Dan haak ik afquote:Op vrijdag 24 juni 2005 18:56 schreef methodmich het volgende:
Goed, als Standard echt retro-Portugal wil, moeten ze Figo en Sá Pinto ook nog halen.
volgens de vrt ook ...quote:Op zaterdag 25 juni 2005 00:49 schreef Eilanden het volgende:
Volgens voetbalkrant.com volgt Club Brugge Ricky Kruys?
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
En wat is een Ricky Kruys?
Ik zag het einde van die wedstrijd net. Het is dus zo'n Nederlander die penalty's mist. Oeh, een pleonasmequote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:09 schreef Yeahinho het volgende:
[..].
Hij is nu al heel populair in België hoor ik.
Maar geld voor Europees hebben ze niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Lierse is trouwens ook fors aan het inkopen blijkbaar,
En dan hebben we ook nog de Sollied-soap momenteel natuurlijk
Beetje het Nederlandse nacompetitiesysteem dusquote:Op zondag 26 juni 2005 13:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het was hier nog niet gemeld (dacht ik) dat vanaf volgend seizoen de voorlaatste uit 1ste klasse moet meedoen aan de eindronde van 2de klasse samen met de 3 periodekampioenen.
Vind ik steeds zo'n gedoe, die eindrondes. Laat gewoon de laatste 2 uit 1 ste degraderen en de eerste 2 uit 2de promoveren.
sorry hoor, maar iedereen behalve trap hoor !! Die vent denkt dat ie nog steeds coach is in de jaren 60. Heeft er dankzij zijn klotespel voor gezorgd dat Italie mocht opkrassen op euro 2004 na de 1te ronde ...quote:Op zondag 26 juni 2005 13:24 schreef placebeau het volgende:
idd een stom systeem.
Ik hoor net dat Trapatoni gesolliciteerd had om Bondscoach te worden van België. Maar de debiele Belgische voetbalbond wees hem gewoon terug. Onbegrijpelijk.
quote:Visé wil via rechtbank terug naar tweede
Visé gaat de beslissing van de bond om Virton alnog een licentie toe te kennen nu juridisch aanvechten. Visé diende al klacht in bij de bond, maar die kwam volgens de KBVB te laat aan en is dus ongeldig. Visé laat het er niet bij en trekt nu naar de rechtbank om alsnog in tweede te mogen blijven.
Visé baseert zich op het feit dat een club in beroep geen bijkomende elementen mag bijhalen. Dit deed Virton wel, en op basis van die gegevens kreeg de Luxemburgse club alsnog een licentie. Visé vraagt nu aan het hof om die beslissing te schrappen. Alles draait rond de infastructuur van Virton. Die is ontoerijkend voor tweedeklassevoetbal.
Voor het beroepscomité verklaarden de burgemeester en de schepen van financiën van de stad Virton dat ze infrastructuur zouden verfaaien. In eerste aanleg kreeg Virton geen licentie juist omdat de stad erg vaag bleef over de werken aan het stadion.
In afwachting tot een beslissing mag Virton alsnog haar licentie behouden.
Bron: Voetbalkrant.com
Om die uitschakeling nu de schuld van Trapatoni te noemenquote:Op maandag 27 juni 2005 01:26 schreef BramK het volgende:
[..]
sorry hoor, maar iedereen behalve trap hoor !! Die vent denkt dat ie nog steeds coach is in de jaren 60. Heeft er dankzij zijn klotespel voor gezorgd dat Italie mocht opkrassen op euro 2004 na de 1te ronde ...
Daarom plaatste ik het ook.quote:
Wat is het een België soms toch een heerlijk zooitje ongeregeld. Wel leuk als buitenstaander.quote:Op maandag 27 juni 2005 13:43 schreef Barnet_Bee het volgende:
Hopelijk komen er deze zomer weer verhalen zoals dat Visé/Virton-verhaal. Schijnbaar is het in Oostende nu ook heel erg aan het rommelen. Okon zou hebben bijgetekend, maar nu weer niet. Heel vaag allemaal.
Ik zou het een zeer domme stap vinden van Standard om hem te verkopen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:48 schreef Peregrijn het volgende:
Hier nog enige gedachten over de mogelijke transfer van Onyewu van Standard naar Anderlecht? Lijkt mij een fikse aderlating voor Standard. Ze hebben toch een fiks budget daar en roepen al jaren dat ze bij de top (willen) horen. Moet je dan dat soor spelers juist niet behouden? (Of hebben we hier te maken met een Feyenoordcomplex?)
Ik vind het in ieder geval vreemd als je de ambities hoort, zoals ze steeds door Preudhomme en co worden uitgesproken. Dan zou je verwachten dat ze eerder Baseggio aan gaan trekken zonder spelers richting Anderlecht te laten gaan dan een overgang van Onyewu.quote:Op woensdag 6 juli 2005 00:05 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Ik zou het een zeer domme stap vinden van Standard om hem te verkopen.
Hij is afgelopen jaar 1 van de revelaties geweest in JL en samen met Conceicao de pilaar van Standard.
Als je hem verkoopt doe je een stap terug en dat heeft Standard de laatste jaren al te vaak gedaan.
Precies,af en toe lijkt het wel alsof Standard alleen op papier amibities heeftquote:Op woensdag 6 juli 2005 00:08 schreef Peregrijn het volgende:
[..]
Ik vind het in ieder geval vreemd als je de ambities hoort, zoals ze steeds door Preudhomme en co worden uitgesproken. Dan zou je verwachten dat ze eerder Baseggio aan gaan trekken zonder spelers richting Anderlecht te laten gaan dan een overgang van Onyewu.
Baseggio lijkt mij ook niet meer de speler die hij was. Wanneer je jarenlang loopt te ouwehoeren over interesse uit Italië (Torino, Palermo, Fiorentina) en je hebt de transfer nog steeds niet gemaakt dan loopt er ook iets niet goed naar mijn idee.quote:Op woensdag 6 juli 2005 00:12 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Precies,af en toe lijkt het wel alsof Standard alleen op papier amibities heeft
Als er echt een prijskaartje van 3 miljoen aan hangt doet Anderlecht er verstandig aan om hem te kopen denk ik,hij heeft nog zoveel potenite.
Of je nu zo blij moet zijn met Baseggio vraag ik me ook af,zo geweldig vind ik hem niet maar volgens de BRT text zal ie toch naar Italie gaan.
De trainer ...quote:Op woensdag 6 juli 2005 00:22 schreef Peregrijn het volgende:
Maar DG heb jij nog bepaalde posities in je hoofd die beter ingevuld moeten worden bij Standard?
Het kan altijd beter maar voor de linksback positie mag er wel een fatsoenlijke speler komen naar mijn mening en de trainer idd.quote:Op woensdag 6 juli 2005 00:22 schreef Peregrijn het volgende:
Maar DG heb jij nog bepaalde posities in je hoofd die beter ingevuld moeten worden bij Standard? Ben zelf geen uitgesproken fan van een bepaald team in België, maar volg wel de competitie. Voornamelijk via teletekst, internet en Europees voetbal, dus ik heb nu niet echt een beeld van de daadwerkelijke sterkte van teams qua spel. Of technisch vaardige spelers.
Betekent dan dat hij blijft of willen ze z'n transfersom opkrikken hierdoor?quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Onyewu tekende vandaag bij tot 2007 bij Standard.
quote:Dan toch zomerse derby in Mechelen
Uiteindelijk zou er dan toch een zomerse derby komen in de Dijlestad, weliswaar niet tussen KV Mechelen en RC Mechelen. Maar tussen KVM en Sporting Mechelen, beide teams werken reeds geruime tijd samen en willen dit eens in de verf zetten.
Er komt dan toch een zomerse derby in Mechelen, eerder vorige maand werd wegens veiligheidsoverwegingen de oefenderby tussen KVM en RCM afgelast. Maar niet getreurd er is een vervanging gevonden. Op 18 augustus 2005 speelt KVM2 op het veld van Sporting Mechelen alsnog een derby. Beide ploegen werken reeds geruime tijd samen en willen dit op deze manier extra in de verf zetten.
De vraag die nu nog velen bezig houd is: “Kan Sporting de titel ‘Ploeg van’t stad’ overnemen van KV?”
Bron: Voetbalkrant.com
3de Provinciele B Antwerpenquote:Op zondag 10 juli 2005 20:13 schreef Yeahinho het volgende:
Het tweede van KV Mechelen dus? In welke klasse speelt Sporting?
Okon zou ook hebben getekend op Cyprus. Daar kan hij veel meer verdienen natuurlijk. Oostende gaat ver terugvallen. Okon weg, Santalab weg, De Wilde weg en ook Nijs weg.quote:Op maandag 27 juni 2005 13:43 schreef Barnet_Bee het volgende:
Hopelijk komen er deze zomer weer verhalen zoals dat Visé/Virton-verhaal. Schijnbaar is het in Oostende nu ook heel erg aan het rommelen. Okon zou hebben bijgetekend, maar nu weer niet. Heel vaag allemaal.
Okon is een groot verlies. Ik heb veel respect dat ie toegeeft dat het voor het geld is. Al was de timing ietwat ongelukkig. Hij wilde ook een ploeg hebben die voor de titel meedeed, en dat was tot op heden nog niet het geval.quote:Op maandag 11 juli 2005 12:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Okon zou ook hebben getekend op Cyprus. Daar kan hij veel meer verdienen natuurlijk. Oostende gaat ver terugvallen. Okon weg, Santalab weg, De Wilde weg en ook Nijs weg.
op z'n Fransquote:Op zondag 17 juli 2005 23:12 schreef Erasmusch het volgende:
ff voor een weddenschap, hoe spreek je Jupiler uit?
Voor zover ik weet valt dat wel mee. De huurlingen zijn weg (Junior), Datti is naar AA Gent, La Placa en Suray naar Allianssi en Schaessens naar Rupel-Boom.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:07 schreef Barnet_Bee het volgende:
Is Bergen eigenlijk leeggelopen?
Zjupielir , en zo spreken ook Vlamingen het uitquote:Op zondag 17 juli 2005 23:21 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
zjupilee? zo spreken Vlamingen het ook uit?
Ja.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:21 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
zjupilee? zo spreken Vlamingen het ook uit?
Maar niet met de eee op het einde, iedereen zegt "ir" (zowel in Vlaanderen als Wallonie)quote:
Nee ok, ik doelde op het begin, de J.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar niet met de eee op het einde, iedereen zegt "ir" (zowel in Vlaanderen als Wallonie)
quote:Hekken Achter de Kazerne verdwijnen
Traditie getrouw hield KV Mechelen gisteren zijn eerste persconferentie van het seizoen. Hier werd meegedeeld wat de plannen en de vooruitzichten van Malinwa zijn voor het komende seizoen.
Voorzitter Timmermans was het eerst aan het woord, hij liet duidelijk merken dat de aankoop het stadion een topprioriteit is. Voor 10 augustus wil het bestuur van KVM een afspraak maken met vereffenaar Dubare.
Een andere zaak is het in orde brengen van het stadion, hier is men momenteel bezig met onderhoudswerken aan het beton. Maar er is meer, de komende weken zullen ook de hekken aan de zijde van het thuispubliek verdwijnen. De palen blijven echter staan zodat de situatie omkeerbaar is, in oktober is er een eerste evaluatie en daar kan beslist worden eventueel ook de palen weg te halen. Timmermans was duidelijk over wie het toch waagt op het veld te komen: “Supporters die het veld betreden zullen zware straffen opgelegd krijgen vanuit KVM, ze krijgen een boete van ¤ 2500 en twee jaar stadionverbod.”
Aan zijn rechterzijde zat Fi Vanhoof en André Wetzel, met andere woorden de sportieve cel van Malinwa. Vanhoof is zeer tevreden met de versterkingen die KV Mechelen heeft binnengehaald en ziet geen probleem om mee te draaien in de tweede nationale. “Buiten nog één spits zijn we er klaar voor, deze spits zouden we nog moeten verkrijgen via de samenwerking met Feyenoord.” (Asjel Kujovic komt maandag naar Mechelen)
De trainer legde de ambities uit: “Zoals ik daarnet reeds aan de supporters heb verteld gaan we voor een plaats bij de eerste zes uit het klassement. Persoonlijk ken ik de Belgische tweede klasse niet goed, maar met Fi Vanhoof en Kanacki naast mij zou dat geen probleem mogen vormen. Op dit moment is het moeilijk te zeggen hoe we juist gaan presteren, binnen twee maanden kan ik u daar een duidelijker antwoord op geven,” aldus André Wetzel.
Verder werd een nog even over de samenwerking met Feyenoord en de Engelsen gesproken. Johan Timmermans beschreef het alsvolgt: “Uit elke samenwerking kan je leren en dat hebben we ook gedaan. Bij de Engelsen was er één groot probleem, de opvolging ter plaatse. Indien er contact moest zijn was dit steeds telefonisch bij Feyenoord ligt dat anders, zij hebben een contactpersoon ter plaatse in naam van de trainer. De breuk met de Engelsen kwam er na de trainerswissel vorig jaar, KVM koos toen voor Kanacki en niet voor hun alternatief. Nadien hebben we niets meer van hen vernomen, zelfs geen proficiat met het behalen van de titel.”
Bron: Voetbalkrant
Hier toch niet.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar niet met de eee op het einde, iedereen zegt "ir" (zowel in Vlaanderen als Wallonie)
Zo inderdaad, ja. Ik heb het nog nooit met -ir vanachter gehoord.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:39 schreef jinmu het volgende:
zjupilčr it is :p
Is het niet de ploeg met de minste transfers? Ongezienquote:Op zondag 24 juli 2005 18:52 schreef DutchGooner het volgende:
Maar goed mensen,ik heb vertrouwen in komend seizoen met Standard![]()
Dat zou eens heel goed kunnen iddquote:Op zondag 24 juli 2005 18:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Is het niet de ploeg met de minste transfers? Ongezien.
Welkom trouwens!quote:Op zondag 24 juli 2005 18:58 schreef jinmu het volgende:
Wij (cercletje) zullen dit seizoen verbazen met puik voetbal.![]()
Ploeg van vorig seizoen grotendeels behouden (op Vlahos na) en met de komst van enkele spelers die al hun waarde bewezen hebben moeten we een mooi seizoen tegemoet kunnen gaan, met op het einde van de rit misschien een 8e plaats?
Alleen in de verdediging zit het nog niet echt snor:
***********Franky Kroaat************
Svet********DeWulf*******Viane********Vanmol
Keeper is ok, svet staat vet te verdedigen, maar de 2 CV's zijn traag, en Van Mol is nog trager.
Dus een bijkomende verdediger is geen overbodige luxe dunkt me
De bedoeling is zelfs om vooral de andere ploegen op die zondagavonden live te brengen ...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 10:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Niet alleen wedstrijden van Brugge en Anderlecht, maar dus ook van andere clubs.
Bij standard hebben ze Phillipe Leonard op links zeker?quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:28 schreef methodmich het volgende:
Wie loopt er momenteel op linksback?
En wat gebeurt er met Almani Moreira da Silva, die terugkeert na zijn verhuur aan HSV?
quote:CEULEMANS KAN EEN EERSTE PRIJS PAKKEN
Vanvond staan de landskampioen (Club Brugge) en de bekerwinnaar (Germ. Beerschot) tegenover elkaar in de Supercup.
Maar die beker slaat nog altijd niet aan. Vrijdag waren er amper 2.000 tickets de deur uit waardoor enkele vleugels in het Jan Breydelstadion gewoon dicht blijven. Club aast op een vierde triomf, Germ.Beerschot wil tonen dat het toch niet verzwakt uit de zomer is gekomen.
Club-trainer Jan Ceulemans streeft er naar zijn eerste prijs te pakken, GBA-coach Marc Brys erkent "dat de chemie er nog helemaal niet is".
Als je de camera's op de andere kant zet zit je recht met de ondergaande zon in je beeld , dus zo dom is dat nu ook weer niet ...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:14 schreef tong80 het volgende:
En dan zijn ze ook zo slim de lege tribunes tegenover de camera's te zetten. Het blijven Belgen.
Er aan gedacht om de toeschouwers te verplaatsen ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als je de camera's op de andere kant zet zit je recht met de ondergaande zon in je beeld , dus zo dom is dat nu ook weer niet ...![]()
Aan de andere kant zijn er volgens mij zelfs ook gewoon geen voorzieningen om een camera te plaatsen.
Ook niet logisch, de loges, pubs , eretribunes , parkeervoorzieningen , ... zijn aan die kant. Bij een match van stadsgenoot Cercle zit men ook altijd enkel in die hoofdtribune en achter de goal.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Er aan gedacht om de toeschouwers te verplaatsen ?
Uiteraard, maar jah, de bobo's van de bond (die trouwens ook grotendeels de bobo's van Club en Anderlecht zijn) hebben nu eenmaal beslist dat de landskampioen (henzelf dus) die match thuis mag spelen. Wellicht had men dit beter bij GB gespeeld ofzo , maar ja ...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:32 schreef tong80 het volgende:
Ok, dan had het in een ander kleiner stadion gehouden moeten worden.
Belgie is dan ook geen voetballand, maar een wielerland.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:37 schreef tong80 het volgende:
Genant Joost, is het juiste woord, een voetballand onwaardig.
Het interesseert niemand die supercup, en niemand wil zich voor die supercup interesseren ...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:37 schreef tong80 het volgende:
Genant Joost, is het juiste woord, een voetballand onwaardig.
Ik kijk nu. Geen slechte pot sinds ik kijk.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nu zijn ze helemaal wakker geworden (aan het gefluit te horen toch) Germinal Beerschot scoorde net de 1-1
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:54 schreef -Vaduz- het volgende:
Eens kijken hoe Cavens het doet, veel slechter als bij Twente kan het niet.
Hij speelde nochtans niet onaardig, stond alleen wat teveel op een eilandje voorin ...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:59 schreef -Vaduz- het volgende:
En Cavens eruit met een blessure, lang heb ik die niet kunnen zien.
Ik zal maar niet vertellen wat de naam Verbiest in België vertegenwoordigt.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
Even off-topic, worden de scheidsrechters dit seizoen weer geruild?
Die Verbiest is geen slechte.
Volgens google veel, dus vertel maar Tongquote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zal maar niet vertellen wat de naam Verbiest in België vertegenwoordigt.
Nee nee nee,er zitten te weinig mensen hier blijkbaar die het niveau van de Belgische scheidsrechters kennen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Laat ik het kort houden: Als jullie onze scheidsrechters (waaronder absoluut Verbiest) willen, dan sturen we ze graag met een strikje errond kosteloos naar jullie op hoor ...
Bij Verbiest moet ik al meteen vragen : "welke doofpot?" , want bij welke affaire was die destijds niet betrokken geweest ...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:18 schreef tong80 het volgende:
Joost vertel eens over jullie ex-minister Verbiest en de doofpot
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bij Verbiest moet ik al meteen vragen : "welke doofpot?" , want bij welke affaire was die destijds niet betrokken geweest ...![]()
Tis toch waar ? De vent was niet alleen een sjoemelaar, een dronkaard en een fraudeur (maar dat zijn veel Belgen) , maar ook nog eens corrupt en een moordenaar, ...quote:
't mooie was ook die beweging met zijn duimen naar zijn rug na die goal , waar hij dacht dat zijn naam staat, maar er dus een sponsor staat op het GBA shirt ...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:33 schreef At_Fundum het volgende:
Een dikke proficiat aan Club met het winnen van de Supper Cup
Overigens jammer dat de club met de mooiste penalty niet wint, die van die Zimbabwaan
Daarom zei ik al eerder dat de naam Verbiest heel andere associaties heeft dan een scheidsrechter.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tis toch waar ? De vent was niet alleen een sjoemelaar, een dronkaard en een fraudeur (maar dat zijn veel Belgen) , maar ook nog eens corrupt en een moordenaar, ...
Ze namen de penalties aan de kant waar de meeste suppoosten stonden.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:37 schreef At_Fundum het volgende:
Zouden ze nou tijdens het nemen van de strafschoppen alle supporters hebben laten plaatsnemen in het vak achter het goal, of zouden er daadwerkelijk nog mensen aan de andere kant van het stadion hebben gezeten?
Dat krijg je als analfabeten in België neerstrijken... Wat een troosteloze wedstrijd met die druiloor van een Gert Verheyen als ideale kapitein van het zooitje ongeregeld.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
't mooie was ook die beweging met zijn duimen naar zijn rug na die goal , waar hij dacht dat zijn naam staat, maar er dus een sponsor staat op het GBA shirt ...![]()
De Mol.. sla je slag! Van Albert Mantingh word je ook niet vrolijk, dat hebben onze gezamelijke Wimbledon commentaren wel uitgewezen!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:32 schreef tong80 het volgende:
Frank Raes is niet eens populair in België, net als Nilis die worden door een echt sportland wel omarmd.
tja we kunnen misschien de Eddy Merckx trofee invoeren voor iemand die de Tour wint héquote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:21 schreef tong80 het volgende:
In Nederland heet het de Johan Cruiff schaal en in België ?
'We hebben nooit een wereldtopperschaalgehadschaal' ?
Dat zijn er toch meer dan bij de vorige editie toch?quote:Op zondag 31 juli 2005 03:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
3632 toeschouwers waren er voor de Supercup trouwens ...
Laat je reactie achterwege als je niets nuttigs te melden hebtquote:Op zondag 31 juli 2005 03:26 schreef livetothegoal het volgende:
Amaai,meer zullen ze er wel niet inlaten zodat de tribune niet instort,ze leren het wel die onnozele belgjes
Belgie daarentegen...quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:58 schreef BramK het volgende:
tja engeland, daar is de helft content dat ze het voetbal hebben, ze hebben niks anders.
ik begrijp totaal niet wat je bedoelt met 'belgie daarentegen' ... ? Denk dat de welvaart in de meeste belgische steden groter is dan in industriesteden als L'pool en Manchester. Belgie (Vlaanderen eigenlijk) is qua welvaart 1 der grootste landen van Europa ... Dus snap echt niet wat je bedoelt ... Het is algemeen geweten dat sommige Engelsen alles doen voor hun voetbalclub maar ih dagelijkse leven amper rond komen met hun fabrieksloon.quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:43 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Belgie daarentegen...
Waar zit Claeys nu ergens?
Over massaal naar vriendschappelijke wedstrijden gaan gesproken, afgelopen winterstop Roda JC - Alemannia Aachen, 18.000 toeschouwers, waarvan 17.000 uit Aachen...quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:58 schreef BramK het volgende:
tja engeland, daar is de helft content dat ze het voetbal hebben, ze hebben niks anders. Die gasten gaan daar massaal naar vriendschappelijke matchen ook.
Laat maar, niet echt het juiste topic hiervoor. Ik zou er iig niet vrolijk van worden als ik in bv Luik of het platteland zou wonen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 04:38 schreef BramK het volgende:
[..]
ik begrijp totaal niet wat je bedoelt met 'belgie daarentegen' ... ? Denk dat de welvaart in de meeste belgische steden groter is dan in industriesteden als L'pool en Manchester. Belgie (Vlaanderen eigenlijk) is qua welvaart 1 der grootste landen van Europa ... Dus snap echt niet wat je bedoelt ... Het is algemeen geweten dat sommige Engelsen alles doen voor hun voetbalclub maar ih dagelijkse leven amper rond komen met hun fabrieksloon.
Ohja, wist ik wel. Nog niet zo lang geleden vertrokken toch?quote:Claeys voetbalt nu als enige Belg id Australische 1ste klasse. Hij ziet het als een avontuur, en gelijk heeft ie. Woont op 300 meter vh strand en verdient mooi geld.
quote:Brogno krijgt verbaal voor te uitbundig juichen
28/7/2005 21:28
Toni Brogno dacht dat het een grap was. Maar de aanvaller van Charleroi moet zich na een proces verbaal melden bij het Belgische Ministerie van Binnenlandse Zaken. Hij had iets te uitbundig gejuicht.
Op 19 maart ging Brogno uit zijn dak. Charleroi had zojuist met 2-1 gewonnen bij SK Beveren en dat was reden voor de spits om de hekken van de bezoekers in te klimmen. Precies zeventien seconden hing hij in het ijzerwerk.
Daarmee was hij in overtreding, aldus de politie van Beveren, die zich beriep op de voetbalwet. Brogno kreeg een procesverbaal en moet zich binnenkort verantwoorden bij het Belgische Ministerie.
'Toen ik het proces verbaal in mijn bus kreeg, dacht ik dat het om een grap ging', vertelde Brogno in Het Nieuwsblad. 'Maar het lachen verging me snel. Waar is de politie in godsnaam mee bezig? Ik word behandeld als een crimineel, hoewel ik gewoon vierde met onze fans. Bovendien stonden er meerdere spelers op de omheining. Ik word geviseerd. Ik kan me niet voorstellen dat ik gestraft word.'
De politie van Beveren reageert even overtuigd van haar gelijk. 'Brogno moet niet overdrijven. We grijpen alleen in als iemand de fans ontoelaatbaar uitdaagt, en dat deed hij. Maar de kans dat Brogno een stadionverbod krijgt, is erg klein.'
Bijna overal zijn een paar honderd kaarten minder verkocht dan vorig jaarquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 14:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Op de dag van de competitiestart , het aantal verkochte abonnementen per ploeg ( aantal vorig jaar )
[lijst]
De verkoop loopt dan ook nog een tijdje hé, voor sommige clubs is er nog een week voor ze hun eerste thuismatch spelen, en sommigen verkopen er natuurlijk ook nog wat na hun eerste match.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:15 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Bijna overal zijn een paar honderd kaarten minder verkocht dan vorig jaar.
Verkochten Zulte-Waregem en Roeselare vorig jaar geen seizoenkaarten ofzo?
Bij Standard en vooral nog Anderlecht zie je het fenomeen dat die elke match nogal wat losse tickets verkopen ook ...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:21 schreef zjroentje het volgende:
Had wel gedacht dat Standaard meer aanhang had.
Standard verkoopt nooit veel abo's.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:21 schreef zjroentje het volgende:
Had wel gedacht dat Standaard meer aanhang had.
Vind ik ookquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:41 schreef Yeahinho het volgende:
Leuk om eens een uitgebreide samenvatting + voorbeschouwingen van het Belgische voetbal te zien.
Omdat die match live in het "gewone" abonnement van Belgacom TV komt ...quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 18:52 schreef Yeahinho het volgende:
Waarom begint dat zo vroeg?
en 3-1 geworden uiteindelijk door Sergio die ook nog een pingel miste.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 19:00 schreef DutchGooner het volgende:
Kareltje heeft er trouwens 2-1 van gemaakt en Lierse staat met 10
En 4 doelpunten door nieuwe spelers.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 22:27 schreef Yeahinho het volgende:
Zo! Anderlecht haalt flink uit zeg.
Tsk, tsk, ze leren het nooit. Elke keer dat Standardsupporters dit zeggen, worden de drie volgende wedstrijden verlorenquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 23:02 schreef DutchGooner het volgende:
Standard wordt kampioen,we hebben nu zelfs al opzichtig de arbitrage mee
Met dit verschil dat het dit jaar geen til isquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 23:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tsk, tsk, ze leren het nooit. Elke keer dat Standardsupporters dit zeggen, worden de drie volgende wedstrijden verloren.
't verschil is dat de til dit jaar uitgesteld is tot bij de competitiestart , Rapajic net vertrokken , Dragutinovic gaat vertrekken en er zal al wel een nieuwe tros pseudo-vedetten gezocht worden om die te gaan vervangen ...quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 23:08 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Met dit verschil dat het dit jaar geen til is![]()
onvoorstelbaar weer die arbitrage ...quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 23:11 schreef DutchGooner het volgende:
En wat komt Moons goed weg.
idd,ik was er al bang voor maar we zullen zien maar desondanks heeft Standard voor Belgische begrippen een topselectie,helaas geen toptrainerquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 23:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
't verschil is dat de til dit jaar uitgesteld is tot bij de competitiestart , Rapajic net vertrokken , Dragutinovic gaat vertrekken en er zal al wel een nieuwe tros pseudo-vedetten gezocht worden om die te gaan vervangen ...
Het ligt allemaal aan de trainerquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 23:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Man, als je zelfs Moreira en Roussel nog op je bank kunt zetten, dan heb je een ploeg die elke andere in de benelux van't kastje naar de muur moet kunnen spelen ...
Ja. De fancard is afgeschaft.quote:Op zondag 7 augustus 2005 16:16 schreef Suijk het volgende:
Klopt het trouwens dat in Belgie dat hele systeem met clubcards (of hoe dat daar ook heet) is afgeschaft en dat iedereen weer gewoon kaartjes kan kopen, zonder poespas?
In principe wel maar bij Standard en Beveren dit seizoen moest ik toch mijn paspoort laten zien en bij AA Gent kon ik zo een kaartje kopen.quote:Op zondag 7 augustus 2005 16:16 schreef Suijk het volgende:
Klopt het trouwens dat in Belgie dat hele systeem met clubcards (of hoe dat daar ook heet) is afgeschaft en dat iedereen weer gewoon kaartjes kan kopen, zonder poespas?
Persoonlijk vind ik het eerder omgekeerd eigenlijk. Ik denk niet dat er in Nederland iemand van het niveau Proto of Lacquait speelt.quote:Op maandag 8 augustus 2005 01:18 schreef -Vaduz- het volgende:
Klopt het dat het niveau van de keepers van de Belgische clubs een stuk lager is als je het met de keepers van de Nederlandse clubs vergelijkt?
Echt zwakke keepers kan ik hier toch niet opnoemen hoor:quote:Op maandag 8 augustus 2005 01:31 schreef -Vaduz- het volgende:
Maar over het algemeen?
Het komt dan ook slecht over wanneer de nationale nummer 1 (op dat moment toch) Geert De Vlieger wat onopvallend bij een Nederlandse middenmotor gaat keepen.quote:Op maandag 8 augustus 2005 01:56 schreef DutchGooner het volgende:
Ik denk dat er afgaande op de laatste 3 jaar wat ik bij Standard heb gezien in Belgie sterkere keepers zijn.
Is niet netjes maar andere clubs doen niet anders in Belgie.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:53 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind het niet van stijl getuigen van Standard kant.
Ga procederen!quote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:54 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Is niet netjes maar andere clubs doen niet anders in Belgie.
Zoals gezegd,mag ik mijn teveel betaalde gelden ook terugkrijgen dan?
Zo kennen we Standard weerquote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En de duiventil bij Standard schiet op gang, de duiven vliegen uit
Na Rapajic die ontslag nam wil Dragutinovic naar Olympiakos en wil Bangoura gewoon persé weg ...
En ondertussen start in Frankrijk een proces tegen d'Onofrio voor fraude en witwaspraktijken en werden in België 3 spelers ondervraagd omdat het gerecht vermoed dat ze "in 't zwart" uibetaald worden ...
![]()
Volgens mij wel.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 22:20 schreef tong80 het volgende:
Waar komt Brussels vandaan kwa historie ?
Molenbeek ?
En nadat ze vorig jaar bijna gedegradeerd zijn.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 22:23 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Volgens mij wel.
Leuk begin voor die gasten, na al die problematiek in de voorbereiding.
En waar kan ik dat ergens terugvinden ?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 23:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
Joost; even off topic. Ik las in het oude De Mol topic dat je het Nederlands voetbal niet kon volgen. Talpa zendt alles gewoon uit via internet live, dus dat kan je ook in Belgie kijken
www.talpa.tvquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 23:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En waar kan ik dat ergens terugvinden ?![]()
www.talpa.tvquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 23:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En waar kan ik dat ergens terugvinden ?![]()
Ik ben vandaag naar die match gaan kijken , en wat ik gezien heb was RONDUIT SCHANDALIG !quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Anderlecht heeft (weinig spectaculair) met 0-2 gewonnen van Cercle Brugge.
Vandaag heb ik er met Mpenza en Goor nog zo twee op het veld gezien ...quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die Conceiçăo mogen ze trouwens ook wel eens een "koek op zijn bakkes" geven. Ik heb het niet zo op die potjes die snel overkoken.
Heb je gelijk het beste gedeelte gezien.quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:07 schreef Yeahinho het volgende:
Ik heb de laatste 10 minuten van Zulte-Waregem - Standard gezien, wat een soap!!
Leuk om te zien hoe men Breda ff kwam begroeten!quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:07 schreef Yeahinho het volgende:
Ik heb de laatste 10 minuten van Zulte-Waregem - Standard gezien, wat een soap!!
Hij had er zelfs een kapot shirt vooroverquote:Op zondag 14 augustus 2005 20:16 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Leuk om te zien hoe men Breda ff kwam begroeten!
Ook met een sv kom je binnen...quote:Op zondag 14 augustus 2005 22:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Kijk trouwens nog maar even goed, tzal de laatste keer in een jaar of 2 zijn dat we deze man nog in een stadion zien ...
[afbeelding]
Hangt er sterk vanaf waar ...quote:Op maandag 15 augustus 2005 01:32 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ook met een sv kom je binnen...
Denk dat dat in elk land wel een probleem is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
François Colin in DS Sport :
"Scheidsrechter Breda, die weinig te verwijten viel, betaalde in Waregem de rekeningen van zijn collega Jordens, die vorige week Standard tegen Lierse een handje hielp, en van Johnny Ver Eecke, die enkele uren eerder bepaald niet anti-Anderlecht floot. De strafschopovertreding (als het er één was) op Mbo Mpenza gebeurde overduidelijk buiten het doelgebied en, helaas voor Cercle, postbode Ver Eecke belt altijd twee keer. De tweede gele kaart van Milosevic leek niet veel meer dan een pijnlijke botsing tussen twee spelers met een te hoog geheven been. Het protest in Brugge bleef echter beschaafd. In Waregem was dat niet het geval."
Het blijft toch een serieus probleem die arbitrage in België ...
Of dat bewust is weet ik niet, maar het is wel een feit dat topclubs méér mogen van veel scheidsrechters in hun meeste matchen dan zogenaamde "kleinere" clubs.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:45 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:
[..]
Denk dat dat in elk land wel een probleem is.
Maar ik denk niet dat scheidsrechters bewust in het voordeel van een topclub fluiten.
In Nederland wordt dat ook vaak gezegd, maar geloof daar niet zo in.
Zoiets zou niet mogen nee.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Of dat bewust is weet ik niet, maar het is wel een feit dat topclubs méér mogen van veel scheidsrechters in hun meeste matchen dan zogenaamde "kleinere" clubs.
Overigens, in België heb je bv ook scheidsrechter Allaerts die bij de hoofsponsor van Club Brugge werkt (Dexia) én dan nog toestemming krijgt om hun wedstrijden te fluiten ook. Zoals bv 2 jaar terug zelfs de topper tegen Anderlech en vorig seizoen de belanden Brugse derby tussen Club en Cercle. En dan nog in beide matchen een dubieuze fase in het voordeel van Club fluiten. Dan vraag je om problemen hé ...
En welke Waalse scheids een paar jaar terug floot gewoon wedstrijden van Anderlecht terwijl hij voor een of andere supportersclub busreizen naar Anderlecht regelde? Ancien oid?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Of dat bewust is weet ik niet, maar het is wel een feit dat topclubs méér mogen van veel scheidsrechters in hun meeste matchen dan zogenaamde "kleinere" clubs.
Overigens, in België heb je bv ook scheidsrechter Allaerts die bij de hoofsponsor van Club Brugge werkt (Dexia) én dan nog toestemming krijgt om hun wedstrijden te fluiten ook. Zoals bv 2 jaar terug zelfs de topper tegen Anderlech en vorig seizoen de belanden Brugse derby tussen Club en Cercle. En dan nog in beide matchen een dubieuze fase in het voordeel van Club fluiten. Dan vraag je om problemen hé ...
Ik had nog gedacht dat hij hier een match of 2 zou meespelen om dan door zijn enkel ofzo te stuiken ...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat Ilie-gedoe was min of meer voorspelbaar, al had ik wel verwacht dat hij eerst nog wel naar Belgie zou komen, een maandje of twee wat niets kwam doen om dan pas terug te verdwijnen. Misschien is het voor GBA zelf op deze manier nog beter.
die SV heb ik niet gezienquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 23:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En Germinal Beerschot dat tegen Anderlecht jawel ... bestolen wordt door de scheidsrechter ...
Een huizenhoge penaltyfout van Kompany op Dosunmu niet gefloten (wat de 2-2 had geweest) , en een zeer lichte penaltyfout op Goor wél geflotenquote:
Ik heb dan weer niets met Lokeren, zo'n wannabe-Beveren met een hoop vooral goedkope buitenlanders die verder niets toevoegen aan de Belgische competitie. En de voorzitter is ook al zo'n arrogante zak.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:09 schreef Barnet_Bee het volgende:
Hopelijk wint Lokeren, Brussels vind ik helemaal niets.
De voorzitter is een pannekoek ja .. maar dat duurt al te niet lang meerquote:Op zondag 21 augustus 2005 18:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik heb dan weer niets met Lokeren, zo'n wannabe-Beveren met een hoop vooral goedkope buitenlanders die verder niets toevoegen aan de Belgische competitie. En de voorzitter is ook al zo'n arrogante zak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |