abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 juli 2005 @ 08:44:13 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28646622
Persoonlijk vind ik het eigenlijk wel een goede les voor de militairen, je leert dat doden een vak is, en dat als je maar een beetje bruut te werk gaat, wat dan de gevolgen zijn.
Ook dat het beter kan zijn niet zomaar te doen wat je gezegt wordt en toe te zien hoe klakkeloos geslacht wordt. ( zou het een enclave konijn zijn geweest )
Nee, het is eigenlijk een goede les voor de jongens, zou standaard gedaan moeten worden. Beter een kist witte konijntjes als mensen..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 08:50:59 #152
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28646667
Laat ze eerst nou maar eens de poema vangen
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zaterdag 9 juli 2005 @ 08:52:16 #153
45206 Pietverdriet
pi_28646675
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 08:50 schreef HarigeKerel het volgende:
Laat ze eerst nou maar eens de poema vangen
Wou Spek dat niet met een helicopter doen?
LOL
  zaterdag 9 juli 2005 @ 08:53:07 #154
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28646683
Met een Apache, guns blazing
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zaterdag 9 juli 2005 @ 08:57:53 #155
45206 Pietverdriet
pi_28646700
Spek heeft Apocalyps Now te vaak gezien denk ik. Hij wordt waarschijnlijk heel pissig als je hem homoerotiek aanwrijft over Robert Duval
pi_28646879
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 08:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Persoonlijk vind ik het eigenlijk wel een goede les voor de militairen, je leert dat doden een vak is, en dat als je maar een beetje bruut te werk gaat, wat dan de gevolgen zijn.
Ook dat het beter kan zijn niet zomaar te doen wat je gezegt wordt en toe te zien hoe klakkeloos geslacht wordt. ( zou het een enclave konijn zijn geweest )
Nee, het is eigenlijk een goede les voor de jongens, zou standaard gedaan moeten worden. Beter een kist witte konijntjes als mensen..
Exact, nu gaat het nog om konijnen, er zal misschien een tijd voor ze aanbreken dat het om een iets grotere levensvorm gaat. Als ze al huilen om een konijntje, dan vrees ik dat ze bij een calamiteit al snotterende het land ten onder laten gaan.
pi_28647040
De meesten van jullie zijn ongevoelige dieronvriendelijke ellendelingen. Ik zal in jullie ogen wel een watje zijn, want ik vind al dat nutteloze dierenleed gruwelijk. Ik hoop dat de Partij voor de Dieren meer zetels krijgt dan die ene die ze nu zouden krijgen, als er nu verkiezingen waren.
Ik hoop dat jullie geen kat, hond, cavia of konijn als huisdier hebben...sterker nog, ik hoop dat jullie helemáál geen huisdier hebben.
pi_28647095
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 09:54 schreef luked45 het volgende:
De meesten van jullie zijn ongevoelige dieronvriendelijke ellendelingen. Ik zal in jullie ogen wel een watje zijn, want ik vind al dat nutteloze dierenleed gruwelijk. Ik hoop dat de Partij voor de Dieren meer zetels krijgt dan die ene die ze nu zouden krijgen, als er nu verkiezingen waren.
Ik hoop dat jullie geen kat, hond, cavia of konijn als huisdier hebben...sterker nog, ik hoop dat jullie helemáál geen huisdier hebben.
Sure. Of afgeslachtte konijnen ook maar iets te maken hebben met het houden van huisdieren en het al dan niet slecht verzorgen van de beestjes, pfffffff. Pas op dat je niet op een mier trapt straks en ook gras heeft gevoel hoor.
  † In Memoriam † zaterdag 9 juli 2005 @ 10:03:27 #159
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28647125
quote:
De meesten van jullie zijn ongevoelige dieronvriendelijke ellendelingen. Ik zal in jullie ogen wel een watje zijn, want ik vind al dat nutteloze dierenleed gruwelijk
Ergens ontgaat je iets want het doel is zeer zeker niet nutteloos. Je zal toch moeten overleven als je ergens een mssie hebt. Je kunt het je dan niet veroorloven om te verzwakken doordat je niet genoeg eten krijgt.
quote:
Ik hoop dat de Partij voor de Dieren meer zetels krijgt dan die ene die ze nu zouden krijgen, als er nu verkiezingen waren.
Hitler had ook een Duitse herder waar hij een hele goed band mee had en onwijs lief voor was. Legerbonzen hebben thuis ook (als ze onder normale omstandigheden zitten) huisdieren waar ze voor zorgen.
Begrijp je opmerking dus niet helemaal.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 10:30:40 #160
45206 Pietverdriet
pi_28647525
quote:
Het is niet nutteloos, het is heel nuttig. Soldaten leren wat het betekend over leven en dood te beschikken.
Verder leren ze dat eten planten een beestjes is, en niet een pakje uit de fabriek. Een les die jij schijnbaar niet gehad hebt tot nu toe.
pi_28650939
Zoals ik al zei, ik ben militair en een grote dierenvriend.
Mijn hond ontbreekt het aan niets.

