Deze opmerking is geen droom en hoort dan ook niet thuisquote:Op zaterdag 25 juni 2005 23:39 schreef Mr. Orange het volgende:
Je zou dit kunnen proberen, maar ik ben bang dat det topics hetzelfde wordt als de single-reeks..
Wat eigenlijk ook geen SC hoort te zijn
Maar je herrinnert ze nog wel?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 23:40 schreef pieter_pontiac het volgende:
Ik heb elke nacht nachtmerries waar ik de hele dag mee rond loop, dus ik kan in mijn eentje dit topic wel vullen.
Twijfel alleen nog of ik dat wil...
Ik herinner me alles, elk gevoel en elk detail.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 23:43 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Maar je herrinnert ze nog wel?
Ik heb vaak dat ik weet dat ik iets vrezelijks heb gedroomd, nog wel het gevoel daarbij terug kan halen maar de droom zelf niet...
Of dromen die gewoon nergens over lijken te gaan maar een ontzettende indruk achter laten
In ieder geval hebben de dromen een behoorlijke onvloed op de dag erna. En waarschijnlijk hebben de gebeurtenissen in je leven ook een grote invloed op je dromen. maar ik vraag me regelmatig af wat er eerder was. de kip of het ei.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 23:45 schreef pieter_pontiac het volgende:
[..]
Ik herinner me alles, elk gevoel en elk detail.
Sommige mensen vinden dat tof als ze dat horen, maarhet is minder omdat je voor je gevoel al een hele dag avonturen hebt beleefd als je wakker wordt.
Ik vraag me wel eens af of de angsten, beslissingen, doeltreffendheid en moed uit je nachtmerries effect hebben op je persoonlijke vorming/leven....
leuk ik heb me ook aangemeldquote:Op zondag 26 juni 2005 00:30 schreef Xalopalyps het volgende:
Al mijn lucide dromen staan online @ http://www.dreamerlog.nl (mijn site in samenwerking met iemand)![]()
huhquote:Op maandag 27 juni 2005 15:56 schreef BaajGuardian het volgende:
omg nogwanda, je bent wel heel naughty
quote:Op maandag 27 juni 2005 16:20 schreef UncleScorp het volgende:
Btw honing kleeft zo hard hé ... da's d'erop en nooit meer eraf
Terug kerende dromen vind ik altijd interessant.quote:Op maandag 27 juni 2005 16:37 schreef vamperotica het volgende:
Ik heb ook een kindernachtmerrie, die nog steeds wel eens terug komt.
T is een hele vage...
Er zit ook geen verhaal in, het gaat meer om een gevoel...
ik weet dat er katten in voor komen
En een soort van mist, wat steeds dikker wordt
en t gevoel wat er bij hoort, waar ik nu op dit moment door het idee alleen al helemaal akelig van word....
Een beetje vergelijkbaar met "steentjesklei" onder je nagels....
Behalve die waarin je droomt dat je op de plee zit dan.quote:Op maandag 27 juni 2005 17:02 schreef Mirage het volgende:
[..]
Terug kerende dromen vind ik altijd interessant.
ik weet dat de droom op zich niet zoveel voorstelde, qua eng enzo.. En dat ik 'm toen ik "klein" was regelmatig droomde...quote:Op maandag 27 juni 2005 17:02 schreef Mirage het volgende:
[..]
Terug kerende dromen vind ik altijd interessant.
mooie droom, die 2e...quote:Op maandag 27 juni 2005 20:23 schreef Mirage het volgende:
Ikzelf heb 2 terug kerende dromen gehad.
Ik droomde ze erg vaak als kind, er waren perioden dat ik ze iedere nacht droomde.
Later zijn ze verdwenen en ik geloof dat het tijdens mijn zwangerschap was, maar er is een korte periode geweest als "volwassene" dat ik ze weer droomde.
Ik zal ze hier proberen neer te zetten zoals ik ze me nu nog herinner.
1e droom
het was donker en ik liep door een soort pad.
Links en rechts was het dicht begroeid, coniferen zoals ik ze herinner.
Uit die coniferen kwamen allemaal donkere handen en armen.
Ze graaiden naar me en ik was ontzettend bang.
Ik rende door, het pad was heel lang.
Wat er aan het eind was... geen idee...
2e droom
Ik ben nog een klein meisje en sta lang een grote brede weg.
Ik voel me ontzettend prettig. Ik ben samen met mijn zus.
(mijn zus is overleden vorodat ik geboren was)
ik zie haar niet, ik kijk denk ik niet naar haar.
Ik voel en weet gewoon dat ze er is. ik hoor haar en ik voel haar hand de mijne pakken.
Samen steken we de weg over.
Aan de andere kant van de weg is ene heel groot wit hek.
Het hek bestaat uit twee delen, één ervan staat een stukje open.
Het voelt zo mooi achter dat hek. Ik wíl er gewoon doorheen.
op het moment dat ik naar binnen wil gaan word ik wakker.
Nee, in mijn puberteit wel, maar toen ik voelde ik mij ook behoorljik eenzaam.quote:Op maandag 27 juni 2005 21:11 schreef vamperotica het volgende:
[..]
mooie droom, die 2e...
Mis je m niet?
Ik denk dat het eerder een poging tot inperken van de droomtopics is, maar daar kan ik naast zitten hoorquote:Op maandag 27 juni 2005 22:03 schreef gebande-user het volgende:
Iteejer, waarom wil jij dit allemaal weten?
Nee hoor.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:32 schreef jogy het volgende:
Ik denk dat het eerder een poging tot inperken van de droomtopics is, maar daar kan ik naast zitten hoor.
Arme vriend... je bent zeker kwaad op hem geworden daarom?quote:Op maandag 27 juni 2005 23:13 schreef Dreuzel het volgende:
Hmmm ik droomde dat mijn vriend vreemd ging, lekker wakker worden zo...![]()
quote:Op maandag 27 juni 2005 23:21 schreef iteejer het volgende:
Arme vriend... je bent zeker kwaad op hem geworden daarom?![]()
1 : je hele lijf met honing insmeren is naughty!quote:Op maandag 27 juni 2005 16:11 schreef nokwanda het volgende:
[..]
huh![]()
No1: is dat naughty?
No2: als dat zo is ga je daar dan van gapen?
Het doet me een beetje denken dat je zus je wilt laten zien dat ze het niet slecht heeft, dat je je geen zorgen hoeft te maken over de plek waar ze is. Ik dacht bij de plek "achter het witte hekje" eigenlijk aan een soort "hemel", dan wel hiernamaals ofzo. Misschien is dat ook de reden dat je niet naar binnen kan. Je voelt wel dat het mooi en niet iets om bezorgd over te zijn, maar klaar om naar binnen te gaan ben je nog niet.quote:Op maandag 27 juni 2005 20:23 schreef Mirage het volgende:
[verhaaltje]
[1e droom]
2e droom
Ik ben nog een klein meisje en sta lang een grote brede weg.
Ik voel me ontzettend prettig. Ik ben samen met mijn zus.
(mijn zus is overleden vorodat ik geboren was)
ik zie haar niet, ik kijk denk ik niet naar haar.
Ik voel en weet gewoon dat ze er is. ik hoor haar en ik voel haar hand de mijne pakken.
Samen steken we de weg over.
Aan de andere kant van de weg is ene heel groot wit hek.
Het hek bestaat uit twee delen, één ervan staat een stukje open.
Het voelt zo mooi achter dat hek. Ik wíl er gewoon doorheen.
op het moment dat ik naar binnen wil gaan word ik wakker.
Weet je hoe goed dat voor de huid is..... een honingmasker. Da's echt helend. Ik zag het ook meer in die zinquote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
1 : je hele lijf met honing insmeren is naughty!
2 : was een smiley typo , ik bedoelde deze smiley :![]()
Ah.... je droomde dat je Javier Guzman was.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 08:51 schreef jogy het volgende:
Op een of andere rare manier heb ik vannacht gedroomd dat ik samen met Oversight door de stad heb gebanjerd en dat we de politie erbij haalde omdat we door een of andere storemanager uit een eettent waren geschopt.
Vraag me niet waarom, ik weet het niet.
Neehee, ik was 'gewoon' mezelf, dusquote:Op dinsdag 28 juni 2005 08:53 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ah.... je droomde dat je Javier Guzman was.![]()
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:13 schreef Enyalius het volgende:
wel bijzonder hoe je de beste blowjobs in je dromen krijgt en niet in de werkelijkheid. god...gotta love lucid dreaming
4e droom van afgelopen nacht ben ik vergeten
en en en en????quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:45 schreef Mirage het volgende:
Ik schijn vroeger heel veel gepraat te hebben in mijn slaap.
Mijn ouders hebben meer dan eens naast mij gezeten en vragen gesteld waar ik daadwerkelijk antwoord op gaf.
Tegenworodig weet ik niet of ik nog praat in mijn slaap. Oversight slaapt namelijk als een blok en zelfs vuurwerk dat inslaat dringt niet tot hem door ( pas nog ervaren).
Hij kan mij hier dus niet veel over vertellen.
wat ga ik doen.
Ik heb een mp3 spelertje. Zoals ik het kan schatten kan ik daar zo'n 7 uur voice mee opnemen. De kwaliteit is behoorlijk duidelijk ( hij heeft zelfs al dienst gedaan vanuit mijn gesloten handtas tijdens een "vergadering" en dat was zelfs redelijk te verstaan ).
Vanacht en de komende nachten zal ik proberen 's avonds het ding aan te zetten.
Eens kijken of er nog gesprekken gevoerd worden en of ik aan de hand daarvan dromen kan herinneren.
Je vergeet dat irritante getik het eerste half uur van de opnamequote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:51 schreef Mirage het volgende:
geluiden/droomverhaal
Hoe bedoel je ?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:31 schreef nokwanda het volgende:
Je vergeet dat irritante getik het eerste half uur van de opname![]()
Fok was down en wij vermaakten ons en elkaar op irc en toen nam de speler al op.quote:
Of gisteren naar National Geographic gekeken, naar vliegtuigrampen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:43 schreef -DailaLama- het volgende:
Te veel met 11 sept bezig geweest nanalune?
Je droomt iedere nacht enge dromen?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb altijd enge dromen
en nee, niet 3 keer per week, maar altijd
iemand genoeg into dat soort dingen die me op weg kan helpen hoe daar vanaf te komen?
Ten eerste moet je je niet overgeven in je droom. Misschien helpt het om kracht oefeningen te doen voor het slapen gaan. Zelf doe ik dat vaker. Dan steek ik mijn vuisten in de lucht en doe ik net alsof ik over super krachten bezit.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
iemand genoeg into dat soort dingen die me op weg kan helpen hoe daar vanaf te komen?
euhm, ja. dat staat er tochquote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:31 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Je droomt iedere nacht enge dromen?
Een kennis van e heeft een dromenvanger gekocht, klinkt misschien raar maarhet heeft wel geholpen. En anders is het lucide dromen de enige optie, je kan er ook boeken over kopenquote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
dat lucide dromen heb ik al vaakgeoefend engeprobeed.
behalve 2 uitzonderingen van een minuut of 2 lukt het me niet.
ik heb 3 dromenvangersquote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:45 schreef jogy het volgende:
[..]
Een kennis van e heeft een dromenvanger gekocht, klinkt misschien raar maarhet heeft wel geholpen. En anders is het lucide dromen de enige optie, je kan er ook boeken over kopen
ik heb "exploring the world of lucide dreaming" gekocht, weet niet of ie goed is maar het is een stap voor stap boekje erover, heel nuchter geschreven.
ISBN:0-345-37410-X
Bol.com linkje
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik heb 3 dromenvangerswaarvan 2 boven mijn bed.
Probeer eens een schaar "open" neer te leggen onder je matras.......quote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
Glas schoon drinkwater onder het hoofdeinde van je bed.quote:Op zondag 3 juli 2005 09:05 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Probeer eens een schaar "open" neer te leggen onder je matras.......
amethyst in de buurt.helpt altijd met geestelijk rustig zijn , maw ook tegen enge dromen.quote:Op zondag 3 juli 2005 09:14 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Glas schoon drinkwater onder het hoofdeinde van je bed.
Men zegt dat een dromenvanger een geschenk moet zijn.quote:Op zondag 3 juli 2005 10:19 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik heb apparatuur aanstaan op zolder, 3 rode lampjes van de stereo installatie. Zou dat invloed kunnen hebben? Zou rood licht bepaalde krachten weg kunnen werken? Zouden ze eigenlijk iets op moeten uitvinden. Tegelijkertijd zouden die rode lampjes de goede dromen kunnen tegen houden. Net zoals een wekkerradio dat kan doen met rode cijfers.
Ik roep maar wat
Die slechte krachten komen toch via de kamer je hoofd binnen. Dus dan moet er ergens op de slaapkamer iets gedaan worden. Een dromenvanger bijvoorbeeld, wellicht ga ik ook nog een aanschaffen. Kijken of het helpt.
Das leuk!quote:Op zondag 3 juli 2005 12:36 schreef Eveli het volgende:
Ik droomde vannacht dat ik een hertentamen aan het maken was op school en dat een meisje uit Limburg die ik ken via internet bij mij in de klas zat.
Trouwens, ik ben nu in het boek bezig, en ze hebben een heel hoofdstuk over het tegen gaan van nachtmerries, ik denk echt dat je er iets aan hebt.quote:
Hoeren? Andre Hazes?quote:Op zondag 3 juli 2005 10:26 schreef nokwanda het volgende:
[..] Denk even aan de symboliek van rood licht
Oew.... wel heel symbolisch, nah!!!quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:30 schreef Mirage het volgende:
Ik heb gedroomd dat de bovenste helft van mijn haar half door was.
het lag er nog aan en ik hem meermaals in de droom mijn handen door mijn haar willen doen.. ik bedacht me telkens op het laatste moment, wantik realiseerde me dat als ik dat zou doen het haar niet meer zou blijven hangen. Op zich was ik heir heel laconiek onder, maar ik bedacht me dat als ik het er af zou laten vallen ik het nie meer terug kon zetten. En als ik nog even wachtte zou ik alsnog kunnen beslissen of ik het er af wil laten vallen ( het deel haar dat dus half door was bleef dus wel op zijn plek "hangen").
Verder kan ik me de droom niet herinneren. Misschien was dit alles wel. vanochtend wist ik meer.. ook de omgeving e.d...nu niet meer.
Toen ik aan het wakker worden was/ net wakker was schoot er ineens iets door mijn hoofd... alsof ik opeens op een idee was gekomen.
"ik had gewoon het haar er af moeten halen en dan alles kort=gelijk knippen !! geen probleem toch ?"![]()
![]()
Dan ben ik benieuwd of jij een analyse kan maken, ik zelf kan er even geen touw aan vast knopen.quote:
Krijg er wel een gevoel bij.... maar dat zal ik niet hier doenquote:Op woensdag 6 juli 2005 12:48 schreef Mirage het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd of jij een analyse kan maken, ik zelf kan er even geen touw aan vast knopen.
quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:59 schreef BaajGuardian het volgende:
heb vannacht voral gedroomd dat ik nodig moest pissen , en dan ook veel moest pissen
daarvoor was ik in een haunted house ofzo
en daarvoor was ik op een glijbaan
en na dit alles was ik in een auto met 2 amerikanen die me vroegen of ik een of anderre punkband kende
en toen in een groot ongeluk met vrienden van me erbij , vrachtwagen reed daarna er nog door , en daarna een politie agent die me probeerde bang te maken met een afgerukt hoofd in mijn kamer neer zetten , en toenging ik mutsen kiezen , en toen ik met hem ging praten eroverwerd ik wakker
Er is me wel eens verteld dat het niet kan, dat het dan niet gaat om echte kleuren maar cerebrale kleuren. Zal best..... maar ik droom toch echt meestal in kleur.quote:Op donderdag 7 juli 2005 05:59 schreef dl3b het volgende:
Dromen jullie in kleur?
Ik kan me meer dromen herinneren in zwart/wit.
Voor zover ik me kan herrineren heb ik pas 1 keer in zwart/wit gedroomd en voor de rest altijd in kleur.quote:Op donderdag 7 juli 2005 05:59 schreef dl3b het volgende:
Dromen jullie in kleur?
En ik droomde dat ook nog in kleurquote:Op donderdag 7 juli 2005 05:59 schreef dl3b het volgende:
Dromen jullie in kleur?
Dromen in zwart wit? Nog NOOIT gehad.quote:Op donderdag 7 juli 2005 05:59 schreef dl3b het volgende:
Dromen jullie in kleur?
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:37 schreef -Strawberry- het volgende:
Over een jongenWaarvan ik nog niet zeker weet of ik hem leuk vind.
Wat vreemd, ik heb nog nooit in Zwart/Wit gedroomd.. Ben wel benieuwd eigenlijk.quote:Op zondag 10 juli 2005 12:00 schreef DarkGangster het volgende:
Vandaag droomde ik eens niet in kleur
Best vaag als je alles herrinnert in zwart/wit.
Ook herrinnerde ik een stukje van een andere droom van die nacht
Als je de beelden zoals je die hier af entoe schetst eens probeert te "vangen" op papier (mooie pastelkrijtjes/potloden bv), dan heb je denk ik een heel mooie herinnering aan je dromen/inzichten.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:09 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat een paars/blauwe zon op de koi-vijver aan het schijnen was. Dat duurde heel lang en was rustgevend. Verder gebeurde er niets. Alleen die zon die aan het schijnen was
Goed ideequote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:18 schreef Mirage het volgende:
[..]
Als je de beelden zoals je die hier af entoe schetst eens probeert te "vangen" op papier (mooie pastelkrijtjes/potloden bv), dan heb je denk ik een heel mooie herinnering aan je dromen/inzichten.
misschien zowieso leuk voer voor een topic...spirituele tekeningen
Dromen kent geen echt hoogteverschil volgens mij. Of toch wel?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:28 schreef Mirage het volgende:
Ik droom regelmatig dat ik it mijn bed stap en naar de slaapkamer van mijn zoon ga. Mijn voeten raken de grond niet. Op de slaapkamer angekomen "sta" ik op ooghoogte van mijn zoontje en bekijk hem even..vervolgens leg ik zijn deken goed. (zoals je 's avonds ook vaak doet vorodat je zelf naar bed gaat...even checken bij de kids)
Het vreemde is dat mijn zoon op een hoogslaper slaapt (een échte hoogslaper... 1,80 hoog ofzo)
normaal gesproken als ik hem instop sta ik op een krukje omdat ik er anders niet bij kan.
In mijn droom is er geen sprake van een krukje.. ik ben gewoon automatisch op zijn "hoogte".
Het volgende wat ik nog bewust mee maak in de droom is dat ik terug naar bed ga.
Het instappen maak ik niet mee.
daar eindigd de droom blijkbaar want meestal wordt ik (voor mijn gevoel) meteen wakker. Liggend in bed en me bewust van de droom die ik vlak ervoor heb gehad.
Bij mij wel hoor.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:26 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Dromen kent geen echt hoogteverschil volgens mij. Of toch wel?
Jij speelt vals... jij slaapt 's nachts nooit...quote:
dat roept mijn zoontje ook altijd, maar ondertussen...quote:Op woensdag 13 juli 2005 14:40 schreef Mirage het volgende:
[..]
Jij speelt vals... jij slaapt 's nachts nooit...
Jahquote:Op donderdag 14 juli 2005 22:05 schreef fresta het volgende:
laatst had ik gedroomt dat ik samen met iemand aan het zoenen was in de Mediamarkt, niemand keek raar op en iedereen liep gewoon langs ons heen.... maar ik heb hem nog nooit in het echt ontmoet, ik ken hem wel, dat wel maar hij woont zo ver weg
weet iemand misschien wat het kan betekenen ofzo?
hahahaquote:Op donderdag 14 juli 2005 23:15 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Jah
Je verlangen om in het openbaar te neuken.
Gewoon in de natuur stevig neuken![]()
Zoals het bedoeld is.
Jij bent okéquote:Op donderdag 14 juli 2005 23:15 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Jah
Je verlangen om in het openbaar te neuken.
Gewoon in de natuur stevig neuken![]()
Zoals het bedoeld is.
Hey uhm Ik slaap ook overdag, dus Baaj droom jij dan overdag niets ? Ik welquote:Op woensdag 13 juli 2005 14:40 schreef Mirage het volgende:
[..]
Jij speelt vals... jij slaapt 's nachts nooit...
Hoe is de relatie tussen jou en je familie ?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:18 schreef Enyalius het volgende:
1 van de dromen die ik had was dat ik door iedereen in mijn familie werd bewerkt met kleine mesjes tot er niks meer van me over bleef
non-excisting in de zin van? Of word ik te persoonlijk voor op een forum?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:43 schreef Enyalius het volgende:
mijn relatie met familie is non-excisting. er is alleen mijn vader en die help ik alleen met zijn spirituele groei als hij weer vragen heeft.
Heb je het gedaan ?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:15 schreef Hanneke1983 het volgende:
ik droomde dat ik allemaal mensen moest "bewerken" met scheermesjes en moest proberen te doden met kogels....dat allemaal om zelf in leven te blijven
En je hebt niets aan ze omdat?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:56 schreef Enyalius het volgende:
nah niks is te persoonlijk. ben zo open als een boek. ik heb familie maar heb geen behoefte om met ze om te gaan. enige persoon aan wie ik wat heb van tijd tot tijd is me vader.
Heavy en zwaar symbolisch.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:18 schreef Enyalius het volgende:
1 van de dromen die ik had was dat ik door iedereen in mijn familie werd bewerkt met kleine mesjes tot er niks meer van me over bleef
Wat weet je t weer geweldig te verwoorden!!!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:28 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Heavy en zwaar symbolisch.
Fysiek, genetisch ben je je familie. Een deel van je familie. Als die non-existing is ben je zelf ook deels non-existing. Als een ontkenning. Je familieleden zijn no-existing e dus halen ze een existing deel van jou weg.
Vanuit mijn afrikaanse familie en voorouder ideeen is deze droom wel te verklaren als een duidelijke boodschap van jouw voorouders. Maar vanuit jouw visie is voor zover ik die ken zal het dat niet zijn.
Grappig detail...... toen ik jouw leeftijd had was een groot deel van mijn familie voor mij ook non-existing. Behalve mijn vader.
ja...ookal is mijn leven verre weg van makkelijk, ik hecht er wel veel waarde aan. voordeel was dat de mensen die ik moest bewerken wel een soort zombies waren, iig van "het slechte soort"quote:
Ah ik begrijp het.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:33 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
ja...ookal is mijn leven verre weg van makkelijk, ik hecht er wel veel waarde aan. voordeel was dat de mensen die ik moest bewerken wel een soort zombies waren, iig van "het slechte soort"
waarom moest je ze verminken ?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:53 schreef Hanneke1983 het volgende:
maar dat waren ook geen echte mensen, geen kinderen of anderen met menselijk gezichtdat maakt het dan weer anders he?
past wel in de fase dat ik in zit.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:28 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Heavy en zwaar symbolisch.
Fysiek, genetisch ben je je familie. Een deel van je familie. Als die non-existing is ben je zelf ook deels non-existing. Als een ontkenning. Je familieleden zijn no-existing e dus halen ze een existing deel van jou weg.
Vanuit mijn afrikaanse familie en voorouder ideeen is deze droom wel te verklaren als een duidelijke boodschap van jouw voorouders. Maar vanuit jouw visie is voor zover ik die ken zal het dat niet zijn.
Grappig detail...... toen ik jouw leeftijd had was een groot deel van mijn familie voor mij ook non-existing. Behalve mijn vader.
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:01 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
ik heb gedroomd over een 6 foot tall bunny rabbit genaamd Frank.
verdedigen van mijn leven. en als ze echt niet wilde "luisteren" (lees: weg gaan) dan moest ik er een kogel door heen jagen...quote:
Joehoe, iemand een idee?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:01 schreef Black-Death het volgende:
Heb vannacht rare dromen gehad (naja ze waren wel leuk)
droomde over lief meisje en mezelf.. en in de eerste droom ontmoetten we elkaar gewoon (eerste keer, in echt nog nooit zien...) ... gebeurde verder nix...
tweede droom, zoenden we al.. werd ik weer wakker en ging weer verder slapen. en in de derde droom waren we ... verder dan zoenen zeg maar
iemand een idee wat dit dan kan betekenen?
Verklaar je naderquote:
Hmmm... maak van onbewust maar bewustquote:Op zaterdag 16 juli 2005 16:27 schreef Hanneke1983 het volgende:
dat jij bewust of onbewust hoopt dat ze je wil meeten en dat er meer uit zal groeien??
apocalyptisch hoor...quote:Op donderdag 21 juli 2005 09:20 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik zat in mijn droom tv te kijken, en opeens kwam er een extra nieuwsuitzending.
President Bush verbleef op Hawaii, maar hij moest vluchten omdat terroristen aan de andere kant van de oceaan, een aantal bommen in het water hadden gegooid. Dit bleek een tsunami te veroorzaken die recht op Hawaii afkwam.
Op tv kwamen de terroristen ook nog aan het woord die verklaarde dat er een tsunami van bommen en ellende op Bush en Amerika afkwam. Maar uiteindelijk kon Bush nog vluchten, maar ik zag wel de gehele eilandengroep Hawaii in zee verdwijnen
Goedemorgen![]()
ben weer niet gaan slapen vannachtquote:Op donderdag 7 juli 2005 07:52 schreef Imberr het volgende:
k heb niks gedroomd want k ben niet gaan slapen
Wat zou je onderbewiuste je willen vertellen dan?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 09:03 schreef Enyalius het volgende:
vanacht, 1 van mijn dromen, was apart.
er zaten 3 minder bekende film acteurs in uit america. allen uit comedies. de grote kerel met leger kapsel deed alles verkeerd en de ander naast hem zei steeds van "je kunt ook niks goed doen. het leven zou beter zijn zonder jouw". en de derde gast zat de hele tijd dom te lachen.
ik "hing" er buiten en keek ernaar en zei tegen mezelf. hopelijk is dit een standaard droom en geen bericht van mijn onderbewuste
dat denk ik niet.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:59 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Wat zou je onderbewiuste je willen vertellen dan?
Hopelijk niet dat je niets goed kan doen en overal buiten valt....
Als ik jou was zou ik mijn hele slaapkamer roze verven en posters van de troetelbeertjes ophangen....quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:26 schreef Dromenvanger het volgende:
2 dromen.
1 ging over mensen die hadden pinnen op hun schoen, scherpe pinnen van 10 cm en die staken ze in de vagina van vrouwen. Die stelletjes vonden het fijn om bloed te zien op die manier. Verder ging die droom niet. Alleen het steken van die naald in de vagina en het mooi vinden van het bloed. De hele muur was vol bloed. Ik reageerde niet op wat ze deden, ik merkte alleen op dat er iets mis was.
Een andere droom ging over een vage internet-kennis die aan hekserij deed. Ik had haar op een kruis gespiest en ging met haar op een podium rondlopen terwijl ze zoals Jezus aan het kruis hing. Het publiek schreeuwde : " We want more, We want more" Ze wilden dat ik die heks een kopje kleiner ging maken. Ik liep met haar aan het kruis genageld richting de massa en liet het publiek zien hoe ze aan het leiden was.
Uiteindelijk zei ik tegen het publiek dat ze een 2e kans verdient.
Weet ik niet.quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:56 schreef Mirage het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik mijn hele slaapkamer roze verven en posters van de troetelbeertjes ophangen....
Wat denk je zelf over deze dromen ?
Waarom droom je ze ?
Wat vond je van de droom toen je wakker was ?quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:07 schreef Enyalius het volgende:
ik droomde dat ik mijn astrale zwaard trug had en het eerste wat ik er mee deed was de halve mensheid uitroeien vanwege hun ontwetendheid. en dat ze het altijd beter denken te weten en elkaar behandelen als honden. dus vond een kleine opruiming wel op zijn plek
damn! Was dan naast Iteejer gaan wonenquote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:57 schreef spookie het volgende:
Ik droomde vanacht dat me hele huis vol met water liep![]()
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:00 schreef Bot13 het volgende:
[..]
damn! Was dan naast Iteejer gaan wonen![]()
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:00 schreef Bot13 het volgende:
[..]
damn! Was dan naast Iteejer gaan wonen![]()
De GVR lezen ?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:32 schreef _Arual_ het volgende:
Ik droomde gisterennacht dat ik in een enorme bibliotheek was. Op een of andere manier was ik verzeild geraakt op de kinderafdeling. Dat kon ik zien aan de mensen die om me heen liepen, niet aan de boeken. Die waren er voor alle leeftijden.
ik had een boek van Roald Dahl te pakken, een titel waar ik nooit eerder van gehoord had. Toch baalde ik ontzettend. De afdeling waar ik stond, had alleen maar boeken van auteurs die een achternaam hadden die met A, B, C of D begon. En ik wilde een boek van een schrijver wiens naam met een R begon. Maar die afdeling was gesloten, en zou pas vijf minuten voor sluitingstijd van de bieb opengaan. Let wel, dat was half twaalf 's nachts.
Om vijf voor half twaalf stormde ik naar die afdeling. Zul je altijd zien: het boek was uitgeleend. Plotseling komt mijn vader ergens tussen de rekken vandaan. chagrijnig van het lange wachten, blijkbaar. Hij grijpt in een keer het juiste boek uit de rekken - maar dan wel In Nederlandse vertaling.
Ik heb de laatste tijd echt váge dromen. Wat moet je nu met zo'n clouloze droom?!
Mirage:quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:37 schreef Mirage het volgende:
Ik blijf vreemde dromen houden over de man die ik op het wintifeest telkens tegenkwam.
's ochtends als ik net wakker ben kan ik de sfeer nog proeven, ik heb het beeld van de man nog voor ogen.. maar verder en zeker even later ben ik álles kwijt.
Het kwartje is nog steeds niet gevallen waar ik de beste man nou van ken.
Was die man herkenbaar?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 22:33 schreef nanalune het volgende:
Ik heb echt heel erg ranzig gedroomd:
Ik droomde dat iemand mij aanviel.. was een dief ofzo..
Ik nam de persoon in een houdgreep tussen mijn kuiten en ik klemde zijn nek stevig vast zodat de man niet meer kon bewegen.
Hij dreigde zichlos te rukken en iemand adviseerde me de man hoger in zijn nek te klemmen.
Ik was nogal fanatiek en ik onthoofde de man !!!!!!! (
)
Echt! zó z'n kop eraf .. ik zag zijn wervel en zijn aders en OVERAL bloed ,
Ik keek in mijn droom verbaasd naar de ellende die ik teweeg had gebracht en ik had gelijk spijt..
De mensen om mij heen vonden het een beetje overdreven van me..
Toen werd ik wakker..
apart hé?![]()
Kennelijk mis je je oude huisje echt erg, of is er nog iets van je daar achtergebleven. Misschien dromen de nieuwe bewoners wel over jou, of hebben ze soms het idee dat er nog iemand aanwezig is daar.Zou je ze es kunnen vragenquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:26 schreef Charmian het volgende:
Voor de verandering weer eens gedroomd over mijn vorige huis. Deze dromen kunnen 2 kanten opgaan. a. ik heb dan nog een sleutel en ga stiekum een kijkje nemen wat de nieuwe bewoners met het huis hebben gedaan. Net als ik weer wegsluip komt er niet iemand thuis en moet ik uitleggen dat ik alleen maar nieuwsgierig was en niet meer zal terugkomen.
b. ik ben weer terugverhuisd. De vorige bewoners hebben nog wel het een en ander achtergelaten. Meestal is het balkon uitgebreid en hebben de buren ook grotere tuinen gekregen (het was een maisonette-woning).
Dit keer ging het dus richting b. op.
Vreemd genoeg droom ik altijd over verborgen kamers als ik over huizen droom waar ik mee bekend ben. Nu dus ook weer.
Ik denk dat ik het droom omdat ik op sommige punten stiekum spijt heb dat ik ben verhuisd. Ik mis soms de rust en de ruimte. Hoewel ik het wel naar mijn zin heb, voel ik me nog niet echt helemaal thuis in mijn flat (vraag me niet waarom).
quote:Op zondag 7 augustus 2005 08:23 schreef Nickthedick het volgende:
Ik heb gedroomd dat ik de hele nacht op FOK! was en heb zitten posten met een 1m52, 39 kilo, 15-jarig meisje... wacht.![]()
Je mag me noemen wat je wil... of ik erop reageer is een tweede.quote:Op zondag 7 augustus 2005 09:17 schreef Imberr het volgende:
[..]
ik ben geen 1.52 en ik weeg meer dan 39 kilo
![]()
trouwens, mag ik je nicky noemen?![]()
quote:Op zondag 7 augustus 2005 09:18 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Je mag me noemen wat je wil... of ik erop reageer is een tweede.![]()
Ik had het er toevallig met mijn moeder over. Zij zei dat het ook misschien komt omdat ik mijn buren hier nauwelijks ken of zie. Ik zeg wel gedag of maak wel eens een praatje, maar verder zie of hoor ik ze niet. Niet dat ik zo'n burenloper ben, maar daar zag en hoorde ik mensen.quote:Op zondag 7 augustus 2005 08:19 schreef iteejer het volgende:
[..]
Kennelijk mis je je oude huisje echt erg, of is er nog iets van je daar achtergebleven. Misschien dromen de nieuwe bewoners wel over jou, of hebben ze soms het idee dat er nog iemand aanwezig is daar.Zou je ze es kunnen vragen
Het zou kunnen dat de herinnering aan je oude woning eigenlijk symbool staat voor een situatie waarin je die trappen nog wel aan kon, en waar je geen last had van verkeer én minder geisoleerd was tov je buren. Kan dus zijn dat je op die manier een stuk onvrede, misschien zelfs wel ongelukkigheid tot uiting brengt.quote:Op zondag 7 augustus 2005 09:51 schreef Charmian het volgende:
Ik had het er toevallig met mijn moeder over. Zij zei dat het ook misschien komt omdat ik mijn buren hier nauwelijks ken of zie. Ik zeg wel gedag of maak wel eens een praatje, maar verder zie of hoor ik ze niet. Niet dat ik zo'n burenloper ben, maar daar zag en hoorde ik mensen.
Tsja en zoals ik al zei mis ik de rust (hier heb ik constant verkeer langsrijden) en de ruimte. Ik ben eigenlijk ook min of meer noodgedwongen verhuisd. Mijn rug en bekken konden de trappen niet meer aan.
Zou goed kunnen hoor, ik schaar dit dan ook onder mijn verwerkingsdromen.quote:Op zondag 7 augustus 2005 10:30 schreef iteejer het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat de herinnering aan je oude woning eigenlijk symbool staat voor een situatie waarin je die trappen nog wel aan kon, en waar je geen last had van verkeer én minder geisoleerd was tov je buren. Kan dus zijn dat je op die manier een stuk onvrede, misschien zelfs wel ongelukkigheid tot uiting brengt.
Gevoelens zijn vaak complexer dan in woorden weer te geven is. Zodat, áls je je dat toch wilt voorstellen, je tijdens een droom, maar ok net zo goed tijdens je normale functioneren je beperkt tot één onderdeel en daar alles mee aanduidt cq aan ophangt.
quote:Op zondag 7 augustus 2005 11:03 schreef Charmian het volgende:
Mijn verklaring: ik ben vorige week teruggekomen van vakantie na een bizarre terugreis (we waren dus bijna te laat voor de vlucht). Gisteren een uur aan de foon met m'n moeder gehangen om bij te kletsen: we hadden het over een boekje van Yvonne Keuls (Alle indische tantes) en dat ik in die tantes mijn moeder wel herkende. In Rijswijk heb ik een indische collega wonen waar ik heel goed mee kan opschieten.
Heb gisteren ook wat dingen op internet gezocht over de indische zomer en ik heb al dagen trek in iets van de Mac.
Soms zijn dromen zo makkelijk te verklaren![]()
Was het weer diezelfde vent?quote:Op zondag 7 augustus 2005 11:23 schreef Mirage het volgende:
Vanacht heb ik gedroomd (denk ik) dat het laken dat over mijn deur hing constant bewoog en er iemand achter stond. Ik zag alleen een helft van het gezicht en één hand/arm.
Het bewegen irriteerde mij zó ( ja het bewegen van het laken nota bene niet eens de persoon) dat ik ben opgestaan, het laken weg heb gerist en anders neer heb gegooid.
terwijl ik dit geïrriteerd deed, zei mijn man "Ga je nog wel even slapen meisje ?" en ik ben weer in bed gestapt. Na een voor mijn gevoel "vieze blik" richting de vent (dat kon ik nog wel zien in het donker) gestuurd te hebben heb ik mij omgedraaid en ben weer in slaap gevallen.
Toen ik vanochtend wakker werd lag het laken inderdaad ergens anders.
Mijn echtgenoot kan zich niets herinneren (maar die weet later de dag ook niets meer van het 1e uur dat hij wakker was 's ochtends dus dat is bekend)
Waarschijnlijk een combi van een droom en serieuze ergernis aan het één of ander mbt het laken ? Of een vorm van slaapwandelen.
Geen idee. Ik heb verder goed geslapen
Volgens mij niet, deze leek haar te hebbenquote:
quote:Op zondag 7 augustus 2005 11:45 schreef Mirage het volgende:
[..]
Volgens mij niet, deze leek haar te hebben, hele grote glanzende donkere ogen, meer "bespiedend" op een open manier (ondanks dat hij half achter het laken verstopt zat).
de andere heeft weinig tot geen haar
Nee, het was een vrij 'gewone man', maar hij had iets gedaan wat niet goed was.quote:
Das raar heb heel jouw reactie op mijn droom niet gezien Miragequote:Op zondag 7 augustus 2005 11:03 schreef Mirage het volgende:
Hallo Charmain,
Ikzelf ben een paar jaar terug ook noodgedwongen verhuisd. Ik had een heerlijk groot huis (5 slk, heerlijke tuin), ontzettend veel sociale contacten om mij heen opgebouwd, een baan die ik vanuit huis kon uitvoeren mede omdát ik zo'n groot huis had, een kind dat zich heerlijk voelde op deze plek, een bos achter mijn huis en een kalf van een hond. Daar ergens tussen liep af en toe een vent, maar die telde niet mee. Mijn leven was afzonderlik van de zijne. Hij sliep trouwens ook vaker elders. Het huis en alles eromheen wilde ik niet kwijt, maar iets anders wilde ik wel opgelost hebben. Ik moest daarvoor verhuizen. Mijn werk was ik kwijt, mijn ruimte was ik kwijt en mijn sociale contacten moest ik opgeven. (bij mij was het gewoon ook niet veilig geweest als ik die had gehouden) Eigenlijk was dat een groot stuk van mijn leven. Tot grote teleurstelling moest ik de hond ook opgeven. Het enige dat ik overhield was mijn kind. (letterlijk, want ál het andere incl. lullige zaken als paspoort etc was ik kwijt)
Ik denk dat de reden dat ik het aardig gered heb is doordat ik iets achter heb gelaten daar op zolder. Ik heb iets achter de schuine wanden bij wat buizen neergezet dat symbool stond voor al het verdriet wat ik daar gehad had en alle verliezen. Dat daar zou zich bekommeren om alle vervelende gevoelens, zodat ik me daar niet mee bezig hoefde te houden. De volgende stap was kijken waar ben ik nu, zonder te kijken naar wat hád ik allemaal.
Waar ben ik niet blij mee ?
Ruimte ? Goed ordenen en ieder z'n eigen plek geven. Veel naar buiten en genieten !
Bos ? Dan reis ik toch een stukje ?
Werk ? Genoeg te doen ! Ook op andere plaatsen en even goed kijken wat te combineren valt met de manier waarop ik mijn kindje groot wil brengen !
Sociale contacten ? Accepteren dat je op nul staat en weer opbouwen. Gá erop uit !
Ik heb geprobeerd (en het is me aardig gelukt) bewust af te sluiten wat ik had. En bewust alleen te kijken naar waar ik nu sta en wat ik aan de situatie zou willen veranderen waar ik nú in zit. Niet kijken naar wat ik gehad heb en nu niet meer heb maar wel zou wíllen hebben. Kijk naar een blanco vel zonder verleden en ga nú kijken hoe je dat in zou willen richten.
Dit is de manier waarop ik het heb gedaan, om proberen te voorkomen dat ik last van spoken zou krijgen. Bij mij was de verandering/verhuizing nodig.
Bij jou blijkbaar ook voor je bekken en je rug. De verhuizing op zich was dus een must... misschien heb je het niet geaccepteerd ? Ik wil én ... én.... zonder op te geven... Moeilijk hoor..
Ik hoop dat de dromen verwerkend werken en je de dingen los zal kunnen laten.
Als je vaker over je oude woning droomt is het misschien niet eens zo gek om er idd weer eens een kijkje te gaan nemen. Soms idealiseer je zaken waar je niet meer naar terug kan. Je vormt één of ander ideaal beeld. Als je terug gaat denk je misschien wel "hmm, was dit het nou ? ".
Dat zijn inderdaad de tofstequote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:08 schreef Charmian het volgende:
Weer zo'n heerlijk bizarre droom gehad:
wauw, deze droom zet je denk ik goed aan het nadenken..quote:Op donderdag 11 augustus 2005 16:38 schreef Anosmie het volgende:
Echt vreemd gedroomd vannacht.
Ik was thuis bij mn ouders en het huis zag eruit zoals ik het ken van mijn babyfoto's. Mn vader zat in zn stoel bij het raam (mn vader is overleden) en zag er net zo ouderwets uit als het huis. Ik stond een eind van hem af en hij legde de telefoon neer en zei dat ik moest opschieten want ik moest oppassen. Dus ik had zoiets van Oppassen? Waar dan? Ik heb geen afspraken. Volgende moment was ik in een vreemd huis (1 kamer met aan de rechterkant in het midden van de muur de buitendeur. Naast de buitendeur zat een gootsteen met 2 kastjes en onwijs oude delfs blauwe tegeltjes erboven. Dat was helemaal ingebouwd door een hoge bar. Geen trap of andere deuren te zien), bij een vreemd kleinblond jongetje en een ubergestresste vrouw die kwaad was op me omdat ze nu te laat kwam door mij. Ze liep tijdens het praten continue zenuwachtig in dr tas te rommelen. En ik kende hun helemaal niet.
Moeder verdwijnt en ik blijf met het kind achter.. Die blijkt een gehoorbeschadiging te hebben maar aan het eind van de droom kon ik aardig met hem communiceren via gebaren enzo. Ik had muziek opgezet en de bas heel hard gezet zodat ie dat kon horen/voelen. Kind helemaal blij, stond lekker te swingen in de kamer.. Komt mams thuis. Helemaal over de rooie over de herrie. Blijkt dat ze helemaal niet met dat kind kan communiceren. Ze schreeuwt alleen naar hem en het kwam op mij over alsof ze hem alleen maar supervervelend vond.
Volgend moment ben ik weer thuis, zegt mn vader: Ohja, Lein is langsgeweest (kennisje wat dezelfde voornaam heeft als mij). Ze wilde even sorry zeggen, want ze had een dubbele afspraak gemaakt en het opgelost door tegen haar oppasadres te zeggen, je hebt mij helemaal niet gevraagd om op te passen. Je zal de andere Lein wel bedoelen..
Was echt vaag, ik was ook niet echt aanwezig zeg maar. Iedereen bleef op afstand, niemand is dicht bij me in de buurt geweest en het beeld was aan de randen vervaagd. Ik heb ook niks van mezelf gezien, geen hand, schoenen ofzo. Ik heb ook niks gezegd. De hele droom niet..
Iedereen droomt, dat heb je juist nodig om alles te verwerken wat je meemaakt. Vaak herinner je je niet wat je droomt of je voelt de herinnering verbleken na het wakker worden. Maar er zijn ook hele heldere dromen die je je leven lang bij blijven alsof het echte gebeurtenissen zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:46 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik heb niets gedroomdEn dat is nog altijd het beste. Rust in het hoofd tijdens de slaap
Dat is de beste manier op energie op te laden.
Klopt ook wel. Maar als er niets meer te verwerken valt wat gebeurt er dan? Misschien komt dan het verleden of vorige levens naar voren.quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:48 schreef Jaymza het volgende:
[..]
Iedereen droomt, dat heb je juist nodig om alles te verwerken wat je meemaakt. Vaak herinner je je niet wat je droomt of je voelt de herinnering verbleken na het wakker worden. Maar er zijn ook hele heldere dromen die je je leven lang bij blijven alsof het echte gebeurtenissen zijn.
meestal wel.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:40 schreef fresta het volgende:
Heeft het ook iets te betekenen als je iets vaker droomt?
Ik droom tegenwoordig heel vaak dat mn moeder flauw valt als ik met haar alleen ben, want dat is een jaar (2 misschien al wel) geleden gebeurt en ik wist niet wat ik moest doen toen, want ik was alleen met haar. En dat droom ik dus bijna iedere nacht, en er gebeurt altijd hetzelfde.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 08:54 schreef Enyalius het volgende:
[..]
meestal wel.
het is een droom met een bepaald bericht voor jouw. aangezien het altijd symbolish is is het lastig om te achterhalen wat er nu aan je verteld wordt door je onbewustzijn. meestal probeert het je iets te zeggen over de situatie waar je nu in zit en hoe dat het beste aan te pakken. of dat er iets dwars zit waar jezelf nog niet van op de hoogte bent maar wat heel belangrijk is om aan te werken.
oke dankjequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:31 schreef Enyalius het volgende:
klinkt als gevoelens van onmacht en onzekerheid. het kan zijn dat het alleen betrekking heeft tot die situatie en dan is er niks wat je kunt doen behalve het te accepteren. en als het betrekking heeft op andere situaties, tja, ik zou zeggen doe er es wat mee.je weet zelf hoe en wat beter dan de rest van ons
Zulk soort dromen heb ik ook al meerdere keren gehadquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:07 schreef Charmian het volgende:
Een droom die regelmatig bij mij terugkomt gaat over UFO's.
Meestal bevind ik me in het ouderlijk huis is het 's avonds en kijk ik naar buiten.
Er hangt een soort van War of The Worlds sfeertje (althans zo noemde ik het vroeger altijd) en opeens zie ik iets vreemds door de lucht vliegen. Binnen de kortste keren is de lucht bezaait met UFO's in allerlei soorten en maten. Er komen allerlei stralen uit en heel veel huizen en daken worden vernietigd. De luchtmacht wordt ingezet om terug te vechten en er is paniek.
Ik ben wel bang maar weet ook dat dat niet hoeft. 'Ze' zullen me namelijk geen kwaad doen omdat ik 1 van de uitverkorenen ben en ik mag mee (waarvan waarom en waarheen, joost mag 't weten)
Eigenlijk zie ik nooit wie nou de aarde aanvalt, het zijn alleen maar voertuigen. Ik geloof dat ik 1 keer gedroomd heb dat het allemaal mooie mannen warenmaar verder geen rare marsmannetjes of de standaardalien met die zwarte amandelvormige ogen of.
Go figure! Ben ik nu een alienIk vind het toch wel 1 van mijn meest lachwekkende dromen.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar soms duurt het iets langer voor een droom uitkomtquote:Op zondag 21 augustus 2005 00:25 schreef Captain_Chaos het volgende:
Dat m'n LandRover in de fik stond man !
Gelukkig maar een droompie.... hij is nog A-OK
Ja, raar is dat. Als je wakker wordt en je huilt of lacht echt. Soms heb ik ook wel eens dat ik in mijn droom wat zeg en dan blijk ik het echt hardop in mijn slaap te zeggen waar ik dan weer wakker van word.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 23:47 schreef Flurrie het volgende:
Als ik ga slapen begin ik altijd met dromen. Maar wat er ook gebeurd, in mijn dromen krijg ik mijn 'droomkerel' nooit te pakken (het vreemde is hij lijkt qua uiterlijk totaal niet op mijn huidige vriend, terwijk ik erg veel van mijn vriend hou en in werkelijkheid hij mijn droomkerel is)
en als ik in mijn dromen huil, merk ik dat in het echt ook de tranen over mijn wangen biggelen.
Ja, zoals ik ook al zei: ik werd afgelopen nacht lachend wakker vanuit mijn droomquote:Op zondag 21 augustus 2005 11:22 schreef Charmian het volgende:
[..]
Ja, raar is dat. Als je wakker wordt en je huilt of lacht echt. Soms heb ik ook wel eens dat ik in mijn droom wat zeg en dan blijk ik het echt hardop in mijn slaap te zeggen waar ik dan weer wakker van word.
quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:02 schreef Foxxy het volgende:
Vannacht zo iets raars: vriendin en ik droomden allebei over een slang. Ik was in een supermarkt en mijn beste vriendin had een slang bij zich. Die slang viel me aan en beet me in mijn hand. Ik probeerde hem wel steeds van me af te slaan. Mijn vriendin droomde over een slang die om haar heen zat gewikkeld.. Weet iemand wat dit betekent?
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:06 schreef The_Shining het volgende:
[..]
bedoel je transparant?
anyway, de slang is symbool voor vernieuwing, de oude huid afschudden voor een nieuwe, vandaar dat de medische wereld hem ook als symbool heeft (genezing). Dat die transparant aan je verschijnt is mss. omdat je er nu nog geen kennis over hebt (het is nog niet zichtbaar voor je).
Misschien een teken dat je kundalini binnenkort gaat spelen (is alleen een mogelijkheid) zie de topics over kundalini of lees één van de vele internetsites hierover.
[afbeelding]
De slang die de kundalini energie symboliseert kruipt omhoog via de ruggegraat (zenuwstelsel)... als je wat meer details hebt, keek die slang je aan, welke kant ging die op, in welke context/omgeving etc... ?
een andere verklaring is een persoon in je omgeving die je ergens mee bedriegt en je hebt het niet door (onzichtbaar).
Zo.quote:Slang: Dromen over slangen doen zich voor als de dromer probeert in het reine te komen met zijn of haar meer instinctieve zelf. Dit heeft te maken met het onderkennen en bruikbaar maken van energieën die zijn onderdukt of geklokkerd. Aangezien onze oudste oerdrang seksualiteit is, is het beeld van de slang het meest primitieve beeld waarover we beschikken. Verder wordt er nog geschreven over en slang die zich rond arm of been heeft gedraaid, een slang die ergens uitkruipt, een slang in het gras, enz... dus niet een slang die bijt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |