een stalen gezicht hoeft nou ook weer niet, maar 'van de kaart' zijn lijkt me toch wel wat overdreven voor een soldaat. Ze moeten verdorie in staat zijn om mensen af te maken...
Dat is pas nutteloos. Die eten ze niet eens op
  Moderator vrijdag 8 juli 2005 @ 10:19:14 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_28615770
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Echt wel! Heerlijk juist...
Ik ga liever voor een lekker wild konijn
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_28615808
quote:
Mensen afmaken? Waar heb je het over?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:21:21 #88
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28615811
quote:
het gaat niet om de handeling zoals ik al probeerde te zeggen in mijn eerste post, maar de omgeving en de noodzaak die er al dan niet achter zit.

Als je mij kent weet je dat ik gene vlieg kwaad (kan) doen. Letterlijk.
Maar ik heb wel zonder aarzeling een kat de nek om gedraaid toen hij onder een auto kwam echt niet meer te redden was en de dierenambulance niet kwam.
Ik heb hier geen moment van wakker gelegen.
Sir Winston Churchill
pi_28615855
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:21 schreef SCH het volgende:
Mensen afmaken? Waar heb je het over?
Jij weet niet wat een leger zoal doet?
pi_28615881
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Jij weet niet wat een leger zoal doet?
Juist heel goed en als je deze term binnen het leger zou gebruiken, mag je meteen rechtsomkeert maken.
pi_28615891
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:21 schreef Mirage het volgende:
het gaat niet om de handeling zoals ik al probeerde te zeggen in mijn eerste post, maar de omgeving en de noodzaak die er al dan niet achter zit.

Als je mij kent weet je dat ik gene vlieg kwaad (kan) doen. Letterlijk.
Maar ik heb wel zonder aarzeling een kat de nek om gedraaid toen hij onder een auto kwam echt niet meer te redden was en de dierenambulance niet kwam.
Ik heb hier geen moment van wakker gelegen.
Nogmaals, in een slachthuis is er ook geen enkele noodzaak. Niemand in dit land heeft immers vlees nodig om te overleven. Ik neem aan dat de heren de konijnen ook werkelijk hebben opgegeten uiteindelijk, dus er is nul verschil met wat er dagelijks in slachthuizen gebeurt.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:32:31 #92
26663 Paperclipjes
pi_28616021
Kijk als ze nou die konijnen op de meest pijnlijke wijze geslacht hebben en vervolgens gewoon hebben weggesmeten dan ben ik het absoluut met Mirage eens. Maar dat is het geval niet. Tijdens mijn oefenening zaten we in de sneeuw en hadden we al 2 dagen niks gegeten. (Alleen water met chloorsmaak)
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:36:11 #93
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28616083
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:32 schreef Paperclipjes het volgende:
Kijk als ze nou die konijnen op de meest pijnlijke wijze geslacht hebben en vervolgens gewoon hebben weggesmeten dan ben ik het absoluut met Mirage eens. Maar dat is het geval niet. Tijdens mijn oefenening zaten we in de sneeuw en hadden we al 2 dagen niks gegeten. (Alleen water met chloorsmaak)
dát is een andere omgeving.
En tuurlijk, dan gaat zoiets makkelijker.

Overlevingsdrang, oerinstinct, drift.... geef het een naam, maar in normale omstandigheden een hele serie konijnen om zeep helpen.... Ik vind het heel normaal dat je dan emotioneel wordt.
En zeggen dat je in dit geval ongeschikt zou zijn voor het leger en "huillie" roepen vind ik echt onzinnig.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:37:11 #94
26663 Paperclipjes
pi_28616095
Hoe denk je dat de situatie was tijdens deze oefening?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:48:45 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_28616328
Oud nieuws... Dit gebeurt al jaren tijdens de oefeningen: overleven op het gevechtsveld, de gevechtscursus, pantserstorm en vast nog wel een aantal oefeningen. Er wordt je gewoon aangeleerd hoe je je vreten bijelkaar moet sprokkelen als je op jezelf aangewezen bent.

Wij kregen het konijn aan het begin van de oefening mee en moesten hem in leven houden, een aantal dagen daarna moest hij geslacht worden.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:54:49 #96
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28616459
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:37 schreef Paperclipjes het volgende:
Hoe denk je dat de situatie was tijdens deze oefening?
Eind juni ! Ardennen
Sir Winston Churchill
pi_28616586
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:48 schreef AchJa het volgende:
Wij kregen het konijn aan het begin van de oefening mee en moesten hem in leven houden, een aantal dagen daarna moest hij geslacht worden.
Wat is het nut van het in leven houden? Het moeilijker maken omdat je er gehecht aan raakt?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:06:29 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_28616773
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat is het nut van het in leven houden? Het moeilijker maken omdat je er gehecht aan raakt?
Zoiets, en om de mensen extra af te knijpen, want owee als dat beest eerder dood ging dan eigenlijk de bedoeling was. Ik ken mensen die een koffiekan met een goudvis meekregen en die in leven moesten houden bij minus 15....
pi_28616817
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Op zich kan het prima met een hamer. Maar dan moet je het wel in één keer goed doen. Niet op zijn kop, maar in zijn nek. Maar ja, die soldaatjes zullen wel niet weten hoe dat moet ofzo. Hadden ze toch wel enige instructie over kunnen krijgen hoe je dat vakkundig doet.
Ha ha instructie bij defensie.

