abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28610910
boehoe, konijntjes afslachten, huilen

De militairen van vroeger dan, die hebben volgens mij ook deze oefening moeten 'doorstaan'.

Ons leger zit vol met homo's, allochtonen, ex-gabbers, gratis-je-rijbewijs-willen-halen mensen en ander kansloos gespuis. Fijn als de Duitsers komen
  vrijdag 8 juli 2005 @ 00:47:50 #22
97348 Matness
Matt about you
pi_28610943
Kijk, om te overleven is t gewoon een goede training. Je kunt er altijd nog warme sloffen van maken!

pi_28610985
Is konijn eigenlijk lekker?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  vrijdag 8 juli 2005 @ 00:49:19 #24
97348 Matness
Matt about you
pi_28611005
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 00:48 schreef LostFormat het volgende:
Was jij geen mod?
  † In Memoriam † vrijdag 8 juli 2005 @ 00:50:44 #25
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28611047
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 00:28 schreef Inheems het volgende:

[.De rekruten moesten als oefening voor oorlogstijd 150 witte konijnen doden om ze op te eten.

Ze zouden de beestjes met geweerkolven, stokken en hamers op de schedels hebben geslagen omdat ze niet wisten welke manier het minst pijnlijk was. .]

En deze flinke jongens moeten ons beschermen
Wat begrijp je niet aan het *levende have* verhaal?
Onder normale omstandigheden is het idd even wennen om een dier om zeep te helpen maar in de harde praktijk zou je veel hebben aan deze praktijk oefeningen. Logisch dat er jongens tussenzitten die het niet zo fijn vinden om Nijntje zijn schedeltje in te slaan.
pi_28611058
quote:
erg lekker
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_28611070
quote:
tis te eten.
pi_28611082
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 00:49 schreef Matness het volgende:

[..]

Was jij geen mod?
dat was ie ja
  vrijdag 8 juli 2005 @ 00:52:40 #29
97348 Matness
Matt about you
pi_28611111
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 00:50 schreef addie84 het volgende:

[..]

erg lekker
Bak de stukken konijn aan in een braadpan met de helft van de boter (die goed vers moet zijn). Wanneer de stukken bruingebakken zijn, de rest van de boter toevoegen en de stukken kruiden. Laat dit gedurende 1 uur op een zacht vuur braden. Schik de stukken konijn op een schotel, voeg de port aan het braadsap toe en laat dit inkoken. Vermeng in een kom de twee eierdooiers met de room en voeg dit bij de saus tot hij dik wordt. De saus mag ABSOLUUT NIET KOKEN. Giet de saus over de stukken konijn.
pi_28611150
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 00:52 schreef Matness het volgende:

[..]

Bak de stukken konijn aan in een braadpan met de helft van de boter (die goed vers moet zijn). Wanneer de stukken bruingebakken zijn, de rest van de boter toevoegen en de stukken kruiden. Laat dit gedurende 1 uur op een zacht vuur braden. Schik de stukken konijn op een schotel, voeg de port aan het braadsap toe en laat dit inkoken. Vermeng in een kom de twee eierdooiers met de room en voeg dit bij de saus tot hij dik wordt. De saus mag ABSOLUUT NIET KOKEN. Giet de saus over de stukken konijn.

krijg er spontaan honger van
  † In Memoriam † vrijdag 8 juli 2005 @ 01:03:36 #31
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28611419
Ik hoop trouwens dat die Partij voor Dieren zijn neus stoot met deze idiote vraag aan Kamp.
Hebben ze niets beters te doen?
pi_28611458
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 01:03 schreef Loedertje het volgende:
Ik hoop trouwens dat die Partij voor Dieren zijn neus stoot met deze idiote vraag aan Kamp.
Hebben ze niets beters te doen?
Lijkt me niet, aangezien het de Partij voor de Dieren is.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 01:06:04 #33
97348 Matness
Matt about you
pi_28611499
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 01:04 schreef gelly het volgende:

Misschien hebben ze tijd over om net als Pantera een leuke hoax te verzinnen. Een ijsbeer in de biesbos, ofzo.
  † In Memoriam † vrijdag 8 juli 2005 @ 01:17:06 #34
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28611732
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 01:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat wij accepteren dat dat soort partijen kunnen bestaan is eigenlijk best debiel
Ze leiden de aandacht af van de dingen die werkelijk belangrijk zijn en houden anderen van dat werk af.
pi_28611997
Waar blijven de fotorolletjes?
pi_28612023
Uitgegeven: 7 juli 2005 13:03
Laatst gewijzigd: 7 juli 2005 16:38

De Partij voor de Dieren heeft minister Kamp (Defensie) om opheldering gevraagd over het afslachten van 150 konijnen door rekruten van een bataljon uit Oirschot. Het ministerie zei donderdag uit te zoeken of de beschuldiging klopt. Het heeft de brief nog niet gekregen.

Volgens de partij liep een oefening van het 17e Pantser Infanterie Bataljon uit Oirschot in de Ardennen eind juni uit de hand. De rekruten moesten als oefening voor oorlogstijd 150 witte konijnen doden om ze op te eten.

Huilen

Ze zouden de beestjes met geweerkolven, stokken en hamers op de schedels hebben geslagen omdat ze niet wisten welke manier het minst pijnlijk was. Veel militairen die aan de oefening meededen, zouden hebben moeten huilen van ellende of waren flink van de kaart.

Cursus overleven

Een woordvoerster van het ministerie erkent dat het slachten van de dieren deel uitmaakte van een cursus overleven op het slagveld. "Een onderdeel daarvan is het slachten van levende have. Dat gebeurt onder leiding van gediplomeerde slagers, eerst in theorie en daarna in de praktijk. Dat is hier gebeurd." De konijnen kwamen van een fokker, ze mogen niet worden gestroopt. De woordvoerster ontkent dat met geweerkolven op de konijnenkopjes is geslagen. "Bij de oefening waren geen wapens aanwezig."

De partij waarschuwt de minister dat een dergelijke actie niet van deze tijd is. Ook wil ze weten of leidinggevenden zich hebben schuldig gemaakt aan het uitlokken van dierenmishandeling. Verder vraagt de partij hoe vaak dit soort dingen gebeurt binnen de opleiding van soldaten. Volgens Defensie zijn deze lessen al heel lang onderdeel van de opleiding.

Gewoon weer effe up to date!
Hier ging het dus over.
Blijkbaar zijn door het feit dat fokkertjes niet kunnen lezen de feiten verdraaid en is opeens 'de partij van de dieren' de oorzaak dat defensie het recht heeft om bv 150 koniijntjes op te offeren om het hongerige kannonnevoer van energie te voorzien.
Maar, , nog maar een keer, als je denkt mee te moeten lullen zonder enig besef waar 't over gaat, val anderen niet lastig met de paranoia die je zonodig denkt te moeten spuien! ( it smells like shit...)
  vrijdag 8 juli 2005 @ 07:32:30 #37
97348 Matness
Matt about you
pi_28614071
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 01:29 schreef Keromane het volgende:
Waar blijven de fotorolletjes?
Ik denk zelf dat het OM een aantal soldaten zal dagvaarden.
pi_28614291
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 00:32 schreef Matness het volgende:
Hahahaha, wat een watjes. Huilen om een dood konijntje. Ga dan niet t leger in maar wordt maatschappelijk werker ofzo
Ik vind 'n dood konijntje zieliger dan 'n dode soldaat.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 08:28:18 #39
3542 Gia
User under construction
pi_28614333
quote:
Roomboter in een braadslee, ui en spekstukjes erbij en even uit laten bakken.
Braad hierin het gemarineerde konijn aan alle kanten bruin. (Eén dag van tevoren marineren in een mengsel van water, azijn of rode wijn, gekruid met laurier, jeneverbes, kruidnagel en peperkorrels)
Giet er wat rode wijn bij en het gezeefde kruidenmengsel van de marinade.
Deksel op de pan en zo'n anderhalf uur laten sudderen. Regelmatig bedruipen met de jus en opletten dat de stukken niet vast gaan zitten op de bodem.
Als het konijn helemaal goed gaar is helemaal afdekken met plakjes ontbijtkoek en nog even laten sudderen tot de ontbijtkoek gesmolten is. (Eventueel handje helpen door hier jus over te druipen)
Stukken nog een paar keer keren. En smullen maar!!
pi_28614580
Dit soort dingen is vrij normaal... Een bekende van me heeft commandotraining gedaan en daar moesten ze ook een kip doden, zonder gebruikmaking van messen e.d. (kop afrukken of -bijten dus). Ook moesten ze in Finland een keer een rendier doden en slachten. Maar ik herinner mij dat hij vertelde dat respect voor het dier wel voorop stond en dat het zo pijnloos mogelijk moest gebeuren. Lijkt me dat ze in dit geval nogal aan het klunzen zijn geweest. Een konijn dood je met één welgerichte nekslag. Al zal de schedel inslaan ook wel effectief zijn denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')