abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:07:47 #201
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29209553
ik droomde dat ik mijn astrale zwaard trug had en het eerste wat ik er mee deed was de halve mensheid uitroeien vanwege hun ontwetendheid. en dat ze het altijd beter denken te weten en elkaar behandelen als honden. dus vond een kleine opruiming wel op zijn plek
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:11:05 #202
34156 Mirage
Smile !!!
pi_29209646
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 19:07 schreef Enyalius het volgende:
ik droomde dat ik mijn astrale zwaard trug had en het eerste wat ik er mee deed was de halve mensheid uitroeien vanwege hun ontwetendheid. en dat ze het altijd beter denken te weten en elkaar behandelen als honden. dus vond een kleine opruiming wel op zijn plek
Wat vond je van de droom toen je wakker was ?
En wat vond je van je handelen in je droom ?
Kwam dat overeen ?

Soms droom je over zaken waar je achter staat, soms over zaken waar je niet achter staat... het lijkt mij interessant om te ontrafelen waarom je dan toch bepaalde dingen droomt.
Dromen zijn aparte dingen

ow, en waar vond je je zwaard terug ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:23:22 #203
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29210006
Dromen vertellen je welke weg je op moet gaan.

Als ik mensen in mijn droom tegen kom die me tegen werken dan wilt dat zeggen dat ik afstand moet nemen van die mensen. Mijn dromen vertellen me vaak precies hoe ik moet handelen. En handel ik goed in een droom dan ben ik de dag erna zo fris als een hoentje.

Over die vrienden. Ik wil een nieuw leven opbouwen en dus wil ik afstand nemen van vroeger. Ik wil best mijn oude vrienden nog eens zien maar dan op een andere manier. En niet op die kots manier van toen.

Die hele vriendengroep was achterbaks. Op 1 uitzondering daargelaten. 1 uitzondering. En die uitzondering was ik niet maar mijn beste vriend.

Maar goed, ik droom te vaak over die mensen. En dat houdt me bezig op een negatieve manier. Ik moet proberen ze los te laten en ze te vergeten. Ze vergeten en nooit meer tegen komen ook
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_29216503
Ik droomde dat iedereen die werkelijk gelooft dat hij of zij bovennatuurlijke gaven heeft, doet aan occulte praktijken, of een religie beoefent, in principe een afwijking heeft. Ik respecteer ze wel natuurlijk, voel je maar niet aangevallen.
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:45:45 #205
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_29216617
Niet vannacht maar wel deze week.

Tig vrouwen op een rij die ik omstebeurten mocht aflebberen (ff kort door de bocht).

Werd alleen bij nummer 3 al wakker ...

Daaaaymn. Kom wat tekort geloof ik
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:55:27 #206
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29216934
gewoon in slaap vallen in de positie dat je wakker word. meestal hervat je de droom weer. doe ik ook als ik geile dromen heb waar ik midden in wakker word..yummmm
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 00:05:10 #207
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_29219259
Gisteren day of the dead gekeken en vannacht erover gedroomd , wel op een grappige iedere- zombie-door-het hoofd-schieten-is-leuk manier dan. Had het hartstikke naar mijn zin .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2005 @ 00:23:09 #208
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29219767
Ik was in slaap gevallen met de TV aan en ik werd wakker toen ik ineens riep "Laat mij GVD ook eens wat zeggen!"

Was een praatprogramma op. Zal wel gedroomd hebben dat ik er niet tussen kwam.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:16:35 #209
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29230086
ik had weer eens een droom over 1 van mijn vorige levens.

was een romein die een deel van het leger aanvoerde. we moesten een groot stuk af leggen vanaf yorke in engeland. voor we op onze bestemming kwamen. en toen moesten we een stad gaan belegeren tot ze hun over hadden gegeven. ik claimde de stad en stuurde een messenger naar degene die hoger in rang staat dan mezelf en de regio daar bestuurde. hij stuurde vervolgens een romein die de stad daar zou gaan besturen. ik kreeg een lekkere financiele beloning, feesten.

toen kreeg ik bericht dat de britten zich waren aan het verzetten in het zuiden en in het noorden waren er barbaren...tja wat moest ik doen. ik besloot dat de barbaren mijn tijd niet waard waren en stuurde bericht dat ik naar het zuiden ging en dat ze maar iemand anders moesten regelen voor het noorden.

het verzet was hard en lang en ik moest uiteindelijk beseffen dat ik er op deze manier niet door kon komen. tijd voor wat sneaky attacks tijdens de nacht. en na een 6-7 maanden kwamen we er eindelijk door heen.
pi_29242021
Mijn droom was fijn, maar wreed. Heel fijn, maar pijnlijk om uit wakker te worden, omdat het niet echt was. Daarna droomde ik over Lance Armstrong, iets met doping. Veel oppervlakkiger gelukkig.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_29265706
In mijn droom woonde ik een huis dat bestond uit twee etages in een apartementen-gebouw. Ik had de 5e en zesde etage. Het was nacht, ik zat in een stoel voor het raam van de benedenetage van mijn woning, en ik keek naar de huizenrij aan de overkant van de straat.

Dat deed ik omdat ik in de spiegeling van de ramen van die huizenrij een zicht had op mijn bovenliggende woonlaag, waar mijn slaapkamers waren. Die woonlaag stond in brand, de vlammen sloegen wild uit de ramen. Het stonk ook al naar rook in de kamer daaronder, waar ik zat. Ik was al wezen kijken, maar had de deur aan de bovenkant van de trap maar weer gauw dichtgedaan want het brandde daar.

Ik had de brandweer gebeld, en de politie, en iedereen die ik kon verzinnen. Maar niemand kwam, ik zat te wachten en keek naar een lege straat, en zag de vlammen tekeer gaan in de weerspiegeling in de ruiten tegenover me. En ik voelde me volkomen volledig alleengelaten

Deze droom was bijna geen droom meer, maar meer een herinnering die ik in mijn slaap terug zag. En die ik precies zo al eerder gedroomd had. Niet dat ik zoiets ooit meegemaakt heb, ik heb zelfs nooit in zo'n type huis gewoond. Sinds ik heel wat jaren geleden een kort maar intensief kontakt had met een patiente die naar haar zeggen stukken van andermans leven in een droom herbeleefde, heb ik dit soort dromen soms. Dromen die veel meer een herbeleven zijn van een levensfragment van een ander dan echt een droom.

Want 'gewone' dromen heb ik ook wel, en daar is een wezenlijk verschil tussen.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 19:57:18 #212
25737 spookie
Banaantje?
pi_29273656
Ik droomde vanacht dat me hele huis vol met water liep
oops ohh my ...
pi_29273764
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:57 schreef spookie het volgende:
Ik droomde vanacht dat me hele huis vol met water liep
damn! Was dan naast Iteejer gaan wonen
  zondag 31 juli 2005 @ 02:46:01 #214
95210 Tokse
De enige echte Tokse
pi_29285054
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:00 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Haal eruit wat erin zit!
  zondag 31 juli 2005 @ 02:49:37 #215
95210 Tokse
De enige echte Tokse
pi_29285095
Okee genoeg gelachen, ik droomde vannacht over een manneke van een jaar of zeven. Ik heb blijkbaar hardop geroepen: Oh nee, wie ben jij dan weer, waarop mijn ega me wakker maakte, en het was niet Niels Hollgersons, maar het ventje bleef ik nog zeker enkele minuten zien nadat ik wakker was. Bruin haar en een blauw T shirt..Nu nog zien uit te vinden wie dat geweest is, ik ken hem niet
Haal eruit wat erin zit!
  zondag 31 juli 2005 @ 10:38:23 #216
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29287552
Ik kwam vroeger ook vaak mensen tegen die ik niet kon In de dromen.

Ik droom de laatste tijd niet meer zo erg. En dat is ook prettig. Als ik niet droom ben ik 's morgens meer uitgerust. Als ik 's nachts de hele nacht aan het dromen ben dan ben ik dus in principe niet aan het rusten maar alsnog met van alles bezig in mijn onderbewustzijn.

Het liefst heb ik geen dromen in principe. Dan rust ik het beste uit. Hoewel dromen ook weer wat kunnen betekenen wanneer je niet goed functioneert. Ik denk dat dromen naar boven komen als bepaalde zaken nog verwerkt moeten worden in je leven. Een soort boodschap.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 31 juli 2005 @ 18:07:28 #217
25737 spookie
Banaantje?
pi_29299143
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:00 schreef Bot13 het volgende:

[..]

oops ohh my ...
pi_29311063
Vanmiddag droomde ik dat mijn zoon een knalgele kast verplaatst had. De gang was heel kleurrijk, knalgroen met knalroze en die kast wilde hij ergens anders neerzetten om mij te verrassen. Toen hij me dat liet zien, bleek dat het een beetje fout was gegaan. De kast was uit het raam gevallen en had een krater in de grond geslagen. Zo diep dat er een ruimte voor de kelder was ontstaan en je daar zo rond kon lopen.
Toen ik wakker werd had ik even tijd nodig om me te realiseren dat het een droom was geweest en ik helemaal geen knalgele kast heb!
Out of my mind, back in five minutes
  maandag 1 augustus 2005 @ 08:09:08 #219
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_29315692
ik ga zo weer dromen , hopelijk weer lucide , heb al een tijdje niet meer zo lucide gedroomd , mischien sta ik er wat minder voor open/mee bezig , de laatste tijd
ik ga altijd wat astraal rondhangen voordat ik werkelijk ga slapen
maar ik denk dat ik dit keer gewoon ga slapen
trusten
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_29316669
Ik heb vannacht gedroomd dat ik aan het werk was en men dacht dat ik een fout had gemaakt door een verslag niet op te sturen. Ik wist dat het niet klopte omdat ik met dat hele onderzoek niks te maken had, maar toch ging ik even twijfelen door de boze blik van een baas (terwijl ik mijn baas niet eens kende maar het duidelijk was dat hij het was). Gelukkig kwam alles op zijn pootjes terecht. Vervolgens ging ik als leerkracht vanalles op een gang in een school opruimen. Er lag allemaal troep.
Daarnaast heb ik nog gedroomd over mijn grote ex, die ik al een paar jaar niet meer heb gezien. Hij wilde me eerst niet zien, draaide zich snel om om weer op de fiets te stappen. Ik sprak hem aan en we kwamen aan de klets. Hij was vaag in wat hij vertelde en vroeg niks terug. Ik vertelde dat ik in het huis woonde, waar hij naar binnen ging, terwijl er in dezelfde kamer daarvoor nog een ander iemand woonde (een bekende NL). Ik dacht nog: balen als je helemaal geen balkon of tuin hebt. Er stond een fles wijn en en glas op tafel en een eenpersoonsbed, ik dacht nog: dit zal wel de kamer zijn als hij aan het werk is in de stad, aangezien hij zou samenwonen met zijn vriendin en dit niet uit de kamer bleek. Op een gegeven moment zoende mijn ex me en daarna bleek dat hij met vreemde zaakjes bezig was. Zo waren er schilderijen helemaal opgerold (hij was ineens kunstschilder?) terwijl ze nog aan de muur hingen. Het was duidelijk dat er iets mee was, terwijl ze volgens mij waren opgerold om niet op te vallen. Vervolgens bleek dat mijn ex problemen ermee had of met geld oid, want er kwam een man iets vragen en die ging niet vriendelijk weg....
Vage droom met rare dingen waar ik me in het dagelijks leven niet meer mee bezig houdt...behalve soms mijn werk dan. Ben benieuwd of ik nog helder krijg wat er mee bedoeld wordt...het voelt nu al zo chaotisch aan.
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_29358805
Ik droomde gisterennacht dat ik in een enorme bibliotheek was. Op een of andere manier was ik verzeild geraakt op de kinderafdeling. Dat kon ik zien aan de mensen die om me heen liepen, niet aan de boeken. Die waren er voor alle leeftijden.

ik had een boek van Roald Dahl te pakken, een titel waar ik nooit eerder van gehoord had. Toch baalde ik ontzettend. De afdeling waar ik stond, had alleen maar boeken van auteurs die een achternaam hadden die met A, B, C of D begon. En ik wilde een boek van een schrijver wiens naam met een R begon. Maar die afdeling was gesloten, en zou pas vijf minuten voor sluitingstijd van de bieb opengaan. Let wel, dat was half twaalf 's nachts.

Om vijf voor half twaalf stormde ik naar die afdeling. Zul je altijd zien: het boek was uitgeleend. Plotseling komt mijn vader ergens tussen de rekken vandaan. chagrijnig van het lange wachten, blijkbaar. Hij grijpt in een keer het juiste boek uit de rekken - maar dan wel In Nederlandse vertaling.

Ik heb de laatste tijd echt váge dromen. Wat moet je nu met zo'n clouloze droom?!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:50:07 #222
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29374569
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:32 schreef _Arual_ het volgende:
Ik droomde gisterennacht dat ik in een enorme bibliotheek was. Op een of andere manier was ik verzeild geraakt op de kinderafdeling. Dat kon ik zien aan de mensen die om me heen liepen, niet aan de boeken. Die waren er voor alle leeftijden.

ik had een boek van Roald Dahl te pakken, een titel waar ik nooit eerder van gehoord had. Toch baalde ik ontzettend. De afdeling waar ik stond, had alleen maar boeken van auteurs die een achternaam hadden die met A, B, C of D begon. En ik wilde een boek van een schrijver wiens naam met een R begon. Maar die afdeling was gesloten, en zou pas vijf minuten voor sluitingstijd van de bieb opengaan. Let wel, dat was half twaalf 's nachts.

Om vijf voor half twaalf stormde ik naar die afdeling. Zul je altijd zien: het boek was uitgeleend. Plotseling komt mijn vader ergens tussen de rekken vandaan. chagrijnig van het lange wachten, blijkbaar. Hij grijpt in een keer het juiste boek uit de rekken - maar dan wel In Nederlandse vertaling.

Ik heb de laatste tijd echt váge dromen. Wat moet je nu met zo'n clouloze droom?!
De GVR lezen ?
(Grote Vriendelijk Reus, boek van de hand van Roald Dahl)
  woensdag 3 augustus 2005 @ 02:37:13 #223
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_29381245
Afgelopen nacht heb ik niet gedroomd en de nachten daarvoor ook niet (meer)..

1 of 2 jaar geleden werd ik wakker en stond de boel in de fik.
Soms werd wakker en het felle licht van de ontploffing verblinde me.
Altijd vervaagt het beeld (de wereld wordt normaal)..

De laatste keer dat ik droomde na het bovenstaande meerdere malen te hebben meegemaakt
werd ik en het huis waar ik in sliep verwoest.

Dus wat ik droom of hoe ik vanuit wat voor een wazige dromen wakker wordt wil ik niet weten.
Geef mij maar gewoon mijn nachtrust ipv judgementday achtige dagdromen / hallucinaties...
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
pi_29405712
Ik blijf vreemde dromen houden over de man die ik op het wintifeest telkens tegenkwam.
's ochtends als ik net wakker ben kan ik de sfeer nog proeven, ik heb het beeld van de man nog voor ogen.. maar verder en zeker even later ben ik álles kwijt.

Het kwartje is nog steeds niet gevallen waar ik de beste man nou van ken.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_29425366
Vannacht een maffe droom gehad, waar ik meer toeshouwer in was, vermoed ik.
En het enige wat ik heb onthouden van de droom is de slang die ik zag. Het was een beeld van een slang, hij zat ergens op, en op een gegeven moment brak hij in drie stukken, maar vormde of werd hij ook weer een geheel.

Ik heb dit onthouden omdat ik zelf in de droom zoiets had van . Ben nou niet bepaald dol op reptielen, laat staan slangen, en vond het ook ietwat eng of moet ik zeggen, ik wist dat ik bang moest zijn/worden, want dit was jawel 'een slang'. Toch viel het mee, en heb gewoon naar die slang gekeken en het dus daarom onthouden.

Net dus opgezocht, even de tijd ervoor en wat ik dan erg cool vind, is dat de symbolische betekenis weer frappant is, en vooral bestaat en/of over geschreven is.

Slang

Dromen over slangen doen zich - net als dromen over serpenten - voor als de dromer probeert in het reine te komen met zijn of haar meer instinctieve zelf. Onvermijderlijkerwijs heeft dit te maken met het onderkennen en bruikbaar maken van energieën die zijn onderdrukt een geblokkeerd. Aangezien onze oudste oerdrang seksualiteit is, is het beeld van de slang het meest primitieve beeld waarover we beschikken.

En er stond nog meer, oa over vervolmaking en dat het een symbolische voorstelling van de elementaire DNA-vorm, de 'bouwstenen' van het leven, is.

Dat laatste vond ik ook zeer cool, want als een biologe was ik gefascineerd aan het kijken naar deze slang. Die bestond uit drie afzonderlijke delen (DNA vond ik dus wel treffend).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')