Dat zijn inderdaad de tofstequote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:08 schreef Charmian het volgende:
Weer zo'n heerlijk bizarre droom gehad:

wauw, deze droom zet je denk ik goed aan het nadenken..quote:Op donderdag 11 augustus 2005 16:38 schreef Anosmie het volgende:
Echt vreemd gedroomd vannacht.
Ik was thuis bij mn ouders en het huis zag eruit zoals ik het ken van mijn babyfoto's. Mn vader zat in zn stoel bij het raam (mn vader is overleden) en zag er net zo ouderwets uit als het huis. Ik stond een eind van hem af en hij legde de telefoon neer en zei dat ik moest opschieten want ik moest oppassen. Dus ik had zoiets van Oppassen? Waar dan? Ik heb geen afspraken. Volgende moment was ik in een vreemd huis (1 kamer met aan de rechterkant in het midden van de muur de buitendeur. Naast de buitendeur zat een gootsteen met 2 kastjes en onwijs oude delfs blauwe tegeltjes erboven. Dat was helemaal ingebouwd door een hoge bar. Geen trap of andere deuren te zien), bij een vreemd kleinblond jongetje en een ubergestresste vrouw die kwaad was op me omdat ze nu te laat kwam door mij. Ze liep tijdens het praten continue zenuwachtig in dr tas te rommelen. En ik kende hun helemaal niet.
Moeder verdwijnt en ik blijf met het kind achter.. Die blijkt een gehoorbeschadiging te hebben maar aan het eind van de droom kon ik aardig met hem communiceren via gebaren enzo. Ik had muziek opgezet en de bas heel hard gezet zodat ie dat kon horen/voelen. Kind helemaal blij, stond lekker te swingen in de kamer.. Komt mams thuis. Helemaal over de rooie over de herrie. Blijkt dat ze helemaal niet met dat kind kan communiceren. Ze schreeuwt alleen naar hem en het kwam op mij over alsof ze hem alleen maar supervervelend vond.
Volgend moment ben ik weer thuis, zegt mn vader: Ohja, Lein is langsgeweest (kennisje wat dezelfde voornaam heeft als mij). Ze wilde even sorry zeggen, want ze had een dubbele afspraak gemaakt en het opgelost door tegen haar oppasadres te zeggen, je hebt mij helemaal niet gevraagd om op te passen. Je zal de andere Lein wel bedoelen..
Was echt vaag, ik was ook niet echt aanwezig zeg maar. Iedereen bleef op afstand, niemand is dicht bij me in de buurt geweest en het beeld was aan de randen vervaagd. Ik heb ook niks van mezelf gezien, geen hand, schoenen ofzo. Ik heb ook niks gezegd. De hele droom niet..

Iedereen droomt, dat heb je juist nodig om alles te verwerken wat je meemaakt. Vaak herinner je je niet wat je droomt of je voelt de herinnering verbleken na het wakker worden. Maar er zijn ook hele heldere dromen die je je leven lang bij blijven alsof het echte gebeurtenissen zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:46 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik heb niets gedroomdEn dat is nog altijd het beste. Rust in het hoofd tijdens de slaap
Dat is de beste manier op energie op te laden.

Klopt ook wel. Maar als er niets meer te verwerken valt wat gebeurt er dan? Misschien komt dan het verleden of vorige levens naar voren.quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:48 schreef Jaymza het volgende:
[..]
Iedereen droomt, dat heb je juist nodig om alles te verwerken wat je meemaakt. Vaak herinner je je niet wat je droomt of je voelt de herinnering verbleken na het wakker worden. Maar er zijn ook hele heldere dromen die je je leven lang bij blijven alsof het echte gebeurtenissen zijn.

meestal wel.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:40 schreef fresta het volgende:
Heeft het ook iets te betekenen als je iets vaker droomt?

Ik droom tegenwoordig heel vaak dat mn moeder flauw valt als ik met haar alleen ben, want dat is een jaar (2 misschien al wel) geleden gebeurt en ik wist niet wat ik moest doen toen, want ik was alleen met haar. En dat droom ik dus bijna iedere nacht, en er gebeurt altijd hetzelfde.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 08:54 schreef Enyalius het volgende:
[..]
meestal wel.
het is een droom met een bepaald bericht voor jouw. aangezien het altijd symbolish is is het lastig om te achterhalen wat er nu aan je verteld wordt door je onbewustzijn. meestal probeert het je iets te zeggen over de situatie waar je nu in zit en hoe dat het beste aan te pakken. of dat er iets dwars zit waar jezelf nog niet van op de hoogte bent maar wat heel belangrijk is om aan te werken.

oke dankjequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:31 schreef Enyalius het volgende:
klinkt als gevoelens van onmacht en onzekerheid. het kan zijn dat het alleen betrekking heeft tot die situatie en dan is er niks wat je kunt doen behalve het te accepteren. en als het betrekking heeft op andere situaties, tja, ik zou zeggen doe er es wat mee.je weet zelf hoe en wat beter dan de rest van ons

Zulk soort dromen heb ik ook al meerdere keren gehadquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:07 schreef Charmian het volgende:
Een droom die regelmatig bij mij terugkomt gaat over UFO's.
Meestal bevind ik me in het ouderlijk huis is het 's avonds en kijk ik naar buiten.
Er hangt een soort van War of The Worlds sfeertje (althans zo noemde ik het vroeger altijd) en opeens zie ik iets vreemds door de lucht vliegen. Binnen de kortste keren is de lucht bezaait met UFO's in allerlei soorten en maten. Er komen allerlei stralen uit en heel veel huizen en daken worden vernietigd. De luchtmacht wordt ingezet om terug te vechten en er is paniek.
Ik ben wel bang maar weet ook dat dat niet hoeft. 'Ze' zullen me namelijk geen kwaad doen omdat ik 1 van de uitverkorenen ben en ik mag mee (waarvan waarom en waarheen, joost mag 't weten)
Eigenlijk zie ik nooit wie nou de aarde aanvalt, het zijn alleen maar voertuigen. Ik geloof dat ik 1 keer gedroomd heb dat het allemaal mooie mannen warenmaar verder geen rare marsmannetjes of de standaardalien met die zwarte amandelvormige ogen of.
Go figure! Ben ik nu een alienIk vind het toch wel 1 van mijn meest lachwekkende dromen.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar soms duurt het iets langer voor een droom uitkomtquote:Op zondag 21 augustus 2005 00:25 schreef Captain_Chaos het volgende:
Dat m'n LandRover in de fik stond man !
Gelukkig maar een droompie.... hij is nog A-OK

Ja, raar is dat. Als je wakker wordt en je huilt of lacht echt. Soms heb ik ook wel eens dat ik in mijn droom wat zeg en dan blijk ik het echt hardop in mijn slaap te zeggen waar ik dan weer wakker van word.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 23:47 schreef Flurrie het volgende:
Als ik ga slapen begin ik altijd met dromen. Maar wat er ook gebeurd, in mijn dromen krijg ik mijn 'droomkerel' nooit te pakken (het vreemde is hij lijkt qua uiterlijk totaal niet op mijn huidige vriend, terwijk ik erg veel van mijn vriend hou en in werkelijkheid hij mijn droomkerel is)
en als ik in mijn dromen huil, merk ik dat in het echt ook de tranen over mijn wangen biggelen.

Ja, zoals ik ook al zei: ik werd afgelopen nacht lachend wakker vanuit mijn droomquote:Op zondag 21 augustus 2005 11:22 schreef Charmian het volgende:
[..]
Ja, raar is dat. Als je wakker wordt en je huilt of lacht echt. Soms heb ik ook wel eens dat ik in mijn droom wat zeg en dan blijk ik het echt hardop in mijn slaap te zeggen waar ik dan weer wakker van word.

quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:02 schreef Foxxy het volgende:
Vannacht zo iets raars: vriendin en ik droomden allebei over een slang. Ik was in een supermarkt en mijn beste vriendin had een slang bij zich. Die slang viel me aan en beet me in mijn hand. Ik probeerde hem wel steeds van me af te slaan. Mijn vriendin droomde over een slang die om haar heen zat gewikkeld.. Weet iemand wat dit betekent?
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:06 schreef The_Shining het volgende:
[..]
bedoel je transparant?
anyway, de slang is symbool voor vernieuwing, de oude huid afschudden voor een nieuwe, vandaar dat de medische wereld hem ook als symbool heeft (genezing). Dat die transparant aan je verschijnt is mss. omdat je er nu nog geen kennis over hebt (het is nog niet zichtbaar voor je).
Misschien een teken dat je kundalini binnenkort gaat spelen (is alleen een mogelijkheid) zie de topics over kundalini of lees één van de vele internetsites hierover.
[afbeelding]
De slang die de kundalini energie symboliseert kruipt omhoog via de ruggegraat (zenuwstelsel)... als je wat meer details hebt, keek die slang je aan, welke kant ging die op, in welke context/omgeving etc... ?
een andere verklaring is een persoon in je omgeving die je ergens mee bedriegt en je hebt het niet door (onzichtbaar).

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |