abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:13:06 #81
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_28615680
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:10 schreef Mirage het volgende:

[..]

Grote mond nu en de grootste huillie in het veld
Humor !
? Onderbouw?
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
  Moderator vrijdag 8 juli 2005 @ 10:15:43 #82
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_28615719
quote:
De woordvoerster ontkent dat met geweerkolven op de konijnenkopjes is geslagen. "Bij de oefening waren geen wapens aanwezig."
ze hebben ze dus gewoon met het hoofd op een steen geslagen ofzo..

trouwens tamme konijnen zijn toch helemaal niet lekker om te eten.. en ook wel zo makkelijk te vangen .. raar iets laats ze dan gewoon wilde konijnen stropen !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_28615754
Een stalen gezicht hoeft nou ook weer niet, maar 'van de kaart' zijn lijkt me toch wel wat overdreven voor een soldaat. Ze moeten verdorie in staat zijn om mensen af te maken...
pi_28615759
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:15 schreef Bosbeetle het volgende:
trouwens tamme konijnen zijn toch helemaal niet lekker om te eten..
Echt wel! Heerlijk juist...
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:19:04 #85
26663 Paperclipjes
pi_28615767
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een stalen gezicht hoeft nou ook weer niet, maar 'van de kaart' zijn lijkt me toch wel wat overdreven voor een soldaat. Ze moeten verdorie in staat zijn om mensen af te maken...
Dat is pas nutteloos. Die eten ze niet eens op
  Moderator vrijdag 8 juli 2005 @ 10:19:14 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_28615770
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Echt wel! Heerlijk juist...
Ik ga liever voor een lekker wild konijn
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_28615808
quote:
Mensen afmaken? Waar heb je het over?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:21:21 #88
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28615811
quote:
het gaat niet om de handeling zoals ik al probeerde te zeggen in mijn eerste post, maar de omgeving en de noodzaak die er al dan niet achter zit.

Als je mij kent weet je dat ik gene vlieg kwaad (kan) doen. Letterlijk.
Maar ik heb wel zonder aarzeling een kat de nek om gedraaid toen hij onder een auto kwam echt niet meer te redden was en de dierenambulance niet kwam.
Ik heb hier geen moment van wakker gelegen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_28615855
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:21 schreef SCH het volgende:
Mensen afmaken? Waar heb je het over?
Jij weet niet wat een leger zoal doet?
pi_28615881
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Jij weet niet wat een leger zoal doet?
Juist heel goed en als je deze term binnen het leger zou gebruiken, mag je meteen rechtsomkeert maken.
pi_28615891
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:21 schreef Mirage het volgende:
het gaat niet om de handeling zoals ik al probeerde te zeggen in mijn eerste post, maar de omgeving en de noodzaak die er al dan niet achter zit.

Als je mij kent weet je dat ik gene vlieg kwaad (kan) doen. Letterlijk.
Maar ik heb wel zonder aarzeling een kat de nek om gedraaid toen hij onder een auto kwam echt niet meer te redden was en de dierenambulance niet kwam.
Ik heb hier geen moment van wakker gelegen.
Nogmaals, in een slachthuis is er ook geen enkele noodzaak. Niemand in dit land heeft immers vlees nodig om te overleven. Ik neem aan dat de heren de konijnen ook werkelijk hebben opgegeten uiteindelijk, dus er is nul verschil met wat er dagelijks in slachthuizen gebeurt.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:32:31 #92
26663 Paperclipjes
pi_28616021
Kijk als ze nou die konijnen op de meest pijnlijke wijze geslacht hebben en vervolgens gewoon hebben weggesmeten dan ben ik het absoluut met Mirage eens. Maar dat is het geval niet. Tijdens mijn oefenening zaten we in de sneeuw en hadden we al 2 dagen niks gegeten. (Alleen water met chloorsmaak)
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:36:11 #93
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28616083
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:32 schreef Paperclipjes het volgende:
Kijk als ze nou die konijnen op de meest pijnlijke wijze geslacht hebben en vervolgens gewoon hebben weggesmeten dan ben ik het absoluut met Mirage eens. Maar dat is het geval niet. Tijdens mijn oefenening zaten we in de sneeuw en hadden we al 2 dagen niks gegeten. (Alleen water met chloorsmaak)
dát is een andere omgeving.
En tuurlijk, dan gaat zoiets makkelijker.

Overlevingsdrang, oerinstinct, drift.... geef het een naam, maar in normale omstandigheden een hele serie konijnen om zeep helpen.... Ik vind het heel normaal dat je dan emotioneel wordt.
En zeggen dat je in dit geval ongeschikt zou zijn voor het leger en "huillie" roepen vind ik echt onzinnig.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:37:11 #94
26663 Paperclipjes
pi_28616095
Hoe denk je dat de situatie was tijdens deze oefening?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:48:45 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_28616328
Oud nieuws... Dit gebeurt al jaren tijdens de oefeningen: overleven op het gevechtsveld, de gevechtscursus, pantserstorm en vast nog wel een aantal oefeningen. Er wordt je gewoon aangeleerd hoe je je vreten bijelkaar moet sprokkelen als je op jezelf aangewezen bent.

Wij kregen het konijn aan het begin van de oefening mee en moesten hem in leven houden, een aantal dagen daarna moest hij geslacht worden.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:54:49 #96
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28616459
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:37 schreef Paperclipjes het volgende:
Hoe denk je dat de situatie was tijdens deze oefening?
Eind juni ! Ardennen
Sir Winston Churchill
pi_28616586
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:48 schreef AchJa het volgende:
Wij kregen het konijn aan het begin van de oefening mee en moesten hem in leven houden, een aantal dagen daarna moest hij geslacht worden.
Wat is het nut van het in leven houden? Het moeilijker maken omdat je er gehecht aan raakt?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:06:29 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_28616773
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat is het nut van het in leven houden? Het moeilijker maken omdat je er gehecht aan raakt?
Zoiets, en om de mensen extra af te knijpen, want owee als dat beest eerder dood ging dan eigenlijk de bedoeling was. Ik ken mensen die een koffiekan met een goudvis meekregen en die in leven moesten houden bij minus 15....
pi_28616817
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Op zich kan het prima met een hamer. Maar dan moet je het wel in één keer goed doen. Niet op zijn kop, maar in zijn nek. Maar ja, die soldaatjes zullen wel niet weten hoe dat moet ofzo. Hadden ze toch wel enige instructie over kunnen krijgen hoe je dat vakkundig doet.
Ha ha instructie bij defensie.

In mijn diensttijd een keer op oefening moesten we blikken struik boven een open vuurtje van hout klaarmaken, ik aan die BBTérs vragen moeten jullie geen gaten in de blikken prikken, nee hoor dat hoeft volgens ons niet. Zoveel geplofte blikken waarbij de inhoud tegen pubtenten aan vloog.

Gelukkig krgen we daarna wel weer nieuwe blikken
pi_28616926
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:06 schreef AchJa het volgende:
Ik ken mensen die een koffiekan met een goudvis meekregen en die in leven moesten houden bij minus 15....
Wat is dáár het nut dan van?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')