In mijn diensttijd een keer op oefening moesten we blikken struik boven een open vuurtje van hout klaarmaken, ik aan die BBTérs vragen moeten jullie geen gaten in de blikken prikken, nee hoor dat hoeft volgens ons niet. Zoveel geplofte blikken waarbij de inhoud tegen pubtenten aan vloog.

Gelukkig krgen we daarna wel weer nieuwe blikken
pi_28616926
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:06 schreef AchJa het volgende:
Ik ken mensen die een koffiekan met een goudvis meekregen en die in leven moesten houden bij minus 15....
Wat is dáár het nut dan van?!
pi_28616949
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:07 schreef Basp1 het volgende:
Ha ha instructie bij defensie.

In mijn diensttijd een keer op oefening moesten we blikken struik boven een open vuurtje van hout klaarmaken, ik aan die BBTérs vragen moeten jullie geen gaten in de blikken prikken, nee hoor dat hoeft volgens ons niet. Zoveel geplofte blikken waarbij de inhoud tegen pubtenten aan vloog.

Gelukkig krgen we daarna wel weer nieuwe blikken
Vanwaar deze zoek-het-zelf-maar-lekker-uit-mentaliteit?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:22:24 #102
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28617291
quote:
Veel militairen die aan de oefening meededen, zouden hebben moeten huilen van ellende of waren flink van de kaart
Hier geloof ik dus absoluut niks van
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:25:17 #103
3542 Gia
User under construction
pi_28617365
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Bederft het vlees niet.
  † In Memoriam † vrijdag 8 juli 2005 @ 11:30:22 #104
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28617518
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Bederft het vlees niet.
Een konijn schijnt lekkerder de zijn als je hen laat *versterven*
pi_28618072
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:30 schreef Loedertje het volgende:
Een konijn schijnt lekkerder de zijn als je hen laat *versterven*
Je bedoelt besterven waarschijnlijk, en dat geldt voor elke vleessoort, dat het daar lekkerder van wordt. En dat doe je als ze al dood zijn. Afhangen. Maar daar heb je geen tijd voor als je bijna omkomt van de honger. Bovendien moet dat in een koele omgeving.
pi_28618095
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:25 schreef Gia het volgende:
Bederft het vlees niet.
Ik neem aan dat je in een gevechtssituatie / vredesoperatie niet echt de gelegenheid hebt om een kip of konijn mee te slepen.
  † In Memoriam † vrijdag 8 juli 2005 @ 11:59:20 #107
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28618401
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Je bedoelt besterven waarschijnlijk, en dat geldt voor elke vleessoort, dat het daar lekkerder van wordt. En dat doe je als ze al dood zijn. Afhangen. Maar daar heb je geen tijd voor als je bijna omkomt van de honger. Bovendien moet dat in een koele omgeving.
Dat bedoelde ik idd.
En met betrekking tot het meeslepen van levende dieren als voedsel is het mij écht wel duidelijk dat dat niet gaat omdat *het vlees* lekker vers blijft .
Beest gaat pas rotten (normaliter) als ie dood is.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:35:55 #108
114152 Bolkonsky
Dronken, dol en dwaas
pi_28619493
Maar natuurlijk, het afslachten van weerloze konijntjes maakt van onze jongens echte mannen. Eigenlijk gaat het me nog niet ver genoeg; misschien kunnen we een aantal onschuldige mensen de veluwe opsturen, die dan door onze jongens afgeslacht worden. Nee, niet met wapens, maar gewoon met de blote handen; het zijn toch geen mietjes! Onze jongens zullen dan verworden tot meedogenloze vechtmachines die ons redden in de oorlog tegen de Duitsers .

[ Bericht 1% gewijzigd door Bolkonsky op 08-07-2005 18:05:58 ]
Beet ik in mijn bier
pi_28619591
ze moeten toch in staat kunnen zijn zichzelf te redden in een situatie waarin er weinig voedsel voor handen is? tevens moeten ze in staat zijn als het nodig is iemand of iets te doden, aangezien een evt oorlog anders heel snel voorbij zou zijn..
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:44:35 #110
114152 Bolkonsky
Dronken, dol en dwaas
pi_28619795
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:38 schreef addie84 het volgende:
ze moeten toch in staat kunnen zijn zichzelf te redden in een situatie waarin er weinig voedsel voor handen is? tevens moeten ze in staat zijn als het nodig is iemand of iets te doden, aangezien een evt oorlog anders heel snel voorbij zou zijn..
Volgens mij wordt het Nederlandse leger alleen ingezet om de rust in bepaalde crisissituaties te bewaren. Dan is er echt wel genoeg voedsel aanwezig en is het belangrijk het verschil te zien tussen noodzakelijk en niet-noodzakelijk geweld. Gelukkig kunnen een aantal mensen in het leger dat nog.
Beet ik in mijn bier
pi_28620096
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:44 schreef Bolkonsky het volgende:
Volgens mij wordt het Nederlandse leger alleen ingezet om de rust in bepaalde crisissituaties te bewaren. Dan is er echt wel genoeg voedsel aanwezig en is het belangrijk het verschil te zien tussen noodzakelijk en niet-noodzakelijk geweld. Gelukkig kunnen een aantal mensen in het leger dat nog.
Jij denkt dat er nooit meer oorlog in NL zal komen? Dat weet je toch niet?
pi_28620175
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:38 schreef addie84 het volgende:
Daarom krijgen ze witte konijntjes voorgeschoteld? Dan moeten ze ook in het natuurgebied eerst zelfs de moeite nemen om die beesten te vangen.
quote:
One pill makes you larger, and one pill makes you small
And the ones that mother gives you, don't do anything at all

Go ask Alice, when she's ten feet tall

And if you go chasing rabbits, and you know you're going to fall
pi_28620221
het is dan ook een oefening
pi_28620892
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:57 schreef addie84 het volgende:
het is dan ook een oefening
oefeningen moeten zo realistisch mogelijk zijn, dat houdt niet in dat je in het veld opeens een kist met witten konijnen gaat aantreffen als je in een oorlogssituatie zit.
  † In Memoriam † vrijdag 8 juli 2005 @ 13:16:28 #115
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28621009
Los van het feit dat dit soort oefeneingen gewoon bij de opleiding horen zou ik even terug willen naar die Partij voor de Dieren. Ik ben niet écht op de hoogte van alle stromingen in landen buiten Nederland op dit gebied maar zijn er werkelijk nog meer landen die dit soort partijen toelaten (bestaansrecht?)

Blijf dát namelijk veel schokkender vinden.
pi_28621040
Nee, we kunnen beter met een niet al te scherp mes de keel langzaam doorsnijden. Dit doen we eens per jaar en we vieren het als een feestje. We noemen het cultuur in de hoop dat we zo minder snel worden aangevallen.

Klote voor die beestjes dat ze zo´n hoge knuffelfactor hebben. Anders mikken we er liever rattengif in en roepen een keertje 'ieuw' als we dat dode beest vinden.
  † In Memoriam † vrijdag 8 juli 2005 @ 13:19:45 #117
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28621140
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:17 schreef Wolter het volgende:
Nee, we kunnen beter met een niet al te scherp mes de keel langzaam doorsnijden. Dit doen we eens per jaar en we vieren het als een feestje. We noemen het cultuur in de hoop dat we zo minder snel worden aangevallen.

.
Dat men in Friesland een vreemde gewoonte heeft oké, maar laat het woord WE voortaan weg.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:20:29 #118
26663 Paperclipjes
pi_28621161
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:35 schreef Bolkonsky het volgende:
Maar natuurlijk, het afslachten van weerloze konijntjes maakt van onze jongens echte mannen. Eigenlijk gaat het me nog niet ver genoeg; misschien kunnen we een aantal onschuldige mensen de veluwe opsturen, die dan door onze jongens afgeslacht worden. Nee, niet met wapens, maar gewoon de blote handen; het zijn toch geen mietjes! Onze jongens zullen dan verworden tot meedogenloze vechtmachines die ons redden in de oorlog tegen de Duitsers .

Linkse hond
pi_28621264
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:16 schreef Loedertje het volgende:
Los van het feit dat dit soort oefeneingen gewoon bij de opleiding horen zou ik even terug willen naar die Partij voor de Dieren. Ik ben niet écht op de hoogte van alle stromingen in landen buiten Nederland op dit gebied maar zijn er werkelijk nog meer landen die dit soort partijen toelaten (bestaansrecht?)

Blijf dát namelijk veel schokkender vinden.
Waarom in godsnaam? Het is gewoon een democratische partij. Doe liever iets aan idioten als de SGP. Die zijn antidemocratisch.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:23:41 #120
114152 Bolkonsky
Dronken, dol en dwaas
pi_28621285
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Jij denkt dat er nooit meer oorlog in NL zal komen? Dat weet je toch niet?
Dan nog, ik zie niet in hoe iemand een betere militair wordt door het afslachten van konijnen.
Beet ik in mijn bier
pi_28621323
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:19 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat men in Friesland een vreemde gewoonte heeft oké, maar laat het woord WE voortaan weg.
Wat zou Friesland dan groot zijn.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:25:17 #122
114152 Bolkonsky
Dronken, dol en dwaas
pi_28621344
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:20 schreef Paperclipjes het volgende:

[..]

Linkse hond
Bedankt voor het compliment.
Beet ik in mijn bier
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:54:03 #123
26663 Paperclipjes
pi_28622423
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:25 schreef Bolkonsky het volgende:

[..]

Bedankt voor het compliment.
Dat is het niet.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:55:52 #124
52214 RDC
Tyf op!
pi_28622488
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:23 schreef Bolkonsky het volgende:

[..]

Dan nog, ik zie niet in hoe iemand een betere militair wordt door het afslachten van konijnen.
Emotionele immunheid? Lieve konijntjes slachten is toch niet goed voor je innerlijke vrouw lijkt me. Anyway inereseert het me geen zak, wat een non nieuws zeg. Opheffen die hele partij voor de dieren met altijd dat ontiegelijke gezeur van ze!
We hebben het nog steeds leuk
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:08:08 #125
26663 Paperclipjes
pi_28622880
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:55 schreef RDC het volgende:

[..]

Emotionele immunheid? Lieve konijntjes slachten is toch niet goed voor je innerlijke vrouw lijkt me. Anyway inereseert het me geen zak, wat een non nieuws zeg. Opheffen die hele partij voor de dieren met altijd dat ontiegelijke gezeur van ze!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:38:53 #126
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_28623946
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:16 schreef Loedertje het volgende:
Iig in Duitsland (Tierschutzpartei).
  Moderator vrijdag 8 juli 2005 @ 15:07:28 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28625048
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

oefeningen moeten zo realistisch mogelijk zijn, dat houdt niet in dat je in het veld opeens een kist met witten konijnen gaat aantreffen als je in een oorlogssituatie zit.
zit niet zo te zeuren, er wordt tijdens oefeningen ook niet met scherpe munitie op elkaar geschoten terwijl dat in oorlogssituaties wel gebeurt (nu ja ik zie het nog gebeuren dat Nederlandse militairen zonder munitie op pad moeten).

ze zijn te gast in de ardennen, kun je ze moeilijk de lokale fauna laten uitroeien voor eten of wel?
pi_28625983
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:55 schreef RDC het volgende:

[..]

Met mensen als jij is zo'n partij anders hard nodig.
pi_28626320
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:08 schreef Paperclipjes het volgende:

[..]

Zeg je dat ook als jouw zoon straks (Wanneer je die zou hebben en hij militair zou zijn) tegenover dat konijntje staat?

Ver van mijn bedshow gezwam van je.
Wat ik daarmee wou zeggen, met mijn 'gezwam', is dat een oorlogssituatie heel anders is. Je schiet dan op de vijand, uit zelfverdediging ook vaak, maar ook omdat dat je doel is etc. Bovendien zit je dan in zo'n andere situatie, met geweld om je heen als iets 'normaals'.
Het is gewoon anders om in 'n land als Nederland opeens allemaal onschuldige konijntjes te moeten afslachten. Als ik dat zie op tv, doet dat me tegenwoordig honderd keer meer dan 'n paar soldaten die in 'n oorlogssituatie worden neergeknald. "Sorry"..

En nee, niet als 't mijn zoon is natuurlijk Maar dat is 'n kromme 'als als' situatie waar het nu even niet om gaat.
pi_28626935
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

zit niet zo te zeuren, er wordt tijdens oefeningen ook niet met scherpe munitie op elkaar geschoten terwijl dat in oorlogssituaties wel gebeurt (nu ja ik zie het nog gebeuren dat Nederlandse militairen zonder munitie op pad moeten).

ze zijn te gast in de ardennen, kun je ze moeilijk de lokale fauna laten uitroeien voor eten of wel?
Hoezo het zijn toch oefen gebeiden, dan zet men toch wat extra konijntjes daar uit. Als er al 1 soort dier is wat zich redelijk snel voortplant zijn dat konijntjes wel.

Alleen dit jaar hadden de konijnen volgens mij een virus en was de konijnenpopulatie 60% uitgedunt.

De lokale fauna is toch al verneukt door de militairen die er met hun tanks doorheen hebben gescheurd.

En losse flodders lijken bijna op echte kogels. Verder hebben ze toch ook van zo'n soort laserquest pakken om het net echt te laten lijken of je wel of niet geraakt wordt.

Welk oefen terrein in de ardennen zou het geweest zijn? Vogelsang?

Damn wat was dat een leuke eindoefening die we daar hadden 2 weken niets gedaan begin van de zomer, elke dag stoned aan het stuwmeer gelegen, terwijl de infanteristen boven op de berg maar oorlogje tegen elkaar speelden. Zelfs nog vrijwillig 1 dag tegen de verveling met parcour militair ( gewoon niets anders als een soort survivaltochtje) meegedaan.
pi_28627199
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 00:38 schreef Matness het volgende:

[..]

En terecht. Als je niet eens de kop van een levende kip durft af te bijten, hoe kun je dan in de toekomst Duitsers met een bajonet doden?
Ik vind konijntjes doden erger dan duitsers.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:24:58 #132
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_28627849
Maat van me was SLA (schutter lange afstand) en moest bij de opleiding ook kippen enzo slopen bij cursus overleven.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  vrijdag 8 juli 2005 @ 18:03:52 #133
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28631109
Ziek.

Hoe zouden zij het vinden als konijnen hun kop inslaan met een wortel?

Ieder levend wezen dient gelijk te worden behandeld. Hoewel ik hypocriet ben want ik eet nog steeds vlees. Toch vreemd, dat mensen denken dat ze het recht hebben om te moorden.

Recht op moord heeft niemand, zelfs niet op dieren.

Nachtmerries mogen ze krijgen, degene die wel moorden.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 18:28:07 #134
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28631671
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 18:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Ziek.

Hoe zouden zij het vinden als konijnen hun kop inslaan met een wortel?

Ieder levend wezen dient gelijk te worden behandeld. Hoewel ik hypocriet ben want ik eet nog steeds vlees. Toch vreemd, dat mensen denken dat ze het recht hebben om te moorden.

Recht op moord heeft niemand, zelfs niet op dieren.

