abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:29:05 #1
49894 POLL
Pathetisch
pi_28560517
Stel jezelf de vraag: Wat is erger? Verkrachting of moord?

Duidelijk dat laatste. Maar als je een dier mag doden en consumeren voor je eigen bevrediging (steengrillen of barbequeën is geen noodzaak om te overleven), waarom dan niet verkrachten? Niet alle dieren zijn gelijk natuurlijk. Een hond of een kat is lief en daar hechten we makkelijker een emotiële waarde aan, terwijl vee voor consumptie is.

Waarom is het immoreel om seks met dieren te hebben, terwijl moord op dieren maatschappelijk vanzelfsprekend is?
The Black Knight always triumphs!
pi_28560592
Omdat dieren lekker zijn en sex met dieren goor is.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:32:00 #3
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_28560636
Als een dier dood is merkt hij niet op dat wij hem opeten. Dat is anders met dierenseks, tenzijn je een ...
pi_28560812
Dat ligt aan je mores (normen en waarden).
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_28560835
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:29 schreef POLL het volgende:

Duidelijk dat laatste. Maar als je een dier mag doden en consumeren voor je eigen bevrediging (steengrillen of barbequeën is geen noodzaak om te overleven), waarom dan niet verkrachten? Niet alle dieren zijn gelijk natuurlijk. Een hond of een kat is lief en daar hechten we makkelijker een emotiële waarde aan, terwijl vee voor consumptie is.

Waarom is het immoreel om seks met dieren te hebben, terwijl moord op dieren maatschappelijk vanzelfsprekend is?
hoezo duidelijk het laatste. Ik denk dat verkrachting erger is dan moord, sinds bij verkrachting er totale nasleep aan vastzit, bij moord is het simpelweg einde verhaal....
pi_28560879
quote:

De mens is een omnivoor en heeft voedingsstoffen nodig uit planten en dieren. Een vegetariër moet zijn dieet kunstmatig gaan aanpassen om ervoor te zorgen dat hij voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Geen vlees eten is niet handig, niet gezond.

Ook heeft de mens behoefte aan liefde en bezit hij voortplantingsdrang die logischerwijze wordt uitgeleefd op een exemplaar van dezelfde soort. Seks met dieren kan ook, maar het is niet nuttig. Aangezien de mens egoïstisch is en de neiging af te vragen of het ethisch wel ok is groter is als er geen behoefte wordt bevredigd, wordt seks met dieren als immoreel beschouwd (hoewel er ook wel zat mensen zijn die daar ook niet om geven) en dieren doden om voedsel aanvaard.

Ik ben zelf overigens een vleeseter

In enkele culturen eten ze trouwens wel honden en katten.
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:39:06 #7
49894 POLL
Pathetisch
pi_28560880
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:37 schreef pappagaai het volgende:

[..]

hoezo duidelijk het laatste. Ik denk dat verkrachting erger is dan moord, sinds bij verkrachting er totale nasleep aan vastzit, bij moord is het simpelweg einde verhaal....
Waarom wordt moord in ons rechtsysteem dan zwaarder bestraft dan een verkrachting?

Als je kon kiezen tussen een verkrachting en vermoord worden, zou jij dan liever worden vermoord?
pi_28560887
quote:

[..]

Is wel zo. Daarom wordt verkrachting ook zwaarder gestraft dan moord in het rechtsysteem. Ja toch?
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:40:59 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_28560935
quote:
Je hebt gelijk, mensen die verkracht zijn kunnen maar beter gelijk een dodelijke injectie krijgen, anders hebben ze die nasleep. It's the humane thing to do.

.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:44:48 #10
49894 POLL
Pathetisch
pi_28561075
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:39 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

De mens is een omnivoor en heeft voedingsstoffen nodig uit planten en dieren. [...]
Jawel, maar het is natuurlijk de vraag hoe nodig je het vlees hebt van de barbeque, de steengrill of de hamburger bij McDonalds. Of hoe nodig is het om te jagen of te vissen? Er wordt weliswaar een andere behoefte bevredigd, maar het dier wordt nog steeds geofferd voor onze behoefte. Het enige verschil tussen seks en moord is dat een verkracht beest nog verder leeft en degene die op de barbeque beland niet.
pi_28561165
Als zachte moord op dieren niet erg is, omdat de dieren het toch niet voelen, is het ook goed om een mens zacht zonder pijn te vermoorden, en als je dode dieren op mag eten, mag je dode mensen dus ook opeten.
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:47:33 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_28561185
Hmm dierenseks als bevrediging van een behoefte had ik er nog niet tegenaan gekeken. Ik neem aan dat je nog wel als assumptie hebt dat de betreffende persoon eigenaar is van het dier? Anders zou het vernieling van andermans eigendom zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_28561260
Seks is behalve fysieke interactie voor de meeste mensen voornamelijk iets dat voortvloeit uit een diepgaande geestelijke band met een ander persoon.
Zo'n band kan naar mijn idee niet bestaan tussen een mens en een dier.
Hieruit is tevens te concluderen waarom het minder erg is om dieren te doden dan mensen.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_28561283
Dieren vermoorden is ook immoreel, maar daar is deze samenleving collectief blind voor.
pi_28561289
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:44 schreef POLL het volgende:

[..]

Jawel, maar het is natuurlijk de vraag hoe nodig je het vlees hebt van de barbeque, de steengrill of de hamburger bij McDonalds. Of hoe nodig is het om te jagen of te vissen? Er wordt weliswaar een andere behoefte bevredigd, maar het dier wordt nog steeds geofferd voor onze behoefte. Het enige verschil tussen seks en moord is dat een verkracht beest nog verder leeft en degene die op de barbeque beland niet.
Ik probeerde duidelijk te maken dat vrijen met een dier even logisch en nuttig is als weigeren vlees te eten.
pi_28561326
quote:

Omdat seks met dieren pathetisch is?
Daarnaast is eten en gegeten worden de natuurlijke gang van zaken. Seksuele drang naar andere soorten is dat niet...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_28561354
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:39 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

De mens is een omnivoor en heeft voedingsstoffen nodig uit planten en dieren. Een vegetariër moet zijn dieet kunstmatig gaan aanpassen om ervoor te zorgen dat hij voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Geen vlees eten is niet handig, niet gezond.
De mens is omnivoor de dat betekent dat zij kán leven op planten en dieren. Niet dat het nodig is. Verder hoeft een vegetariër helemaal niks kunstmatigs te doen om gezond te blijven. Lees je eens in.
pi_28561375
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:48 schreef MaartenGrendel het volgende:
Seks is behalve fysieke interactie voor de meeste mensen voornamelijk iets dat voortvloeit uit een diepgaande geestelijke band met een ander persoon.
Hieruit is tevens te concluderen waarom het minder erg is om dieren te doden dan mensen.
Spijker en kop en zo.
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:51:46 #19
49894 POLL
Pathetisch
pi_28561398
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:47 schreef speknek het volgende:
Ik neem aan dat je nog wel als assumptie hebt dat de betreffende persoon eigenaar is van het dier? [...]
Uiteraard.
pi_28561400
quote:
Wat een nonsens, zoveel mensen neuken puur uit geilheid zonder welke geestelijke band dan ook. Waar dacht je dat al die prostituees voor waren? Om een fijne geestelijk band mee te ontwikkelen?
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:51:49 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_28561402
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:50 schreef djenneke het volgende:
Omdat seks met dieren pathetisch is?
Pathetisch is een uiting van cultuur.
quote:
Daarnaast is eten en gegeten worden de natuurlijke gang van zaken. Seksuele drang naar andere soorten is dat niet...
Waarom is dat niet natuurlijk?
pi_28561436
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Pathetisch is een uiting van cultuur.
das ook weer waar.
quote:
Waarom is dat niet natuurlijk?
Omdat het zo is. Ooit wel eens een paard een hond zien nemen?
pi_28561450
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:49 schreef Toeps het volgende:
Dieren vermoorden is ook immoreel, maar daar is deze samenleving collectief blind voor.
Leuke homepage heb je
pi_28561505
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:50 schreef Toeps het volgende:

[..]

De mens is omnivoor de dat betekent dat zij kán leven op planten en dieren. Niet dat het nodig is. Verder hoeft een vegetariër helemaal niks kunstmatigs te doen om gezond te blijven. Lees je eens in.
Waarom wordt het dan aangeraden om de zoveel tijd toch eens een kippetje naar binnen te werken omdat je anders vitale voedingsstoffen mist?

Maar zeg eens. Mag ik aannemen dat je vegetariër bent? Zo ja, hoe compenseer je het gebrek aan voedingsstoffen die je wel binnen zou krijgen als je vlees eet?
pi_28561519
quote:
Ik heb ook geen band met jou, mag ik jou dan wel doden?

Verder is het niet bestaan van zo'n band geen excuus om dieren te doden.

"The question is not, "Can they reason?" nor, "Can they talk?" but rather, "Can they suffer?" (Jeremy Bentham)
pi_28561549
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:54 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Waarom wordt het dan aangeraden om de zoveel tijd toch eens een kippetje naar binnen te werken omdat je anders vitale voedingsstoffen mist?

Maar zeg eens. Mag ik aannemen dat je vegetariër bent? Zo ja, hoe compenseer je het gebrek aan voedingsstoffen die je wel binnen zou krijgen als je vlees eet?
Ik mis geen voedingsstoffen. Ik compenseer ook niks. En wie raadt aan een kippetje naar binnen te werken? De vleesindustrie? Ja, waarom zouden ze dat toch doen?
pi_28561572
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:52 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Leuke homepage heb je
Thanks.
pi_28561575
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:51 schreef djenneke het volgende:

[..]

Wat een nonsens, zoveel mensen neuken puur uit geilheid zonder welke geestelijke band dan ook. Waar dacht je dat al die prostituees voor waren? Om een fijne geestelijk band mee te ontwikkelen?
Ik zeg ontken ook niet dat er mensen zijn die met dieren neuken.
Veel mensen zien prostitutie óók als iets immoreels.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:56:20 #29
8369 speknek
Another day another slay
pi_28561584
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:52 schreef djenneke het volgende:
Omdat het zo is. Ooit wel eens een paard een hond zien nemen?
Andersom proberen honden iedereen te nemen. Overigens heb ik ook nog nooit een paard achter internet zien zitten. Ik vind dat altijd een wat vreemd argument, wij zijn toch zeker ook natuur? Als er kennelijk in (een gedeelte) van ons een oerdrift ingebakken zit, is dat toch ook natuurlijk? En als je dat niet natuurlijk vindt, is dat een reden om het niet te doen (zoals internetten)?
pi_28561597
Ik vind lijden van dieren ook geen goed argument. Er zijn genoeg mogelijkheden te noemen waarbij dieren niet lijden en toch gedood kunnen worden. Ik denk dat we eerder naar onszelf moeten kijken; waarom voelen we de behoefte een dier het leven te ontnemen terwijl dat absoluut niet nodig is? Waarom voelen we de behoefte dieren te fokken, op te sluiten en dan af te maken? Het lijkt mij een behoefte van mensen die een zekere wreedheid in hun hart hebben.
pi_28561613
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:56 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Ik zeg ontken ook niet dat er mensen zijn die met dieren neuken.
Veel mensen zien prostitutie óók als iets immoreels.
ik vond gewoon je argumentatie niet kloppen...
Dus seks zonder liefde is per definitie altijd immoreel?
pi_28561658
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:55 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik mis geen voedingsstoffen. Ik compenseer ook niks. En wie raadt aan een kippetje naar binnen te werken? De vleesindustrie? Ja, waarom zouden ze dat toch doen?
Ik zal ook niet beweren een expert op dit gebied te zijn, maar ik heb het een en ander gehoord van vegetariërs en meegekregen op het middelbare schoolonderwijs. Toen ik wilde typen wie het aanraadde, typte ik eerst arts, maar ik denk dat het dichter in de buurt komt van het voedingscentrum of iets dergelijks (betrof een Amerikaanse vegetariër).

Mijn geheugen laat me verder in de steek; ik ga ff googlen.
pi_28561692
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Andersom proberen honden iedereen te nemen. Overigens heb ik ook nog nooit een paard achter internet zien zitten. Ik vind dat altijd een wat vreemd argument, wij zijn toch zeker ook natuur? Als er kennelijk in (een gedeelte) van ons een oerdrift ingebakken zit, is dat toch ook natuurlijk? En als je dat niet natuurlijk vindt, is dat een reden om het niet te doen (zoals internetten)?
Honden zijn gewoon raar
Er is geen oerdrift naar seks met dieren. Zo kun je elk gedrag wel verklaren met het etiketje natuur. Onzin natuurlijk.
pi_28561700
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:56 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind lijden van dieren ook geen goed argument. Er zijn genoeg mogelijkheden te noemen waarbij dieren niet lijden en toch gedood kunnen worden. Ik denk dat we eerder naar onszelf moeten kijken; waarom voelen we de behoefte een dier het leven te ontnemen terwijl dat absoluut niet nodig is? Waarom voelen we de behoefte dieren te fokken, op te sluiten en dan af te maken? Het lijkt mij een behoefte van mensen die een zekere wreedheid in hun hart hebben.
Mag ik jou doden? Ik beloof je dat je niet zult lijden. Ik kan bijvoorbeeld een versnipperaar gebruiken, zeer diervriendelijk.

Het ontnemen van vrijheid, het ontnemen van de mogelijkheid eigen keuzes te kunnen maken, is dat ook niet lijden?
pi_28561738
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:59 schreef djenneke het volgende:

[..]

Honden zijn gewoon raar
Er is geen oerdrift naar seks met dieren. Zo kun je elk gedrag wel verklaren met het etiketje natuur. Onzin natuurlijk.
Oerdriften zijn ook helemaal niet van toepassing. Sommige mannen hebben de neiging elke voorbij lopende vrouw te nemen. Dat is ook niet oké.
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:00:41 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_28561755
Ik denk overigens niet dat dit een topic is voor veganisten om hun punt te promoten, eerder voor mensen die wèl vlees eten een spiegel voor te houden.
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:01:02 #37
49894 POLL
Pathetisch
pi_28561768
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:54 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Daar zijn vegetariër-topics voor. In LIF.

ontopic:
Maakt het uit wat voor soort seks het is? Als een kip verkracht wordt door een kippenwipper is dat natuurlijk anders dan wanneer een meisje van achteren genomen wordt door een hond (die er kwispelend en al zélf opgesprongen is). Of een paard dat gepijpt wordt. (ik verzin het niet, maar je komt nog weleens wat tegen op internet ) De laatste twee voorbeelden lijken me minder erg voor het dier, maar is het ook minder immoreel? Of is seks met dieren sowieso immoreel? En waarom jagen en moorden dan niet?
pi_28561793
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:58 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik zal ook niet beweren een expert op dit gebied te zijn, maar ik heb het een en ander gehoord van vegetariërs en meegekregen op het middelbare schoolonderwijs. Toen ik wilde typen wie het aanraadde, typte ik eerst arts, maar ik denk dat het dichter in de buurt komt van het voedingscentrum of iets dergelijks (betrof een Amerikaanse vegetariër).

Die vitaminen die men vooral mist - B12, B2 - zitten ook in andere dierlijke bronnen zoals eieren en melk. Als je veganist bent - zoals ik - kun je die vitaminen binnenkrijgen door sojamelk te drinken met toegevoegde B12/B2/Calcium of vleesvervangers waar die vitaminen aan zijn toegevoegd.

IJzer kán een probleem zijn maar onderzoek toont aan dat vegetariërs over het algemeen minder vaak bloedarmoede hebben dan vleeseters omdat zij beter op hun ijzer letten. IJzer is voldoende te vinden in natuurlijke producten - brood, noten, linzen, bonen, tofu, seitan, soja - en zit in sommige vleesvervangers ook toegevoegd.

Overigens is de eventuele natuurlijkheid van dit soort zaken geen onderdeel van de discussie; is alles wat jij doet natuurlijk? De natuur heeft ervoor gezorgd dat jij via een PC en een forum met anderen kan communiceren?...natuurlijk. De natuur heeft er ook voor gezorgd dat we vegetariër kunnen worden.
pi_28561807
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:59 schreef Toeps het volgende:

[..]

Mag ik jou doden? Ik beloof je dat je niet zult lijden. Ik kan bijvoorbeeld een versnipperaar gebruiken, zeer diervriendelijk.

Het ontnemen van vrijheid, het ontnemen van de mogelijkheid eigen keuzes te kunnen maken, is dat ook niet lijden?
Dieren maken geen keuzes, ze zijn niet etisch bezig. Het is eten en gegeten worden.
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:03:01 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_28561861
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:59 schreef djenneke het volgende:
Er is geen oerdrift naar seks met dieren.
Moeilijk vast te stellen. Een sterke, oncontroleerbare neiging dan. Drift, oerdrift, whatever.
quote:
Zo kun je elk gedrag wel verklaren met het etiketje natuur. Onzin natuurlijk.
Volkomen zinnig. Het laat alleen de onzin van de term 'onnatuurlijk' zien. Dat is toch alleen een woord om alle soort van xenofobie, van haat tegen autorijden tot en met homo's te rechtvaardigen.
pi_28561897
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:01 schreef POLL het volgende:

[..]

Daar zijn vegetariër-topics voor. In LIF.

ontopic:
Maakt het uit wat voor soort seks het is? Als een kip verkracht wordt door een kippenwipper is dat natuurlijk anders dan wanneer een meisje van achteren genomen wordt door een hond (die er kwispelend en al zélf opgesprongen is). Of een paard dat gepijpt wordt. (ik verzin het niet, maar je komt nog weleens wat tegen op internet ) De laatste twee voorbeelden lijken me minder erg voor het dier, maar is het ook minder immoreel? Of is seks met dieren sowieso immoreel? En waarom jagen en moorden dan niet?
Het is beiden verwerpelijk, maar ooit hebben we de afspraak gemaakt dat dieren doden voor consumptie of jacht (nog erger) wel geoorloofd is. Vroegah was consumptie van dieren natuurlijk veel noodzakelijker dan nu.

Wat dat betreft is het dus eigenlijk hypocriet dat ik koude rillingen krijg bij het idee dat mensen dieren verkrachten, maar ondertussen erg kan genieten van een goed gebakken biefstukje
pi_28561902
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:54 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik heb ook geen band met jou, mag ik jou dan wel doden?

Verder is het niet bestaan van zo'n band geen excuus om dieren te doden.

"The question is not, "Can they reason?" nor, "Can they talk?" but rather, "Can they suffer?" (Jeremy Bentham)
Het spreekt voor zich dat voor jou de drempel om mij te doden lager ligt dan bij iemand waar je een diepgaande geestelijke band mee hebt.
En het ontbreken van een band is inderdaad geen excuus, echter wel een reden waarom het makkelijker en maatschappelijk meer geaccepteerd is om een dier te doden.
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:05:20 #43
49894 POLL
Pathetisch
pi_28561956
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Moeilijk vast te stellen. Een sterke, oncontroleerbare neiging dan. Drift, oerdrift, whatever.
[..]

Volkomen zinnig. Het laat alleen de onzin van de term 'onnatuurlijk' zien. Dat is toch alleen een woord om alle soort van xenofobie, van haat tegen autorijden tot en met homo's te rechtvaardigen.
Er gaan verhalen dat vrouwen in de jungle verkracht worden door gorilla's. Het schijnt zelfs zo te zijn dat zo het AIDS-virus op de mens is overgebracht.

schijnt
pi_28561972
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:59 schreef Toeps het volgende:

[..]

Nou dat is precies wat ik zeg
je mag mij ook niet doden als ik niet lijd
lijden is een argument maar het is ook goed mogelijk dat er niet geleden wordt, door mens of dier, bij de dood
en dan? wat is dan het argument? nou een voorbeeld is het ontnemen van leven. maar dan moet je het leven heilig achten. daar kun ej ook over van mening verschillen.

daarom is de enige norm de mens zelf. en ik denk dat het doden en opeten van dieren vergelijkbaar is met het doden en opeten van mensen. zeker als je weet hoe het eraan toegaat in de bio-industrie. en het doden en opeten van mensen noemen we over het algemeen wreed. nou, misschien zijn er mensen die graag wreed zijn maar ik voel me daar onprettig bij, dus mijn enige optie is mij onthouden van vlees.
pi_28561980
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:58 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Scholen spiegelen vaak verouderde, of zelfs opzettelijk onjuiste informatie voor. Je moet je realiseren dat de veeteelt een miljardenindustrie is, en die staan te popelen om "informatie" te verschaffen. Al die reclames voor zuivel en vlees zijn bijvoorbeeld niet van de overheid, al doen ze wel zo aan.

