Ja denk je? Met al het graan dat nu aan vleesdieren wordt gegeven als voedsel kan met de hele derde wereld zes keer voeden geloof ik.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:09 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Mijn punt is dat het voor de mens makkelijker is om wel vlees te eten dan om het te mijden. Het gevolg is dat de neiging zich af te vragen of het wel ethisch verantwoord is, een stuk minder is dan bijvoorbeeld bij seks met dieren, omdat dat ogenschijnlijk geen nut dient.
Met de voedselbergen die ieder jaar weggemikt worden net zo goed. Geef het dan maar aan de vleesdieren...quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:12 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ja denk je? Met al het graan dat nu aan vleesdieren wordt gegeven als voedsel kan met de hele derde wereld zes keer voeden geloof ik.
Wellicht. Het was in ieder geval makkelijker, maar het is door bevolkingsgroei en exploitatie volledig uit de klauwen gelopen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:12 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ja denk je? Met al het graan dat nu aan vleesdieren wordt gegeven als voedsel kan met de hele derde wereld zes keer voeden geloof ik.
ahh, en het vermoorden mag je gewoon lekker eenzijdig bepalen?quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:15 schreef draaijer het volgende:
voor mij wel... Sex is iets wat 2 personen / identiteiten gezamenlijk beslissen.
Als de schapenaars niet scheurt niet, zie het dan maar als lenen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:47 schreef speknek het volgende:
Hmm dierenseks als bevrediging van een behoefte had ik er nog niet tegenaan gekeken. Ik neem aan dat je nog wel als assumptie hebt dat de betreffende persoon eigenaar is van het dier? Anders zou het vernieling van andermans eigendom zijn.
Ook niet maar als het om eten gaat wel !!quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:16 schreef djenneke het volgende:
[..]
ahh, en het vermoorden mag je gewoon lekker eenzijdig bepalen?![]()
Dat is best,quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:15 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Wellicht. Het was in ieder geval makkelijker, maar het is door bevolkingsgroei en exploitatie volledig uit de klauwen gelopen.
Desondanks eet ik dus (immoreel) gewoon vlees hoor.
Kippen hebben best aardig grote eileiders. Ik vraag me dan ook af of dat zeer doet.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vind het niet per se immoreel. Zolang het dier geen pijn lijdt en het niet vervelend lijkt te vinden, zie ik het probleem niet zo. Een vrouw die zich laat berijden door een hond, prima, moet zij weten. Een kerel die een kip neukt, nee dus.
Dat vind ik heel nobel. Ik geef niet zoveel om dierenquote:Op woensdag 6 juli 2005 20:28 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ben veganist omdat ik het heel erg vind dat dieren onderdeel geworden zijn van de consumptie economie. Ik eet geen vlees omdat ik vind dat dieren recht hebben op hun leven en dat ik daar geen einde aan moet maken (of iemand uit mijn naam).
Dat is inderdaad een afweging die je zelf moet maken.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:35 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat vind ik heel nobel. Ik geef niet zoveel om dierenWaarschijnlijk als overblijfsel van mijn christelijke opvoeding zie ik de mens als hoeder van minder gecompliceerde organismes op aarde, zoals planten en dieren. De mens mag ze exploiteren, mits er niet teveel leed berokkend wordt en de mens moet pogen eventuele aangedane schade te herstellen. Nou lijkt het mij duidelijk dat de mens die taak niet naar behoren vervult, maar ik zie dat niet als reden om dan maar helemaal geen vlees meer te eten. Egoïstisch, wellicht, maar ik laat dat stukje vlees niet aan mij voorbij gaan.
Je zou weleens gelijk kunnen hebben als het gaat over de gemiddelde burger die passief informatie opneemt, maar ik ging uit van mijn eigen standpunten.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:10 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ja, wat niet weet, wat niet deert hè... Ik vond die reclame van "werken bij het Rijk" zo goed, die poster met een rek konijnenvlees, met op elk pakje een foto van het betreffende konijn, met data en alles er bij. Ik durf te wedden dat er ineens veel minder mensen vlees zouden eten als dat gebeurde.
En dat is denk ik ook precies waarom dierenverkrachting zo verworpen wordt, en vlees eten niet. De dierenverkrachting komt in het nieuws, en mensen maken zich er een voorstelling bij. Je ziet nooit op het nieuws dat er vandaag weer duizenden koeien geslacht zijn. Ja, bij de gekkekoeienziekte, dan wel. Dan is iedereen weer ineens geschokt. Terwijl het anders ook dagelijks gebeurt.
Bij kippenneuken wordt meestal de kop eraf gehakt of gerukt, dan stuipen ze zo lekker.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:35 schreef speknek het volgende:
Kippen hebben best aardig grote eileiders. Ik vraag me dan ook af of dat zeer doet.
Hoezo niet dan? Omdat het moeilijk te bepalen is?quote:Voor mij is dieren zeer doen voor seks dus onethisch, maar ik zie zelf ook wel dat ik heel principieel gezien niet bijster sterk sta.
wat betreft het opeten ervan? nee. Ik heb laatst kangaroe gegeten... dat was lekker!!!quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:23 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ook niet maar als het om eten gaat wel !!
Dus jij neemt het niet zo nauw met dieren
Jij bent meer thuis in de scene dan ikquote:Op woensdag 6 juli 2005 20:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Bij kippenneuken wordt meestal de kop eraf gehakt of gerukt, dan stuipen ze zo lekker.
Ja. En vanwege de OP, dat ik dan weer geen enkele moeite heb dat een beest wordt afgemaakt.quote:Hoezo niet dan? Omdat het moeilijk te bepalen is?
Dat zal ik maar als een compliment opvatten.quote:
Dat laatste is er niet mee in strijd. Doden kan (en moet, imo) ook pijnloos gebeuren.quote:Ja. En vanwege de OP, dat ik dan weer geen enkele moeite heb dat een beest wordt afgemaakt.
... nee wacht! Ik weet alweer wat voor mij het verschil was..quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:51 schreef speknek het volgende:
En vanwege de OP, dat ik dan weer geen enkele moeite heb dat een beest wordt afgemaakt.
Niet alleen varkens, ook runderen, schapen. Dieren kunnen de dood ruiken. Da's instinct natuurlijk, want ze hebben geen concept van dood. Maar de geur boezemt hen wel doodsangst in (voor zoverre je doodsangst kunt hebben als je niet weet wat de dood is).quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:57 schreef speknek het volgende:
*alhoewel je wel indianenverhalen hoort dat varkens het vaak aanvoelen en tegenstribbelen.. Misschien is daar meer onderzoek naar nodig
Ja, dat kan. Ik wilde er alleen maar op wijzen dat je criterium imo niet helemaal klopt.quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:02 schreef speknek het volgende:
Ja maar als je het daar vanaf gaat laten hangen kunnen zwervers zonder nabestaanden ook entlöst worden.
Ah! Maar gaat het er niet om dat wij, de rentmeesters van de dieren, dat morele aspect voor de dieren overdenken. Juist omdat dieren dat zelf niet kunnen?quote:
Ik woonde vroeger vlakbij een varkensboerderij, ver weg genoeg om geen last van de stank te hebben, maar niet ver weg genoeg om presies te weten wanneer het slachtdag was, want ze gilde hun longen uit hun lijf vanaf het moment dat de vrachtwagen het terrein op reed....quote:alhoewel je wel indianenverhalen hoort dat varkens het vaak aanvoelen en tegenstribbelen.. Misschien is daar meer onderzoek naar nodig
Alleen als er niet net daarvoor een ander schaap geslacht is. Dat is wat ze kunnen ruiken geloof ik.quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:37 schreef speknek het volgende:
Schijnt dat schapen heel gewillig hun hoofd op de slachtbank leggen.
Is dat het criterium? Wij, de handelaren, weten dat het erger is om een beest te doden dan te verkrachten. Maar omdat een dier dat niet weet, is het minder immoreel om het te doden dan te verkrachten?quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:33 schreef speknek het volgende:
Waarom? Als de mogelijkheid tot overdenken het criterium is, dan voldoen dieren niet aan het criterium.
Dat zou de gemeenschap veel geld schelen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:45 schreef POLL het volgende:
Dat schijnt wel een heel ander licht op de vraag hoe we met kinderen, zwakbegaafden, dementen en coma-patiënten om moeten gaan. Zullen we het strafrecht voor moordenaars van deze groep maar aanpassen?![]()
Is dat bij ons niet zo dan????quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:37 schreef speknek het volgende:
Schijnt dat schapen heel gewillig hun hoofd op de slachtbank leggen.
Maar Lupa had het al duidelijker verwoord. Ze schieten inderdaad in de stress bij lijfsbehoud. Maar dat is waarschijnlijk instinctmatig.
Heb jij weleens seks met dieren gehad, erodome?quote:
Nope, daar ben ik zwaar tegen.....quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:05 schreef sizzler het volgende:
[..]
Heb jij weleens seks met dieren gehad, erodome?
Dus dieren zouden geen seks met elkaar mogen hebben?quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Nope, daar ben ik zwaar tegen.....
Ik vind dat seks iets is tussen mensen die beide met hun volle verstand kunnen beslissen, dus geen kids, geestelijk gehandicapten en dieren....
En een hond die vrijwillig op een vrouw springt bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:08 schreef erodome het volgende:
Ik vind dat seks iets is tussen mensen die beide met hun volle verstand kunnen beslissen, dus geen kids, geestelijk gehandicapten en dieren....
Doen ze dat dan behalve om dominantie te tonen, ik ben nog geen hond tegengekomen die dat uit zichzelf deed hoor....quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En een hond die vrijwillig op een vrouw springt bijvoorbeeld?
Ik weet waar het over gaat, eerst de vraag van seks met dieren, nu dit stomme iets weer waarvan hij zelf ook wel begrijpt dat ik vanuit mezelf redeneer...quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Sizzler heeft toch niets vreemds gezegd...?
Bedoel je nu dat je open staat voor paardenseks?quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:15 schreef erodome het volgende:
Pfffffffffff zeg, laat maar, ik dacht even dat je normaal deed, sorry dat ik zo naief ben, het was dus gewoon weer een overgebleven sneer vanuit dat paardenneuk topic wat ik toen open heb laten staan.
Nope, wel als mod zijnde voor een discussie over dat onderwerp toen...quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:18 schreef UpUpDownLeftRightABSelect het volgende:
[..]
Bedoel je nu dat je open staat voor paardenseks??
Als ik die filmpjes bekijk (en nee, dat doe ik niet regelmatig, maar ik heb wel eens wat van dat materiaal gezien), ziet dat er toch behoorlijk vrijwillig uit. Maar een reu dwingen om te dekken gaat niet lijkt mij, dus uiteindelijk zal 'ie het uit eigen vrije wil moeten doen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:17 schreef erodome het volgende:
Doen ze dat dan behalve om dominantie te tonen, ik ben nog geen hond tegengekomen die dat uit zichzelf deed hoor....
Wel het rijden tegen mensen aan, maar dat is geen lust, dat is pure dominantie....
Misschien dat het van daar uit naar seks kan gaan als je helemaal in de goede houding gaat zitten en helpt, maar nee, vanuit zichzelf, ik ben het nog nooit tegengekomen en ik werk al vanaf mijn 11de met honden....
Ik weet wel hoe ze het doen voor seks(bedrijf waar ik sm films enzo heb gemaakt maakte ook dierenseks films) en daar komt toch echt wel het een en ander aan overhalen en helpen aan te pas hoor.
Je staat wel open voor paardenseks als mod zijnde voor een discussie over dat onderwerp toen?quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Nope, wel als mod zijnde voor een discussie over dat onderwerp toen...
Hou 'es ff op te zeiken. Ze wilde de ruimte geven om daar een serieuze discussie ovcer te voeren. Maar door mensen als jou worden dat soort dingen onmogelijk gemaakt.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:19 schreef UpUpDownLeftRightABSelect het volgende:
Je staat wel open voor paardenseks als mod zijnde voor een discussie over dat onderwerp toen?
Ik vraag alleen om wat duidelijkheid.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hou 'es ff op te zeiken. Ze wilde de ruimte geven om daar een serieuze discussie ovcer te voeren. Maar door mensen als jou worden dat soort dingen onmogelijk gemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |