Vanwaar deze zoek-het-zelf-maar-lekker-uit-mentaliteit?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 11:07 schreef Basp1 het volgende:
Ha ha instructie bij defensie.![]()
In mijn diensttijd een keer op oefening moesten we blikken struik boven een open vuurtje van hout klaarmaken, ik aan die BBTérs vragen moeten jullie geen gaten in de blikken prikken, nee hoor dat hoeft volgens ons niet. Zoveel geplofte blikken waarbij de inhoud tegen pubtenten aan vloog.![]()
Gelukkig krgen we daarna wel weer nieuwe blikken![]()

Hier geloof ik dus absoluut niks vanquote:Veel militairen die aan de oefening meededen, zouden hebben moeten huilen van ellende of waren flink van de kaart

Bederft het vlees niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat is het nut van het in leven houden? Het moeilijker maken omdat je er gehecht aan raakt?

Een konijn schijnt lekkerder de zijn als je hen laat *versterven*quote:

Je bedoelt besterven waarschijnlijk, en dat geldt voor elke vleessoort, dat het daar lekkerder van wordt. En dat doe je als ze al dood zijn. Afhangen. Maar daar heb je geen tijd voor als je bijna omkomt van de honger. Bovendien moet dat in een koele omgeving.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 11:30 schreef Loedertje het volgende:
Een konijn schijnt lekkerder de zijn als je hen laat *versterven*

Ik neem aan dat je in een gevechtssituatie / vredesoperatie niet echt de gelegenheid hebt om een kip of konijn mee te slepen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 11:25 schreef Gia het volgende:
Bederft het vlees niet.

Dat bedoelde ik idd.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 11:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je bedoelt besterven waarschijnlijk, en dat geldt voor elke vleessoort, dat het daar lekkerder van wordt. En dat doe je als ze al dood zijn. Afhangen. Maar daar heb je geen tijd voor als je bijna omkomt van de honger. Bovendien moet dat in een koele omgeving.

Volgens mij wordt het Nederlandse leger alleen ingezet om de rust in bepaalde crisissituaties te bewaren. Dan is er echt wel genoeg voedsel aanwezig en is het belangrijk het verschil te zien tussen noodzakelijk en niet-noodzakelijk geweld. Gelukkig kunnen een aantal mensen in het leger dat nog.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:38 schreef addie84 het volgende:
ze moeten toch in staat kunnen zijn zichzelf te redden in een situatie waarin er weinig voedsel voor handen is? tevens moeten ze in staat zijn als het nodig is iemand of iets te doden, aangezien een evt oorlog anders heel snel voorbij zou zijn..

Jij denkt dat er nooit meer oorlog in NL zal komen? Dat weet je toch niet?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:44 schreef Bolkonsky het volgende:
Volgens mij wordt het Nederlandse leger alleen ingezet om de rust in bepaalde crisissituaties te bewaren. Dan is er echt wel genoeg voedsel aanwezig en is het belangrijk het verschil te zien tussen noodzakelijk en niet-noodzakelijk geweld. Gelukkig kunnen een aantal mensen in het leger dat nog.

Daarom krijgen ze witte konijntjes voorgeschoteld? Dan moeten ze ook in het natuurgebied eerst zelfs de moeite nemen om die beesten te vangen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:38 schreef addie84 het volgende:
ze moeten toch in staat kunnen zijn zichzelf te redden in een situatie waarin er weinig voedsel voor handen is? tevens moeten ze in staat zijn als het nodig is iemand of iets te doden, aangezien een evt oorlog anders heel snel voorbij zou zijn..
quote:One pill makes you larger, and one pill makes you small
And the ones that mother gives you, don't do anything at all
Go ask Alice, when she's ten feet tall
And if you go chasing rabbits, and you know you're going to fall

oefeningen moeten zo realistisch mogelijk zijn, dat houdt niet in dat je in het veld opeens een kist met witten konijnen gaat aantreffen als je in een oorlogssituatie zit.quote:

Dat men in Friesland een vreemde gewoonte heeft oké, maar laat het woord WE voortaan weg.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:17 schreef Wolter het volgende:
Nee, we kunnen beter met een niet al te scherp mes de keel langzaam doorsnijden. Dit doen we eens per jaar en we vieren het als een feestje. We noemen het cultuur in de hoop dat we zo minder snel worden aangevallen.
.

Linkse hondquote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:35 schreef Bolkonsky het volgende:
Maar natuurlijk, het afslachten van weerloze konijntjes maakt van onze jongens echte mannen. Eigenlijk gaat het me nog niet ver genoeg; misschien kunnen we een aantal onschuldige mensen de veluwe opsturen, die dan door onze jongens afgeslacht worden. Nee, niet met wapens, maar gewoon de blote handen; het zijn toch geen mietjes! Onze jongens zullen dan verworden tot meedogenloze vechtmachines die ons redden inde oorlog tegen de Duitsers
.
![]()

Waarom in godsnaam? Het is gewoon een democratische partij. Doe liever iets aan idioten als de SGP. Die zijn antidemocratisch.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:16 schreef Loedertje het volgende:
Los van het feit dat dit soort oefeneingen gewoon bij de opleiding horen zou ik even terug willen naar die Partij voor de Dieren. Ik ben niet écht op de hoogte van alle stromingen in landen buiten Nederland op dit gebied maar zijn er werkelijk nog meer landen die dit soort partijen toelaten (bestaansrecht?)
Blijf dát namelijk veel schokkender vinden.

Dan nog, ik zie niet in hoe iemand een betere militair wordt door het afslachten van konijnen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jij denkt dat er nooit meer oorlog in NL zal komen? Dat weet je toch niet?

Wat zou Friesland dan groot zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:19 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat men in Friesland een vreemde gewoonte heeft oké, maar laat het woord WE voortaan weg.

Emotionele immunheid? Lieve konijntjes slachten is toch niet goed voor je innerlijke vrouw lijkt me. Anyway inereseert het me geen zak, wat een non nieuws zeg. Opheffen die hele partij voor de dieren met altijd dat ontiegelijke gezeur van ze!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:23 schreef Bolkonsky het volgende:
[..]
Dan nog, ik zie niet in hoe iemand een betere militair wordt door het afslachten van konijnen.

quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:55 schreef RDC het volgende:
[..]
Emotionele immunheid? Lieve konijntjes slachten is toch niet goed voor je innerlijke vrouw lijkt me. Anyway inereseert het me geen zak, wat een non nieuws zeg. Opheffen die hele partij voor de dieren met altijd dat ontiegelijke gezeur van ze!
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |