abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:33:33 #57
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_28297184
Ik ben nou een boek van Seth aan het lezen

`The Seth, Dreams and Projections of Consciousness` Die is best wel okay, alleen staan er niet echt duidelijke oefeningen in, enkel in verhaalvorm staat het een en ander.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:45:47 #58
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28299607
Ik schijn vroeger heel veel gepraat te hebben in mijn slaap.
Mijn ouders hebben meer dan eens naast mij gezeten en vragen gesteld waar ik daadwerkelijk antwoord op gaf.

Tegenworodig weet ik niet of ik nog praat in mijn slaap. Oversight slaapt namelijk als een blok en zelfs vuurwerk dat inslaat dringt niet tot hem door ( pas nog ervaren ).
Hij kan mij hier dus niet veel over vertellen.

wat ga ik doen.
Ik heb een mp3 spelertje. Zoals ik het kan schatten kan ik daar zo'n 7 uur voice mee opnemen. De kwaliteit is behoorlijk duidelijk ( hij heeft zelfs al dienst gedaan vanuit mijn gesloten handtas tijdens een "vergadering" en dat was zelfs redelijk te verstaan ).

Vanacht en de komende nachten zal ik proberen 's avonds het ding aan te zetten.
Eens kijken of er nog gesprekken gevoerd worden en of ik aan de hand daarvan dromen kan herinneren.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 28 juni 2005 @ 19:09:08 #59
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28311819
ben benieuwd wat er uit komt
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_28331134
Wat ik me herinner van vannacht...

Ik ben op de vlucht voor iets of iemand, voel paniek, ruik brandlucht en ben wanhopig op zoek naar een (mijn?) baby...

de lucht is wazig grijs/blauw, met oranje strepen en gevuld met angst en dood....

Om me heen gejammer en geschreeuw, maar er is niemand te zien...
Boomtakken striemen in mn gezicht en mn (middeleeuwse?) jurk blijft aan doorns haken, zodat ze gescheurd word.... Achter me een klein paadje naar de top van een rots, als ik omkijk zie ik tussen de bomen flarde van een kasteel..... Hoge ramen met wapperende gordijnen... een gevoel van rust, spijt en weten dat ik niet terug kan maar verder moet...
Er wordt op me gewacht, maar door wie en waarom???
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_28339710
Ooit een heel erg akelige gehad. Ik bevond me, met mijn zoon (hij was toen 2, maar in mijn droom veel groter) en een heleboel anderen, in een enorme schuilkelder. Het luchtalarm ging af en in mijn hoofd werd er teruggeteld 10,9,8,7,6,5,4 enz. Bij 0 zou de wereld vergaan. Op 0 werd ik ook wakker. Die droom bleef me lang bij. heb hem nooit meer gedroomd.

Maar toen ik een tijdje later op de operatietafel terrecht kwam en men mij onder narcose bracht telde men af en kwam de angst en de paniek helemaal terug. In dezelfde paniek werd ik ook wakker uit de narcose en was stomverbaasd om de wereld zoals ik hem kende nog aan te treffen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_28352107
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:45 schreef Mirage het volgende:
Ik schijn vroeger heel veel gepraat te hebben in mijn slaap.
Mijn ouders hebben meer dan eens naast mij gezeten en vragen gesteld waar ik daadwerkelijk antwoord op gaf.

Tegenworodig weet ik niet of ik nog praat in mijn slaap. Oversight slaapt namelijk als een blok en zelfs vuurwerk dat inslaat dringt niet tot hem door ( pas nog ervaren ).
Hij kan mij hier dus niet veel over vertellen.

wat ga ik doen.
Ik heb een mp3 spelertje. Zoals ik het kan schatten kan ik daar zo'n 7 uur voice mee opnemen. De kwaliteit is behoorlijk duidelijk ( hij heeft zelfs al dienst gedaan vanuit mijn gesloten handtas tijdens een "vergadering" en dat was zelfs redelijk te verstaan ).

Vanacht en de komende nachten zal ik proberen 's avonds het ding aan te zetten.
Eens kijken of er nog gesprekken gevoerd worden en of ik aan de hand daarvan dromen kan herinneren.
en en en en????
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 30 juni 2005 @ 13:41:43 #63
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_28355547
Vannacht weer een leuke droom gehad, beetje rondgerend in een groot huis/kasteel(?) pratende objecten tegen gekomen ( volgens mij ) en nog iets gevonden wat er voor zorgde dat ik heel snel kon rennen/vliegen. De droom is nu aan wegzakken maar het was weer een leuke .
Vrijheid
  donderdag 30 juni 2005 @ 17:10:10 #64
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_28361696
Ik droomde dat ik met een broodmes en een klein mesje in mijn handen, over een super groot piratenschip aan het rondrennen was. In mijn joggingpak
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:51:23 #65
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28383072
Vanacht heb ik gedroomd dat ik uit bed stapte. Tenminste.. ik kan mij een bepaald stuk dat ik door het huis liep herinneren. Het was donker en ik weet dat ik heel vloeiend overal langs liep. Dat is ook het besef dat ik had in mijn droom. Alsof ik zweefde.

Het volgende wat ik mij kan herinneren is dat ik het zoontje van mijn vriendin geestelijk trooste.
Wat ik besefte in mijn droom was dat het communiceren veel beter, makkelijker en vloeiender ging dan dat het in het dagelijks leven met hem gaat. Ik drong echt tot hem door.
(missschien relevant? Het jongetje is een beetje gehandicapt, emtioneel en fysiek wat de motoriek betreft ).
Het jongetje lag in bed te malen en ik praatte met hem. Hij sliep maar reageerde wel.

Normaal gesproken zou ik 's ochtends er van uitgaan dat dit een droom is vermixt met dagelijkse zaken.

Het rare is dat ik de mp3 speler aan heb gehad.
Ik wist niet dat er zo veel geluiden 's nachts in mijn huis waren !
Ik hoorde geluiden die ik uitleg als het woelen/ draaien in bed.
Ik hoorde de deur open gaan. De poes zit achter de deur 's nachts. De deur heeft aan de kant van de poes geen deurklinkt. De deur kan dus alleen open als iemand hem vanaf onze kant opent. Ik ga er van uit dat het mijn oudste geweest is die de deur geopend heeft en de poes heeft laten ontsnappen.
en ik hoorde een hoop gepok. (ik denk dat dit de kat was die blijkbaar niet heeft geslapen maar gespeeld)
Ik hoorde iets waarvan ik denk dat het helikopter gebrom was.
Ik hoorde voetstappen. Verschillende keren die nacht, en dan met de zwaarte van iemand met schoenen aan (mijn kisten bijvoorbeeld)
Ik hoorde 1x mijn jongste op de achtergrond een roep uitbrengen.
Ik hoorde een gepiep dat ik niet thuis kan brengen. Het leek op een kastdeurtje dat piept, maar zou ook goed een vogeltje (parkiet/ kanarie) kunnen zijn geweest, maar als je zou zeggen het is een muis dan kan het ook. ( heb je iig het idee van het soort gepiep)

Muizen hebben we niet meer, wel gehad.
Vogels hebben we ook niet, maar misschien dat er iets voor het raam heeft gezeten ??
Geen idee, maar het gepiep bleef telkens terug komen. (wij slapen niet op metalen spiraal bedbodems, ons bed piept niet)

De voetstappen zijn vreemd.

Terug te komen op mijn droom, met al die geluiden begon ik te twijvelen of ik 's nachts wel in mijn bed blijf (fysiek). Ik kan me het dwalen door het huis goed herinneren én ik herinner me het besef dat ik had dat het zo vloeiend ging.
Het daadwerkelijk uit bed stappen kan ik mij niet herinneren en hoe ik bij het jongetje kwam kan ik mij ook niet herinneren.

Mijn kleding lag nog op dezelfde plaats als 's avonds. Mijn schoenen ook.

He horen van voetstappen kan je natuurlijk ook op allerlei manieren uitleggen, van de kat die in een stel laarzen is gesprongen en rond stapte tot dat ik ze zelf aan heb getrokken in mijn slaap en geslaapwandelt heb ( en de boel weer op zijn plek heb gezet ).

Wel is het zo dat het horen van voetstappen al iets van uit mijn jeugd is.
In mijn ouders huis hoorde ik iedere nacht voetstappen. (als ik wakker was)
Ze kwamen de trap op en boven aan gekomen was het weer weg.
dat herhaalde zich regelmatig 's nachts en kwam haast iedere nacht voor.
De keren dat ik nu nog bij mijn ouders slaap en op mijn oude kamer lig is het hetzelfde. Als ik op de zolder slaap ( verdieping hoger dus) hoor ik ze niet.

Misschien moet ik daar de mp3 speler ook maar eens aan zetten ?

De droom is ontopic, de geluiden misschien minder. De geluiden kunnen misschien allemaal gewoon verklaard worden, toch zitten er grappige elementen in en ik sta verbaasd van de hoeveelheid geluiden er 's nachts nog in mijn woning zijn.

Zeker voor herhaling vatbaar. Ik wil een keer mijn (droom) gesprekken "vangen".

mocht het deel over de geluiden storend zijn in dit topic.. delete het deel dan maar
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:58:48 #66
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_28383339
Ik ga ook mijn recorder maar een keer aan zetten denk ik, wel interessant .
Vrijheid
pi_28384404
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:51 schreef Mirage het volgende:
geluiden/droomverhaal
Je vergeet dat irritante getik het eerste half uur van de opname
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28385208
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:31 schreef nokwanda het volgende:
Je vergeet dat irritante getik het eerste half uur van de opname
Hoe bedoel je ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_28385704
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:57 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Hoe bedoel je ?
Fok was down en wij vermaakten ons en elkaar op irc en toen nam de speler al op.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 1 juli 2005 @ 17:37:12 #70
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28394447
Vannacht heb ik geslapen met muziek op dus niet gedroomd. Slecht geslapen dus. Om de have klap wakker om naar de wc te gaan ook. Bier moest uit de blaas
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_28400160
Eerst niet in slaap kunnen komen, toen de film Red Dragon maar opgezet. Ik kan heel die film wel dromen en dus viel ik snel in slaap.
Toen heb ik gedroomd dat ik met een heleboel vrienden/kennissen op pad was met de trein. Maar we moesten ineens vluchten voor iets. Sta ik in de lift, wordt ik aangevallen en gaat die lift ondersteboven hangen. Ik snel die lift uit, sta ik weer op het station om vervolgens in een overvolle kraam snoep te kopen. Wil ik een zuurstok kopen, mag ik dat niet van de verkoopster. Ik over de rooie, loop ik die kraam uit.. Zijn al mijn vrienden en kennissen in de trein gestapt en dus weg.

Ja, en toen werd het tijd om wakker te worden want dit was echt te vaag.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 12:23:20 #72
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_28409980
hahaha Ik heb gedroomd vannacht dat ik door mijn stad liep, en omhoog keek in de lucht. Ik zag een viertal vliegtuigen vliegen , maar 1 sprong in het oog omdat deze erg laag vloog, uiteindelijk kwam het erop neer dat dit vliegtuig aan het neerstorten was. Ik weet nog dat ik dacht dat het geen klm-toestel was, maar een iets ouderwetser breder model...Ik hoorde een grote klap in de wijk waar hij neerstortte en ineens zag ik in een flits de paniek en chaos die daar moest heersen.
Ik pakte gelijk mijn mobiel en ik belde mijn man... deze zei dat het al uuuuren geleden was dat er een vliegtuig in onze stand neergestort zou zijn..
Discussie : blablabla uiteindelijk vond ik dan maar dat er 2 neergestort moesten zijn.

Ik kwam mijn schoonmoeder tegen die in mijn droom gestranformeerd was tot een dikke iraanse vrouw, met veeeeeel kleren aan en een sleep kleine kinderen ( )( inplaats van een oer hollandse vrouw hihihihi).. zei kon in gebrekkig nederlands ook geen oplossing geven voor het probleem, hoe laat het vliegtuig nu was neergestort. Hahaha , met name het laatste gedeelte is zeer humoristisch..
  zaterdag 2 juli 2005 @ 12:43:03 #73
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_28410386
Te veel met 11 sept bezig geweest nanalune?
pi_28410640
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 12:43 schreef -DailaLama- het volgende:
Te veel met 11 sept bezig geweest nanalune?
Of gisteren naar National Geographic gekeken, naar vliegtuigrampen.

OT: Ik droomde ik keer dat ik op school zat en er zo'n moordenaar als in de film Scream rondliep in de school en zoveel mogelijk mensen probeerde te vermoorden. Iedereen liep gillend en in paniek door de gangen te rennen en op een gegeven moment sluit die moordenaar zich op op een wc-hokje maar niemand durft in de buurt te komen uit angst voor een uitbraak van hem.Toen werd ik (helaas ) wakker.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 12:59:49 #75
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28410736
Dat mijn broer de bowlingbal van mijn vader had gesloopt

Dat was alles van vannacht. Hij heeft hem niet met opzet gesloopt het ging per ongeluk.

Laatste tijd droom ik minder

Laatste heftige droom was dat ik samen met mijn broer een politiemotor had gestolen en toen zei ik tegen mijn broer van :"weet je wel wat je doet?" en toen zijn we samen met dat ding weg gaan racen. Hele politie-korps achter ons aan.

Toen afgestapt en heb ik die motor helemaal uit elkaar gehaald. Toen ben ik vrijwillig op de grond gaan liggen. ( zoals mensen vaker moeten doen van de politie anders schieten ze je neer) en hebben ze me die politie-motor weer in elkaar laten zetten.

Daarna in de gevangenis belandt en kwam mijn moeder me helpen door met 2 rode boeken aan te komen over management & organisatie van de HEAO. Ze liet de politie die 2 boeken zien en zei van :"Hij is met een missie bezig, jullie mogen hem niet opsluiten".

Daarna wakker geworden

Vannacht hoop ik ook weer op actie.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 13:27:04 #76
95998 -DailaLama-
pi_28411297
Ik heb vannacht niet gedroomd. ... Nou ja, wel gedroomd, niet onthouden.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 13:28:21 #77
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28411333
ik heb altijd enge dromen
en nee, niet 3 keer per week, maar altijd
iemand genoeg into dat soort dingen die me op weg kan helpen hoe daar vanaf te komen?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 2 juli 2005 @ 13:31:39 #78
95998 -DailaLama-
pi_28411413
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 13:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
iemand genoeg into dat soort dingen die me op weg kan helpen hoe daar vanaf te komen?
Je droomt iedere nacht enge dromen?
  zaterdag 2 juli 2005 @ 13:45:53 #79
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28411741
quote:
Ten eerste moet je je niet overgeven in je droom. Misschien helpt het om kracht oefeningen te doen voor het slapen gaan. Zelf doe ik dat vaker. Dan steek ik mijn vuisten in de lucht en doe ik net alsof ik over super krachten bezit.

Ik heb dromen gehad waar ik achtervolgd werd door 1 persoon, ik sloeg hem de kop in met hout en hij bleef maar terug komen en mij lastig vallen. Ik was het slachtoffer in mijn eigen domein.

Ik heb dromen gehad over gigantische demonen, ik durfde nooit te kijken naar die demoon. Ik zat dan in een doolhof en iedere deur die ik open maakte daar kon die demoon verschijnen. Was gigantisch slecht te noemen.

Ik luister vaker muziek voor het slapen gaan om in de stemming te komen en mijn gedachtes sterker te maken. Gewoon muziek die een positieve boodschap heeft.

Als je achtervolgd wordt is wegrennen een optie maar het beste is om je achtervolgers met gelijke hand of nog liever met harde hand aan te pakken zodat je uitgerust wakker wordt, heb je bepaalde lastige krachten te pakken gehad dan komen ze ook niet meer zo vaak terug, dan krijg je misschien weer andere figuren die komen maar die kun je dan beter aan omdat je weet hoe het spel werkt.. En heb je je dromen onder controle dan heb je ook je leven beter onder controle.

Succes ermee

Weet niet of je hier wat aan hebt.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 17:41:57 #80
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_28417934
Ik heb vannacht weer over m'n ex gedroomd, dat kan geen goed teken zijn.

En voor MissyMirjaM, er zijn ook speciale boeken/cursussen om lucide te kunnen dromen ( dus dat je de controle over je dromen overneemt ) waardoor je enge dromen een vrolijke wending kunt geven.
Als iemand sowieso technieken weet, houd ik me aanbevolen, als notoire dromer.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:10:05 #81
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28420736
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 13:31 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Je droomt iedere nacht enge dromen?
euhm, ja. dat staat er toch
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:13:48 #82
95998 -DailaLama-
pi_28420888
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:10 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

euhm, ja. dat staat er toch
Wat eng.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:18:59 #83
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28421068
om lucide te dromen moet je eerst leren je dromen te herinneren
daarna moet je leren om te weten wanneer je droomt.

een oefening is als je in bed ligt om tegen jezelf te zeggen, 3x "Ik ga vanacht lucide dromen". neem daarna een symbool in je gedachten, neem 3x diep adem en relax dan.

als je droomt en je komt het symbool tegen wat je dus in je gedachten had genomen moet dat een indicatie zijn dat je droomt. en dus ben je er bewust van.dan kun je het gaan proberen te sturen. elke avond weer beetje meer.

als je wakker wordt moet je niet van positie veranderen maar indezelfde positie waar in slaap vallen. dan hervat de droom zich. als je je beweegt kom je weer trug in je lichaam en dan begin je te dromen in een nieuwe droom.

zie je...dromen vinden op het astrale plaats en tijdens je slaap verlaat je je lichaam naar het astrale om daar de energien om te buigen in de beelden die jij wilt zien.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:32:15 #84
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28421512
dat lucide dromen heb ik al vaakgeoefend engeprobeed.
behalve 2 uitzonderingen van een minuut of 2 lukt het me niet.
  † In Memoriam † zaterdag 2 juli 2005 @ 19:36:03 #85
47213 ArmaniMania
pi_28421645
De laatste tijd droom ik dat ik op de meest bizarre manieren stinkend rijk wordt. Laatst droomde ik dat ik een simpele ring vond in de trein. Een vrouw liep zoekend langs en ik liet haar de ring zien en ik vroeg of ze deze ring aan het zoeken was. Ze keek heel gelukkig en riep jaaa, dus ik gaf haar die ring terug. Ze vroeg mijn adres en liep door. Dag later stond ze bij mij voor de deur met een cheque van 10 mil. euro.

zaterdag 2 juli 2005 @ 19:45:32 #86
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_28421958
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
dat lucide dromen heb ik al vaakgeoefend engeprobeed.
behalve 2 uitzonderingen van een minuut of 2 lukt het me niet.
Een kennis van e heeft een dromenvanger gekocht, klinkt misschien raar maarhet heeft wel geholpen. En anders is het lucide dromen de enige optie, je kan er ook boeken over kopen

ik heb "exploring the world of lucide dreaming" gekocht, weet niet of ie goed is maar het is een stap voor stap boekje erover, heel nuchter geschreven.

ISBN:0-345-37410-X
Bol.com linkje
Vrijheid
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:46:55 #87
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28421999
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:45 schreef jogy het volgende:

[..]

Een kennis van e heeft een dromenvanger gekocht, klinkt misschien raar maarhet heeft wel geholpen. En anders is het lucide dromen de enige optie, je kan er ook boeken over kopen

ik heb "exploring the world of lucide dreaming" gekocht, weet niet of ie goed is maar het is een stap voor stap boekje erover, heel nuchter geschreven.

ISBN:0-345-37410-X
Bol.com linkje
ik heb 3 dromenvangers waarvan 2 boven mijn bed.
dat boekje klinkt wel interresant
  zaterdag 2 juli 2005 @ 20:45:22 #88
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_28424177
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:46 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ik heb 3 dromenvangers waarvan 2 boven mijn bed.
.
Vrijheid
  zaterdag 2 juli 2005 @ 21:27:19 #89
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28425430
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 20:45 schreef jogy het volgende:

[..]

.
ik bedoel maar
pi_28437811
quote:
Probeer eens een schaar "open" neer te leggen onder je matras.......
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_28437849
quote:
Op zondag 3 juli 2005 09:05 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Probeer eens een schaar "open" neer te leggen onder je matras.......
Glas schoon drinkwater onder het hoofdeinde van je bed.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 3 juli 2005 @ 09:42:31 #92
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28438006
quote:
Op zondag 3 juli 2005 09:14 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Glas schoon drinkwater onder het hoofdeinde van je bed.
amethyst in de buurt.helpt altijd met geestelijk rustig zijn , maw ook tegen enge dromen.
ik zelf an nit meer eng romen aangezien ik of niet droom of lucide 100% droom
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 3 juli 2005 @ 09:45:38 #93
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28438026
Wat helpt eigenlijk tegen tsja.., wat is het, straling? ?

De pc bv... als hij lang aan staat (en bv de tv in de woonkamer ook nog) dan heb ik er last van.
Het voelt gewoon verademend om alles uit te zetten.

[ Bericht 100% gewijzigd door Mirage op 03-07-2005 12:00:57 ]
Sir Winston Churchill
  zondag 3 juli 2005 @ 10:19:55 #94
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28438229
Ik heb apparatuur aanstaan op zolder, 3 rode lampjes van de stereo installatie. Zou dat invloed kunnen hebben? Zou rood licht bepaalde krachten weg kunnen werken? Zouden ze eigenlijk iets op moeten uitvinden. Tegelijkertijd zouden die rode lampjes de goede dromen kunnen tegen houden. Net zoals een wekkerradio dat kan doen met rode cijfers.

Ik roep maar wat

Die slechte krachten komen toch via de kamer je hoofd binnen. Dus dan moet er ergens op de slaapkamer iets gedaan worden. Een dromenvanger bijvoorbeeld, wellicht ga ik ook nog een aanschaffen. Kijken of het helpt.
pi_28438292
quote:
Op zondag 3 juli 2005 10:19 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik heb apparatuur aanstaan op zolder, 3 rode lampjes van de stereo installatie. Zou dat invloed kunnen hebben? Zou rood licht bepaalde krachten weg kunnen werken? Zouden ze eigenlijk iets op moeten uitvinden. Tegelijkertijd zouden die rode lampjes de goede dromen kunnen tegen houden. Net zoals een wekkerradio dat kan doen met rode cijfers.

Ik roep maar wat

Die slechte krachten komen toch via de kamer je hoofd binnen. Dus dan moet er ergens op de slaapkamer iets gedaan worden. Een dromenvanger bijvoorbeeld, wellicht ga ik ook nog een aanschaffen. Kijken of het helpt.
Men zegt dat een dromenvanger een geschenk moet zijn.

Licht heeft een sterke uitwerking. En ik denk echt niet dat rood licht een fijne is om bij te slapen. Denk even aan de symboliek van rood licht
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 3 juli 2005 @ 10:34:33 #96
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28438367
Vanacht was het chaotisch met dromen, maar ik heb niet vele onthouden.
Waarschijnlijk de nawerkingen van de alcohol.

Zo zie je maar dat niet alle dromen iets te betekenen hebben.
Veel worden beinvloed doro je geestelijk/lichamelijke toestand, of door de gebeurtenissen die dag.

ouwehoeren echt tot ouwehoer proberen te beperken.. ik vergis me zelf ook telkens op deze manier... bericht geedit dus. sorry Iteejer, misschien wat berichten deleten ?.
Sir Winston Churchill
  zondag 3 juli 2005 @ 11:13:28 #97
95998 -DailaLama-
pi_28438873
Ik heb ook niks onthouden.
pi_28440670
Ik droomde vannacht dat ik een hertentamen aan het maken was op school en dat een meisje uit Limburg die ik ken via internet bij mij in de klas zat.
  zondag 3 juli 2005 @ 12:38:07 #99
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28440724
wat is het nut van de open scharen en glazen wateR?
pi_28440860
Ik droom niet als ik gezopen heb... Of ik onthou ze daarom niet...
  zondag 3 juli 2005 @ 13:16:38 #101
95998 -DailaLama-
pi_28441853
quote:
Op zondag 3 juli 2005 12:36 schreef Eveli het volgende:
Ik droomde vannacht dat ik een hertentamen aan het maken was op school en dat een meisje uit Limburg die ik ken via internet bij mij in de klas zat.
Das leuk!
  zondag 3 juli 2005 @ 13:21:58 #102
84330 Eveli
Zennnn
pi_28442010
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:16 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Das leuk!
Op zich wel, alleen leidde ze me teveel af.
  zondag 3 juli 2005 @ 17:11:05 #103
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_28448870
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 21:27 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ik bedoel maar
Trouwens, ik ben nu in het boek bezig, en ze hebben een heel hoofdstuk over het tegen gaan van nachtmerries, ik denk echt dat je er iets aan hebt.
Vrijheid
  zondag 3 juli 2005 @ 19:32:30 #104
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28452255
quote:
Op zondag 3 juli 2005 10:26 schreef nokwanda het volgende:

[..] Denk even aan de symboliek van rood licht
Hoeren? Andre Hazes?

dinsdag 5 juli 2005 @ 12:14:28 #105
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28506613
Vannacht landde er weer een UFO in mijn dromen. Een rare UFO, het leek erop alsof een vliegtuig aan het neerstorten was maar op het laatste moment corrigeerde het gevaarte en landde het op de juiste manier. Paniek was er want de UFO leek vijandig.

Toen kwamen er mensen met een sadistische uitstraling en die hadden injectie-naalden bij zich, ieder wezen op aarde kreeg een injectie. Zelf ging ik me verstoppen dus, maar ze kregen me te pakken. Ze gaven een knipoog op een sadistische manier.

Toen kreeg ik een soort van straf, ik moest zwemmen in een zwembad en zij keken toe. Omdat ik niet goed aan het zwemmen was moest ik push-ups doen van ze. Daarna weer het water in en kwamen er van die mensen die aan het bloeden waren, ik moest tussen ze in zwemmen

Ik heb niet met ze kunnen afrekenen, ik werd wakker en weet niet hoe het is afgelopen.

2e droom ging over een vakantie-oord waar het erg druk was. Vrienden van me waren er ook en het ging allemaal redelijk goed daar. Hoewel er dingen gesloopt werden. Het was bomvol in een of ander zwemparadijs, blauw en groen was het publiek op het weiland.

3e droom ging over vroeger, op de MAVO. Ineens kon ik de gezichten en namen van klasgenoten weer terug en ik moest in een circel staan met ze allemaal, allemaal arm in arm en in het midden vond een gevecht plaats. Ik en nog 3 kregen een lichte vuistslag in het gezicht Omdat we in de circel thuis hoorden?

Daarna ben ik uit de circel gestapt en ben ik weggegaan omdat ik zei dat ik belangrijke dingen te doen had zoals het opbouwen van de economie. Weer over het Romeinse rijk gehad en werd toen bedreigd met een mes. Hij vroeg hoe ik dat ging doen en toen zei ik van, door een positieve vibe te maken, bedrijven openen zodat de rest wordt aangestoken en ik had het nog over een gigantische discotheek die ik ging openen in het centrum van alles Die met het mes bleef me achtervolgen en toen heb ik hem de rug toegekeerd en zei dat ik geen tijd had voor onzin.

Dat was het

[ Bericht 5% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 05-07-2005 12:20:05 ]
  woensdag 6 juli 2005 @ 06:28:06 #106
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_28538554
hahaha , sinds ik hier post onthoud ik mijn dromen veel beter , dus ik blijf ze maar gewoon posten.
Deze onderstaande droom kan ik ook teruvinden aan de duidelijke symbolen die erin staan , een trap en schoenen, en als ik me niet vergis zou het te maken hebben met 'ziekte'... ( ), maar ook met spirtuele groei op eigen kracht en komen op een hoger bewustzijns niveau... YEAH

Ik droomde dat ik op bezoek was bij een oud leraar ( dag ervoor in werkelijkheid in de stad gezien) Deze leraar was tevens vertrouwenspersoon op de MAVO vroeger.
Hij woonde in een oud, donker huis.
Hj vond het zo grappig dat we beiden dezelfde groene schoenen aanhadden ( heb ik in het echt ook).. sneakers. We gingen erover uitwijden hoe mooi en leuk ze wel niet waren.
Toen moest k een grote donker-gelakte trap op, midden in een hal. Ouderwets model. De trap was zeker 3 of 4 meter breed en grof gelakt, en geschuurd. De lengte was denk ik 10 meter.
(De trap komt mij , terwijl ik de droom schrijf , bekend voor, maar ik weet niet meer waarvan)
Ik deed mijn schoenen uit en liep naar boven. Het was stikdonker en ik liep in het midden van de trap.
De leraar zei tegen mij dat hij het knap vond dat ik dat durfde, want ik kon zo uitglijden , ...of naar beneden geduwd worden door de spoken in dat huis.
Ik ging daarom nog rechter lopen en liep in het midden van de trap, zonder me vast te houden.
Het laatste stukje echter was wel heel erg spannend en die liep ik, terwijl ik de trap vasthield verder omhoog tot bovenaan.
  woensdag 6 juli 2005 @ 12:23:30 #107
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28544706
Vannacht heb ik getennist in mijn droom en zat ik op de Heao weer. Ik moest vragen beantwoorden en de leraar zei dat ik vaker een schaar moest gebruiken. Hij was symbolisch aan het knippen ook en ik begreep er de ballen van Waarschijnlijk moet ik het antwoord niet te lang maken op de vraag die ik beantwoord wil zien. Kort maar krachtig dus.

Meer was er niet. Rustig nachtje hoewel ik 13 uur als een blok geslapen heb.
  woensdag 6 juli 2005 @ 12:30:39 #108
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28544949
Ik heb gedroomd dat de bovenste helft van mijn haar half door was.
het lag er nog aan en ik hem meermaals in de droom mijn handen door mijn haar willen doen.. ik bedacht me telkens op het laatste moment, wantik realiseerde me dat als ik dat zou doen het haar niet meer zou blijven hangen. Op zich was ik heir heel laconiek onder, maar ik bedacht me dat als ik het er af zou laten vallen ik het nie meer terug kon zetten. En als ik nog even wachtte zou ik alsnog kunnen beslissen of ik het er af wil laten vallen ( het deel haar dat dus half door was bleef dus wel op zijn plek "hangen").
Verder kan ik me de droom niet herinneren. Misschien was dit alles wel. vanochtend wist ik meer.. ook de omgeving e.d...nu niet meer.
Toen ik aan het wakker worden was/ net wakker was schoot er ineens iets door mijn hoofd... alsof ik opeens op een idee was gekomen.
"ik had gewoon het haar er af moeten halen en dan alles kort=gelijk knippen !! geen probleem toch ?"

Sir Winston Churchill
pi_28545082
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 12:30 schreef Mirage het volgende:
Ik heb gedroomd dat de bovenste helft van mijn haar half door was.
het lag er nog aan en ik hem meermaals in de droom mijn handen door mijn haar willen doen.. ik bedacht me telkens op het laatste moment, wantik realiseerde me dat als ik dat zou doen het haar niet meer zou blijven hangen. Op zich was ik heir heel laconiek onder, maar ik bedacht me dat als ik het er af zou laten vallen ik het nie meer terug kon zetten. En als ik nog even wachtte zou ik alsnog kunnen beslissen of ik het er af wil laten vallen ( het deel haar dat dus half door was bleef dus wel op zijn plek "hangen").
Verder kan ik me de droom niet herinneren. Misschien was dit alles wel. vanochtend wist ik meer.. ook de omgeving e.d...nu niet meer.
Toen ik aan het wakker worden was/ net wakker was schoot er ineens iets door mijn hoofd... alsof ik opeens op een idee was gekomen.
"ik had gewoon het haar er af moeten halen en dan alles kort=gelijk knippen !! geen probleem toch ?"

Oew.... wel heel symbolisch, nah!!!
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 6 juli 2005 @ 12:48:33 #110
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28545608
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 12:34 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Oew.... wel heel symbolisch, nah!!!
Dan ben ik benieuwd of jij een analyse kan maken, ik zelf kan er even geen touw aan vast knopen.
Sir Winston Churchill
pi_28546688
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 12:48 schreef Mirage het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd of jij een analyse kan maken, ik zelf kan er even geen touw aan vast knopen.
Krijg er wel een gevoel bij.... maar dat zal ik niet hier doen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 6 juli 2005 @ 14:59:34 #112
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28550850
heb vannacht voral gedroomd dat ik nodig moest pissen , en dan ook veel moest pissen
daarvoor was ik in een haunted house ofzo
en daarvoor was ik op een glijbaan
en na dit alles was ik in een auto met 2 amerikanen die me vroegen of ik een of anderre punkband kende
en toen in een groot ongeluk met vrienden van me erbij , vrachtwagen reed daarna er nog door , en daarna een politie agent die me probeerde bang te maken met een afgerukt hoofd in mijn kamer neer zetten , en toenging ik mutsen kiezen , en toen ik met hem ging praten eroverwerd ik wakker
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')