abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:04:11 #1
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28158295
Het zal jullie vast ook wel eens zijn overkomen, een pak melk die al 2 maanden over datum is, maar nog altijd plaats inneemt in de koelkast, een komkommer die je in diezelfde koelkast in de groentela hebt gelegd waarvan niet veel meer dan een berg snot is overgebleven. Iedereen maakt wel eens foutjes, denkt wel eens niet na, met de ranzige gevolgen van dien. Hebben jullie ook wel eens iets te lang laten liggen en een flink schimmelcultuurtje gekweekt? Heb je je ook wel eens vergist in de datum en een volledig zuurgeworden product naar binnen zitten werken?

Topicstart begint uiteraard.

Ik heb een rommelige voorraadkast, alles staat een beetje door elkaar. Zo had ik bijvoorbeeld twee paprika's in de kast gelegd. Ze lagen er denk ik een paar dagen en ik was eigenlijk van plan om ze vanavond te nuttigen, maar dat gaat helaas niet door. Het begon namelijk erg te stinken in de keuken, maar ik kon de geur niet echt plaatsen. tot in mijn voorraadkast bekeek en zag dat een van de twee paprika's eruit zag alsof die volledig was leeggelopen, het ding was platter dan plat. De ander daarentegen, daar was niets mis mee.

Wat bleek, ik had de paprika deels op een zakje vanillesuiker gelegd. Dat heb ik verder helemaal niet in de gaten gehad. Vanillesuiker zit in een papieren verpakking en moet dus droog bewaard worden. Een paprika is grotendeels water. Het suiker heeft denk ik het water uit de paprika onttrokken. Het vocht uit de paprika zat dus in de zakjes suiker en is doorgelopen naar een pakje puddingpoeder. Bovendien was het nogal vochtig rondom de paprika. Het gevolg laat zich wel raden, een grote smeerboel en ik kan nu meerdere producten wegmieteren.

Wat hebben we hieruit geleerd? Bewaar nooit paprika's en suiker bij elkaar, want dat geeft me een troep .
pi_28158399
Toen ik nog thuis woonden kwam ik een blikje kaviaar tegen. Uit 1988. Mijn vader was in die tijd vaak in Sibirie, voor zijn werk. En nam af en toe wat mee . Dat kon blijkbaar . Anyway...toen ik het vond was het 2003.

Zelfde heb ik vaak gehad met fruit in blik, echt jaren over datum. Ik koop bijna niets meer in blik.
pi_28158710
Op werk hadden we macaronie met ham en kaas gemaakt voor een jaarmarkt. Had de transportdienst deze ergens in een hoekje van de spoelkeuken gezet (het restant) en allemaal andere dingen ervoor. Na een week meurde het zo erg dat we alle putjes al een paar keer hadden doorgespoeld maar het hielp maar niet.
Bleek dus dat de macaronie nog net niet levend was geworden. Het was helemaal groen en als je het bewoog kwam het lucht iets omhoog. En stinken dat het deed.
pi_28158999
Ik vond afgelopen weekend bij mijn tante een fles aanmaaksiroop uit 1993. Precies dezelfde siroop die ik dus vroeger kreeg

Ik had ooit een huisgenoot die ging kokhalzen bij het zien van schimmel. Gevolg was dat als ze ook maar vermoedde dat iets over de datum was, ze niet durfde te kijken of dat echt zo was. Ze durfde de buitenkant van de verpakking ook niet aan te raken uit angst dat t zou vallen, scheuren, oid. Met andere woorden: het bleef gewoon in de koelkast staan.
Uiteindelijk keek ik maar alles in de koelkast wekelijks na voor de vuilnis naar buiten moest.

Off-topic, maar wel in t kader van vreemde luchtjes: ik heb ooit eens een dode en dus ontbindende muis tussen mn plafond gehad. Ook geen succes.
Spoilers!
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 12:32:37 #5
43556 miss_dynastie
pi_28159187
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vond afgelopen weekend bij mijn tante een fles aanmaaksiroop uit 1993. Precies dezelfde siroop die ik dus vroeger kreeg
Mijn schoonmoeder had echt voor honderden guldens aan voorraad die wegkon wij zijn hier blijven wonen, dus aan ons de eer Pakken koffie uit 1988, rijst uit 1992, je kan het je zo gek niet bedenken. Overigens heeft ze het nog steeds niet afgeleerd
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:34:46 #6
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_28159239
Achja, idd de vergeten dingen in de koelkast. Vond laatst een bedorven kipfilet in de groentela, heb de hele inhoud van de la maar weggegooid
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_28159418
Met het verhuizen van m'n opa en oma had ik een fles Dreft afwasmiddel gevonden en meegenomen aangezien ze toch een afwasmachine hadden en ik het wel kon gebruiken. Afijn, wij het gebruiken voor de afwas, alleen het rare was dat het schuim zo snel weg was. Uiteindelijk bleek de uiterste houdbaarheidsdatum 1997 te zijn.

Hiervoor wist ik niet eens afwasmiddel uberhaubt kon bederven, maarja Overigens hebben we het wel gewoon opgemaakt. Alleen hebben we wel ietsje meer gebuikt dan het beroemde theelepeltje per keer
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_28161563
Een paar jaar terug had ik een vriendin op visite die een sapje wilde. Ik appelsientje gegeven met echt vruchtvlees. Ze neemt een paar slokken, trekt een vies gezicht en zegt dat er wat klontjes inzitten. Dus ik zeg, o ja das die troep met echt vruchtvlees (normaal nam ik zonder) o zegt ze en neemt nog een slok. Dan spuugt ze t uit en zie ik er echt brokken inzitten Niks te vruchtvlees gewoon helemaal verrot en ingedikt. (tja iets te lang gestaan )
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28162681
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:16 schreef Rouser het volgende:
Op werk hadden we macaronie met ham en kaas gemaakt voor een jaarmarkt. Had de transportdienst deze ergens in een hoekje van de spoelkeuken gezet (het restant) en allemaal andere dingen ervoor. Na een week meurde het zo erg dat we alle putjes al een paar keer hadden doorgespoeld maar het hielp maar niet.
Bleek dus dat de macaronie nog net niet levend was geworden. Het was helemaal groen en als je het bewoog kwam het lucht iets omhoog. En stinken dat het deed.
nee hoor, gatsie
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 14:29:11 #10
43556 miss_dynastie
pi_28162811
Jessie
Yuk....
  donderdag 23 juni 2005 @ 14:52:42 #11
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28163560
En vooral nog een slok nemen. .

Ik ben al flink aan het luchten hier, maar die vieze rotte bedorven suiker/paprika/wat het ook mag zijn lucht wil maar niet weg.
pi_28163767
Ouders twee weken op vakantie, dag voordat ze terugkomen ben ik aan de schoonmaak, ik til de fruitschaal op *smurrie* Ik kijk in de fruitschaal en ontdek twee levenloze leeggelopen platte kiwi-lijkjes.

I'm not a fruit person Nou ja, ik blij dat ik dat ontdekt had, want ik hooooorde mijn moeder al natuurlijk ('Smeerkees! Til dan ook eens wat op als je het aanrecht schoonveegt!')

Ze komen de dag erna thuis, mam wil koffie gaan maken...en ontdekt een zwaar beschimmeld filter dat er al twee weken zat.....

I'm not a coffee person either

En ja, dan nog de ex, verstokt vrijgezel altijd eten bij pappie en mammie, in zijn kast was werkelijk alles over de datum. En als goed opgevoede zuunige boerenzoon stond ie er met zijn neus bovenop toen ik de puin aan het ruimen was "Is dat echt niet meer goed? Weet je dat zeker?"
We zitten in 2003, hier staat 1992, wil je het risico nemen?! Nee, dat dacht ik al....
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_28163869
Oja nog eentje.

We hebben dus een jonge Beagle, en die MOET elk dag iets nieuws om op de kauwen. We geven 'm dan meestal zo'n klein leeg half literflesje. Tijdje terug neemt hij een duik onder de kast in de kamer en komt er onderuit met zo'n flesje. Ik denk nog: Hoe komt ie daar nou aan, want er ligt er toch al eentje?

Even later kijk ik nog eens en zie dat hij bezig is met het knagen aan een flesje waar een schimmelrand van zeker 5 cm in zit.... Oeps....kennelijk uit mijn tas gevallen onder de kast in *yuck*
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 23 juni 2005 @ 15:24:42 #14
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_28164435
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:00 schreef Syrena het volgende:
Ouders twee weken op vakantie,

Ze komen de dag erna thuis, mam wil koffie gaan maken...en ontdekt een zwaar beschimmeld filter dat er al twee weken zat.....
Herkenbaar, mijn ouders waren een week weg , en ik wilde een lekker kopje koffie zetten zodat ze verse koffie hadden als ze terug kwamen.
Bleek 't filter er een weekje in gezeten te hebben ... koffie met witte stippen....
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 15:27:47 #15
43556 miss_dynastie
pi_28164517
quote:
Dat hoort de koffiedrinker er dan ook zelf even uit te halen na gebruik
pi_28164611
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:52 schreef Vork het volgende:
En vooral nog een slok nemen. .

Ik ben al flink aan het luchten hier, maar die vieze rotte bedorven suiker/paprika/wat het ook mag zijn lucht wil maar niet weg.
Schoteltje gemalen koffie neerzetten, en de ruimte afsluiten.
  donderdag 23 juni 2005 @ 21:10:08 #17
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28174071
quote:
En ja, dan nog de ex, verstokt vrijgezel altijd eten bij pappie en mammie, in zijn kast was werkelijk alles over de datum. En als goed opgevoede zuunige boerenzoon stond ie er met zijn neus bovenop toen ik de puin aan het ruimen was "Is dat echt niet meer goed? Weet je dat zeker?"
We zitten in 2003, hier staat 1992, wil je het risico nemen?! Nee, dat dacht ik al....
Zo

Hier gaat alles minsten een keer per half jaar helemaal uit de kast en wordt het op THT gecontroleerd.

Daarnaast hanteer ik ook met het boodschappen weg zetten FIFO
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 24 juni 2005 @ 01:12:04 #18
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28181830
Ik heb 4,5 jaar in de thuiszorg gewerkt bij dementerende ouderen...
Wat ik daar weleens ben tegen gekomen, echt geweldig!
Sommigen dachten echt dat de Russen op de loer lagen en ze daarom flink moesten inslaan

Mijn opa is ook dement geworden en toen hij overleed kwamen we een stuk of 30 beschuitrollen tegen in de keukenkastjes... hij dacht steeds dat het op was
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 01:19:39 #19
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28181919
Eindelijk, ik woonde pas op mezelf!

Ik kon goedkoop een goeie kip scoren. Ha, lekker! Mooi voor het weekend!
Probleem was echter dat ik die kip op maandag kocht. De zondag daarop kwam de kip bijna spontaan de koelkast uitstappen (en ik me maar afvragen wat er zo ruftte...).

Ook erg: we hebben een reservekoelkast. Die staat niet continu aan, alleen met bijvoorbeeld kerst en feestjes als we extra koelplek nodig hebben. Na afgelopen kerst zetten we hem weer uit, maar door een misverstand maakte niemand hem leeg en schoon.
Toen mijn moeder (als oppas, zocht drinken voor de kids) hem per ongeluk opende (in april, mind you) kreeg ze bijna een rolberoerte...

Weet je hoe een oude vissalade na bijna 4 maanden ruikt?
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  vrijdag 24 juni 2005 @ 01:22:17 #20
66422 dutch-mamma
pi_28181957
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 01:12 schreef BBQ-kip het volgende:
(...)Mijn opa is ook dement geworden en toen hij overleed kwamen we een stuk of 30 beschuitrollen tegen in de keukenkastjes... hij dacht steeds dat het op was
Mijn opa zaliger was niet dement, maar als je 89 bent, wil je geheugen nog wel eens haperen.
Na zijn dood vonden we overal flessen (yuck) martini waar 1-2 glaasjes uit waren...!

Ik heb dat overigens enigszins van hem ge-erft. Ik heb óf géén suiker (of macaroni, boter, wc-papier en zo, van die typische voorraaddingen die niet snel bederven) in huis, óf voor een weeshuis...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  vrijdag 24 juni 2005 @ 01:29:11 #21
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28182015
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 01:19 schreef dutch-mamma het volgende:
Weet je hoe een oude vissalade na bijna 4 maanden ruikt?

Vlees en vis wat gaat bederven is echt een van de ergste dingen...
Heb weleens kotsend boven de prullenbak gehangen hoor
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 01:32:40 #22
66422 dutch-mamma
pi_28182053
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 01:29 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Vlees en vis wat gaat bederven is echt een van de ergste dingen...
Heb weleens kotsend boven de prullenbak gehangen hoor
Mijn moeder hield zich nog net in... Maar ze heeft me nog lang aangekeken alsof ik dringend psychische hulp nodig had (visioenen van volledig verwaarloosde huishoudens met ratten en zo, denk ik)
pi_28182225
Een paar weken geleden had ik het advies van een vriend van me om over een overgebleven fles Sangria nuttig te maken. Wat appel en ananas in stukjes snijden, en hier de Sangria overheen gieten. Even laten staan en klaar is Kees.

Een paar dagen later kwam hier iemand eten, dus het leek me wel een goede gelegenheid om het uit te proberen (en van de sangria af te komen). Maar we vonden het niet lekker. (Gelukkig had ik zoals altijd chocolade in huis, dus niet getreurd.) Het was echter vrij veel, dus er stond nog een halve schaal in de koelkast. Helemaal vergeten. De week daarna had ik het zo druk dat ik een hele week later nog steeds de hele handel in de koelkast had staan. Helemaal vol met schimmel. Iemand een lekker toetje?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 24 juni 2005 @ 01:56:11 #24
66422 dutch-mamma
pi_28182265
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 01:51 schreef heiden6 het volgende:
Een paar weken geleden had ik het advies van een vriend van me om over een overgebleven fles Sangria nuttig te maken. Wat appel en ananas in stukjes snijden, en hier de Sangria overheen gieten. Even laten staan en klaar is Kees.

Een paar dagen later kwam hier iemand eten, dus het leek me wel een goede gelegenheid om het uit te proberen (en van de sangria af te komen). Maar we vonden het niet lekker. (Gelukkig had ik zoals altijd chocolade in huis, dus niet getreurd.) Het was echter vrij veel, dus er stond nog een halve schaal in de koelkast. Helemaal vergeten. De week daarna had ik het zo druk dat ik een hele week later nog steeds de hele handel in de koelkast had staan. Helemaal vol met schimmel. Iemand een lekker toetje?
En de fruitvliegjes vierden vast feest... Ik zie het helemaal voor me...

Ik vond trouwens in een tas van 1 van mijn bloedjes vanmorgen een banaan en een statiegeldfles met een rest aangemaakte aanmaaklimonade, die er al minstens een maand hebben liggen fermenteren. Daar word je ook niet vrolijk van...

zou ik de statiegeldfles nog mogen/kunnen inleveren? Ik durf hem niet meer open te maken...
  vrijdag 24 juni 2005 @ 02:07:11 #25
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28182349
Gewoon inleveren joh

Ik heb een keer mijn gymkleding vergeten in de was te gooien voor de grote zomervakantie
Helemaal beschimmeld in mijn tas, ik huilen, mijn lievelingsshirt en broek naar de maan! Wheheh
pi_28182354
Ik heb vandaag nog getwijfeld om een colafles met een gat erin, waar een pen uitsteekt, en zilverfolie aan de bovenkant, terug te brengen naar de Albert Heijn. Een vriend van me moest zonodig een waterpijp fabriceren. Ligt nu in de vuilnisbak.

Ik zou het maar gewoon doen, dus, dutch-mamma.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 02:08:15 #27
66422 dutch-mamma
pi_28182357
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 02:07 schreef BBQ-kip het volgende:
Gewoon inleveren joh

Ik heb een keer mijn gymkleding vergeten in de was te gooien voor de grote zomervakantie
Helemaal beschimmeld in mijn tas, ik huilen, mijn lievelingsshirt en broek naar de maan! Wheheh
Ook zoiets kan redelijk ranzig ruiken...
pi_28183809
* kaputwiehund heeft ooit eens een diepvriespizza in een kast opgeborgen in plaats van in de diepvries

We hadden boodschappen gedaan en ik zou ze even opruimen. We hadden onder meer een diepvriespizza meegebracht. In plaats van deze in de diepvries te dumpen heb ik hem achter in de voorraadkast opgeborgen. Na een weekje begonnen we ons toch af te vragen waar dat muffe luchtje in de keuken nu vandaan kwam
Zu hause ist alles besser
pi_28187123
Ik had net nog een groente la die probeerde weg te lopen...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:02:17 #30
121108 Woldo
Het enige echte Bier.
pi_28187262
Mijn oma is een aanbieding koper.. dus alles wat in de aanbieding is gaat mee ook al gebruikt ze het nooit.. Als je ook eens ziet wat er in haar voorraad kast staan.. Niet normaal. Maar nu was ze een weekje op vakantie, dus gingen we die kast opruimen en we kwamen blikjes tuinbonen uit 1983 tegen, een pot met asperses uit 1991, ect.. Thuis heb ik dit niet zo erg, mijn moeder is nogal opruim verslaafd
I'm not deaf or blind, I'm just ignoring you.
oO<
pi_28187491
Ik was laatst bij m'n oma aan het eten, en die zette een of andere lelijke witte fles op tafel (het leek wel schoonmaakspul ofzo). Dus ik keek wat het was, en het bleek ketjap. M'n oma zei, 'ja, die is al erg oud, volgens mij heeft Dick die nog gekocht...'.

Dat was haar man, echter is hij al elf jaar geleden overleden ofzo. Dus ik ben maar even gaan kijken wat de houdbaarheidsdatum was. September 1993.

Ze is overigens geen eenzame demente oude vrouw, integendeel, maar gewoon een beetje chaotisch net als haar zoon en kleinzoon.

We hebben het maar weggegooid, just in case.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:15:16 #32
66422 dutch-mamma
pi_28187619
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:02 schreef Woldo het volgende:
(...) blikjes tuinbonen uit 1983 (...)
Die hoort in een museum...!

Serieus: in Appelscha is een culinair museum, waarbij de nadruk op wecken ligt. Ze hebben daar geweckt eten van voor en tijdens de oorlog en als je het open zou maken, zou je het zó op kunnen eten!

Erg interessant museum voor wie van nostalgie houdt!
pi_28188178
Ooit eens op vakantie geweest terwijl ik een pan met rijst op het aanrecht in de zon heb laten staan. Toen ik een maand later weer thuis kwam heb ik het met pan en al weggegooid
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:37:08 #34
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28188343
Dat zou inderdaad kunnen, mits er hygienisch gewerkt is bij bereiden ervan. Het zou zomaar kunnen dat je tijdens het wecken anaerobe micro organismen in de weckfles terecht komen. Deze kunnen enkel overleven in een zuurstofloze omgeving en daar zitten een paar verschrikkelijke kunnen (ook bacterieen die hitte bestendige toxines kunnen produceren). Meestal valt dit wel mee, als het verhittingsproces maar goed is verlopen (de meesten zijn namelijk mesofiel en worden uitgeschakeld bij een temeratuur boven de 50 graden).

Erger nog zijn die potjes met etenswaren op olie. Deze worden als sierobjecten verkocht en het is dan ook niet aan te raden om het op te eten (in verband met hittebestendige toxines die zich in het product kunnen verschuilen).
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:45:17 #35
66422 dutch-mamma
pi_28188685
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:31 schreef Scrutinizer het volgende:
Ooit eens op vakantie geweest terwijl ik een pan met rijst op het aanrecht in de zon heb laten staan. Toen ik een maand later weer thuis kwam heb ik het met pan en al weggegooid
Ik wil niet weten hoe dat rook en eruit zag...
pi_28188879
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:45 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Ik wil niet weten hoe dat rook en eruit zag...
Het was gereduceerd tot een hoopje pikzwarte smurrie
pi_28189238
Toen mijn moeder een keertje ziek was hebben wij (de kinderen) in een goedmoedige bui besloten om het voorraadkastje boven in de keuken eens uit te mesten (zo'n kastje waar je niet zo bij kan zonder trap). Na een aantal flessen pannenkoekstroop en een zooitje zakjes met basterdsuiker (1 grote harde klont ) kwamen we achter in het kastje een soort van overwoekerende zwarte stroperige smurrie tegen. De oorzaak bleek een blik ananas in siroop te zijn die daar al minimaal 10 jaar stond en ontploft was. Die siroop was er dus echt uitgekomen en pikzwart

Kastjes waar je nooit bijkomt
pi_28192303
mijn opa en oma waren altijd erg van de blikken. en die sloegen ze met honderden tegelijk in. En nou waren zij niet de schoonste mensen en vergaten ze weleens wat. Mijn oma kwam dan af en toe de blikken tegen en dacht dan: 'dat zijn leuke kadootjes'. wij kregen dus regelmatig doperwten van 5 jaar oud als kado.

chocolaatjes overleefden ook zo een jaar. Paaseitjes werden leuk bewaard en met kerst bv voorgeschoteld. Ik ben en was een ontzettende chocoladefreak. Dus als er chocola stond, dook ik erop. en ik leerde het maar niet: in één keer zó'n bonbon in mn mond en dan kokhalzend opeten omdat we van mn vader geen kritiek mochten geven.

Sinaasappelsap hetzelfde. 'Wat wil je drinken' en dan zei ik altijd 'oh wat er is'. Naja sinaasappelsap dus, want die stond nog in de kast. Totdat ik de eerste slok nam en aan mn oma vroeg 'heeft u er spa bij gedaan of hoort sinaasappelsap bubbeltjes te hebben?'

Met kerst gingen we ook een keer gourmetten bij mn opa en oma. En ze hadden voor iedereen gehaald wat ze lekker vonden. Mn zus is verslaafd aan paturain. Dus dat was er. Mijn zus ziet dat, duikt op het pakje, maakt hem open en vraagt: 'oma, hoort de kruidenkaas zo harig en zwart te zijn? Bij mijn opa en oma waren we nooit zo snugger, thuis mieteren we het meeste zo weg.

Bij het overlijden van mijn opa en oma (vlak na elkaar) had mijn vader de leuke taak de kasten uit te ruimen. Alles en dan ook alles kon weg. Beschimmelde kaas, oud vlees... en dat aten ze vroeger nog gewoon ook. (vieze stukken werden weggeschraapt)

Zelf ben ik weleens een fles aanmaaklimonade vergeten in een tas. Ik had een nieuwe tas gekocht, maar was vergeten dat die fles nog in mn oude tas zat. Na 4 maanden kwam ik erachter. De fles was opengesprongen en mn tas was van binnen groen-wit gespikkeld. bye bye tas.

Ook salami wordt weleens te lang bewaard en dan per ongeluk toch op een heerlijke home-made pizza gemikt. Dan smaakt de pizza wel vreemd als ie uit de oven komt. Zelfde gebeurt af en toe met ansjovis.

en natuurlijk ook de blikken die bol staan, de pakken melk waar brokken uit komen (en dan naar mn moeder roepen: 'mam, wie heeft er in het pak gekotst?' forgive me, ik was 5) en de groente die uit de koelkast komt gekropen.

oh wel een erg lang verhaal, maar ik herinner met net de leukste!

Ik hou ontzettend van kip, een hele gegrilde kip mijn moeder maakte dat vroeger ook regelmatig voor me (uuuh met kerst en verjaardagen) Maar in een gekke bui had mn moeder het ook een andere keer gehaald en in een aparte tas gedaan. Thuis boodschappen ingeruimd. Na een week zitten we buiten en een stank, niet te harden. Staat er een tas... Inderdaad, de kip.. vol met maden
  vrijdag 24 juni 2005 @ 18:10:51 #39
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28200387
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:04 schreef Vork het volgende:
een komkommer die je in diezelfde koelkast in de groentela hebt gelegd waarvan niet veel meer dan een berg snot is overgebleven.
Komkommers mag je ook niet in de koelkast bewaren. Dan gaan ze rotten...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_28200679
Heb het hier al wel eens eerder gepost.. Mijn moeder is echt een ramp in de keuken... Maar in elk geval er lag dus een kool in de bijkeuken onder het aanrecht. En daar drupte heel vrolijk elke dag een beetje water op van het aanrecht soms met zeepzop.. Nou ja het resulaat zal je niet verbazen.. en grote ronde witte kool die langzaal tot snot aan het omtoveren was. Dus op een gegeven moment waren er al gaten in gerot... Ik denk: die flikkeren we moet een grote boog de GFT container in.

Wat schetst mijn verbazing.... eten we 's avonds die witte kool Ik ben maar bij de mac gaan eten met mijn vriendin.

Ja mijn moeder vond het zonde om eten weg te gooien.... Ding had er 2 weken liggen rotten
pi_28213357
Een vriend van me had eens, op Aruba, een fles van die aanmaaksiroop op z'n bureau staan, terwijl hij met z'n gezicht in ene boek zat. Hij drinkt rustig dat halve flesje leeg, en op een gegeven moment kijkt hij ernaar, blijkt het helemaal vol met schimmel te zitten. Het stond er al minstens een week, in de zon, maar niemand weet precies hoe lang.

Hij is nogal een chaotisch persoon...

Zelf had ik eens een pakketje van drie van die kleine pakjes vruchtensap mee naar school genomen, en toen ik heel erg dorst had pleurde ik een rietje in een van die pakjes en zoog het in een teug bijna leeg. Het was volkomen bedorven, ik ging zwaar over m'n nek, en heb het bijna lege pakje weggegooid. De houdbaarheidsdatum was nog niet verstreken, maar blijkbaar had er een gaatje in gezeten ofzo. De andere twee pakjes waren nog wel goed, maar ik heb er niet meer van genoten.
pi_28213906
Als iets beschimmeld is, dan gooi ik het hele produkt weg, maar mijn moeder die snijd het gewoon weg, en de rest eet ze op.

En over houdbaarheidsdatums zegt ze: Die stonden vroeger ook nooit op de produkten, dus daar moet je niet opletten :S

Ook wil ik weleens wat lekkers eten, maar dat mag dan niet, want dat wilt ze bewaren, maar dan kom ik het vaker 2weken later ofzo helemaaal beschimmeld tegen...

Ontopic: Ik heb eens boterhammen teruggevonden die de hele ZOMERvakantie in mijn rugzak gezeten hebben... dat was niet meer dan een zakje schimmel. Was echt TE goor!
Mensen hebben een natuurlijke weerstand tegen ideeën waar ze zelf niet opgekomen zijn
pi_28213962
quote:
En over houdbaarheidsdatums zegt ze: Die stonden vroeger ook nooit op de produkten, dus daar moet je niet opletten :S
Je kunt beter op je eigen instinct en logica afgaan. Het schijnt dat mensen vaak een voedselvergiftiging oplopen, omdat ze dingen opeten die niet meer goed zijn maar nog niet over de datum.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 03:06:24 #44
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28214059
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 02:57 schreef g1id het volgende:

Het is vaak zo dat de smaak van een product achteruit kan gaan na de houdbaarheidsdatum. Voor heel veel producten is het geen definitieve datum, maar ze moeten ergens een lijn trekken....

[ Bericht 2% gewijzigd door Nembrionic op 25-06-2005 03:39:53 ]
pi_28214207
Vandaag bij burger king waar ik werk. Vriezer was kapot gegaan de avond ervoor. Iemand had er mooi een briefje met defect opgeplakt maar niet de inhoud even verplaatst naar de centrale koeling. Gevolg, 300 euro weg gegooid aan whoppers, hamburgers en ander vlees.
Jupiler is goed
pi_28215593
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 03:17 schreef Aurelium het volgende:
Vandaag bij burger king waar ik werk. Vriezer was kapot gegaan de avond ervoor. Iemand had er mooi een briefje met defect opgeplakt maar niet de inhoud even verplaatst naar de centrale koeling. Gevolg, 300 euro weg gegooid aan whoppers, hamburgers en ander vlees.
Toen ik pas bij de Edah werkte (lichtjaren geleden) moest ik het ijs bijvullen in de vriezer. Niet dat ze me even vertellen dat je die pakken maar mag stapelen tot het rode lijntje.... Nu hadden we ook nog een bedrijfsleider die niet kon tellen, die flikkerde op de gok altijd maar wat dozen neer en ik verkeerde in de veronderstelling dat alles dan ook in die vriezer moest. Hoor ik de week erop dat ze dus een hele partij hadden weggeflikkerd omdat het gesmolten was

En die keren dat we de houdbaarheidsdatum van de flesjes Extran moesten wegpoetsen

De regel bij supermarkten: krijg je als klant iets gratis CHECK DE DATUM! Is die op mysterieuze wijze verdwenen, dan weet je genoeg. Zo kregen mijn ouders gisteren bij de Jan Linders een pak witte broodjes en een pak krentebollen. Datum: 24 juni.... op het randje.

smaakten nog goed trouwens die krentebollen
  zaterdag 25 juni 2005 @ 09:31:02 #47
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28215663
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:32 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Mijn schoonmoeder had echt voor honderden guldens aan voorraad die wegkon wij zijn hier blijven wonen, dus aan ons de eer Pakken koffie uit 1988, rijst uit 1992, je kan het je zo gek niet bedenken. Overigens heeft ze het nog steeds niet afgeleerd
Mijn moeder is net zo. Die 'gelooft' niet in
THT-data En dat van lekkere dingen deed ze inderdaad ook. Lekker roomkaasje in koelkast: nee niet aankomen, is voor het weekend. Is het weekend, kaasje bedorven
  zaterdag 25 juni 2005 @ 09:34:55 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28215694
Ik heb weleens een pan tomatensoep te lang laten staan. De schimmelwolken zaten tot aan het deksel. Die aanblik ontmoedigde me zo, dat ik het geheel maar heb weggetieft.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:17:21 #49
84328 Lllaura
painting pictures
pi_28217080
quote:
Ontopic: Ik heb eens boterhammen teruggevonden die de hele ZOMERvakantie in mijn rugzak gezeten hebben... dat was niet meer dan een zakje schimmel. Was echt TE goor!
Same here!
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_28217227
quote:
Als iets beschimmeld is, dan gooi ik het hele produkt weg, maar mijn moeder die snijd het gewoon weg, en de rest eet ze op.

Ook wil ik weleens wat lekkers eten, maar dat mag dan niet, want dat wilt ze bewaren, maar dan kom ik het vaker 2weken later ofzo helemaaal beschimmeld tegen...

Zo is die van mij dus ook... Groente helemaal tot slijm bedorven... ach snijden we er wel af de rest kun je nog eten.... Ik eet dan ook regelmatig buiten de deur...
  zaterdag 25 juni 2005 @ 13:16:27 #51
66422 dutch-mamma
pi_28219957
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 09:31 schreef Aventura het volgende:

[..]

Mijn moeder is net zo. Die 'gelooft' niet in
THT-data En dat van lekkere dingen deed ze inderdaad ook. Lekker roomkaasje in koelkast: nee niet aankomen, is voor het weekend. Is het weekend, kaasje bedorven
Ik moet eerlijk bekennen dat ik die "bewaren tot later"-neiging ook wel eens heb... En dan is het "later", en dan is de kwaliteit dusdanig verminderd dat het enkele reis vuilnisbak wordt
pi_28220577
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 11:17 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Same here!
Hier ook .
pi_28237899
Ik had een paar weken geleden linzensoep gemaakt.
Dag 1, lekkere soep, jammie. Even laten afkoelen voor 't de koelkast inging.
Dag 2. Ojee, soep vergeten in de koelkast te zetten.
Dag 3. Oh, fuck, die soep. *zet in koelkast*
Dag 4. Niet aan soep gedacht.
Dag 5. Zie dag 4
Dag 6 en 7. Weekend, niet op studentenkamer (bij de soep) geweest.
Dag 8. Geen tijd om te koken, tijd voor soep. Ruikt wat muf, maar 't is linzensoep. Zal wel goed zijn...

Gevolg: Avondje boven de vuilnisbak doorgebracht en soep weggegooid (zowel de bak die ik al had opgegeten als de rest van de pan).. Zonde!
Mon 'en!
  zondag 26 juni 2005 @ 02:53:56 #54
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28242057
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:50 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Het was gereduceerd tot een hoopje pikzwarte smurrie
Dat heet jam
  zondag 26 juni 2005 @ 02:56:04 #55
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28242070
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 23:46 schreef bloempjuh het volgende:
Ik had een paar weken geleden linzensoep gemaakt.
Dag 1, lekkere soep, jammie. Even laten afkoelen voor 't de koelkast inging.
Dag 2. Ojee, soep vergeten in de koelkast te zetten.
Dag 3. Oh, fuck, die soep. *zet in koelkast*
Dag 4. Niet aan soep gedacht.
Dag 5. Zie dag 4
Dag 6 en 7. Weekend, niet op studentenkamer (bij de soep) geweest.
Dag 8. Geen tijd om te koken, tijd voor soep. Ruikt wat muf, maar 't is linzensoep. Zal wel goed zijn...

Gevolg: Avondje boven de vuilnisbak doorgebracht en soep weggegooid (zowel de bak die ik al had opgegeten als de rest van de pan).. Zonde!
Wat had je verwacht na 8 dagen. Soep buiten de koelkast kan je hooguit 24 uur later nog opeten. Zeker met dit weer
pi_28242099
Ik ging een paar jaar terug voor twee weken op zomervakantie, maar had nog een vol pak melk in de koelkast staan. Dit had ik op het aanrecht gezet, om aan mijn moeder mee te geven, want anders zou het toch maar over de datum gaan.

Afijn, je raadt het al, dat pak melk dus alsnog vergeten en ja, het pak stond nog op het aanrecht, alleen was het wel op de één of andere manier ontploft.
Er zaten zelfs hele bonken op het plafond!
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 26 juni 2005 @ 03:06:49 #57
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28242146
quote:
Op zondag 26 juni 2005 02:56 schreef Aventura het volgende:
Wat had je verwacht na 8 dagen. Soep buiten de koelkast kan je hooguit 24 uur later nog opeten. Zeker met dit weer
Met dit weer gaat alles weg dat ik niet binnen een paar uur in de koelkast heb gezet. Ik vergeet het nog wel eens en dan blijft een pan met weetikveel wat een nacht staan. Dan hoef ik het al nietmeer, hoe warm of koud ik het daarna nog maar.

Eigen gemaakte etenswaren uit de koelkast, maximaal een dag of 3 dan heb ik er echt geen trek meer in. En het zal niet de eerste keer zijn dat er een bakje met zooi weken in de koelkast heeft gezeten. Gelukkig weet ik op dat moment heel goed dat ik het nietmeer wil hebben. Jammergenoeg ben ik dan ook weer zo lui om het niet op te ruimen.

Binnen m'n opleiding wordt er ook aandacht besteedt aan microbiologie (vrij veel zelfs) en langzaam aan krijg ik steeds beter een beeld van wat er allemaal met je vreten kan gebeuren (inclusief alle mogelijke gevolgen) als je het niet goed bewaart, te lang bewaart en niet goed opwarmt voor het eten. Om een of andere manier ben ik wel steeds schoner gaan werken en voorzichtiger geworden met bewaren en later consumeren.
  zondag 26 juni 2005 @ 03:12:00 #58
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28242183
Het is vooral van belang om bv. warme restjes snel te laten afkoelen en dan invriezen of in de koeling. Langzaam afkoelen geeft bacterien de kans om zich exponentieel te vermeningvuldigen. Als je dus erg lang wacht met invriezen of koelen, een des te slechter product is je uitgangspunt. En daarna wordt het alleen maar nog minder..Zelf laat ik restanten hooguit 2 dagen in de koelkast voor ik ze opeet en zelfs dan gooi ik het nog weleens weg.
  zondag 26 juni 2005 @ 03:13:33 #59
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28242191
Oja nog 'n mooie hoorde ik laatst op m'n werk. Met het warme weer wordt er extra beel fris besteld natuurlijk. Nu hadden ze een flike lading gekregen, waarvan niet alles binne gezet kon worden (om een of andere reden) en een deel buiten moest staan. Zo kon het gebeuren dat een pallet Cola te lang buiten in de zon heeft gestaan. Dan zet de boel zich uit en wordt de druk op de flessen vergroot. Dat merkte men wel toen de pallet binnen gezet moest worden en een aantal flessen uit elkaar knalde.
  zondag 26 juni 2005 @ 04:17:20 #60
72550 blackmage
happy slap
pi_28242581
meh thuis heb ik er niet zon ervaring mee maar op straat heb ik eens tegen een blikje dat in de zon lag aangeschopt en het blikje ontplofte.
dat was niet cool.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_28243264
quote:
Op zondag 26 juni 2005 03:12 schreef Aventura het volgende:
Het is vooral van belang om bv. warme restjes snel te laten afkoelen en dan invriezen of in de koeling. Langzaam afkoelen geeft bacterien de kans om zich exponentieel te vermeningvuldigen. Als je dus erg lang wacht met invriezen of koelen, een des te slechter product is je uitgangspunt. En daarna wordt het alleen maar nog minder..Zelf laat ik restanten hooguit 2 dagen in de koelkast voor ik ze opeet en zelfs dan gooi ik het nog weleens weg.
Dan is dat dus fout gegaan

Ik had mijn soep niet met dit weer gemaakt hoor, 't is alweer enkele weken geleden toen het zo koud was dat ik nog met een dekbed sliep
Mon 'en!
  zondag 26 juni 2005 @ 11:56:45 #62
84328 Lllaura
painting pictures
pi_28245537
quote:
Op zondag 26 juni 2005 03:12 schreef Aventura het volgende:
Het is vooral van belang om bv. warme restjes snel te laten afkoelen en dan invriezen of in de koeling. Langzaam afkoelen geeft bacterien de kans om zich exponentieel te vermeningvuldigen.
Maar het is ook slecht om iets warms meteen in de koelkast te zetten. Daar kan je koelkast best wat van opwarmen, wat weer slecht is voor de andere producten die erin staan...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_28246987
quote:
Ach, met bepaalde producten (harde kaas enzo) kan dat best. Maar goed, je gezond verstand gebruiken is natuurlijk altijd het beste. Als je iets echt niet vertrouwt, kun je het beter wegpleuren.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_28247041
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 09:18 schreef Syrena het volgende:
Zo kregen mijn ouders gisteren bij de Jan Linders een pak witte broodjes en een pak krentebollen. Datum: 24 juni.... op het randje.

smaakten nog goed trouwens die krentebollen
Bij brood dacht ik eigenlijk altijd dat die datum die erop staat de verkoopdatum is, ipv de houdbaarheidsdatum. Oeps.
  zondag 26 juni 2005 @ 12:58:48 #65
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28247061
quote:
Op zondag 26 juni 2005 11:56 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Maar het is ook slecht om iets warms meteen in de koelkast te zetten. Daar kan je koelkast best wat van opwarmen, wat weer slecht is voor de andere producten die erin staan...
Dat is zeker waar. Het beste is om het bv. in een bak koud water te leggen of onder de stromende kraan houden om het snel wat koeler te maken. Maar eerlijk gezegd, neem ik die moeite nooit. Wat ik doe is ik laat resten in de pan (liefst een wijde open pan) afkoelen, waarna ik het in een bakje overdoe. Meteen na het bereiden in eenklein bakje doen bevordert het afkoelen nl. ook niet.
  zondag 26 juni 2005 @ 16:07:17 #66
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28251361
quote:
Op zondag 26 juni 2005 11:56 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Is meer voor de koelkast zelf eigenlijk. Maar ik doe het dus ook nooit
  zondag 26 juni 2005 @ 16:57:11 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28252568
quote:
Op zondag 26 juni 2005 12:57 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Bij brood dacht ik eigenlijk altijd dat die datum die erop staat de verkoopdatum is, ipv de houdbaarheidsdatum. Oeps.
Is volgens mij ook zo bij brood, dat de verpakkingsdatum vermeld wordt, niet de houdbaarheidsdatum.
The love you take is equal to the love you make.
pi_28253494
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is volgens mij ook zo bij brood, dat de verpakkingsdatum vermeld wordt, niet de houdbaarheidsdatum.
Zou best kunnen hoor, ik ben gewoon superwantrouwend ten opzichte van supermarkten die gratis dingen weggeven. Vandaar dat ik dus ook niks meer koop in de supermarkt waar ik altijd gewerkt heb. Bij de Jan Linders nooit klachten gehad trouwens, ja 1 keertje met zo'n el cheapo yoghurtje van 25 cent, dat bleek afgrijselijk beschimmeld te zijn (en NIET over de datum). Daar kun je mee teruggaan naar de winkel, maar vond t niet de moeite.
pi_28265945
ik bedenk me er net één van een oude vriendin van mij. Ze had lekker appelsap gekocht. En ze was met vrienden buiten gaan zitten. Pak opengemaakt en ff iets anders gaan doen. na ongeveer een halfuur besloten ze wat te drinken uit het pak. Neemt één van haar vrienden een grote slok en zegt: 'zit er in appelsap ook vruchtvlees?' bleken er allemaal mieren in te zijn gekropen
  maandag 27 juni 2005 @ 13:45:56 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28271585
Mijn moeder ook altijd wie wat bewaard heeft wat.
Wij waren altijd zo van wat je binnenhebt pakken ze je niet af.
Kreeg ze eens een doos belgische chocolade. Neee, die worden niet opgeschranst! Die werd verstopt, want anders aten we het maar op (jaja, waar is het in godsnaam voor als je het niet opeet?)
Jaren later werd de boekenkast eens ontruimt, en daar lag de doos, schimmel door de doos heen gegroeit en zelfs in de boeken gegroeit..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 juni 2005 @ 14:09:58 #71
66422 dutch-mamma
pi_28272379
quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn moeder ook altijd wie wat bewaard heeft wat.
Wij waren altijd zo van wat je binnenhebt pakken ze je niet af.
Kreeg ze eens een doos belgische chocolade. Neee, die worden niet opgeschranst! Die werd verstopt, want anders aten we het maar op (jaja, waar is het in godsnaam voor als je het niet opeet?)
Jaren later werd de boekenkast eens ontruimt, en daar lag de doos, schimmel door de doos heen gegroeit en zelfs in de boeken gegroeit..
Ik heb al een paar keer geschreven dat ik ook bewaarneigingen heb, maar Belgische chocolade bewaren...?

Daggutnie...!

maandag 27 juni 2005 @ 14:24:54 #72
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_28272787
Op kantoor hebben we 1 persoon die z'n boterhammetjes niet thuis smeert, maar op het werk. Regelmatig blauw uitgeslagen brood voor 'm weggetieft.
Kwam ik er vorige week dus achter dat hij maar helemaal niet luncht, aangezien alles wat nog in de koelkast aan broodbeleg lag in verregaande staat van beschimmeling was ... Dat krijg je als je wel in de koelkast komt maar je neus een beetje verstopt zit van de hooikoorts ...
O ja, het is de baas, dus die ruimt z'n rotzooi niet zelf op, daar heeft 'ie mensen voor!
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  maandag 27 juni 2005 @ 14:30:59 #73
66422 dutch-mamma
pi_28272980
quote:
Op maandag 27 juni 2005 14:24 schreef kleinmeiske het volgende:
Op kantoor hebben we 1 persoon die z'n boterhammetjes niet thuis smeert, maar op het werk. Regelmatig blauw uitgeslagen brood voor 'm weggetieft.
Kwam ik er vorige week dus achter dat hij maar helemaal niet luncht, aangezien alles wat nog in de koelkast aan broodbeleg lag in verregaande staat van beschimmeling was ... Dat krijg je als je wel in de koelkast komt maar je neus een beetje verstopt zit van de hooikoorts ...
O ja, het is de baas, dus die ruimt z'n rotzooi niet zelf op, daar heeft 'ie mensen voor!
Stop het in zijn bureaula!
  maandag 27 juni 2005 @ 14:36:15 #74
66422 dutch-mamma
pi_28273144
Overigens zijn het niet alleen particuliertjes die wel eens iets in meer of mindere staat van ontbinding in voorraad hebben... Dit plukte ik net van Teletekst:

DEN HAAG Vis en visproducten zijn in
ruim een kwart van de gevallen bedorven
of bijna bedorven.Vooral voorverpakte
vis is vaak niet goed meer.Diepvriesvis
voldoet wel aan de wettelijke eisen.Dat
stelt de Voedsel en Waren Autoriteit.

pi_28301726
Ik als creatieve student heb eens een zak aardappelen gekocht en deze mooi onderin het aanrecht getieft. Niks aan het handje, maar na een paar weken begon de gootsteen te stinken. Geen idee wat het was, zelfs na ontstoppen bleef het ranzig stinken. Wat de oorzaak was, daar kwam ik achter toen ik na nog een paar weken weer eens aardappelen ging maken. Dat was echt te goor, dat sap liep gewoon over mijn handen die nog twee dagen gestonken hebben . Ik wist niet dat aardappelen koel en DONKER bewaard moesten worden .
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:57:29 #76
66422 dutch-mamma
pi_28302166
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:44 schreef Lexie het volgende:
Ik als creatieve student heb eens een zak aardappelen gekocht en deze mooi onderin het aanrecht getieft. Niks aan het handje, maar na een paar weken begon de gootsteen te stinken. Geen idee wat het was, zelfs na ontstoppen bleef het ranzig stinken. Wat de oorzaak was, daar kwam ik achter toen ik na nog een paar weken weer eens aardappelen ging maken. Dat was echt te goor, dat sap liep gewoon over mijn handen die nog twee dagen gestonken hebben . Ik wist niet dat aardappelen koel en DONKER bewaard moesten worden .
Yuck, bedorven aardappel... Bijna (net niet helemaal) net zo ranzig als rotte uien...
Ik heb een maand of zo geleden de inhoud van mijn voorraadkast moeten evacueren omdat er een ui ooit uit een netje was gerold, ergens onder, en vervolgens enorm ging liggen fermenteren.
Ik heb uitgebreid gelucht, maar je ruikt het nog steeds vaag als je de kastdeur open doet (of zit dat tussen de oren?)...
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:19:24 #77
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_28302848
Mijn oma is twee jaar geleden overleden en toen hadden wij ook de taak om de voorraadkastjes uit te mesten. Ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit zo'n collectie paneermeel gezien! en bijna elk pak was minimaal 2 jaar over datum, een pak kwam uit 1989! Dat kwam trouwens ook uit een kastje waar zij niet makkelijk bij kon..

Heb ook een keer een reep chocola van 6 jaar gekregen
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_28303130
Ik had zaterdag bij een vriend van me een ui te pakken waar inmiddels een tweede schil in zat, ergens halverwege de ringen.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:09:13 #79
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28304479
Jaren wonen in studentenhuizen leert je dat je nooit een pak melk aan je mond moet zetten zonder eraan te hebben geroken en dat je nooit lukraak met je dronken hoofd in de koelkast moet gaan graaien op zoek naar wat eetbaars...

Ook leuk: de minst gebruikte van de twee ovens in een studentenhuis opentrekken en een totaal uitgedroogte en verstofte pizza vinden. De eigenaar was waarschijnlijk maanden eerder tijdens het opwarmen in slaap gevallen.

Nog een pizza: één met een houdbaarheidsdatum die al 2 jaar was overschreden en die vastgevroren zat aan de bodem van onze diepvriezer. We hebben 'm maar gewoon laten zitten, want zo'n model dat van boven open gaat ontdooit zo onhandig...

In het huis van een vriend kwam ik ooit een pot mayonaise tegen in de vriezer... bleek door zijn moeder gemaakte erwtensoep ópgeslagen in een oude pot... Wist ik veel!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:23:20 #80
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_28304911
Toen ik op de basisschool zat kreeg ik elke dag een stuk fruit mee van mn mamma om na het zingen van het "fruit opeten" liedje, in de pauze op te smikkelen.
Onder onze tafels op de basisschool zat zoeen vak met al onze schriftjes, pennen, potloden, boeken en stuff. Daar stopte ik ook altijd mn fruit in.

Deze vakken moest onder toeziend oog van onze meester ook eens in de zoveel tijd (lees 3 maanden) leegemaakt en opgeruimd worden.
Indien het niet schoon genoeg was werd je tafel omver gekieperd en mocht je em helemaal opnieuw inruimen tot grote hilariteit van je klasgenoten.

Mijn vak was wel redelijk netjes maar "stonk nogal" volgens de meester.
Hetgeen resulteerde in het omver kieperen van mn bureau, waarna er een bruin/groen uitgeslagen en flink beschimmelde sinasappel uit mn vak rolde waarvan ik niet eens meer wist dat ik hem er in gestopt had.
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
pi_28305281
Overigens heb ik vandaag mijn rotte aardappelen overtroffen door mijn GFT-bakje eens leeg te gooien. Laatste keer geleegd anderhalve week geleden + hittegolf + volle zon voor 3 uur per dag + chinees + marinaderesten + fruit voor de sappigheid geeft een lekker kroeielende en onmeunig meurende geheel waarvan ik dus bijna over mijn nek ging
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:37:57 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28305337
Ik had het van de week. Stukje kipfilet in een zakje in de koelkast gelegd, paar dagen overheen gekeken, paar dagen zeer weinig thuis geweest en toen een rotlucht toen ik de koelkast open deed.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:39:48 #83
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_28305400
Dit is niet echt een voorraad bewaarblunder, maar toch...
Ik moest vroeger draadjesvlees eten van mn ouders. Nou hou ik al niet zo van vlees, maar draadjesvlees is helemaal ranzig. Dus ik had het toen mn ouders even niet keken (die waren het wachten op mij moe) in de plantenbak gedaan op de vensterbank. De volgende dag komen mn moeder en ik na school thuis en we zien van buiten vandaan al een ravage door het raam. Had de kat het vlees gevonden en er lag plant en aarde door het halve huis. Die truc kon ik dus nooit meer uithalen.
Spoilers!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:42:19 #84
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_28305488
Nog een:
Kerstdiner bij oma. Had ze soep gemaakt met soepballen uit een potje. Dat is al verschrikkelijk ranzig, maar deze waren over de datum. Ik heb maar alles in mn mond gepropt en heb het kokhalzend uitgespuugd in de wc.

Ik heb de 15 jaar daarna nooit meer een soepbal gegeten. En nu eet ik ze alleen als ze zeker weten vers zijn gemaakt. Zelfs Unox vertrouw ik niet.
Spoilers!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:15:34 #85
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28306612
Ik viste vanmorgen een plastic zakje met daarin iets ondefinieerbaar donkerblauws. Ik moest echt secondelang kijken voor ik besefte dat het een plak brood was
Normaal gesproken ben ik nooit zo sloppy...ik bewaar brood ook altijd in de vriezer
pi_28306649
Brood in de vriezer.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:17:39 #87
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28306688
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:16 schreef heiden6 het volgende:
Brood in de vriezer.
sja hoe anders, ik woon alleen en werk 40 uur
pi_28306756
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:17 schreef Aventura het volgende:

[..]

sja hoe anders, ik woon alleen en werk 40 uur
Mja, bij mij is een brood meestal binnen drie dagen wel op. Dat blijft wel goed in het keukenkastje. Af en toe ben ik spontaan een paar dagen pleite en moet ik wat sneetjes weggooien, maar dat heb ik liever dan die bevroren meuk.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:23:38 #89
66422 dutch-mamma
pi_28306876
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 15:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit is niet echt een voorraad bewaarblunder, maar toch...
Ik moest vroeger draadjesvlees eten van mn ouders. Nou hou ik al niet zo van vlees, maar draadjesvlees is helemaal ranzig. Dus ik had het toen mn ouders even niet keken (die waren het wachten op mij moe) in de plantenbak gedaan op de vensterbank. De volgende dag komen mn moeder en ik na school thuis en we zien van buiten vandaan al een ravage door het raam. Had de kat het vlees gevonden en er lag plant en aarde door het halve huis. Die truc kon ik dus nooit meer uithalen.
Jaaa!!!
Heb ik als ongeveer 10-jarige eens gedaan met snijbonen! Als ik ergens van walg... Ik moest net zo lang aan tafel blijven tot de meuk op was.
In een ongezien ogenblik heb ik alles onder het dressoir geschoven... die stond op pootjes van hoogstens 2-3 cm hoog.

Volgende dag vroeg mijn moeder zich af waarom de hond zo raar deed...
pi_28307285
quote:
Op zondag 26 juni 2005 02:56 schreef Aventura het volgende:

[..]

Wat ik dan altijd doe met dingen zoals soep. Elke dag 1x aan de kook brengen, minimaal 5 minuten. Dan blijft soep echt nog wel goed. Zo heb ik een grote pan soto ayam wel 4 dagen lang kunnen eten en de laatste dag wastie het lekkerst, alle kruiden waren superingetrokken en de kip was zo zacht als boter. Wel telkens water bijgedaan natuurlijk en wat kruiden, maar goed, eelk dag dus je soep laten koken, dat is het geheim.

Enne met dat warme weer van de afgelopen dagen kan je het dus idd maar 1 of 2 dagen bewaren.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_28307401
Leuke verhalen.
Rotte melk drinken heb ik ook wel eens gedaan .

Of na een scoutingkamp besluiten we het de volgende week wel op te ruimen. Ook die pan met nog een klein laagje tomatensoep .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_28307623
Ik werk ook zo nu en dan in een supermakrt en daar kom je soms ook erg ranzige dingen tegen. Een stuk kaas dat 'even' bovenop een koeling werd gelegd. Of afbakbrood dat er wel erg zacht en groen uitzag .
  dinsdag 28 juni 2005 @ 17:00:35 #93
45206 Pietverdriet
pi_28308145
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:16 schreef heiden6 het volgende:
Brood in de vriezer.
das prima te doen,
  dinsdag 28 juni 2005 @ 17:04:13 #94
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28308280
Als je brood uit de vriezer langzaam laat ontdooien en vervolgens vrij snel opeet is er niets aan de hand, dan proef ik zelfs nog de versheid van de eerste dag erin, dit i.t.t. brood dat al 2 dage in de trommel ligt. Ik heb wél een goede vriezer, die ik zelfs op een invriesstand kan zetten, wat betekent dat het brood (bijvoorbeeld) zeer snel invriest wat zo min mogelijk kwaliteitsverlies betekent. Brood invriezen in een 2-sterrenvriezertje of in niet goed afgesloten is natuurlijk ook niks, dan droogt het uit.
pi_28308337
Brood in de dieprvries is inderdaad prima .
pi_28308535
quote:
Op zondag 26 juni 2005 12:56 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ach, met bepaalde producten (harde kaas enzo) kan dat best. Maar goed, je gezond verstand gebruiken is natuurlijk altijd het beste. Als je iets echt niet vertrouwt, kun je het beter wegpleuren.
Precies en wat dacht je om gewoon je zintuigen te gebruiken. Ogen kan men hier wel goed gebruiken, maar de neus zegt ook veel.

Als bijv. een pakje met ham zuur ruikt, weggooien, desnoods een heel klein stukje proeven. Bitter is een smaak die ons lichaam heeft leren herkennen als giftig, dus wees dan niet eigenwijs en eet dus niet iets op wat bitter is en/of zuur ruikt.

Enne mijn schoonzus is ook zo'n freak met smetvrees. Als iets maar 1 dag over datum is dan hoeft ze het al niet meer, ik ruik, kijk eerst en desnoods proef een stukje en meestal is het echt nog wel goed hoor. Zo ook een pak taksi wat 3 dagen over datum was, smaakte zoals het hoorde.
pi_28308629
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 17:04 schreef Aventura het volgende:
Als je brood uit de vriezer langzaam laat ontdooien en vervolgens vrij snel opeet is er niets aan de hand, dan proef ik zelfs nog de versheid van de eerste dag erin, dit i.t.t. brood dat al 2 dage in de trommel ligt. Ik heb wél een goede vriezer, die ik zelfs op een invriesstand kan zetten, wat betekent dat het brood (bijvoorbeeld) zeer snel invriest wat zo min mogelijk kwaliteitsverlies betekent. Brood invriezen in een 2-sterrenvriezertje of in niet goed afgesloten is natuurlijk ook niks, dan droogt het uit.
klopt, brood in de vriezer stoppen en dan ontdooien is erg goed, de korst is dan vaak nog knapperig en da's bij tijgerbrood ontzettend lekker. Ik heb het mijn vriendin's tante (in indonesie) ook aangeraden en dat doet ze nu ook braaf en het brood is altijd superlekker.

Oh ja, bevroren brood onder zo'n minigrill leggen is ook goed te doen hoor, dan heb je superverse toast.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 17:32:47 #98
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_28309204
Ik ga eens even in de koelkast kijken.

Rapportage volgt.
pi_28309349
Mijn zusje maakte eergister sladressing. Het proefde een beetje vreemd, zoutig. Wat bleek: Ze had een flesje sojasaus voor balsamico aangezien. Toen bleek ook nog dat het flesje sojasaus 6 jaar over datum was....
  dinsdag 28 juni 2005 @ 17:48:22 #100
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_28309685
Ok viel mee.

1 pak zure melk.
1 bakje donkerbruine champignons.
1 bakje zure vruchtenyoghurt.
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:41:11 #101
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_28336527
quote:

Ik heb eens boterhammen teruggevonden die de hele ZOMERvakantie in mijn rugzak gezeten hebben... dat was niet meer dan een zakje schimmel. Was echt TE goor!
Hier nog zo één. M'n broodtrommel rook naar zure kots en heb hem weg moeten gooien omdat de lucht er niet uit ging.

Verder wordt er eigenlijk alleen regelmatig wat rottend fruit aangetroffen.
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:48:00 #102
66422 dutch-mamma
pi_28336804
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:41 schreef BadGirly het volgende:

[..]

Hier nog zo één. M'n broodtrommel rook naar zure kots en heb hem weg moeten gooien omdat de lucht er niet uit ging.

Verder wordt er eigenlijk alleen regelmatig wat rottend fruit aangetroffen.
Tip: in de week zetten met heet water, azijn en soda...!

Zo heb ik ooit een canvas fietstas gered. Ik had eieren gekocht en er was er eentje gebroken. Het struif was in de naden terecht gekomen en het lukte me niet om dat er goed uit te krijgen.
Na een week rook het alsof ik een lijk in de schuur had verborgen...
Na een wanhoops-oproep op 1 of ander huishoudforum kwam deze tip eruit en hoera, ik kon weer rondfietsen zonder dat mensen me geïrriteerd nakeken!

Die truuk moet ook wel met broodtrommeltjes lukken
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:50:16 #103
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_28336894
Thanx, handig voor de volgende keer dan
pi_28337823
Hebben eens op het werk karamel gemaakt en dat in een fles gekieperd. Was alleen niet zo slim die in de koeling te zetten

Die fles was een baksteen geworden

Wasn't me
Holler
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:25:16 #105
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28338236
ik heb net 2 stinkende zakken aardappelen weggegooid
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:32:01 #106
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28338473
MM toch

Ik zat pinda's te eten die al 2 maanden over datum waren

ze smaakten toch wel naar plastic, heb ze maar weggegooid *lichtelijk kotssmiley*
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:48:01 #107
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28339097
Ik kwam net een pot pindakaas tegen die 2 jaar over datum was
Ik eet die meuk nooit...
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:12:55 #108
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_28340021
Ik ben een beetje een sloddervos wat bewaren betreft..

Kwam vanmorgen in de broodbak een groen met witte stippen sneetje tegen..
Pot appelmoes stond helemaal achter in de koelkast.. nooit meer aan gedacht natuurlijk was helemaal groen uitgeslagen..
Cocolademelk ok een beetje te lang in de koelkast gestaan.. was lichtbruin van kleur en heel waterig.

Weet niet hoe t komt maar ik denk er gewoon niet meer aan als ik t eenmaal in de koelkast heb gezet.. nouja... ik zet het tenminste IN de koelkast
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_28340559
Ik ben verslaafd aan tassen. Dus ik moet vaak al mn spulletjes van de ene naar de andere tas overgooien. Na wil er nog wel eens wat blijven steken. Laatst ruimde ik mijn kast op en vond een oude tas terug. Hij heeft daar waarschijnlijk een maandje of 10 gelegen. Zat er nog een netjes in plastic verpakt broodje in. Helemaal beschimmeld. En ongelofelijk stinken. Brood gauw weggegooid...tas uitgesopt alleen de geur van beschimmeld brood blijft in de tas hangen....

jammer van de tas

woensdag 29 juni 2005 @ 16:27:43 #110
66422 dutch-mamma
pi_28342770
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:26 schreef Leintje het volgende:
Ik ben verslaafd aan tassen. Dus ik moet vaak al mn spulletjes van de ene naar de andere tas overgooien. Na wil er nog wel eens wat blijven steken. Laatst ruimde ik mijn kast op en vond een oude tas terug. Hij heeft daar waarschijnlijk een maandje of 10 gelegen. Zat er nog een netjes in plastic verpakt broodje in. Helemaal beschimmeld. En ongelofelijk stinken. Brood gauw weggegooid...tas uitgesopt alleen de geur van beschimmeld brood blijft in de tas hangen....

jammer van de tas

Soda en azijn
pi_28351589
Ouders op verlof en in de microgolfoven bleek nog een kom tomatensoep te staan. Na een week komen de ouders terug en echt fris zag de soep er niet meer uit.

Verder eens een overschotje van vis in de vuilbak gekieperd. Na 2dagen begon het toch wel aardig te ruiken
  donderdag 30 juni 2005 @ 16:18:56 #112
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28360218
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:48 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik kwam net een pot pindakaas tegen die 2 jaar over datum was
Ik eet die meuk nooit...
Maar je koopt het wel...

Raar mens
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  donderdag 30 juni 2005 @ 17:21:05 #113
84328 Lllaura
painting pictures
pi_28361995
Toen ik nog thuis woonde, besloot ik eens in een vlaag van verstandsverbijstering de keukenkastjes schoon te maken. Ik stond op een stoel en probeerde boven m'n hoofd de frietpan uit het bovenste kastje te pakken. Het plankje schoof mee, waardoor ik de complete frietpan mét inhoud over me heen kreeg... Echt álles zat onder die vette zooi! En ik kreeg nog op m'n lazer van m'n ouders ook, want wat bezielde me in hemelsnaam om zomaar ineens de keukenkastjes schoon te gaan maken?

Edit: Sorry, verkeerde topic, dacht dat ik in huishoudblundertjes postte...

[ Bericht 7% gewijzigd door Lllaura op 30-06-2005 17:43:08 ]
pi_28363374
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:26 schreef Leintje het volgende:

jammer van de tas

Ah zoiets heb ik ook wel eens gehad. Ik vond een tijd geleden nog eens een rugtas met wat een boterham met iets moest voorstellen. Helaas had het al zo lang in de tas gezeten dat het er uitzag als boerenkool uit pot .
pi_28363427
Ik heb een keer de verkeerde stekker eruit getrokken voordat ik op vakantie ging

ie van de koel/vries dus

Gevolg maden in de vries en koel kast

Das een lekker thuiskomst
  donderdag 30 juni 2005 @ 23:15:31 #116
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28372856
Uien die een paar jaar in de kelder hadden gelegen, gevolg: Ontzettend stinkende puree. Verder de gebruikelijk rotzooi in de gezamenlijke keuken ve studentenhuis. Er is nl. een huisgenoot die van filtet Americain houdt, maar het kuipje nooit leeg eet. Gevolg is dat je af en toe een aantal kuipjes van maanden oud tegen komt. Verder uiteraard het nodige maandenoude groente en fruit uit de koelkast gevist dat allemaal gemuteerd was in een extreem harige kiwi.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 30 juni 2005 @ 23:30:54 #117
45206 Pietverdriet
pi_28373327
Studentenhuizen. Dat heb ik toch nog een jaar uitgehouden, toen had ik een appartement van 85M2
Gadverdamme wat was dat erg, studentenhuis. Puinhoop 42 noemde ik het.
Nee, een eigen keuken, wc, badkamer, slaapkamer en woonkamer is het bestaansminimum voor mij.
pi_28376548
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 23:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Studentenhuizen. Dat heb ik toch nog een jaar uitgehouden, toen had ik een appartement van 85M2
Nee, een eigen keuken, wc, badkamer, slaapkamer en woonkamer is het bestaansminimum voor mij.
Mee eens. Al is het hier maar 36m2.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 08:45:11 #119
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28378443
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:18 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Maar je koopt het wel...

Raar mens
Ik woon niet alleen in dit huis
  vrijdag 1 juli 2005 @ 09:41:12 #120
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_28379496
heb gisteren twee bebaarde pita broodjes weggegooid
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:38:37 #121
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_28382688
* Jojogirl kwam woensdagnacht na bijna 3 weken vakantie thuis en zag toen dat ze toch niet alle bederfelijke waar had weggegooid: op de keukentafel lag in een zakje een vage witgrijsgroene wollige massa die nog ergens in de verte herkenbaar was als brood.

Blijft over de vraag waarom m'n schoonzusje die voor de brievenbus en planten zorgde het brood niet even heeft weggegooid
pi_28396334
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 02:57 schreef Sandstorm_81 het volgende:
de microgolfoven
Wat een grappig woord! Hier had ik echt nog nooit van gehoord.
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 23:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, voor mij eigenlijk ook maar als je geen geld hebt houdt het op.

Ontopic: die van de bakjes filet Americain ken ik ook ja. Net als huisgenoten die een feestje houden met slagroomtaart en vervolgens weggaan zonder die taart in de koelkast te zetten. Ik kom eigenlijk nooit in de woonkamer, maar toen ik weken later terugkwam stond 'ie er nog. Net als een pan met bruine smurrie, God weet wat het ooit geweest was. De pannen die nog goed waren heb ik aan het eind van het jaar meegenomen (de eigenaar was al verhuisd), maar die ene heb ik lekker laten staan.
pi_28409200
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 09:41 schreef kruimel_20 het volgende:
heb gisteren twee bebaarde pita broodjes weggegooid
Bebaarde broodjes.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 12:26:42 #124
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28410058
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:36 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Wat een grappig woord! Hier had ik echt nog nooit van gehoord.
[..]

Tja, voor mij eigenlijk ook maar als je geen geld hebt houdt het op.

Ontopic: die van de bakjes filet Americain ken ik ook ja. Net als huisgenoten die een feestje houden met slagroomtaart en vervolgens weggaan zonder die taart in de koelkast te zetten. Ik kom eigenlijk nooit in de woonkamer, maar toen ik weken later terugkwam stond 'ie er nog. Net als een pan met bruine smurrie, God weet wat het ooit geweest was. De pannen die nog goed waren heb ik aan het eind van het jaar meegenomen (de eigenaar was al verhuisd), maar die ene heb ik lekker laten staan.
Ik heb een jaar oid geleden een pannetje met Nasi van een paar maanden oud weggegooid, dat iemand bewaard had en vergeten was. Vervolgens heb ik maanden geen Nasi meer gegeten, de associatie met die zure rottende lucht was te sterk.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_28411936
Aangezien ik bijna op vakantie ga en mijn ouders ook komen er me nu ineens ook blunders te boven.

we hadden altijd de gewoonte 's ochtends brood te maken voordat we op pad gingen. Dus dan haalde mijn moeder 's avonds brood uit de vriezer, zodat het 's nachts kon ontdooien. Totdat ze 's ochtends besloot bevroren brood te beleggen en het aantal boterhammen van een brood uit de vriezer te pakken. Gevolg: na 4 en een halve week kwamen we die hele zak ontdooid brood tegen bij thuiskomst. Lekker groen en harig belegd.

of mijn zus, die voordat we weggingen nog snel iets van eten weggooide in de prullenbak, dit vergat te melden. Bij thuiskomst was de geur dan niet te harden
pi_28419063
Ik had per ongeluk eens een flesje met een restje vruchtensap in mijn schooltas laten zitten. Dat was vlak voor de grote vakantie. Ik was vergeten dat ik het flesje af had moeten wassen.

Na de grote vakantie pakte ik de tas weer op. Zag ik opeens massa's ondefinieerbare, pikzwarte, stinkende drab.

(Hé verrek, was ik voor de grote vakantie niet wat vergeten?)

1 voordeel was dat ik het flesje, samen met de andere lunch-benodigdheden zoals mijn broodtrommel, in een plastic zak had gedaan. Zodoende was mijn eigenlijke schooltas niet besmeurd. Ik heb de hele plastic zak weggegooid. Zonder er verder nog naar te kijken en met mijn neus dicht. De aanblik was te walgelijk.
  zondag 3 juli 2005 @ 00:47:56 #127
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_28432635
haha wat een leuke verhalen...

ik heb het ook een keer gepresteerd met een pan groentensoep... heerlijk zelfgemaakt.

en een aantal dagen op het aanrecht laten staan...
en te lamlendig om het even weg te gooien.

nou na een dikke week heb ik de soep met pan en al de container ingegooid... zo verschrikkelijke vieze rottende drab...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  † In Memoriam † zondag 3 juli 2005 @ 22:29:15 #128
25682 2cv
Niet subtiel
pi_28458288
Ook leuk: appelsapje inschenken. Bij het opdrinken merken dat er iets uit je mond blijft hangen. "Mam. wat is dit?" "Das schimmel."
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 4 juli 2005 @ 00:10:46 #129
46794 Berkery
Fat bastard
pi_28462185
quote:
Op zondag 3 juli 2005 22:29 schreef 2cv het volgende:
Ook leuk: appelsapje inschenken. Bij het opdrinken merken dat er iets uit je mond blijft hangen. "Mam. wat is dit?" "Das schimmel."
Ik ken dat. Een pak druivensap dat open in de koelkast staat, terwijl niemand bij ons thuis druivensap drinkt, tot mijn zus een keer thuis komt en denkt: hee, lekker, druivensap - een glas inschenkt, en ik weet nog dat er ineens een 'plons' klonk

Mijn moeder die een restje lasagne terug in de oven zet voor de volgende dag, en niemand die er de komende drie weken nog aan denkt. De lasagne was groen geworden.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:08:58 #130
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_28559844
- Mijn neefje is een eenzijdige eter. Zijn ouders wilden hem toch groenten laten eten; ging het niet snel genoeg, dan moest hij naar zijn kamer om het daar verder op te eten.
Ik was er een keer op visite toen het gebeurde dat mijn neef naar boven gestuurd werd. Ik ging erachter aan want met oom en tante aan tafel is maar saai . Neefje sommeerde mij te zwijgen als het graf over wat er volgde in zijn kamer: de peen-en-uienstamppot werd vakkundig in de speelgoedboerderij gesmeerd (deurtje dicht) en zelfs in grote bouw-blokken (aan de onderkant), daar bouwde hij dan een garage mee.
Weken later werd de schoonmaakster onwel bij het zien van alle schimmel in alle hoeken en gaten van de kamer. Neefje heeft nooit meer boven gegeten.

- Eén van de medebewoners op de groep ging pilaf maken. Dat hebben we geweten . Vrijdagmiddag stond het vlees al te ontdooien op het aanrecht en maandag werd het in het eten verwerkt. Gevolg was dat op 1 na iedereen ziek was en twee mensen naar de huisarts moesten.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_28613891
vandaag nog, zit een broodje te eten met boter en kaas. Is de boter al 2 maanden over datum.....
i am the diamond in the dirt that ain't been found.....
pi_28620626
Als ik iets van vlees niet vertrouw geef ik het aan de kat. En als die het niet hoeft eet ik het ook niet.

We hadden een keer eten gehaald.. Maar de kip zag er nog al bijzonder uit.. Dus dan eet ik het niet. De m'n familie eet het het dan nog wel, die zijn er nog dagen ziek van geweest
  vrijdag 8 juli 2005 @ 18:24:51 #133
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_28631582
Wat een verhalen allemaal. Ik heb in mijn voorraad nog nooit echt ranzige dingen gehad. Wel eens een restje melk oid die niet meer zo fris was, maar verder is mijn koelkast nog wel ombesmet. Echter mijn pannen, waar zelfgemaakte tomatensoep iets te lang in bleef zitten waren wel wat minder fraai. Let wel, het ging hier dan om datgene wat aan de randen vast geplakt was. Dus niet eens echt soep nog. Maar ranzig is het wel, om dan een week later die pan van binnen te bekijken.

Ik heb ook een pedaalemmer. Geen nare luchtjes naar buiten, geen fruitvliegjes. Echt prima. Maar als je soms kijkt wat daar binnen allemaal leeft Laatst zaten er nog niet ontpopte maden in.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_28653052
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 05:56 schreef dragonkiss het volgende:
vandaag nog, zit een broodje te eten met boter en kaas. Is de boter al 2 maanden over datum.....
Mwah, boter is volgens ook niet echt iets wat kan bederven? Ik heb ook nog een bakje in de koelkast staan dat alweer een tijdje overtijd is, is echter nog prima te doen .
  zaterdag 9 juli 2005 @ 15:37:07 #135
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28654152
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 14:54 schreef Lexie het volgende:

[..]

Mwah, boter is volgens ook niet echt iets wat kan bederven? Ik heb ook nog een bakje in de koelkast staan dat alweer een tijdje overtijd is, is echter nog prima te doen .
Zet een kuipje boter maar eens een paar dagen buiten de koelkast, dan zie je hoe het kan bederven.
pi_28669071
Toen ik mijn man net leerde kennen en ik me verveelde. (hij was aan het werk) besloot ik om de voorraadkasten eens uit te mesten. Nou, dat heb ik geweten! Bijna alles was op zijn minst een jaar over datum! Veel pakjes en blikjes. Veel spul uit het kerstpakket. In de koelkast was niet veel te vinden, wel een tree vol bier! Dat bederft niet zo snel!

De chips is bij ons ook vaak over de datum. Vandaag nog wat zakken weggegooid, ze waren al een paar maanden over datum.
Verder eten we zelden aardappelen. Blijkbaar kun je die niet lang bewaren, net zoals uien. Yak! Dat stinkt!

En 1x hadden we bij de supermarkt een afbakstokbrood gekocht, komen we thuis, isiie aan de onderkant beschimmeld. En niet over de datum. Ook zien we af en toe nog beschimmelde afbakstokbroden liggen in het schap, die geven we dan maar aan de vakkenvullers.
En een keer een rookworst gekocht, blijkt die bij thuiskomst flink over de datum te zijn. Kregen we gratis een nieuwe voor terug.
pi_28669865
Oma schenkt een pilsje voor me in, en zet me een glas voor met morsdood, schuimloos gelig vocht.
Eh oma? Mag ik dat flesje even zien? (jaar over datum)

Invalwerk in het ziekenhuis, psychiatrische kliniek, op de dagbehandeling afdeling. Zal ik even de voorraadkast nakijken. Trays vol met 1 persoons verpakkingen roomboter, paté, smeerkaas weggegooid. Jaren over datum. En dat spul is járen houdbaar....
...
pi_28876424
Nou heb ik een vraagje, even tussendoor.

We hebben in de kast een pakje aspergesoep (in poedervorm) staan, waarop de datum 'juni 2004' staat. Mijn vader beweert dat je dat zomaar op zou kunnen eten. Hij is het nog steeds een keer van plan. Ik moet er zelf niet aan denken.

Wat zouden jullie met dat pakje doen?
  zondag 17 juli 2005 @ 09:12:50 #139
64781 bonke
pipo koeie
pi_28876481
mijn ouders hadden vroeger de mogelijkheid om zelf yoghurt te maken
ze hadden daar een of ander plantje voor waar je melk bij moest gooien en twee dagen later had je yoghurt ( was wel lekker trouwens)
maar als er geen melk was of het plantje moest bewaard worden ging dat in de koelkast en het vocht waar het plantje inlag ging in een wijnfles ( hoe het helemaal in elkaar zat weet ik niet meer )
maar op een keer waren me ouders weg en ik zou met wat vrienden gaan fondeuen
er was er dus ook een bij die wel wat wijn lustte
en ik vond dus een fles wijn zonder etiket
ze vond het wel lekker eigenlijk maar ze heeft dus gewoon die zooi vanvdat yoghurtplantje gedronken
pies on joe toe
  zondag 17 juli 2005 @ 09:20:45 #140
64781 bonke
pipo koeie
pi_28876521
ook zou ik es een keer een overheerlijk eitje bakken, dus : uitje snipperen en in de pan, champignonetjes fijn maken en derbij mikken, tomaatje in plakkies, en wat stukkies spek derbij , ff laten bakken met wat kruiden erbij en drie eitjes breken in de pan
eerste eitje was goed ( en hmmmm het rook zo lekker ) tweede eitje was ook goed ( heeerlijk rook het ) derde eitje was verdorrie pikzwart van binnen en stonk als de hel
daar ging me lekker gebakken eitje
pies on joe toe
  zondag 17 juli 2005 @ 10:16:14 #141
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28876829
quote:
Op zondag 17 juli 2005 09:01 schreef apestaartje het volgende:
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 17 juli 2005 @ 11:24:30 #142
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_28877667
quote:
Op zondag 17 juli 2005 09:20 schreef bonke het volgende:
ook zou ik es een keer een overheerlijk eitje bakken, dus : uitje snipperen en in de pan, champignonetjes fijn maken en derbij mikken, tomaatje in plakkies, en wat stukkies spek derbij , ff laten bakken met wat kruiden erbij en drie eitjes breken in de pan
eerste eitje was goed ( en hmmmm het rook zo lekker ) tweede eitje was ook goed ( heeerlijk rook het ) derde eitje was verdorrie pikzwart van binnen en stonk als de hel
daar ging me lekker gebakken eitje
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  † In Memoriam † zondag 17 juli 2005 @ 11:30:25 #143
43556 miss_dynastie
pi_28877785
quote:

We hebben in de kast een pakje aspergesoep (in poedervorm) staan, waarop de datum 'juni 2004' staat. Mijn vader beweert dat je dat zomaar op zou kunnen eten. Hij is het nog steeds een keer van plan. Ik moet er zelf niet aan denken.

Ik gooi het weg, want als ik er sinds juni 2004 niet aan toegekomen ben het te eten, zal dat nu vast ook niet gebeuren
pi_28877946
quote:

Mmm tis droog in poeder vorm en zakje zit dicht..dan kan het wel alleen er zal nog maar erg weinig smaak aan zitten... Kijk wel ff of er nog wormpjes in zitten.. heb ik gehad met de griesmeel bij ons thuis.. Had mijn ma ooit eens gehaald en pak was open gemaakt..

Maanden later snuffel ik een keer in de kas op zoek naar iets te schranzen.. aaahh lekker griesmeel.... getver met wormpjes.. de hele inhoud van het pak bewoog Het waren geen maden maar hele kleine zwarte wormpjes
pi_28878410
Ik kwam laatst een fles Fanta die houdbaar was tot 2002 tegen. Waarschijnlijk ooit is voor een feestje ofzo gekocht. En niemand die dat spul ooit drinkt, heb het maar door de gootsteen gespoeld.
  zondag 17 juli 2005 @ 12:13:25 #146
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_28878732
overigens niemand met foto's?
Doei.
  zondag 17 juli 2005 @ 12:39:42 #147
66422 dutch-mamma
pi_28879360
quote:

Dat is droge poeder, dat vanaf het moment van productie jaren houdbaar is.
Gewoon maken, en als het stinkt, kan je het alsnog wegdoen.

Ik denk dat het meevalt!

Martijn, die smilie...! Geweldig!
pi_28897272
2 werkblunders (allebei in hotels, slecht hoor).

In de kantine bij de lunch. collega 1 (bediening) neemt een pak karnemelk (van één dag over datum) schenkt een glas in en begint lekker te drinken. Collega 2 (kok) komt ernaast zitten en wilt ook inschenken.
C2: "die is een dag over datum hoor!"
C1: "oh dat maakt niet zo veel uit hoor. dat spul is toch al zuur en smaakt prima"
C2 kijkt in het pak : "dat ie goed smaakt zal wel, maar die dikke groene rand in dat pak zint me niet zo."
C1:
rest van de collega's

De 2e was ik zelf met een fles gewone melk. Was in engeland, met van die grote plastic melkflessen. Ik werkte in de keuken was thee aan 't zetten voor de collega's, daar moet melk in. De datum was niet leesbaar dus ik testte even offie nog goed was. Normaal ruik ik aan zoiets, maar beetje verstopte neus enzo, dus dan maar proeven. Nou die melk was inderdaad zuur.
pi_28898616
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 15:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zet een kuipje boter maar eens een paar dagen buiten de koelkast, dan zie je hoe het kan bederven.
Nooit problemen mee gehad. Tenzij je je niet schoongemaakte mes afveegt aan de rand. Dat is gegarandeerd beschimmeld. En bij dit weer wil halvarine na een paar dagen wel eens een stuk minder volume innemen, maar da's iets anders .
  maandag 18 juli 2005 @ 01:15:47 #150
66422 dutch-mamma
pi_28898838
quote:
Op maandag 18 juli 2005 01:05 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Nooit problemen mee gehad. Tenzij je je niet schoongemaakte mes afveegt aan de rand. Dat is gegarandeerd beschimmeld. En bij dit weer wil halvarine na een paar dagen wel eens een stuk minder volume innemen, maar da's iets anders .
Hoe durf jij halvarine met boter te vergelijken...!

Ik vind boter na een paar dagen kamertemperatuur wel sterker ruiken en smaken. Dan is het nog wel te eten, hoor. Maar ik ken mensen die dan al niet meer hoeven.
pi_28898994
Ook erg ranzig: na een avondje leuk spelen met slagroom, de de bus een week later uit de koelkast halen en concluderen dat je dat spuitdingetjs toch echt wel even af had moeten spoelen.
  maandag 18 juli 2005 @ 01:30:26 #152
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28899099
oh, bah, op mijn werk zijn er dus een heleboel mensen die schijnbaar nooit geleerd hebben dat het wel zo lekker is om na gebruik dat tuutje even af te spoelen ja
pi_28899174
Ik had het gewoon even vergeten, toen ik die bus weer naar de keuken bracht. Maar nu let ik er écht wel op, want het was bijzonder ranzig. Direct weggegooid ook uiteraard.
pi_28899175
Ooit een keer een paar erwten laten vallen in de koelkast....

Op een gegeven moment gaat de koelkast open en zie je een klein plantje......

Tijd om koelkast schoon te maken?
Ah...dat was het...
  maandag 18 juli 2005 @ 01:36:24 #155
66422 dutch-mamma
pi_28899219
quote:
Op maandag 18 juli 2005 01:34 schreef NITROHOSS het volgende:

En dat waren vást geen erwtenplantjes...!
pi_28899244
quote:
Op maandag 18 juli 2005 01:34 schreef NITROHOSS het volgende:

Een kennis van me kende een jongetjes wat is overleden doordat dat is gebeurd is z'n neusholte ofzo. Erg lang geleden overigens, maar toch een bijzonder sneue manier om te sterven.
  maandag 18 juli 2005 @ 01:55:44 #157
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28899565
quote:
Op maandag 18 juli 2005 01:37 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Een kennis van me kende een jongetjes wat is overleden doordat dat is gebeurd is z'n neusholte ofzo. Erg lang geleden overigens, maar toch een bijzonder sneue manier om te sterven.

Broodje aap dus...
  maandag 18 juli 2005 @ 02:12:27 #158
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28899824
quote:

Gewoon eten natuurlijk. We hebben hier nog een bijpassende fles whisky-cocktailsaus tht 7-03 voor je. Smaakt nog prima.

Overmorgen wordt onze keuken gesloopt omdat we een nieuwe krijgen. Morgen moet het ding dus uitgeruimd worden. Ik zie er een beetje tegenop
Vampire Romance O+
pi_28899875
quote:
Op maandag 18 juli 2005 01:55 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

[afbeelding]

Broodje aap dus...
Nee, geen broodje aap, Sherlock.
  maandag 18 juli 2005 @ 02:31:52 #160
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28900091
quote:
Op maandag 18 juli 2005 02:16 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee, geen broodje aap, Sherlock.
"Een kennis van me kende een jongetje"

Het is een kenmerk van broodje aapverhalen om zo te beginnen.

"Een vriend van een kennis"
"Ik heb van horen zeggen"
etc...etc...

Erwten e.d. raken niet kwijt in je neusholte. En hebben al helemaaaal geen tijd om plantjes te gaan vormen. Laat staan dat je er dood aan gaat
  maandag 18 juli 2005 @ 02:37:10 #161
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28900177
quote:
Op maandag 18 juli 2005 02:31 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

"Een kennis van me kende een jongetje"

Het is een kenmerk van broodje aapverhalen om zo te beginnen.

"Een vriend van een kennis"
"Ik heb van horen zeggen"
etc...etc...

Erwten e.d. raken niet kwijt in je neusholte. En hebben al helemaaaal geen tijd om plantjes te gaan vormen. Laat staan dat je er dood aan gaat
Ik lag laatst anders nog in het ziekenhuis omdat er een taugeplant uit mijn aars groeide

Oftewel, onzin, dat van die erwten, dat kan helemaal niet...
pi_28900213
Dat kan wel, want anders was het niet gebeurd. En waarom zou iemand van 76 een verhaal gaan verzinnen over het zoontje van een goede bekende, wat is overleden?
  maandag 18 juli 2005 @ 02:40:24 #163
66422 dutch-mamma
pi_28900217
quote:
Op maandag 18 juli 2005 02:12 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Gewoon eten natuurlijk. We hebben hier nog een bijpassende fles whisky-cocktailsaus tht 7-03 voor je. Smaakt nog prima.

Overmorgen wordt onze keuken gesloopt omdat we een nieuwe krijgen. Morgen moet het ding dus uitgeruimd worden. Ik zie er een beetje tegenop
Laat ons even weten wat je aan spulletjes terug vindt, die achter planken en zo zijn gevallen in de loop der jaren...!
  maandag 18 juli 2005 @ 02:44:29 #164
66422 dutch-mamma
pi_28900263
quote:
Op maandag 18 juli 2005 02:40 schreef heiden6 het volgende:
Dat kan wel, want anders was het niet gebeurd. En waarom zou iemand van 76 een verhaal gaan verzinnen over het zoontje van een goede bekende, wat is overleden?
Indirect (ontsteking met alle gevolgen van dien in het pré-antibiotica-tijdperk)) zou het kunnen...
Ik weet (van behoorlijk nabij, helaas) ook wel een paar doodsoorzaken die door Murphy zelf zijn bedacht.
Maar er zijn ook mensen die vanwege de aandacht creatief omgaan met de waarheid.

Ik geloofde vroeger dat er een appelboom in mijn buik zou groeien als ik het klokhuis op zou eten. Was echt mijn kleutertrauma...

...en nu weer ontopic graag, dankubeleefd...
pi_28900283
Ik vind het toch wel een behoorlijke blunder om een erwt in je keel of neus te bewaren.
  maandag 18 juli 2005 @ 02:56:26 #166
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28900446
Een erwt in je keel of neus gaat rotten, als hij er al in zou blijven steken voor zo'n tijd.
Om te kunnen ontkiemen moeten erwten eerst drogen (heb ik altijd geleerd) en hebben ze zonlicht nodig om te kunnen groeien.
Daarbij is in je neus/keel een erg ongunstig mileu voor een erqt om te groeien lijkt me, dus het hele verhaal klinkt erg onwaarschijnlijk... sorry

OT:
er had hier een hele week een pizza in een plastic tasje staan composteren aangezien vriendlief vergeten was dat hij dit mee naar huis had genomen... als de vrouw niet thuis is he...
  maandag 18 juli 2005 @ 02:58:31 #167
66422 dutch-mamma
pi_28900476
quote:
Op maandag 18 juli 2005 02:56 schreef BBQ-kip het volgende:
(...)
er had hier een hele week een pizza in een plastic tasje staan composteren aangezien vriendlief vergeten was dat hij dit mee naar huis had genomen... als de vrouw niet thuis is he...
Je moet die mannen ook altijd in de gaten houden, he...!
En... kroop de pizza inmiddels spontaan over de vloer?
  maandag 18 juli 2005 @ 03:21:32 #168
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28900699
Een gigantische meur kwam mij tegemoet vanuit de keuken...
Maar ach, ik vergeet ook weleens een oud schimmelkaasje weg te gooien waardoor de hele koelkast, keuken en woonkamer de tent uit meuren... dus ik vergeef het hem wel
  † In Memoriam † maandag 18 juli 2005 @ 09:07:14 #169
43556 miss_dynastie
pi_28902208
quote:
Op maandag 18 juli 2005 02:40 schreef heiden6 het volgende:
Om iets te vertellen te hebben op feestjes en verjaardagen?
Of diegene hoorde dat van de buurvrouw en geloofde het wél.
Ik geloof er dus niks van
  maandag 18 juli 2005 @ 12:13:50 #170
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28906192
quote:
Op maandag 18 juli 2005 02:40 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Laat ons even weten wat je aan spulletjes terug vindt, die achter planken en zo zijn gevallen in de loop der jaren...!
Vandaag wordt de dag

echt rottende dingen verwacht ik niet, maar wel eea dat flink over de datum is
Vampire Romance O+
  maandag 18 juli 2005 @ 12:22:07 #171
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28906388
quote:
Op maandag 18 juli 2005 12:13 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Vandaag wordt de dag

echt rottende dingen verwacht ik niet, maar wel eea dat flink over de datum is
Maak eens een lijstje met wat je tegen bent gekomen en wat niet goed meer was.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_28946853
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 15:23 schreef Maeksy het volgende:
Toen ik op de basisschool zat kreeg ik elke dag een stuk fruit mee van mn mamma om na het zingen van het "fruit opeten" liedje, in de pauze op te smikkelen.
Onder onze tafels op de basisschool zat zoeen vak met al onze schriftjes, pennen, potloden, boeken en stuff. Daar stopte ik ook altijd mn fruit in.

Deze vakken moest onder toeziend oog van onze meester ook eens in de zoveel tijd (lees 3 maanden) leegemaakt en opgeruimd worden.
Indien het niet schoon genoeg was werd je tafel omver gekieperd en mocht je em helemaal opnieuw inruimen tot grote hilariteit van je klasgenoten.

Mijn vak was wel redelijk netjes maar "stonk nogal" volgens de meester.
Hetgeen resulteerde in het omver kieperen van mn bureau, waarna er een bruin/groen uitgeslagen en flink beschimmelde sinasappel uit mn vak rolde waarvan ik niet eens meer wist dat ik hem er in gestopt had.
Wahahaha...dat doet me denken aan een klasgenootje uit groep vier. Daar hadden we ook zo'n docent die je laatjes op de grond omver kieperde als t niet opgeruimd was.
Een jongen bleek toen toch niet zo netjes z'n brood op te eten. Er ploften een stuk of 10 gevulde broodzakjes op de grond. Varierend van ietwat beschimmeld tot groen uitgeslagen en gifter blauwgroen verrot....
Nog nooit iemand met zo'n rode kop gezien .
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  † In Memoriam † dinsdag 19 juli 2005 @ 19:08:51 #173
34726 Fratz
Max
pi_28952116
ik heb net een blikje tonijn gevonden dat een paar maanden over datum is. ik vind het echt zonde.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_28974084
Mijn vriend heeft zelfs eens voedselvergiftiging opgelopen door chinees eten, en sindsdien doen we alles wat over datum is of dat we het niet vertrouwen gaat direct door naar de prullebak.
I'm not lost, i'm just geocaching
  vrijdag 22 juli 2005 @ 21:14:25 #175
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_29050275
Een hele poos geleden had ik pastasalade gemaakt en niet alles ging op. Dus ik dat in de koelkast gezet, en vergeten. De pan liep bijna weg. Heb de hele inhoud maar met pan weggegooid
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:01:22 #176
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29052455
quote:
Op maandag 18 juli 2005 12:22 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Maak eens een lijstje met wat je tegen bent gekomen en wat niet goed meer was.
Viel mee, voornamelijk sauzen met een tht van 2003 en 2004. Nog goed eetbaar dus. Als ik me niet vergis hadden twee huisgenotes een paar maanden terug al een cleansweep gedaan.

Oja, en ik heb nog een Mysterieus Object gevonden. Pics volgen morgen.
Vampire Romance O+
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:24:20 #177
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29053098
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 23:01 schreef MouseOver het volgende:
Oja, en ik heb nog een Mysterieus Object gevonden. Pics volgen morgen.
Ben benieuwd
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:26:03 #178
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29053154
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 23:24 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ben benieuwd
Ik ook
Vampire Romance O+
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:57:50 #179
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29062053
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 23:24 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ben benieuwd

Wat zou erin zitten?
Vampire Romance O+
pi_29062140

Daar kan alles in zitten...
Open maken dus...
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:15:44 #181
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29062430
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:02 schreef Oblivion het volgende:

Daar kan alles in zitten...
Open maken dus...
Vooralsnog heb ik er niet zo heel erg veel trek in om erachter te komen dat het bijvoorbeeld ravioli van 6 jaar oud is. Erg slecht voor het plafond en voor m'n kleren.

Het kan vanalles zijn.. bonen, fruit, ravioli... ben toch een beetje benieuwd
Vampire Romance O+
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:22:00 #182
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_29062576
sperziebonen! zie je zo
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:24:42 #183
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29062645
Mijn record is een potje vinden dat 12 jaar over datum was.
pi_29062938
mijn ervaring leert me dat iig sambal hier standaart over de datum is. Maar is nog nooit iemand ziek van geworden. Eens in de zoveel tijd kijken we eens hoe ver het over de datum is, en als het echt een jaar of 3 is, dan willen we wel eens een nieuw potje aanschaffen. Verder zijn pepersauzen ook nog vaak goed te eten na het verstrijken van de datum. Het goorste wat ik ooit tegen ben gekomen: toen we na 3 weken vakantie terug thuis kwamen en er achter kwamen dat er nog een vol glas melk op het aanrecht stond...

@MouseOver:
laat dat blik nog even een jaartje staan, en daarna open maken. Houdt vooral desinfecteer bij de hand. Stel dat er vlees in zit, dan heb je dat wel nodig
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:39:53 #185
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29062989
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:37 schreef SwiffMeister het volgende:
mijn ervaring leert me dat iig sambal hier standaart over de datum is. Maar is nog nooit iemand ziek van geworden. Eens in de zoveel tijd kijken we eens hoe ver het over de datum is, en als het echt een jaar of 3 is, dan willen we wel eens een nieuw potje aanschaffen. Verder zijn pepersauzen ook nog vaak goed te eten na het verstrijken van de datum.
Het potje va 12 jaar oud betrof dus sambal. Hoewel het niet stonk,zag het er echter niet lekker uit. Die soort sambal hoorde een rode kleur te hebben, geen donkerbruine kleur.
pi_29063087
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:15 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Vooralsnog heb ik er niet zo heel erg veel trek in om erachter te komen dat het bijvoorbeeld ravioli van 6 jaar oud is. Erg slecht voor het plafond en voor m'n kleren.

Het kan vanalles zijn.. bonen, fruit, ravioli... ben toch een beetje benieuwd
Buiten open maken?
Buiten de tuin dus...
pi_29063117
ik heb nog nooit rode sambal gezien anders :S
sambal van de chinees hier is ook donkerrood/bruin.
net ff getjekt, en wat blijkt. er staat hier gewoon een net aangebroken potje in de koelkast, houdbaar tot halverwege 2006 en die is ook donkerrood/bruin
pi_29063134
dat onbekende blik, is ook leuk om eerst eens op afstand op te schieten met een luchtbuks
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:47:36 #189
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29063153
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:46 schreef SwiffMeister het volgende:
ik heb nog nooit rode sambal gezien anders :S
sambal van de chinees hier is ook donkerrood/bruin.
net ff getjekt, en wat blijkt. er staat hier gewoon een net aangebroken potje in de koelkast, houdbaar tot halverwege 2006 en die is ook donkerrood/bruin
Het hangt van de soort af. Verse sambal hoort eerder rood dan bruin te zijn. Gebakken sambal kan bruin zijn of zelfs tegen zwart aan.
pi_29063196
op het potje staat:
Sambal Oelok (merk ofzo :S)
met vers gemalen ingredienten.
pi_29063327
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:46 schreef SwiffMeister het volgende:
dat onbekende blik, is ook leuk om eerst eens op afstand op te schieten met een luchtbuks
Zat ik ook aan te denken...

pi_29063344
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:49 schreef SwiffMeister het volgende:
op het potje staat:
Dan ben je kleurenblind...
Oelek is eerder rood dan donkerbruin...
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:58:34 #193
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29063349
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:49 schreef SwiffMeister het volgende:
op het potje staat:
quote:
Sambal is een kruidenpasta met als hoofdingrediënt Spaanse peper. Smaak kan variëren, afhankelijk van de gebruikte ingrediënten en de verhouding hiervan, van zeer pittig , kruidig tot zoet. Sambal wordt gebruikt als smaakmaker in veel Indonesische gerechten. Enkele bekende soorten sambal zijn Sambal oelek ( mengsel van rode pepers en zout, basis voor andere sambals), Sambal badjak ( met o.a. ui, knoflook en garnalenpasta, lichtzoete, vrij pittige smaak) en Sambal setan ( met o.a ongebakken rawitpepers, zeer heet van smaak).
Bron

Lijkt mij logisch dat de verschillende soorten van kleur verschillen.
pi_29063457
door dit topic maar even gekeken of er nog een filter in het koffiezetapparaat zat, maar gelukkig niet....en verder hebben wij in de kelder ook meerdere dingen staan volgens mij met een allang verstreken THT ook regelmatig beestjes in meel enzo gehad hier....dan moest je klein beetje hebben...dus je maakt t pakje open...en daarna plak je alleen het karton netjes dicht
maar verder let ik meestal wel goed op of iets niet es weggegooit moet worden...doet me er aan denken dat ik het bakje nasi van afgelopen maandag ook nog in de koelkast heb staan....is vast niet zo lekker meer
pi_29071935
Mijn metalen broodbewaartrommel gebruik ik niet, (brood in de vriezer) dus had ik eens wat sinaasappels er in gelegd te bewaren. Na een paar weken dacht ik er weer aan,...... en deed ik de trommel open, en zag daar de schimmelige, vloeibare, broodtrommelverf wegvretende resten van de sinaasappels...
...
pi_29100289
Mijn moeder heeft wel eens soep gemaakt met wat macaroni erin en niet gekeken of het nog wel goed was, ik dus lekker een bord opeten en bij de laatste happen zie ik toch dat sommige macaroni stukjes er een beetje vreemd uitzien.

Blijkt nou dat het pak was aangevreten door allerlei soort torretjes die gaatjes in de pakken meel maakten en zich te goed deden aan de meel en graanproducten. Die beessies zijn ook zo klein als een speldeknop, hebben vleugeltjes en zijn dus net als torretjes, maar goed, de soep was te lekker dus ik heb ze opzij geschoven en de rest opgegeten ndat ik de soep nog effe 10 minuten lekker hoog had laten koken, niks meer van gemerkt van gekke beessies.

Ook zaten er ooit eens een soort kleine witte maden in, maar die heb ik ook gewoon opgegeten ,want ach als je zijderupsen, krekels, schorpioenen en slangen en wat nog meer ooit eens gegeten hebt, dan is dat ook nog wel te doen.

En nog nooit ziek geworden, uberhaupt nooit voedselvergiftiging gehad, wel de reeskak, maar da's meer van verrot voedsel, beessies in je eten maken het eten niet altijd verrot.
  maandag 25 juli 2005 @ 01:00:40 #197
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29101680
quote:
Op maandag 25 juli 2005 00:00 schreef hassanjassan het volgende:
En nog nooit ziek geworden, uberhaupt nooit voedselvergiftiging gehad, wel de reeskak, maar da's meer van verrot voedsel, beessies in je eten maken het eten niet altijd verrot.
Ze verrijken het juist
Vampire Romance O+
  maandag 25 juli 2005 @ 01:05:39 #198
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_29101749
Ik kreeg laatst Crystal Clear. Zat een wit dingetje in met wat het leek bevroren er omheen.
'Goh er zitten alvast ijsklontjes in'. Was inderdaad lekker koud, maar de 'ijsklontjes' bleken wel erg slijmerig en zacht... yak. Was iets niet helemaal goed gegaan.

Vroeger ook wel eens mn brood niet opgegeten op school. De dag voor de zomervakantie. Was mooi groen na die tijd in mn brooddoos
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_29102583
* leverworst (niet in blik, maar worst)... nog gewoon recetn gekocht en geopend... dan in de koelkast leggen met alufolie eromheen...
* 3 dagen later openen... bovenste 4 centimeter smurfblauw (zeg maar Windows-XP-taakbalk-blauw)... en meuren... ppfff

* niet echt een bewaarblunder... maar aankoopblunder: babi pangang voor in de magnetron... een dag voor uiterste houdbaarheidsdatum... lekkere trek, mjam mjam... gaatjes in (doorzichtige) verpakking prikken... ... en in de magnetron... super trek
* verwarmd uit de magnetron halen... deksel eraf en... onder de prijssticker groen van de schimmel...
* dag lekkere trek...
pi_29114609
Ik kan me herinneren dat toen mijn nichtje nog een fruithapje moes hebben bij oma, toen had mijn tante dus een potje gekocht wat een jaar over de datum was. Kwamen er net op tijd achter gelukkig. Dus toen mar een banaan geprakt en gevoejerd.
  maandag 25 juli 2005 @ 19:34:54 #201
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_29119567
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 13:29:12 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_29120124
Ik zag een keer de muesli bewegen in een tupperwarebak in de kast. Bleken er allemaal maden in te zitten, brrr. Even de boel overgoten met kokend water...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_29141619
quote:
Op maandag 25 juli 2005 19:51 schreef -Marjo- het volgende:
Ik zag een keer de muesli bewegen in een tupperwarebak in de kast. Bleken er allemaal maden in te zitten, brrr. Even de boel overgoten met kokend water...
bah...
  dinsdag 26 juli 2005 @ 15:20:23 #204
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29142743
Had een keer iets soortgelijks. In pannenkoekmix zag ik opeens allemaal gele brokjes. En..die brokjes bewogen. Waren het van die meelwormen. Getver...
pi_29172443
Dit moest ik hier melden van Scrutinizer, maar ik schaam me dood voor zulke dingen:
quote:
Ik wilde net de oven voorverwarmen voor de pizza...... blijkt dat ik vorige week vergeten was om de aardappelpartjes eruit te halen die ik had laten afkoelen......
Nu ruikt het niet zo heel erg fris meer

Studenten met een eigen oven moeten afgeschoten worden
pi_29185521
Ik zit op het werk (psychiatrie) met de patienten een broodje te eten, ziet dat pak witbrood er toch wel érg vreemd uit, die pluizige groene vlekken horen volgens mij niet op witbrood? En natuurlijk zag ik dat pas ná dat ik een plak had gehad "Gelukkig" was ik de enige die wat van dat brood had gehad...
...
  woensdag 27 juli 2005 @ 22:55:55 #207
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29185858
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 22:44 schreef Garbageman het volgende:
Ik zit op het werk (psychiatrie) met de patienten een broodje te eten, ziet dat pak witbrood er toch wel érg vreemd uit, die pluizige groene vlekken horen volgens mij niet op witbrood? En natuurlijk zag ik dat pas ná dat ik een plak had gehad "Gelukkig" was ik de enige die wat van dat brood had gehad...
ach je bent toch maar de vuilnisman
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:19:28 #208
66422 dutch-mamma
pi_29199333
quote:
Op maandag 25 juli 2005 19:51 schreef -Marjo- het volgende:
En... was dat lekker?
  donderdag 28 juli 2005 @ 16:04:37 #209
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_29204779
Keertje een lekker stuk brie gekocht. Tenminste, ik dacht dattie lekker was!
Stinken dat ding, soort scherpe terpentinelucht. Dacht eerst dat er schoonmaakmiddel doorheen zat, maar het blijkt dus dat brie zo gaat stinken als hij over datum is. (Dat wassie dus ook, 3 of 4 dagen ofzo.) Ik meteen terug naar de supermarkt en even mijn beklag gedaan. Kreeg twee andere (verse) brietjes mee naar huis.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 28 juli 2005 @ 16:24:53 #210
120876 armpitje_
Pron Pron Pron
pi_29205376
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:04 schreef Syrena het volgende:
Oja nog eentje.

We hebben dus een jonge Beagle, en die MOET elk dag iets nieuws om op de kauwen. We geven 'm dan meestal zo'n klein leeg half literflesje. Tijdje terug neemt hij een duik onder de kast in de kamer en komt er onderuit met zo'n flesje. Ik denk nog: Hoe komt ie daar nou aan, want er ligt er toch al eentje?

Even later kijk ik nog eens en zie dat hij bezig is met het knagen aan een flesje waar een schimmelrand van zeker 5 cm in zit.... Oeps....kennelijk uit mijn tas gevallen onder de kast in *yuck*
dit is echt heel smerig mên
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:24:12 #211
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29210032
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 16:04 schreef _Flash_ het volgende:
Keertje een lekker stuk brie gekocht. Tenminste, ik dacht dattie lekker was!
Stinken dat ding, soort scherpe terpentinelucht. Dacht eerst dat er schoonmaakmiddel doorheen zat, maar het blijkt dus dat brie zo gaat stinken als hij over datum is. (Dat wassie dus ook, 3 of 4 dagen ofzo.) Ik meteen terug naar de supermarkt en even mijn beklag gedaan. Kreeg twee andere (verse) brietjes mee naar huis.
Geen terpentinelucht, maar ammoniak.
Nog steeds even penetrant hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')