Ik zal een dier niet onnodig pijnigen, maar indien noodzaak dan is het dier wel voedsel.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  Moderator zaterdag 9 juli 2005 @ 14:27:00 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28652278
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 10:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is niet nutteloos, het is heel nuttig. Soldaten leren wat het betekend over leven en dood te beschikken.
Verder leren ze dat eten planten een beestjes is, en niet een pakje uit de fabriek. Een les die jij schijnbaar niet gehad hebt tot nu toe.
mjah over leven en dood beschikken ... het is toch makkelijker om iemand met een geweer op jouw gericht af te schieten dan een konijntje dunkt me (vandaar ook dat gezeur om zeehonden iedere keer want die zijn zo liev).

de eerste keer is altijd de moeilijkste en op uitzending wil het wel is voorkomen dat je van de lokale fauna moet snoepen, dan kun je maar beter de eerste keer met de bijbehorende bijeffecten (huilende militairen en problemen met hoe nu te werk te gaan) in een gecontroleerde omgeving met een tam dier hebben dan op de binnenlanden van Afghanistan en een wilde kat (poema voor harige kerel)
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 08:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wou Spek dat niet met een helicopter doen?
LOL
ik wil alles met de helikopter doen, een 150 tal witte konijntjes wil ik ook wel in actie zien tegen een vlucht apache's

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 9 juli 2005 @ 14:32:59 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28652436
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 13:32 schreef Balthar het volgende:
Zoals ik al zei, ik ben militair en een grote dierenvriend.
Mijn hond ontbreekt het aan niets.

Ik zal een dier niet onnodig pijnigen, maar indien noodzaak dan is het dier wel voedsel.
same here maar dan heb ik 2 fretjes, die ontbeekt het ook aan niets (behalve hun mannelijkheid want anders stinken die kutbeesten 3 uur in de wind!.

maar als het moet eet ik ze op ... nu ja misschien eerst de huisdieren van de hele buurt maar toch
  zaterdag 9 juli 2005 @ 16:11:13 #164
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28654847
Wel grappig dat de tendens van het nieuwsberichtje is 'oh wat een zielige konijntjes' en in dit topic eerder 'jeetje moeten die incompetente kneuzen die nog geen konijntje durven slachten ons land nou verdedigen'.
Ik ga ook voor de laatste optie trouwens.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zaterdag 9 juli 2005 @ 16:13:51 #165
45206 Pietverdriet
pi_28654920
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 14:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

same here maar dan heb ik 2 fretjes, die ontbeekt het ook aan niets (behalve hun mannelijkheid want anders stinken die kutbeesten 3 uur in de wind!.

maar als het moet eet ik ze op ... nu ja misschien eerst de huisdieren van de hele buurt maar toch
Kan je met die beesten niet jagen dan? Fretjes zijn toch prima geschikt om mee te jagen dacht ik altijd.
  Moderator zaterdag 9 juli 2005 @ 17:15:04 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28656673
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kan je met die beesten niet jagen dan? Fretjes zijn toch prima geschikt om mee te jagen dacht ik altijd.
het kan wel heb ik mij laten vertellen maar die van mij hebben zo'n prettig leven dat ze voor een vlieg al op de loop gaan

ik geloof dat als je ermee gaat jagen dat je ze eerst vet moet mesten (anders eten ze de konijnen op) en ze gewoon bij een konijnenhol naar binnen moet laten, dan jagen zij die beesten naar buiten en ku je ze schieten
  zaterdag 9 juli 2005 @ 17:16:23 #167
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
  zaterdag 9 juli 2005 @ 17:35:21 #168
45206 Pietverdriet
pi_28657193
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 17:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

het kan wel heb ik mij laten vertellen maar die van mij hebben zo'n prettig leven dat ze voor een vlieg al op de loop gaan

ik geloof dat als je ermee gaat jagen dat je ze eerst vet moet mesten (anders eten ze de konijnen op) en ze gewoon bij een konijnenhol naar binnen moet laten, dan jagen zij die beesten naar buiten en ku je ze schieten
Hoef je niet te schieten, gewoon een net gebruiken.
pi_28675798
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 17:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

we hebben wel eens een frettetair ( of hoe je dat ook noemt gehad).
ze sturen zo'n beest een konijnenhol in en dan pakt de fred de konijnen en brengt het als het goed is terug.

die man zei trouwens ook dat als die pech heeft dat de fred in het hol blijft en daar het konijn opeet en gaat slapen. dan moeten ze hem uitgraven
Islam=facisme
pi_28675903
quote:
beetje onzin. in het bericht staat dat ze les hebben gehad van slagers en dat ze daarna die beesten onder toezicht hebben geslacht. die berichtgeving van de PVDD is niet echt opjectief.
ook al zouden die millitairen die konijnen met een geweerkolg kapot hebben geslagen dan kan ik je gerust vertellen dat die beesten meteen dood zijn aangezien die klap vergelijkbaar is met een zwaar beladen vrachtwagen die een mens op zijn kop raakt met 100 km/h.

tja, soldaten moeten toch echt weten hoe je wild vang/klaarmaakt voor geval van nood alhoewel konijn slecht is en je zelfs een "hongersdood" kunt sterven als je alleen konijn eet.

* DarkDancer heeft nog wel een leuk boekje over survivallen in elke omstandigheid geschreven door een ex-SAS-er
Islam=facisme
  zondag 10 juli 2005 @ 12:09:33 #171
45206 Pietverdriet
pi_28677330
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:11 schreef DarkDancer het volgende:

[
tja, soldaten moeten toch echt weten hoe je wild vang/klaarmaakt voor geval van nood alhoewel konijn slecht is en je zelfs een "hongersdood" kunt sterven als je alleen konijn eet.
Heb nog eens gedacht aan de hand van dat idee een menu samen te stellen met negative voedingswaarde.
quote:
* DarkDancer heeft nog wel een leuk boekje over survivallen in elke omstandigheid geschreven door een ex-SAS-er
Ja, die heb ik ook
  Moderator zondag 10 juli 2005 @ 12:11:49 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28677394
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:06 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

we hebben wel eens een frettetair ( of hoe je dat ook noemt gehad).
ze sturen zo'n beest een konijnenhol in en dan pakt de fred de konijnen en brengt het als het goed is terug.

die man zei trouwens ook dat als die pech heeft dat de fred in het hol blijft en daar het konijn opeet en gaat slapen. dan moeten ze hem uitgraven
ja idd dat was hem ... daarom moet je hem flink vetmesten voor je ermee gaat jagen
  dinsdag 12 juli 2005 @ 05:13:59 #173
46960 StefanP
polemicist
pi_28727111
Ik ben benieuwd hoeveel van die 'helden' flauw vallen bij het zien van bloed. Hoeveel niet durft te schieten op een mens. Hoeveel niet met een mes 1-op-1 de ingewanden van een vijand naar buiten durft te scheuren. Daar wordt natuurlijk niet naar toegestuurd tijdens de opleiding, vechten is iets wat het leger niet meer hoeft te doen natuurlijk. Het is maar een 9-tot-5 baan tegenwoordig.

Mietjes, zeg ik je. Knokken zul je, met pijn en bloed ontgroend worden, wen maar aan pijn en ontbering. Ga maar een paar dagen ogrish.com filmpjes kijken van wat er gebeurt als een bom, mes of kogel een mens raakt. Maar dat mag natuurlijk niet, want voor je het weet spannen die 'helden' een rechtzaak aan omdat ze afgebekt worden of gedwongen om 'vieze' dingen te doen/zien.

Nederlands leger, nou, poeh poeh petje af hoor.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_28760368
Een snelle dood voor een beesie wat je gaat opeten lijkt me wel gepast.Onnodig lijden is nutteloos.
pi_28760399
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 05:13 schreef StefanP het volgende:
Hoeveel niet met een mes 1-op-1 de ingewanden van een vijand naar buiten durft te scheuren.
Eh... Dat lijkt me niet echt nodig in een gevechtssituatie. Sterker nog, als het goed is leer je om respectvol te zijn t.o.v. van het dode lichaam van een vijand.
pi_28760408
Kjoet littel bunnie wabbits..
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
  woensdag 13 juli 2005 @ 11:01:48 #177
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_28762621
Ja, hier worden het nou mannen van!

Jammer alleen dat we nou naar elk slagveld kratten met brave tamme konijntjes moeten sturen. Anders hebben 'onze jongens' er nog geen flikker aan.
Ik ga naar huis.
pi_28765054
quote:
Ze zouden de beestjes met geweerkolven, stokken en hamers op de schedels hebben geslagen omdat ze niet wisten welke manier het minst pijnlijk was. Veel militairen die aan de oefening meededen, zouden hebben moeten huilen van ellende of waren flink van de kaart.
Huilen

ze kunnen beter nu tranen hebben dan straks op het slachtveld
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_28765603
Een vriend van me op de KMA (Koninklijke Militaire Academie in Breda) moest dit ook tijdens een weekje commando training waar hun sergeant ze 'vrijwillig' voor had opgegeven.

De commando deed voor en ze mochten per 2 personen het konijntje slachten...
Niet leuk, maar als je dat al niet kan dan heb je in het leger niks te zoeken.

Blijft wel apart dat ze witte konijnen gebruiken, voor bij het cliche van een huiskonijn
pi_28765785
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:37 schreef Roelenzo het volgende:
Blijft wel apart dat ze witte konijnen gebruiken, voor bij het cliche van een huiskonijn
Komen die beesten niet toevallig uit proefdierlabs ofzo? Daar fokken ze nl. vooral witte konijnen. Vraag me niet waarom.
  † In Memoriam † woensdag 13 juli 2005 @ 13:29:50 #181
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28767394
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Komen die beesten niet toevallig uit proefdierlabs ofzo? Daar fokken ze nl. vooral witte konijnen. Vraag me niet waarom.
Misschien omdat je daar de ontstekingen en huidveranderingen sneller ziet..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')