Yuck, bedorven aardappel... Bijna (net niet helemaal) net zo ranzig als rotte uien...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:44 schreef Lexie het volgende:
Ik als creatieve student heb eens een zak aardappelen gekocht en deze mooi onderin het aanrecht getieft. Niks aan het handje, maar na een paar weken begon de gootsteen te stinken. Geen idee wat het was, zelfs na ontstoppen bleef het ranzig stinken. Wat de oorzaak was, daar kwam ik achter toen ik na nog een paar weken weer eens aardappelen ging maken. Dat was echt te goor, dat sap liep gewoon over mijn handen die nog twee dagen gestonken hebben. Ik wist niet dat aardappelen koel en DONKER bewaard moesten worden
.
Mja, bij mij is een brood meestal binnen drie dagen wel op. Dat blijft wel goed in het keukenkastje. Af en toe ben ik spontaan een paar dagen pleite en moet ik wat sneetjes weggooien, maar dat heb ik liever dan die bevroren meuk.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:17 schreef Aventura het volgende:
[..]
sja hoe anders, ik woon alleen en werk 40 uur
Jaaa!!!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit is niet echt een voorraad bewaarblunder, maar toch...
Ik moest vroeger draadjesvlees eten van mn ouders. Nou hou ik al niet zo van vlees, maar draadjesvlees is helemaal ranzig. Dus ik had het toen mn ouders even niet keken (die waren het wachten op mij moe) in de plantenbak gedaan op de vensterbank. De volgende dag komen mn moeder en ik na school thuis en we zien van buiten vandaan al een ravage door het raam. Had de kat het vlees gevonden en er lag plant en aarde door het halve huis. Die truc kon ik dus nooit meer uithalen.
Wat ik dan altijd doe met dingen zoals soep. Elke dag 1x aan de kook brengen, minimaal 5 minuten. Dan blijft soep echt nog wel goed. Zo heb ik een grote pan soto ayam wel 4 dagen lang kunnen eten en de laatste dag wastie het lekkerst, alle kruiden waren superingetrokken en de kip was zo zacht als boter. Wel telkens water bijgedaan natuurlijk en wat kruiden, maar goed, eelk dag dus je soep laten koken, dat is het geheim.quote:Op zondag 26 juni 2005 02:56 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wat had je verwacht na 8 dagen. Soep buiten de koelkast kan je hooguit 24 uur later nog opeten. Zeker met dit weer
Precies en wat dacht je om gewoon je zintuigen te gebruiken. Ogen kan men hier wel goed gebruiken, maar de neus zegt ook veel.quote:Op zondag 26 juni 2005 12:56 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ach, met bepaalde producten (harde kaas enzo) kan dat best. Maar goed, je gezond verstand gebruiken is natuurlijk altijd het beste. Als je iets echt niet vertrouwt, kun je het beter wegpleuren.
klopt, brood in de vriezer stoppen en dan ontdooien is erg goed, de korst is dan vaak nog knapperig en da's bij tijgerbrood ontzettend lekker. Ik heb het mijn vriendin's tante (in indonesie) ook aangeraden en dat doet ze nu ook braaf en het brood is altijd superlekker.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:04 schreef Aventura het volgende:
Als je brood uit de vriezer langzaam laat ontdooien en vervolgens vrij snel opeet is er niets aan de hand, dan proef ik zelfs nog de versheid van de eerste dag erin, dit i.t.t. brood dat al 2 dage in de trommel ligt. Ik heb wél een goede vriezer, die ik zelfs op een invriesstand kan zetten, wat betekent dat het brood (bijvoorbeeld) zeer snel invriest wat zo min mogelijk kwaliteitsverlies betekent. Brood invriezen in een 2-sterrenvriezertje of in niet goed afgesloten is natuurlijk ook niks, dan droogt het uit.
Hier nog zo één. M'n broodtrommel rook naar zure kots en heb hem weg moeten gooien omdat de lucht er niet uit ging.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 02:57 schreef g1id het volgende:
Ik heb eens boterhammen teruggevonden die de hele ZOMERvakantie in mijn rugzak gezeten hebben... dat was niet meer dan een zakje schimmel. Was echt TE goor!
Tip: in de week zetten met heet water, azijn en soda...!quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:41 schreef BadGirly het volgende:
[..]
Hier nog zo één. M'n broodtrommel rook naar zure kots en heb hem weg moeten gooien omdat de lucht er niet uit ging.
Verder wordt er eigenlijk alleen regelmatig wat rottend fruit aangetroffen.
Soda en azijnquote:Op woensdag 29 juni 2005 15:26 schreef Leintje het volgende:
Ik ben verslaafd aan tassen. Dus ik moet vaak al mn spulletjes van de ene naar de andere tas overgooien. Na wil er nog wel eens wat blijven steken. Laatst ruimde ik mijn kast op en vond een oude tas terug. Hij heeft daar waarschijnlijk een maandje of 10 gelegen. Zat er nog een netjes in plastic verpakt broodje in. Helemaal beschimmeld. En ongelofelijk stinken. Brood gauw weggegooid...tas uitgesopt alleen de geur van beschimmeld brood blijft in de tas hangen....
jammer van de tas![]()
![]()
Maar je koopt het wel...quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:48 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik kwam net een pot pindakaas tegen die 2 jaar over datum was![]()
Ik eet die meuk nooit...
Ah zoiets heb ik ook wel eens gehad. Ik vond een tijd geleden nog eens een rugtas met wat een boterham met iets moest voorstellen. Helaas had het al zo lang in de tas gezeten dat het er uitzag als boerenkool uit potquote:Op woensdag 29 juni 2005 15:26 schreef Leintje het volgende:
Ik ben verslaafd aan tassen. Dus ik moet vaak al mn spulletjes van de ene naar de andere tas overgooien. Na wil er nog wel eens wat blijven steken. Laatst ruimde ik mijn kast op en vond een oude tas terug. Hij heeft daar waarschijnlijk een maandje of 10 gelegen. Zat er nog een netjes in plastic verpakt broodje in. Helemaal beschimmeld. En ongelofelijk stinken. Brood gauw weggegooid...tas uitgesopt alleen de geur van beschimmeld brood blijft in de tas hangen....
jammer van de tas![]()
![]()
Mee eens. Al is het hier maar 36m2.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Studentenhuizen. Dat heb ik toch nog een jaar uitgehouden, toen had ik een appartement van 85M2
Gadverdamme wat was dat erg, studentenhuis. Puinhoop 42 noemde ik het.
Nee, een eigen keuken, wc, badkamer, slaapkamer en woonkamer is het bestaansminimum voor mij.
Ik woon niet alleen in dit huisquote:Op donderdag 30 juni 2005 16:18 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Maar je koopt het wel...
Raar mens
Wat een grappig woord!quote:Op donderdag 30 juni 2005 02:57 schreef Sandstorm_81 het volgende:
de microgolfoven
Tja, voor mij eigenlijk ook maar als je geen geld hebt houdt het op.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Studentenhuizen. Dat heb ik toch nog een jaar uitgehouden, toen had ik een appartement van 85M2
Gadverdamme wat was dat erg, studentenhuis. Puinhoop 42 noemde ik het.
Nee, een eigen keuken, wc, badkamer, slaapkamer en woonkamer is het bestaansminimum voor mij.
Bebaarde broodjes.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:41 schreef kruimel_20 het volgende:
heb gisteren twee bebaarde pita broodjes weggegooid
Ik heb een jaar oid geleden een pannetje met Nasi van een paar maanden oud weggegooid, dat iemand bewaard had en vergeten was. Vervolgens heb ik maanden geen Nasi meer gegeten, de associatie met die zure rottende lucht was te sterk.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:36 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wat een grappig woord!Hier had ik echt nog nooit van gehoord.
[..]
Tja, voor mij eigenlijk ook maar als je geen geld hebt houdt het op.
Ontopic: die van de bakjes filet Americain ken ik ook ja. Net als huisgenoten die een feestje houden met slagroomtaart en vervolgens weggaan zonder die taart in de koelkast te zetten. Ik kom eigenlijk nooit in de woonkamer, maar toen ik weken later terugkwam stond 'ie er nog. Net als een pan met bruine smurrie, God weet wat het ooit geweest was. De pannen die nog goed waren heb ik aan het eind van het jaar meegenomen (de eigenaar was al verhuisd), maar die ene heb ik lekker laten staan.![]()
Ik ken dat. Een pak druivensap dat open in de koelkast staat, terwijl niemand bij ons thuis druivensap drinkt, tot mijn zus een keer thuis komt en denkt: hee, lekker, druivensap - een glas inschenkt, en ik weet nog dat er ineens een 'plons' klonkquote:Op zondag 3 juli 2005 22:29 schreef 2cv het volgende:
Ook leuk: appelsapje inschenken. Bij het opdrinken merken dat er iets uit je mond blijft hangen. "Mam. wat is dit?" "Das schimmel."![]()
Mwah, boter is volgens ook niet echt iets wat kan bederven? Ik heb ook nog een bakje in de koelkast staan dat alweer een tijdje overtijd is, is echter nog prima te doenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 05:56 schreef dragonkiss het volgende:
vandaag nog, zit een broodje te eten met boter en kaas. Is de boter al 2 maanden over datum.....![]()
Zet een kuipje boter maar eens een paar dagen buiten de koelkast, dan zie je hoe het kan bederven.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 14:54 schreef Lexie het volgende:
[..]
Mwah, boter is volgens ook niet echt iets wat kan bederven? Ik heb ook nog een bakje in de koelkast staan dat alweer een tijdje overtijd is, is echter nog prima te doen.
quote:Op zondag 17 juli 2005 09:01 schreef apestaartje het volgende:
Wat zouden jullie met dat pakje doen?
quote:Op zondag 17 juli 2005 09:20 schreef bonke het volgende:
ook zou ik es een keer een overheerlijk eitje bakken, dus : uitje snipperen en in de pan, champignonetjes fijn maken en derbij mikken, tomaatje in plakkies, en wat stukkies spek derbij , ff laten bakken met wat kruiden erbij en drie eitjes breken in de pan
eerste eitje was goed ( en hmmmm het rook zo lekker ) tweede eitje was ook goed ( heeerlijk rook het ) derde eitje was verdorrie pikzwart van binnen en stonk als de hel
daar ging me lekker gebakken eitje![]()
Ik gooi het weg, want als ik er sinds juni 2004 niet aan toegekomen ben het te eten, zal dat nu vast ook niet gebeurenquote:Op zondag 17 juli 2005 09:01 schreef apestaartje het volgende:
Nou heb ik een vraagje, even tussendoor.
We hebben in de kast een pakje aspergesoep (in poedervorm) staan, waarop de datum 'juni 2004' staat. Mijn vader beweert dat je dat zomaar op zou kunnen eten. Hij is het nog steeds een keer van plan. Ik moet er zelf niet aan denken.
Mmm tis droog in poeder vorm en zakje zit dicht..dan kan het wel alleen er zal nog maar erg weinig smaak aan zitten... Kijk wel ff of er nog wormpjes in zitten.. heb ik gehad met de griesmeel bij ons thuis.. Had mijn ma ooit eens gehaald en pak was open gemaakt..quote:Op zondag 17 juli 2005 09:01 schreef apestaartje het volgende:
We hebben in de kast een pakje aspergesoep (in poedervorm) staan, waarop de datum 'juni 2004' staat. Mijn vader beweert dat je dat zomaar op zou kunnen eten. Hij is het nog steeds een keer van plan. Ik moet er zelf niet aan denken.
Dat is droge poeder, dat vanaf het moment van productie jaren houdbaar is.quote:Op zondag 17 juli 2005 09:01 schreef apestaartje het volgende:
Nooit problemen mee gehad. Tenzij je je niet schoongemaakte mes afveegt aan de rand. Dat is gegarandeerd beschimmeld. En bij dit weer wil halvarine na een paar dagen wel eens een stuk minder volume innemen, maar da's iets andersquote:Op zaterdag 9 juli 2005 15:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zet een kuipje boter maar eens een paar dagen buiten de koelkast, dan zie je hoe het kan bederven.
Hoe durf jij halvarine met boter te vergelijken...!quote:Op maandag 18 juli 2005 01:05 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Nooit problemen mee gehad. Tenzij je je niet schoongemaakte mes afveegt aan de rand. Dat is gegarandeerd beschimmeld. En bij dit weer wil halvarine na een paar dagen wel eens een stuk minder volume innemen, maar da's iets anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |