Iig in Duitsland (Tierschutzpartei).quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:16 schreef Loedertje het volgende:
Los van het feit dat dit soort oefeneingen gewoon bij de opleiding horen zou ik even terug willen naar die Partij voor de Dieren. Ik ben niet écht op de hoogte van alle stromingen in landen buiten Nederland op dit gebied maar zijn er werkelijk nog meer landen die dit soort partijen toelaten (bestaansrecht?)

zit niet zo te zeuren, er wordt tijdens oefeningen ook niet met scherpe munitie op elkaar geschoten terwijl dat in oorlogssituaties wel gebeurt (nu ja ik zie het nog gebeuren dat Nederlandse militairen zonder munitie op pad moeten).quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
oefeningen moeten zo realistisch mogelijk zijn, dat houdt niet in dat je in het veld opeens een kist met witten konijnen gaat aantreffen als je in een oorlogssituatie zit.

Met mensen als jij is zo'n partij anders hard nodig.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:55 schreef RDC het volgende:
[..]
Emotionele immunheid? Lieve konijntjes slachten is toch niet goed voor je innerlijke vrouw lijkt me. Anyway inereseert het me geen zak, wat een non nieuws zeg. Opheffen die hele partij voor de dieren met altijd dat ontiegelijke gezeur van ze!

Wat ik daarmee wou zeggen, met mijn 'gezwam', is dat een oorlogssituatie heel anders is. Je schiet dan op de vijand, uit zelfverdediging ook vaak, maar ook omdat dat je doel is etc. Bovendien zit je dan in zo'n andere situatie, met geweld om je heen als iets 'normaals'.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:08 schreef Paperclipjes het volgende:
[..]
Zeg je dat ook als jouw zoon straks (Wanneer je die zou hebben en hij militair zou zijn) tegenover dat konijntje staat?
Ver van mijn bedshow gezwam van je.

Hoezo het zijn toch oefen gebeiden, dan zet men toch wat extra konijntjes daar uit. Als er al 1 soort dier is wat zich redelijk snel voortplant zijn dat konijntjes wel.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
zit niet zo te zeuren, er wordt tijdens oefeningen ook niet met scherpe munitie op elkaar geschoten terwijl dat in oorlogssituaties wel gebeurt (nu ja ik zie het nog gebeuren dat Nederlandse militairen zonder munitie op pad moeten).
ze zijn te gast in de ardennen, kun je ze moeilijk de lokale fauna laten uitroeien voor eten of wel?

Ik vind konijntjes doden erger dan duitsers.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:38 schreef Matness het volgende:
[..]
En terecht. Als je niet eens de kop van een levende kip durft af te bijten, hoe kun je dan in de toekomst Duitsers met een bajonet doden?

't is dat je het zelf zegt.... wat een ongelofelijk hypocriet gelul zegquote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Ziek.
Hoe zouden zij het vinden als konijnen hun kop inslaan met een wortel?
Ieder levend wezen dient gelijk te worden behandeld. Hoewel ik hypocriet ben want ik eet nog steeds vlees. Toch vreemd, dat mensen denken dat ze het recht hebben om te moorden.
Recht op moord heeft niemand, zelfs niet op dieren.
Nachtmerries mogen ze krijgen, degene die wel moorden.

Ter afwisseling ben ik het een keer met je eens; van dieren blijf je afquote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:09 schreef SCH het volgende:
Wat een barbaarse en belachelijke oefening

Hoe steekt de vork dan in de steel, en waarom zou iemand zo'n verhaal uit z'n duim zuigen?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:47 schreef dddour het volgende:
ik was erbij en er klopt geen fuck van dat bericht. dierenvrienden: maak je niet druk.

Hehe,quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:47 schreef dddour het volgende:
ik was erbij en er klopt geen fuck van dat bericht. dierenvrienden: maak je niet druk.

Alle vleeseters die slachtoffertjes van deze moorden eten ook maar doodknuppelen zeker?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:03 schreef Dromenvanger het volgende:
ik eet nog steeds vlees.
Nachtmerries mogen ze krijgen, degene die wel moorden.

je zegt het zelf al, denk je dat die beesten lang op die oefenterreinen blijven hangen (of uberhaupt kunnen overleven?) in grote aantallen?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoezo het zijn toch oefen gebeiden, dan zet men toch wat extra konijntjes daar uit. Als er al 1 soort dier is wat zich redelijk snel voortplant zijn dat konijntjes wel.
Alleen dit jaar hadden de konijnen volgens mij een virus en was de konijnenpopulatie 60% uitgedunt.
De lokale fauna is toch al verneukt door de militairen die er met hun tanks doorheen hebben gescheurd.
ja net echt jaquote:En losse flodders lijken bijna op echte kogels. Verder hebben ze toch ook van zo'n soort laserquest pakken om het net echt te laten lijken of je wel of niet geraakt wordt.
dienstplichtigenquote:Welk oefen terrein in de ardennen zou het geweest zijn? Vogelsang?
Damn wat was dat een leuke eindoefening die we daar hadden 2 weken niets gedaan begin van de zomer, elke dag stoned aan het stuwmeer gelegen, terwijl de infanteristen boven op de berg maar oorlogje tegen elkaar speelden. Zelfs nog vrijwillig 1 dag tegen de verveling met parcour militair ( gewoon niets anders als een soort survivaltochtje) meegedaan.

Sinds wanneer ligt Vogelsang in de Ardennen?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:56 schreef Basp1 het volgende:
Welk oefen terrein in de ardennen zou het geweest zijn? Vogelsang?

Ja maar dat was om het uit zijn lijden te verlossen, niet om op te eten.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 07:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je wel eens een beest gedood, Balthar?

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |