Het gaat me niet om de vraag 'natuurlijk' of 'onnatuurlijk, het gaat me erom dat jij beweert dat er qua emoties maar weinig verschil is tussen mensen en dieren. Dan snap ik dus niet waarom je toch zo'n strakke scheidslijn aanhoudt als het gaat om doden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:41 schreef erodome het volgende:
Wat is er onnatuurlijk aan vlees eten???
Ik ben een mens, een omnivoor, ik ben gebouwd op een dieet waar ook vlees in zit.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:32 schreef Dr_Morreau het volgende:
Dieren opeten is een ander verhaal, dieren zijn namelijk gemaakt om te eten of opgegeten te worden.
Er is doden en doden, doden voor plezier ben ik mega tegen...quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het gaat me niet om de vraag 'natuurlijk' of 'onnatuurlijk, het gaat me erom dat jij beweert dat er qua emoties maar weinig verschil is tussen mensen en dieren. Dan snap ik dus niet waarom je toch zo'n strakke scheidslijn aanhoudt als het gaat om doden.
Mwaw, ken toch echt nog wel de gevallen van prikkeldraad of schrikdraad op hindernissen, het breken van paarden en alles hoor, werkt echt wel, is alleen niet wenselijk.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Toch zal een paard zich niet zo gauw tot iets laten dwingen. Het hangt een beetje van het karakter van het betreffende paard af, maar een paard dat iets écht niet wil, zal gaan 'staken'.
Het werkt ook niet uiteindelijk, want zo'n paard wil niet echt voor je werken. Alleen een paard dat jou vrijwillig als zijn leider kiest, zal écht voor je werken. Maar op het moment dat je dan iets van hem vraagt wat 'onredelijk' is, zal hij dat duidelijk laten merken (en lig je drie meter verderopquote:Op donderdag 7 juli 2005 13:28 schreef erodome het volgende:
Mwaw, ken toch echt nog wel de gevallen van prikkeldraad of schrikdraad op hindernissen, het breken van paarden en alles hoor, werkt echt wel, is alleen niet wenselijk.
Het werkt niet in die zin dat je dan een nerveus, ansgtig en onbetrouwbaar dier creëert. Het dier zal meestal wel luisteren, maar de kans op ongelukken is groot.quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:42 schreef erodome het volgende:
Het breken van paarden werkt echt wel hoor, zolang zijn we namelijk nog niet bezig met de zachtaardige methode's, je hoeft nog geen 10 jaar terug te gaan om de meeste gruwelijke methode's weer omhoog te halen...
Maar nogmaals, dat gaat over dominantie opleggen(dominante agressie) en dat is idd veel minder betrouwbaar dan gewoon een goede band en een natuurlijk verloop van dominantie
Nee door de manier waarop de hele natuur werkt. Het draait uiteindelijk allemaal om eten of gegeten worden, en de enige diersoorten die niet gegeten worden zijn dieren die zelf andere dieren opeten, zoals bijv. de mens dat al zijn hele bestaan doet. Maar goed, dieren zijn volgens mij dus in ieder geval prima eetbaar, en zolang er nog dieren zijn mag ik er graag af en toe een opetenquote:Op donderdag 7 juli 2005 12:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Door wie zoal? Onze Lieve Heer? Zelfs die stond het eten van vlees niet toe in het Paradijs.
Ik vind dat toch een redelijk barbaars idee. Biologisch gezien zou het bijvoorbeeld handig zijn als mannen de kinderen uit een vorig huwelijk van hun tweede vrouw zouden vermoorden (zoals bv. leeuwen doen). Is dat dan ook een goed idee?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:18 schreef Dr_Morreau het volgende:
Het draait uiteindelijk allemaal om eten of gegeten worden,
Precies, de natuur is barbaarsquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vind dat toch een redelijk barbaars idee. Biologisch gezien zou het bijvoorbeeld handig zijn als mannen de kinderen uit een vorig huwelijk van hun tweede vrouw zouden vermoorden (zoals bv. leeuwen doen). Is dat dan ook een goed idee?
Bij sommige dieren gaat het verder dan alleen voortplanting (kijk naar de bonobo). Aan de andere kant is verkrachting bij andere dieren vrij normaal. Het dominante mannetje mag alle vrouwtjes "hebben".quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ervaren dieren bij sexualiteit echter ook een vorm van "verbondenheid" zoals die bij mensen geldt, of is het puur voortplanting? (Ik vind het een beetje gevaarlijk om zomaar aan te nemen dat het hetzelfde is..)
Dit is ook zoals ik er over denk, bedankt voor het duidelijker verwoorden.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:40 schreef sizzler het volgende:
disclaimer; ik ben niet voor dierenseks, maar vind het wel hypocriet dat je een dier wel zou doden, maar niet zou mogen verkrachten omdat dat zielig zou zijn.
Het verkrachten van een dier zie ik nog altijd als dierenmishandeling. En dat is zeker in nederland niet geaccepteerd.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:40 schreef sizzler het volgende:
disclaimer; ik ben niet voor dierenseks, maar vind het wel hypocriet dat je een dier wel zou doden, maar niet zou mogen verkrachten omdat dat zielig zou zijn.
Tsja, in het geval van een kip lijkt me dat ook. Maar als jij je leuter in een koe steekt, dan zal die rustig doorgrazen. Kan je dat laatste geval dan mishandeling noemen?quote:Op zondag 10 juli 2005 14:38 schreef Monus het volgende:
Het verkrachten van een dier zie ik nog altijd als dierenmishandeling. En dat is zeker in nederland niet geaccepteerd.
Nee, maar toch blijven dit soort dingen mij tegen de borst stuiten en moeilijk te accepteren.quote:Op zondag 10 juli 2005 22:00 schreef Doffy het volgende:
[..]
Tsja, in het geval van een kip lijkt me dat ook. Maar als jij je leuter in een koe steekt, dan zal die rustig doorgrazen. Kan je dat laatste geval dan mishandeling noemen?
Tsja, maar deze discussie gaat juist over de redenen van dat 'tegen de borst stuiten'. Dus: waarom?quote:Op zondag 10 juli 2005 22:20 schreef Monus het volgende:
Nee, maar toch blijven dit soort dingen mij tegen de borst stuiten en moeilijk te accepteren.
Zolang het geen aanwijsbare mishandeling is, niet, nee.quote:Is dierensex trouwens strafbaar in nederland?
Omdat je sex hebt met verstandelijk minderwaardig wezen.quote:Op zondag 10 juli 2005 22:28 schreef Doffy het volgende:
Tsja, maar deze discussie gaat juist over de redenen van dat 'tegen de borst stuiten'. Dus: waarom?
Ik vind Midas Dekkers gewoon gestoord.quote:Heeft iemand ooit eigenlijk Midas Dekkers' "Lief Dier" gelezen? Geweldig boek!
Waar ligt de grens, IQ-technisch?quote:Op zondag 10 juli 2005 22:43 schreef Monus het volgende:
Omdat je sex hebt met verstandelijk minderwaardig wezen.
Dat is subjectief.quote:Omdat ik niet kan begrijpen wat er nou zo opwindend is aan een dier.
Dat is subjectief.quote:Omdat het een hele extreme form van sex is.
Mensen die seks met dieren hebben ook!quote:Omdat ik een dier liefhebber ben.
Er zijn er ook die er op geilen...quote:Ik over mijn nek zal gaan als ik krijg tehoren als mijn vriendin sex heeft gehad met een dier.
Ik nietquote:Ik vind Midas Dekkers gewoon gestoord.
Natúúrlijk heb ik dat gelezen. Heb er van genoten.quote:Op zondag 10 juli 2005 22:28 schreef Doffy het volgende:
Heeft iemand ooit eigenlijk Midas Dekkers' "Lief Dier" gelezen? Geweldig boek!
Heerlijk boekquote:Op zondag 10 juli 2005 22:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Natúúrlijk heb ik dat gelezen. Heb er van genoten.
Dit is voor mij meer een filosofische punt en niet een wetenschappelijke, een dier kan geen toestemming geven voor de sex. Dat het een extreme form van sex is een algemeen aangenomen feit, anders kan je alles wel subjectief noemen.quote:
Een dier is anders prima in staat om zichzelf te verweren, althans zeker de wat groteren. Maar als je een koe kan nemen en die gewoon doorgraast, wat is dan het punt, voor het dier?quote:Op zondag 10 juli 2005 23:23 schreef Monus het volgende:
Dit is voor mij meer een filosofische punt en niet een wetenschappelijke, een dier kan geen toestemming geven voor de sex.
Je kan ook alles subjectief noemen. Vraag Descartes maar.quote:Dat het een extreme form van sex is een algemeen aangenomen feit, anders kan je alles wel subjectief noemen.
Die mensen zijn er allang hoor, maak je geen illusiesquote:Ook spookt met dit soort discusies BSB door het hoofd.
"Wanneer komen de eerste mensen die vinden dat je met een dier mag trouwen"
Ik denk niet dat een koe zal doorgrazen als jij met een krukje achter hem staat (als je al in de buurt komt), het lijkt mij ook sterk dat een schaap/geit zich niet zal verzetten. Ik denk niet dat er veel dieren zijn die zich niet zullen verzetten.quote:Op zondag 10 juli 2005 23:28 schreef Doffy het volgende:
Een dier is anders prima in staat om zichzelf te verweren, althans zeker de wat groteren. Maar als je een koe kan nemen en die gewoon doorgraast, wat is dan het punt, voor het dier?
Ik denk niet dat ik dat soort dingen aan iemand zal vragen.quote:Je kan ook alles subjectief noemen. Vraag Descartes maar.
BSB heeft nog wel eens gelijk.quote:Die mensen zijn er allang hoor, maak je geen illusies
Ik zou het persoonlijk niet weten, maar ik kan me goed voorstellen dat het een koe letterlijk worst zal zijn. En die hond, waarom 'kan' dat niet?quote:Op zondag 10 juli 2005 23:48 schreef Monus het volgende:
Ik denk niet dat een koe zal doorgrazen als jij met een krukje achter hem staat (als je al in de buurt komt), het lijkt mij ook sterk dat een schaap/geit zich niet zal verzetten. Ik denk niet dat er veel dieren zijn die zich niet zullen verzetten.
Een hond die met een vrouw neukt kan het mischien uit vrije wil doen.
Descartes is al best een poosje dood.quote:Op zondag 10 juli 2005 23:48 schreef Monus het volgende:
Ik denk niet dat ik dat soort dingen aan iemand zal vragen.
Who cares, dat is toch alleen maar subjectief.quote:Op maandag 11 juli 2005 09:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Descartes is al best een poosje dood.
Ik denk dat je heel weinig met dieren bent omgegaan in je leven.quote:Op maandag 11 juli 2005 09:24 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ik zou het persoonlijk niet weten, maar ik kan me goed voorstellen dat het een koe letterlijk worst zal zijn.
Dat is mischien een uitzondering op de regel.quote:En die hond, waarom 'kan' dat niet?
Fout gedacht.quote:Op maandag 11 juli 2005 12:32 schreef Monus het volgende:
Ik denk dat je heel weinig met dieren bent omgegaan in je leven.
Waar ligt dan de grens?quote:Dat is mischien een uitzondering op de regel.
Laat nu net het "zonder moraalridderij" het moraal in nederland zijn.quote:Op zondag 10 juli 2005 22:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En geschreven zonder moraalridderij. En mét humor.
Dat is helaas verre van waar.quote:Op maandag 11 juli 2005 12:49 schreef Monus het volgende:
Laat nu net het "zonder moraalridderij" het moraal in nederland zijn.![]()
quote:Op maandag 11 juli 2005 17:57 schreef FuifDuif het volgende:
En wat is er eigenlijk mis mee dat je een jong kalfje aan je lid laat slikken?
Ik ging niet verder dan mijn vingers.quote:Op maandag 11 juli 2005 17:57 schreef FuifDuif het volgende:
En wat is er eigenlijk mis mee dat je een jong kalfje aan je lid laat slikken?
De zuig kracht van zo'n kalf lijkt mij ook niet zo lekker.quote:Op maandag 11 juli 2005 18:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat er mis mee is? Het doet hoogstwaarschijnlijk nogal zeer, aangezien een koeientong net schuurpapier is. Geloof me, dat wil je niet op je eikel voelen.
Denk dat zo'n beest zo ongeveer je urine uit je blaas zuigt.quote:Op maandag 11 juli 2005 18:23 schreef Monus het volgende:
De zuig kracht van zo'n kalf lijkt mij ook niet zo lekker.![]()
ik zit hier al de hele tijd te wachten op jouw reactiequote:Op maandag 11 juli 2005 23:53 schreef Pony-Lover het volgende:
zal ik hier wat zeggen
Exactemundo!quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Toch zal een paard zich niet zo gauw tot iets laten dwingen. Het hangt een beetje van het karakter van het betreffende paard af, maar een paard dat iets écht niet wil, zal gaan 'staken'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |