Dat dacht ik afgelopen seizoen ookquote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:51 schreef Shreyas het volgende:
Op een of andere manier heb ik dit seizoen echt het gevoel dat we gewoon kampioen gaan worden en ver zullen komen in de Champions League.![]()
quote:AZ ontkent belangstelling Ajax voor Vlaar
28 juni 2005
Al enkele dagen doet in het Amsterdamse geruchtencircuit het verhaal de ronde dat Martin van Geel pogingen in het werk stelt om Ron Vlaar over te nemen van AZ. De naar Ajax overgestapte technisch directeur werkte eerder in Alkmaar met de getalenteerde verdediger samen. In de nieuwste uitgave van Sportweek ontkent AZ bij monde van voorzitter Dirk Scheringa echter dat Vlaar op de nominatie staat om naar Amsterdam te verkassen.
"Ron kan bij ons een meerjarig contract ondertekenen", aldus Scheringa in Sportweek. "Dat heeft hij in beraad. In die situatie is geen verandering gekomen."
quote:Zoektocht naar opvolger Van Eijden in volle gang
28 juni 2005
Ajax is naarstig op zoek naar een nieuwe algemeen directeur, zo meldt Sportweek. Volgens het blad wordt het voor Arie van Eijden gemakkelijker om af te treden nu Ajax in de persoon van Martin van Geel weer over een technisch directeur beschikt. Ajax heeft zichzelf als doel gesteld om uiterlijk 1 april 2006 een opvolger te hebben gevonden.
"Er zijn al diverse suggesties gedaan waar het mijn opvolging betreft", meldt Van Eijden in Sportweek. "En er wordt al actief aan gewerkt. Zo is er inmiddels een shortlist gemaakt met mogelijke opvolgers. Binnenkort zullen de eerste gesprekken met die kandidaten gevoerd gaan worden." In een eerder stadium werd oud-Ajacied Keje Molenaar met de functie van algemeen directeur in verband gebracht.
Gewoonquote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:51 schreef Shreyas het volgende:
Op een of andere manier heb ik dit seizoen echt het gevoel dat we gewoon kampioen gaan worden en ver zullen komen in de Champions League.![]()
De regel is toch meestal ontekennen is bevestigen?quote:
De ideale constructie zou natuurlijk zijn om Vlaar te kopen, en dan een jaar uit te lenen aan AZ.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:38 schreef Erwtensoep het volgende:
Hebben we nog een centrale verdediger nodig dan? We hebben Heitinga, Grygera, Maduro, Sqd, Vermaelen.
Het is Ron Vlaar. Die mag echt wel komen, al speelde Jaap Stam of wie dan ook daar.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:38 schreef Erwtensoep het volgende:
Hebben we nog een centrale verdediger nodig dan? We hebben Heitinga, Grygera, Maduro, Sqd, Vermaelen.
the brilliance of simplicityquote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:10 schreef zjroentje het volgende:
[..]
De ideale constructie zou natuurlijk zijn om Vlaar te kopen, en dan een jaar uit te lenen aan AZ.
quote:VI: Ook aanbieding voor Ryan Babel
Volgens Voetbal International heeft naast Maduro, Emanuelson en Vermeer ook Ryan Babel een verbeterd en verlengd contract aangeboden gekregen van Ajax. De eerste twee hebben het
aanbod inmiddels geaccepteerd.
Jep, hij wilde toch niet verlengen ofzo.?quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:23 schreef Radegast het volgende:
Wanneer loopt het contract van Nigel de Jong eigenlijk af? Zomer 2006 toch?
Echt kut dat die straks voor nop de deur uit loopt...quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:26 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Jep, hij wilde toch niet verlengen ofzo.?
dat is maar goed ookquote:
Duurt niet lang meer voordat Van Eijden weg is.quote:
Welke namen staan daar op dan?quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:31 schreef Radegast het volgende:
[..]
Duurt niet lang meer voordat Van Eijden weg is.
Ajax heeft een lijstje met namen, en gaat daar komende weken mee in gesprek.
Als Algemeen Directeur?quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:39 schreef Houniet het volgende:
gullit ook
ik hoef hem niet te hebben neequote:
Of de CL niks zal worden voor Ajax dat kun je nu nog niet zeggen, dat ligt er toch echt aan bij wie je in de poule terechtkomt. Met een beetje een gunstige groep moet laatste 16 in de CL mogelijk zijn, maar als Ajax weer in een poule komt met twee ploegen van het kaliber Bayern en Juventus dan is het hopeloos...quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:55 schreef Dylan Dog het volgende:
De CL wordt niks voor Ajax dit jaar, maar kampioen zie ik ze wel worden.
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:49 schreef tha_dark het volgende:
AAAAAAAAJJJAAAAAAAAAAXXXXXXXXXX !!!!!!!
* tha_dark zet Mijn Club op![]()
en die kans is wel groot, aangezien Ajax als 3e geplaats zal zijnquote:Op woensdag 29 juni 2005 10:59 schreef Radegast het volgende:
[..]
Met een beetje een gunstige groep moet laatste 16 in de CL mogelijk zijn, maar als Ajax weer in een poule komt met twee ploegen van het kaliber Bayern en Juventus dan is het hopeloos...
Heb je daar een clubcard voor nodig?quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:21 schreef sqlsmurft het volgende:
Wanneer kan je kaarten kopen voor de JC-schaal?
Zit een beetje rond te struinen bij de Ticketbox, maar ik zie het er nog niet tussen staan.
Volgens mij heb je die inderdaad nodig, maar ik kan er sowieso nog weinig over vinden.quote:
Nee, maar ik denk dat ie dat nog wel gaat doen als dit seizoen de rust weer terug keert..quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:26 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Jep, hij wilde toch niet verlengen ofzo.?
De bron is een beetje tricky, maar Ronnie zou meer dan welkom zijn.quote:Ajax heeft belangstelling voor Ron Vlaar. Dit meldt Voetbal International vandaag. Ook Tottenham Hotspur volgt de talentvolle verdediger.
De 20-jarige Vlaar kan voor een kleine transfersom vertrekken bij AZ, omdat hij nog altijd speelt voor een minimumsalaris. De Alkmaarders probeerden al diverse malen het contract van de verdediger te verlengen, maar zijn hier nog niet ingeslaagd.
Mogelijk komt de interesse van Ajax voort uit de aanstelling van Martin van Geel als technisch directeur. Deze is als ex-TD van AZ uitstekend op de hoogte van de contractuele verplichtingen van Vlaar.
Ben er minder zeker van. Vraag me af of hij bij Ajax zijn draai ooit wel zal vinden.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hij heeft geen kritiek gegeven.
Integendeel, hij zei juist dat er bij Ajax veel meer spelers zijn die technisch beter zijn dan hem. Terwijl dat bij Werder niet zo was. Hij had kritiek op de kwaliteit van de Nederlandse competitie..
Ik weet zeker dat als het etam gewoon draait, hij ook z'n draai vindt.
Speelt op het wk-tot20 met Argentinië, weet niet zijn precieze positie maar ik dacht links of rechts voorquote:
Danny had toch nog een linksback nodig? Prima keuze! Waar speelt de beste man eigenlijk, nog in nigeria?quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:59 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik wil Taiwo bij Ajax
Nee, NU kopen en dan eventueel nog aan AZ verhuren ofzo. Ik wil het niet meemaken dat Psv em voor de neus van Ajax wegkaaptquote:Op woensdag 29 juni 2005 15:21 schreef DaYwALKuR het volgende:
Vlaar blijft bij AZ let maar op, misschien een eerste optie afdwingen?
Olympique Marseille.quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:35 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Danny had toch nog een linksback nodig? Prima keuze! Waar speelt de beste man eigenlijk, nog in nigeria?
De titel is dat al, met vlaar zou de CL ook binnen zijnquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:10 schreef JaWi het volgende:
Vlaar zou wel geweldig zijn zeg, dan is de titel al binnen.
quote:29/6/2005 - ´Lobont voorlopig niet weg; rangorde keepers wordt bepaald in voorbereiding´
(Gepost door RvN)
Volgens Arie van Eijden is eenvertrek van Bogdan Lobont vooralsnog niet aan de orde. Er zouden zich nog geen clubs concreet hebben gemeld, zo liet Van Eijden weten in de papieren uitgave van Voetbal International. Volgens hem zullen alle keepers de voorbereiding meemaken en zal dan besloten worden wie op welke plaats terechtkomt.
quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:10 schreef JaWi het volgende:
Vlaar zou wel geweldig zijn zeg, dan is de titel al binnen.
Alleen wel zielig voor AZ als Vlaar naar Ajax vertrekt. Maar daar moet Ajax schijt aan hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:14 schreef keijz het volgende:
[..]
De titel is dat al, met vlaar zou de CL ook binnen zijn
Boeiend. Gewoon halen. Gaat ie niet naar Ajax dan wordt het wel psv.quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:21 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Alleen wel zielig voor AZ als Vlaar naar Ajax vertrekt. Maar daar moet Ajax schijt aan hebben.
Ik heb ook elk jaar het vertrouwen dat Feyenoord kampioen kan worden alleen zit dat er meestal niet inquote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:51 schreef Shreyas het volgende:
Er zit dan ook een gigantisch klasse verschil tussen Feyenoord en Ajaxquote:Op woensdag 29 juni 2005 18:36 schreef Moreno het volgende:
[..]
Ik heb ook elk jaar het vertrouwen dat Feyenoord kampioen kan worden alleen zit dat er meestal niet in![]()
Vlaar gaat echt wel eerder naar Ajax dan naar psv hoorquote:Op woensdag 29 juni 2005 18:37 schreef Radegast het volgende:
[..]
1. Wat heeft dat met Ajax te maken?
2. Wordt hij ook zo corpulent?
3.![]()
Er is in Europa geen 2e Ajax te vinden die geld uitgeeft aan Harryquote:En Charisteas verkopen.
En daar is spuit 11 ook weerquote:Op woensdag 29 juni 2005 18:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er is in Europa geen 2e Ajax te vinden die geld uitgeeft aan Harry
Ik zat te hopen op Benfica.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er is in Europa geen 2e Ajax te vinden die geld uitgeeft aan Harry
Vermaelen is gewoon een prima speler. Enigste pluspunt wat Vlaar heeft is z'n Nederlandse afkomst.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:32 schreef VoreG het volgende:
Ja inderdaad waarom zou je Vlaar halen terwijl je de geweldige Vermaelen hebt
Vermalen is geen oostblokker , of bedoel je die niet?quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:46 schreef gras het volgende:
[..]
Vermaelen is gewoon een prima speler. Enigste pluspunt wat Vlaar heeft is z'n Nederlandse afkomst.
Ik zie liever een goede Oostblokker dan een gemankeerde Nederlander. Bij sommige is het schijnbaar anders.
mag een club niet gewoon zelf weten wat ze voor een speler vragen, als hij nog onder contract staat?quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:59 schreef twi het volgende:
Blind heeft zijn vertrouwen ook niet expliciet in andere spelers uitgesproken, dus wat dat betreft...
Vlaar moet gehaald worden, nu het nog goedkoop kan.
Kwaliteit gaat voor alles, vind ik ook. Bovendien staat de Ajax-opleiding toch wel garant voor elke paar jaar drie tot vijf Nederlandse talenten.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:46 schreef gras het volgende:
[..]
Vermaelen is gewoon een prima speler. Enigste pluspunt wat Vlaar heeft is z'n Nederlandse afkomst.
Ik zie liever een goede Oostblokker dan een gemankeerde Nederlander. Bij sommige is het schijnbaar anders.
Net zoals ik uit de prive sfeer van R.B. verzekerd had gekregen dat Edgar Davids zou tekenen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 09:54 schreef devv05 het volgende:
Ik hoor uit de prive sfeer van Vlaar nu ook geruchten dat ie zeer waarschijnlijk naar Ajax komt, dus ik acht de kans wel flink aanwezig
quote:30 juni: Kaartverkoop JC-schaal
De verkoop voor de altijd spetterende opening van het seizoen, de strijd om de JC-schaal begint zaterdag. Voor slechts ¤. 17,50 kan je dit op de eerste ring achter het doel zelf meemaken!!! Kaarten voor de tweede ring kosten nog minder want daar zit je al voor ¤. 12,50. De kaarten zijn met je oude seizoenkaart te koop bij tickutbox. Zorg dat je snel je kaarten haalt want gezien de belachelijk lage prijs, het feit dat het geen echte topper is, en dat het midden in de bouwvak valt zullen ervoor zorgen dat we in een uitverkocht stadion het seizoen zullen aftrappen....
Tjaquote:Op donderdag 30 juni 2005 10:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Net zoals ik uit de prive sfeer van R.B. verzekerd had gekregen dat Edgar Davids zou tekenen..
* JaWi presenti met bananenmanquote:Op donderdag 30 juni 2005 13:05 schreef devv05 het volgende:
Wie van de fokkers ga ik trouwens komend seizoen in vak410/409 ontmoeten?
Dank, ik zal dus nog even moeten wachten...quote:
Ik ben er ook weer bij!quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:05 schreef devv05 het volgende:
Wie van de fokkers kan/ga ik trouwens komend seizoen in vak410/409 ontmoeten?
Te duur denk ik zo.quote:Op donderdag 30 juni 2005 10:28 schreef P0RN0STAR het volgende:
Gisterenavond uit verveling maar de finale van de Confederations Cup gekeken...
Cicinho, de 25-jarige rechtsback van Brazilië, mag wat mij betreft Hatem Trabelsi wel opvolgen! Wellicht dat onze expert cultheld meer informatie heeft??? Wat zijn zijn statistieken in FM bijvoorbeeld??? En zijn current of potential ability???
Ik vind het nu hélémáál rot voor Maxwell, zonder zijn blessure had hij mogen schitteren met Brazilië mogen schitteren...
Die FM-grap is nou al 1000 keer gemaakt, word je nou niet moe van jezelf?quote:Op donderdag 30 juni 2005 10:28 schreef P0RN0STAR het volgende:
Gisterenavond uit verveling maar de finale van de Confederations Cup gekeken...
Cicinho, de 25-jarige rechtsback van Brazilië, mag wat mij betreft Hatem Trabelsi wel opvolgen! Wellicht dat onze expert cultheld meer informatie heeft??? Wat zijn zijn statistieken in FM bijvoorbeeld??? En zijn current of potential ability???
Ik vind het nu hélémáál rot voor Maxwell, zonder zijn blessure had hij mogen schitteren met Brazilië mogen schitteren...
misschien kom je mij wel tegen als ik met mijn dronken kop de verkeerde trap pak!quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:05 schreef devv05 het volgende:
Wie van de fokkers kan/ga ik trouwens komend seizoen in vak410/409 ontmoeten?
Zou mooi nieuws zijn.quote:Zaakwaarnemer: Babel kan tot 2010 tekenen
30 juni 2005
Ryan Babel kan een nieuw, vijfjarig contract tekenen bij Ajax. De Amsterdamse club wil de huidige verbintenis van de aanvaller verbeteren en verlengen. De zaakwaarnemer van Babel bevestigde woensdagavond tegenover de Amsterdamse tv-zender AT5 dat zijn cliënt in De Arena voor vijf jaar kan tekenen. Babel staat nu nog onder contract tot 1 juli 2007.
De achttienjarige spits brak gedurende het afgelopen seizoen door bij Ajax. Met negen doelpunten groeide Babel uit tot clubtopscorer. Daarnaast liet bondscoach Marco van Basten hem op 26 maart tegen Roemenië (0-2 zege) debuteren in het Nederlands Elftal.
Mocht Babel zijn contract inderdaad verlengen, dan is hij het derde Ajax-talent in korte tijd dat zijn handtekening onder een verbeterde verbintenis zet. Eerder verbonden Urby Emanuelson en Hedwiges Maduro zich langer aan Ajax. Doelman Kenneth Vermeer heeft eveneens een aanbieding op zak, maar hij heeft nog niet gereageerd.
Er staat ALS.quote:Op donderdag 30 juni 2005 17:07 schreef Nashje het volgende:
Hoezo? Dus omdat hij nog niks heeft laten weten tekent ie niet bij. Beetje krom he.
Zeker weer zo'n betrouwbare bronquote:Op donderdag 30 juni 2005 09:54 schreef devv05 het volgende:
Ik hoor uit de prive sfeer van Vlaar nu ook geruchten dat ie zeer waarschijnlijk naar Ajax komt, dus ik acht de kans wel flink aanwezig
quote:PSV - AFC Ajax
Amsterdam, 30 juni 2005
De kaartverkoop voor het duel PSV - AFC Ajax om de Johan Cruijff Schaal start op zaterdag 2 juli om 09.00 uur. De wedstrijd wordt gespeeld op vrijdag 5 augustus, aanvang 20.30 uur, in de Amsterdam ArenA.
Uitleg afkortingen
Ajax SCC = Ajax Seizoenkaart
Supp. CC. = Ajax Supporters Club Card
KCC = Ajax Kids Club Card
Ajax CC= Ajax Club Card
Max. 2 kaarten per Club Card. Verkoop via TicketBox.
Seizoenkaarthouders opgelet:voor het kopen van kaarten dient u gebruik te maken van de SCC 04-05!
Start voorverkoop za. 02-07 09.00 uur
Vanaf za.02-07 Ajax SCC
Vanaf za.09-07 Ajax SCC / Sup.CC / KCC
Vanaf za.16-07 Ajax SCC / Sup.CC / KCC / Ajax CC
Einde voorverkoop do. 04-08-05 18:00 uur
Vakken en prijzen in de voorverkoop:
428, 429, 430: ¤ 12,25
125, 126, 127, 128, 129: ¤ 17,50
(deze vakken zijn voor iedereen beschikbaar)
401: ¤ 22,50
Bij voldoende belangstelling worden ook de volgende vakken aangeboden:
426, 427: ¤ 12,25
402: ¤ 22,50
Gehandicapte supporters kunnen zich tot de KNVB wenden. Zowel de wedstrijd als de voorverkoop wordt door de KNVB georganiseerd.
Bij toegang tot het stadion dient de toegangskaart en een geldig legitimatiebewijs getoond te kunnen worden.
Er zal op de wedstrijddag geen stadionkassaverkoop plaatsvinden. Er zal géén vrije verkoop zonder ClubCard-verplichting plaatsvinden.
Certificaathouders (via Amsterdam ArenA):
Voor alle certificaathouders geldt dat niet de eigen plaats wordt aangeboden.
Certificaat B-houders worden allen in de vakken 104 en 105 geplaatst.
Certificaat C-houders worden allen in de vakken 120 en 121 geplaatst.
Certificaat D-houders worden allen in de vakken 122 en 123 geplaatst.
Certificaat E-houders worden allen in de vakken 123 en 124 geplaatst.
Het is voor certificaathouders ook mogelijk om met de SCC 04/05 via TicketBox kaarten te kopen in de vakken bedoeld voor Ajax-supporters.
Kan jij geen kaartje regelen voor me, mocht het nog nodig zijn straksquote:Op donderdag 30 juni 2005 17:59 schreef JaWi het volgende:
Ik ga als het goed is wel. Zit alleen in Sneek dan, s'ochtends heenreizen 3 uur met trein, stad in, wedstrijd en om 7 uur in de morgen weer de trein terug.
Vast wel tegen die tijd. Ik koop mijne ook gewoon, ze zijn niet duur. Kan je altijd zien of je gaatquote:Op donderdag 30 juni 2005 18:01 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Kan jij geen kaartje regelen voor me, mocht het nog nodig zijn straks![]()
Nog meer sterke verhalen?quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:42 schreef ILCILA het volgende:
ik ook nie hoorpaar jaar geleden naar ajax-feyenoord geweest, zat vlakbij F-Side... nog nooit een kakkerlak zo snel uit ons vak zien rennen
(was met een of andere busreis mee hoorden we later)
wat hebben wij gelachen toen feyenoord scoorde en hij begon te juichen
ga op kezman rukkenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gewoon![]()
Je blijft je vermaken.
Volgens mij wordt Lindenbergh gewoon de linksback overigens
1999 Feyenoord Ajax 3 - 2quote:
Was toch laatste seizoen dat we verloren ?quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:20 schreef ILCILA het volgende:
[..]
1999 Feyenoord Ajax 3 - 2
wel jammer dat ze verloren maar het was echt zo... (ik zei toch ook aantal jaar terug)
Adriaansequote:FC Porto wil Coort als keeperstrainer
30 juni 2005
FC Porto staat op het punt om Wil Coort als keeperstrainer vast te leggen, zo weet het ANP te melden. De Portugese club zou zo goed als rond zijn met de Brabander. De keeperstrainer van Ajax zal bij Porto naar alle waarschijnlijkheid worden toegevoegd aan de technische staf van trainer Co Adriaanse.
Net als Tonny Bruins Slot raakte Coort bij Ajax buiten beeld na de aanstelling van Danny Blind als hoofdtrainer. De Zeeuw gaf de voorkeur aan Fred Grim als keeperstrainer bij de A-selectie, waardoor Coort verhuisde naar jeugdcomplex De Toekomst. Eerder deze maand vertrok ook Bruins Slot al naar Portugal. De Amsterdammer zal de komende jaren Ronald Koeman assisteren bij Benfica.
Van Feyenoord? Nee dat was het seizoen 2000/2001...quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:49 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Was toch laatste seizoen dat we verloren ?
O ja..quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:01 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Van Feyenoord? Nee dat was het seizoen 2000/2001...
quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat is te hopen en dat hij dan half Ajax meeneemt
Dat is de wraak om een club te zijn die mensen aanneemt die het woord loyaliteit niet kennen
Kssst. Wegwezen!quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat is de wraak om een club te zijn die mensen aanneemt die het woord loyaliteit niet kennen
Roltrappen?!?quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:32 schreef JaWi het volgende:
De roltrappen zijn vandaag geopend, nooit meer dronken de trap op waggelen.
Dan heb je het toch niet nodig bedoel je.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:49 schreef Mar10Segovia het volgende:
Die dingen zijn alleen voor naar de 2e ring toch?
Dan heb ik er nog niets aan
Ophoeren!quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Of geheel buiten adem boven aan komen, zoals Tong vorig jaar bij het AT.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:32 schreef JaWi het volgende:
De roltrappen zijn vandaag geopend, nooit meer dronken de trap op waggelen.
nou wat lul je danquote:Op donderdag 30 juni 2005 22:17 schreef popolon het volgende:
Ziet er niet uit
Voor een voetbalstadion dan, maar dat is het ook niet.
Hmmz.
glijbanenquote:Op donderdag 30 juni 2005 22:36 schreef Suijk het volgende:
Wat is de volgende stap? Aanleunwoningen?
Die hoeven een paar trappen minder, niet nodig dusquote:Op donderdag 30 juni 2005 22:43 schreef rubbereend het volgende:
zijn die roltrappen er ook voor t uitvak?
quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:25 schreef JaWi het volgende:
[..]
Die hoeven een paar trappen minder, niet nodig dus.
quote:Donderdag 30 juni - AS: Ajax in vergaande gesprekken met Vlaar
(Verslaggever SV, Amsterdam, 23.17u GMT+01.00, Redactie AS)
AZ-er Ron Vlaar is in vergaande gesprekken met Ajax over een transfer naar de Amsterdamse voetbalclub. Het gerucht gaat zelfs dat beide actoren al bijna rond zouden zijn. Dit heeft AS vernomen uit een bron.
Vlaar speelde een uitstekend WK voor onder de twintig jaar en sindsdien staan de clubs voor hem in de rij. Voetbal International meldde eerder deze week dat naast Ajax het Engelse Tottenham Hotspur ook kandidaat is.
Voor Ajax is een buitenkans weggelegd. Vlaar heeft momenteel nog een jeugdcontract en daarom is voor de Alkmaarders dit keer niet mogelijk de hoofdprijs te vragen. De club heeft inmiddels Vlaar een aanbieding gedaan, maar die heeft hij vooralsnog in beraad genomen.
Waarom diequote:
AS is niet echt betrouwbaar nee. Het is een Ajax fansite.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 00:15 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Waarom die? Wel goed nieuws. Of is de bron niet bepaald betrouwbaar?
Ik zie het nog wel gebeuren dat die roltrap de eerste wedstrijd al staakt.
quote:30 juni: Het clublied moet wijken voor commercie
Vandaag staat in de grootste krant van Nederland dat de Eredivisie CV Dj Tiesto een hymne heeft laten componeren. Deze hymne zal met ingang van komend seizoen bij elke eredivisiewedstrijd de opkomst van de spelers begeleiden. Op deze manier probeert de knvb het imago van de eredivisie iets op te poetsen. Deze collectieve deal met Tiesto betekent wel dat de eigen intro´s en clubliederen uit de stadions zullen gaan verdwijnen. Opnieuw moeten er dus stukjes herkenning en traditie wijken voor het grote geld. knvb, blijf met je poten van De Ajax Marsch af.
quote:
Fantastisch. Erg betrouwbaar dusquote:uit een bron
quote:De Engelse krant The Mirror meldt dat Arsene Wenger Robin van Persie waarschijnlijk niet mee zal nemen naar het Amsterdam Tournament. De Arsenal coach zou zijn pupil de reactie van de Ajax fans willen besparen. Vorig seizoen was hij al mikpunt na afloop van de wedstrijden in de Arena. Van Persie is inmiddels vrijgekomen, maar geldt nog steeds als verdachte. Inmiddels zou er ook een onderzoek lopen naar valse aangifte van Sandra K tegen Van Persie.
Lekker dat men zo probeert het voetbal kapot te maken! Alles moet wijken voor commerciële doeleinden, maar ik hoop dat Ajax luistert naar haar supporters en het oude, vertrouwde logo terug laat keren, de Ajax-marsch (de originele of anders de hardcore versie) handhaaft als opkomst-tune en elk seizoen in het shirt gaat spelen, zonder belachelijke Adidasstrepen...quote:
Vorig jaar is Robin van P. toch ook al bespuwd door Ajax-supporters, toen hij na de wedstrijd nog even ging snacken bij de McDonalds??? Tegen Robin van P. zal altijd een soort van gezonde haat bestaan, met deze hele verkrachtingszaak had ik juist gehoopt op enkele ludieke songs en spandoeken, maar helaas...quote:
Dat zou de meest trieste maatregel sinds tijden worden!!quote:
En nu nog hopen dat hij weer eens gaat voetbaleln....quote:
In de komende maanden worden in en om het stadion nog eens vijf roltrappen en twee liften aangelegd. Daarmee wordt ingespeeld op de samenstelling van het publiek dat wedstrijden van Ajax bezoekt.quote:
Nee, dat meen ik niet serieus, maar ik gebruikte geen smilie...quote:
Gelukkig maar! Maar goed, een algemene openeingstune zou het begin betekenen van het einde, nog even en de voetballers wordt écht opgedragen hoe een doelpunt te vieren...quote:
Haha wij verloren van feyenooit, dat is inderdaad een sterk verhaal!quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:20 schreef ILCILA het volgende:
[..]
1999 Feyenoord Ajax 3 - 2
wel jammer dat ze verloren maar het was echt zo... (ik zei toch ook aantal jaar terug)
quote:
Tis 1 juli, geen 1 aprilquote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:48 schreef marcb1974 het volgende:
Ik lees net ergens dat ajax interesse zou hebben in Niedzielan van NEC, zal toch wel niet?
Niedzielan heeft in Nederland niet eens genoeg laten zien om bij FC Omniworld een contract af te dwingen, die gaat echt niet naar Ajax.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:48 schreef marcb1974 het volgende:
Ik lees net ergens dat ajax interesse zou hebben in Niedzielan van NEC, zal toch wel niet?
quote:'Club Brugge plukt keeper weg bij Ajax'
1/7/2005 8 :26
Dieter Reynaert heeft Ajax verruild voor Club Brugge. Volgens Het Laatste Nieuws tekent de zeventienjarige doelman in het Jan Breydel Stadion.
Na enkele jaren Eendracht Aalst kwam Reynaert als veertienjarige terecht bij Ajax. De jonge Belgische doelman was in Amsterdam niet tevreden over zijn gebrek aan speeltijd in de A1.
Eerder was Reynaert in beeld bij AA Gent. Maar trainer George Leekens zag half juni geen reden de doelman een contract aan te bieden, nadat deze niet kwam opdagen voor de stage.
Daar denken ze ook dat 'ie voor anderhalf miljoen komt voetballenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:25 schreef Da_Sandman het volgende:
Bij feyenoord denken ze dat Davids misschien wel eens naar rotterdam zal komen
Voor die liefhebbersquote:Als een bliksemslag bij onbewolkte hemel sloeg bet vertrek van directeur voetbalzaken Martin van Geel (45) bij AZ in. Volgens sommigen kraaide de haan drie keer, Van Geel als Judas. Dat ziet de nieuwe technisch directeur van Ajax heel anders: 'Deze kans kan ik niet laten lopen.'
Martin van Geel heeft opeens even, tijd voor zichzelf, een ongekende] luxe na een lang en meeslepend seizoen met AZ. Na het bekendmaken van zijn vertrek naar Ajax kreeg hij twee uur de tijd om te verdwijnen uit De Hout, Een paar familiefoto's pakken, een paari laatste afscheidsgesprekken en dat was het dan. 'Ik hoef me het komende jaai niet in Alkmaar te vertonen, dat doet pijn en is ook niet terecht. Maar natuurlijk wel de realiteit.'
Onvoorstelbaar hoe snel dingen kunnen gaan. Eigenlijk wil hij nog even alles laten bezinken en zich opnieuw opladen, maar er is reden genoeg even bij te praten. Van Geel zorgde voor de meest opzienbarende binnenlandse transfer tot nu toe in deze zomer.
De man die een halfjaar geleden in VI zei zijn karwei te zullen afmaken, er niet over te piekeren AZ in te wisselen voor een ander, deed het toch. Zijn afspraken dan niets waard? De afgelopen weken leek het dan ook wel even Wild West in De Hout. Maandagavond 20 juni was er opeens groot nieuws, Van Geel bracht eerst de mensen binnen de club op de hoogte, belde voorzitter Dirk Scheringa op diens vakantieadres in Spanje en informeerde vervolgens de media: 'Ik ga naar Ajax.' De vier ergste woorden die je in Alkmaar kunt uitspreken, dreunden tegen dr vermolmde wanden van het stadionnetje, Scheringa was ziedend, Van Geel mocht nog net zijn spullen pakken en was niet langer welkom op het terrein. 'We hebben de slag verloren, maar de oorlog nog niet', orakelde de onthutste geldverstrekker.
En dus heeft Van Geel even tijd om de stofwolken te laten neerkomen en vervolgens zich op te laden voor het grote avontuur bij Ajax. Gezien de zeer onsmakelijke en emotionele reacties op de diverse AZ-chatgroepen en de reactie van de supportersvereniging die hem per open brief direct royeerde als lid, moet het een zware tijd zijn geweest, maar dat valt volgens de Brabander wel mee. 'Zwaar waren de dagen dat ik een beslissing moest nemen, ik heb het allemaal goed overwogen en mijn ambitie geeft toch de doorslag. Ik wil deze uitdaging aangaan, deze kans komt misschien nooit meer. Tja, natuurlijk is het onverwacht. Ik hoorde al eerder van directeur Arie van Eijden zijdelings van de interesse tijdens een Europa Cuploting in Nyon, dat heb ik ook bij AZ keurig gemeld. Vorige week werd dat alsnog concreet. Wat mij betreft is een groot deel van het Stappenplan 2008 al gerealiseerd, zeker waar het om het voetbaltechnische gedeelte gaat.
De technische staf is van grote kwaliteit met een Europese topcoach, Louis van Gaal, dat was twee jaar geleden volledig ondenkbaar. Samen met Martin Haar en Edward Metgod heb je een uitstekend trainerstrio. Een medische staf met Maarten Gooseling, een van de beste fysiotherapeuten van Nederland, ook met echte AZ-mensen om zich heen met wie hij werkt als een spin in het web met een contract voor onbepaalde tijd. Daarnaast is het scoutingteam in de loop der tijd uitgebreid met fulltimers zoals Wim Wisse en Peter Arntz, en niet te vergeten een jeugdopleiding waar de rust is weergekeerd met trainers zoals John Bosnian, Max Huiberts en Michel Doesburg, aangevoerd door Aloys Wijnker. Daar wordt een hoog rendement gehaald.
AZ is dus klaar voor de toekomst. Het jeugdcomplex wordt uitgebreid, het stadion komt eraan. En dat met een spelersgroep die zowel kwalitatief als kwantitatief op de toekomst is gericht. Genormaliseerde contracten met collectieve regelingen voor auto's en premies. Dertien internationals, komend vanaf nul, maar wel met contracten voor drie of vier jaar. Er staat een gedegen organisatie. Die moet nu scherp worden gehouden en blijvend geslepen. lets wat ik met veel plezier zou hebben gedaan, als ik deze kans niet had gekregen. In mijn ogen hebben we in drie jaar gerealiseerd waar we zes jaar voor nodig dachten te hebben, dat ontslaat mij ook deels van de morele verplichting bij AZ te blijven. Ik heb als voetballer en als manager altijd geprobeerd mijn eigen top te halen, ik ben geen planner en zou nu net zo makkelijk nog bij Willem II kunnen werken, maar als de kans zich aandient door te groeien, dan pak ik die. Ik wil weten waar mijn top ligt, ik ben ambitieus.'
'De afgelopen week was het een gekkenhuis, ik kreeg echt honderden telefoontjes en sms'jes, ook van mensen die ik al heel lang niet gesproken heb. Als ik aan het bellen was, dan zaten er alweer twee gesprekken achter. De media heb ik even wat afgehouden, aangezien ik natuurlijk officieel nog in dienst was van AZ en bij Ajax nog moet beginnen. Negatieve reacties heb ik nauwelijks gehad.' Heeft hij dan geen kranten gelezen en sites bezocht? 'Nee, dat heb ik bewust een beetje gemeden, ik heb de reacties na het vertrek van Olaf Lindenbergh naar Ajax al gelezen, dan kan ik wel raden wat er nu staat... Ik vind het jammer dat de supportersclub me heeft geroyeerd, misschien hadden ze eerst even tot tien moeten tellen. Maar het helpt niet als de grootste supporter olie op het vuur gooit. Scheringa vond het tijdstip niet kloppen, vond dat Ajax eerst had moeten bellen. Nou, ik kan je vertellen, hij moet ook eens twee kanten opkijken.'
Maar zo raar is het toch niet hoe er in Alkmaar tegwi zijn overgang wordt aangekeken? Heel recent gaf Van Geel nog aan er niet over te piekeren te vertrekken, dat hij een karwei had af te maken, zijn strategie heette niet voor niets Stappenplan 2008. Van Geel gaf aan in de onbetrouwbare voetbalwereld zijn eigen koers te varen en niet zomaar op te stappen als er iets leukers langs zou komen.
Ergo, Ajax was helemaal niet in beeld. Vanwaar dan deze switch in denken en doen? 'Vrijwel iedereen begrijpt me, zowel de spelers als de technische staf en Toon Gerbrands, mijn mededirecteur. De enige die zich liet meeslepen in zijn emotie was Scheringa, hij sprak grote woorden en is even niet voor rede vatbaar. Ik wil deze kans niet laten lopen, zoiets komt maar eens in je leven voorbij. Juist Scheringa moet dat begrijpen. AZ was nota bene de partij die bij mijn aantreden erop stond dat er een clausule in mijn contract kwam dat ze op elk moment van me af konden tegen een bepaalde prijs. Mij maakte dat niet zoveel uit, maar uiteraard heb ik die clausule er ook van mijn kant in laten zetten.'
En zo lijkt Scheringa, de man van de meest exotische en intrigerende contracten, verslagen met zijn eigen wapens. Voormalig AZdoelman Oscar Moens is nog steeds betrokken in een slepende rechtszaak rond een imagecontract met de club. Scheringa weigerde de keeper ooit te laten vertrekken, maar wilde ook niet schikken. De loopbaan van Moens werd er ernstig door geknakt. Pas na lang aandringen van coach Co Adriaanse, die overigens alleen via Van Geel communiceerde met de voorzitter, liet Scheringa de doelman alsnog gaan. Als het om geld gaat, is de doorgaans zo vriendelijke Scheringa keihard. Maar hij is dus niet de enige. De al even aimabele Van Geel weet ook wanneer hij voor zichzelf moet kiezen. Snoeihard nam hij zijn eigen weg en liet AZ achter, net als Adriaanse. Daarmee lijkt het vliegwiel van de successen uit de Alkmaarse succesmachine gehaald. De fundamenten liggen er nog steeds om verder te bouwen, maar AZ verkeert in een lastige positie.
Van Geel hoopt dat de emoties snel temperen, dat de mensen zien wat er gezamenlijk in Alkmaar is neergezet.
'Natuurlijk kwetst het als ik lees dal Scheringa zich nu afvraagt of de transfersom voor Lindenbergh niet te weinig was Voor datzelfde geld hebben we Stljn Schaars, Danny Koevermans en Shota Arveladze binnengehaald en dan nog is er wat over. Zoals we altijd op deze manier gewerkt hebben: goedkoop en inventief spelers halen van vrijgekomen gelden. Onze begroting is de afgelopen jaren nauwelijks gestegen, maar er staat wel een vrijwel compleet nieuwe selectie.'
Van Geel proeft zijn woorden, weegt af hoever hij wil gaan: 'Ik ben te stellig geweest in mijn uitspraak dat ik hier niet weg zou gaan, dat besef ik nu ook wel. Ik wilde een signaal afgeven en meende het op dat moment ook echt, maar als Ajax dan voor de deur staat, is dat toch wel even wat anders. Het is in elk geval iets wat ik heb geleerd.' Hij zweert bij vertrouwen en duidelijke afspraken: Toen ik kwam was er weinig bij AZ, maar wel heel veel te doen in structuur aanbrengen in de organisatie. Een wirwar van afspraken en elk succesje werd geclaimd door tien mensen, maar ging het mis, dan was niemand verantwoordelijk. Dat kon ook, omdat niemand wist welke richting de club opging.'
In zijn eerste seizoen voelde hij zich totaal ongemakkelijk door het rigide optreden van zijn voorzitter. Scheringa dreigde de stekker uit AZ te trekken en Van Geel voerde met alle voetballers gesprekken waarin hij ze voorstelde dertig procent van hun salaris in te leveren. Zo niet, dan hield de club op te bestaan. Van Geel was volledig in de veronderstelling dat dat ook zo was, maar uiteindelijk weigerde speler na speler en gebeurde er vervolgens niets. Sterker nog, AZ trok Stein Huysegems aan voor negenhonderdduizend euro en haalde later ook nog Denny Landzaat naar Alkmaar.
Intussen werd het ene na het andere contract opengebroken en bleek er geld genoeg. Toen al stelde Van Geel: 'Dat doe ik dus nooit meer, zo verlies ik al mijn geloofwaardigheid en daar wil ik me niet voor lenen. Dit gebeurt me niet nog een keer.' Een ander saillant voorbeeld: Jan Kromkamp tekende bij, maar zonder een vastgelegde transfersom. Van Geel en Gerbrands beloofden Kromkamp op hun woord dat zij weliswaar een stevige prijs zouden vragen, maar hem nooit in de weg zouden staan bij positieverbetering. In Alkmaar zou er een nieuw klimaat zijn, AZ was een mooie springplank naar de top, zo hielden ze de verdediger voor.
Destijds ging het over een bedrag van pakweg drie miljoen euro, maar met de ontwikkeling van Kromkamp en de veranderde verhoudingen dachten beide partijen inmiddels aan zo'n zes, zeven miljoen als marktconforme prijs, waar iedereen beter van zou worden. Kromkamp ventileerde voordat hij het contract tekende nogmaals dat hij zijn vraagtekens had bij de houdbaarheid van dat soort mondelinge afspraken, maar zijn vertrouwen in de twee won het van zijn twijfels. Inmiddels wil zowel FC Porto als Valencia Kromkamp inlijven en het bovengenoemde bedrag op tafel leggen, maar Scheringa weigert. De prijs was volgens hem vijftien miljoen euro en Van Geel, de boodschapper, kan geen kant op. Gemaakte afspraken waren vergeten en de speler lijkt het slachtoffer.
Van Geel vertrekt met pijn in zijn hart: Als je ergens weggaat, is het ook niet goed als ze de vlag uithangen, lijkt me zo. Dat was bij Willem II niet anders, daar waren ze ook niet blij met mijn vertrek, maar in mijn ogen was de rek er daar uit en kon ik bij AZ gaan bouwen. Dat bleek achteraf wel te kloppen.'
Van Geel wil niet te veel terugkijken. Een nieuwe uitdaging wacht: Ajax. 'Ik heb al een rondleiding gehad, een organigram, en dit is toch wel een ander verhaal. Deze club is Willem II en AZ samen, zo groot. Ik had wel een idee natuurlijk, maar als je er dan doorheen loopt en kijkt, is het nog groter dan je van verwacht. Ajax is een topclub, ook in Europa. Er staat al heel erg veel, maar toch zie ik wel dingen die ik kan gaan doen. Ik wil dat rustig gaan ervaren. Ik heb inmiddels telefonisch gesproken met Danny Blind, wij kennen elkaar al een voetballeven lang en zijn werkwijze spreekt me aan. Prima, dat hij die stropdas met nummer 1 weigerde te dragen, daar herken ik mezelf in.
Hij kent de club ook van boven tot onder, dat is een voordeel. We moeten elkaar allemaal helpen om Ajax weer om de titel te laten spelen. Dat is ook zeker mogelijk. Mijn doel is de trainer en zijn mensen een veilige werkomgeving te bieden, waarin ze optimaal kunnen presteren. Maar ik zal me de eerste tijd moeten inwerken. We hebben het wat dat betreft nog niet eens zozeer over het sportieve gedeelte gehad. Er zijn wel doelstellingen uit het verleden, maar daar komen we nog wel op. Eerst het vertrouwen in elkaar creeren, en een nog beter team smeden. Ik zie wel wat er op me af komt, voor mij begint het eigenlijk nu allemaal pas.'
Succesvolle loopbaan
Martin van Geel speelde profvoetbal voor Willem II, Ajax, Roda JC, Feyenoord en weer Willem II. De linksbenige middenvelder kwam in totaal tot 428 competitiewedstrijden, waarin hij 142 keer scoorde. Van Geel werkte een interland voor Jong Oranje. Na zijn laatste wedstrijd in het betaalde voetbal, op 24 maart 1995, benoemde Willem II hem tot technisch manager, nadat hij eerder als commercieel manager in dienst was getreden van de club. In 1997 werd Van Geel bevorderd tot directeur voetbalzaken, een functie waarin hij autonoom was in het nemen van beslissingen. Nadat hij Co Adriaanse had aangesteld als trainer, kwalificeerde Willem II zich in 1998 prompt voor het UEFA Cuptoernooi en een jaar later als nummer twee achter Feyenoord zelfs voor de Champions League. In de zomer van 2002 vertrok Van Geel naar AZ, dat op dat moment in de onderste regionen van de Holland Casino Eredivisie bivakkeerde. Als directeur voetbalzaken trok hij wederom Adriaanse aan. De Alkmaarse selectie werd compleet gereorganiseerd, evenals de jeugdopleiding en het scoutingnetwerk. In het tweede seizoenen haalde AZ voor het eerst sinds 22 jaar weer Europees voetbal. Dit jaar reikten de Alkmaarders tot de halve finale om de UEFA Cup en kwalificeerde de ploeg zich als nummer drie in de competitie opnieuw voor dat toernooi, nadat zij de winterstop zelfs in was gegaan als (gedeelde) koploper. De komende drie jaar staat Van Geel als technisch directeur onder contract bij Ajax.
quote:DEN BOSCH - Martin van Geel, met ingang van komende vrijdag 1 juli technisch directeur van Ajax, geeft in het nieuwe blad voor managers Fastforward, waarvan op 30 juni het nulnummer gepresenteerd wordt, zijn diepere drijfveren bloot.
Ook doet hij in Fastforward uit de doeken hoe zijn veelbesproken transfer van AZ naar Ajax precies in zijn werk is gegaan. Van Geel vertelt aan journalist Kim Lieuwen hoe Ajax een half jaar geleden al contact zocht. Toen was het een hele tijd stil, totdat woensdag 15 juni de telefoon weer ging. ''Een dag later hebben we elkaar ontmoet. In de twee daaropvolgende dagen heb ik ook met Ajax-managers Jeroen Slop en Arie van Eijden en trainer Danny Blind gesproken. Op zondagavond heb ik weloverwogen de knoop doorgehakt. Maandag is alles geformaliseerd en 's avonds is het nieuws wereldkundig gemaakt.''
Ik weet niet of het altijd bekend was, maar kwam het tegen op nu.nlquote:Ajax snel tegen ADO Den Haag en Feyenoord
Uitgegeven: 1 juli 2005 15:33
Laatst gewijzigd: 1 juli 2005 16:31
ZEIST - Ajax stuit tijdens de eerste twee thuiswedstrijden van het komende voetbalseizoen op ADO Den Haag en Feyenoord. De gemeente Amsterdam heeft inmiddels bij de KNVB tegen het competitieprogramma geprotesteerd. De voetbalbond kan de planning echter niet meer wijzigen.
De KNVB stuitte bij het maken van het competitieprogramma van de eredivisie op maar liefst driehonderd knelpunten. De gemeente Amsterdam protesteerde pas na het bekend worden van het programma tegen de eerste twee thuiswedstrijden van Ajax.
"Er zijn nu geen alternatieven meer mogelijk", aldus competitiemanager Bert Oostveen. "Mocht burgemeester Cohen van Amsterdam de bewuste duels verbieden, dan kunnen ze misschien pas in de winterstop worden ingehaald. Het was anders geweest wanneer de gemeente Amsterdam eerder aan de bel had getrokken."
Evenementen
De gemeente Amsterdam zegt "uiterst verbaasd" te zijn over de uitspraken van Oostveen. "We hebben in augustus vier risicowedstrijden", aldus de woordvoerster van Cohen. "En augustus is ook een drukke maand in verband met andere evenementen zoals Sail, de Uitmarkt en de Gay Pride, waar ook veel politiecapaciteit voor nodig is."
De hoofdstad zegt nog in gesprek te zijn met de KNVB. "We gaan nu nog geen wedstrijden verbieden, maar we hopen op een redelijke houding van de KNVB. Wij zijn altijd heel soepel geweest."
Het seizoen 2005/2006 van de eredivisie begint vrijdag 12 augustus met een duel tussen AZ en Sparta. PSV speelt een dag later op kunstgras in Almelo tegen nieuwkomer Heracles. Ajax stuit een dag later op ADO Den Haag. Pierre van Hooijdonk keert op dezelfde dag met NAC terug in de Rotterdamse Kuip.
Er worden dit seizoen voor het eerst twee speelronden tussen kerst en nieuwjaarsdag afgewerkt. Clubs treffen elkaar op 26, 27, 29 en 30 december. De wedstrijd op vrijdagavond begint wekelijks om 20.30 uur. Op zaterdag wordt er steeds om 19.30 uur en 20.00 uur een wedstrijd afgewerkt. Op zondag beginnen de duels om 12.30 uur, 14.30 uur of 16.30 uur.
Feyenoord
Het competitieprogramma wordt met drie ronden van play-offs afgesloten. De eerste duels beginnen op 22 april, de laatste eindigen op 14 mei. De 34e en laatste speelronde wordt op 16 april afgewerkt. Ajax speelt al op 28 augustus tegen Feyenoord. PSV ontvangt op 23 oktober Ajax. De Eindhovenaren gaan op 11 december op bezoek bij Feyenoord.
Hoop
Bij de presentatie van het nieuwe schema benadrukte de KNVB nogmaals dat het zoveel mogelijk maatregelen heeft getroffen om de politie-inzet rond voetbalduels zoveel mogelijk te beperken. De voetbalbond heeft namelijk nog steeds goede hoop dat de regering de kosten van de politie-inzet in de toekomst niet aan de clubs doorberekent.
Uitkaart
"We hebben al 16 miljoen euro uitgetrokken om de politie-inzet rond voetbalduels te verminderen", aldus Oostveen. "De politie is uit het stadion verdwenen. Er bestaat een verplicht uitkaart voor supporters.
Stewards worden beter opgeleid en de termijnen van stadionverboden zijn verhoogd en kunnen ook bij misdragingen buiten het stadion worden opgelegd. Daarnaast is er veel overleg met justitie, het Openbaar Ministerie en Binnenlandse Zaken."
Mooi verhaal over Van Geel, dit verhaal versterkt mijn vertrouwen in hem alleen maarquote:
Ze hadden een half jaar geleden geinformeerd. Maar daarna tot drie dagen voordat het rond kwam niks meer van zich laten horen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:37 schreef golfer het volgende:
Van Geel spreekt niet helemaal de waarheid als hij beweert dat Ajax niet al een tijdje in beeld was:
Stukje uit Het Parool van 2 dagen geleden:
[..]
Het is wel zeuren, maar ik vind het shirt met doorlopende iets smallere baan, met een kraagje veel meer uitstraling hebben. Zoals het adidas shirt van een paar seizoenen terug:quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:18 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Ze hadden een half jaar geleden geinformeerd. Maar daarna tot drie dagen voordat het rond kwam niks meer van zich laten horen.
Het nieuwe shirt is weinig veranderd, de meesten lopen ze zeuren dat de baan weer niet doorloopt.
Ik heb het nieuwe uitshirt![]()
Cultheld koopt hem standaard als enige Europeaan.quote:
Hoezo ingehaald, verbieden is direct een forfait nederlaag, klaar.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:09 schreef ThomasBerge het volgende:
"Mocht burgemeester Cohen van Amsterdam de bewuste duels verbieden, dan kunnen ze misschien pas in de winterstop worden ingehaald.
Ik weet niet of het altijd bekend was, maar kwam het tegen op nu.nl
waaromquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:08 schreef ThomasBerge het volgende:
Het is vandaag de eerste werkdag van Van Geel, zou het uit de koker van hem komen
Ik vind het ook mooier, maar voor sommigen is er altijd wel iets fout en zijn ze nooit tevreden.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:53 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Het is wel zeuren, maar ik vind het shirt met doorlopende iets smallere baan, met een kraagje veel meer uitstraling hebben. Zoals het adidas shirt van een paar seizoenen terug:
ow wacht, hij doelde op Niedzielan. Ik dacht dat hij in algemene zin bedoeldequote:Op vrijdag 1 juli 2005 21:51 schreef Nashje het volgende:
Omdat Niedzielan geen bepaalde ster is.
Weer een aanvallerquote:Vrijdag 1 juli - 'Aanvaller Haykel Guemandia op lijstje van Ajax'
(Verslaggever SV, Amsterdam, 08.49u GMT+01.00, Redactie AS)
In de Franse media circuleren de geruchten dat Ajax interesse heeft in de talentvolle speler Haykel Guemandia van CS Sfaxien. De 23-jarige aanvaller staat bij meerdere grote clubs in het krijt.
Naast Ajax volgen Paris-Saint Germain (PSG), RC Lens en Nantes de Tunesische aanvaller. PSG heeft inmiddels een bod van drie miljoen euro uitgebracht op Guemandia.
en Borussia snappen ze maar niet waarom ze een paar miljoen kregen bijgeschreven van ajaxquote:Op zaterdag 2 juli 2005 05:32 schreef F1Bas het volgende:
Net nog een stukje gekeken van de Ajax DVD 2004-2005 en daarin werd verteld dat Charisteas van Borussia Dortmund gekocht is...
Zouden ze Charisteas toch door de war hebben gehaald met Koller
en bij Werder waren ze allang blij dat ze van hem af warenquote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en Borussia snappen ze maar niet waarom ze een paar miljoen kregen bijgeschreven van ajax
Mooi toch, geen geld over de balk smijten aan een paniekaankoop.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:09 schreef methodmich het volgende:
Nog steeds weinig nieuws van het linksbackfront en maandag trainen we al...
met wie wou je op linksback gaan spelen dan? Urby?? of Lindenberghquote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:11 schreef Radegast het volgende:
[..]
Mooi toch, geen geld over de balk smijten aan een paniekaankoop.
Escudé. Of Grygera zoals hij weleens in de nationale ploeg speelde. Vermaelen kan er ook spelen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:29 schreef Jajong het volgende:
[..]
met wie wou je op linksback gaan spelen dan? Urby?? of Lindenbergh
en voor je het weet is Maxwell weer weg...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:31 schreef Radegast het volgende:
[..]
Escudé. Of Grygera zoals hij weleens in de nationale ploeg speelde. Vermaelen kan er ook spelen.
En dan heb je nog Emanuelson en eventueel Lindenbergh of zelfs nog Nigel de Jong.
En voor je het weet is Maxwell er weer!
En dus moet je nu een paniekaankoop doen omdat Maxwell volgend jaar zomer vertrekt?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
en voor je het weet is Maxwell weer weg...
waarom heb je het steeds over een paniekaankoop?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:37 schreef Radegast het volgende:
[..]
En dus moet je nu een paniekaankoop doen omdat Maxwell volgend jaar zomer vertrekt?
Nee, da's logisch.
Ik ga welquote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:22 schreef Da_Sandman het volgende:
Dit jaar maar niet naar het AT, 45 euro
Das belachelijk
2 jaar terug nog 42 euro ( zat toen vak 123 rij 29.... elke keer pissen in bij de skyboxquote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:37 schreef Peter-de-Grote het volgende:
45 euro, oftewel 100 gulden voor het AT, nee dank u. Kijk wel tv.
Heeft toch onlangs zijn contract verlengd? Dus zal wel aardig duur zijn lijkt me.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:26 schreef SoA-Holic het volgende:
Wat betreft de linksback, haal nou gewoon Michael Janssen. Nederlands talent, potentie, al een keer geselecteerd voor het Nl elftal en hoeft niet al teveel te kosten.
tot medio 2008, maar vitesse heeft altijd geld nodig. Dus voor 1 a 2 miljoen , kan je hem losweken denk ik.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:30 schreef S-Two het volgende:
[..]
Heeft toch onlangs zijn contract verlengd? Dus zal wel aardig duur zijn lijkt me.
Ik heb liever dat ze het contract van Nigel de Jong verlengen, Pienaar vraagt echt (te) veel geld.quote:
maak daar met gemak maar 5 miljoen vanquote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:48 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
tot medio 2008, maar vitesse heeft altijd geld nodig. Dus voor 1 a 2 miljoen , kan je hem losweken denk ik.
Voor dat bedrag kun je de hele selectie van Vitesse zo ongeveer kopenquote:Op zondag 3 juli 2005 04:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maak daar met gemak maar 5 miljoen van
Wat is wijsheid, een kleine transfersom ontvangen of met Pienaar sterker staan in de CL en meer premies binnenhalen.quote:Op zondag 3 juli 2005 02:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Pienaar vertrekt volgend seizoen gewoon. Dat contract wordt echt niet verlengd, doet Pienaar ook niet.
Ik zou hem verkopen, zo hard heeft Ajax hem nu ook weer niet nodig.
Moeten ze hem natuurlijk wel halenquote:Op zondag 3 juli 2005 12:36 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
of met Pienaar sterker staan in de CL en meer premies binnenhalen.
quote:FOOTBALL: SPURS ARE SET TO MISS OUT ON RON Jul 3 2005
By Duncan Wright
TOTTENHAM could fail in their effort to sign rising Dutch defender Ron Vlaar - because of the man they missed out on appointing as their new director of football.
Spurs had been lining up a £4million bid for the AZ Alkmaar ace but Vlaar is now being touted to join Ajax, who have just appointed Martin van Geel as their new football director.
Tottenham were interested in appointing Van Geel as the replacement for Chelsea-bound Frank Arnesen but lost out to Ajax.
Now Van Geel, who had been director of football at Alkmaar for three years, wants to go back to his former club to sign Vlaar.
The 20-year-old is regarded as a future international in Holland.
Pienaar is niet zo belangrijk voor Ajax als Van Bommel dat was voor PSV. Met of zonder Pienaar de CL in. Een wereld van verschil is dat niet volgens mij.quote:Op zondag 3 juli 2005 12:36 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Wat is wijsheid, een kleine transfersom ontvangen of met Pienaar sterker staan in de CL en meer premies binnenhalen.
Ron Vlaarquote:Op zondag 3 juli 2005 13:45 schreef F1Bas het volgende:
Morgen even naar de training denk ik, wie gaan er nog meer?
Wie zullen er morgen nog niet bij zijn eigenlijk?
quote:Op zondag 3 juli 2005 14:00 schreef Erwtensoep het volgende:
Dinsdag
Bij AZ jaquote:Op zondag 3 juli 2005 14:06 schreef Erwtensoep het volgende:
Dinsdag komt Vlaar op de training
In de CL heeft ie vrijwel alles kunnen spelen.quote:Op zondag 3 juli 2005 12:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Met Pienaar sterker in de CL... Spijtig om te zeggen, maar die raakt toch wel weer geblesseerd...
Weet ik eindelijk waarom die gast zijn contract heeft verlengd: we hebben 't gewoon aan onszelf te dankenquote:Jansen nog niet op eerste training Vitesse
3/7/2005 16:54
Michael Jansen zal zich nog niet melden op de eerste training van Vitesse. De verdediger heeft nog te veel last van zijn hoofd, waaraan hij op 15 mei in de wedstrijd tegen Ajax geblesseerd raakte.
Jansen raakte tijdens dat duel even buiten westen. Als gevolg daarvan moest hij al een traningsstage bij het Nederlands elftal afzeggen en kon hij bij Jong Oranje evenmin van de partij zijn.
Wat er precies aan de hand is met de Nijmegenaar is nog altijd niet helemaal duidelijk. 'Zolang de onderzoeken niet zijn afgerond, brengen we niets naar buiten', aldus clubarts Van Beek tegenover Omroep Gelderland. 'Aan speculatie heeft de speler niets.'
quote:Op zondag 3 juli 2005 18:06 schreef twi het volgende:
[..]
Weet ik eindelijk waarom die gast zijn contract heeft verlengd: we hebben 't gewoon aan onszelf te dankenHij wist niet meer waar 'ie was en voor welke club 'ie aan het tekenen was natuurlijk
Ik ben erbij. Zoals gewoonlijk eigenlijk.quote:Op zondag 3 juli 2005 13:45 schreef F1Bas het volgende:
Morgen even naar de training denk ik, wie gaan er nog meer?
Wie zullen er morgen nog niet bij zijn eigenlijk?
En verslapen voorde eerste trainingquote:Zondag 3 juli - Martin van Geel spil in onderhandelingen Vlaar
(Verslaggever SV, Amsterdam, 14.41u GMT+01.00, AS/Sunday Mirror)
De nieuwe technisch directeur van Ajax, Martin van Geel, speelt vrijwel zeker een belangrijke rol in de onderhandelingen van Ajax met AZ-speler Ron Vlaar.
Dit blijkt uit een betrouwbare bron van AS en uit een bericht van de Sunday Mirror. Vandaag publiceerde de Engelse krant dat Tottenham Hotspur dreigt af te haken, omdat ze geen technisch directeur hebben. Tottenham houdt een bod van ruim zes miljoen euro achterwege voor de verdediger van AZ.
Frank Arnesen is zojuist vertrokken bij The Spurs en zij hadden nu juist Van Geel in gedachte als opvolger, maar die is naar Ajax vertrokken.
Vlaar heeft een goede relatie met het nieuwe bestuurslid van Ajax en dat kan de onderhandelingen positief beinvloeden. Volgens betrokkenen is Vlaar toe 'aan een stapje hoger' en Ajax voldoet uiteraard aan die norm.
quote:Eerste training van het seizoen
De eerste Ajax-training van het seizoen begon maandagmorgen een half uurtje later dan gepland. Omstreeks elf uur kwamen de Ajacieden naar buiten om op het natte trainingsveld hun eerste voorzichtige rondjes te lopen.
Dit jaar geen verrassingen op de training. Geen stagiaires, zoals in het verleden. Wel nieuwe gezichten. Olaf Lindenbergh, Markus Rosenberg en Edgar Manucharyan worden vanmiddag nog uitgebreid aan de pers voorgesteld. Niet zo verwonderlijk dat de Zweedse aanvaller gelijk een landgenoot uitzocht om de training mee op te trekken: Rasmus Lindgren. Olaf Lindenbergh koos niet voor een ervaren speler, maar eentje die vorig seizoen afzakte naar het tweede: Anthony Obodai. De oud-AZer neemt zijn taak van begeleider van het jonge spul nu al serieus.
Thomas Vermaelen is na een half jaar afwezigheid terug op het trainingsveld. De jonge Belg werd in december uitgeleend aan RKC Waalwijk, maar de centrale verdediger is door Danny Blind weer terug bij de selectie gehaald. Hij vond in de Armeense aanvaller Edgar Manucharyan een maatje. Ook Tom De Mul is weer terug bij de A-selectie. Na een dramatsich verlopen seizoen met een persoonlijk inzinking, heeft de Belg weer het vertrouwen van de hoofdcoach gekregen. Zijn collega rechtsbuiten Mauro Rosales meldde zich vorige week alweer op het trainingsveld. Hij lijkt weer redelijk hersteld te zijn van zijn zware enkelblessure, want hij deed aan het begin weer gewoon met de ploeg mee.
De WK onder 20-deelnemers Kenneth Vermeer, Urby Emanuelson, Hedwiges Maduro en Ryan Babel ontbraken op de eerste training. Ook Angelos Charisteas en Hatem Trabelsi waren niet aanwezig, omdat zij aan de Confederations Cup hebben meegedaan met hun nationale teams. Ze hebben allemaal pas een week of iets langer vakantie en worden de komende weken nog niet terug verwacht.
Vanmiddag vindt er een uitgebreide persconferentie plaats, waarbij zowel trainer/coach Danny Blind, als de nieuwe technisch directeur Martin van Geel, zullen vertellen wat hun plannen en doelstellingen zijn voor komend seizoen. Daarnaast worden de aankopen gepresenteerd aan de media...
Idd, en ik ben ook wel benieuwd naar de persconferentie van Blind en Van Geel.quote:Op maandag 4 juli 2005 12:11 schreef Nashje het volgende:
Leuk. Hopelijk laten ze er wat van zien bij het sportjournaal.
Ondanks de nummer 16 en 18 zullen Sneijder en de Jong wel een basisplaats hebben.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:31 schreef ThomasBerge het volgende:
Rugnummer
Ja, daar ga ik ook vanuit.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:53 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ondanks de nummer 16 en 18 zullen Sneijder en de Jong wel een basisplaats hebben.
quote:Op maandag 4 juli 2005 15:57 schreef DeTolk het volgende:
Is Harry nog op vakantie?
Ja en Trabelsi en de gasten van Oranje onder 20.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:57 schreef DeTolk het volgende:
Is Harry nog op vakantie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |