abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23003580
Hier verder
quote:

Standard mag zijn titeldromen opbergen. Het verloor van Club Brugge met 1-4. De Luikenaars zullen dus hun ambities voor dit seizoen moeten herzien. "Een derde plaats blijft de doelstelling", laat Michel Preud'homme echter weten.

"Je mag niet vergeten dat we met heel wat geblesseerden zitten. Sergio Conceiçao was er vrijdag terug bij, maar Wamberto was er bijvoorbeeld niet bij. Dat is iemand die toch wel belangrijk is voor onze ploeg. De doelstelling blijft om aan het einde van dit seizoen in de top drie te staan."

Dus Standard focust zich niet meer op Club Brugge en Anderlecht. "We weten ook wel dat die twee ploegen buiten categorie zijn. Laat ons gewoon kijken naar de rest en proberen om net zoals vorig jaar de derde plaats te pakken."
Programma komend weekend:

Germ. Beerschot- Moeskroen
Anderlecht - La Louvière
Oostende- Cercle Brugge
Lierse- Charleroi
Bergen- Standard
Beveren- RC Genk
Club Brugge- Westerlo
Sint-Truiden- Lokeren
AA Gent- FC Brussels

Hopelijk kan Oostende eindelijk eens een keertje 3 punten pakken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 1 november 2004 @ 19:17:37 #2
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_23003766
Deze jongen hoopt met u mee
pi_23004224
ik ga met de TS maar mee....omdat mijn oma in Oostende woont
  maandag 1 november 2004 @ 20:02:57 #4
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_23004856
Het zal toch moeilijk worden voor de kustjongens dit weekend, te meer omdat KVO - Cercle toch een soort derby is voor beide ploegen.

Overigens , over Kortrijk nog uit het vorige topic : Ik heb nog geweten dat er in dat stadion ooit een 12.000 tal staanplaatsen waren , maar tegenwoordig is het door betonrot en besparingen ( zelfde wanbeleid van die besturen, geld om daarin te investeren was er niet) half onbruikbaar geworden , de ene "lange tribune" is afgekeurd , en de grootste tribune achter de goal wordt enkel nog voor een deel gebruikt om bezoekers te huisvesten.

Het is een typisch Belgisch fenomeen , er staan hier stuk voor stuk tientallen stadions bij diverse ploegen die compleet vergaan zijn ...
Overigens is dat zelfs bij Antwerp zo het geval , je kunt op de Bosuil zo de stukken beton los uit de tribune trekken , ooit gaat zich daar nog eens een ramp tijdens een match voordoen vrees ik.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_23006700
Ik vind ze echt geweldig die Belgische, verrotte, lelijke, bouwvallige kut-stadions!!
pi_23006744
Dan is KV Turnhout wel een aanrader voor je. Niet al te ver, maar wel een verrot en bouwvallig stadion.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23006857
quote:
Op maandag 1 november 2004 21:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dan is KV Turnhout wel een aanrader voor je. Niet al te ver, maar wel een verrot en bouwvallig stadion.
Je moet eens wat vaker het Groundhopping-topic meelezen!
pi_23006904
quote:
Op maandag 1 november 2004 21:07 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Je moet eens wat vaker het Groundhopping-topic meelezen!
Daar kom ik nooit eigenlijk. Maar je bent dus al in het Villapark geweest...
pi_23007059
quote:
Op maandag 1 november 2004 21:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Daar kom ik nooit eigenlijk. Maar je bent dus al in het Villapark geweest...
Juist . Was overigens wel een heel erg kort bezoek, omdat 1.) er een honderdtal supporters in afwachting van de eerste training waren, 2.:) de batterij van m'n camera op was en 3.) we op de terugweg naar Nederland waren, en we erg veel haast hadden .

Dat lelijke ding mag trouwens de naam stadion niet eens dragen.... Hoofdtribune is ok, staantribune is wel lache, maar achter het doel is gewoon helemaal níks, en dat vind ik altijd een heel erg groot minpunt bij een stadion.
pi_23007200
Hier het bewijs van mijn bezoek, één van de weinige foto's die ik nog heb kunnen maken . Hoofdtribune kreeg ik er dus niet eens meer op dankzij die kut-batterij .

Het complete reisverslag van mijn België-tour (compleet met fotootje van elk bezocht stadion) lees je hier: Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 2
pi_23007212
In dat lelijke ding zouden ze bijna Eerste Klasse gaan spelen. Ik ben er wel een aantal maal geweest. Dat achter de goal slaat inderdaad nergens op, maar ook aan de andere kant achter de goal staat nooit iemand. Officieel is dat het uitvak, maar in de 3e klasse komen er vrijwel nooit zoveel uitsupporters mee dat er daar ook uitsupporters gaan staan. Meestal gaan ze lekker gezellig dicht bij de T-Side staan

Overigens liggen er al jaren plannen om in het Stadspark een stadion te bouwen. Misschien dat Fons Spooren dan wat kan doen bij de jeugdopleiding.
pi_23007323
quote:
Op maandag 1 november 2004 21:17 schreef Yeahinho het volgende:
Hier het bewijs van mijn bezoek, één van de weinige foto's die ik nog heb kunnen maken . Hoofdtribune kreeg ik er dus niet eens meer op dankzij die kut-batterij .

[afbeelding]

Het complete reisverslag van mijn België-tour (compleet met fotootje van elk bezocht stadion) lees je hier: Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 2
Zoveel bijzonders is die hoofdtribune ook niet. Je bent ook in het stadion van Berchem geweest zie ik. Het blijft toch wel wat hebben die vervallen stadions!
pi_23007406
quote:
Op maandag 1 november 2004 21:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het blijft toch wel wat hebben die vervallen stadions!
Vervallen stadions zijn gaaf . Ik moet ook nog maar eens richting Brussel gaan, daar hebben ze er ook nog genoeg (o.a. die bak van Union) .
pi_23007591
Ik moet en zal dit seizoen een keer naar een wedstrijd van Union gaan. Het blijft een club met een schitterende historie en dat ze dan nu in een oud, vervallen stadion wedstrijdjes afwerken in de 2e klasse heeft wel iets.

In de 3e klasse B heb je nog ex-Europa Cup deelnemer Seraing.

Of het stadion van Eupen, 2 seizoenen terug bijna gepromoveerd naar de 1e klasse

pi_23008270
Die oude stadions van clubs die jaren terug in de top van het Belgische voetbal hebben meegestreden, zijn geweldig . Het worden er momenteel toch wel iets te veel, want van al die afgegleden clubs kun je haast 1 grote competitie maken...

Het stadion van Union is gaaf! Een uitermate lelijke hoge betonnen tribune, maar oh zo gaaf . http://www.ggn-online.nl/data/belgium/unionstgilles.htm

Eupen is echt te lachwekkend voor woorden!! Ben vorig jaar 2x bij een thuiswedstrijd van Dessel Sport geweest, en ook die club moet zich schamen voor haar accomodatie. Zelfs voor een hoofdklasser zou het niet veel soeps zijn, en het is zeker niet te hopen dat ze ooit zullen promoveren naar de 1e klasse!
pi_23008352
Je kan best een leuke 'vergane glorie' competitie maken inderdaad KV Mechelen, SK Lommel (KVSK Utd tegenwoordig), Union, Kortrijk, Waregem, Seraing, FC Luik, Berchem Sport, Boom ( ), St Niklaas...

Eupen was nog bijna gepromoveerd ook. Dessel Sport ben ik nog nooit geweest, in het dorpje Dessel overigens wel. Het stadion heb ik niet gezien, toch nog eens een keer doen. Op zich is het al te gek voor woorden dat een clubje als Dessel meedraait in de 2e klasse.

Wevelgem City klinkt trouwens erg groots, stadionnetje al gezien?
  maandag 1 november 2004 @ 22:50:05 #17
pi_23010390
In Meulebeke (gemeentje in West-Vlaanderen zowat tussen Roeselare , Harelbeke en Waregem) heb je overigens ook een schitterend stadion , zo'n 30 jaar geleden kreeg een of andere burgemeester het daar in zijn hoofd om daar een multifunctioneel sportpark neer te zetten. Sindsdien hebben ze daar in dat klein gemeentje een Olympisch zwembad , 3 grote indoor-sportzalen en een voetbalstadion met aanvankelijk 8000 plaatsen (nu zijn er ondertussen al 2 van de grote staantribunes afgebroken) en een volledig aan alle IAAF normen voldoende atletiekpiste.
Ze hebben er ooit nog de finale van een WK -21 jarigen op afgewerkt zelfs.

Maar KFC Meulebeke ? Dat speelt ergens in provenciale ...

En ze hadden er echt aan alles gedacht , hier een kijkje op het veld vanuit de "business-seats" (de tribune die aanvankelijk achter het doel stond is op deze foto al afgebroken , maar je ziet er nog wat resten van eigenlijk)

[ Bericht 7% gewijzigd door Joost-mag-het-weten op 01-11-2004 23:01:15 ]
pi_23010839
quote:
Op maandag 1 november 2004 22:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
In Meulebeke (gemeentje in West-Vlaanderen zowat tussen Roeselare , Harelbeke en Waregem) heb je overigens ook een schitterend stadion , zo'n 30 jaar geleden kreeg een of andere burgemeester het daar in zijn hoofd om daar een multifunctioneel sportpark neer te zetten. Sindsdien hebben ze daar in dat klein gemeentje een Olympisch zwembad , 3 grote indoor-sportzalen en een voetbalstadion met aanvankelijk 8000 plaatsen (nu zijn er ondertussen al 2 van de grote staantribunes afgebroken) en een volledig aan alle IAAF normen voldoende atletiekpiste.
Ze hebben er ooit nog de finale van een WK -21 jarigen op afgewerkt zelfs.

Maar KFC Meulebeke ? Dat speelt ergens in provenciale ... [afbeelding]

[afbeelding]

En ze hadden er echt aan alles gedacht , hier een kijkje op het veld vanuit de "business-seats" (de tribune die aanvankelijk achter het doel stond is op deze foto al afgebroken , maar je ziet er nog wat resten van eigenlijk)
[afbeelding]
Geweldig!!

Ik wil echt geen afbreuk aan je schitterende verhaal doen, maar naast de mooie hoofdtribune en kantine is het verder gewoon niet meer dan een standaard voetbalveldje .

maandag 1 november 2004 @ 23:05:10 #19
pi_23010853
Het kan nog altijd ook erger , 2 jaar terug scheelde het maar 1 puntje of KSV Ingelmunster was met dit stadion gepromoveerd naar 1ste klasse ...

maandag 1 november 2004 @ 23:15:18 #20
pi_23011146
quote:
Op maandag 1 november 2004 23:04 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Geweldig!!

Ik wil echt geen afbreuk aan je schitterende verhaal doen, maar naast de mooie hoofdtribune en kantine is het verder gewoon niet meer dan een standaard voetbalveldje .

[afbeelding]

[afbeelding]
Tegenwoordig ja, maar ik zweer je, 30 jaar terug stond daar een van de grootste stadions in de provincie , maar de 3 grote staantribunes (in die tijd bouwde men nog staantribunes) hebben ze ondertussen afgebroken , enkel de originele zittribune en de cantine (oorspronkelijk bedoeld als VIP-seats met zicht op het veld) blijven nu nog over , samen met de atletiekpiste en achter die tribune het Olympische zwembad en de grote sporthallen

pi_23011200
quote:
Op maandag 1 november 2004 23:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het kan nog altijd ook erger , 2 jaar terug scheelde het maar 1 puntje of KSV Ingelmunster was met dit stadion gepromoveerd naar 1ste klasse ...

[afbeelding]
Die hoofdtribune is best ok hoor!

De rest is (was, ze zijn inmiddels gefuseerd) echt dramatisch!

maandag 1 november 2004 @ 23:17:28 #22
pi_23011219
Overigens ook een aanrader is het stadionnetje van RE Virton , de enige Belgisch-Luxemburgse ploeg op een beetje niveau :

Ze kwamen overigens 2 jaar terug ook nog dicht bij promotie , dacht ik.
pi_23011258
quote:
Op maandag 1 november 2004 23:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Tegenwoordig ja, maar ik zweer je, 30 jaar terug stond daar een van de grootste stadions in de provincie , maar de 3 grote staantribunes (in die tijd bouwde men nog staantribunes) hebben ze ondertussen afgebroken , enkel de originele zittribune en de cantine (oorspronkelijk bedoeld als VIP-seats met zicht op het veld) blijven nu nog over , samen met de atletiekpiste en achter die tribune het Olympische zwembad en de grote sporthallen
Ik geloof je graag, maar ben errug benieuwd naar foto's van dat stadion (met staantribunes dus)!!
  maandag 1 november 2004 @ 23:21:43 #24
pi_23011370
quote:
Op maandag 1 november 2004 23:16 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Die hoofdtribune is best ok hoor!

De rest is (was, ze zijn inmiddels gefuseerd) echt dramatisch!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Inderdaad, ik woon daar tamelijk vlakbij zelfs ...

Ik weet nog goed, n paar jaar terug kregen ze daar in de eindronde van 2de klasse Cercle Brugge op bezoek , voor Cercle , toch ook een klassieke ploeg in 1ste klasse , was dat een van de matchen waardoor ze dicht bij promotie konden komen en Ingelmunster is ook maar n 30 km daar vandaag , dus hadden die zo'n 2000 supporters mee naar "Sportpark Ingelmunster"
Bleek dat ze daar toen 1 loket geopend hadden ...
pi_23011499
Wat ik een echt ubergeil stadion vind is "Gemeentelijk Stadion Drie Linden" van Racing Brussel .

http://www.ggn-online.nl/data/belgium/racingbrussel.htm

In welke divisie speelt die club, en hebben ze ooit hoger gespeeld (moet haast wel met zo'n stadion).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')