Vannacht een maffe droom gehad, waar ik meer toeshouwer in was, vermoed ik.
En het enige wat ik heb onthouden van de droom is de slang die ik zag. Het was een beeld van een slang, hij zat ergens op, en op een gegeven moment brak hij in drie stukken, maar vormde of werd hij ook weer een geheel.
Ik heb dit onthouden omdat ik zelf in de droom zoiets had van 
![]()
. Ben nou niet bepaald dol op reptielen, laat staan slangen, en vond het ook ietwat eng of moet ik zeggen, ik wist dat ik bang moest zijn/worden, want dit was jawel 'een slang'. Toch viel het mee, en heb gewoon naar die slang gekeken en het dus daarom onthouden. 
Net dus opgezocht, even de tijd ervoor en wat ik dan erg cool vind, is dat de symbolische betekenis weer frappant is, en vooral bestaat en/of over geschreven is.
Slang Dromen over slangen doen zich - net als dromen over serpenten - voor als de dromer probeert in het reine te komen met zijn of haar meer instinctieve zelf. Onvermijderlijkerwijs heeft dit te maken met het onderkennen en bruikbaar maken van energieën die zijn onderdrukt een geblokkeerd. Aangezien onze oudste oerdrang seksualiteit is, is het beeld van de slang het meest primitieve beeld waarover we beschikken.
En er stond nog meer, oa over vervolmaking en dat het een symbolische voorstelling van de elementaire DNA-vorm, de 'bouwstenen' van het leven, is. 
Dat laatste vond ik ook zeer cool, want als een biologe was ik gefascineerd aan het kijken naar deze slang. Die bestond uit drie afzonderlijke delen (DNA vond ik dus wel treffend).