Hier nog zo één. M'n broodtrommel rook naar zure kots en heb hem weg moeten gooien omdat de lucht er niet uit ging.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 02:57 schreef g1id het volgende:
Ik heb eens boterhammen teruggevonden die de hele ZOMERvakantie in mijn rugzak gezeten hebben... dat was niet meer dan een zakje schimmel. Was echt TE goor!
Tip: in de week zetten met heet water, azijn en soda...!quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:41 schreef BadGirly het volgende:
[..]
Hier nog zo één. M'n broodtrommel rook naar zure kots en heb hem weg moeten gooien omdat de lucht er niet uit ging.
Verder wordt er eigenlijk alleen regelmatig wat rottend fruit aangetroffen.
Soda en azijnquote:Op woensdag 29 juni 2005 15:26 schreef Leintje het volgende:
Ik ben verslaafd aan tassen. Dus ik moet vaak al mn spulletjes van de ene naar de andere tas overgooien. Na wil er nog wel eens wat blijven steken. Laatst ruimde ik mijn kast op en vond een oude tas terug. Hij heeft daar waarschijnlijk een maandje of 10 gelegen. Zat er nog een netjes in plastic verpakt broodje in. Helemaal beschimmeld. En ongelofelijk stinken. Brood gauw weggegooid...tas uitgesopt alleen de geur van beschimmeld brood blijft in de tas hangen....
jammer van de tas![]()
![]()
Maar je koopt het wel...quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:48 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik kwam net een pot pindakaas tegen die 2 jaar over datum was![]()
Ik eet die meuk nooit...
Ah zoiets heb ik ook wel eens gehad. Ik vond een tijd geleden nog eens een rugtas met wat een boterham met iets moest voorstellen. Helaas had het al zo lang in de tas gezeten dat het er uitzag als boerenkool uit potquote:Op woensdag 29 juni 2005 15:26 schreef Leintje het volgende:
Ik ben verslaafd aan tassen. Dus ik moet vaak al mn spulletjes van de ene naar de andere tas overgooien. Na wil er nog wel eens wat blijven steken. Laatst ruimde ik mijn kast op en vond een oude tas terug. Hij heeft daar waarschijnlijk een maandje of 10 gelegen. Zat er nog een netjes in plastic verpakt broodje in. Helemaal beschimmeld. En ongelofelijk stinken. Brood gauw weggegooid...tas uitgesopt alleen de geur van beschimmeld brood blijft in de tas hangen....
jammer van de tas![]()
![]()
Mee eens. Al is het hier maar 36m2.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Studentenhuizen. Dat heb ik toch nog een jaar uitgehouden, toen had ik een appartement van 85M2
Gadverdamme wat was dat erg, studentenhuis. Puinhoop 42 noemde ik het.
Nee, een eigen keuken, wc, badkamer, slaapkamer en woonkamer is het bestaansminimum voor mij.
Ik woon niet alleen in dit huisquote:Op donderdag 30 juni 2005 16:18 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Maar je koopt het wel...
Raar mens
Wat een grappig woord!quote:Op donderdag 30 juni 2005 02:57 schreef Sandstorm_81 het volgende:
de microgolfoven
Tja, voor mij eigenlijk ook maar als je geen geld hebt houdt het op.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Studentenhuizen. Dat heb ik toch nog een jaar uitgehouden, toen had ik een appartement van 85M2
Gadverdamme wat was dat erg, studentenhuis. Puinhoop 42 noemde ik het.
Nee, een eigen keuken, wc, badkamer, slaapkamer en woonkamer is het bestaansminimum voor mij.
Bebaarde broodjes.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:41 schreef kruimel_20 het volgende:
heb gisteren twee bebaarde pita broodjes weggegooid
Ik heb een jaar oid geleden een pannetje met Nasi van een paar maanden oud weggegooid, dat iemand bewaard had en vergeten was. Vervolgens heb ik maanden geen Nasi meer gegeten, de associatie met die zure rottende lucht was te sterk.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:36 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wat een grappig woord!Hier had ik echt nog nooit van gehoord.
[..]
Tja, voor mij eigenlijk ook maar als je geen geld hebt houdt het op.
Ontopic: die van de bakjes filet Americain ken ik ook ja. Net als huisgenoten die een feestje houden met slagroomtaart en vervolgens weggaan zonder die taart in de koelkast te zetten. Ik kom eigenlijk nooit in de woonkamer, maar toen ik weken later terugkwam stond 'ie er nog. Net als een pan met bruine smurrie, God weet wat het ooit geweest was. De pannen die nog goed waren heb ik aan het eind van het jaar meegenomen (de eigenaar was al verhuisd), maar die ene heb ik lekker laten staan.![]()
Ik ken dat. Een pak druivensap dat open in de koelkast staat, terwijl niemand bij ons thuis druivensap drinkt, tot mijn zus een keer thuis komt en denkt: hee, lekker, druivensap - een glas inschenkt, en ik weet nog dat er ineens een 'plons' klonkquote:Op zondag 3 juli 2005 22:29 schreef 2cv het volgende:
Ook leuk: appelsapje inschenken. Bij het opdrinken merken dat er iets uit je mond blijft hangen. "Mam. wat is dit?" "Das schimmel."![]()
Mwah, boter is volgens ook niet echt iets wat kan bederven? Ik heb ook nog een bakje in de koelkast staan dat alweer een tijdje overtijd is, is echter nog prima te doenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 05:56 schreef dragonkiss het volgende:
vandaag nog, zit een broodje te eten met boter en kaas. Is de boter al 2 maanden over datum.....![]()
Zet een kuipje boter maar eens een paar dagen buiten de koelkast, dan zie je hoe het kan bederven.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 14:54 schreef Lexie het volgende:
[..]
Mwah, boter is volgens ook niet echt iets wat kan bederven? Ik heb ook nog een bakje in de koelkast staan dat alweer een tijdje overtijd is, is echter nog prima te doen.
quote:Op zondag 17 juli 2005 09:01 schreef apestaartje het volgende:
Wat zouden jullie met dat pakje doen?
quote:Op zondag 17 juli 2005 09:20 schreef bonke het volgende:
ook zou ik es een keer een overheerlijk eitje bakken, dus : uitje snipperen en in de pan, champignonetjes fijn maken en derbij mikken, tomaatje in plakkies, en wat stukkies spek derbij , ff laten bakken met wat kruiden erbij en drie eitjes breken in de pan
eerste eitje was goed ( en hmmmm het rook zo lekker ) tweede eitje was ook goed ( heeerlijk rook het ) derde eitje was verdorrie pikzwart van binnen en stonk als de hel
daar ging me lekker gebakken eitje![]()
Ik gooi het weg, want als ik er sinds juni 2004 niet aan toegekomen ben het te eten, zal dat nu vast ook niet gebeurenquote:Op zondag 17 juli 2005 09:01 schreef apestaartje het volgende:
Nou heb ik een vraagje, even tussendoor.
We hebben in de kast een pakje aspergesoep (in poedervorm) staan, waarop de datum 'juni 2004' staat. Mijn vader beweert dat je dat zomaar op zou kunnen eten. Hij is het nog steeds een keer van plan. Ik moet er zelf niet aan denken.
Mmm tis droog in poeder vorm en zakje zit dicht..dan kan het wel alleen er zal nog maar erg weinig smaak aan zitten... Kijk wel ff of er nog wormpjes in zitten.. heb ik gehad met de griesmeel bij ons thuis.. Had mijn ma ooit eens gehaald en pak was open gemaakt..quote:Op zondag 17 juli 2005 09:01 schreef apestaartje het volgende:
We hebben in de kast een pakje aspergesoep (in poedervorm) staan, waarop de datum 'juni 2004' staat. Mijn vader beweert dat je dat zomaar op zou kunnen eten. Hij is het nog steeds een keer van plan. Ik moet er zelf niet aan denken.
Dat is droge poeder, dat vanaf het moment van productie jaren houdbaar is.quote:Op zondag 17 juli 2005 09:01 schreef apestaartje het volgende:
Nooit problemen mee gehad. Tenzij je je niet schoongemaakte mes afveegt aan de rand. Dat is gegarandeerd beschimmeld. En bij dit weer wil halvarine na een paar dagen wel eens een stuk minder volume innemen, maar da's iets andersquote:Op zaterdag 9 juli 2005 15:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zet een kuipje boter maar eens een paar dagen buiten de koelkast, dan zie je hoe het kan bederven.
Hoe durf jij halvarine met boter te vergelijken...!quote:Op maandag 18 juli 2005 01:05 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Nooit problemen mee gehad. Tenzij je je niet schoongemaakte mes afveegt aan de rand. Dat is gegarandeerd beschimmeld. En bij dit weer wil halvarine na een paar dagen wel eens een stuk minder volume innemen, maar da's iets anders.
En dat waren vást geen erwtenplantjes...!quote:Op maandag 18 juli 2005 01:34 schreef NITROHOSS het volgende:
Ooit een keer een paar erwten laten vallen in de koelkast....
Op een gegeven moment gaat de koelkast open en zie je een klein plantje......![]()
Tijd om koelkast schoon te maken?![]()
Een kennis van me kende een jongetjes wat is overleden doordat dat is gebeurd is z'n neusholte ofzo. Erg lang geleden overigens, maar toch een bijzonder sneue manier om te sterven.quote:Op maandag 18 juli 2005 01:34 schreef NITROHOSS het volgende:
Ooit een keer een paar erwten laten vallen in de koelkast....
Op een gegeven moment gaat de koelkast open en zie je een klein plantje......![]()
Tijd om koelkast schoon te maken?![]()
quote:Op maandag 18 juli 2005 01:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een kennis van me kende een jongetjes wat is overleden doordat dat is gebeurd is z'n neusholte ofzo. Erg lang geleden overigens, maar toch een bijzonder sneue manier om te sterven.![]()
Gewoon eten natuurlijk. We hebben hier nog een bijpassende fles whisky-cocktailsaus tht 7-03 voor je. Smaakt nog prima.quote:Op zondag 17 juli 2005 09:01 schreef apestaartje het volgende:
Nee, geen broodje aap, Sherlock.quote:
"Een kennis van me kende een jongetje"quote:
Ik lag laatst anders nog in het ziekenhuis omdat er een taugeplant uit mijn aars groeidequote:Op maandag 18 juli 2005 02:31 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
"Een kennis van me kende een jongetje"
Het is een kenmerk van broodje aapverhalen om zo te beginnen.
"Een vriend van een kennis"
"Ik heb van horen zeggen"
etc...etc...
Erwten e.d. raken niet kwijt in je neusholte. En hebben al helemaaaal geen tijd om plantjes te gaan vormen. Laat staan dat je er dood aan gaat
Laat ons even weten wat je aan spulletjes terug vindt, die achter planken en zo zijn gevallen in de loop der jaren...!quote:Op maandag 18 juli 2005 02:12 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Gewoon eten natuurlijk. We hebben hier nog een bijpassende fles whisky-cocktailsaus tht 7-03 voor je. Smaakt nog prima.
Overmorgen wordt onze keuken gesloopt omdat we een nieuwe krijgen. Morgen moet het ding dus uitgeruimd worden. Ik zie er een beetje tegenop
Indirect (ontsteking met alle gevolgen van dien in het pré-antibiotica-tijdperk)) zou het kunnen...quote:Op maandag 18 juli 2005 02:40 schreef heiden6 het volgende:
Dat kan wel, want anders was het niet gebeurd. En waarom zou iemand van 76 een verhaal gaan verzinnen over het zoontje van een goede bekende, wat is overleden?
Je moet die mannen ook altijd in de gaten houden, he...!quote:Op maandag 18 juli 2005 02:56 schreef BBQ-kip het volgende:
(...)
er had hier een hele week een pizza in een plastic tasje staan composteren aangezien vriendlief vergeten was dat hij dit mee naar huis had genomen... als de vrouw niet thuis is he...
Om iets te vertellen te hebben op feestjes en verjaardagen?quote:Op maandag 18 juli 2005 02:40 schreef heiden6 het volgende:
Dat kan wel, want anders was het niet gebeurd. En waarom zou iemand van 76 een verhaal gaan verzinnen over het zoontje van een goede bekende, wat is overleden?
Vandaag wordt de dagquote:Op maandag 18 juli 2005 02:40 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Laat ons even weten wat je aan spulletjes terug vindt, die achter planken en zo zijn gevallen in de loop der jaren...!
Maak eens een lijstje met wat je tegen bent gekomen en wat niet goed meer was.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:13 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Vandaag wordt de dag
echt rottende dingen verwacht ik niet, maar wel eea dat flink over de datum is
Wahahaha...dat doet me denken aan een klasgenootje uit groep vier. Daar hadden we ook zo'n docent die je laatjes op de grond omver kieperde als t niet opgeruimd was.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:23 schreef Maeksy het volgende:
Toen ik op de basisschool zat kreeg ik elke dag een stuk fruit mee van mn mamma om na het zingen van het "fruit opeten" liedje, in de pauze op te smikkelen.
Onder onze tafels op de basisschool zat zoeen vak met al onze schriftjes, pennen, potloden, boeken en stuff. Daar stopte ik ook altijd mn fruit in.
Deze vakken moest onder toeziend oog van onze meester ook eens in de zoveel tijd (lees 3 maanden) leegemaakt en opgeruimd worden.
Indien het niet schoon genoeg was werd je tafel omver gekieperd en mocht je em helemaal opnieuw inruimen tot grote hilariteit van je klasgenoten.
Mijn vak was wel redelijk netjes maar "stonk nogal" volgens de meester.
Hetgeen resulteerde in het omver kieperen van mn bureau, waarna er een bruin/groen uitgeslagen en flink beschimmelde sinasappel uit mn vak rolde waarvan ik niet eens meer wist dat ik hem er in gestopt had.![]()
Viel mee, voornamelijk sauzen met een tht van 2003 en 2004. Nog goed eetbaar dus. Als ik me niet vergis hadden twee huisgenotes een paar maanden terug al een cleansweep gedaan.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:22 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maak eens een lijstje met wat je tegen bent gekomen en wat niet goed meer was.
Ben benieuwdquote:Op vrijdag 22 juli 2005 23:01 schreef MouseOver het volgende:
Oja, en ik heb nog een Mysterieus Object gevonden. Pics volgen morgen.
Vooralsnog heb ik er niet zo heel erg veel trek in om erachter te komen dat het bijvoorbeeld ravioli van 6 jaar oud is. Erg slecht voor het plafond en voor m'n kleren.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:02 schreef Oblivion het volgende:![]()
Daar kan alles in zitten...
Open maken dus...![]()
Het potje va 12 jaar oud betrof dus sambal. Hoewel het niet stonk,zag het er echter niet lekker uit. Die soort sambal hoorde een rode kleur te hebben, geen donkerbruine kleur.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:37 schreef SwiffMeister het volgende:
mijn ervaring leert me dat iig sambal hier standaart over de datum is. Maar is nog nooit iemand ziek van geworden. Eens in de zoveel tijd kijken we eens hoe ver het over de datum is, en als het echt een jaar of 3 is, dan willen we wel eens een nieuw potje aanschaffen. Verder zijn pepersauzen ook nog vaak goed te eten na het verstrijken van de datum.
Buiten open maken?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:15 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Vooralsnog heb ik er niet zo heel erg veel trek in om erachter te komen dat het bijvoorbeeld ravioli van 6 jaar oud is. Erg slecht voor het plafond en voor m'n kleren.
Het kan vanalles zijn.. bonen, fruit, ravioli... ben toch een beetje benieuwd![]()
Het hangt van de soort af. Verse sambal hoort eerder rood dan bruin te zijn. Gebakken sambal kan bruin zijn of zelfs tegen zwart aan.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:46 schreef SwiffMeister het volgende:
ik heb nog nooit rode sambal gezien anders :S
sambal van de chinees hier is ook donkerrood/bruin.
net ff getjekt, en wat blijkt. er staat hier gewoon een net aangebroken potje in de koelkast, houdbaar tot halverwege 2006en die is ook donkerrood/bruin
Zat ik ook aan te denken...quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:46 schreef SwiffMeister het volgende:
dat onbekende blik, is ook leuk om eerst eens op afstand op te schieten met een luchtbuks![]()
Dan ben je kleurenblind...quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:49 schreef SwiffMeister het volgende:
op het potje staat:
Sambal Oelok (merk ofzo :S)
met vers gemalen ingredienten.
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:49 schreef SwiffMeister het volgende:
op het potje staat:
Sambal Oelok (merk ofzo :S)
met vers gemalen ingredienten.
Bronquote:Sambal is een kruidenpasta met als hoofdingrediënt Spaanse peper. Smaak kan variëren, afhankelijk van de gebruikte ingrediënten en de verhouding hiervan, van zeer pittig , kruidig tot zoet. Sambal wordt gebruikt als smaakmaker in veel Indonesische gerechten. Enkele bekende soorten sambal zijn Sambal oelek ( mengsel van rode pepers en zout, basis voor andere sambals), Sambal badjak ( met o.a. ui, knoflook en garnalenpasta, lichtzoete, vrij pittige smaak) en Sambal setan ( met o.a ongebakken rawitpepers, zeer heet van smaak).
Ze verrijken het juistquote:Op maandag 25 juli 2005 00:00 schreef hassanjassan het volgende:
En nog nooit ziek geworden, uberhaupt nooit voedselvergiftiging gehad, wel de reeskak, maar da's meer van verrot voedsel, beessies in je eten maken het eten niet altijd verrot.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |