Mirage:quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:37 schreef Mirage het volgende:
Ik blijf vreemde dromen houden over de man die ik op het wintifeest telkens tegenkwam.
's ochtends als ik net wakker ben kan ik de sfeer nog proeven, ik heb het beeld van de man nog voor ogen.. maar verder en zeker even later ben ik álles kwijt.
Het kwartje is nog steeds niet gevallen waar ik de beste man nou van ken.
Was die man herkenbaar?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 22:33 schreef nanalune het volgende:
Ik heb echt heel erg ranzig gedroomd:
Ik droomde dat iemand mij aanviel.. was een dief ofzo..
Ik nam de persoon in een houdgreep tussen mijn kuiten en ik klemde zijn nek stevig vast zodat de man niet meer kon bewegen.
Hij dreigde zichlos te rukken en iemand adviseerde me de man hoger in zijn nek te klemmen.
Ik was nogal fanatiek en ik onthoofde de man !!!!!!! (
)
Echt! zó z'n kop eraf .. ik zag zijn wervel en zijn aders en OVERAL bloed ,
Ik keek in mijn droom verbaasd naar de ellende die ik teweeg had gebracht en ik had gelijk spijt..
De mensen om mij heen vonden het een beetje overdreven van me..
Toen werd ik wakker..
apart hé?![]()
Kennelijk mis je je oude huisje echt erg, of is er nog iets van je daar achtergebleven. Misschien dromen de nieuwe bewoners wel over jou, of hebben ze soms het idee dat er nog iemand aanwezig is daar.Zou je ze es kunnen vragenquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:26 schreef Charmian het volgende:
Voor de verandering weer eens gedroomd over mijn vorige huis. Deze dromen kunnen 2 kanten opgaan. a. ik heb dan nog een sleutel en ga stiekum een kijkje nemen wat de nieuwe bewoners met het huis hebben gedaan. Net als ik weer wegsluip komt er niet iemand thuis en moet ik uitleggen dat ik alleen maar nieuwsgierig was en niet meer zal terugkomen.
b. ik ben weer terugverhuisd. De vorige bewoners hebben nog wel het een en ander achtergelaten. Meestal is het balkon uitgebreid en hebben de buren ook grotere tuinen gekregen (het was een maisonette-woning).
Dit keer ging het dus richting b. op.
Vreemd genoeg droom ik altijd over verborgen kamers als ik over huizen droom waar ik mee bekend ben. Nu dus ook weer.
Ik denk dat ik het droom omdat ik op sommige punten stiekum spijt heb dat ik ben verhuisd. Ik mis soms de rust en de ruimte. Hoewel ik het wel naar mijn zin heb, voel ik me nog niet echt helemaal thuis in mijn flat (vraag me niet waarom).
quote:Op zondag 7 augustus 2005 08:23 schreef Nickthedick het volgende:
Ik heb gedroomd dat ik de hele nacht op FOK! was en heb zitten posten met een 1m52, 39 kilo, 15-jarig meisje... wacht.![]()
Je mag me noemen wat je wil... of ik erop reageer is een tweede.quote:Op zondag 7 augustus 2005 09:17 schreef Imberr het volgende:
[..]
ik ben geen 1.52 en ik weeg meer dan 39 kilo
![]()
trouwens, mag ik je nicky noemen?![]()
quote:Op zondag 7 augustus 2005 09:18 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Je mag me noemen wat je wil... of ik erop reageer is een tweede.![]()
Ik had het er toevallig met mijn moeder over. Zij zei dat het ook misschien komt omdat ik mijn buren hier nauwelijks ken of zie. Ik zeg wel gedag of maak wel eens een praatje, maar verder zie of hoor ik ze niet. Niet dat ik zo'n burenloper ben, maar daar zag en hoorde ik mensen.quote:Op zondag 7 augustus 2005 08:19 schreef iteejer het volgende:
[..]
Kennelijk mis je je oude huisje echt erg, of is er nog iets van je daar achtergebleven. Misschien dromen de nieuwe bewoners wel over jou, of hebben ze soms het idee dat er nog iemand aanwezig is daar.Zou je ze es kunnen vragen
Het zou kunnen dat de herinnering aan je oude woning eigenlijk symbool staat voor een situatie waarin je die trappen nog wel aan kon, en waar je geen last had van verkeer én minder geisoleerd was tov je buren. Kan dus zijn dat je op die manier een stuk onvrede, misschien zelfs wel ongelukkigheid tot uiting brengt.quote:Op zondag 7 augustus 2005 09:51 schreef Charmian het volgende:
Ik had het er toevallig met mijn moeder over. Zij zei dat het ook misschien komt omdat ik mijn buren hier nauwelijks ken of zie. Ik zeg wel gedag of maak wel eens een praatje, maar verder zie of hoor ik ze niet. Niet dat ik zo'n burenloper ben, maar daar zag en hoorde ik mensen.
Tsja en zoals ik al zei mis ik de rust (hier heb ik constant verkeer langsrijden) en de ruimte. Ik ben eigenlijk ook min of meer noodgedwongen verhuisd. Mijn rug en bekken konden de trappen niet meer aan.
Zou goed kunnen hoor, ik schaar dit dan ook onder mijn verwerkingsdromen.quote:Op zondag 7 augustus 2005 10:30 schreef iteejer het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat de herinnering aan je oude woning eigenlijk symbool staat voor een situatie waarin je die trappen nog wel aan kon, en waar je geen last had van verkeer én minder geisoleerd was tov je buren. Kan dus zijn dat je op die manier een stuk onvrede, misschien zelfs wel ongelukkigheid tot uiting brengt.
Gevoelens zijn vaak complexer dan in woorden weer te geven is. Zodat, áls je je dat toch wilt voorstellen, je tijdens een droom, maar ok net zo goed tijdens je normale functioneren je beperkt tot één onderdeel en daar alles mee aanduidt cq aan ophangt.
quote:Op zondag 7 augustus 2005 11:03 schreef Charmian het volgende:
Mijn verklaring: ik ben vorige week teruggekomen van vakantie na een bizarre terugreis (we waren dus bijna te laat voor de vlucht). Gisteren een uur aan de foon met m'n moeder gehangen om bij te kletsen: we hadden het over een boekje van Yvonne Keuls (Alle indische tantes) en dat ik in die tantes mijn moeder wel herkende. In Rijswijk heb ik een indische collega wonen waar ik heel goed mee kan opschieten.
Heb gisteren ook wat dingen op internet gezocht over de indische zomer en ik heb al dagen trek in iets van de Mac.
Soms zijn dromen zo makkelijk te verklaren![]()
Was het weer diezelfde vent?quote:Op zondag 7 augustus 2005 11:23 schreef Mirage het volgende:
Vanacht heb ik gedroomd (denk ik) dat het laken dat over mijn deur hing constant bewoog en er iemand achter stond. Ik zag alleen een helft van het gezicht en één hand/arm.
Het bewegen irriteerde mij zó ( ja het bewegen van het laken nota bene niet eens de persoon) dat ik ben opgestaan, het laken weg heb gerist en anders neer heb gegooid.
terwijl ik dit geïrriteerd deed, zei mijn man "Ga je nog wel even slapen meisje ?" en ik ben weer in bed gestapt. Na een voor mijn gevoel "vieze blik" richting de vent (dat kon ik nog wel zien in het donker) gestuurd te hebben heb ik mij omgedraaid en ben weer in slaap gevallen.
Toen ik vanochtend wakker werd lag het laken inderdaad ergens anders.
Mijn echtgenoot kan zich niets herinneren (maar die weet later de dag ook niets meer van het 1e uur dat hij wakker was 's ochtends dus dat is bekend)
Waarschijnlijk een combi van een droom en serieuze ergernis aan het één of ander mbt het laken ? Of een vorm van slaapwandelen.
Geen idee. Ik heb verder goed geslapen
Volgens mij niet, deze leek haar te hebbenquote:
quote:Op zondag 7 augustus 2005 11:45 schreef Mirage het volgende:
[..]
Volgens mij niet, deze leek haar te hebben, hele grote glanzende donkere ogen, meer "bespiedend" op een open manier (ondanks dat hij half achter het laken verstopt zat).
de andere heeft weinig tot geen haar
Nee, het was een vrij 'gewone man', maar hij had iets gedaan wat niet goed was.quote:
Das raar heb heel jouw reactie op mijn droom niet gezien Miragequote:Op zondag 7 augustus 2005 11:03 schreef Mirage het volgende:
Hallo Charmain,
Ikzelf ben een paar jaar terug ook noodgedwongen verhuisd. Ik had een heerlijk groot huis (5 slk, heerlijke tuin), ontzettend veel sociale contacten om mij heen opgebouwd, een baan die ik vanuit huis kon uitvoeren mede omdát ik zo'n groot huis had, een kind dat zich heerlijk voelde op deze plek, een bos achter mijn huis en een kalf van een hond. Daar ergens tussen liep af en toe een vent, maar die telde niet mee. Mijn leven was afzonderlik van de zijne. Hij sliep trouwens ook vaker elders. Het huis en alles eromheen wilde ik niet kwijt, maar iets anders wilde ik wel opgelost hebben. Ik moest daarvoor verhuizen. Mijn werk was ik kwijt, mijn ruimte was ik kwijt en mijn sociale contacten moest ik opgeven. (bij mij was het gewoon ook niet veilig geweest als ik die had gehouden) Eigenlijk was dat een groot stuk van mijn leven. Tot grote teleurstelling moest ik de hond ook opgeven. Het enige dat ik overhield was mijn kind. (letterlijk, want ál het andere incl. lullige zaken als paspoort etc was ik kwijt)
Ik denk dat de reden dat ik het aardig gered heb is doordat ik iets achter heb gelaten daar op zolder. Ik heb iets achter de schuine wanden bij wat buizen neergezet dat symbool stond voor al het verdriet wat ik daar gehad had en alle verliezen. Dat daar zou zich bekommeren om alle vervelende gevoelens, zodat ik me daar niet mee bezig hoefde te houden. De volgende stap was kijken waar ben ik nu, zonder te kijken naar wat hád ik allemaal.
Waar ben ik niet blij mee ?
Ruimte ? Goed ordenen en ieder z'n eigen plek geven. Veel naar buiten en genieten !
Bos ? Dan reis ik toch een stukje ?
Werk ? Genoeg te doen ! Ook op andere plaatsen en even goed kijken wat te combineren valt met de manier waarop ik mijn kindje groot wil brengen !
Sociale contacten ? Accepteren dat je op nul staat en weer opbouwen. Gá erop uit !
Ik heb geprobeerd (en het is me aardig gelukt) bewust af te sluiten wat ik had. En bewust alleen te kijken naar waar ik nu sta en wat ik aan de situatie zou willen veranderen waar ik nú in zit. Niet kijken naar wat ik gehad heb en nu niet meer heb maar wel zou wíllen hebben. Kijk naar een blanco vel zonder verleden en ga nú kijken hoe je dat in zou willen richten.
Dit is de manier waarop ik het heb gedaan, om proberen te voorkomen dat ik last van spoken zou krijgen. Bij mij was de verandering/verhuizing nodig.
Bij jou blijkbaar ook voor je bekken en je rug. De verhuizing op zich was dus een must... misschien heb je het niet geaccepteerd ? Ik wil én ... én.... zonder op te geven... Moeilijk hoor..
Ik hoop dat de dromen verwerkend werken en je de dingen los zal kunnen laten.
Als je vaker over je oude woning droomt is het misschien niet eens zo gek om er idd weer eens een kijkje te gaan nemen. Soms idealiseer je zaken waar je niet meer naar terug kan. Je vormt één of ander ideaal beeld. Als je terug gaat denk je misschien wel "hmm, was dit het nou ? ".
Dat zijn inderdaad de tofstequote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:08 schreef Charmian het volgende:
Weer zo'n heerlijk bizarre droom gehad:
wauw, deze droom zet je denk ik goed aan het nadenken..quote:Op donderdag 11 augustus 2005 16:38 schreef Anosmie het volgende:
Echt vreemd gedroomd vannacht.
Ik was thuis bij mn ouders en het huis zag eruit zoals ik het ken van mijn babyfoto's. Mn vader zat in zn stoel bij het raam (mn vader is overleden) en zag er net zo ouderwets uit als het huis. Ik stond een eind van hem af en hij legde de telefoon neer en zei dat ik moest opschieten want ik moest oppassen. Dus ik had zoiets van Oppassen? Waar dan? Ik heb geen afspraken. Volgende moment was ik in een vreemd huis (1 kamer met aan de rechterkant in het midden van de muur de buitendeur. Naast de buitendeur zat een gootsteen met 2 kastjes en onwijs oude delfs blauwe tegeltjes erboven. Dat was helemaal ingebouwd door een hoge bar. Geen trap of andere deuren te zien), bij een vreemd kleinblond jongetje en een ubergestresste vrouw die kwaad was op me omdat ze nu te laat kwam door mij. Ze liep tijdens het praten continue zenuwachtig in dr tas te rommelen. En ik kende hun helemaal niet.
Moeder verdwijnt en ik blijf met het kind achter.. Die blijkt een gehoorbeschadiging te hebben maar aan het eind van de droom kon ik aardig met hem communiceren via gebaren enzo. Ik had muziek opgezet en de bas heel hard gezet zodat ie dat kon horen/voelen. Kind helemaal blij, stond lekker te swingen in de kamer.. Komt mams thuis. Helemaal over de rooie over de herrie. Blijkt dat ze helemaal niet met dat kind kan communiceren. Ze schreeuwt alleen naar hem en het kwam op mij over alsof ze hem alleen maar supervervelend vond.
Volgend moment ben ik weer thuis, zegt mn vader: Ohja, Lein is langsgeweest (kennisje wat dezelfde voornaam heeft als mij). Ze wilde even sorry zeggen, want ze had een dubbele afspraak gemaakt en het opgelost door tegen haar oppasadres te zeggen, je hebt mij helemaal niet gevraagd om op te passen. Je zal de andere Lein wel bedoelen..
Was echt vaag, ik was ook niet echt aanwezig zeg maar. Iedereen bleef op afstand, niemand is dicht bij me in de buurt geweest en het beeld was aan de randen vervaagd. Ik heb ook niks van mezelf gezien, geen hand, schoenen ofzo. Ik heb ook niks gezegd. De hele droom niet..
Iedereen droomt, dat heb je juist nodig om alles te verwerken wat je meemaakt. Vaak herinner je je niet wat je droomt of je voelt de herinnering verbleken na het wakker worden. Maar er zijn ook hele heldere dromen die je je leven lang bij blijven alsof het echte gebeurtenissen zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:46 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik heb niets gedroomdEn dat is nog altijd het beste. Rust in het hoofd tijdens de slaap
Dat is de beste manier op energie op te laden.
Klopt ook wel. Maar als er niets meer te verwerken valt wat gebeurt er dan? Misschien komt dan het verleden of vorige levens naar voren.quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:48 schreef Jaymza het volgende:
[..]
Iedereen droomt, dat heb je juist nodig om alles te verwerken wat je meemaakt. Vaak herinner je je niet wat je droomt of je voelt de herinnering verbleken na het wakker worden. Maar er zijn ook hele heldere dromen die je je leven lang bij blijven alsof het echte gebeurtenissen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |