Vanacht heb ik gedroomd dat ik uit bed stapte. Tenminste.. ik kan mij een bepaald stuk dat ik door het huis liep herinneren. Het was donker en ik weet dat ik heel vloeiend overal langs liep. Dat is ook het besef dat ik had in mijn droom. Alsof ik zweefde.
Het volgende wat ik mij kan herinneren is dat ik het zoontje van mijn vriendin geestelijk trooste.
Wat ik besefte in mijn droom was dat het communiceren veel beter, makkelijker en vloeiender ging dan dat het in het dagelijks leven met hem gaat. Ik drong echt tot hem door.
(missschien relevant? Het jongetje is een beetje gehandicapt, emtioneel en fysiek wat de motoriek betreft ).
Het jongetje lag in bed te malen en ik praatte met hem. Hij sliep maar reageerde wel.
Normaal gesproken zou ik 's ochtends er van uitgaan dat dit een droom is vermixt met dagelijkse zaken.
Het rare is dat ik de mp3 speler aan heb gehad.
Ik wist niet dat er zo veel geluiden 's nachts in mijn huis waren !
Ik hoorde geluiden die ik uitleg als het woelen/ draaien in bed.
Ik hoorde de deur open gaan. De poes zit achter de deur 's nachts. De deur heeft aan de kant van de poes geen deurklinkt. De deur kan dus alleen open als iemand hem vanaf onze kant opent. Ik ga er van uit dat het mijn oudste geweest is die de deur geopend heeft en de poes heeft laten ontsnappen.
en ik hoorde een hoop gepok. (ik denk dat dit de kat was die blijkbaar niet heeft geslapen maar gespeeld)
Ik hoorde iets waarvan ik denk dat het helikopter gebrom was.
Ik hoorde voetstappen. Verschillende keren die nacht, en dan met de zwaarte van iemand met schoenen aan (mijn kisten bijvoorbeeld)
Ik hoorde 1x mijn jongste op de achtergrond een roep uitbrengen.
Ik hoorde een gepiep dat ik niet thuis kan brengen. Het leek op een kastdeurtje dat piept, maar zou ook goed een vogeltje (parkiet/ kanarie) kunnen zijn geweest, maar als je zou zeggen het is een muis dan kan het ook. ( heb je iig het idee van het soort gepiep)
Muizen hebben we niet meer, wel gehad.
Vogels hebben we ook niet, maar misschien dat er iets voor het raam heeft gezeten ??
Geen idee, maar het gepiep bleef telkens terug komen. (wij slapen niet op metalen spiraal bedbodems, ons bed piept niet)
De voetstappen zijn vreemd.
Terug te komen op mijn droom, met al die geluiden begon ik te twijvelen of ik 's nachts wel in mijn bed blijf (fysiek). Ik kan me het dwalen door het huis goed herinneren én ik herinner me het besef dat ik had dat het zo vloeiend ging.
Het daadwerkelijk uit bed stappen kan ik mij niet herinneren en hoe ik bij het jongetje kwam kan ik mij ook niet herinneren.
Mijn kleding lag nog op dezelfde plaats als 's avonds. Mijn schoenen ook.
He horen van voetstappen kan je natuurlijk ook op allerlei manieren uitleggen, van de kat die in een stel laarzen is gesprongen en rond stapte
![]()
tot dat ik ze zelf aan heb getrokken in mijn slaap en geslaapwandelt heb ( en de boel weer op zijn plek heb gezet ).
Wel is het zo dat het horen van voetstappen al iets van uit mijn jeugd is.
In mijn ouders huis hoorde ik iedere nacht voetstappen. (als ik wakker was)
Ze kwamen de trap op en boven aan gekomen was het weer weg.
dat herhaalde zich regelmatig 's nachts en kwam haast iedere nacht voor.
De keren dat ik nu nog bij mijn ouders slaap en op mijn oude kamer lig is het hetzelfde. Als ik op de zolder slaap ( verdieping hoger dus) hoor ik ze niet.
Misschien moet ik daar de mp3 speler ook maar eens aan zetten ?
De droom is ontopic, de geluiden misschien minder. De geluiden kunnen misschien allemaal gewoon verklaard worden, toch zitten er grappige elementen in en ik sta verbaasd van de hoeveelheid geluiden er 's nachts nog in mijn woning zijn.
Zeker voor herhaling vatbaar. Ik wil een keer mijn (droom) gesprekken "vangen".
mocht het deel over de geluiden storend zijn in dit topic.. delete het deel dan maar
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill