Mijn schoonmoeder had echt voor honderden guldens aan voorraad die wegkon wij zijn hier blijven wonen, dus aan ons de eerquote:Op donderdag 23 juni 2005 12:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vond afgelopen weekend bij mijn tante een fles aanmaaksiroop uit 1993. Precies dezelfde siroop die ik dus vroeger kreeg
nee hoor, gatsiequote:Op donderdag 23 juni 2005 12:16 schreef Rouser het volgende:
Op werk hadden we macaronie met ham en kaas gemaakt voor een jaarmarkt. Had de transportdienst deze ergens in een hoekje van de spoelkeuken gezet (het restant) en allemaal andere dingen ervoor. Na een week meurde het zo erg dat we alle putjes al een paar keer hadden doorgespoeld maar het hielp maar niet.
Bleek dus dat de macaronie nog net niet levend was geworden. Het was helemaal groen en als je het bewoog kwam het lucht iets omhoog. En stinken dat het deed.![]()
![]()
![]()
Herkenbaar, mijn ouders waren een week weg , en ik wilde een lekker kopje koffie zetten zodat ze verse koffie hadden als ze terug kwamen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:00 schreef Syrena het volgende:
Ouders twee weken op vakantie,
Ze komen de dag erna thuis, mam wil koffie gaan maken...en ontdekt een zwaar beschimmeld filter dat er al twee weken zat.....
Dat hoort de koffiedrinker er dan ook zelf even uit te halen na gebruikquote:Op donderdag 23 juni 2005 15:00 schreef Syrena het volgende:
Ze komen de dag erna thuis, mam wil koffie gaan maken...en ontdekt een zwaar beschimmeld filter dat er al twee weken zat.....
Schoteltje gemalen koffie neerzetten, en de ruimte afsluiten.quote:Op donderdag 23 juni 2005 14:52 schreef Vork het volgende:
En vooral nog een slok nemen..
Ik ben al flink aan het luchten hier, maar die vieze rotte bedorven suiker/paprika/wat het ook mag zijn lucht wil maar niet weg.
Zoquote:Op donderdag 23 juni 2005 15:00 schreef Syrena het volgende:
En ja, dan nog de ex, verstokt vrijgezel altijd eten bij pappie en mammie, in zijn kast was werkelijk alles over de datum. En als goed opgevoede zuunige boerenzoon stond ie er met zijn neus bovenop toen ik de puin aan het ruimen was "Is dat echt niet meer goed? Weet je dat zeker?"
We zitten in 2003, hier staat 1992, wil je het risico nemen?! Nee, dat dacht ik al....
Mijn opa zaliger was niet dement, maar als je 89 bent, wil je geheugen nog wel eens haperen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 01:12 schreef BBQ-kip het volgende:
(...)Mijn opa is ook dement geworden en toen hij overleed kwamen we een stuk of 30 beschuitrollen tegen in de keukenkastjes... hij dacht steeds dat het op was![]()
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 01:19 schreef dutch-mamma het volgende:
Weet je hoe een oude vissalade na bijna 4 maanden ruikt?
Mijn moeder hield zich nog net in...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 01:29 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
![]()
![]()
Vlees en vis wat gaat bederven is echt een van de ergste dingen...
Heb weleens kotsend boven de prullenbak gehangen hoor![]()
En de fruitvliegjes vierden vast feest... Ik zie het helemaal voor me...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 01:51 schreef heiden6 het volgende:
Een paar weken geleden had ik het advies van een vriend van me om over een overgebleven fles Sangria nuttig te maken. Wat appel en ananas in stukjes snijden, en hier de Sangria overheen gieten. Even laten staan en klaar is Kees.
Een paar dagen later kwam hier iemand eten, dus het leek me wel een goede gelegenheid om het uit te proberen (en van de sangria af te komen). Maar we vonden het niet lekker. (Gelukkig had ik zoals altijd chocolade in huis, dus niet getreurd.) Het was echter vrij veel, dus er stond nog een halve schaal in de koelkast. Helemaal vergeten. De week daarna had ik het zo druk dat ik een hele week later nog steeds de hele handel in de koelkast had staan. Helemaal vol met schimmel. Iemand een lekker toetje?
Ook zoiets kan redelijk ranzig ruiken...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 02:07 schreef BBQ-kip het volgende:
Gewoon inleveren joh
Ik heb een keer mijn gymkleding vergeten in de was te gooien voor de grote zomervakantie
Helemaal beschimmeld in mijn tas, ik huilen, mijn lievelingsshirt en broek naar de maan! Wheheh
Die hoort in een museum...!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:02 schreef Woldo het volgende:
(...) blikjes tuinbonen uit 1983 (...)
Ik wil niet weten hoe dat rook en eruit zag...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:31 schreef Scrutinizer het volgende:
Ooit eens op vakantie geweest terwijl ik een pan met rijst op het aanrecht in de zon heb laten staan. Toen ik een maand later weer thuis kwam heb ik het met pan en al weggegooid
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:45 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik wil niet weten hoe dat rook en eruit zag...
Komkommers mag je ook niet in de koelkast bewaren. Dan gaan ze rotten...quote:Op donderdag 23 juni 2005 12:04 schreef Vork het volgende:
een komkommer die je in diezelfde koelkast in de groentela hebt gelegd waarvan niet veel meer dan een berg snot is overgebleven.
Je kunt beter op je eigen instinct en logica afgaan. Het schijnt dat mensen vaak een voedselvergiftiging oplopen, omdat ze dingen opeten die niet meer goed zijn maar nog niet over de datum.quote:En over houdbaarheidsdatums zegt ze: Die stonden vroeger ook nooit op de produkten, dus daar moet je niet opletten :S
Het is vaak zo dat de smaak van een product achteruit kan gaan na de houdbaarheidsdatum. Voor heel veel producten is het geen definitieve datum, maar ze moeten ergens een lijn trekken....quote:Op zaterdag 25 juni 2005 02:57 schreef g1id het volgende:
En over houdbaarheidsdatums zegt ze: Die stonden vroeger ook nooit op de produkten, dus daar moet je niet opletten :S
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 03:17 schreef Aurelium het volgende:
Vandaag bij burger king waar ik werk. Vriezer was kapot gegaan de avond ervoor. Iemand had er mooi een briefje met defect opgeplakt maar niet de inhoud even verplaatst naar de centrale koeling. Gevolg, 300 euro weg gegooid aan whoppers, hamburgers en ander vlees.
Mijn moeder is net zo. Die 'gelooft' niet inquote:Op donderdag 23 juni 2005 12:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder had echt voor honderden guldens aan voorraad die wegkon wij zijn hier blijven wonen, dus aan ons de eerPakken koffie uit 1988, rijst uit 1992, je kan het je zo gek niet bedenken. Overigens heeft ze het nog steeds niet afgeleerd
![]()
Same here!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 02:57 schreef g1id het volgende:
Ontopic: Ik heb eens boterhammen teruggevonden die de hele ZOMERvakantie in mijn rugzak gezeten hebben... dat was niet meer dan een zakje schimmel. Was echt TE goor!
Zo is die van mij dus ook... Groente helemaal tot slijm bedorven... ach snijden we er wel af de rest kun je nog eten....quote:Op zaterdag 25 juni 2005 02:57 schreef g1id het volgende:
Als iets beschimmeld is, dan gooi ik het hele produkt weg, maar mijn moeder die snijd het gewoon weg, en de rest eet ze op.
En over houdbaarheidsdatums zegt ze: Die stonden vroeger ook nooit op de produkten, dus daar moet je niet opletten :S
Ook wil ik weleens wat lekkers eten, maar dat mag dan niet, want dat wilt ze bewaren, maar dan kom ik het vaker 2weken later ofzo helemaaal beschimmeld tegen...
Ontopic: Ik heb eens boterhammen teruggevonden die de hele ZOMERvakantie in mijn rugzak gezeten hebben... dat was niet meer dan een zakje schimmel. Was echt TE goor!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik die "bewaren tot later"-neiging ook wel eens heb... En dan is het "later", en dan is de kwaliteit dusdanig verminderd dat het enkele reis vuilnisbak wordtquote:Op zaterdag 25 juni 2005 09:31 schreef Aventura het volgende:
[..]
Mijn moeder is net zo. Die 'gelooft' niet in
THT-dataEn dat van lekkere dingen deed ze inderdaad ook. Lekker roomkaasje in koelkast: nee niet aankomen, is voor het weekend. Is het weekend, kaasje bedorven
Dat heet jamquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:50 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]Het was gereduceerd tot een hoopje pikzwarte smurrie
![]()
Wat had je verwacht na 8 dagen. Soep buiten de koelkast kan je hooguit 24 uur later nog opeten. Zeker met dit weerquote:Op zaterdag 25 juni 2005 23:46 schreef bloempjuh het volgende:
Ik had een paar weken geleden linzensoep gemaakt.
Dag 1, lekkere soep, jammie. Even laten afkoelen voor 't de koelkast inging.
Dag 2. Ojee, soep vergeten in de koelkast te zetten.
Dag 3. Oh, fuck, die soep. *zet in koelkast*
Dag 4. Niet aan soep gedacht.
Dag 5. Zie dag 4
Dag 6 en 7. Weekend, niet op studentenkamer (bij de soep) geweest.
Dag 8. Geen tijd om te koken, tijd voor soep. Ruikt wat muf, maar 't is linzensoep. Zal wel goed zijn...
Gevolg: Avondje boven de vuilnisbak doorgebracht en soep weggegooid (zowel de bak die ik al had opgegeten als de rest van de pan).. Zonde!
Met dit weer gaat alles weg dat ik niet binnen een paar uur in de koelkast heb gezet. Ik vergeet het nog wel eens en dan blijft een pan met weetikveel wat een nacht staan. Dan hoef ik het al nietmeer, hoe warm of koud ik het daarna nog maar.quote:Op zondag 26 juni 2005 02:56 schreef Aventura het volgende:
Wat had je verwacht na 8 dagen. Soep buiten de koelkast kan je hooguit 24 uur later nog opeten. Zeker met dit weer
Dan is dat dus fout gegaanquote:Op zondag 26 juni 2005 03:12 schreef Aventura het volgende:
Het is vooral van belang om bv. warme restjes snel te laten afkoelen en dan invriezen of in de koeling. Langzaam afkoelen geeft bacterien de kans om zich exponentieel te vermeningvuldigen. Als je dus erg lang wacht met invriezen of koelen, een des te slechter product is je uitgangspunt. En daarna wordt het alleen maar nog minder..Zelf laat ik restanten hooguit 2 dagen in de koelkast voor ik ze opeet en zelfs dan gooi ik het nog weleens weg.
Maar het is ook slecht om iets warms meteen in de koelkast te zetten. Daar kan je koelkast best wat van opwarmen, wat weer slecht is voor de andere producten die erin staan...quote:Op zondag 26 juni 2005 03:12 schreef Aventura het volgende:
Het is vooral van belang om bv. warme restjes snel te laten afkoelen en dan invriezen of in de koeling. Langzaam afkoelen geeft bacterien de kans om zich exponentieel te vermeningvuldigen.
Ach, met bepaalde producten (harde kaas enzo) kan dat best. Maar goed, je gezond verstand gebruiken is natuurlijk altijd het beste. Als je iets echt niet vertrouwt, kun je het beter wegpleuren.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 02:57 schreef g1id het volgende:
Als iets beschimmeld is, dan gooi ik het hele produkt weg, maar mijn moeder die snijd het gewoon weg, en de rest eet ze op.
Bij brood dacht ik eigenlijk altijd dat die datum die erop staat de verkoopdatum is, ipv de houdbaarheidsdatum. Oeps.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 09:18 schreef Syrena het volgende:
Zo kregen mijn ouders gisteren bij de Jan Linders een pak witte broodjes en een pak krentebollen. Datum: 24 juni.... op het randje.
smaakten nog goed trouwens die krentebollen
Dat is zeker waar. Het beste is om het bv. in een bak koud water te leggen of onder de stromende kraan houden om het snel wat koeler te maken. Maar eerlijk gezegd, neem ik die moeite nooit. Wat ik doe is ik laat resten in de pan (liefst een wijde open pan) afkoelen, waarna ik het in een bakje overdoe. Meteen na het bereiden in eenklein bakje doen bevordert het afkoelen nl. ook niet.quote:Op zondag 26 juni 2005 11:56 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Maar het is ook slecht om iets warms meteen in de koelkast te zetten. Daar kan je koelkast best wat van opwarmen, wat weer slecht is voor de andere producten die erin staan...
Is meer voor de koelkast zelf eigenlijk. Maar ik doe het dus ook nooitquote:Op zondag 26 juni 2005 11:56 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Maar het is ook slecht om iets warms meteen in de koelkast te zetten. Daar kan je koelkast best wat van opwarmen, wat weer slecht is voor de andere producten die erin staan...
Is volgens mij ook zo bij brood, dat de verpakkingsdatum vermeld wordt, niet de houdbaarheidsdatum.quote:Op zondag 26 juni 2005 12:57 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Bij brood dacht ik eigenlijk altijd dat die datum die erop staat de verkoopdatum is, ipv de houdbaarheidsdatum. Oeps.![]()
Zou best kunnen hoor, ik ben gewoon superwantrouwend ten opzichte van supermarkten die gratis dingen weggeven. Vandaar dat ik dus ook niks meer koop in de supermarkt waar ik altijd gewerkt heb. Bij de Jan Linders nooit klachten gehad trouwens, ja 1 keertje met zo'n el cheapo yoghurtje van 25 cent, dat bleek afgrijselijk beschimmeld te zijn (en NIET over de datum). Daar kun je mee teruggaan naar de winkel, maar vond t niet de moeite.quote:Op zondag 26 juni 2005 16:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is volgens mij ook zo bij brood, dat de verpakkingsdatum vermeld wordt, niet de houdbaarheidsdatum.
Ik heb al een paar keer geschreven dat ik ook bewaarneigingen heb, maar Belgische chocolade bewaren...?quote:Op maandag 27 juni 2005 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn moeder ook altijd wie wat bewaard heeft wat.
Wij waren altijd zo van wat je binnenhebt pakken ze je niet af.
Kreeg ze eens een doos belgische chocolade. Neee, die worden niet opgeschranst! Die werd verstopt, want anders aten we het maar op (jaja, waar is het in godsnaam voor als je het niet opeet?)
Jaren later werd de boekenkast eens ontruimt, en daar lag de doos, schimmel door de doos heen gegroeit en zelfs in de boeken gegroeit..
Stop het in zijn bureaula!quote:Op maandag 27 juni 2005 14:24 schreef kleinmeiske het volgende:
Op kantoor hebben we 1 persoon die z'n boterhammetjes niet thuis smeert, maar op het werk. Regelmatig blauw uitgeslagen brood voor 'm weggetieft.
Kwam ik er vorige week dus achter dat hij maar helemaal niet luncht, aangezien alles wat nog in de koelkast aan broodbeleg lag in verregaande staat van beschimmeling was ... Dat krijg je als je wel in de koelkast komt maar je neus een beetje verstopt zit van de hooikoorts ...
O ja, het is de baas, dus die ruimt z'n rotzooi niet zelf op, daar heeft 'ie mensen voor!
Yuck, bedorven aardappel... Bijna (net niet helemaal) net zo ranzig als rotte uien...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:44 schreef Lexie het volgende:
Ik als creatieve student heb eens een zak aardappelen gekocht en deze mooi onderin het aanrecht getieft. Niks aan het handje, maar na een paar weken begon de gootsteen te stinken. Geen idee wat het was, zelfs na ontstoppen bleef het ranzig stinken. Wat de oorzaak was, daar kwam ik achter toen ik na nog een paar weken weer eens aardappelen ging maken. Dat was echt te goor, dat sap liep gewoon over mijn handen die nog twee dagen gestonken hebben. Ik wist niet dat aardappelen koel en DONKER bewaard moesten worden
.
Mja, bij mij is een brood meestal binnen drie dagen wel op. Dat blijft wel goed in het keukenkastje. Af en toe ben ik spontaan een paar dagen pleite en moet ik wat sneetjes weggooien, maar dat heb ik liever dan die bevroren meuk.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:17 schreef Aventura het volgende:
[..]
sja hoe anders, ik woon alleen en werk 40 uur
Jaaa!!!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit is niet echt een voorraad bewaarblunder, maar toch...
Ik moest vroeger draadjesvlees eten van mn ouders. Nou hou ik al niet zo van vlees, maar draadjesvlees is helemaal ranzig. Dus ik had het toen mn ouders even niet keken (die waren het wachten op mij moe) in de plantenbak gedaan op de vensterbank. De volgende dag komen mn moeder en ik na school thuis en we zien van buiten vandaan al een ravage door het raam. Had de kat het vlees gevonden en er lag plant en aarde door het halve huis. Die truc kon ik dus nooit meer uithalen.
Wat ik dan altijd doe met dingen zoals soep. Elke dag 1x aan de kook brengen, minimaal 5 minuten. Dan blijft soep echt nog wel goed. Zo heb ik een grote pan soto ayam wel 4 dagen lang kunnen eten en de laatste dag wastie het lekkerst, alle kruiden waren superingetrokken en de kip was zo zacht als boter. Wel telkens water bijgedaan natuurlijk en wat kruiden, maar goed, eelk dag dus je soep laten koken, dat is het geheim.quote:Op zondag 26 juni 2005 02:56 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wat had je verwacht na 8 dagen. Soep buiten de koelkast kan je hooguit 24 uur later nog opeten. Zeker met dit weer
Precies en wat dacht je om gewoon je zintuigen te gebruiken. Ogen kan men hier wel goed gebruiken, maar de neus zegt ook veel.quote:Op zondag 26 juni 2005 12:56 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ach, met bepaalde producten (harde kaas enzo) kan dat best. Maar goed, je gezond verstand gebruiken is natuurlijk altijd het beste. Als je iets echt niet vertrouwt, kun je het beter wegpleuren.
klopt, brood in de vriezer stoppen en dan ontdooien is erg goed, de korst is dan vaak nog knapperig en da's bij tijgerbrood ontzettend lekker. Ik heb het mijn vriendin's tante (in indonesie) ook aangeraden en dat doet ze nu ook braaf en het brood is altijd superlekker.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:04 schreef Aventura het volgende:
Als je brood uit de vriezer langzaam laat ontdooien en vervolgens vrij snel opeet is er niets aan de hand, dan proef ik zelfs nog de versheid van de eerste dag erin, dit i.t.t. brood dat al 2 dage in de trommel ligt. Ik heb wél een goede vriezer, die ik zelfs op een invriesstand kan zetten, wat betekent dat het brood (bijvoorbeeld) zeer snel invriest wat zo min mogelijk kwaliteitsverlies betekent. Brood invriezen in een 2-sterrenvriezertje of in niet goed afgesloten is natuurlijk ook niks, dan droogt het uit.
Hier nog zo één. M'n broodtrommel rook naar zure kots en heb hem weg moeten gooien omdat de lucht er niet uit ging.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 02:57 schreef g1id het volgende:
Ik heb eens boterhammen teruggevonden die de hele ZOMERvakantie in mijn rugzak gezeten hebben... dat was niet meer dan een zakje schimmel. Was echt TE goor!
Tip: in de week zetten met heet water, azijn en soda...!quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:41 schreef BadGirly het volgende:
[..]
Hier nog zo één. M'n broodtrommel rook naar zure kots en heb hem weg moeten gooien omdat de lucht er niet uit ging.
Verder wordt er eigenlijk alleen regelmatig wat rottend fruit aangetroffen.
Soda en azijnquote:Op woensdag 29 juni 2005 15:26 schreef Leintje het volgende:
Ik ben verslaafd aan tassen. Dus ik moet vaak al mn spulletjes van de ene naar de andere tas overgooien. Na wil er nog wel eens wat blijven steken. Laatst ruimde ik mijn kast op en vond een oude tas terug. Hij heeft daar waarschijnlijk een maandje of 10 gelegen. Zat er nog een netjes in plastic verpakt broodje in. Helemaal beschimmeld. En ongelofelijk stinken. Brood gauw weggegooid...tas uitgesopt alleen de geur van beschimmeld brood blijft in de tas hangen....
jammer van de tas![]()
![]()
Maar je koopt het wel...quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:48 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik kwam net een pot pindakaas tegen die 2 jaar over datum was![]()
Ik eet die meuk nooit...
Ah zoiets heb ik ook wel eens gehad. Ik vond een tijd geleden nog eens een rugtas met wat een boterham met iets moest voorstellen. Helaas had het al zo lang in de tas gezeten dat het er uitzag als boerenkool uit potquote:Op woensdag 29 juni 2005 15:26 schreef Leintje het volgende:
Ik ben verslaafd aan tassen. Dus ik moet vaak al mn spulletjes van de ene naar de andere tas overgooien. Na wil er nog wel eens wat blijven steken. Laatst ruimde ik mijn kast op en vond een oude tas terug. Hij heeft daar waarschijnlijk een maandje of 10 gelegen. Zat er nog een netjes in plastic verpakt broodje in. Helemaal beschimmeld. En ongelofelijk stinken. Brood gauw weggegooid...tas uitgesopt alleen de geur van beschimmeld brood blijft in de tas hangen....
jammer van de tas![]()
![]()
Mee eens. Al is het hier maar 36m2.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Studentenhuizen. Dat heb ik toch nog een jaar uitgehouden, toen had ik een appartement van 85M2
Gadverdamme wat was dat erg, studentenhuis. Puinhoop 42 noemde ik het.
Nee, een eigen keuken, wc, badkamer, slaapkamer en woonkamer is het bestaansminimum voor mij.
Ik woon niet alleen in dit huisquote:Op donderdag 30 juni 2005 16:18 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Maar je koopt het wel...
Raar mens
Wat een grappig woord!quote:Op donderdag 30 juni 2005 02:57 schreef Sandstorm_81 het volgende:
de microgolfoven
Tja, voor mij eigenlijk ook maar als je geen geld hebt houdt het op.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Studentenhuizen. Dat heb ik toch nog een jaar uitgehouden, toen had ik een appartement van 85M2
Gadverdamme wat was dat erg, studentenhuis. Puinhoop 42 noemde ik het.
Nee, een eigen keuken, wc, badkamer, slaapkamer en woonkamer is het bestaansminimum voor mij.
Bebaarde broodjes.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:41 schreef kruimel_20 het volgende:
heb gisteren twee bebaarde pita broodjes weggegooid
Ik heb een jaar oid geleden een pannetje met Nasi van een paar maanden oud weggegooid, dat iemand bewaard had en vergeten was. Vervolgens heb ik maanden geen Nasi meer gegeten, de associatie met die zure rottende lucht was te sterk.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:36 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wat een grappig woord!Hier had ik echt nog nooit van gehoord.
[..]
Tja, voor mij eigenlijk ook maar als je geen geld hebt houdt het op.
Ontopic: die van de bakjes filet Americain ken ik ook ja. Net als huisgenoten die een feestje houden met slagroomtaart en vervolgens weggaan zonder die taart in de koelkast te zetten. Ik kom eigenlijk nooit in de woonkamer, maar toen ik weken later terugkwam stond 'ie er nog. Net als een pan met bruine smurrie, God weet wat het ooit geweest was. De pannen die nog goed waren heb ik aan het eind van het jaar meegenomen (de eigenaar was al verhuisd), maar die ene heb ik lekker laten staan.![]()
Ik ken dat. Een pak druivensap dat open in de koelkast staat, terwijl niemand bij ons thuis druivensap drinkt, tot mijn zus een keer thuis komt en denkt: hee, lekker, druivensap - een glas inschenkt, en ik weet nog dat er ineens een 'plons' klonkquote:Op zondag 3 juli 2005 22:29 schreef 2cv het volgende:
Ook leuk: appelsapje inschenken. Bij het opdrinken merken dat er iets uit je mond blijft hangen. "Mam. wat is dit?" "Das schimmel."![]()
Mwah, boter is volgens ook niet echt iets wat kan bederven? Ik heb ook nog een bakje in de koelkast staan dat alweer een tijdje overtijd is, is echter nog prima te doenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 05:56 schreef dragonkiss het volgende:
vandaag nog, zit een broodje te eten met boter en kaas. Is de boter al 2 maanden over datum.....![]()
Zet een kuipje boter maar eens een paar dagen buiten de koelkast, dan zie je hoe het kan bederven.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 14:54 schreef Lexie het volgende:
[..]
Mwah, boter is volgens ook niet echt iets wat kan bederven? Ik heb ook nog een bakje in de koelkast staan dat alweer een tijdje overtijd is, is echter nog prima te doen.
quote:Op zondag 17 juli 2005 09:01 schreef apestaartje het volgende:
Wat zouden jullie met dat pakje doen?
quote:Op zondag 17 juli 2005 09:20 schreef bonke het volgende:
ook zou ik es een keer een overheerlijk eitje bakken, dus : uitje snipperen en in de pan, champignonetjes fijn maken en derbij mikken, tomaatje in plakkies, en wat stukkies spek derbij , ff laten bakken met wat kruiden erbij en drie eitjes breken in de pan
eerste eitje was goed ( en hmmmm het rook zo lekker ) tweede eitje was ook goed ( heeerlijk rook het ) derde eitje was verdorrie pikzwart van binnen en stonk als de hel
daar ging me lekker gebakken eitje![]()
Ik gooi het weg, want als ik er sinds juni 2004 niet aan toegekomen ben het te eten, zal dat nu vast ook niet gebeurenquote:Op zondag 17 juli 2005 09:01 schreef apestaartje het volgende:
Nou heb ik een vraagje, even tussendoor.
We hebben in de kast een pakje aspergesoep (in poedervorm) staan, waarop de datum 'juni 2004' staat. Mijn vader beweert dat je dat zomaar op zou kunnen eten. Hij is het nog steeds een keer van plan. Ik moet er zelf niet aan denken.
Mmm tis droog in poeder vorm en zakje zit dicht..dan kan het wel alleen er zal nog maar erg weinig smaak aan zitten... Kijk wel ff of er nog wormpjes in zitten.. heb ik gehad met de griesmeel bij ons thuis.. Had mijn ma ooit eens gehaald en pak was open gemaakt..quote:Op zondag 17 juli 2005 09:01 schreef apestaartje het volgende:
We hebben in de kast een pakje aspergesoep (in poedervorm) staan, waarop de datum 'juni 2004' staat. Mijn vader beweert dat je dat zomaar op zou kunnen eten. Hij is het nog steeds een keer van plan. Ik moet er zelf niet aan denken.
Dat is droge poeder, dat vanaf het moment van productie jaren houdbaar is.quote:Op zondag 17 juli 2005 09:01 schreef apestaartje het volgende:
Nooit problemen mee gehad. Tenzij je je niet schoongemaakte mes afveegt aan de rand. Dat is gegarandeerd beschimmeld. En bij dit weer wil halvarine na een paar dagen wel eens een stuk minder volume innemen, maar da's iets andersquote:Op zaterdag 9 juli 2005 15:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zet een kuipje boter maar eens een paar dagen buiten de koelkast, dan zie je hoe het kan bederven.
Hoe durf jij halvarine met boter te vergelijken...!quote:Op maandag 18 juli 2005 01:05 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Nooit problemen mee gehad. Tenzij je je niet schoongemaakte mes afveegt aan de rand. Dat is gegarandeerd beschimmeld. En bij dit weer wil halvarine na een paar dagen wel eens een stuk minder volume innemen, maar da's iets anders.
En dat waren vást geen erwtenplantjes...!quote:Op maandag 18 juli 2005 01:34 schreef NITROHOSS het volgende:
Ooit een keer een paar erwten laten vallen in de koelkast....
Op een gegeven moment gaat de koelkast open en zie je een klein plantje......![]()
Tijd om koelkast schoon te maken?![]()
Een kennis van me kende een jongetjes wat is overleden doordat dat is gebeurd is z'n neusholte ofzo. Erg lang geleden overigens, maar toch een bijzonder sneue manier om te sterven.quote:Op maandag 18 juli 2005 01:34 schreef NITROHOSS het volgende:
Ooit een keer een paar erwten laten vallen in de koelkast....
Op een gegeven moment gaat de koelkast open en zie je een klein plantje......![]()
Tijd om koelkast schoon te maken?![]()
quote:Op maandag 18 juli 2005 01:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een kennis van me kende een jongetjes wat is overleden doordat dat is gebeurd is z'n neusholte ofzo. Erg lang geleden overigens, maar toch een bijzonder sneue manier om te sterven.![]()
Gewoon eten natuurlijk. We hebben hier nog een bijpassende fles whisky-cocktailsaus tht 7-03 voor je. Smaakt nog prima.quote:Op zondag 17 juli 2005 09:01 schreef apestaartje het volgende:
Nee, geen broodje aap, Sherlock.quote:
"Een kennis van me kende een jongetje"quote:
Ik lag laatst anders nog in het ziekenhuis omdat er een taugeplant uit mijn aars groeidequote:Op maandag 18 juli 2005 02:31 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
"Een kennis van me kende een jongetje"
Het is een kenmerk van broodje aapverhalen om zo te beginnen.
"Een vriend van een kennis"
"Ik heb van horen zeggen"
etc...etc...
Erwten e.d. raken niet kwijt in je neusholte. En hebben al helemaaaal geen tijd om plantjes te gaan vormen. Laat staan dat je er dood aan gaat
Laat ons even weten wat je aan spulletjes terug vindt, die achter planken en zo zijn gevallen in de loop der jaren...!quote:Op maandag 18 juli 2005 02:12 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Gewoon eten natuurlijk. We hebben hier nog een bijpassende fles whisky-cocktailsaus tht 7-03 voor je. Smaakt nog prima.
Overmorgen wordt onze keuken gesloopt omdat we een nieuwe krijgen. Morgen moet het ding dus uitgeruimd worden. Ik zie er een beetje tegenop
Indirect (ontsteking met alle gevolgen van dien in het pré-antibiotica-tijdperk)) zou het kunnen...quote:Op maandag 18 juli 2005 02:40 schreef heiden6 het volgende:
Dat kan wel, want anders was het niet gebeurd. En waarom zou iemand van 76 een verhaal gaan verzinnen over het zoontje van een goede bekende, wat is overleden?
Je moet die mannen ook altijd in de gaten houden, he...!quote:Op maandag 18 juli 2005 02:56 schreef BBQ-kip het volgende:
(...)
er had hier een hele week een pizza in een plastic tasje staan composteren aangezien vriendlief vergeten was dat hij dit mee naar huis had genomen... als de vrouw niet thuis is he...
Om iets te vertellen te hebben op feestjes en verjaardagen?quote:Op maandag 18 juli 2005 02:40 schreef heiden6 het volgende:
Dat kan wel, want anders was het niet gebeurd. En waarom zou iemand van 76 een verhaal gaan verzinnen over het zoontje van een goede bekende, wat is overleden?
Vandaag wordt de dagquote:Op maandag 18 juli 2005 02:40 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Laat ons even weten wat je aan spulletjes terug vindt, die achter planken en zo zijn gevallen in de loop der jaren...!
Maak eens een lijstje met wat je tegen bent gekomen en wat niet goed meer was.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:13 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Vandaag wordt de dag
echt rottende dingen verwacht ik niet, maar wel eea dat flink over de datum is
Wahahaha...dat doet me denken aan een klasgenootje uit groep vier. Daar hadden we ook zo'n docent die je laatjes op de grond omver kieperde als t niet opgeruimd was.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:23 schreef Maeksy het volgende:
Toen ik op de basisschool zat kreeg ik elke dag een stuk fruit mee van mn mamma om na het zingen van het "fruit opeten" liedje, in de pauze op te smikkelen.
Onder onze tafels op de basisschool zat zoeen vak met al onze schriftjes, pennen, potloden, boeken en stuff. Daar stopte ik ook altijd mn fruit in.
Deze vakken moest onder toeziend oog van onze meester ook eens in de zoveel tijd (lees 3 maanden) leegemaakt en opgeruimd worden.
Indien het niet schoon genoeg was werd je tafel omver gekieperd en mocht je em helemaal opnieuw inruimen tot grote hilariteit van je klasgenoten.
Mijn vak was wel redelijk netjes maar "stonk nogal" volgens de meester.
Hetgeen resulteerde in het omver kieperen van mn bureau, waarna er een bruin/groen uitgeslagen en flink beschimmelde sinasappel uit mn vak rolde waarvan ik niet eens meer wist dat ik hem er in gestopt had.![]()
Viel mee, voornamelijk sauzen met een tht van 2003 en 2004. Nog goed eetbaar dus. Als ik me niet vergis hadden twee huisgenotes een paar maanden terug al een cleansweep gedaan.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:22 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maak eens een lijstje met wat je tegen bent gekomen en wat niet goed meer was.
Ben benieuwdquote:Op vrijdag 22 juli 2005 23:01 schreef MouseOver het volgende:
Oja, en ik heb nog een Mysterieus Object gevonden. Pics volgen morgen.
Vooralsnog heb ik er niet zo heel erg veel trek in om erachter te komen dat het bijvoorbeeld ravioli van 6 jaar oud is. Erg slecht voor het plafond en voor m'n kleren.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:02 schreef Oblivion het volgende:![]()
Daar kan alles in zitten...
Open maken dus...![]()
Het potje va 12 jaar oud betrof dus sambal. Hoewel het niet stonk,zag het er echter niet lekker uit. Die soort sambal hoorde een rode kleur te hebben, geen donkerbruine kleur.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:37 schreef SwiffMeister het volgende:
mijn ervaring leert me dat iig sambal hier standaart over de datum is. Maar is nog nooit iemand ziek van geworden. Eens in de zoveel tijd kijken we eens hoe ver het over de datum is, en als het echt een jaar of 3 is, dan willen we wel eens een nieuw potje aanschaffen. Verder zijn pepersauzen ook nog vaak goed te eten na het verstrijken van de datum.
Buiten open maken?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:15 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Vooralsnog heb ik er niet zo heel erg veel trek in om erachter te komen dat het bijvoorbeeld ravioli van 6 jaar oud is. Erg slecht voor het plafond en voor m'n kleren.
Het kan vanalles zijn.. bonen, fruit, ravioli... ben toch een beetje benieuwd![]()
Het hangt van de soort af. Verse sambal hoort eerder rood dan bruin te zijn. Gebakken sambal kan bruin zijn of zelfs tegen zwart aan.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:46 schreef SwiffMeister het volgende:
ik heb nog nooit rode sambal gezien anders :S
sambal van de chinees hier is ook donkerrood/bruin.
net ff getjekt, en wat blijkt. er staat hier gewoon een net aangebroken potje in de koelkast, houdbaar tot halverwege 2006en die is ook donkerrood/bruin
Zat ik ook aan te denken...quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:46 schreef SwiffMeister het volgende:
dat onbekende blik, is ook leuk om eerst eens op afstand op te schieten met een luchtbuks![]()
Dan ben je kleurenblind...quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:49 schreef SwiffMeister het volgende:
op het potje staat:
Sambal Oelok (merk ofzo :S)
met vers gemalen ingredienten.
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:49 schreef SwiffMeister het volgende:
op het potje staat:
Sambal Oelok (merk ofzo :S)
met vers gemalen ingredienten.
Bronquote:Sambal is een kruidenpasta met als hoofdingrediënt Spaanse peper. Smaak kan variëren, afhankelijk van de gebruikte ingrediënten en de verhouding hiervan, van zeer pittig , kruidig tot zoet. Sambal wordt gebruikt als smaakmaker in veel Indonesische gerechten. Enkele bekende soorten sambal zijn Sambal oelek ( mengsel van rode pepers en zout, basis voor andere sambals), Sambal badjak ( met o.a. ui, knoflook en garnalenpasta, lichtzoete, vrij pittige smaak) en Sambal setan ( met o.a ongebakken rawitpepers, zeer heet van smaak).
Ze verrijken het juistquote:Op maandag 25 juli 2005 00:00 schreef hassanjassan het volgende:
En nog nooit ziek geworden, uberhaupt nooit voedselvergiftiging gehad, wel de reeskak, maar da's meer van verrot voedsel, beessies in je eten maken het eten niet altijd verrot.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |