abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juli 2005 @ 21:58:31 #169
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28843482
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 21:53 schreef Hanneke1983 het volgende:
maar dat waren ook geen echte mensen, geen kinderen of anderen met menselijk gezicht dat maakt het dan weer anders he?
waarom moest je ze verminken ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 15 juli 2005 @ 21:59:10 #170
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28843505
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 21:28 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Heavy en zwaar symbolisch.

Fysiek, genetisch ben je je familie. Een deel van je familie. Als die non-existing is ben je zelf ook deels non-existing. Als een ontkenning. Je familieleden zijn no-existing e dus halen ze een existing deel van jou weg.

Vanuit mijn afrikaanse familie en voorouder ideeen is deze droom wel te verklaren als een duidelijke boodschap van jouw voorouders. Maar vanuit jouw visie is voor zover ik die ken zal het dat niet zijn.

Grappig detail...... toen ik jouw leeftijd had was een groot deel van mijn familie voor mij ook non-existing. Behalve mijn vader.
past wel in de fase dat ik in zit.

"mijn leven staat in dienst van anderen. wat ik wil en ben is niet belangrijk. ik ben een illusie in your droomwerkelijkheid om jouw leven te vergemakkelijken" - dat zeg ik over mezelf
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  vrijdag 15 juli 2005 @ 22:01:29 #171
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_28843570
ik heb gedroomd over een 6 foot tall bunny rabbit genaamd Frank.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  zaterdag 16 juli 2005 @ 06:39:57 #172
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28851528
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 22:01 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
ik heb gedroomd over een 6 foot tall bunny rabbit genaamd Frank.
pi_28853584
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 21:58 schreef Mirage het volgende:

[..]

waarom moest je ze verminken ?
verdedigen van mijn leven. en als ze echt niet wilde "luisteren" (lees: weg gaan) dan moest ik er een kogel door heen jagen...
pi_28853609
Ik kan me van vannacht niks meer herinneren
pi_28856282
ik droomde weer...

allemaal jonge kittens in de winter...en ze verscholen zich in een holletje in de koude grond en zaten dicht tegen elkaar aangekropen om warm te blijven..en ze keken ongelukkig...

ik heb ze allemaal opgepakt en allemaal dozen met warme dekens en kruikjes gemaakt voor ze.... moest iets van 6 dozen maken...waren iets van 30 kittens... en daarna waren ze allemaal gelukkig
pi_28857597
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 20:01 schreef Black-Death het volgende:
Heb vannacht rare dromen gehad (naja ze waren wel leuk )

droomde over lief meisje en mezelf.. en in de eerste droom ontmoetten we elkaar gewoon (eerste keer, in echt nog nooit zien...) ... gebeurde verder nix...

tweede droom, zoenden we al.. werd ik weer wakker en ging weer verder slapen. en in de derde droom waren we ... verder dan zoenen zeg maar

iemand een idee wat dit dan kan betekenen?
Joehoe, iemand een idee?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_28858320
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:30 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Joehoe, iemand een idee?
stiekeme hoop??
pi_28859133
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 15:04 schreef Hanneke1983 het volgende:

[..]

stiekeme hoop??
Verklaar je nader
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_28860631
dat jij bewust of onbewust hoopt dat ze je wil meeten en dat er meer uit zal groeien??
pi_28860722
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 16:27 schreef Hanneke1983 het volgende:
dat jij bewust of onbewust hoopt dat ze je wil meeten en dat er meer uit zal groeien??
Hmmm... maak van onbewust maar bewust
pi_28862219
zie je wel
  zondag 17 juli 2005 @ 21:14:36 #182
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_28891494
Ik heb er ook weer 1, een maffe droom:

Ik droomde over een blomde man met blauwe ogen. Deze man was Slecht met een hoofdletter S. Maar met zijn 'aardige 'uitstraling had niemand het echt door... behalve ik natuurlijk.
Hij had iemand onrecht aangedaan en ik wilde hem pijn doen..ik slooeg en schopte maar het deerde hem niet .
Hij keek me alleen sarcastisch lachend aan. Ik ging over op gemeen knijpen.. ( ben een vrouw.. en vrouwen doen dat nu eenmaal.. ) werkte ook niet
Op dat moment liep mijn man langs. Ik zei:
Heejjzz wil jij deze man in elkaar slaan voor me... ?Waarom? zei mijn man .. ik zeg : ' Hij is gevaarlijk, het is een demon ( ja wéér die demonen.. ) en hij kan zijn energie leiden , ik kan hem niet pijn doen...'.
Mijn man ( de held ) ging even in zijn ki staan , en ja hoor... 1 slag in zijn buik en de demon was verslagen... á la systema dus...
dusss waarschijnlijk een heerlijk droom om eens lekker persoonlijk uit te pluizen en te analyseren maar ik wilde hem jullie niet onthouden!
pi_28894524
ik droomde iets wat ik een hele lange tijd geleden in het echt heb mee gemaakt
ik was alleen met mijn moeder en ze viel flauw en dat droomde ik weer, en er gebeurde ook precies allemaal het zelfde

kan dit ook iets betekenen of....
pi_28894867
Ik hou tegenwoordig een droomdagboek bij, dus onthou mijn dromen tot in de details. Deze zal ik jullie sparen aangezien het nogal langdradig zal worden.

Ik droomde vannacht dat ik een heel spannend en mooi boek droomde. Ik werd half wakker en concentreerde me (nog half slapend) op de naam van de schrijver van het boek. Dan schiet me de naam Harold Behrer te binnen. Nog nooit van gehoord. Ik ga naar google en typ de naam in..... DIE KEREL BESTAAT ECHT.
Het is een Frans man die op een Franse universiteit Laval werkt. Hij werkt ook met een groep mensen mee die het leven in Canada proberen te verbeteren. Ik heb niks met canada en al helemaal niet met Franse proffesoren. Toeval dus. Maar hoe komt mijn halfwakkere geest dan op de zeldzame naam "Behrer" en niet Piet de Boer ofzo?

niet uit mijn duim gezogen. Echt gebeurt
Hallo
  woensdag 20 juli 2005 @ 22:44:44 #185
1087 Merisse
broddeltante
pi_28991699
Grappig snotje, misschien heb je die naam toch ergens onbewust gelezen en opgeslagen en komt die naam in de droom weer bovendrijven.
Ik heb ook een keer zoiets gehad. Ik werd ingespoten met een waarheidsserum: sodium pentothal. Ik kon me toen ik wakker werd die naam duidelijk herinneren. Ik viel bijna van mijn stoel toen ik uitvond dat dat dus ECHT een waarheidsserum is Dat hoorde niet tot mijn bewuste kennis.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_29001376
Ik zat in mijn droom tv te kijken, en opeens kwam er een extra nieuwsuitzending.
President Bush verbleef op Hawaii, maar hij moest vluchten omdat terroristen aan de andere kant van de oceaan, een aantal bommen in het water hadden gegooid. Dit bleek een tsunami te veroorzaken die recht op Hawaii afkwam.
Op tv kwamen de terroristen ook nog aan het woord die verklaarde dat er een tsunami van bommen en ellende op Bush en Amerika afkwam. Maar uiteindelijk kon Bush nog vluchten, maar ik zag wel de gehele eilandengroep Hawaii in zee verdwijnen

Goedemorgen
  donderdag 21 juli 2005 @ 23:11:04 #187
74310 nanalune
pi_29024636
Ik droomde vannacht van iemand die ik in real life ken , deze persoon heeft kanker.
Ik droomde dat hij uit zijn huis wegging.
Dit huis stond in het bos.. het was een donker , vochtig huis, omheind met mooi klassiek traliewerk.
Hij had zijn koffers gepakt, en stond op het punt weg te gaan met zijn gezin.
Mijn man en ik gingen kijken in dat huis of het iets voor ons was. Het huis was dus vrijstaand, en wij willen graag in het bos wonen.
Mijn man , ik noem hem jo vond het maar niet zo'n goed idee om daar te wonen na overleg hebben we het toch maar niet gedaan.

Later vannacht droomde ik dat ik een paar dagen in het klooster woonde ( waar we in real life vaak komen). net als in mijn vorige droomdeel was dit klooster ook erg donker, en vochtig .. een nare plek..( hoewel ik dara normaal gesproken graag kom) en dat ik besloot terug naar huis te gaan. Maar hoewel ik daar maar enkele dagen had verbleven had ik enorm veel spullen bij me, en ik had hulp nodig bij het inpakken en ik stond onder tijdsdruk. uiteindelijk had ik al mijn spullen en was ik klaar om naar huis te gaan.
de symboliek knalt ervan af , maar ik weet niet precies wat ik ermee moet..
  donderdag 21 juli 2005 @ 23:12:43 #188
74310 nanalune
pi_29024683
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 09:20 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik zat in mijn droom tv te kijken, en opeens kwam er een extra nieuwsuitzending.
President Bush verbleef op Hawaii, maar hij moest vluchten omdat terroristen aan de andere kant van de oceaan, een aantal bommen in het water hadden gegooid. Dit bleek een tsunami te veroorzaken die recht op Hawaii afkwam.
Op tv kwamen de terroristen ook nog aan het woord die verklaarde dat er een tsunami van bommen en ellende op Bush en Amerika afkwam. Maar uiteindelijk kon Bush nog vluchten, maar ik zag wel de gehele eilandengroep Hawaii in zee verdwijnen

Goedemorgen
apocalyptisch hoor...
pi_29069627
Ik typ mijn dromen altijd netjes uit. Datum er boven, naam die een samenvatting geeft van de droom. Tijdens het typen herriner ik me steeds meer. Soms schiet me zelfs wel nog een andere droom te binnen. Mijn record is 4 dromen in één nacht onthouden.

Ook ben ik overdag wel bezig met realiteitschecken enzo, had ik van zo'n lucide dromen - site en van die film Waking Life. Dus elke ochtend braaf lichtknopje aan, lichtknopje uit.... Hand door de muur steken... als iemand iets zegt dat niet klopt of er gebeurt iets op dat moment onverklaarbaars natuurlijk ook even realiteits check doen.

Nu is het probleem.... achteraf herken ik de niet kloppende dingen in de dromen wel en denk dan "o shit, toen had ik lucide kunnen worden". Maar tijdens het dromen lukt dat niet.

PotjandoriedriedubbeltjesnogantoeHereJezusdaarboven.

Nog ff door trainen 's nachts lucide te worden dan?
Hallo
  zondag 24 juli 2005 @ 10:53:42 #190
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_29079942
Ik heb wel zo'n gevoel wat deze droom wil zeggen, maar misschien zijn er mensen die er wat van vinden

---------------
Mijn partner en ik komen thuis van een weekendje weg. Na enige tijd blijkt ons huis in brand te staan. Ik ontdek het vuur zelf (vanuit de achtertuin, naar binnen kijkend). Ik probeer het nog te blussen (in de woonkamer), maar dat baat niet.
Terwijl ik weer naar buiten loop realiseer ik me dat ik mijn partner moet zoeken die buiten ergens is. Ik loop naar het huis van een tante van mijn partner een paar huizen verderop in de straat. Die tante woont daar niet (in het echt ook niet), maar een kennis van vroeger woont daar (in de droom). Ik wist daar niks van, terwijl ik al een paar jaar hier woon. De kennis begroet me hartverwarmend. Het huis is gezellig ingericht. Ik babbel kort wat en ga weer terug naar mijn huis. Bij terugkomst bij ons huis blijkt het huis tot de grond toe te zijn afgebrand en hebben de brandweerlieden en bouwvakkers het perceel helemaal kaal gemaakt (inclusief de tuin). Het is een kale zandvlakte met alleen een zwarte vierkante brandplek waar de fundering zat. Mijn ouders rijden voorbij. Dat is niet zo logisch want die wonen een heel eind verderop. Uiteindelijk vind ik mijn partner weer. De spullen die we gekocht hadden tijdens het weekendje bleken ook in het huis te staan. Die spullen (verzameling) zijn erg belangrijk voor mij, en ik vind het heel erg dat het er niet meer is, inclusief wat er aan verzameling in ons huis stond. Behalve wat we aanhebben hebben we helemaal niets meer. Ik realiseer me dat echt heel bewust. We kunnen ook niets meer gaan zoeken tussen de spullen, want alles is weg.
Opeens bedenk ik me dan dat we op de kale vlakte een nieuw huis kunnen bouwen.
----------------------------------

Heeft iemand een uitleg hiervoor?
Een toevallige passant, wordt soms ineens irritant.
pi_29080099
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 07:52 schreef Imberr het volgende:
k heb niks gedroomd want k ben niet gaan slapen
ben weer niet gaan slapen vannacht
maar ik heb laatst wel gedroomd over een andere fok!ker
ik weet alleen niet meer precies wat
  maandag 25 juli 2005 @ 23:01:16 #192
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_29126748
Ik heb gedroomd dat ik een hele gekreukte tarotkaart in mijn stapeltje had. weet alleen niet meer welke, das dan wel weer jammer .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_29133952
Ik onthoud de laatste tijd niet veel meer
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 26 juli 2005 @ 09:03:35 #194
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29134141
vanacht, 1 van mijn dromen, was apart.

er zaten 3 minder bekende film acteurs in uit america. allen uit comedies. de grote kerel met leger kapsel deed alles verkeerd en de ander naast hem zei steeds van "je kunt ook niks goed doen. het leven zou beter zijn zonder jouw". en de derde gast zat de hele tijd dom te lachen.

ik "hing" er buiten en keek ernaar en zei tegen mezelf. hopelijk is dit een standaard droom en geen bericht van mijn onderbewuste
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_29174671
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 09:03 schreef Enyalius het volgende:
vanacht, 1 van mijn dromen, was apart.

er zaten 3 minder bekende film acteurs in uit america. allen uit comedies. de grote kerel met leger kapsel deed alles verkeerd en de ander naast hem zei steeds van "je kunt ook niks goed doen. het leven zou beter zijn zonder jouw". en de derde gast zat de hele tijd dom te lachen.

ik "hing" er buiten en keek ernaar en zei tegen mezelf. hopelijk is dit een standaard droom en geen bericht van mijn onderbewuste
Wat zou je onderbewiuste je willen vertellen dan?
Hopelijk niet dat je niets goed kan doen en overal buiten valt....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:01:22 #196
34156 Mirage
Smile !!!
pi_29174733
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:59 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Wat zou je onderbewiuste je willen vertellen dan?
Hopelijk niet dat je niets goed kan doen en overal buiten valt....
dat denk ik niet.
Hij leek toeschouwer te zijn. ( of voelde je je wel verbonden met één van de personages Eny ?)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_29207336
Och laten we maar weer eens een rampje passeren....

Ik heb gedroomd dat er een tornado jachtvlieger neerstort
in een bewoond gebied...
De tornado zat in een corkscrew en kwam er niet meer uit,
Het probeerde vanalles,maar toen ie op de kop vloog kwam ie er
ook niet uit.
Ik zag hoe de tornado op de kop verder vloog en zich in de grond
boorde tussen een flat en een snelweg.
Ben er naar toe gerend en dacht ondertussen dat er wel melding aan
de brandweer was gemaakt, maar toen ik daar aankwam was er alleen maar
het brandende wrak te zien..... geen omstanders... geen brandweer ...... niks.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  donderdag 28 juli 2005 @ 18:26:29 #198
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29208560
2 dromen.

1 ging over mensen die hadden pinnen op hun schoen, scherpe pinnen van 10 cm en die staken ze in de vagina van vrouwen. Die stelletjes vonden het fijn om bloed te zien op die manier. Verder ging die droom niet. Alleen het steken van die naald in de vagina en het mooi vinden van het bloed. De hele muur was vol bloed. Ik reageerde niet op wat ze deden, ik merkte alleen op dat er iets mis was.

Een andere droom ging over een vage internet-kennis die aan hekserij deed. Ik had haar op een kruis gespiest en ging met haar op een podium rondlopen terwijl ze zoals Jezus aan het kruis hing. Het publiek schreeuwde : " We want more, We want more" Ze wilden dat ik die heks een kopje kleiner ging maken. Ik liep met haar aan het kruis genageld richting de massa en liet het publiek zien hoe ze aan het leiden was.

Uiteindelijk zei ik tegen het publiek dat ze een 2e kans verdient.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  donderdag 28 juli 2005 @ 18:56:08 #199
34156 Mirage
Smile !!!
pi_29209264
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:26 schreef Dromenvanger het volgende:
2 dromen.

1 ging over mensen die hadden pinnen op hun schoen, scherpe pinnen van 10 cm en die staken ze in de vagina van vrouwen. Die stelletjes vonden het fijn om bloed te zien op die manier. Verder ging die droom niet. Alleen het steken van die naald in de vagina en het mooi vinden van het bloed. De hele muur was vol bloed. Ik reageerde niet op wat ze deden, ik merkte alleen op dat er iets mis was.

Een andere droom ging over een vage internet-kennis die aan hekserij deed. Ik had haar op een kruis gespiest en ging met haar op een podium rondlopen terwijl ze zoals Jezus aan het kruis hing. Het publiek schreeuwde : " We want more, We want more" Ze wilden dat ik die heks een kopje kleiner ging maken. Ik liep met haar aan het kruis genageld richting de massa en liet het publiek zien hoe ze aan het leiden was.

Uiteindelijk zei ik tegen het publiek dat ze een 2e kans verdient.
Als ik jou was zou ik mijn hele slaapkamer roze verven en posters van de troetelbeertjes ophangen....

Wat denk je zelf over deze dromen ?
Waarom droom je ze ?
Sir Winston Churchill
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:05:10 #200
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29209470
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:56 schreef Mirage het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik mijn hele slaapkamer roze verven en posters van de troetelbeertjes ophangen....

Wat denk je zelf over deze dromen ?
Waarom droom je ze ?
Weet ik niet.

Als ik het wist dan zou ik er wat tegen kunnen doen. Maar het zijn ook nog oude bekenden die mee doen aan die dromen. Vage kennissen zijn het. Vage kennissen die ik nooit meer wil tegen komen omdat ze nooit wat hebben betekent in mijn leven. Ze waren eerder ziek dan gezond.

In principe heb ik een heel deel van mijn leven alleen maar zieke mensen in mijn leven gehad als vrienden.

Veel denken hier dat ik ziek ben, het tegendeel is waar. Ik ben gezond eigenlijk. De mensen en ook een aantal van mijn vrienden waren zieker dan je je kunt voorstellen. Erg ziek.

Ik heb ook vaak het idee dat ik ze liever niet meer wil zien. Puur door de herinneringen die ik aan ze heb.

Ik heb vaak nachtmerries over die oude vrienden. Omdat het gewoon een klote periode was, en ik kan nu niet terug kijken en echt diep van binnen zeggen. "Dat waren mooie tijden".

Pas geleden nog een oude vriend gesproken en ik vertrouw ze niet. Hun gezicht bevalt me niet en ga zo door. Ik wil ze niet meer in mijn leven hebben voorlopig.

Ik had 3 dagen geleden afgesproken met iemand, maar ik ga zeggen dat ik liever die afspraak wil uitstellen. Heb er geen zin meer in.

Teveel oude wonden, teveel gezeik van vroeger en ga zo door. Het waren klote tijden. En niet alleen vanwege hen, maar gewoon die hele periode van het opgroeien. Die band die met hen ontstaan is dat was geen echte band. Het was opgroeien en dom zijn. En had niets met vriendschap te maken.

Ik heb nu niet veel vrienden op dit moment en dat maakt me geen zak uit. Ik ben ervan overtuigd dat ik genoeg nieuwe vrienden kan maken. Als het toen met hen gebeurt is die "vriendschap" kan het met nieuwe mensen ook weer gebeuren.

Heb gewoon geen zin meer in die lui.

Ik denk maar zo, vrienden gaan en vrienden komen. Vroeg of laat weet je wat je moet doen.

Nieuwe tijden nieuwe vrienden.

Dat idee van troetelbeertjes is niet eens zo'n slecht idee. De slaapkamer vullen met positieve energie

[ Bericht 24% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 28-07-2005 19:12:53 ]
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:07:47 #201
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29209553
ik droomde dat ik mijn astrale zwaard trug had en het eerste wat ik er mee deed was de halve mensheid uitroeien vanwege hun ontwetendheid. en dat ze het altijd beter denken te weten en elkaar behandelen als honden. dus vond een kleine opruiming wel op zijn plek
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:11:05 #202
34156 Mirage
Smile !!!
pi_29209646
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 19:07 schreef Enyalius het volgende:
ik droomde dat ik mijn astrale zwaard trug had en het eerste wat ik er mee deed was de halve mensheid uitroeien vanwege hun ontwetendheid. en dat ze het altijd beter denken te weten en elkaar behandelen als honden. dus vond een kleine opruiming wel op zijn plek
Wat vond je van de droom toen je wakker was ?
En wat vond je van je handelen in je droom ?
Kwam dat overeen ?

Soms droom je over zaken waar je achter staat, soms over zaken waar je niet achter staat... het lijkt mij interessant om te ontrafelen waarom je dan toch bepaalde dingen droomt.
Dromen zijn aparte dingen

ow, en waar vond je je zwaard terug ?
Sir Winston Churchill
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:23:22 #203
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29210006
Dromen vertellen je welke weg je op moet gaan.

Als ik mensen in mijn droom tegen kom die me tegen werken dan wilt dat zeggen dat ik afstand moet nemen van die mensen. Mijn dromen vertellen me vaak precies hoe ik moet handelen. En handel ik goed in een droom dan ben ik de dag erna zo fris als een hoentje.

Over die vrienden. Ik wil een nieuw leven opbouwen en dus wil ik afstand nemen van vroeger. Ik wil best mijn oude vrienden nog eens zien maar dan op een andere manier. En niet op die kots manier van toen.

Die hele vriendengroep was achterbaks. Op 1 uitzondering daargelaten. 1 uitzondering. En die uitzondering was ik niet maar mijn beste vriend.

Maar goed, ik droom te vaak over die mensen. En dat houdt me bezig op een negatieve manier. Ik moet proberen ze los te laten en ze te vergeten. Ze vergeten en nooit meer tegen komen ook
pi_29216503
Ik droomde dat iedereen die werkelijk gelooft dat hij of zij bovennatuurlijke gaven heeft, doet aan occulte praktijken, of een religie beoefent, in principe een afwijking heeft. Ik respecteer ze wel natuurlijk, voel je maar niet aangevallen.
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:45:45 #205
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_29216617
Niet vannacht maar wel deze week.

Tig vrouwen op een rij die ik omstebeurten mocht aflebberen (ff kort door de bocht).

Werd alleen bij nummer 3 al wakker ...

Daaaaymn. Kom wat tekort geloof ik
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:55:27 #206
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29216934
gewoon in slaap vallen in de positie dat je wakker word. meestal hervat je de droom weer. doe ik ook als ik geile dromen heb waar ik midden in wakker word..yummmm
  vrijdag 29 juli 2005 @ 00:05:10 #207
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_29219259
Gisteren day of the dead gekeken en vannacht erover gedroomd , wel op een grappige iedere- zombie-door-het hoofd-schieten-is-leuk manier dan. Had het hartstikke naar mijn zin .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2005 @ 00:23:09 #208
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29219767
Ik was in slaap gevallen met de TV aan en ik werd wakker toen ik ineens riep "Laat mij GVD ook eens wat zeggen!"

Was een praatprogramma op. Zal wel gedroomd hebben dat ik er niet tussen kwam.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:16:35 #209
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29230086
ik had weer eens een droom over 1 van mijn vorige levens.

was een romein die een deel van het leger aanvoerde. we moesten een groot stuk af leggen vanaf yorke in engeland. voor we op onze bestemming kwamen. en toen moesten we een stad gaan belegeren tot ze hun over hadden gegeven. ik claimde de stad en stuurde een messenger naar degene die hoger in rang staat dan mezelf en de regio daar bestuurde. hij stuurde vervolgens een romein die de stad daar zou gaan besturen. ik kreeg een lekkere financiele beloning, feesten.

toen kreeg ik bericht dat de britten zich waren aan het verzetten in het zuiden en in het noorden waren er barbaren...tja wat moest ik doen. ik besloot dat de barbaren mijn tijd niet waard waren en stuurde bericht dat ik naar het zuiden ging en dat ze maar iemand anders moesten regelen voor het noorden.

het verzet was hard en lang en ik moest uiteindelijk beseffen dat ik er op deze manier niet door kon komen. tijd voor wat sneaky attacks tijdens de nacht. en na een 6-7 maanden kwamen we er eindelijk door heen.
pi_29242021
Mijn droom was fijn, maar wreed. Heel fijn, maar pijnlijk om uit wakker te worden, omdat het niet echt was. Daarna droomde ik over Lance Armstrong, iets met doping. Veel oppervlakkiger gelukkig.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_29265706
In mijn droom woonde ik een huis dat bestond uit twee etages in een apartementen-gebouw. Ik had de 5e en zesde etage. Het was nacht, ik zat in een stoel voor het raam van de benedenetage van mijn woning, en ik keek naar de huizenrij aan de overkant van de straat.

Dat deed ik omdat ik in de spiegeling van de ramen van die huizenrij een zicht had op mijn bovenliggende woonlaag, waar mijn slaapkamers waren. Die woonlaag stond in brand, de vlammen sloegen wild uit de ramen. Het stonk ook al naar rook in de kamer daaronder, waar ik zat. Ik was al wezen kijken, maar had de deur aan de bovenkant van de trap maar weer gauw dichtgedaan want het brandde daar.

Ik had de brandweer gebeld, en de politie, en iedereen die ik kon verzinnen. Maar niemand kwam, ik zat te wachten en keek naar een lege straat, en zag de vlammen tekeer gaan in de weerspiegeling in de ruiten tegenover me. En ik voelde me volkomen volledig alleengelaten

Deze droom was bijna geen droom meer, maar meer een herinnering die ik in mijn slaap terug zag. En die ik precies zo al eerder gedroomd had. Niet dat ik zoiets ooit meegemaakt heb, ik heb zelfs nooit in zo'n type huis gewoond. Sinds ik heel wat jaren geleden een kort maar intensief kontakt had met een patiente die naar haar zeggen stukken van andermans leven in een droom herbeleefde, heb ik dit soort dromen soms. Dromen die veel meer een herbeleven zijn van een levensfragment van een ander dan echt een droom.

Want 'gewone' dromen heb ik ook wel, en daar is een wezenlijk verschil tussen.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 19:57:18 #212
25737 spookie
Banaantje?
pi_29273656
Ik droomde vanacht dat me hele huis vol met water liep
oops ohh my ...
pi_29273764
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:57 schreef spookie het volgende:
Ik droomde vanacht dat me hele huis vol met water liep
damn! Was dan naast Iteejer gaan wonen
  zondag 31 juli 2005 @ 02:46:01 #214
95210 Tokse
De enige echte Tokse
pi_29285054
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:00 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Haal eruit wat erin zit!
  zondag 31 juli 2005 @ 02:49:37 #215
95210 Tokse
De enige echte Tokse
pi_29285095
Okee genoeg gelachen, ik droomde vannacht over een manneke van een jaar of zeven. Ik heb blijkbaar hardop geroepen: Oh nee, wie ben jij dan weer, waarop mijn ega me wakker maakte, en het was niet Niels Hollgersons, maar het ventje bleef ik nog zeker enkele minuten zien nadat ik wakker was. Bruin haar en een blauw T shirt..Nu nog zien uit te vinden wie dat geweest is, ik ken hem niet
Haal eruit wat erin zit!
  zondag 31 juli 2005 @ 10:38:23 #216
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29287552
Ik kwam vroeger ook vaak mensen tegen die ik niet kon In de dromen.

Ik droom de laatste tijd niet meer zo erg. En dat is ook prettig. Als ik niet droom ben ik 's morgens meer uitgerust. Als ik 's nachts de hele nacht aan het dromen ben dan ben ik dus in principe niet aan het rusten maar alsnog met van alles bezig in mijn onderbewustzijn.

Het liefst heb ik geen dromen in principe. Dan rust ik het beste uit. Hoewel dromen ook weer wat kunnen betekenen wanneer je niet goed functioneert. Ik denk dat dromen naar boven komen als bepaalde zaken nog verwerkt moeten worden in je leven. Een soort boodschap.
  zondag 31 juli 2005 @ 18:07:28 #217
25737 spookie
Banaantje?
pi_29299143
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:00 schreef Bot13 het volgende:

[..]

oops ohh my ...
pi_29311063
Vanmiddag droomde ik dat mijn zoon een knalgele kast verplaatst had. De gang was heel kleurrijk, knalgroen met knalroze en die kast wilde hij ergens anders neerzetten om mij te verrassen. Toen hij me dat liet zien, bleek dat het een beetje fout was gegaan. De kast was uit het raam gevallen en had een krater in de grond geslagen. Zo diep dat er een ruimte voor de kelder was ontstaan en je daar zo rond kon lopen.
Toen ik wakker werd had ik even tijd nodig om me te realiseren dat het een droom was geweest en ik helemaal geen knalgele kast heb!
Out of my mind, back in five minutes
  maandag 1 augustus 2005 @ 08:09:08 #219
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_29315692
ik ga zo weer dromen , hopelijk weer lucide , heb al een tijdje niet meer zo lucide gedroomd , mischien sta ik er wat minder voor open/mee bezig , de laatste tijd
ik ga altijd wat astraal rondhangen voordat ik werkelijk ga slapen
maar ik denk dat ik dit keer gewoon ga slapen
trusten
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_29316669
Ik heb vannacht gedroomd dat ik aan het werk was en men dacht dat ik een fout had gemaakt door een verslag niet op te sturen. Ik wist dat het niet klopte omdat ik met dat hele onderzoek niks te maken had, maar toch ging ik even twijfelen door de boze blik van een baas (terwijl ik mijn baas niet eens kende maar het duidelijk was dat hij het was). Gelukkig kwam alles op zijn pootjes terecht. Vervolgens ging ik als leerkracht vanalles op een gang in een school opruimen. Er lag allemaal troep.
Daarnaast heb ik nog gedroomd over mijn grote ex, die ik al een paar jaar niet meer heb gezien. Hij wilde me eerst niet zien, draaide zich snel om om weer op de fiets te stappen. Ik sprak hem aan en we kwamen aan de klets. Hij was vaag in wat hij vertelde en vroeg niks terug. Ik vertelde dat ik in het huis woonde, waar hij naar binnen ging, terwijl er in dezelfde kamer daarvoor nog een ander iemand woonde (een bekende NL). Ik dacht nog: balen als je helemaal geen balkon of tuin hebt. Er stond een fles wijn en en glas op tafel en een eenpersoonsbed, ik dacht nog: dit zal wel de kamer zijn als hij aan het werk is in de stad, aangezien hij zou samenwonen met zijn vriendin en dit niet uit de kamer bleek. Op een gegeven moment zoende mijn ex me en daarna bleek dat hij met vreemde zaakjes bezig was. Zo waren er schilderijen helemaal opgerold (hij was ineens kunstschilder?) terwijl ze nog aan de muur hingen. Het was duidelijk dat er iets mee was, terwijl ze volgens mij waren opgerold om niet op te vallen. Vervolgens bleek dat mijn ex problemen ermee had of met geld oid, want er kwam een man iets vragen en die ging niet vriendelijk weg....
Vage droom met rare dingen waar ik me in het dagelijks leven niet meer mee bezig houdt...behalve soms mijn werk dan. Ben benieuwd of ik nog helder krijg wat er mee bedoeld wordt...het voelt nu al zo chaotisch aan.
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_29358805
Ik droomde gisterennacht dat ik in een enorme bibliotheek was. Op een of andere manier was ik verzeild geraakt op de kinderafdeling. Dat kon ik zien aan de mensen die om me heen liepen, niet aan de boeken. Die waren er voor alle leeftijden.

ik had een boek van Roald Dahl te pakken, een titel waar ik nooit eerder van gehoord had. Toch baalde ik ontzettend. De afdeling waar ik stond, had alleen maar boeken van auteurs die een achternaam hadden die met A, B, C of D begon. En ik wilde een boek van een schrijver wiens naam met een R begon. Maar die afdeling was gesloten, en zou pas vijf minuten voor sluitingstijd van de bieb opengaan. Let wel, dat was half twaalf 's nachts.

Om vijf voor half twaalf stormde ik naar die afdeling. Zul je altijd zien: het boek was uitgeleend. Plotseling komt mijn vader ergens tussen de rekken vandaan. chagrijnig van het lange wachten, blijkbaar. Hij grijpt in een keer het juiste boek uit de rekken - maar dan wel In Nederlandse vertaling.

Ik heb de laatste tijd echt váge dromen. Wat moet je nu met zo'n clouloze droom?!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:50:07 #222
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29374569
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:32 schreef _Arual_ het volgende:
Ik droomde gisterennacht dat ik in een enorme bibliotheek was. Op een of andere manier was ik verzeild geraakt op de kinderafdeling. Dat kon ik zien aan de mensen die om me heen liepen, niet aan de boeken. Die waren er voor alle leeftijden.

ik had een boek van Roald Dahl te pakken, een titel waar ik nooit eerder van gehoord had. Toch baalde ik ontzettend. De afdeling waar ik stond, had alleen maar boeken van auteurs die een achternaam hadden die met A, B, C of D begon. En ik wilde een boek van een schrijver wiens naam met een R begon. Maar die afdeling was gesloten, en zou pas vijf minuten voor sluitingstijd van de bieb opengaan. Let wel, dat was half twaalf 's nachts.

Om vijf voor half twaalf stormde ik naar die afdeling. Zul je altijd zien: het boek was uitgeleend. Plotseling komt mijn vader ergens tussen de rekken vandaan. chagrijnig van het lange wachten, blijkbaar. Hij grijpt in een keer het juiste boek uit de rekken - maar dan wel In Nederlandse vertaling.

Ik heb de laatste tijd echt váge dromen. Wat moet je nu met zo'n clouloze droom?!
De GVR lezen ?
(Grote Vriendelijk Reus, boek van de hand van Roald Dahl)
  woensdag 3 augustus 2005 @ 02:37:13 #223
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_29381245
Afgelopen nacht heb ik niet gedroomd en de nachten daarvoor ook niet (meer)..

1 of 2 jaar geleden werd ik wakker en stond de boel in de fik.
Soms werd wakker en het felle licht van de ontploffing verblinde me.
Altijd vervaagt het beeld (de wereld wordt normaal)..

De laatste keer dat ik droomde na het bovenstaande meerdere malen te hebben meegemaakt
werd ik en het huis waar ik in sliep verwoest.

Dus wat ik droom of hoe ik vanuit wat voor een wazige dromen wakker wordt wil ik niet weten.
Geef mij maar gewoon mijn nachtrust ipv judgementday achtige dagdromen / hallucinaties...
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
pi_29405712
Ik blijf vreemde dromen houden over de man die ik op het wintifeest telkens tegenkwam.
's ochtends als ik net wakker ben kan ik de sfeer nog proeven, ik heb het beeld van de man nog voor ogen.. maar verder en zeker even later ben ik álles kwijt.

Het kwartje is nog steeds niet gevallen waar ik de beste man nou van ken.
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')