't is dat je het zelf zegt.... wat een ongelofelijk hypocriet gelul zeg
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_28634137
ik was erbij en er klopt geen fuck van dat bericht. dierenvrienden: maak je niet druk.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_28635964
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:09 schreef SCH het volgende:
Wat een barbaarse en belachelijke oefening
Ter afwisseling ben ik het een keer met je eens; van dieren blijf je af .
pi_28635994
Dat is gewoon overlevingstraining, loop niet zo tyfus zielig te janken om wat konijntjes, bah
pi_28636069
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:47 schreef dddour het volgende:
ik was erbij en er klopt geen fuck van dat bericht. dierenvrienden: maak je niet druk.
Hoe steekt de vork dan in de steel, en waarom zou iemand zo'n verhaal uit z'n duim zuigen?
pi_28636442
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:47 schreef dddour het volgende:
Hehe,

Kan jij wat duidelijkheid scheppen in dit "bullshit" verhaal van linkse huilies....

Bij voorbaat dank
  † In Memoriam † zaterdag 9 juli 2005 @ 02:48:38 #140
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28645369
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 18:03 schreef Dromenvanger het volgende:
ik eet nog steeds vlees.

Alle vleeseters die slachtoffertjes van deze moorden eten ook maar doodknuppelen zeker?
  † In Memoriam † zaterdag 9 juli 2005 @ 02:50:04 #141
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28645379
Trouwens , wat zou je anders willen eten?
Een dier wat oud en ziek is en aan de schijterij en tumoren is overleden?
Er zijn grenzen hoor
  Moderator zaterdag 9 juli 2005 @ 03:01:02 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28645512
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoezo het zijn toch oefen gebeiden, dan zet men toch wat extra konijntjes daar uit. Als er al 1 soort dier is wat zich redelijk snel voortplant zijn dat konijntjes wel.

Alleen dit jaar hadden de konijnen volgens mij een virus en was de konijnenpopulatie 60% uitgedunt.

De lokale fauna is toch al verneukt door de militairen die er met hun tanks doorheen hebben gescheurd.
je zegt het zelf al, denk je dat die beesten lang op die oefenterreinen blijven hangen (of uberhaupt kunnen overleven?) in grote aantallen?
don't think so

dus zullen ze toch naar buiten om te zoeken
quote:
En losse flodders lijken bijna op echte kogels. Verder hebben ze toch ook van zo'n soort laserquest pakken om het net echt te laten lijken of je wel of niet geraakt wordt.
ja net echt ja

een tam dier de nek omdraaien (of er met hamers tegenaan slaan) lijkt ook net op een wild dier doodmaken ... zonde van tijd en geld om die militairen achter dode beesten aan te rennen
quote:
Welk oefen terrein in de ardennen zou het geweest zijn? Vogelsang?

Damn wat was dat een leuke eindoefening die we daar hadden 2 weken niets gedaan begin van de zomer, elke dag stoned aan het stuwmeer gelegen, terwijl de infanteristen boven op de berg maar oorlogje tegen elkaar speelden. Zelfs nog vrijwillig 1 dag tegen de verveling met parcour militair ( gewoon niets anders als een soort survivaltochtje) meegedaan.
dienstplichtigen

je had zeker ook lang haar of niet
  zaterdag 9 juli 2005 @ 03:27:09 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 9 juli 2005 @ 03:40:30 #144
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28645933
Wanneer zetten we onze stoere mariniers in bij het dood knuppelen van baby zeehondjes?
  zaterdag 9 juli 2005 @ 07:30:28 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28646377
Wat een watjes, laat maar weer eens zien hoe ver veel mensen van de natuur af staan. Vreten komt uit een pakje of een zakje. Overginds heeft het in het veld geen zin konijn te eten, het heeft veel te weinig voedingswaarde. Als je je iedere dag het leplazerus eet aan alleen maar wild konijn, ga je uiteindelijk dood van de honger.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_28646383
Nou nou wat een reacties weer.

Ik ben zelf militair en ik zeg eerlijk dat ik liever een terrorist voor zijn kop schiet dan een dier.
Het grootste probleem hier is waarschijnlijk de onkunde van de instructeur geweest.
Als je een snelle manier gebruikt ( keel doorsnijden) dan is het beter te verkroppen dan als je zo'n beestje de hersens in moet slaan.

Maar ja, dat komt door ons grandioze personeelsbeleid waarbij de ervaren militairen er uit gewerkt worden wegens bezuinigingen en we vervolgens kinderen aannemen van amper 18 om dit allemaal goedkoper te gaan doen.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 07:36:34 #147
45206 Pietverdriet
pi_28646388
Heb je wel eens een beest gedood, Balthar?
pi_28646411
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 07:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je wel eens een beest gedood, Balthar?
Ja maar dat was om het uit zijn lijden te verlossen, niet om op te eten.
Ik ben een grote dierenvriend hoor.

Alleen als ik echt zou moeten omdat ik anders niks te eten heb zou ik het wel doen.
En dan idd zo snel en pijnloos mogelijk.

Nogmaals een falende instructeur hier.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 07:51:59 #149
45206 Pietverdriet
pi_28646422
Oh absoluut, konijntjes slachten is heel makkelijk, maar je moet wel ff weten hoe. Tik in de nek, en beesie is kassie wijlen, waarna je hem de strot doorsnijd (leeg bloeden) en dan help je hem ze jas uit.
Maar zoals ik al zei, de oefening slaat nergens op, want je moet geen (wild) konijn eten als je wilt overleven, het bevat nauwelijks voedingswaarde. Kan je beter fazanten vangen, en das nog makkelijker als konijnen vangen ook.
  Moderator zaterdag 9 juli 2005 @ 08:13:23 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28646477
mjah onkunde van de instructeur, ik denk dat het verhaal nogal opgeblazen is (partij van de dieren anyone?) dus hoeveel er precies van waar is valt nog te bezien
  zaterdag 9 juli 2005 @ 08:44:13 #151
45206 Pietverdriet
pi_28646622
Persoonlijk vind ik het eigenlijk wel een goede les voor de militairen, je leert dat doden een vak is, en dat als je maar een beetje bruut te werk gaat, wat dan de gevolgen zijn.
Ook dat het beter kan zijn niet zomaar te doen wat je gezegt wordt en toe te zien hoe klakkeloos geslacht wordt. ( zou het een enclave konijn zijn geweest )
Nee, het is eigenlijk een goede les voor de jongens, zou standaard gedaan moeten worden. Beter een kist witte konijntjes als mensen..
  zaterdag 9 juli 2005 @ 08:50:59 #152
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28646667
Laat ze eerst nou maar eens de poema vangen
  zaterdag 9 juli 2005 @ 08:52:16 #153
45206 Pietverdriet
pi_28646675
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 08:50 schreef HarigeKerel het volgende:
Laat ze eerst nou maar eens de poema vangen
Wou Spek dat niet met een helicopter doen?
LOL
  zaterdag 9 juli 2005 @ 08:53:07 #154
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28646683
Met een Apache, guns blazing
  zaterdag 9 juli 2005 @ 08:57:53 #155
45206 Pietverdriet
pi_28646700
Spek heeft Apocalyps Now te vaak gezien denk ik. Hij wordt waarschijnlijk heel pissig als je hem homoerotiek aanwrijft over Robert Duval
pi_28646879
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 08:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Persoonlijk vind ik het eigenlijk wel een goede les voor de militairen, je leert dat doden een vak is, en dat als je maar een beetje bruut te werk gaat, wat dan de gevolgen zijn.
Ook dat het beter kan zijn niet zomaar te doen wat je gezegt wordt en toe te zien hoe klakkeloos geslacht wordt. ( zou het een enclave konijn zijn geweest )
Nee, het is eigenlijk een goede les voor de jongens, zou standaard gedaan moeten worden. Beter een kist witte konijntjes als mensen..
Exact, nu gaat het nog om konijnen, er zal misschien een tijd voor ze aanbreken dat het om een iets grotere levensvorm gaat. Als ze al huilen om een konijntje, dan vrees ik dat ze bij een calamiteit al snotterende het land ten onder laten gaan.
pi_28647040
De meesten van jullie zijn ongevoelige dieronvriendelijke ellendelingen. Ik zal in jullie ogen wel een watje zijn, want ik vind al dat nutteloze dierenleed gruwelijk. Ik hoop dat de Partij voor de Dieren meer zetels krijgt dan die ene die ze nu zouden krijgen, als er nu verkiezingen waren.
Ik hoop dat jullie geen kat, hond, cavia of konijn als huisdier hebben...sterker nog, ik hoop dat jullie helemáál geen huisdier hebben.
pi_28647095
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 09:54 schreef luked45 het volgende:
De meesten van jullie zijn ongevoelige dieronvriendelijke ellendelingen. Ik zal in jullie ogen wel een watje zijn, want ik vind al dat nutteloze dierenleed gruwelijk. Ik hoop dat de Partij voor de Dieren meer zetels krijgt dan die ene die ze nu zouden krijgen, als er nu verkiezingen waren.
Ik hoop dat jullie geen kat, hond, cavia of konijn als huisdier hebben...sterker nog, ik hoop dat jullie helemáál geen huisdier hebben.
Sure. Of afgeslachtte konijnen ook maar iets te maken hebben met het houden van huisdieren en het al dan niet slecht verzorgen van de beestjes, pfffffff. Pas op dat je niet op een mier trapt straks en ook gras heeft gevoel hoor.
  † In Memoriam † zaterdag 9 juli 2005 @ 10:03:27 #159
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28647125
quote:
De meesten van jullie zijn ongevoelige dieronvriendelijke ellendelingen. Ik zal in jullie ogen wel een watje zijn, want ik vind al dat nutteloze dierenleed gruwelijk
Ergens ontgaat je iets want het doel is zeer zeker niet nutteloos. Je zal toch moeten overleven als je ergens een mssie hebt. Je kunt het je dan niet veroorloven om te verzwakken doordat je niet genoeg eten krijgt.
quote:
Ik hoop dat de Partij voor de Dieren meer zetels krijgt dan die ene die ze nu zouden krijgen, als er nu verkiezingen waren.
Hitler had ook een Duitse herder waar hij een hele goed band mee had en onwijs lief voor was. Legerbonzen hebben thuis ook (als ze onder normale omstandigheden zitten) huisdieren waar ze voor zorgen.
Begrijp je opmerking dus niet helemaal.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 10:30:40 #160
45206 Pietverdriet
pi_28647525
quote:
Het is niet nutteloos, het is heel nuttig. Soldaten leren wat het betekend over leven en dood te beschikken.
Verder leren ze dat eten planten een beestjes is, en niet een pakje uit de fabriek. Een les die jij schijnbaar niet gehad hebt tot nu toe.
pi_28650939
Zoals ik al zei, ik ben militair en een grote dierenvriend.
Mijn hond ontbreekt het aan niets.

Ik zal een dier niet onnodig pijnigen, maar indien noodzaak dan is het dier wel voedsel.
  Moderator zaterdag 9 juli 2005 @ 14:27:00 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28652278
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 10:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is niet nutteloos, het is heel nuttig. Soldaten leren wat het betekend over leven en dood te beschikken.
Verder leren ze dat eten planten een beestjes is, en niet een pakje uit de fabriek. Een les die jij schijnbaar niet gehad hebt tot nu toe.
mjah over leven en dood beschikken ... het is toch makkelijker om iemand met een geweer op jouw gericht af te schieten dan een konijntje dunkt me (vandaar ook dat gezeur om zeehonden iedere keer want die zijn zo liev).

de eerste keer is altijd de moeilijkste en op uitzending wil het wel is voorkomen dat je van de lokale fauna moet snoepen, dan kun je maar beter de eerste keer met de bijbehorende bijeffecten (huilende militairen en problemen met hoe nu te werk te gaan) in een gecontroleerde omgeving met een tam dier hebben dan op de binnenlanden van Afghanistan en een wilde kat (poema voor harige kerel)
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 08:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wou Spek dat niet met een helicopter doen?
LOL
ik wil alles met de helikopter doen, een 150 tal witte konijntjes wil ik ook wel in actie zien tegen een vlucht apache's

Moderator zaterdag 9 juli 2005 @ 14:32:59 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28652436
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 13:32 schreef Balthar het volgende:
Zoals ik al zei, ik ben militair en een grote dierenvriend.
Mijn hond ontbreekt het aan niets.

Ik zal een dier niet onnodig pijnigen, maar indien noodzaak dan is het dier wel voedsel.
same here maar dan heb ik 2 fretjes, die ontbeekt het ook aan niets (behalve hun mannelijkheid want anders stinken die kutbeesten 3 uur in de wind!.

maar als het moet eet ik ze op ... nu ja misschien eerst de huisdieren van de hele buurt maar toch
  zaterdag 9 juli 2005 @ 16:11:13 #164
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28654847
Wel grappig dat de tendens van het nieuwsberichtje is 'oh wat een zielige konijntjes' en in dit topic eerder 'jeetje moeten die incompetente kneuzen die nog geen konijntje durven slachten ons land nou verdedigen'.
Ik ga ook voor de laatste optie trouwens.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zaterdag 9 juli 2005 @ 16:13:51 #165
45206 Pietverdriet
pi_28654920
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 14:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

same here maar dan heb ik 2 fretjes, die ontbeekt het ook aan niets (behalve hun mannelijkheid want anders stinken die kutbeesten 3 uur in de wind!.

maar als het moet eet ik ze op ... nu ja misschien eerst de huisdieren van de hele buurt maar toch
Kan je met die beesten niet jagen dan? Fretjes zijn toch prima geschikt om mee te jagen dacht ik altijd.
  Moderator zaterdag 9 juli 2005 @ 17:15:04 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28656673
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kan je met die beesten niet jagen dan? Fretjes zijn toch prima geschikt om mee te jagen dacht ik altijd.
het kan wel heb ik mij laten vertellen maar die van mij hebben zo'n prettig leven dat ze voor een vlieg al op de loop gaan

ik geloof dat als je ermee gaat jagen dat je ze eerst vet moet mesten (anders eten ze de konijnen op) en ze gewoon bij een konijnenhol naar binnen moet laten, dan jagen zij die beesten naar buiten en ku je ze schieten
  zaterdag 9 juli 2005 @ 17:16:23 #167
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
  zaterdag 9 juli 2005 @ 17:35:21 #168
45206 Pietverdriet
pi_28657193
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 17:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

het kan wel heb ik mij laten vertellen maar die van mij hebben zo'n prettig leven dat ze voor een vlieg al op de loop gaan

ik geloof dat als je ermee gaat jagen dat je ze eerst vet moet mesten (anders eten ze de konijnen op) en ze gewoon bij een konijnenhol naar binnen moet laten, dan jagen zij die beesten naar buiten en ku je ze schieten
Hoef je niet te schieten, gewoon een net gebruiken.
pi_28675798
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 17:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

we hebben wel eens een frettetair ( of hoe je dat ook noemt gehad).
ze sturen zo'n beest een konijnenhol in en dan pakt de fred de konijnen en brengt het als het goed is terug.

die man zei trouwens ook dat als die pech heeft dat de fred in het hol blijft en daar het konijn opeet en gaat slapen. dan moeten ze hem uitgraven
Islam=facisme
pi_28675903
quote:
beetje onzin. in het bericht staat dat ze les hebben gehad van slagers en dat ze daarna die beesten onder toezicht hebben geslacht. die berichtgeving van de PVDD is niet echt opjectief.
ook al zouden die millitairen die konijnen met een geweerkolg kapot hebben geslagen dan kan ik je gerust vertellen dat die beesten meteen dood zijn aangezien die klap vergelijkbaar is met een zwaar beladen vrachtwagen die een mens op zijn kop raakt met 100 km/h.

tja, soldaten moeten toch echt weten hoe je wild vang/klaarmaakt voor geval van nood alhoewel konijn slecht is en je zelfs een "hongersdood" kunt sterven als je alleen konijn eet.

* DarkDancer heeft nog wel een leuk boekje over survivallen in elke omstandigheid geschreven door een ex-SAS-er
Islam=facisme
  zondag 10 juli 2005 @ 12:09:33 #171
45206 Pietverdriet
pi_28677330
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:11 schreef DarkDancer het volgende:

[
tja, soldaten moeten toch echt weten hoe je wild vang/klaarmaakt voor geval van nood alhoewel konijn slecht is en je zelfs een "hongersdood" kunt sterven als je alleen konijn eet.
Heb nog eens gedacht aan de hand van dat idee een menu samen te stellen met negative voedingswaarde.
quote:
* DarkDancer heeft nog wel een leuk boekje over survivallen in elke omstandigheid geschreven door een ex-SAS-er
Ja, die heb ik ook
  Moderator zondag 10 juli 2005 @ 12:11:49 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28677394
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:06 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

we hebben wel eens een frettetair ( of hoe je dat ook noemt gehad).
ze sturen zo'n beest een konijnenhol in en dan pakt de fred de konijnen en brengt het als het goed is terug.

die man zei trouwens ook dat als die pech heeft dat de fred in het hol blijft en daar het konijn opeet en gaat slapen. dan moeten ze hem uitgraven
ja idd dat was hem ... daarom moet je hem flink vetmesten voor je ermee gaat jagen
  dinsdag 12 juli 2005 @ 05:13:59 #173
46960 StefanP
polemicist
pi_28727111
Ik ben benieuwd hoeveel van die 'helden' flauw vallen bij het zien van bloed. Hoeveel niet durft te schieten op een mens. Hoeveel niet met een mes 1-op-1 de ingewanden van een vijand naar buiten durft te scheuren. Daar wordt natuurlijk niet naar toegestuurd tijdens de opleiding, vechten is iets wat het leger niet meer hoeft te doen natuurlijk. Het is maar een 9-tot-5 baan tegenwoordig.

Mietjes, zeg ik je. Knokken zul je, met pijn en bloed ontgroend worden, wen maar aan pijn en ontbering. Ga maar een paar dagen ogrish.com filmpjes kijken van wat er gebeurt als een bom, mes of kogel een mens raakt. Maar dat mag natuurlijk niet, want voor je het weet spannen die 'helden' een rechtzaak aan omdat ze afgebekt worden of gedwongen om 'vieze' dingen te doen/zien.

Nederlands leger, nou, poeh poeh petje af hoor.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_28760368
Een snelle dood voor een beesie wat je gaat opeten lijkt me wel gepast.Onnodig lijden is nutteloos.
pi_28760399
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 05:13 schreef StefanP het volgende:
Hoeveel niet met een mes 1-op-1 de ingewanden van een vijand naar buiten durft te scheuren.
Eh... Dat lijkt me niet echt nodig in een gevechtssituatie. Sterker nog, als het goed is leer je om respectvol te zijn t.o.v. van het dode lichaam van een vijand.
pi_28760408
Kjoet littel bunnie wabbits..
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
  woensdag 13 juli 2005 @ 11:01:48 #177
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_28762621
Ja, hier worden het nou mannen van!

Jammer alleen dat we nou naar elk slagveld kratten met brave tamme konijntjes moeten sturen. Anders hebben 'onze jongens' er nog geen flikker aan.
Ik ga naar huis.
pi_28765054
quote:
Huilen

ze kunnen beter nu tranen hebben dan straks op het slachtveld
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_28765603
Een vriend van me op de KMA (Koninklijke Militaire Academie in Breda) moest dit ook tijdens een weekje commando training waar hun sergeant ze 'vrijwillig' voor had opgegeven.

De commando deed voor en ze mochten per 2 personen het konijntje slachten...
Niet leuk, maar als je dat al niet kan dan heb je in het leger niks te zoeken.

Blijft wel apart dat ze witte konijnen gebruiken, voor bij het cliche van een huiskonijn
pi_28765785
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:37 schreef Roelenzo het volgende:
Blijft wel apart dat ze witte konijnen gebruiken, voor bij het cliche van een huiskonijn
Komen die beesten niet toevallig uit proefdierlabs ofzo? Daar fokken ze nl. vooral witte konijnen. Vraag me niet waarom.
  † In Memoriam † woensdag 13 juli 2005 @ 13:29:50 #181
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28767394
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Komen die beesten niet toevallig uit proefdierlabs ofzo? Daar fokken ze nl. vooral witte konijnen. Vraag me niet waarom.
Misschien omdat je daar de ontstekingen en huidveranderingen sneller ziet..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')