abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:38:53 #126
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_28623946
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:16 schreef Loedertje het volgende:
Los van het feit dat dit soort oefeneingen gewoon bij de opleiding horen zou ik even terug willen naar die Partij voor de Dieren. Ik ben niet écht op de hoogte van alle stromingen in landen buiten Nederland op dit gebied maar zijn er werkelijk nog meer landen die dit soort partijen toelaten (bestaansrecht?)
Iig in Duitsland (Tierschutzpartei).
  Moderator vrijdag 8 juli 2005 @ 15:07:28 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28625048
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

oefeningen moeten zo realistisch mogelijk zijn, dat houdt niet in dat je in het veld opeens een kist met witten konijnen gaat aantreffen als je in een oorlogssituatie zit.
zit niet zo te zeuren, er wordt tijdens oefeningen ook niet met scherpe munitie op elkaar geschoten terwijl dat in oorlogssituaties wel gebeurt (nu ja ik zie het nog gebeuren dat Nederlandse militairen zonder munitie op pad moeten).

ze zijn te gast in de ardennen, kun je ze moeilijk de lokale fauna laten uitroeien voor eten of wel?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_28625983
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:55 schreef RDC het volgende:

[..]

Emotionele immunheid? Lieve konijntjes slachten is toch niet goed voor je innerlijke vrouw lijkt me. Anyway inereseert het me geen zak, wat een non nieuws zeg. Opheffen die hele partij voor de dieren met altijd dat ontiegelijke gezeur van ze!
Met mensen als jij is zo'n partij anders hard nodig.
pi_28626320
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:08 schreef Paperclipjes het volgende:

[..]

Zeg je dat ook als jouw zoon straks (Wanneer je die zou hebben en hij militair zou zijn) tegenover dat konijntje staat?

Ver van mijn bedshow gezwam van je.
Wat ik daarmee wou zeggen, met mijn 'gezwam', is dat een oorlogssituatie heel anders is. Je schiet dan op de vijand, uit zelfverdediging ook vaak, maar ook omdat dat je doel is etc. Bovendien zit je dan in zo'n andere situatie, met geweld om je heen als iets 'normaals'.
Het is gewoon anders om in 'n land als Nederland opeens allemaal onschuldige konijntjes te moeten afslachten. Als ik dat zie op tv, doet dat me tegenwoordig honderd keer meer dan 'n paar soldaten die in 'n oorlogssituatie worden neergeknald. "Sorry"..

En nee, niet als 't mijn zoon is natuurlijk Maar dat is 'n kromme 'als als' situatie waar het nu even niet om gaat.
pi_28626935
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

zit niet zo te zeuren, er wordt tijdens oefeningen ook niet met scherpe munitie op elkaar geschoten terwijl dat in oorlogssituaties wel gebeurt (nu ja ik zie het nog gebeuren dat Nederlandse militairen zonder munitie op pad moeten).

ze zijn te gast in de ardennen, kun je ze moeilijk de lokale fauna laten uitroeien voor eten of wel?
Hoezo het zijn toch oefen gebeiden, dan zet men toch wat extra konijntjes daar uit. Als er al 1 soort dier is wat zich redelijk snel voortplant zijn dat konijntjes wel.

Alleen dit jaar hadden de konijnen volgens mij een virus en was de konijnenpopulatie 60% uitgedunt.

De lokale fauna is toch al verneukt door de militairen die er met hun tanks doorheen hebben gescheurd.

En losse flodders lijken bijna op echte kogels. Verder hebben ze toch ook van zo'n soort laserquest pakken om het net echt te laten lijken of je wel of niet geraakt wordt.

Welk oefen terrein in de ardennen zou het geweest zijn? Vogelsang?

Damn wat was dat een leuke eindoefening die we daar hadden 2 weken niets gedaan begin van de zomer, elke dag stoned aan het stuwmeer gelegen, terwijl de infanteristen boven op de berg maar oorlogje tegen elkaar speelden. Zelfs nog vrijwillig 1 dag tegen de verveling met parcour militair ( gewoon niets anders als een soort survivaltochtje) meegedaan.
pi_28627199
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 00:38 schreef Matness het volgende:

[..]

En terecht. Als je niet eens de kop van een levende kip durft af te bijten, hoe kun je dan in de toekomst Duitsers met een bajonet doden?
Ik vind konijntjes doden erger dan duitsers.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:24:58 #132
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_28627849
Maat van me was SLA (schutter lange afstand) en moest bij de opleiding ook kippen enzo slopen bij cursus overleven.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  vrijdag 8 juli 2005 @ 18:03:52 #133
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28631109
Ziek.

Hoe zouden zij het vinden als konijnen hun kop inslaan met een wortel?

Ieder levend wezen dient gelijk te worden behandeld. Hoewel ik hypocriet ben want ik eet nog steeds vlees. Toch vreemd, dat mensen denken dat ze het recht hebben om te moorden.

Recht op moord heeft niemand, zelfs niet op dieren.

Nachtmerries mogen ze krijgen, degene die wel moorden.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 18:28:07 #134
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28631671
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 18:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Ziek.

Hoe zouden zij het vinden als konijnen hun kop inslaan met een wortel?

Ieder levend wezen dient gelijk te worden behandeld. Hoewel ik hypocriet ben want ik eet nog steeds vlees. Toch vreemd, dat mensen denken dat ze het recht hebben om te moorden.

Recht op moord heeft niemand, zelfs niet op dieren.

't is dat je het zelf zegt.... wat een ongelofelijk hypocriet gelul zeg
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_28634137
ik was erbij en er klopt geen fuck van dat bericht. dierenvrienden: maak je niet druk.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_28635964
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:09 schreef SCH het volgende:
Wat een barbaarse en belachelijke oefening
Ter afwisseling ben ik het een keer met je eens; van dieren blijf je af .
pi_28635994
Dat is gewoon overlevingstraining, loop niet zo tyfus zielig te janken om wat konijntjes, bah
pi_28636069
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:47 schreef dddour het volgende:
ik was erbij en er klopt geen fuck van dat bericht. dierenvrienden: maak je niet druk.
Hoe steekt de vork dan in de steel, en waarom zou iemand zo'n verhaal uit z'n duim zuigen?
pi_28636442
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:47 schreef dddour het volgende:
Hehe,

Kan jij wat duidelijkheid scheppen in dit "bullshit" verhaal van linkse huilies....

Bij voorbaat dank
  † In Memoriam † zaterdag 9 juli 2005 @ 02:48:38 #140
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28645369
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 18:03 schreef Dromenvanger het volgende:
ik eet nog steeds vlees.

Alle vleeseters die slachtoffertjes van deze moorden eten ook maar doodknuppelen zeker?
  † In Memoriam † zaterdag 9 juli 2005 @ 02:50:04 #141
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28645379
Trouwens , wat zou je anders willen eten?
Een dier wat oud en ziek is en aan de schijterij en tumoren is overleden?
Er zijn grenzen hoor
  Moderator zaterdag 9 juli 2005 @ 03:01:02 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28645512
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoezo het zijn toch oefen gebeiden, dan zet men toch wat extra konijntjes daar uit. Als er al 1 soort dier is wat zich redelijk snel voortplant zijn dat konijntjes wel.

Alleen dit jaar hadden de konijnen volgens mij een virus en was de konijnenpopulatie 60% uitgedunt.

De lokale fauna is toch al verneukt door de militairen die er met hun tanks doorheen hebben gescheurd.
je zegt het zelf al, denk je dat die beesten lang op die oefenterreinen blijven hangen (of uberhaupt kunnen overleven?) in grote aantallen?
don't think so

dus zullen ze toch naar buiten om te zoeken
quote:
En losse flodders lijken bijna op echte kogels. Verder hebben ze toch ook van zo'n soort laserquest pakken om het net echt te laten lijken of je wel of niet geraakt wordt.
ja net echt ja

een tam dier de nek omdraaien (of er met hamers tegenaan slaan) lijkt ook net op een wild dier doodmaken ... zonde van tijd en geld om die militairen achter dode beesten aan te rennen
quote:
Welk oefen terrein in de ardennen zou het geweest zijn? Vogelsang?

Damn wat was dat een leuke eindoefening die we daar hadden 2 weken niets gedaan begin van de zomer, elke dag stoned aan het stuwmeer gelegen, terwijl de infanteristen boven op de berg maar oorlogje tegen elkaar speelden. Zelfs nog vrijwillig 1 dag tegen de verveling met parcour militair ( gewoon niets anders als een soort survivaltochtje) meegedaan.
dienstplichtigen

je had zeker ook lang haar of niet
  zaterdag 9 juli 2005 @ 03:27:09 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 9 juli 2005 @ 03:40:30 #144
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28645933
Wanneer zetten we onze stoere mariniers in bij het dood knuppelen van baby zeehondjes?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zaterdag 9 juli 2005 @ 07:30:28 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28646377
Wat een watjes, laat maar weer eens zien hoe ver veel mensen van de natuur af staan. Vreten komt uit een pakje of een zakje. Overginds heeft het in het veld geen zin konijn te eten, het heeft veel te weinig voedingswaarde. Als je je iedere dag het leplazerus eet aan alleen maar wild konijn, ga je uiteindelijk dood van de honger.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_28646383
Nou nou wat een reacties weer.

Ik ben zelf militair en ik zeg eerlijk dat ik liever een terrorist voor zijn kop schiet dan een dier.
Het grootste probleem hier is waarschijnlijk de onkunde van de instructeur geweest.
Als je een snelle manier gebruikt ( keel doorsnijden) dan is het beter te verkroppen dan als je zo'n beestje de hersens in moet slaan.

Maar ja, dat komt door ons grandioze personeelsbeleid waarbij de ervaren militairen er uit gewerkt worden wegens bezuinigingen en we vervolgens kinderen aannemen van amper 18 om dit allemaal goedkoper te gaan doen.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 07:36:34 #147
45206 Pietverdriet
pi_28646388
Heb je wel eens een beest gedood, Balthar?
pi_28646411
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 07:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je wel eens een beest gedood, Balthar?
Ja maar dat was om het uit zijn lijden te verlossen, niet om op te eten.
Ik ben een grote dierenvriend hoor.

Alleen als ik echt zou moeten omdat ik anders niks te eten heb zou ik het wel doen.
En dan idd zo snel en pijnloos mogelijk.

Nogmaals een falende instructeur hier.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 07:51:59 #149
45206 Pietverdriet
pi_28646422
Oh absoluut, konijntjes slachten is heel makkelijk, maar je moet wel ff weten hoe. Tik in de nek, en beesie is kassie wijlen, waarna je hem de strot doorsnijd (leeg bloeden) en dan help je hem ze jas uit.
Maar zoals ik al zei, de oefening slaat nergens op, want je moet geen (wild) konijn eten als je wilt overleven, het bevat nauwelijks voedingswaarde. Kan je beter fazanten vangen, en das nog makkelijker als konijnen vangen ook.
  Moderator zaterdag 9 juli 2005 @ 08:13:23 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28646477
mjah onkunde van de instructeur, ik denk dat het verhaal nogal opgeblazen is (partij van de dieren anyone?) dus hoeveel er precies van waar is valt nog te bezien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')