Het voedingscentrum zegt volgens mij dat je prima vegetarisch kunt leven, al hecht ik sowieso niet veel waarde aan een instituut waarvan de bestuurders nauwe banden hebben met de grote voedselbedrijven.

Ten slotte: Ik denk dat je voor elke stelling genoeg bewijs op kunt Googlen. Ze zeggen wel eens: "Wie betaalt, bepaalt." De uitkomst van onderzoeken zijn vaak ontzettend beïnvloedbaar, en naar de hand van de onderzoeker te zetten. Zo volgde laatst uit een onderzoek met Afrikaanse hongernegertjes dat vegetarisch eten minder gezond was. Hier betrof het echter ondervoede kids die normaal gesproken leefden op maispap. De ene groep kreeg niks extra, de andere groep kreeg vlees. Niet zo gek dat die het beter deden natuurlijk.

Ik heb me een paar maanden geleden nog laten onder zoeken door de huisarts, en al mijn waarden (ijzer, B12, etc.) waren prima in orde.
pi_28561981
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:03 schreef speknek het volgende:

[..]

er zijn maar weinig mensen met die drift. Oer is het dan dus al niet meer. Daarnaast is het gewoon mishandeling.
quote:
Zeg ik zelf ook vaak eigenlijk, maar aan de andere kant kan natuur wel een boel gedragsuitingen verklaren.... dus vandaar...
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:06:10 #47
49894 POLL
Pathetisch
pi_28561994
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:04 schreef djenneke het volgende:

[..]

Wat dat betreft is het dus eigenlijk hypocriet dat ik koude rillingen krijg bij het idee dat mensen dieren verkrachten, maar ondertussen erg kan genieten van een goed gebakken biefstukje
My point exactly!
pi_28562106
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:06 schreef POLL het volgende:

[..]

My point exactly!
Tja, al hoor je mij niet zeggen dat verkrachting van dieren moreel acceptabel is. Conclusie: ik eet immoreel mijn koetjes, kalfjes en kippetjes met veel plezier op...
pi_28562119
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:01 schreef JohnDDD het volgende:
Overigens is de eventuele natuurlijkheid van dit soort zaken geen onderdeel van de discussie; is alles wat jij doet natuurlijk? De natuur heeft ervoor gezorgd dat jij via een PC en een forum met anderen kan communiceren?...natuurlijk. De natuur heeft er ook voor gezorgd dat we vegetariër kunnen worden.
Mijn punt is dat het voor de mens makkelijker is om wel vlees te eten dan om het te mijden. Het gevolg is dat de neiging zich af te vragen of het wel ethisch verantwoord is, een stuk minder is dan bijvoorbeeld bij seks met dieren, omdat dat ogenschijnlijk geen nut dient.
pi_28562143
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:04 schreef MaartenGrendel het volgende:

En het ontbreken van een band is inderdaad geen excuus, echter wel een reden waarom het makkelijker en maatschappelijk meer geaccepteerd is om een dier te doden.
Ja, wat niet weet, wat niet deert hè... Ik vond die reclame van "werken bij het Rijk" zo goed, die poster met een rek konijnenvlees, met op elk pakje een foto van het betreffende konijn, met data en alles er bij. Ik durf te wedden dat er ineens veel minder mensen vlees zouden eten als dat gebeurde.

En dat is denk ik ook precies waarom dierenverkrachting zo verworpen wordt, en vlees eten niet. De dierenverkrachting komt in het nieuws, en mensen maken zich er een voorstelling bij. Je ziet nooit op het nieuws dat er vandaag weer duizenden koeien geslacht zijn. Ja, bij de gekkekoeienziekte, dan wel. Dan is iedereen weer ineens geschokt. Terwijl het anders ook dagelijks gebeurt.
pi_28562228
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:09 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Mijn punt is dat het voor de mens makkelijker is om wel vlees te eten dan om het te mijden. Het gevolg is dat de neiging zich af te vragen of het wel ethisch verantwoord is, een stuk minder is dan bijvoorbeeld bij seks met dieren, omdat dat ogenschijnlijk geen nut dient.
Ja denk je? Met al het graan dat nu aan vleesdieren wordt gegeven als voedsel kan met de hele derde wereld zes keer voeden geloof ik.
pi_28562238
Oh, JohnDDD en Toeps, bedankt voor de info.

Ik had nog wat op vegetarisme.nl gevonden wat dat gedoe met vitamines bevestigde.
pi_28562293
voor mij wel... Sex is iets wat 2 personen / identiteiten gezamenlijk beslissen.
pi_28562295
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:12 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ja denk je? Met al het graan dat nu aan vleesdieren wordt gegeven als voedsel kan met de hele derde wereld zes keer voeden geloof ik.
Met de voedselbergen die ieder jaar weggemikt worden net zo goed. Geef het dan maar aan de vleesdieren...
pi_28562308
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:12 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Wellicht. Het was in ieder geval makkelijker, maar het is door bevolkingsgroei en exploitatie volledig uit de klauwen gelopen.

Desondanks eet ik dus (immoreel ) gewoon vlees hoor.
pi_28562337
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:15 schreef draaijer het volgende:
voor mij wel... Sex is iets wat 2 personen / identiteiten gezamenlijk beslissen.
ahh, en het vermoorden mag je gewoon lekker eenzijdig bepalen?
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:17:45 #57
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_28562409
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:47 schreef speknek het volgende:
Hmm dierenseks als bevrediging van een behoefte had ik er nog niet tegenaan gekeken. Ik neem aan dat je nog wel als assumptie hebt dat de betreffende persoon eigenaar is van het dier? Anders zou het vernieling van andermans eigendom zijn.
Als de schapenaars niet scheurt niet, zie het dan maar als lenen.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_28562608
Ik vind het niet per se immoreel. Zolang het dier geen pijn lijdt en het niet vervelend lijkt te vinden, zie ik het probleem niet zo. Een vrouw die zich laat berijden door een hond, prima, moet zij weten. Een kerel die een kip neukt, nee dus.
pi_28562646
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:16 schreef djenneke het volgende:

[..]

ahh, en het vermoorden mag je gewoon lekker eenzijdig bepalen?
Ook niet maar als het om eten gaat wel !!

Dus jij neemt het niet zo nauw met dieren
pi_28562693
triest dat dit ook nog in WFL staat
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
pi_28562723
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:15 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Wellicht. Het was in ieder geval makkelijker, maar het is door bevolkingsgroei en exploitatie volledig uit de klauwen gelopen.

Desondanks eet ik dus (immoreel ) gewoon vlees hoor.
Dat is best,
maar ik denk wel dat je als je de mogelijkheid hebt kennis te nemen van de zaken die spelen in de bio-industrie - en die heb je - een belangrijke afweging te maken hebt of je van plan bent geld in die industrie te stoppen of ook een signaal af te geven dat het zo in elk geval niet moet. In die bio-industrie bestaat er namelijk zeker lijden.

Vlees eten of dierlijke producten gebruiken vind ik persoonlijk niet immoreel. Ik ben veganist omdat ik het heel erg vind dat dieren onderdeel geworden zijn van de consumptie economie. Ik eet geen vlees omdat ik vind dat dieren recht hebben op hun leven en dat ik daar geen einde aan moet maken (of iemand uit mijn naam).

Maar ik kan moeilijk beweren dat het erg is om op natuurlijke wijze overleden dieren op te eten. Dus het eten van dieren op zich is niet immoreel. Het is de eigen afweging van mensen.
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:35:35 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_28562933
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vind het niet per se immoreel. Zolang het dier geen pijn lijdt en het niet vervelend lijkt te vinden, zie ik het probleem niet zo. Een vrouw die zich laat berijden door een hond, prima, moet zij weten. Een kerel die een kip neukt, nee dus.
Kippen hebben best aardig grote eileiders. Ik vraag me dan ook af of dat zeer doet.

Dat is trouwens ook mijn standpunt. Laatst was er een ontzettende ophef over een man die z'n piemel in een paard had gestopt. Maar als een dierenarts z'n complete onderarm erin ramt hoor je niemand; dieren hebben gewoon geen lichamelijke integriteit. Ik heb zelf nog wel bezwaren als een dier nutteloos pijn gedaan wordt... Maar wat is dan weer nutteloos? Zoals POLL al zei, is het weldegelijk een behoefte bevrediging en dus niet nutteloos.

Voor mij is dieren zeer doen voor seks dus onethisch, maar ik zie zelf ook wel dat ik heel principieel gezien niet bijster sterk sta.
pi_28562952
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:28 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ben veganist omdat ik het heel erg vind dat dieren onderdeel geworden zijn van de consumptie economie. Ik eet geen vlees omdat ik vind dat dieren recht hebben op hun leven en dat ik daar geen einde aan moet maken (of iemand uit mijn naam).
Dat vind ik heel nobel. Ik geef niet zoveel om dieren Waarschijnlijk als overblijfsel van mijn christelijke opvoeding zie ik de mens als hoeder van minder gecompliceerde organismes op aarde, zoals planten en dieren. De mens mag ze exploiteren, mits er niet teveel leed berokkend wordt en de mens moet pogen eventuele aangedane schade te herstellen. Nou lijkt het mij duidelijk dat de mens die taak niet naar behoren vervult, maar ik zie dat niet als reden om dan maar helemaal geen vlees meer te eten. Egoïstisch, wellicht, maar ik laat dat stukje vlees niet aan mij voorbij gaan.
pi_28563080
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:35 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Dat vind ik heel nobel. Ik geef niet zoveel om dieren Waarschijnlijk als overblijfsel van mijn christelijke opvoeding zie ik de mens als hoeder van minder gecompliceerde organismes op aarde, zoals planten en dieren. De mens mag ze exploiteren, mits er niet teveel leed berokkend wordt en de mens moet pogen eventuele aangedane schade te herstellen. Nou lijkt het mij duidelijk dat de mens die taak niet naar behoren vervult, maar ik zie dat niet als reden om dan maar helemaal geen vlees meer te eten. Egoïstisch, wellicht, maar ik laat dat stukje vlees niet aan mij voorbij gaan.
Dat is inderdaad een afweging die je zelf moet maken.
pi_28563316
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:10 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ja, wat niet weet, wat niet deert hè... Ik vond die reclame van "werken bij het Rijk" zo goed, die poster met een rek konijnenvlees, met op elk pakje een foto van het betreffende konijn, met data en alles er bij. Ik durf te wedden dat er ineens veel minder mensen vlees zouden eten als dat gebeurde.

En dat is denk ik ook precies waarom dierenverkrachting zo verworpen wordt, en vlees eten niet. De dierenverkrachting komt in het nieuws, en mensen maken zich er een voorstelling bij. Je ziet nooit op het nieuws dat er vandaag weer duizenden koeien geslacht zijn. Ja, bij de gekkekoeienziekte, dan wel. Dan is iedereen weer ineens geschokt. Terwijl het anders ook dagelijks gebeurt.
Je zou weleens gelijk kunnen hebben als het gaat over de gemiddelde burger die passief informatie opneemt, maar ik ging uit van mijn eigen standpunten.

Die reclame met die konijntjes vond ik overigens best grappig.
pi_28563426
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:35 schreef speknek het volgende:
Kippen hebben best aardig grote eileiders. Ik vraag me dan ook af of dat zeer doet.
Bij kippenneuken wordt meestal de kop eraf gehakt of gerukt, dan stuipen ze zo lekker.
quote:
Voor mij is dieren zeer doen voor seks dus onethisch, maar ik zie zelf ook wel dat ik heel principieel gezien niet bijster sterk sta.
Hoezo niet dan? Omdat het moeilijk te bepalen is?
pi_28563495
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:23 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ook niet maar als het om eten gaat wel !!

Dus jij neemt het niet zo nauw met dieren
wat betreft het opeten ervan? nee. Ik heb laatst kangaroe gegeten... dat was lekker!!!
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:51:02 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_28563593
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Bij kippenneuken wordt meestal de kop eraf gehakt of gerukt, dan stuipen ze zo lekker.
Jij bent meer thuis in de scene dan ik .
quote:
Hoezo niet dan? Omdat het moeilijk te bepalen is?
Ja. En vanwege de OP, dat ik dan weer geen enkele moeite heb dat een beest wordt afgemaakt.
pi_28563665
dieren voor de lol doodmaken vind ik dan weer not done... maar ze zijn zo godsgruwelijk lekker (koetjes, kalfjes, kipjes, kangeroetjes, struisvogels, eenden en duiven dan tenminste)
pi_28563765
Het zijn maar dieren
pi_28563861
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:51 schreef speknek het volgende:
Jij bent meer thuis in de scene dan ik .
Dat zal ik maar als een compliment opvatten.
quote:
Ja. En vanwege de OP, dat ik dan weer geen enkele moeite heb dat een beest wordt afgemaakt.
Dat laatste is er niet mee in strijd. Doden kan (en moet, imo) ook pijnloos gebeuren.
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:57:38 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_28563888
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:51 schreef speknek het volgende:
En vanwege de OP, dat ik dan weer geen enkele moeite heb dat een beest wordt afgemaakt.
... nee wacht! Ik weet alweer wat voor mij het verschil was..

Dieren hebben lang niet zo'n verregaand bewustzijn als mensen. Ze hebben geen kennis van zichzelf als entiteit en zullen derhalve niet hun eigen leven en dood overdenken. Een van de redenen (misschien wel de hoofdreden) dat het immoreel is om mensen te doden, is omdat ze bewust zijn en willen leven. Een overweging die een dier niet heeft (primaten, dolfijnen, walvissen en misschien olifanten uitgezonderd; maar deze zou ik dan ook onder dezelfde categorie als mensen plaatsen waar het ethiek betreft). Het zal letterlijk niets uitmaken voor een dier of het leeft of doodgaat*, aangezien het doodgaan niet contempleert.

Pijn kunnen dieren echter wel registreren en is dus onethisch.

---
*alhoewel je wel indianenverhalen hoort dat varkens het vaak aanvoelen en tegenstribbelen.. Misschien is daar meer onderzoek naar nodig
pi_28563996
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:57 schreef speknek het volgende:
*alhoewel je wel indianenverhalen hoort dat varkens het vaak aanvoelen en tegenstribbelen.. Misschien is daar meer onderzoek naar nodig
Niet alleen varkens, ook runderen, schapen. Dieren kunnen de dood ruiken. Da's instinct natuurlijk, want ze hebben geen concept van dood. Maar de geur boezemt hen wel doodsangst in (voor zoverre je doodsangst kunt hebben als je niet weet wat de dood is).

Voor een mens maakt het trouwens ook niets uit om dood te zijn. Als 'ie eenmaal dood is (vermoord in zijn slaap zonder pijn), dan merkt hij er niks van. De nabestaanden echter wel.
  woensdag 6 juli 2005 @ 21:02:25 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_28564076
Ja maar als je het daar vanaf gaat laten hangen kunnen zwervers zonder nabestaanden ook entlöst worden.
pi_28564121
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:02 schreef speknek het volgende:
Ja maar als je het daar vanaf gaat laten hangen kunnen zwervers zonder nabestaanden ook entlöst worden.
Ja, dat kan. Ik wilde er alleen maar op wijzen dat je criterium imo niet helemaal klopt.
  woensdag 6 juli 2005 @ 21:30:38 #76
49894 POLL
Pathetisch
pi_28565369
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:57 schreef speknek het volgende:

[..]
Ah! Maar gaat het er niet om dat wij, de rentmeesters van de dieren, dat morele aspect voor de dieren overdenken. Juist omdat dieren dat zelf niet kunnen?
  woensdag 6 juli 2005 @ 21:33:19 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_28565505
Waarom? Als de mogelijkheid tot overdenken het criterium is, dan voldoen dieren niet aan het criterium.
pi_28565621
quote:
alhoewel je wel indianenverhalen hoort dat varkens het vaak aanvoelen en tegenstribbelen.. Misschien is daar meer onderzoek naar nodig
Ik woonde vroeger vlakbij een varkensboerderij, ver weg genoeg om geen last van de stank te hebben, maar niet ver weg genoeg om presies te weten wanneer het slachtdag was, want ze gilde hun longen uit hun lijf vanaf het moment dat de vrachtwagen het terrein op reed....

Grove paniek bij alle varkens....

En geloof me er is geen enkel dier dat gewoon de dood tegemoet loopt, oftewel ze hebben wel degelijk de wil om te leven en de wil om niet dood te gaan.

Dat een dier wil leven bewijst hij elke dag weer....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 6 juli 2005 @ 21:37:41 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_28565716
Schijnt dat schapen heel gewillig hun hoofd op de slachtbank leggen.

Maar Lupa had het al duidelijker verwoord. Ze schieten inderdaad in de stress bij lijfsbehoud. Maar dat is waarschijnlijk instinctmatig.
pi_28565841
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:37 schreef speknek het volgende:
Alleen als er niet net daarvoor een ander schaap geslacht is. Dat is wat ze kunnen ruiken geloof ik.
  woensdag 6 juli 2005 @ 21:45:11 #81
49894 POLL
Pathetisch
pi_28566053
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:33 schreef speknek het volgende:
Waarom? Als de mogelijkheid tot overdenken het criterium is, dan voldoen dieren niet aan het criterium.
Is dat het criterium? Wij, de handelaren, weten dat het erger is om een beest te doden dan te verkrachten. Maar omdat een dier dat niet weet, is het minder immoreel om het te doden dan te verkrachten?

Dat schijnt wel een heel ander licht op de vraag hoe we met kinderen, zwakbegaafden, dementen en coma-patiënten om moeten gaan. Zullen we het strafrecht voor moordenaars van deze groep maar aanpassen?
pi_28566103
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:45 schreef POLL het volgende:
Dat schijnt wel een heel ander licht op de vraag hoe we met kinderen, zwakbegaafden, dementen en coma-patiënten om moeten gaan. Zullen we het strafrecht voor moordenaars van deze groep maar aanpassen?
Dat zou de gemeenschap veel geld schelen.
  woensdag 6 juli 2005 @ 21:47:18 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_28566162
Kan ik rationeel gezien niet afkeuren, nee.
Alhoewel ze dan ook geen nabestaanden moeten hebben.
pi_28566358
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:37 schreef speknek het volgende:

Maar Lupa had het al duidelijker verwoord. Ze schieten inderdaad in de stress bij lijfsbehoud. Maar dat is waarschijnlijk instinctmatig.
Is dat bij ons niet zo dan????

Heel serieus he, ik werk al heel lang met dieren en heb vele verschillende soorten meegemaakt.
Wat ik heb geleerd is dat de dieren alle emotie's kennen die wij kennen, dat ieder dier zijn eigen individu is, net als wij....

Het ligt er een beetje aan of het dier sociaal gedrag kent(dus of als jong, of helemaal), de dieren die geen sociaal gedrag kennen(alleen geboren worden) is het veel moeilijker om dit bij vast te stellen.

Neem bv een hond, ik heb honden zien rouwen om hun overleden eigenaar en heftig ook, sterker nog, ik heb 1 hond eraan dood zien gaan, een dier dat zeer bewust stopte met vreten en alleen nog maar stil lag, op geen enkele manier kregen wij hem weer op het pad...
Ik ben nog geen enkele hond tegen gekomen die presies hetzelfde was als een andere hond.

Ze hebben allemaal andere karakters, net als mensen....

We verschillen echt niet zoveel van elkaar, de mens heeft een taal wordt er dan gezegd, tja, dat heeft een hond ook, alles dan anders...
De mens kan dingen bouwen wordt er dan gezegd, tja, termieten bouwen ook een airco in hun hol die op een graad na nauwkeurig is...
De mens herrinert zich bepaalde dingen wordt er dan gezegd, tja, niet zo goed als een olifant die je nog herkent na 40 jaar terwijl je toen nog een ukkepuk was en nu niet meer....

Enz enz enz enz.....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 6 juli 2005 @ 22:01:16 #85
8369 speknek
Another day another slay
pi_28566854
Ik vind emoties bij dieren heel lastig om te onderscheiden, omdat in principe alles projectie is, en dat maar in zoverre kan. Sowieso hebben dieren weinig keuzemogelijkheden.
pi_28567059
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:51 schreef erodome het volgende:

[..]
Heb jij weleens seks met dieren gehad, erodome?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_28567154
Basis emotie's zoals angst, blijdschap, woede enz kan je aflezen aan lichaamstaal, aan gedrag, daarvoor is projectie niet nodig.

In het geval van de rouwende hond kan je het projectie noemen, maar feit blijft dat het een oergezond beest was dat eerst 4 dagen bij het overleden baasje heeft gelegen(liggen waken) en die daarna zichzelf gewoon heeft laten wegteren, iets wat enorm tegen alle vormen van instinct ingaat, overlevingsdrang.

Dat beest is medisch binnenste buiten gekeerd en mankeerde echt niets, alleen maar tussen zijn eigen oren, iets waarvan we zeggen dat het menselijk is en dat dieren dat niet hebben aangezien die alleen werken op instinct.
pi_28567211
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:05 schreef sizzler het volgende:

[..]

Heb jij weleens seks met dieren gehad, erodome?
Nope, daar ben ik zwaar tegen.....

Ik vind dat seks iets is tussen mensen die beide met hun volle verstand kunnen beslissen, dus geen kids, geestelijk gehandicapten en dieren....
pi_28567267
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Nope, daar ben ik zwaar tegen.....

Ik vind dat seks iets is tussen mensen die beide met hun volle verstand kunnen beslissen, dus geen kids, geestelijk gehandicapten en dieren....
Dus dieren zouden geen seks met elkaar mogen hebben?
pi_28567388
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:08 schreef erodome het volgende:
En een hond die vrijwillig op een vrouw springt bijvoorbeeld?
pi_28567498
Pfffffffffff zeg, laat maar, ik dacht even dat je normaal deed, sorry dat ik zo naief ben, het was dus gewoon weer een overgebleven sneer vanuit dat paardenneuk topic wat ik toen open heb laten staan.

Het wordt zolangzamerhand nogal zielig weet je, beetje erg oud nieuws en nergens op gebasseerd.

Kortom, wat zielige figuren die boos waren dat er een serieuze discussie over seks met dieren was en die toen maar heel triest de roddel hebben verspreid dat ik het met paarden doe, hoe in triest zeker als je als mod mee gaat zitten doen sizzler...

Ga ergens anders spelen sizzler, ik ben dat gezeik echt beu....
pi_28567622
Sizzler heeft toch niets vreemds gezegd...?
pi_28567623
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

En een hond die vrijwillig op een vrouw springt bijvoorbeeld?
Doen ze dat dan behalve om dominantie te tonen, ik ben nog geen hond tegengekomen die dat uit zichzelf deed hoor....
Wel het rijden tegen mensen aan, maar dat is geen lust, dat is pure dominantie....
Misschien dat het van daar uit naar seks kan gaan als je helemaal in de goede houding gaat zitten en helpt, maar nee, vanuit zichzelf, ik ben het nog nooit tegengekomen en ik werk al vanaf mijn 11de met honden....

Ik weet wel hoe ze het doen voor seks(bedrijf waar ik sm films enzo heb gemaakt maakte ook dierenseks films) en daar komt toch echt wel het een en ander aan overhalen en helpen aan te pas hoor.
pi_28567666
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Sizzler heeft toch niets vreemds gezegd...?
Ik weet waar het over gaat, eerst de vraag van seks met dieren, nu dit stomme iets weer waarvan hij zelf ook wel begrijpt dat ik vanuit mezelf redeneer...
pi_28567668
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:15 schreef erodome het volgende:
Pfffffffffff zeg, laat maar, ik dacht even dat je normaal deed, sorry dat ik zo naief ben, het was dus gewoon weer een overgebleven sneer vanuit dat paardenneuk topic wat ik toen open heb laten staan.
Bedoel je nu dat je open staat voor paardenseks? ?
↑ ↑ ↓ ← → A B Select
pi_28567687
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:18 schreef UpUpDownLeftRightABSelect het volgende:

[..]

Bedoel je nu dat je open staat voor paardenseks? ?
Nope, wel als mod zijnde voor een discussie over dat onderwerp toen...
pi_28567708
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:17 schreef erodome het volgende:
Doen ze dat dan behalve om dominantie te tonen, ik ben nog geen hond tegengekomen die dat uit zichzelf deed hoor....
Wel het rijden tegen mensen aan, maar dat is geen lust, dat is pure dominantie....
Misschien dat het van daar uit naar seks kan gaan als je helemaal in de goede houding gaat zitten en helpt, maar nee, vanuit zichzelf, ik ben het nog nooit tegengekomen en ik werk al vanaf mijn 11de met honden....

Ik weet wel hoe ze het doen voor seks(bedrijf waar ik sm films enzo heb gemaakt maakte ook dierenseks films) en daar komt toch echt wel het een en ander aan overhalen en helpen aan te pas hoor.
Als ik die filmpjes bekijk (en nee, dat doe ik niet regelmatig, maar ik heb wel eens wat van dat materiaal gezien), ziet dat er toch behoorlijk vrijwillig uit. Maar een reu dwingen om te dekken gaat niet lijkt mij, dus uiteindelijk zal 'ie het uit eigen vrije wil moeten doen.

En dat filmpje van een vrouw die een paard pijpt? Dat paard heeft overduidelijk plezier. Keur je dat af, moreel gezien?
pi_28567721
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Nope, wel als mod zijnde voor een discussie over dat onderwerp toen...
Je staat wel open voor paardenseks als mod zijnde voor een discussie over dat onderwerp toen?
↑ ↑ ↓ ← → A B Select
pi_28567985
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:19 schreef UpUpDownLeftRightABSelect het volgende:
Je staat wel open voor paardenseks als mod zijnde voor een discussie over dat onderwerp toen?
Hou 'es ff op te zeiken. Ze wilde de ruimte geven om daar een serieuze discussie ovcer te voeren. Maar door mensen als jou worden dat soort dingen onmogelijk gemaakt.
pi_28568039
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Hou 'es ff op te zeiken. Ze wilde de ruimte geven om daar een serieuze discussie ovcer te voeren. Maar door mensen als jou worden dat soort dingen onmogelijk gemaakt.
Ik vraag alleen om wat duidelijkheid.
↑ ↑ ↓ ← → A B Select
pi_28568055
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:15 schreef erodome het volgende:

Het wordt zolangzamerhand nogal zielig weet je, beetje erg oud nieuws en nergens op gebasseerd.

Kortom, wat zielige figuren die boos waren dat er een serieuze discussie over seks met dieren was en die toen maar heel triest de roddel hebben verspreid dat ik het met paarden doe, hoe in triest zeker als je als mod mee gaat zitten doen sizzler...

Ga ergens anders spelen sizzler, ik ben dat gezeik echt beu....
Echt, waar de fuck heb je het over?????

Welk paardenneuk topic?

Volgens mij haal je me nu in de war met iemand anders.....Ik heb echt nog nooit over jou geroddeld. Dat is sowieso mijn stijl niet. Ik zou het recht in je gezicht zeggen, ALS ik al iets heb gezegd.
pi_28568654
Het is immoreel, omdat het door de menselijke moraal verworpen wordt. Is erg kort door de bocht, maar daar komt het op neer. Een hele serie culturele ontwikkelingen heeft er voor gezorgd dat "de mens" sex met dieren afkeurt en het slachten van dieren voor eten niet. Dan kom je bij de vraag of onze moraal wel klopt, maar dat is weer een heel andere discussie.
pi_28568894
'De mens' keurt het af? Er bestaat zoiets als een universele menselijke moraal? Ik keur het niet af, anderen in dit topic keuren het niet af, dus waar slaat jouw verhaal op?
  woensdag 6 juli 2005 @ 22:45:09 #104
8369 speknek
Another day another slay
pi_28568942
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:39 schreef tomkr het volgende:
Het is immoreel, omdat het door de menselijke moraal verworpen wordt. Is erg kort door de bocht, maar daar komt het op neer. Een hele serie culturele ontwikkelingen heeft er voor gezorgd dat "de mens" sex met dieren afkeurt en het slachten van dieren voor eten niet. Dan kom je bij de vraag of onze moraal wel klopt, maar dat is weer een heel andere discussie.
Yep, daar zat ik ook al aan te denken. Heel cru en weinig verheffend, maar het lijkt me wel het enige correcte.

Uiteindelijk is elke discussie over moraal toch onzinnig.
  woensdag 6 juli 2005 @ 22:46:32 #105
8369 speknek
Another day another slay
pi_28569010
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
'De mens' keurt het af? Er bestaat zoiets als een universele menselijke moraal? Ik keur het niet af, anderen in dit topic keuren het niet af, dus waar slaat jouw verhaal op?
De gemeenschappelijke moraal. Democratisch gezien.
pi_28569086
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:46 schreef speknek het volgende:
De gemeenschappelijke moraal. Democratisch gezien.
Tja... Uiteindelijk is moraal puur persoonlijk en is dus idd elke discussie erover zinloos.
  woensdag 6 juli 2005 @ 22:50:24 #107
8369 speknek
Another day another slay
pi_28569208
Nouja laat ik dat bijschaven: moraal is gedeeltelijk nurture, door erover te discussieren kun je je moraal bijstellen. Dus een discussie over moraal is niet zinloos, daar het moraal kan veranderen. De justification (kan nu even het woord niet vinden) van moraal is zinloos.
pi_28569311
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:50 schreef speknek het volgende:
Nouja laat ik dat bijschaven: moraal is gedeeltelijk nurture, door erover te discussieren kun je je moraal bijstellen. Dus een discussie over moraal is niet zinloos, daar het moraal kan veranderen. De justification (kan nu even het woord niet vinden) van moraal is zinloos.
Eensch.
pi_28569399
Dat is helemaal waar. Je zou met evenveel recht kunnen zeggen "Het is wel moreel want de moraal keurt het goed." Hoewel ik het niet echt kan onderbouwen, is er "één" moraal waar men zich in grote lijnen toch wel aan houdt. En elke vraag "Is dit immoreel?" is op te lossen door de kwestie aan deze moraal te toetsen. En ja, iedereen heeft ook een persoonlijke moraal, dus iedereen kan zijn eigen antwoord geven en in dat geval is discussie inderdaad zinloos.
Misschien is de vraag "Is dierensex ethisch te verantwoorden" wel interessanter.
  woensdag 6 juli 2005 @ 22:53:25 #110
8369 speknek
Another day another slay
pi_28569400
We make a pretty good team .
pi_28569709
Alleen typ ik langzamer.
pi_28570779
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:53 schreef tomkr het volgende:
.........
Misschien is de vraag "Is dierensex ethisch te verantwoorden" wel interessanter.
Of de vraag of dierensex gezondheidsrisico's met zich mee brengt. Dat is ook één van de argumenten tegen transplantaties van dierenorganen in mensen (hart van een varken in een mens transplanteren). Je neemt het risico nieuwe virussen te introduceren in de menselijke soort.
pi_28574092
Lijkt me dus wel dat het immoreel is. Het is simpelweg niet geaccepteerd in onze samenleving.
De vraag zou inderdaad moeten zijn of het ethisch verantwoord is omdat de ethiek zich bezighoudt met wat goed en kwaad is.

Maar even de echte vraag: Ik vind het wel kunnen. We hebben als maatschappij ervoor gekozen om dieren te gebruiken. Ook voor zaken die we eigenlijk niet nodig hebben. Maar het pijn doen van dieren is een grens. Ik denk dat seks met dieren mogelijk is zonder pijn voor het lijdend voorwerp. Dan moeten die beesten natuurlijk niet stelselmatig uitgewoond worden maar op zich kan het geen kwaad denk ik.
Begrijp me niet verkeerd, ik zou iemand die hier wel van houdt zonder meer veroordelen, maar dan alleen omdat het zwaar ranzig is .
Voor mij is seks iets tussen twee wilsbekwamen. Dieren zijn dat uiteraard niet.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  donderdag 7 juli 2005 @ 08:29:37 #114
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28578451
De meeste dieren vinden sex ook een prettige bezigheid, en het interesseert dieren veel minder dan mensen met wie ze het doen. De vraag is dus al of een dier er uberhaupt last van zou hebben.
  donderdag 7 juli 2005 @ 08:30:46 #115
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_28578459
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 08:29 schreef Alicey het volgende:

De vraag is dus al of een dier er uberhaupt last van zou hebben.
Dat ligt eraan hoe groot hij is.
pi_28578480
Een kip zal er idd meer last van hebben dan een koe.
  donderdag 7 juli 2005 @ 08:34:20 #117
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28578497
Er wordt hier overigens puur van uitgegaan dat een mannelijke mens het doet met een vrouwelijk dier begrijp ik.
pi_28578502
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 08:34 schreef Alicey het volgende:
Er wordt hier overigens puur van uitgegaan dat een mannelijke mens het doet met een vrouwelijk dier begrijp ik.
Andersom is er doorgaans sowieso weinig bezwaar, omdat het intitiatief dan tenminste gedeeltelijk vanuit het dier moet komen. Als we spreken van echte penetratie. Maar ook kuttelikkertjes doen hun werk met plezier.
  donderdag 7 juli 2005 @ 08:35:22 #119
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_28578503
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 08:34 schreef Alicey het volgende:

Ja, of heb jij plannen?
pi_28578513
De zus van een goede vriendin had een hele grote hond. Die had op een gegeven moment iets aan zijn penis; een soort uitslag ofzo. Ze moest daar toen elke dag zalf op smeren en die zalf moest worden ingemasseerd. Die hond vond het hélemaal niet erg. Hij kwam zelfs een keer klaar.
  donderdag 7 juli 2005 @ 08:47:37 #121
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28578627
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 08:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De zus van een goede vriendin had een hele grote hond. Die had op een gegeven moment iets aan zijn penis; een soort uitslag ofzo. Ze moest daar toen elke dag zalf op smeren en die zalf moest worden ingemasseerd. Die hond vond het hélemaal niet erg. Hij kwam zelfs een keer klaar.
Lijkt me logisch.
  donderdag 7 juli 2005 @ 08:58:27 #122
37769 erodome
Zweefteef
pi_28578779
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Als ik die filmpjes bekijk (en nee, dat doe ik niet regelmatig, maar ik heb wel eens wat van dat materiaal gezien), ziet dat er toch behoorlijk vrijwillig uit. Maar een reu dwingen om te dekken gaat niet lijkt mij, dus uiteindelijk zal 'ie het uit eigen vrije wil moeten doen.

En dat filmpje van een vrouw die een paard pijpt? Dat paard heeft overduidelijk plezier. Keur je dat af, moreel gezien?
Ja, aangezien er op geen enkele manier toestemming gegeven kan worden en ik het hetzelfde zie als met kinderen, ook die kunnen gewoon meedoen, dat maakt het nog niet ok...

Vele kleine kindjes gaan gewoon ogenschijnlijk vrijwillig mee in misbruik, maar toch is er een vorm van dwang omdat er zo'n groot machtsverschil is, dat heb je ook bij dieren, jij als mens staat altijd in de dominante positie en een dier in een lagere positie en is zo genoodzaakt jou zoveel mogelijk te plezieren/gehoorzamen.

Dus dat vrijwillige aspect vraag ik me ten zeerste af, dat valt niet te controleren dus moet je het niet doen.
Nu wordt ik gewoon niet geil van een dier, maar als iemand dat wel heeft dan moet dat persoon zich echt goed afvragen of hij/zij het welzijn van het dier wel voorop heeft.

Ik geloof best dat er gevallen zijn waar er geen schade van komt hoor, maar ik vind het gewoon niet goed, er liggen teveel vraagtekens over vrijwilligheid en over rangorde(aangezien dekken behalve in vruchtbare periode's bij de meeste diersoorten om dominantie gaat, niet om lust).
  donderdag 7 juli 2005 @ 08:59:43 #123
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28578796
De schade die er van komt bij kinderen, is omdat ze later leren dat het "fout" is. Dieren leren dat niet, en dus is er ook geen schade.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:01:59 #124
37769 erodome
Zweefteef
pi_28578822
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 23:21 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Of de vraag of dierensex gezondheidsrisico's met zich mee brengt. Dat is ook één van de argumenten tegen transplantaties van dierenorganen in mensen (hart van een varken in een mens transplanteren). Je neemt het risico nieuwe virussen te introduceren in de menselijke soort.
Dat het gezondheidsrisiko's met zich meebrengt is zeker, ik heb ooit eens een engels stuk gelezen over een vrouw die een relatie met haar hod had(zo zag ze het zelf, als een volwaardige relatie), ze beschreef hierin een beetje hoe je dat netjes zou moeten aanpakken zodat je zeker bent dat het dier er geen last van heeft iig, vanuit haar isie dat het dier het zelf wilde.
Maar ze beschreef daar ook in dat je voorzorgsmaatregelen moet nemen omdat de zooi van een hond de boel daar beneden aardig in de war schopt en je daar vieze infectie's van kan krijgen.

Opzich zegt dat al heel veel, dat mens en hond iig niet voor elkaar gemaakt zijn op dat gebied.
pi_28578862
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 08:47 schreef Alicey het volgende:
Lijkt me logisch.
Het is ook wel logisch, maar zij vond het niet zo leuk en haar zus lag in een deuk.
pi_28578871
Erodome, een dier kan ook geen toestemming geven om te worden geslacht, gehouden als huisdier, gebruikt als rijdier etc. etc. Wat is het verschil?
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:09:00 #127
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28578924
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Het is ook wel logisch, maar zij vond het niet zo leuk en haar zus lag in een deuk.
Ik zie het helemaal voor me.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:09:36 #128
37769 erodome
Zweefteef
pi_28578937
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 08:59 schreef Alicey het volgende:
De schade die er van komt bij kinderen, is omdat ze later leren dat het "fout" is. Dieren leren dat niet, en dus is er ook geen schade.
En dat is dus een onbekende factor, dat weten we gewoon niet....

Ik weet wel dat de verhalen die ik gehoort heb die vanuit die animalseks films kwamen niet helemaal fris waren en dan was dat bedrijf nog zo dat ze geen dwang wilde zien, aangezien het 1 keer daarmee mis gegaan is(vrouw wilde film met hond, likken, hond wilde niet likken, vrouw dwingt kop naar vagina, hond zegt HAP, auuuwwww ).
Sinds dat moment deden ze het liever door wat op de doos van de vrouw te smeren wat de hond lekker vind, nou ja, daar zal hij weinig schade van oplopen.

De filmpjes die ik heb gezien zie ik lichaamstaal die me niet aanstaat, laag gedragen staarten, vaak tegen het lichaam aan(wat toch een zekere angst weergeeft), ik zie oren die niet attend staan, maar deemoedig tegen het hoofd aan liggen, ik zie ogen die rollen, oogwit te zien, wat onzekerheid, een zekere angst weergeeft.
De rug die een beetje bol getrokken wordt geeft ook al spanningen aan, negatieve spanningen.

Oftewel de lichaamstaal spreekt over wat anders dan totale vrijwilligheid en er helemaal ok mee zijn.

Dat maakt dat ik echt nee zeg ertegen, mensen kunnen zeggen wat ze willen, maar tot nu toe(ik heb maar een stuk of 5 filmpjes gezien he) heb ik nog niets gezien waarvan ik zeg die hond is er echt ok mee(en dan heb ik het over de combo reu/vrouw, de combi man/teef vindt ik echt walgelijk en volgens mij kan dat niet zonder pijn, igg niet buiten de loopsheid om).
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:10:17 #129
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28578948
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:01 schreef erodome het volgende:

Opzich zegt dat al heel veel, dat mens en hond iig niet voor elkaar gemaakt zijn op dat gebied.
Dat lijkt me op zich vrij duidelijk. Dat geldt echter net zo goed voor homoseksualiteit, en eigenlijk de hele leefwijze van de mens. De mens leeft sowieso op een manier waar de mens niet voor gemaakt is..
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:12:22 #130
37769 erodome
Zweefteef
pi_28578983
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Erodome, een dier kan ook geen toestemming geven om te worden geslacht, gehouden als huisdier, gebruikt als rijdier etc. etc. Wat is het verschil?
Lichaamstaal......

Of een dier er zichtbaar plezier in heeft, als je een paard als rijdier gebruikt en je ziet dt het paard het niet ok vindt dan moet je het niet doen(lukt meestal ook niet dan ), maar heeft hij er wel zichtbaar plezier in dan kan het.

Slachten, tja, vlees is een belangerijke vorm van voedselvoorziening, dat si toch net weer anders als dingen alleen voor plezier, maar daarin vind ik ook dat het zo netjes mogelijk moet gebeuren, het leven en de dood.

Uiteindelijk is er misschien wel geen verschil, ware het niet dat ik nog geen lichaamstaal heb gezien waar ik blij van wordt als het om seks met dieren gaat.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:13:25 #131
37769 erodome
Zweefteef
pi_28579000
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat lijkt me op zich vrij duidelijk. Dat geldt echter net zo goed voor homoseksualiteit, en eigenlijk de hele leefwijze van de mens. De mens leeft sowieso op een manier waar de mens niet voor gemaakt is..
Dat is waar, maar het gaat mij om het dier, die wel op de natuurlijke manier probeert te leven
pi_28579001
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:12 schreef erodome het volgende:
Uiteindelijk is er misschien wel geen verschil, ware het niet dat ik nog geen lichaamstaal heb gezien waar ik blij van wordt als het om seks met dieren gaat.
Bij het gepijpte paard zag ik lichaamstaal die overduidelijk te kennen gaf dat hij het erg leuk vond.

Alleen vraag ik me af wat die vrouw daar aan vindt...
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:13:28 #133
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28579003
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:09 schreef erodome het volgende:

[..]

En dat is dus een onbekende factor, dat weten we gewoon niet....
Het is iets dat we uit gedrag kunnen opmaken, en het gedrag wijst er niet op dat dieren er schade van ondervinden.
quote:
Ik weet wel dat de verhalen die ik gehoort heb die vanuit die animalseks films kwamen niet helemaal fris waren en dan was dat bedrijf nog zo dat ze geen dwang wilde zien, aangezien het 1 keer daarmee mis gegaan is(vrouw wilde film met hond, likken, hond wilde niet likken, vrouw dwingt kop naar vagina, hond zegt HAP, auuuwwww ).
Dat kun je verwachten wanneer je dieren gaat dwingen.
quote:
Sinds dat moment deden ze het liever door wat op de doos van de vrouw te smeren wat de hond lekker vind, nou ja, daar zal hij weinig schade van oplopen.
Die hond heeft in dat geval niet eens een idee wat-ie feitelijk doet.. En as-ie dat wel had zou het hem nog niet interesseren.
quote:
De filmpjes die ik heb gezien zie ik lichaamstaal die me niet aanstaat, laag gedragen staarten, vaak tegen het lichaam aan(wat toch een zekere angst weergeeft), ik zie oren die niet attend staan, maar deemoedig tegen het hoofd aan liggen, ik zie ogen die rollen, oogwit te zien, wat onzekerheid, een zekere angst weergeeft.
De rug die een beetje bol getrokken wordt geeft ook al spanningen aan, negatieve spanningen.
Je hebt het hier over films, waarbij honden dus waarschijnlijk ook een flinke prestatiedruk ervaren. Want een pornofilm maken is nou eenmaal iets heel anders dan ongedwongen sex in je eigen bed hebben.
quote:
Oftewel de lichaamstaal spreekt over wat anders dan totale vrijwilligheid en er helemaal ok mee zijn.
Het is echter een andere situatie.
quote:
Dat maakt dat ik echt nee zeg ertegen, mensen kunnen zeggen wat ze willen, maar tot nu toe(ik heb maar een stuk of 5 filmpjes gezien he) heb ik nog niets gezien waarvan ik zeg die hond is er echt ok mee(en dan heb ik het over de combo reu/vrouw, de combi man/teef vindt ik echt walgelijk en volgens mij kan dat niet zonder pijn, igg niet buiten de loopsheid om).
Het hangt er denk ik ook van af wat voor ras het is.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:14:07 #134
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28579009
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is waar, maar het gaat mij om het dier, die wel op de natuurlijke manier probeert te leven
Een dier probeert niets, een dier leeft gewoon.
pi_28579018
Overigens schijnen dolfijnen initiatief te nemen tot seks met mensen.

Google: dolphin sex.

Edit: dit is ook weer niet best voor mijn rep.
pi_28579031
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:13 schreef Alicey het volgende:
Het hangt er denk ik ook van af wat voor ras het is.
Met een Duitse Dog mag het wel, met een Chihuahua niet.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:16:44 #137
37769 erodome
Zweefteef
pi_28579058
Nope dat denk ik niet, de vagina van een teef is gewoon in rust buiten de loopsheid om, pas als ze loops wordt zwelt de boel op en is er ruimte voor penetratie, dat geld ook voor de reuze rassen...

Maar nee hoor, die films werden heel relaxed geschoten, juist omdat het om dieren ging, daar werd alle tijd voor genomen en volgens hun baasjes ging het perfect, die zagen er niets aan wat ze niet konden, oftewel hetzelfde als thuis.
Ik weet dus dat de mensen van die filmpjes erg blij waren met het resultaat, omdat ze dat zelf waarheidsgetrouw vonden, maar ik werd er echt niet blij van wat ik zag, lichaamstaal spreekt boekdelen.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:17:34 #138
37769 erodome
Zweefteef
pi_28579072
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een dier probeert niets, een dier leeft gewoon.
Ook al een aanname, denk erom, dieren hebben een breder scala aan emotie en een diepere denkwereld als de meeste mensen denken...
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:18:14 #139
37769 erodome
Zweefteef
pi_28579088
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Bij het gepijpte paard zag ik lichaamstaal die overduidelijk te kennen gaf dat hij het erg leuk vond.

Alleen vraag ik me af wat die vrouw daar aan vindt...
Tja, misschien, ben niet zo thuis in paarden, maar dan zit je nogsteeds met het machtsverschil...
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:18:34 #140
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28579100
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Ook al een aanname, denk erom, dieren hebben een breder scala aan emotie en een diepere denkwereld als de meeste mensen denken...
Waarop baseer je dat?
pi_28579108
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:17 schreef erodome het volgende:
Da's een onbewijsbare stelling.

Als je zo denkt, vraag ik me trouwens af waarom je wel vlees eet.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:19:16 #142
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28579114
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja, misschien, ben niet zo thuis in paarden, maar dan zit je nogsteeds met het machtsverschil...
Bij dieren is dat overigens bij sex gebruikelijk. Hoe dieren onderling sex hebben heeft veel weg van verkrachting.
pi_28579119
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:18 schreef erodome het volgende:
Machtsverschil? Eén trap en die vrouw is dood ja.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:29:53 #144
66825 Reya
Fier Wallon
pi_28579352
Bij de vraag of dierenseks immoreel iset je eerst een moraal definieren. In feite kun je nooit spreken van immoreel, omdat een moraal puur persoonsgbonden is.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:37:04 #145
37769 erodome
Zweefteef
pi_28579515
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

Bij dieren is dat overigens bij sex gebruikelijk. Hoe dieren onderling sex hebben heeft veel weg van verkrachting.
Grove nonses!!!!!!!!!!

Op de tasmaande duivel na dan, verder gaat er een heel scala een gedrag(baltsen) aan vooraf voordat een mannelijk dier mag dekken, dat gaat altijd vrijwillig...
Als het vrouwtje niet wil dan gebeurt er gewoon niets.

De verkrachtingen die plaats vinden in de natuur zijn dominantie, rangorde geknok, dat zie je ook bij de mens terug, vele verkrachters verkrachten niet vanut lust, maar macht...
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:37:27 #146
37769 erodome
Zweefteef
pi_28579527
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarop baseer je dat?
Een leven lang werken met dieren.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:38:39 #147
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28579544
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Grove nonses!!!!!!!!!!

Op de tasmaande duivel na dan, verder gaat er een heel scala een gedrag(baltsen) aan vooraf voordat een mannelijk dier mag dekken, dat gaat altijd vrijwillig...
Als het vrouwtje niet wil dan gebeurt er gewoon niets.

De verkrachtingen die plaats vinden in de natuur zijn dominantie, rangorde geknok, dat zie je ook bij de mens terug, vele verkrachters verkrachten niet vanut lust, maar macht...
Er van uitgaande dat dit juist is. Als een vrouwtje aangeeft dat het gedekt wil worden door een mens, is het dan moreel?
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:38:41 #148
37769 erodome
Zweefteef
pi_28579547
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Machtsverschil? Eén trap en die vrouw is dood ja.
Bullshit, zo werkt het niet, dominatie gaat niet over lichamelijke kracht.
Als het paard in een dominante positie was dan kon je er niets mee namelijk, zelfde met een hond, die is ook gevaarlijk als hij in een dominante positie staat.

Dominantie gaat om geestelijk overwicht, niet om lichamelijke kracht.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:39:23 #149
37769 erodome
Zweefteef
pi_28579565
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:38 schreef Alicey het volgende:

[..]

Er van uitgaande dat dit juist is. Als een vrouwtje aangeeft dat het gedekt wil worden door een mens, is het dan moreel?
Dan zou je het als moreel kunnen zien ja, ware het niet dat het me echt bar sterk lijkt dat dit gebeurt.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:39:52 #150
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28579572
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Een leven lang werken met dieren.
Hoe komt de denkwereld van een dier tot uiting?
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:40:19 #151
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28579584
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan zou je het als moreel kunnen zien ja, ware het niet dat het me echt bar sterk lijkt dat dit gebeurt.
Het verbaast me dat je in een "heel leven werken met dieren" dit nog nooit hebt waargenomen.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:41:57 #152
37769 erodome
Zweefteef
pi_28579621
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Da's een onbewijsbare stelling.

Als je zo denkt, vraag ik me trouwens af waarom je wel vlees eet.
Wat is er onnatuurlijk aan vlees eten???
Ik ben een mens, een omnivoor, ik ben gebouwd op een dieet waar ook vlees in zit.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:42:59 #153
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28579642
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ben een mens, een omnivoor, ik ben gebouwd op een dieet waar ook vlees in zit.
Waarvoor dus dieren, die volgens jouw woorden een veel diepere emotionele en denkwereld hebben dan algemeen wordt gedacht, op een bijzonder brute wijze worden misbruikt in de vleesindustrie.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:44:12 #154
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28579664
En om nog even door te gaan hier op : Wat denk je dat meer schade aan een dier aanricht?

A. Een beetje sex met mensen
B. In een kleine leefruimte worden volgestouwd met chemicalien, en zonder ooit rondgelopen te hebben op een brute manier te worden geslacht
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:45:31 #155
37769 erodome
Zweefteef
pi_28579689
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:40 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het verbaast me dat je in een "heel leven werken met dieren" dit nog nooit hebt waargenomen.
Tja wel met katten, die bieden zich aan iedereen aan die perongelijk hun achterzijde aanraakt als ze krols zijn, maar dat vind ik niet echt verantwoord aangezien ze een beetje klein zijn en met de grotee katachtige kan ik het je niet aanraden

Je ziet het wel dan, maar of ze een echte dekking toe zouden laten is de vraag weer, bij vele soorten zal je dan eerst hun balts moeten doorlopen, misschien dat je dan een kans maakt.

Je hebt gelijk dat dat wel gebeurt, maar ik blijf het misbruik vinden...

Laten we het op een andere boeg gooien...
Een geestelijk gehandicapte biedt zichzelf aan aan een gezond persoon, is het dan ok dat dat gezonde persoon er zo even opkruipt?
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:45:44 #156
66825 Reya
Fier Wallon
pi_28579698
quote:

[..]

Maar als de mens behoefte heeft aan seks met dieren, is dat dan ook onnatuurlijk?

Nb: of vlees wel echt in het dieet van de mens past, wordt betwijfeld. We hebben niet de sterke maag en gladde darmen van een carnivoor. Inderdaad, we kunnen vlees eten, maar alleen nadat we het bereid hebben, terwijl carni- en omnivoren normaal vlees rauw kunnen eten.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:46:14 #157
37769 erodome
Zweefteef
pi_28579708
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:42 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarvoor dus dieren, die volgens jouw woorden een veel diepere emotionele en denkwereld hebben dan algemeen wordt gedacht, op een bijzonder brute wijze worden misbruikt in de vleesindustrie.
Waar ik dan ook zwaar tegen ben en met liefde meer betaal voor een betere behandeling en een uitbreiding daarvan in de toekomst.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:46:54 #158
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28579719
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:45 schreef erodome het volgende:

Laten we het op een andere boeg gooien...
Een geestelijk gehandicapte biedt zichzelf aan aan een gezond persoon, is het dan ok dat dat gezonde persoon er zo even opkruipt?
Misschien wel. Een gehandicapte zou dus gedwongen celibatair moeten leven als ik jou goed begrijp?
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:47:27 #159
37769 erodome
Zweefteef
pi_28579726
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:44 schreef Alicey het volgende:
En om nog even door te gaan hier op : Wat denk je dat meer schade aan een dier aanricht?

A. Een beetje sex met mensen
B. In een kleine leefruimte worden volgestouwd met chemicalien, en zonder ooit rondgelopen te hebben op een brute manier te worden geslacht
Dat is hetzelfde als zeggen wat is erger, als iemand zomaar even je been eraf hakt of als iemand allebei je benen eraf hakt.

Beide is klote, beide wil je niet hebbemn, het ene slechte maakt het andere nog niet goed.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:47:35 #160
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28579730
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:45 schreef Reya het volgende:

[..]

Maar als de mens behoefte heeft aan seks met dieren, is dat dan ook onnatuurlijk?

Nb: of vlees wel echt in het dieet van de mens past, wordt betwijfeld. We hebben niet de sterke maag en gladde darmen van een carnivoor. Inderdaad, we kunnen vlees eten, maar alleen nadat we het bereid hebben, terwijl carni- en omnivoren normaal vlees rauw kunnen eten.
Bovendien eten we veel meer vlees dan we uberhaupt aan dierlijke producten nodig hebben. Een mens kan ook prima zonder vlees leven, en een echte carnivoor kan dat niet.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:47:56 #161
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28579733
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als zeggen wat is erger, als iemand zomaar even je been eraf hakt of als iemand allebei je benen eraf hakt.

Beide is klote, beide wil je niet hebbemn, het ene slechte maakt het andere nog niet goed.
Als je het beide niet wilt hebben, waarom eet je dan vlees, terwijl je dat helemaal niet nodig hebt?
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:48:48 #162
37769 erodome
Zweefteef
pi_28579750
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Misschien wel. Een gehandicapte zou dus gedwongen celibatair moeten leven als ik jou goed begrijp?
Nope, dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het niet zo logisch is dat iemand bij zijn volle verstand gebruik maakt van een geestelijk gehandicapte, volgens mij valt dat officieel zelfs onder het kopje verkrachting....
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:49:30 #163
66825 Reya
Fier Wallon
pi_28579766
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:47 schreef Alicey het volgende:

[..]

Bovendien eten we veel meer vlees dan we uberhaupt aan dierlijke producten nodig hebben. Een mens kan ook prima zonder vlees leven, en een echte carnivoor kan dat niet.
In ieder geval makkelijk zonder dierlijke vleesproducten, inderdaad
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:50:24 #164
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28579790
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Nope, dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het niet zo logisch is dat iemand bij zijn volle verstand gebruik maakt van een geestelijk gehandicapte, volgens mij valt dat officieel zelfs onder het kopje verkrachting....
Hoezo is dat gebruik maken van? Kennelijk wil die gehandicapte het zo. Wanneer mag je dan wel sex hebben met een gehandicapte volgens jou?
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:50:27 #165
37769 erodome
Zweefteef
pi_28579793
quote:

[..]

Ik eet niet veel vlees, leg wat anderen doen niet op mijn bord neer....
Ik eet 2 tot 3 keer per week vlees, meer niet.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:51:12 #166
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28579807
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:49 schreef Reya het volgende:

[..]

In ieder geval makkelijk zonder dierlijke vleesproducten, inderdaad
Ook wel zonder andere dierlijke middelen hoor, alleen zal het dieet dan wel uitgebalanceerd moeten worden hier en daar.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:51:52 #167
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28579825
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik eet niet veel vlees, leg wat anderen doen niet op mijn bord neer....
Ik eet 2 tot 3 keer per week vlees, meer niet.
Het blijft echter overbodig.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:51:59 #168
37769 erodome
Zweefteef
pi_28579829
quote:

[..]

Als je het beide niet wilt hebben, waarom eet je dan vlees, terwijl je dat helemaal niet nodig hebt?
Het is zo stom om hiermee te komen als het over dierenseks gaat, laat dingen nu eens op zichzelf staan, het ene slechte maakt het andere niet goed, klaar uit....

Ik zeg alleen wat ik heb gezien en dat die lichaamstaal me niet blij maakt, dat die verteld dat het dier echt geen lol heeft, als je daar nou eens op in zou gaan he...
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:52:47 #169
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28579850
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is zo stom om hiermee te komen als het over dierenseks gaat, laat dingen nu eens op zichzelf staan, het ene slechte maakt het andere niet goed, klaar uit....

Ik zeg alleen wat ik heb gezien en dat die lichaamstaal me niet blij maakt, dat die verteld dat het dier echt geen lol heeft, als je daar nou eens op in zou gaan he...
Daar is op ingegaan. Onder anderen met voorbeelden dat er genoeg situaties bekend zijn waar de dieren de grootste lol (b)leken te hebben.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:54:41 #170
37769 erodome
Zweefteef
pi_28579891
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:51 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ook wel zonder andere dierlijke middelen hoor, alleen zal het dieet dan wel uitgebalanceerd moeten worden hier en daar.
Moet je het aanpassen met extra aanvullingen ja, weet dat je bv een kind in de groei niet zomaar even zonder dierlijke producten kan gooien, dan moet je extra bijvoederen op kunstmatige manieren, dat verteld je toch wel wat de natuurlijke situatie is....

We kunnen zonder vlees ja, we kunnen ook zonder groente(eskimo's leven vrijwel zonder groenvoer, zo goed als alleen op vlees), moeten we dan maar alle groente weggooien omdat het kan?
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:56:13 #171
37769 erodome
Zweefteef
pi_28579919
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Daar is op ingegaan. Onder anderen met voorbeelden dat er genoeg situaties bekend zijn waar de dieren de grootste lol (b)leken te hebben.
Ik heb ze nog niet gezien en het feit dat vele dat dus niet hebben zou kunnen vertellen dat het niet ok is, dat er uitzonderingen zijn waar het wel ok gaat doet daar niets aan af.
Zo kan je alles wel goedpraten omdat er gevallen zijn waar het niet mis gaat, zo kan je ook zeggen, ach joh, van 3 hoog vallen is niet zo erg, want ik ken voorbeelden die er alleen met wat butsen vanaf zijn gekomen.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:58:01 #172
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28579955
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Moet je het aanpassen met extra aanvullingen ja
Tuuwk niet, gewoon de juiste plantaardige producten eten.
quote:
, weet dat je bv een kind in de groei niet zomaar even zonder dierlijke producten kan gooien, dan moet je extra bijvoederen op kunstmatige manieren, dat verteld je toch wel wat de natuurlijke situatie is....
Het zal uitgebalanceerd moeten zijn, maar het is niet onmogelijk. En zonder te hoeven uitbalanceren kun je vlees schrappen, en eventueel andere dierlijke producten iets vermeerderen.
quote:
We kunnen zonder vlees ja, we kunnen ook zonder groente(eskimo's leven vrijwel zonder groenvoer, zo goed als alleen op vlees), moeten we dan maar alle groente weggooien omdat het kan?
Een groente ervaart geen leed door de manier zoals wij het produceren. Dieren ervaren heel veel leed door die manier, en ik vind het een beetje met 2 maten meten om dierenseks hard te veroordelen, maar het eten van vlees goed te praten.
  donderdag 7 juli 2005 @ 10:01:46 #173
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28580020
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik heb ze nog niet gezien
Het is dus puur je eigen referentiekader dat ervaringen ontbeert.
quote:
en het feit dat vele dat dus niet hebben zou kunnen vertellen dat het niet ok is, dat er uitzonderingen zijn waar het wel ok gaat doet daar niets aan af.
Het feit dat velen het wel hebben, geeft echter het tegendeel aan. Dit is geen argumenteren, erodome.
quote:
Zo kan je alles wel goedpraten omdat er gevallen zijn waar het niet mis gaat, zo kan je ook zeggen, ach joh, van 3 hoog vallen is niet zo erg, want ik ken voorbeelden die er alleen met wat butsen vanaf zijn gekomen.
Deze vergelijking slaat ook nergens op.

Enkele feiten op een rij:

- Dieren vinden sex (in ieder geval tijdens paringstijd) een prettige activiteit
- Dieren nemen soms zelf het initiatief tot sex met mensen
- De reden dat kinderen slechter worden van sex met volwassenen, is omdat het in onze cultuur niet geaccepteerd is. Dieren kennen geen cultuur.

Dit zijn feiten, die niet slechte gebaseerd zijn op wat ik zelf heb gezien.
  donderdag 7 juli 2005 @ 10:13:02 #174
37769 erodome
Zweefteef
pi_28580265
Nou ja, dan duik jij lekker op je hond, ga je gang, ja sorry hoor, maar wat moet ik hier nu mee...

Bv het feit dat een kind last ondervind alleen door de cultuur, dat is niet bewezen, daar zijn soms aanwijzingen voor bij individuele gevallen.....

Dat dieren seks prettig vinden in hun paartijd is waar, met een soortgenoot, igg met balts vooraf, spreek je jezelf toch wel erg tegen aangezien je op de vorige pagina zei dat seks tussen dieren vaak op een verkrachting neerkomt.

Wat het iniatief betrefd, dat valt wel mee, eerst maar eens zien of ze uit zichzelf blijven staan en de staart enzo opzij doen, een keertje aanbieden is wat anders als gedekt willen worden door.
Een tochtige koe bespringt ook andere koeien en als de boer ervoor gaat staan bespringt ze hem ook, maar als hij zou proberen haar te bevoelen daar(bv om te kijken hoever ze is) dan draait ze toch echt weg en zet ze haar staart tegen zich aan(die moet de boer echt opzij trekken, waar bij een gewillige dekking de koe dat zelf doet).

Ze biedt zich dus aan door te bespringen(een duidelijk teken van ik ben tochtig), maar als hij aanstalten maakt tot dekking(in het hoofd van de koe dan he, de boer kijkt alleen naar het hoe en wat, of de stier/zaad erbij kan) dan blijkt ze toch niet gewillig te zijn, wat zich uit door het staart tegen zich aandrukken(beter gezegd staart niet opzij houden) en het wegdraaien waar ze kan.
  donderdag 7 juli 2005 @ 10:16:30 #175
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28580347
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:13 schreef erodome het volgende:
Nou ja, dan duik jij lekker op je hond, ga je gang, ja sorry hoor, maar wat moet ik hier nu mee...
Met feiten komen die onderschrijven dat het slecht is voor dieren zou een goede eerste stap zijn.
quote:
Bv het feit dat een kind last ondervind alleen door de cultuur, dat is niet bewezen, daar zijn soms aanwijzingen voor bij individuele gevallen.....
Het bewijs ligt er in dat een kind er pas problemen mee krijgt wanneer het zijn sexualiteit ontdekt, en ontdekt hoe de normen zijn op dat gebied. Dat ontstaat er schaamte.
quote:
Dat dieren seks prettig vinden in hun paartijd is waar, met een soortgenoot, igg met balts vooraf, spreek je jezelf toch wel erg tegen aangezien je op de vorige pagina zei dat seks tussen dieren vaak op een verkrachting neerkomt.
Het punt wat je hier hebt is dat ik dit ook vanuit eigen waarneming maak, en niet op basis van feiten.
quote:
Wat het iniatief betrefd, dat valt wel mee, eerst maar eens zien of ze uit zichzelf blijven staan en de staart enzo opzij doen, een keertje aanbieden is wat anders als gedekt willen worden door.
Ik ken toch wel honden die dringend uit mijn buurt gehaald moeten worden, omdat ze anders iets beginnen.
quote:
Een tochtige koe bespringt ook andere koeien en als de boer ervoor gaat staan bespringt ze hem ook, maar als hij zou proberen haar te bevoelen daar(bv om te kijken hoever ze is) dan draait ze toch echt weg en zet ze haar staart tegen zich aan(die moet de boer echt opzij trekken, waar bij een gewillige dekking de koe dat zelf doet).

Ze biedt zich dus aan door te bespringen(een duidelijk teken van ik ben tochtig), maar als hij aanstalten maakt tot dekking(in het hoofd van de koe dan he, de boer kijkt alleen naar het hoe en wat, of de stier/zaad erbij kan) dan blijkt ze toch niet gewillig te zijn, wat zich uit door het staart tegen zich aandrukken(beter gezegd staart niet opzij houden) en het wegdraaien waar ze kan.
Ik heb hier geen ervaring mee, dus ik kan hier niet op ingaan.
  donderdag 7 juli 2005 @ 10:17:00 #176
18219 alien8ed
ignorance is bliss
pi_28580366
quote:
Een goede gelovige heeft geen seks voor het huwelijk.
En om nou met een schaap te trouwen......
(in de letterlijke zin van het woord )
Terwijl een goede gelovige volgens zijn / haar heilige boek naar alle waarschijnlijk boven de dieren staat en zelf ook moet overleven.
Hij heeft hierdoor automatisch het recht dieren te vermoorden.

er zijn ook geloven die dit juist omdraaien en ons gelijk stellen of zelf onder dieren stellen.
Zij zullen dan ook met alle vereiste respect met dieren om gaan en ze niet of zeer beperkt vermoorden. Maar dat respect maakt het ook meteen weer verboden dieren te neuken...
hak hout, haal water
Transhumanist, Piraat
  donderdag 7 juli 2005 @ 10:25:04 #177
37769 erodome
Zweefteef
pi_28580580
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:16 schreef Alicey het volgende:

[..]

Met feiten komen die onderschrijven dat het slecht is voor dieren zou een goede eerste stap zijn.
[..]

Het bewijs ligt er in dat een kind er pas problemen mee krijgt wanneer het zijn sexualiteit ontdekt, en ontdekt hoe de normen zijn op dat gebied. Dat ontstaat er schaamte.
[..]

Het punt wat je hier hebt is dat ik dit ook vanuit eigen waarneming maak, en niet op basis van feiten.
[..]

Ik ken toch wel honden die dringend uit mijn buurt gehaald moeten worden, omdat ze anders iets beginnen.
[..]

Ik heb hier geen ervaring mee, dus ik kan hier niet op ingaan.
Die hond die tegen je been op wil rijden is dominant bezig, niet geil pop....
Die hond zegt daarmee ik sta boven jou, dat is iets wat je gelijk moet corrigeren omdat dat uiteindelijk weleens heel beroerd af kan lopen...

Ik zal je een geval vertellen...

Vrouw koopt herder, beest wordt enorm groot en stikkie verwend, beeste heeft zo zijn behoefte denkt mevrouw en ze laat hem rijden tegen vanalles op.

Hij was anderhalf jaar toen hij bij ons op het asiel kwam omdat hij haar gruwelijk gebeten had, tja dat krijg je als je een hond de leiders positie in laat nemen, dan komt er ene moment dat hij het niet pikt als je hem een opdracht geeft en dan grijpt hij en goed ook.

Nu hebben we hem wel weer op het rechte pad gekregen hoor, maar dat is er even niet zo aardig aan toegegaan...

1 stapje verder en deze hond was dood geweest omdat dominantie verward werd met sexuele behoefte en dat daarmee het begin van het einde is ingezet, boven op al het verwennen was dat teveel en zette het de hond in de alpha positie.

We hebben het hier dus niet over daadwerkelijke seks, maar over rijen tegen dingen op.

Kijk naar die hondjes die kussentjes enzo pakken, kijk eens heel erg goed naar die hondjes in hun verdere gedrag, meestal zijn het verschrikkelijke neuroten met een heel scala een probleem gedrag.

Een hond, een reu die in een goed lopend roedel leeft, die zeker is van zijn plaats wat niet de alpha positie is rijd niet tegen je aan, zo simpel is het.
pi_28580751
Nou voorruit dan, ik zal de vraag wel even beantwoorden: Sex met dieren, geestelijk gehandicapten, kinderen, het kan allemaal niet omdat er geen sprake is van geestelijke gelijkwaardigheid. Van het dier, het kind, of de mongool kan niet in redelijkheid worden verwacht dat zij de inhoud en/of de gevolgen van de sexuele daad volledig kunnen begrijpen en hier verantwoordelijk mee om kunnen gaan. No go dus.

Dieren opeten is een ander verhaal, dieren zijn namelijk gemaakt om te eten of opgegeten te worden. Zo simpel is dat. Je moet er alleen wel zo goed mogelijk voor zorgen, dus niet in een klein kuthokje stoppen, of vlees kopen van een beest dat in zo´n kuthokje opgegroeid is. En met zo min mogelijk stress doodmaken.

Klaar.
  donderdag 7 juli 2005 @ 10:32:51 #179
37769 erodome
Zweefteef
pi_28580772
Serieus, het probleem is dat mensen dieren willen vermenselijken en alhoewel ik weet dat dieren ook een heel scala aan emotie's kennen en hun eigen denkwereld hebben weet ik ook dat ze geen mensen zijn en niet zoals mensen in elkaar zitten...

Het rijden van honden wordt heel vaak als sexueel vertaald terwijl dat dus echt een enorme fout is, dan ben je de hond aan het vermenselijken en dat klopt gewoon niet....

Als het om seks met dieren gaat gaat het om mensen die of heel ego zijn en geen bal om het dier geven, of mensen die teveel om hun dier geven en hun dier als mens zien en geen enkel dier is er ooit beter van geworden om als mens behandeld te worden.

De asielen zitten vol met honden die als mensen behandeld werden, geen van alles zijn ze zonder gedragsproblemen(dan gaat het niet over seks, maar alles eromheen).
pi_28580782
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:25 schreef erodome het volgende:

[..]
Joehoe: Is dierenseks immoreel? ?

Ik heb nog gezocht naar een paardenneuktopic, maar niet gevonden. Kan jij de link hier posten en het betreffende topic zelf nog even nagaan? En hoe je er bijkomt dat ik over je roddel / zat te zieken etc. Ik wil nu wel weten waar deze valse beschuldigingen precies over gaan.
  donderdag 7 juli 2005 @ 10:33:28 #181
37769 erodome
Zweefteef
pi_28580787
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:32 schreef Dr_Morreau het volgende:
Nou voorruit dan, ik zal de vraag wel even beantwoorden: Sex met dieren, geestelijk gehandicapten, kinderen, het kan allemaal niet omdat er geen sprake is van geestelijke gelijkwaardigheid. Van het dier, het kind, of de mongool kan niet in redelijkheid worden verwacht dat zij de inhoud en/of de gevolgen van de sexuele daad volledig kunnen begrijpen en hier verantwoordelijk mee om kunnen gaan. No go dus.

Dieren opeten is een ander verhaal, dieren zijn namelijk gemaakt om te eten of opgegeten te worden. Zo simpel is dat. Je moet er alleen wel zo goed mogelijk voor zorgen, dus niet in een klein kuthokje stoppen, of vlees kopen van een beest dat in zo´n kuthokje opgegroeid is. En met zo min mogelijk stress doodmaken.

Klaar.
Amen.
  donderdag 7 juli 2005 @ 10:36:18 #182
37769 erodome
Zweefteef
pi_28580876
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:33 schreef sizzler het volgende:

[..]

Joehoe: Is dierenseks immoreel? ?

Ik heb nog gezocht naar een paardenneuktopic, maar niet gevonden. Kan jij de link hier posten en het betreffende topic zelf nog even nagaan? En hoe je er bijkomt dat ik over je roddel / zat te zieken etc. Ik wil nu wel weten waar deze valse beschuldigingen nu precies over gaan.
Over een kutbui van mij, sorry maar ik ben lang met dit gereiterd en dat moest jij nu net ontgelden, het erge eraan is dat ik het in mijn irl leven ben tegengekomen dat mensen hier gelezen hadden dat ik aan animalseks deed, dat is me nogal in het verkeerde keelgat geschoten.

Ik had een kutbui en ben uit mijn slof geschoten, meer is het niet, dus mijn excuse's voor de valse beschuldiging.

Die topic bestaat niet meer, is op verzoek van de TS toen verwijderd omdat hij er grote problemen mee kreeg
pi_28580890
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:32 schreef erodome het volgende:
Serieus, het probleem is dat mensen dieren willen vermenselijken

geen enkel dier is er ooit beter van geworden om als mens behandeld te worden.
Precies. Te erg voor woorden is dat.

"Kijk nou, als ie zo kijkt dan zie je gewoon dat ie denkt van bladiebladiebla.."

Dombo´s
  donderdag 7 juli 2005 @ 10:38:20 #184
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28580917
Dierensex is uiteraard immoreel. Moraliteit is dermate verwoven met cultuur, dat je dit wel zo kunt stellen lijkt me, aangezien het in onze maatschappij als verdorven wordt gezien.

Of dierensex ook schadelijk is voor dieren, dat hoeft natuurlijk niet. Als je rekening zou houden met het soort dier dat je voor je hebt, en de mogelijkheden hiervan, hoeft het fysiek in ieder geval niet schadelijk te zijn.

Of het dier zelf plezier beleeft aan de sex. Dit lijkt me wat moeilijker. Sexueel genot zal een dier in de meeste gevallen niet beleven, wanneer het om een man en een dier gaat. Wanneer het een vrouw met een dier betreft daarentegen, lijkt het erop dat het dier wel sexueel plezier beleeft, of ten minste een behoefte vervult.

Hiernaast is het voor het dier natuurlijk nog mogelijk om niet-sexueel plezier te beleven aan dierensex. Simpelweg de aandacht die aan het dier geschonken wordt, zal voor veel dieren al plezierig zijn. Wanneer het zachtaardig en spelenderwijs gedaan wordt, denk ik dat een dier het best als een spelletje zou kunnen zien.

Probleem is natuurlijk dat een dier niet op een voor mensen eenduidige manier zou kunnen laten zien in hoeverre het plezier beleeft, of de situatie wenselijk vindt. Daarbij is het voor de mens onmogelijk aan te geven wat hij van plan is, en hiervoor toestemming te vragen aan het dier. Wederzijds goedvinden is dus wat lastig.

Daarbij zijn er ook praktische bezwaren. Welke dieren zijn toegestaan, en hoe moet je hiermee omgaan? Dan kun je natuurlijk denken aan het formaat dier, maar ook aan eigendom. Het lijkt me dat veel mensen niet blij zullen zijn wanneer ze met hun hond uit wandelen gaan, en een hitsige buurman achter hun hond aanrent.

Ook wanneer het je eigen dieren betreft zie ik bezwaren. Deze dieren heb je onder je hoede. Binnen een dergelijke band van beschermheer vs. beschermeling, vind ik een sexuele relatie niet zo op zijn plaats. De verhouding binnen zo'n relatie is dermate scheef dat je sterk kunt twijfelen aan de waarde die aan ieders belangen toegekend wordt in het geval van dierensex.
pi_28580931
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:36 schreef erodome het volgende:

[...]

Ik had een kutbui en ben uit mijn slof geschoten, meer is het niet, dus mijn excuse's voor de valse beschuldiging.
[...]
ok
  donderdag 7 juli 2005 @ 10:53:50 #186
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28581294
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Die hond die tegen je been op wil rijden is dominant bezig, niet geil pop....
Op welke manier onderscheid je dat gedrag, voor zover ze echt totaal verschillend zijn? Is sexualiteit in de natuur ook niet juist een middel om de alfa-positie te bevestigen? Is het mannetje dat de meeste vrouwtjes kan "nemen" niet het alfa-mannetje?

(En offtopic : Als je een hond neemt moet je imo inderdaad er erg zeker van zijn dat je de baas van die hond bent, en niet andersom).
quote:
Een hond, een reu die in een goed lopend roedel leeft, die zeker is van zijn plaats wat niet de alpha positie is rijd niet tegen je aan, zo simpel is het.
Mits hij voldoende ondergeschikten heeft neem ik dan aan?
  donderdag 7 juli 2005 @ 10:55:21 #187
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28581337
quote:

Klaar.
Ik vind het vreemd dat je diezelfde analogie niet toepast op gehandicapten en kinderen. Mensen zijn tenslotte natuurlijk gezien ook bedoeld om op te eten. De mens is een diersoort die door haar creativiteit hier tegenwoordig boven staat, maar ga maar eens in een gebied met wilde dieren rondlopen..
  donderdag 7 juli 2005 @ 10:57:32 #188
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28581416
quote:
Van het dier, het kind, of de mongool kan niet in redelijkheid worden verwacht dat zij de inhoud en/of de gevolgen van de sexuele daad volledig kunnen begrijpen en hier verantwoordelijk mee om kunnen gaan. No go dus.
In het geval van dieren is bovenstaande natuurlijk veel minder interessant, aangezien de mogelijke gevolgen niet dezelfde zijn. Een dier zal onder geen enkele omstandigheid zwanger kunnen raken van een mens. Dus op welke gevolgen doel je hier?
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:02:24 #189
37769 erodome
Zweefteef
pi_28581553
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op welke manier onderscheid je dat gedrag, voor zover ze echt totaal verschillend zijn? Is sexualiteit in de natuur ook niet juist een middel om de alfa-positie te bevestigen? Is het mannetje dat de meeste vrouwtjes kan "nemen" niet het alfa-mannetje?

(En offtopic : Als je een hond neemt moet je imo inderdaad er erg zeker van zijn dat je de baas van die hond bent, en niet andersom).
Nope, dat is de omgekeerde wereld, de alpha heeft de meeste vrouwtjes, hij is geen alpha omdat hij al die vrouwtjes "neemt", hij "neemt" al die vrouwtjes omdat hij alpha is, hij zal dus eerst die positie zeker moeten stellen.

En nee gewone voortplanting heeft weer niets met dominantie te maken, want daarin is eigenlijk altijd het vrouwtje de baas, het mannetje slooft zich uit, door baltsen, of knokken met andere mannetjes, iets in die geest, vrouwtje beoordeeld hem en als ze hem vindt voldoen laat ze hem toe.
Dus het vrouwtje staat als het om voortplanting gaat in de alpha positie.

Het is dan ook een feit dat als er sexuele dwang is de kans op bevruchting vele malen kleiner wordt.

Hoe onderscheid je dat gedrag, heel erg makkelijk, ben jij niet loops, dan heb jij niet de prikkels om een hond echt geil te krijgen.

Kijk ook naar lichaamstaal, hoog gedragen staart, stijve poten, dat soort zaken, dominante uitdrukking.
quote:
Mits hij voldoende ondergeschikten heeft neem ik dan aan?
Zolang hij in lagere positie staat ja, zo rijd mijn teef nog weleens tegen de reu aan(ook tegen de grote toen hij nog leefde) pure dominantie, tis dan ook een lepe teef die altijd haar zin doordramt bij de jongens.

Zodra hij in een hogere positie komt is er de kans dat hij gaat rijden.
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:03:12 #190
37769 erodome
Zweefteef
pi_28581573
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik vind het vreemd dat je diezelfde analogie niet toepast op gehandicapten en kinderen. Mensen zijn tenslotte natuurlijk gezien ook bedoeld om op te eten. De mens is een diersoort die door haar creativiteit hier tegenwoordig boven staat, maar ga maar eens in een gebied met wilde dieren rondlopen..
Je eigen soort opeten komt niet zo heel vaak voor in de natuur hoor, alleen in uiterste noodzaak en daarvan zijn ook wel gevallen bekend van mensen die mens aten...
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:04:55 #191
37769 erodome
Zweefteef
pi_28581640
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:57 schreef kLowJow het volgende:

[..]

In het geval van dieren is bovenstaande natuurlijk veel minder interessant, aangezien de mogelijke gevolgen niet dezelfde zijn. Een dier zal onder geen enkele omstandigheid zwanger kunnen raken van een mens. Dus op welke gevolgen doel je hier?
Beschadigingen omdat het lichaam niet gebouwd is voor seks op die manier(buiten de vruchtbare periode's om, of gewoon de maat), infectie's omdat de zuurtegraad niet op elkaar aansluit, kans op muterende ziekte's, overdracht van zoonose's enz enz enz enz....
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:27:17 #192
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28582483
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Je eigen soort opeten komt niet zo heel vaak voor in de natuur hoor, alleen in uiterste noodzaak en daarvan zijn ook wel gevallen bekend van mensen die mens aten...
Je eigen soort niet nee. Wat overigens wel voorkomt is dat zwakke dieren het zelf maar moeten uitzoeken.. Opnieuw gaat het hier verkeerd omdat mensen met dieren vergeleken worden.
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:28:05 #193
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28582506
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:02 schreef erodome het volgende:

[..]
(Deels offtopic) Waarom lijkt het sexuele gedrag en het dominante gedrag zo erg op elkaar, en zijn het toch fundamenteel verschillende zaken?
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:32:48 #194
37769 erodome
Zweefteef
pi_28582690
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

(Deels offtopic) Waarom lijkt het sexuele gedrag en het dominante gedrag zo erg op elkaar, en zijn het toch fundamenteel verschillende zaken?
Theorie van mezelf, juist omdat sexualiteit op zielsnivo in gaat, iets intiems is dat eigenlijk alleen op een goede manier gegeven kan worden als er totale vrijwilligheid en bereidheid is is het ook een perfect middel om heel hard te raken, om te vernederen, omlaag te zetten in rang.
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:35:03 #195
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28582769
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Theorie van mezelf, juist omdat sexualiteit op zielsnivo in gaat, iets intiems is dat eigenlijk alleen op een goede manier gegeven kan worden als er totale vrijwilligheid en bereidheid is is het ook een perfect middel om heel hard te raken, om te vernederen, omlaag te zetten in rang.
Ervaren dieren bij sexualiteit echter ook een vorm van "verbondenheid" zoals die bij mensen geldt, of is het puur voortplanting? (Ik vind het een beetje gevaarlijk om zomaar aan te nemen dat het hetzelfde is..)
pi_28582930
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een mens die het verschil niet ziet tussen het doden en opeten van een kind en het doden en opeten van een kip is m.i. rijp voor minstens een aantal decennia TBS. (of dyslectisch natuurlijk ) En mensen zijn niet bedoeld om opgegeten te worden door mensen, nu niet en nooit niet, en we hebben het hier over moreel acceptabel gedrag van mensen toch?
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:41:33 #197
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28583067
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:38 schreef Dr_Morreau het volgende:

[..]

Een mens die het verschil niet ziet tussen het doden en opeten van een kind en het doden en opeten van een kip is m.i. rijp voor minstens een aantal decennia TBS. (of dyslectisch natuurlijk ) En mensen zijn niet bedoeld om opgegeten te worden door mensen, nu niet en nooit niet, en we hebben het hier over moreel acceptabel gedrag van mensen toch?
Het probleem zit hem vooral in het "gemaakt om". Voor een mens kun je dit niet meer als iets geldends zien imo.
pi_28583123
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:57 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld inwendige verwondingen, of bij honden het bijzonder verwarrende signaal dat je af zou geven als baas, wat voor het dier onzekerheid tot gevolg kan hebben. Zwanger worden is niet het enige gevolg van sex.
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:49:06 #199
37769 erodome
Zweefteef
pi_28583379
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ervaren dieren bij sexualiteit echter ook een vorm van "verbondenheid" zoals die bij mensen geldt, of is het puur voortplanting? (Ik vind het een beetje gevaarlijk om zomaar aan te nemen dat het hetzelfde is..)
Nu komen we wel op erg vaag gebied hoor, maar goed, er een beetje over denken kan geen kwaad.

In veel gevallen spreken we toch wel van tijdelijke verbondenheid, ook voor veel dieren is het beter als er een papa en een mama is, dus zal seks misschien voor een deel hetzelfde doel hebben, verbinden.

In gevallen van dieren die niet gezamelijk opvoeden is de seks vaak ook veel korter, maar zie je vaak weer dat de balts een grotere rol inneemt, wat dan niet zozeer om verbondenheid gaat, maar om het testen van de juiste genen(sterk, de juiste stappen kunnen nemen enz), wat weer meer gericht is op voortplanting.

Ik denk dat dit erg van de soort afhangt, van het sociaal gedrag van de soort, bij bonobo's weten we bv zeker dat seks een sociale functie inneemt, als je leeuwen dagenlang ziet kroelen en paren met elkaar dan vindt je daar ook een zekere verbondenheid die best heel diep gaat.
pi_28584511
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:38 schreef erodome het volgende:
Bullshit, zo werkt het niet, dominatie gaat niet over lichamelijke kracht.
Als het paard in een dominante positie was dan kon je er niets mee namelijk, zelfde met een hond, die is ook gevaarlijk als hij in een dominante positie staat.

Dominantie gaat om geestelijk overwicht, niet om lichamelijke kracht.
Toch zal een paard zich niet zo gauw tot iets laten dwingen. Het hangt een beetje van het karakter van het betreffende paard af, maar een paard dat iets écht niet wil, zal gaan 'staken'.
pi_28584581
quote:
Het gaat me niet om de vraag 'natuurlijk' of 'onnatuurlijk, het gaat me erom dat jij beweert dat er qua emoties maar weinig verschil is tussen mensen en dieren. Dan snap ik dus niet waarom je toch zo'n strakke scheidslijn aanhoudt als het gaat om doden.
pi_28584722
quote:
Dieren opeten is een ander verhaal, dieren zijn namelijk gemaakt om te eten of opgegeten te worden.
Door wie zoal? Onze Lieve Heer? Zelfs die stond het eten van vlees niet toe in het Paradijs.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:27:13 #203
37769 erodome
Zweefteef
pi_28586819
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 12:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Het gaat me niet om de vraag 'natuurlijk' of 'onnatuurlijk, het gaat me erom dat jij beweert dat er qua emoties maar weinig verschil is tussen mensen en dieren. Dan snap ik dus niet waarom je toch zo'n strakke scheidslijn aanhoudt als het gaat om doden.
Er is doden en doden, doden voor plezier ben ik mega tegen...
Doden voor voedsel vind ik kunnen mits het netjes gebeurt.

Het verschil is het doel, plezier of voedsel...
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:28:41 #204
37769 erodome
Zweefteef
pi_28586879
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 12:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Toch zal een paard zich niet zo gauw tot iets laten dwingen. Het hangt een beetje van het karakter van het betreffende paard af, maar een paard dat iets écht niet wil, zal gaan 'staken'.
Mwaw, ken toch echt nog wel de gevallen van prikkeldraad of schrikdraad op hindernissen, het breken van paarden en alles hoor, werkt echt wel, is alleen niet wenselijk.

Dan dwing je dominantie op, ipv dat je het meer op een natuurlijke manier laat lopen.
pi_28586936
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:28 schreef erodome het volgende:
Mwaw, ken toch echt nog wel de gevallen van prikkeldraad of schrikdraad op hindernissen, het breken van paarden en alles hoor, werkt echt wel, is alleen niet wenselijk.
Het werkt ook niet uiteindelijk, want zo'n paard wil niet echt voor je werken. Alleen een paard dat jou vrijwillig als zijn leider kiest, zal écht voor je werken. Maar op het moment dat je dan iets van hem vraagt wat 'onredelijk' is, zal hij dat duidelijk laten merken (en lig je drie meter verderop ).
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:42:39 #206
37769 erodome
Zweefteef
pi_28587418
Het breken van paarden werkt echt wel hoor, zolang zijn we namelijk nog niet bezig met de zachtaardige methode's, je hoeft nog geen 10 jaar terug te gaan om de meeste gruwelijke methode's weer omhoog te halen...

Maar nogmaals, dat gaat over dominantie opleggen(dominante agressie) en dat is idd veel minder betrouwbaar dan gewoon een goede band en een natuurlijk verloop van dominantie
pi_28587533
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:42 schreef erodome het volgende:
Het breken van paarden werkt echt wel hoor, zolang zijn we namelijk nog niet bezig met de zachtaardige methode's, je hoeft nog geen 10 jaar terug te gaan om de meeste gruwelijke methode's weer omhoog te halen...

Maar nogmaals, dat gaat over dominantie opleggen(dominante agressie) en dat is idd veel minder betrouwbaar dan gewoon een goede band en een natuurlijk verloop van dominantie
Het werkt niet in die zin dat je dan een nerveus, ansgtig en onbetrouwbaar dier creëert. Het dier zal meestal wel luisteren, maar de kans op ongelukken is groot.

In de VS is het zogenaamde 'sacking out' nog steeds gebruikelijk. Je neemt een jong, groen paard en je bindt hem aan een paal. Vervolgens bind je hem een plastic zak aan zijn been. Hij raakt in paniek en probeert net zo lang te ontsnappen totdat hij inderdaad 'gebroken' is. Vanaf dat moment gehoorzaamt het paard uit angst. Maar zodra het een plastic zak ziet, zal het alles doen om weg te komen.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:48:39 #208
37769 erodome
Zweefteef
pi_28587651
Het zijn afschuwelijke methode's die helaas voldoende werken voor iemand die geen bal om het welzijn van het dier geeft.

Je ziet er gestoord gedrag door ontstaan en dat is presies wat ik zie bij hondjes die mogen rijden tegen van alles aan enzo(om even weer een beetje ontopic te komen), ik zag het ook in die animal seks filmpjes, nerveus, neurotisch gedrag, gestoord gedrag...
pi_28588330
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 12:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Door wie zoal? Onze Lieve Heer? Zelfs die stond het eten van vlees niet toe in het Paradijs.
Nee door de manier waarop de hele natuur werkt. Het draait uiteindelijk allemaal om eten of gegeten worden, en de enige diersoorten die niet gegeten worden zijn dieren die zelf andere dieren opeten, zoals bijv. de mens dat al zijn hele bestaan doet. Maar goed, dieren zijn volgens mij dus in ieder geval prima eetbaar, en zolang er nog dieren zijn mag ik er graag af en toe een opeten Lekker!
pi_28588572
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:18 schreef Dr_Morreau het volgende:
Het draait uiteindelijk allemaal om eten of gegeten worden,
Ik vind dat toch een redelijk barbaars idee. Biologisch gezien zou het bijvoorbeeld handig zijn als mannen de kinderen uit een vorig huwelijk van hun tweede vrouw zouden vermoorden (zoals bv. leeuwen doen). Is dat dan ook een goed idee?
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:31:14 #211
37769 erodome
Zweefteef
pi_28588660
Als we leeuwen zouden zijn wel ja, want dat zou betekenen dat de vrouwtjes gelijk weer vruchtbaar worden.

Maar wij zijn geen leeuwen en wij worden niet gelijk vruchtbaar als de jongen dood zijn, dus is dat voor de mens niet van toepassing.
pi_28588716
Het gaat niet alleen om vruchtbaarheid op dat ene moment. Het gaat ook om de eigen genen laten voorgaan boven die van een ander. Maar er zijn natuurlijk legio voorbeelden te bedenken van zaken die 'natuurlijk' zijn en toch afkeurenswaardig.

En zelfs als vrouwen dan wel meteen vruchtbaar zouden worden, denk ik niet dat we het zouden goedkeuren...
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:38:16 #213
37769 erodome
Zweefteef
pi_28588856
Het gaat wel om de vruchtbaarheid, want de leeuwin wordt gelijk krols en kan binnen een paar dagen weer gedekt worden, dat dat het bijverschijnsel heeft dat er geen concurerende genen zijn is leuk, maar dat zal die leeuw een worst wezen....

Dieren die de jongen doden van een ander doen dat omdat de vrouwtjes gelijk weer vruchtbaar worden, bij soorten waar dat niet zo is worden de jongen niet gedood.
Zo is er een vogelsoort waar het vrouwtje niet voor de eieren zorgt, maar het mannetje, als en vrouwtje langs zo'n nest komt probeert ze de eieren te slopen zodat het mannetje haar dekt en haar eieren gaat verzorgen terwijl zij weer verder gaat rondhobbelen.
pi_28590686
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik vind dat toch een redelijk barbaars idee. Biologisch gezien zou het bijvoorbeeld handig zijn als mannen de kinderen uit een vorig huwelijk van hun tweede vrouw zouden vermoorden (zoals bv. leeuwen doen). Is dat dan ook een goed idee?
Precies, de natuur is barbaars Mensen echter hebben regeltjes en een laagje beschaving en staan dus min of meer ver van de natuur af, naargelang de hoeveelheid beschaving. Te weinig regeltjes en beschaving en iedereen loopt elkaar uit te roeien, te veel beschaving en er is weer geen bal meer aan, in mijn ogen althans.
pi_28624005
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

Bij sommige dieren gaat het verder dan alleen voortplanting (kijk naar de bonobo). Aan de andere kant is verkrachting bij andere dieren vrij normaal. Het dominante mannetje mag alle vrouwtjes "hebben".

Maar laten we het perspectief niet vergeten; wij mensen hebben onszelf ook het recht op doden toegeëigend, puur voor het genot. Waarom zouden we dieren dan ook niet voor andere lusten mogen gebruiken. Verbondenheid is geen criterium, je gaat er imemrs geen relatie mee aan. Het is puur voor de seks / het genot. Net als bij menselijke verkrachtingen, hoerenlopers etc.

disclaimer; ik ben niet voor dierenseks, maar vind het wel hypocriet dat je een dier wel zou doden, maar niet zou mogen verkrachten omdat dat zielig zou zijn.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:42:24 #216
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28624090
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:40 schreef sizzler het volgende:

disclaimer; ik ben niet voor dierenseks, maar vind het wel hypocriet dat je een dier wel zou doden, maar niet zou mogen verkrachten omdat dat zielig zou zijn.
Dit is ook zoals ik er over denk, bedankt voor het duidelijker verwoorden.
  zondag 10 juli 2005 @ 14:38:27 #217
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28680977
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:40 schreef sizzler het volgende:

Het verkrachten van een dier zie ik nog altijd als dierenmishandeling. En dat is zeker in nederland niet geaccepteerd.
  zondag 10 juli 2005 @ 22:00:53 #218
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_28692241
quote:
Op zondag 10 juli 2005 14:38 schreef Monus het volgende:
Het verkrachten van een dier zie ik nog altijd als dierenmishandeling. En dat is zeker in nederland niet geaccepteerd.
Tsja, in het geval van een kip lijkt me dat ook. Maar als jij je leuter in een koe steekt, dan zal die rustig doorgrazen. Kan je dat laatste geval dan mishandeling noemen?
'Nuff said
  zondag 10 juli 2005 @ 22:20:52 #219
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28692824
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:00 schreef Doffy het volgende:

[..]

Tsja, in het geval van een kip lijkt me dat ook. Maar als jij je leuter in een koe steekt, dan zal die rustig doorgrazen. Kan je dat laatste geval dan mishandeling noemen?
Nee, maar toch blijven dit soort dingen mij tegen de borst stuiten en moeilijk te accepteren.

Is dierensex trouwens strafbaar in nederland?
  zondag 10 juli 2005 @ 22:28:31 #220
27698 Doffy
pi_28693027
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:20 schreef Monus het volgende:
Nee, maar toch blijven dit soort dingen mij tegen de borst stuiten en moeilijk te accepteren.
Tsja, maar deze discussie gaat juist over de redenen van dat 'tegen de borst stuiten'. Dus: waarom?

Heeft iemand ooit eigenlijk Midas Dekkers' "Lief Dier" gelezen? Geweldig boek!
quote:
Is dierensex trouwens strafbaar in nederland?
Zolang het geen aanwijsbare mishandeling is, niet, nee.
'Nuff said
pi_28693177
een paard pijpen is wel sociaal aanvaard toch?
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
  zondag 10 juli 2005 @ 22:43:20 #222
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28693377
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:28 schreef Doffy het volgende:

Tsja, maar deze discussie gaat juist over de redenen van dat 'tegen de borst stuiten'. Dus: waarom?
Omdat je sex hebt met verstandelijk minderwaardig wezen.
Omdat ik niet kan begrijpen wat er nou zo opwindend is aan een dier.
Omdat het een hele extreme form van sex is.
Omdat ik een dier liefhebber ben.
Ik over mijn nek zal gaan als ik krijg tehoren als mijn vriendin sex heeft gehad met een dier.
quote:
Ik vind Midas Dekkers gewoon gestoord.
  zondag 10 juli 2005 @ 22:45:34 #223
27698 Doffy
pi_28693430
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:43 schreef Monus het volgende:
Omdat je sex hebt met verstandelijk minderwaardig wezen.
Waar ligt de grens, IQ-technisch?
quote:
Omdat ik niet kan begrijpen wat er nou zo opwindend is aan een dier.
Dat is subjectief.
quote:
Omdat het een hele extreme form van sex is.
Dat is subjectief.
quote:
Omdat ik een dier liefhebber ben.
Mensen die seks met dieren hebben ook!
quote:
Ik over mijn nek zal gaan als ik krijg tehoren als mijn vriendin sex heeft gehad met een dier.
Er zijn er ook die er op geilen...
quote:
Ik vind Midas Dekkers gewoon gestoord.
Ik niet
'Nuff said
pi_28693559
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:28 schreef Doffy het volgende:
Natúúrlijk heb ik dat gelezen. Heb er van genoten.
  zondag 10 juli 2005 @ 22:51:19 #225
27698 Doffy
pi_28693597
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Natúúrlijk heb ik dat gelezen. Heb er van genoten.
Heerlijk boek
'Nuff said
pi_28693663
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:51 schreef Doffy het volgende:
Heerlijk boek
En geschreven zonder moraalridderij. En mét humor.
  zondag 10 juli 2005 @ 23:23:42 #227
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28694514
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:45 schreef Doffy het volgende:

Waar ligt de grens, IQ-technisch?
Dit is voor mij meer een filosofische punt en niet een wetenschappelijke, een dier kan geen toestemming geven voor de sex. Dat het een extreme form van sex is een algemeen aangenomen feit, anders kan je alles wel subjectief noemen.

Ook spookt met dit soort discusies BSB door het hoofd.
"Wanneer komen de eerste mensen die vinden dat je met een dier mag trouwen"
  zondag 10 juli 2005 @ 23:28:24 #228
27698 Doffy
pi_28694653
quote:
Op zondag 10 juli 2005 23:23 schreef Monus het volgende:
Dit is voor mij meer een filosofische punt en niet een wetenschappelijke, een dier kan geen toestemming geven voor de sex.
Een dier is anders prima in staat om zichzelf te verweren, althans zeker de wat groteren. Maar als je een koe kan nemen en die gewoon doorgraast, wat is dan het punt, voor het dier?
quote:
Dat het een extreme form van sex is een algemeen aangenomen feit, anders kan je alles wel subjectief noemen.
Je kan ook alles subjectief noemen. Vraag Descartes maar.
quote:
Ook spookt met dit soort discusies BSB door het hoofd.
"Wanneer komen de eerste mensen die vinden dat je met een dier mag trouwen"
Die mensen zijn er allang hoor, maak je geen illusies
'Nuff said
  zondag 10 juli 2005 @ 23:48:31 #229
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28695239
quote:
Op zondag 10 juli 2005 23:28 schreef Doffy het volgende:

Een dier is anders prima in staat om zichzelf te verweren, althans zeker de wat groteren. Maar als je een koe kan nemen en die gewoon doorgraast, wat is dan het punt, voor het dier?
Ik denk niet dat een koe zal doorgrazen als jij met een krukje achter hem staat (als je al in de buurt komt), het lijkt mij ook sterk dat een schaap/geit zich niet zal verzetten. Ik denk niet dat er veel dieren zijn die zich niet zullen verzetten.

Een hond die met een vrouw neukt kan het mischien uit vrije wil doen.
quote:
Je kan ook alles subjectief noemen. Vraag Descartes maar.
Ik denk niet dat ik dat soort dingen aan iemand zal vragen.
quote:
Die mensen zijn er allang hoor, maak je geen illusies
BSB heeft nog wel eens gelijk.
  maandag 11 juli 2005 @ 09:24:48 #230
27698 Doffy
pi_28699564
quote:
Op zondag 10 juli 2005 23:48 schreef Monus het volgende:
Ik denk niet dat een koe zal doorgrazen als jij met een krukje achter hem staat (als je al in de buurt komt), het lijkt mij ook sterk dat een schaap/geit zich niet zal verzetten. Ik denk niet dat er veel dieren zijn die zich niet zullen verzetten.

Een hond die met een vrouw neukt kan het mischien uit vrije wil doen.
Ik zou het persoonlijk niet weten, maar ik kan me goed voorstellen dat het een koe letterlijk worst zal zijn. En die hond, waarom 'kan' dat niet?
'Nuff said
pi_28699568
quote:
Op zondag 10 juli 2005 23:48 schreef Monus het volgende:
Ik denk niet dat ik dat soort dingen aan iemand zal vragen.
Descartes is al best een poosje dood.
  maandag 11 juli 2005 @ 11:40:43 #232
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28702306
quote:
Op maandag 11 juli 2005 09:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Descartes is al best een poosje dood.
Who cares, dat is toch alleen maar subjectief.
  maandag 11 juli 2005 @ 12:32:03 #233
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28703643
quote:
Op maandag 11 juli 2005 09:24 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ik zou het persoonlijk niet weten, maar ik kan me goed voorstellen dat het een koe letterlijk worst zal zijn.
Ik denk dat je heel weinig met dieren bent omgegaan in je leven.
quote:
En die hond, waarom 'kan' dat niet?
Dat is mischien een uitzondering op de regel.
  maandag 11 juli 2005 @ 12:34:26 #234
27698 Doffy
pi_28703698
quote:
Op maandag 11 juli 2005 12:32 schreef Monus het volgende:
Ik denk dat je heel weinig met dieren bent omgegaan in je leven.
Fout gedacht.
quote:
Dat is mischien een uitzondering op de regel.
Waar ligt dan de grens?
'Nuff said
  maandag 11 juli 2005 @ 12:49:31 #235
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28704103
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

En geschreven zonder moraalridderij. En mét humor.
Laat nu net het "zonder moraalridderij" het moraal in nederland zijn.
pi_28706795
quote:
Op maandag 11 juli 2005 12:49 schreef Monus het volgende:
Laat nu net het "zonder moraalridderij" het moraal in nederland zijn.
Dat is helaas verre van waar.
  maandag 11 juli 2005 @ 17:15:51 #237
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28711248
quote:
Op maandag 11 juli 2005 14:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat is helaas verre van waar.
Daar heb je tegenwoordig waarschijnlijk gelijk in.
pi_28712249
Seks met dieren is niet immoreel tot het moment dat het dier het niet leuk vindt. Je kunt best seks hebben met een paard, wanneer dat paard de mogelijkheid heeft om de seksuele daad af te wijzen. (Dus het paard niet vastbinden, zodat het hoe dan ook bereden gaat worden.)
pi_28712280
En wat is er eigenlijk mis mee dat je een jong kalfje aan je lid laat slikken?
pi_28712301
quote:
Op maandag 11 juli 2005 17:57 schreef FuifDuif het volgende:
  maandag 11 juli 2005 @ 18:00:00 #241
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28712351
quote:
Op maandag 11 juli 2005 17:57 schreef FuifDuif het volgende:
Ik ging niet verder dan mijn vingers.
pi_28712601
Wat er mis mee is? Het doet hoogstwaarschijnlijk nogal zeer, aangezien een koeientong net schuurpapier is. Geloof me, dat wil je niet op je eikel voelen.
pi_28712609
FuifDuif is wel écht omgeturnd.
  maandag 11 juli 2005 @ 18:23:24 #244
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28712879
quote:
Op maandag 11 juli 2005 18:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat er mis mee is? Het doet hoogstwaarschijnlijk nogal zeer, aangezien een koeientong net schuurpapier is. Geloof me, dat wil je niet op je eikel voelen.
De zuig kracht van zo'n kalf lijkt mij ook niet zo lekker.
pi_28712916
quote:
Op maandag 11 juli 2005 18:23 schreef Monus het volgende:
De zuig kracht van zo'n kalf lijkt mij ook niet zo lekker.
Denk dat zo'n beest zo ongeveer je urine uit je blaas zuigt.
pi_28718416
Het is immoreel ja. omdat het tegen de heersende moraal in gaat.

Persoonlijk vindt ik het (als er geen sprake is van lichamelijke schade) niet fouter dat hoe er in de industrie met dieren om wordt gegaan
pi_28723414
quote:
Op maandag 11 juli 2005 18:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
FuifDuif is wel écht omgeturnd.
Zelfs ik kan zo'n zacht lekker poesje niet weerstaan ..
pi_28723588
zal ik hier wat zeggen
pi_28723660
quote:
Op maandag 11 juli 2005 23:53 schreef Pony-Lover het volgende:
zal ik hier wat zeggen
ik zit hier al de hele tijd te wachten op jouw reactie
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:14:25 #250
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31864700
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 12:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Exactemundo!

Helemaal mee eens.
Wat nou dieren hebben geen eigen wil?
Ja... of je moet dat arme dier met touwen gaan vastbinden zodat het geen kant meer op kan, maar dan lijkt het me logisch dat het dan onder mishandeling valt toch!?

Overigens...
Een persoon als ik zou al lang dat boek van Midas gelezen moeten hebben.
Niet dus.
Maar aan een paar mensen hier te lezen is het dus zeker wel de moeite waard???
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:14:58 #251
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31864715
Vreemde dubbelpost...
Mag weg...

[ Bericht 93% gewijzigd door Darkwolf op 01-11-2005 14:12:21 ]
pi_31865108
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:14 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Exactemundo!

Helemaal mee eens.
Wat nou dieren hebben geen eigen wil?
Ja... of je moet dat arme dier met touwen gaan vastbinden zodat het geen kant meer op kan, maar dan lijkt het me logisch dat het dan onder mishandeling valt toch!?

Overigens...
Een persoon als ik zou al lang dat boek van Midas gelezen moeten hebben.
Niet dus.
Maar aan een paar mensen hier te lezen is het dus zeker wel de moeite waard???
Niet mee eens angezien je een machtsverschil hebt, ook een paard leert van veulen af aan al dat hij moet gehoorzamen, doet hij dat niet dan volgt er een vorm van straf.

Als jij je paard nu heel vriendelijk en open opvoed zal hij eerder geneigd zijn aan te geven dat hij iets niet wil, maar voedt jij wat botter op dan zal hij minder geneigd zijn te laten weten dat hij iets niet wil.

Ook kan een dier best voordat jij bv een filmpje ziet al getraind zijn erop, wie weet wat er aan vooraf is gegaan, vroeger hebben mensen ook nog weleens paarden de hemel in geprezen die zo entho sprongen en waarvan later bleek dat die waren getraind dmv prikkeldraad over de hindernissen en een stroomstok om tegen de benen aan te tikken tijdens het springen(zo maak je dat het dier letterlijk een gat in de lucht springt om die pijn te verkomen).

Dus wie zegt mij dat voordat een bepaald filmpje gemaakt is dat dier al niet allang heeft aangegeven dat hij dat liever niet wil en dat daar overheen is gegaan, dat kan grof gegaan zijn, dat kan ook gewoon gewenning geweest zijn, net zoals bij hoeven krabben bv, moet je een paard ook leren dat hij zijn poot optild voor je.

Waar het om gaat is dat er teveel haken en ogen aan zitten aan alle kanten, daarom is het beter het te verbieden.
De enkele uitzonderingen waarbij het dan misschien niet erg is zullen toch niet zo in het oog lopen, maar de extremen van idioten die een dier sexueel mishandelen kunnen dan gewoon goed en hard aangepakt worden.
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:19:19 #253
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31866438
Ik ben het met je eens dat het verboden moet worden.
Ik ben het er niet mee eens dat het TOTAAL verboden moet worden.
Als iemand iets moois heeft met een dier moet dat persoon dat lekker zelf weten.
Ken genoeg mensen die rampzalig voor hun dieren zorgen... DAT zou verboden moeten worden.

En zoals ik al zei: Als een dier inderdaad getrained wordt of anderzijds... ja... dan is het lastig aantoonbaar.
Zo ook dus die sex videos op het Internet.

Maar de merries die ik ken(de) komen niet uit de getrainde porno industrie hoor!
Nog dat ik ze van te voren getraind heb om het een "gewenning" te laten worden.
Hence the fact: Dieren hebben (A) een vrije wil en (B) heeft het niks met persoonlijke projecties te maken.
Ik geef ze de ruimte om response te geven, en deze interpeteer ik nauwkeurig.

En wat je zegt en wat ik ook probeer uit te blinken in mijn posts vooral: Laat die uitzonderingen voor wat het is.
Het zijn die mafketels in de media die aan gepakt moeten worden.
Over dit onderwerp kun je eeuwig discussieren.
Het is niet 100 procent goed te praten, maar het is ook niet 100 procent af te keuren.
It never was, and it never will be... yet...
pi_31866766
Gewenning kan heel zacht gaan hoor, beginnend met gewoon vriendelijk aanraken, zelf kenbaar maken wat je wil zonder door te drukken, de volgende keer weet het dier al wat je van plan bent en laat ze het toe, dieren merken veel op, zijn veel beter daarin als mensen die vaak zo blind als een mol zijn als het gaat om intentie, juist door deze gevoeligheid(die je ook bij kids ziet, vandaar toch steeds die vergelijking) is het veel makkelijker om zelf het idee te hebben dat het vrijwillig gebeurt terwijl het toch echt van jou uitkomt.
pi_31866829
Het risiko is te groot dat het fout gaat, er zijn uiteindelijk ook als je draait en keert argumenten te vinden die seks met kleine kinderen goedpraten binnen bepaalde kaders, toch weet iedereen zo'n beetje wel dat de kans altijd dik op de loer ligt dat het fout gaat en enkel daarom is het al goed dat het verboden is...

Misschien is het wel mogelijk dat een enkel dier, of een enkel kind het echt fijn vindt en geen schade ervan oploopt, maar dat zijn serieus uitzonderingen die we theoretisch wel kunnen neerzetten, maar de praktijk is gewoon anders, als het fout gaat gaat het goed fout en de kans dat het fout gaat is levensgroot.

Zo zijn er ook mensen die het gewoon overleven als ze voor een auto komen die 120 rijdt, zeggen we toch ook niet joh doe maar joh, want het kan wel soms...
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:44:10 #256
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31867036
Ik snap je punt Erodome.
Maar snap je ook mijn punt als ik zeg dat het mij sterk lijkt dat een volwassen sexueel ontwikkelt dier schade oploopt zoals een niet sexueel ontwikkelt kind dat kan oplopen als je deze sexueel benadert?
Dat zijn twee werelden van verschil.
(Dus ja... hands of the puppy dus inderdaad! No room voor disussie of goedpraterij op dat punt! )

Zie ook het topic in SEX over "Sex met een 16 jarige. Mag dat wel?".
Moet je eens zien hoeveel mensen reageren over de leeftijds verschillen daar genoeg mensen nog wel onder de 16 zitten met hun partner zelfs.
Mijn eerste was 13, ik was 18.
Maar om te zeggen dat deze situatie fout kon gaan met een levensgrote kans?
Nee... daar kan een buitenstander lastig op generaliseren denk ik.
Zo ook bij mij en dieren.
But that's just me!
  donderdag 3 november 2005 @ 22:39:08 #257
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_31942741
Dat er uberhaupt mensen zijn die over dit soort dingen nadenken...
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
  donderdag 3 november 2005 @ 22:53:29 #258
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31943255
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:39 schreef Pinobot het volgende:
Dat er uberhaupt mensen zijn die over dit soort dingen nadenken...
Nee, we zijn allemaal bang voor de gedachten politie.

Als je een poesje aan stukken snijd krijg je meer media aandacht en verontwaardiging dan als je iemand een kogel door z'n kop schiet. Ik heb het punt bereikt waar wat mij betreft het net zo immoreel is om een bier flesje te neuken zonder toestemming.
I'm nobody's sheep
pi_31950563
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:32 schreef erodome het volgende:
Gewenning kan heel zacht gaan hoor, beginnend met gewoon vriendelijk aanraken, zelf kenbaar maken wat je wil zonder door te drukken, de volgende keer weet het dier al wat je van plan bent en laat ze het toe, dieren merken veel op, zijn veel beter daarin als mensen die vaak zo blind als een mol zijn als het gaat om intentie, juist door deze gevoeligheid(die je ook bij kids ziet, vandaar toch steeds die vergelijking) is het veel makkelijker om zelf het idee te hebben dat het vrijwillig gebeurt terwijl het toch echt van jou uitkomt.
Grappige paradoxale constructie, erodome . Een mens is wat intentie betreft zo blind als een mol in vergelijking met dieren (een mol is een dier). Ik dacht eerst: hey, je spreekt jezelf tegen, maar het klopt helemaal bij nader inzien .

Ik ben het verder helemaal met je eens.
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:12:52 #260
124377 pmb_rug
salvation received
pi_31951585
waarom word in dit topic (zover als ik kan zien, ik heb niet alles gelezen) voor over het DIER gesproken?
waarom is dierenseks niet keihard immoreel, ook buiten de belangen van het dier om?

of een dier nou wel of niet vrije wil heeft etc etc is volgens mij totaal onrelevant, elke mens die zich hieraan genoeg doet handelt immoreel. ik walg ervan!
wat die dieren ervan vinden is dan pas puntje 2.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:14:56 #261
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31951609
Iets kan pas immoreel zijn wanneer het tegen moreel in gaat. Wat moreel en immoreel is, wordt mede bepaald door de heersende filosofie. Niets is daarom per definitie moreel of immoreel.
pi_31951699
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 09:12 schreef pmb_rug het volgende:
waarom word in dit topic (zover als ik kan zien, ik heb niet alles gelezen) voor over het DIER gesproken?
waarom is dierenseks niet keihard immoreel, ook buiten de belangen van het dier om?

of een dier nou wel of niet vrije wil heeft etc etc is volgens mij totaal onrelevant, elke mens die zich hieraan genoeg doet handelt immoreel. ik walg ervan!
wat die dieren ervan vinden is dan pas puntje 2.
Maar waarom is het dan immoreel?
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:47:05 #263
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_31953585
quote:

Daar maak je inderdaad een punt!
Dierensex lijkt me niet erg goed voor mijn psychische gezondheid en eigenwaarde.
Voor de dieren [vooral voor de kleinere soort] lijkt me dit ook niet zo prettig.
Maar dat is de bio industrie ook niet.
Wanneer die wet opgesteld is om de dieren te beschermen is dat een goed ding, maar concequent is het zeker niet.

Toch speelt ethiek hier natuurlijk ook een belangrijke rol in.
Het lijkt mij namelijk nogal tegennatuurlijk.
Het is natuurlijk als een leeuw een lam dood en opeet.
Het is tegennatuurlijk als een leeuw een lammetje bespringt en er een nummertje op gaat maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door soulsurvivor op 04-11-2005 10:54:32 ]
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_31953724
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:47 schreef soulsurvivor het volgende:
Het lijkt mijnamelijk nogal tegennatuurlijk.
Het is natuurlijk als een leeuw een lam dood en opeet.
Het is tegennatuurlijk als een leeuw een lammetje bespringt en er een nummertje op gaat maken.
Je noemt nu twee soorten die elkaars 'vijanden' zijn in de natuur. Mijn kat besprong regelmatig mijn hond voor de castratie, ik heb wel eens een konijn een kip zien bespringen. Dit soort dingen gebeuren dus ook wel, maar wrs. vooral in gevangenschap en 'bij gebrek aan beter', maar dat weet ik niet zeker.
pi_31953742
Ik vind dat eet smoesje een verkeerde, dat daar dieren afschuwelijk behandeld worden maakt het nog niet ok om dan op andere vlakken dieren ook maar slecht te behandelen, het ene kwaad maakt het andere kwaad nog niet goed.

IK mag dan ook geen dier doden, ik mag geen varkentje mee naar huis nemen, slachten en lekker aan het spit hangen, daarvoor heb ik een slachtvergunning nodig.

Dus dat argument gaat al helemaal niet op aangezien de gewone burger dieren niet mag doden voor consumptie, je mag ze wel al dood kopen, dat is wat anders, je houdt er alleen wel een gruwel mee in stand als je bio industrie vlees koopt...
pi_31953798
Kippen mag jij gewoon slachten hoor. Maar het argument is eerder dat seks met een dier vele malen minder erg is dan wat er in de bio-industrie gebeurt.
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:58:40 #267
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31953870
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:47 schreef soulsurvivor het volgende:

Toch speelt ethiek hier natuurlijk ook een belangrijke rol in.
Het lijkt mij namelijk nogal tegennatuurlijk.
Tegennatuurlijkheid is op zichzelf geen argument (Het gebeurt tenslotte, dus is het niet tegennatuurlijk). Wanneer je echter kijkt naar het dierenrijk doen veel mensen dingen die daar doorgaans niet gebeuren, en een boel van die dingen worden toch als ethisch verantwoord beschouwd.. Ik zie dan ook geen link tussen (tegen)natuurlijkheid en ethiek.
pi_31953900
Hmja, dieren doen iha bijvoorbeeld niet aan anale seks. Magoed, veel mensen plaatsen 'de mens' om de een of andere reden graag buiten (of zelfs boven) de natuur.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:01:09 #269
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31953931
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Magoed, veel mensen plaatsen 'de mens' om de een of andere reden graag buiten (of zelfs boven) de natuur.
Maar alleen als het hen net zo uitkomt.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:01:41 #270
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_31953941
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:53 schreef erodome het volgende:
Ik vind dat eet smoesje een verkeerde, dat daar dieren afschuwelijk behandeld worden maakt het nog niet ok om dan op andere vlakken dieren ook maar slecht te behandelen, het ene kwaad maakt het andere kwaad nog niet goed.

IK mag dan ook geen dier doden, ik mag geen varkentje mee naar huis nemen, slachten en lekker aan het spit hangen, daarvoor heb ik een slachtvergunning nodig.

Dus dat argument gaat al helemaal niet op aangezien de gewone burger dieren niet mag doden voor consumptie, je mag ze wel al dood kopen, dat is wat anders, je houdt er alleen wel een gruwel mee in stand als je bio industrie vlees koopt...
Op welk eet smoesje doel je nu?
of heb ik iets over het hoofd gelezen?
kan je het misschien [quoten]
gelijk
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:05:15 #271
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_31954024
Zieke shit....

Maar sex met dieren is in de wet niet verboden snappen jullie dat nou?

Ik snap die mensen echt niet net zoals een man van 40 uit engeland liet zich door een paard in zn reet neuken en die is overleden omdat de paard zijn darmen in wendig had verscheurd...

Ik snap t niet hor..
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_31954117
Dat je je door een paard in je reet laat neuken snap ik ook niet echt nee. Weet niet of je wel eens een paardenpik van dichtbij hebt bekeken?
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:10:47 #273
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_31954169
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Tegennatuurlijkheid is op zichzelf geen argument (Het gebeurt tenslotte, dus is het niet tegennatuurlijk). Wanneer je echter kijkt naar het dierenrijk doen veel mensen dingen die daar doorgaans niet gebeuren, en een boel van die dingen worden toch als ethisch verantwoord beschouwd.. Ik zie dan ook geen link tussen (tegen)natuurlijkheid en ethiek.
Ik zei al: het is inconcequent.
Mensen gaan walgelijk met dieren om. Ook dat vindt ik ethisch onverantwoord.
Ik zat meer te brainstormen waarom er inderdaad een verschil in strafmaat is zoal de TS opmerkte.
Zonder daar een vooringenomen mening over te hebben.
gelijk
pi_31954178
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:01 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Op welk eet smoesje doel je nu?
of heb ik iets over het hoofd gelezen?
kan je het misschien [quoten]
Dat het ok is om seks met dieren te hebben aangezien we dieren ook gebruiken voor consumptie en die dieren dat vast ook niet leuk vinden.
pi_31954223
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:10 schreef erodome het volgende:
Dat het ok is om seks met dieren te hebben aangezien we dieren ook gebruiken voor consumptie en die dieren dat vast ook niet leuk vinden.
't Gaat niet zozeer om de consumptie, dan zijn die dieren al dood en daar merken ze dus niks van. Het gaat om wat eraan vooraf gaat. Iemand die gewoon producten uit de bio-industrie gebruikt en die zich vervolgens verontwaardigd uitspreekt over een kerel die zijn pik in een paard hangt, vind ik persoonlijk erg hypocriet.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:14:02 #276
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_31954262
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

(Het gebeurt tenslotte, dus is het niet tegennatuurlijk).
daarover kan je indaad filosofisch topic-je over openen
gelijk
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:14:16 #277
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_31954272
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja ik vind dat dus echt niet ok! Ik snap ook niet waarom de wet dat niet verboden maakt..Zieke geesten die pony's gaan nueken en dan nog met een mesbewerken enzo ga weg man..

Ik snap ook niet wat die mensen zien om zo'n beest te nemen..
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_31954350
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:14 schreef Killaht het volgende:
Ja ik vind dat dus echt niet ok! Ik snap ook niet waarom de wet dat niet verboden maakt..Zieke geesten die pony's gaan nueken en dan nog met een mesbewerken enzo ga weg man..
Er lijkt mij nogal een groot verschil tussen het neuken van een pony en het met een mes bewerken van een pony. Jij denkt waarschijnlijk aan de mishandelde paarden die de laatste tijd nogal in het nieuws zijn geweest. Die waren niet geneukt, voor zover ik weet. Die waren alleen maar gruwelijk mishandeld door ijzeren staven in de vagina e.d.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:18:48 #279
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31954393
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:10 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Ik zei al: het is inconcequent.
Mensen gaan walgelijk met dieren om. Ook dat vindt ik ethisch onverantwoord.
Ik ook. Desondanks eet ik zo nu en dan vlees.
quote:
Ik zat meer te brainstormen waarom er inderdaad een verschil in strafmaat is zoal de TS opmerkte.
Zonder daar een vooringenomen mening over te hebben.
Ik ben vooral benieuwd welke ethische argumenten tegen geworpen kunnen worden. imo is het niet per definitie onethisch, en ook tegennatuurlijkheid (wat het ook moge zijn) niet..
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:19:30 #280
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31954409
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Er lijkt mij nogal een groot verschil tussen het neuken van een pony en het met een mes bewerken van een pony. Jij denkt waarschijnlijk aan de mishandelde paarden die de laatste tijd nogal in het nieuws zijn geweest. Die waren niet geneukt, voor zover ik weet. Die waren alleen maar gruwelijk mishandeld door ijzeren staven in de vagina e.d.
Mijn maag, wat doe je.
pi_31954430
Het enige argument dat ik tot nu toe echt rationeel aanvaardbaar vind, is dat van de mogelijke overdracht van ziekten.
pi_31954476
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:19 schreef Alicey het volgende:
Mijn maag, wat doe je.
Zo'n idioot loopt er dus momenteel rond. Meerdere zulke zaken in een bepaald gebied. Ik zou tot veel in staat zijn als ik die kerel zou tegenkomen. Niet alleen vanwege het dier, maar ook vanwege de eigenaar. Er is toen een keer een paard gevonden dat was opgebonden aan een boom en dat zichzelf verhangen had. Had dus ook staven in de vagina e.d.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:23:03 #283
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31954502
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Zo'n idioot loopt er dus momenteel rond. Meerdere zulke zaken in een bepaald gebied. Ik zou tot veel in staat zijn als ik die kerel zou tegenkomen. Niet alleen vanwege het dier, maar ook vanwege de eigenaar. Er is toen een keer een paard gevonden dat was opgebonden aan een boom en dat zichzelf verhangen had. Had dus ook staven in de vagina e.d.
..
pi_31954524
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

't Gaat niet zozeer om de consumptie, dan zijn die dieren al dood en daar merken ze dus niks van. Het gaat om wat eraan vooraf gaat. Iemand die gewoon producten uit de bio-industrie gebruikt en die zich vervolgens verontwaardigd uitspreekt over een kerel die zijn pik in een paard hangt, vind ik persoonlijk erg hypocriet.
Tja, ik haat de bio-industrie, maar toch hou ik die dingen wel uit elkaar, veel mensen stoppen hun kop in het zand als het om de bio-industrie gaat, hoeveel mensen heb ik niet al verteld hoe een kip gevangen en geslacht wordt, hoe andere dieren behandeld worden en je ziet mensen serieus schrikken, alsof ze dat nog niet wisten...
Toch gaan ze ermee door, wan tja, biologisch vlees is zo duur, ja fokking hell zeg, alsof dat wat uitmaakt!!!!
De prijs die die dieren betalen is te hoog, veelste hoog wat mij betrefd en ik ben elke keer weer woedend als ik zie hoe onze overheid dit in stand houdt, sterker nog, het stimuleerd, ja laten we varkensflatten maken, nog meer dieren bij elkaar, nog meer op de automatische piloot, nog minder oog voor het welzijn van het dier...

Maar nogmaals, het ene kwaad maat het andere nog niet goed.

Zo kan ik ook zeggen dat de mensen die afschuw uitspraken op de aanslag op de towers in amerika hypocriet zijn omdat ze toen de towers in jordanie gingen niet hun afschuw uitspraken en bij vele andere van dat soort zaken ook niet.
Ik vind dat een beetje ver gaan, ieder kiest zijn vlakken waarop men zich richt, er is teveel ellende in de wereld om je overal op te kunnen richten.
pi_31954565
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Die weet ik nog, meisje van geloof ik 11 jaar, van wie dat paard was mocht haar geliefde maatje zo vinden....
Dat meisje heeft een trauma voor de rest van haar leven...

Dat vind ik ook nog wel iets anders als gewoon dierenseks waar iemand meent te houden van een dier en het dier als een soort van partner ziet.
pi_31954581
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:23 schreef erodome het volgende:
Zo kan ik ook zeggen dat de mensen die afschuw uitspraken op de aanslag op de towers in amerika hypocriet zijn omdat ze toen de towers in jordanie gingen niet hun afschuw uitspraken en bij vele andere van dat soort zaken ook niet.
Ik vind dat een beetje ver gaan, ieder kiest zijn vlakken waarop men zich richt, er is teveel ellende in de wereld om je overal op te kunnen richten.
Juist daarom dus. Ik vind het niet zo'n probleem, seks met dieren. Er zijn ergere dingen. En ik kan het zelfs niet in alle gevallen afkeuren. Zelfs al zou ik het willen, ik vind er gewoon geen goede argumenten voor.
pi_31954627
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:25 schreef erodome het volgende:
Die weet ik nog, meisje van geloof ik 11 jaar, van wie dat paard was mocht haar geliefde maatje zo vinden....
Dat meisje heeft een trauma voor de rest van haar leven...
Idd, en dat mag dus van mij genadeloos hard bestraft worden. Seriemoordenaars beginnen vaak als dierenkwellers...
pi_31954651
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Juist daarom dus. Ik vind het niet zo'n probleem, seks met dieren. Er zijn ergere dingen. En ik kan het zelfs niet in alle gevallen afkeuren. Zelfs al zou ik het willen, ik vind er gewoon geen goede argumenten voor.
Tja, iemand die verkracht wordt, niet zo erg, want er worden ook mensen meerdere dagen achter elkaar verkracht, gemarteld en afgeslacht....

Kind wordt goed in elkaar geslagen door ouders, is niet erg, want er worden ook kinderen vermoord na jaren van zware mishandeling...

Je wordt in elkaar geslagen als je uit bent, niet zo erg joh, je moet blij zijn dat je niet dood geschopt bent, je bent alleen maar invalide ervan geworden joh, valt wel mee...

Begin je het al te begrijpen waar ik heen wil?
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:30:10 #289
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31954706
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja, iemand die verkracht wordt, niet zo erg, want er worden ook mensen meerdere dagen achter elkaar verkracht, gemarteld en afgeslacht....

Kind wordt goed in elkaar geslagen door ouders, is niet erg, want er worden ook kinderen vermoord na jaren van zware mishandeling...

Je wordt in elkaar geslagen als je uit bent, niet zo erg joh, je moet blij zijn dat je niet dood geschopt bent, je bent alleen maar invalide ervan geworden joh, valt wel mee...

quote:
En ik kan het zelfs niet in alle gevallen afkeuren.
Let ook daar op... Verkrachting is als begrip vooral menselijk. De vraag is maar of ej dat op dieren kunt toepassen. Bovendien geven veel dieren er zelf ook de schijn van dat ze wel van een potje sex houden..
pi_31954765
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:28 schreef erodome het volgende:

Ja, geheel de verkeerde kant op, want ik denk dat jij ook wel weet dat ik dat niet bedoel. Zo'n manier van discussieren vind ik niet prettig. Ik heb al aangegeven dat ik het simpelweg niet zo erg vind, seks met dieren, zolang er geen mishandeling bij komt kijken. Jij vindt het verkrachten van een dier net zo erg als het verkrachten van een kind, ik vind dat een volledig absurde stelling. Maar ik denk dat tussen jou en mij alles hier wel over gezegd is. We zijn het niet eens en dat zullen we niet worden ook.
pi_31954795
Een bekende van me haar hond had eens een ontsteking aan de penis. Er moest zalf op, en die zalf moest goed worden ingesmeerd. De hond vond dat helemaal niet erg en kwam er zelfs een keer bij klaar.

Je hond aftrekken, is dat afkeurenswaardig? Ik zou bij god niet weten waarom.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:36:29 #292
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_31954887
Erodome rulezzz
pi_31954974
Het dier raakt ervan in de war, het is niet de bedoeling dat een dier in die positie staat tegenover je...

Buiten zoonose's om, wat een reeel risiko is, ik herriner me nog een stuk over een vrouw die en hond als partner had, daar dus in haar eigen ogen heel goed mee omging, ze hield serieus van dat dier, maar die vertelde ook over gezondheidsrisiko's voor zowel jou als dier, die vertelde ook over geestelijke problemen waar je ontzettend voor moet waken bij het dier en dit was toch echt een ontzettende voorstander van de vorm van dierenseks waar jij niet tegen bent.

En denk erom dat een voorstander eventuele risiko's ook nog voor een groot deel wegredeneert...

Ik kan niet voor alle dieren spreken, want ik heb niet van allen evenveel verstand van gedrag, maar ik weet dat het bij honden echt serieuze problemen op kan leveren, het kan al problemen opleveren als je reu een andere hond dekt, daar veranderd hij al echt van, laat staan van intersoortelijke seks waarin er over rangorde regels heen gewalst wordt en alles....
pi_31955010
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:39 schreef erodome het volgende:
Het dier raakt ervan in de war, het is niet de bedoeling dat een dier in die positie staat tegenover je...

Buiten zoonose's om, wat een reeel risiko is, ik herriner me nog een stuk over een vrouw die en hond als partner had, daar dus in haar eigen ogen heel goed mee omging, ze hield serieus van dat dier, maar die vertelde ook over gezondheidsrisiko's voor zowel jou als dier, die vertelde ook over geestelijke problemen waar je ontzettend voor moet waken bij het dier en dit was toch echt een ontzettende voorstander van de vorm van dierenseks waar jij niet tegen bent.

En denk erom dat een voorstander eventuele risiko's ook nog voor een groot deel wegredeneert...

Ik kan niet voor alle dieren spreken, want ik heb niet van allen evenveel verstand van gedrag, maar ik weet dat het bij honden echt serieuze problemen op kan leveren, het kan al problemen opleveren als je reu een andere hond dekt, daar veranderd hij al echt van, laat staan van intersoortelijke seks waarin er over rangorde regels heen gewalst wordt en alles....
Dat begrijp en erken ik. Ik keur het dus ook niet altijd goed.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:46:02 #295
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_31955149
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik ook. Desondanks eet ik zo nu en dan vlees.
[..]
Ik ook . Het is zo lekker, en dat biolosche vlees is zo duur en ik ben maar een arme uitkeringstrekker ]
[mijn alter-ego:"wat een stom exuus zeg!!! ]
quote:
Ik ben vooral benieuwd welke ethische argumenten tegen geworpen kunnen worden. imo is het niet per definitie onethisch, en ook tegennatuurlijkheid (wat het ook moge zijn) niet..
Ik pas er voor om voor andere te beoordelen wat andere voor zichzelf niet ethisch moeten vinden en wel. [ anders lijk ik op de vroegere kerk die voor andere bepaald wat goed en slecht is ]
Ik kan alleen voor mezelf spreken.
En ja voor mezelf vindt ik het tegennatuurlijk om sex met een dier te hebben. Ik denk dat het verwarrend is voor mijn sexuele-gevoels en belevingswereld .En dat het de balans erin zou verstoren wat weer door zou werken op mijn psyche en persoonlijkheid.

BTW ik heb hang geen waardeoordeel aan tegennatuurlijkheid.
gelijk
pi_31955174
Ik keur het dus helemaal af, pech voor die enkele uitzondering waarin het wel goed kan gaan zonder het dier schade aan te doen.

Zo zegt een pedo ook dat hij vast wel kan zien wat hij doet, dat hij ervoor waakt geen schade te berokkenen, die praat dat ook goed, die zegt ook, ja maar ik haal niets aan, het kind komt zelf ermee, het is niet erg, dit is een uitzondering die wel goed gaat.
Maar we weten allemaal dat in de meeste gevallen geld dat die pedo gewoon te blind is om te zien wat hij aanricht, dat hij geen beeld heeft op de gevolgen die zijn daad hebben.

En zo werkt het volgens mij ook met mensen die aan dierenseks doen(buiten sexuele mishandeling om dan he), ze bedekken het onder de mantel van liefde, zien hun dier als een volwaardige partner, waarmee ze hem op mens nivo zetten en ook zo behandelen, dat is gewoon niet goed, klaar.

Als jij gewoon een hondje hebt en die behandeld als volwaardig mens dan is dat dier een ontzettende neuroot waar veel mis mee is, bergen van dat soort honden in het asiel gezien met een enorm breed scala aan gedragsproblemen.
En dan zou het ineens wel goed gaan als je ermee neukt?
Nee, dat kan je mij niet wijs maken, echt niet...
pi_31955210
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:46 schreef erodome het volgende:
Zo zegt een pedo ook dat hij vast wel kan zien wat hij doet, dat hij ervoor waakt geen schade te berokkenen, die praat dat ook goed, die zegt ook, ja maar ik haal niets aan, het kind komt zelf ermee, het is niet erg, dit is een uitzondering die wel goed gaat.
Maar we weten allemaal dat in de meeste gevallen geld dat die pedo gewoon te blind is om te zien wat hij aanricht, dat hij geen beeld heeft op de gevolgen die zijn daad hebben.
En daarover waren we het immers ook niet eens, remember?
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:51:57 #298
27698 Doffy
pi_31955329
Waar haal jij de wijsheid vandaan, erodome, om aan te nemen dat mensen met 'afwijkende' seksuele voorkeuren uitsluitend overheersend en misbruikend kunnen zijn? Niet al te lang geleden (en in vele plaatsen nog steeds) werd hetzelfde "argument" gebruikt tegen homo's; die zouden alleen maar op seks met kleine jongetjes uit zijn, geen "volwaardige relatie" kunnen hebben, psychisch ziek zijn, etc.

Jij doet nu hetzelfde over seks met dieren; waarmee ik dat niet a priori goedkeur, maar ik vind in ieder geval jouw argument ertegen waardeloos.
'Nuff said
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:52:36 #299
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31955355
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:46 schreef soulsurvivor het volgende:

Ik pas er voor om voor andere te beoordelen wat andere voor zichzelf niet ethisch moeten vinden en wel. [ anders lijk ik op de vroegere kerk die voor andere bepaald wat goed en slecht is ]
Ik kan alleen voor mezelf spreken.
Je kunt wel redeneren op een logische manier, en dat is wat ik vooral zoek. Ik zie mezelf ook geen sex hebben met een dier, maar aan de andere kant zie ik mezelf wel veel meer dingen niet doen.. Maar dat maakt het nog niet onethisch, daar is meer rede voor nodig..
quote:
BTW ik heb hang geen waardeoordeel aan tegennatuurlijkheid.
Tegennatuurlijkheid wordt imo hier als verkeerd begrip gebruikt. Je kunt hooguit spreken dat iets voor jouzelf onnatuurlijk is, omdat je het niet doet. De gevallen waar het wel gebeurt, gebeurt het toch echt in/door de natuur..
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:52:06 #300
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_31957245
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je kunt wel redeneren op een logische manier, en dat is wat ik vooral zoek. Ik zie mezelf ook geen sex hebben met een dier, maar aan de andere kant zie ik mezelf wel veel meer dingen niet doen.. Maar dat maakt het nog niet onethisch, daar is meer rede voor nodig..
[..]
Zeker, Maar wanneer je logisch redeneert wordt het al vaak opgevat, in een forum, als statement en standpunt waartegen je je weer verdedigen moet.. [daar had ik eerlijk gezegt ( op dit moment) geen zin an ] wellicht morgen weer
quote:
Tegennatuurlijkheid wordt imo hier als verkeerd begrip gebruikt. Je kunt hooguit spreken dat iets voor jouzelf onnatuurlijk is, omdat je het niet doet. De gevallen waar het wel gebeurt, gebeurt het toch echt in/door de natuur..
mee eens!!! Je zou het begrip "tegennatuurlijk" eerst juist moeten definiëren voordat je daar een zinvolle discussie mee kan vullen.
bv kan je een abnormaleit in de natuur bestempelen als tegennatuurlijk of als onderdeel van de natuur.
gelijk
pi_31957594
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:51 schreef Doffy het volgende:
Waar haal jij de wijsheid vandaan, erodome, om aan te nemen dat mensen met 'afwijkende' seksuele voorkeuren uitsluitend overheersend en misbruikend kunnen zijn? Niet al te lang geleden (en in vele plaatsen nog steeds) werd hetzelfde "argument" gebruikt tegen homo's; die zouden alleen maar op seks met kleine jongetjes uit zijn, geen "volwaardige relatie" kunnen hebben, psychisch ziek zijn, etc.

Jij doet nu hetzelfde over seks met dieren; waarmee ik dat niet a priori goedkeur, maar ik vind in ieder geval jouw argument ertegen waardeloos.
Waar zeg ik overheersend en misbruikend, ik zeg toch mensen die menen hun dier als volwaardige partner te zien....

Je vindt mijn argument waardeloos, het gaat letterlijk over gedrag van honden, daarvoor hoef je niet overheersend en misbruikend te zijn, een reu veranderd als hij dekt en dat lang niet altijd in positieve zin, vaker niet als wel, dat bij een hond/hond dekking dus he, heb je daarna een hond die doodongelukkig is omdat hij niet meer mag dekken(niet zovaak als hij zou doen in de natuurlijke alpha positie), die het continu aan de stok heeft met andere reuen en nog meer nare bijverschijnselen zoals weglopen, rangorde problemen e.d.
Dat zal nog sterker gelden bij een hond/mens dekking aangezien dat de rangorde danig in de war schopt, je haalt de hond namelijk omhoog in rang door die daad, wat of een potienteel gevaarlijke hond oplevert omdat een hond zo hoog in rang het recht en de plicht heeft te corrigeren, of je moet hem weer terugzetten in zijn lagere rang wat heel veel verwarring oplevert voor het dier en niet goed is voor zijn geestelijke gesteldheid dat steeds te doen(dat is een noodgreep, eigenlijk moet je daar nooit komen gewoon).

Als ik terug denk aan de paar filmpjes die ik heb gezien over dit onderwerp zie ik lichaamstaal die me helemaal niet aanstaat, onzekere dieren die echt niet op hun gemak zijn.

Dit gaat niet over misbruik en overheersing, dit gaat erover dat een dier geen mens is en als je met een dier speelt zoals je met een mens speelt je het dier naar mijn mening schade aan doet.

Dit gaat puur over gedrag en ja daar meen ik wat van te weten aangezien dat mijn vakgebied is en ik een vriendin heb die volleert gedragstherapeut is en met wie ik meegedaan heb met haar lesmatriaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')