abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:04:11 #1
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28158295
Het zal jullie vast ook wel eens zijn overkomen, een pak melk die al 2 maanden over datum is, maar nog altijd plaats inneemt in de koelkast, een komkommer die je in diezelfde koelkast in de groentela hebt gelegd waarvan niet veel meer dan een berg snot is overgebleven. Iedereen maakt wel eens foutjes, denkt wel eens niet na, met de ranzige gevolgen van dien. Hebben jullie ook wel eens iets te lang laten liggen en een flink schimmelcultuurtje gekweekt? Heb je je ook wel eens vergist in de datum en een volledig zuurgeworden product naar binnen zitten werken?

Topicstart begint uiteraard.

Ik heb een rommelige voorraadkast, alles staat een beetje door elkaar. Zo had ik bijvoorbeeld twee paprika's in de kast gelegd. Ze lagen er denk ik een paar dagen en ik was eigenlijk van plan om ze vanavond te nuttigen, maar dat gaat helaas niet door. Het begon namelijk erg te stinken in de keuken, maar ik kon de geur niet echt plaatsen. tot in mijn voorraadkast bekeek en zag dat een van de twee paprika's eruit zag alsof die volledig was leeggelopen, het ding was platter dan plat. De ander daarentegen, daar was niets mis mee.

Wat bleek, ik had de paprika deels op een zakje vanillesuiker gelegd. Dat heb ik verder helemaal niet in de gaten gehad. Vanillesuiker zit in een papieren verpakking en moet dus droog bewaard worden. Een paprika is grotendeels water. Het suiker heeft denk ik het water uit de paprika onttrokken. Het vocht uit de paprika zat dus in de zakjes suiker en is doorgelopen naar een pakje puddingpoeder. Bovendien was het nogal vochtig rondom de paprika. Het gevolg laat zich wel raden, een grote smeerboel en ik kan nu meerdere producten wegmieteren.

Wat hebben we hieruit geleerd? Bewaar nooit paprika's en suiker bij elkaar, want dat geeft me een troep .
pi_28158399
Toen ik nog thuis woonden kwam ik een blikje kaviaar tegen. Uit 1988. Mijn vader was in die tijd vaak in Sibirie, voor zijn werk. En nam af en toe wat mee . Dat kon blijkbaar . Anyway...toen ik het vond was het 2003.

Zelfde heb ik vaak gehad met fruit in blik, echt jaren over datum. Ik koop bijna niets meer in blik.
pi_28158710
Op werk hadden we macaronie met ham en kaas gemaakt voor een jaarmarkt. Had de transportdienst deze ergens in een hoekje van de spoelkeuken gezet (het restant) en allemaal andere dingen ervoor. Na een week meurde het zo erg dat we alle putjes al een paar keer hadden doorgespoeld maar het hielp maar niet.
Bleek dus dat de macaronie nog net niet levend was geworden. Het was helemaal groen en als je het bewoog kwam het lucht iets omhoog. En stinken dat het deed.
pi_28158999
Ik vond afgelopen weekend bij mijn tante een fles aanmaaksiroop uit 1993. Precies dezelfde siroop die ik dus vroeger kreeg

Ik had ooit een huisgenoot die ging kokhalzen bij het zien van schimmel. Gevolg was dat als ze ook maar vermoedde dat iets over de datum was, ze niet durfde te kijken of dat echt zo was. Ze durfde de buitenkant van de verpakking ook niet aan te raken uit angst dat t zou vallen, scheuren, oid. Met andere woorden: het bleef gewoon in de koelkast staan.
Uiteindelijk keek ik maar alles in de koelkast wekelijks na voor de vuilnis naar buiten moest.

Off-topic, maar wel in t kader van vreemde luchtjes: ik heb ooit eens een dode en dus ontbindende muis tussen mn plafond gehad. Ook geen succes.
Spoilers!
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 12:32:37 #5
43556 miss_dynastie
pi_28159187
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vond afgelopen weekend bij mijn tante een fles aanmaaksiroop uit 1993. Precies dezelfde siroop die ik dus vroeger kreeg
Mijn schoonmoeder had echt voor honderden guldens aan voorraad die wegkon wij zijn hier blijven wonen, dus aan ons de eer Pakken koffie uit 1988, rijst uit 1992, je kan het je zo gek niet bedenken. Overigens heeft ze het nog steeds niet afgeleerd
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:34:46 #6
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_28159239
Achja, idd de vergeten dingen in de koelkast. Vond laatst een bedorven kipfilet in de groentela, heb de hele inhoud van de la maar weggegooid
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_28159418
Met het verhuizen van m'n opa en oma had ik een fles Dreft afwasmiddel gevonden en meegenomen aangezien ze toch een afwasmachine hadden en ik het wel kon gebruiken. Afijn, wij het gebruiken voor de afwas, alleen het rare was dat het schuim zo snel weg was. Uiteindelijk bleek de uiterste houdbaarheidsdatum 1997 te zijn.

Hiervoor wist ik niet eens afwasmiddel uberhaubt kon bederven, maarja Overigens hebben we het wel gewoon opgemaakt. Alleen hebben we wel ietsje meer gebuikt dan het beroemde theelepeltje per keer
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_28161563
Een paar jaar terug had ik een vriendin op visite die een sapje wilde. Ik appelsientje gegeven met echt vruchtvlees. Ze neemt een paar slokken, trekt een vies gezicht en zegt dat er wat klontjes inzitten. Dus ik zeg, o ja das die troep met echt vruchtvlees (normaal nam ik zonder) o zegt ze en neemt nog een slok. Dan spuugt ze t uit en zie ik er echt brokken inzitten Niks te vruchtvlees gewoon helemaal verrot en ingedikt. (tja iets te lang gestaan )
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28162681
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:16 schreef Rouser het volgende:
Op werk hadden we macaronie met ham en kaas gemaakt voor een jaarmarkt. Had de transportdienst deze ergens in een hoekje van de spoelkeuken gezet (het restant) en allemaal andere dingen ervoor. Na een week meurde het zo erg dat we alle putjes al een paar keer hadden doorgespoeld maar het hielp maar niet.
Bleek dus dat de macaronie nog net niet levend was geworden. Het was helemaal groen en als je het bewoog kwam het lucht iets omhoog. En stinken dat het deed.
nee hoor, gatsie
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 14:29:11 #10
43556 miss_dynastie
pi_28162811
Jessie
Yuk....
  donderdag 23 juni 2005 @ 14:52:42 #11
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28163560
En vooral nog een slok nemen. .

Ik ben al flink aan het luchten hier, maar die vieze rotte bedorven suiker/paprika/wat het ook mag zijn lucht wil maar niet weg.
pi_28163767
Ouders twee weken op vakantie, dag voordat ze terugkomen ben ik aan de schoonmaak, ik til de fruitschaal op *smurrie* Ik kijk in de fruitschaal en ontdek twee levenloze leeggelopen platte kiwi-lijkjes.

I'm not a fruit person Nou ja, ik blij dat ik dat ontdekt had, want ik hooooorde mijn moeder al natuurlijk ('Smeerkees! Til dan ook eens wat op als je het aanrecht schoonveegt!')

Ze komen de dag erna thuis, mam wil koffie gaan maken...en ontdekt een zwaar beschimmeld filter dat er al twee weken zat.....

I'm not a coffee person either

En ja, dan nog de ex, verstokt vrijgezel altijd eten bij pappie en mammie, in zijn kast was werkelijk alles over de datum. En als goed opgevoede zuunige boerenzoon stond ie er met zijn neus bovenop toen ik de puin aan het ruimen was "Is dat echt niet meer goed? Weet je dat zeker?"
We zitten in 2003, hier staat 1992, wil je het risico nemen?! Nee, dat dacht ik al....
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_28163869
Oja nog eentje.

We hebben dus een jonge Beagle, en die MOET elk dag iets nieuws om op de kauwen. We geven 'm dan meestal zo'n klein leeg half literflesje. Tijdje terug neemt hij een duik onder de kast in de kamer en komt er onderuit met zo'n flesje. Ik denk nog: Hoe komt ie daar nou aan, want er ligt er toch al eentje?

Even later kijk ik nog eens en zie dat hij bezig is met het knagen aan een flesje waar een schimmelrand van zeker 5 cm in zit.... Oeps....kennelijk uit mijn tas gevallen onder de kast in *yuck*
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 23 juni 2005 @ 15:24:42 #14
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_28164435
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:00 schreef Syrena het volgende:
Ouders twee weken op vakantie,

Ze komen de dag erna thuis, mam wil koffie gaan maken...en ontdekt een zwaar beschimmeld filter dat er al twee weken zat.....
Herkenbaar, mijn ouders waren een week weg , en ik wilde een lekker kopje koffie zetten zodat ze verse koffie hadden als ze terug kwamen.
Bleek 't filter er een weekje in gezeten te hebben ... koffie met witte stippen....
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 15:27:47 #15
43556 miss_dynastie
pi_28164517
quote:
Dat hoort de koffiedrinker er dan ook zelf even uit te halen na gebruik
pi_28164611
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:52 schreef Vork het volgende:
En vooral nog een slok nemen. .

Ik ben al flink aan het luchten hier, maar die vieze rotte bedorven suiker/paprika/wat het ook mag zijn lucht wil maar niet weg.
Schoteltje gemalen koffie neerzetten, en de ruimte afsluiten.
  donderdag 23 juni 2005 @ 21:10:08 #17
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28174071
quote:
En ja, dan nog de ex, verstokt vrijgezel altijd eten bij pappie en mammie, in zijn kast was werkelijk alles over de datum. En als goed opgevoede zuunige boerenzoon stond ie er met zijn neus bovenop toen ik de puin aan het ruimen was "Is dat echt niet meer goed? Weet je dat zeker?"
We zitten in 2003, hier staat 1992, wil je het risico nemen?! Nee, dat dacht ik al....
Zo

Hier gaat alles minsten een keer per half jaar helemaal uit de kast en wordt het op THT gecontroleerd.

Daarnaast hanteer ik ook met het boodschappen weg zetten FIFO
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 24 juni 2005 @ 01:12:04 #18
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28181830
Ik heb 4,5 jaar in de thuiszorg gewerkt bij dementerende ouderen...
Wat ik daar weleens ben tegen gekomen, echt geweldig!
Sommigen dachten echt dat de Russen op de loer lagen en ze daarom flink moesten inslaan

Mijn opa is ook dement geworden en toen hij overleed kwamen we een stuk of 30 beschuitrollen tegen in de keukenkastjes... hij dacht steeds dat het op was
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 01:19:39 #19
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28181919
Eindelijk, ik woonde pas op mezelf!

Ik kon goedkoop een goeie kip scoren. Ha, lekker! Mooi voor het weekend!
Probleem was echter dat ik die kip op maandag kocht. De zondag daarop kwam de kip bijna spontaan de koelkast uitstappen (en ik me maar afvragen wat er zo ruftte...).

Ook erg: we hebben een reservekoelkast. Die staat niet continu aan, alleen met bijvoorbeeld kerst en feestjes als we extra koelplek nodig hebben. Na afgelopen kerst zetten we hem weer uit, maar door een misverstand maakte niemand hem leeg en schoon.
Toen mijn moeder (als oppas, zocht drinken voor de kids) hem per ongeluk opende (in april, mind you) kreeg ze bijna een rolberoerte...

Weet je hoe een oude vissalade na bijna 4 maanden ruikt?
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  vrijdag 24 juni 2005 @ 01:22:17 #20
66422 dutch-mamma
pi_28181957
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 01:12 schreef BBQ-kip het volgende:
(...)Mijn opa is ook dement geworden en toen hij overleed kwamen we een stuk of 30 beschuitrollen tegen in de keukenkastjes... hij dacht steeds dat het op was
Mijn opa zaliger was niet dement, maar als je 89 bent, wil je geheugen nog wel eens haperen.
Na zijn dood vonden we overal flessen (yuck) martini waar 1-2 glaasjes uit waren...!

Ik heb dat overigens enigszins van hem ge-erft. Ik heb óf géén suiker (of macaroni, boter, wc-papier en zo, van die typische voorraaddingen die niet snel bederven) in huis, óf voor een weeshuis...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  vrijdag 24 juni 2005 @ 01:29:11 #21
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28182015
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 01:19 schreef dutch-mamma het volgende:
Weet je hoe een oude vissalade na bijna 4 maanden ruikt?

Vlees en vis wat gaat bederven is echt een van de ergste dingen...
Heb weleens kotsend boven de prullenbak gehangen hoor
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 01:32:40 #22
66422 dutch-mamma
pi_28182053
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 01:29 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Vlees en vis wat gaat bederven is echt een van de ergste dingen...
Heb weleens kotsend boven de prullenbak gehangen hoor
Mijn moeder hield zich nog net in... Maar ze heeft me nog lang aangekeken alsof ik dringend psychische hulp nodig had (visioenen van volledig verwaarloosde huishoudens met ratten en zo, denk ik)
pi_28182225
Een paar weken geleden had ik het advies van een vriend van me om over een overgebleven fles Sangria nuttig te maken. Wat appel en ananas in stukjes snijden, en hier de Sangria overheen gieten. Even laten staan en klaar is Kees.

Een paar dagen later kwam hier iemand eten, dus het leek me wel een goede gelegenheid om het uit te proberen (en van de sangria af te komen). Maar we vonden het niet lekker. (Gelukkig had ik zoals altijd chocolade in huis, dus niet getreurd.) Het was echter vrij veel, dus er stond nog een halve schaal in de koelkast. Helemaal vergeten. De week daarna had ik het zo druk dat ik een hele week later nog steeds de hele handel in de koelkast had staan. Helemaal vol met schimmel. Iemand een lekker toetje?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 24 juni 2005 @ 01:56:11 #24
66422 dutch-mamma
pi_28182265
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 01:51 schreef heiden6 het volgende:
Een paar weken geleden had ik het advies van een vriend van me om over een overgebleven fles Sangria nuttig te maken. Wat appel en ananas in stukjes snijden, en hier de Sangria overheen gieten. Even laten staan en klaar is Kees.

Een paar dagen later kwam hier iemand eten, dus het leek me wel een goede gelegenheid om het uit te proberen (en van de sangria af te komen). Maar we vonden het niet lekker. (Gelukkig had ik zoals altijd chocolade in huis, dus niet getreurd.) Het was echter vrij veel, dus er stond nog een halve schaal in de koelkast. Helemaal vergeten. De week daarna had ik het zo druk dat ik een hele week later nog steeds de hele handel in de koelkast had staan. Helemaal vol met schimmel. Iemand een lekker toetje?
En de fruitvliegjes vierden vast feest... Ik zie het helemaal voor me...

Ik vond trouwens in een tas van 1 van mijn bloedjes vanmorgen een banaan en een statiegeldfles met een rest aangemaakte aanmaaklimonade, die er al minstens een maand hebben liggen fermenteren. Daar word je ook niet vrolijk van...

zou ik de statiegeldfles nog mogen/kunnen inleveren? Ik durf hem niet meer open te maken...
  vrijdag 24 juni 2005 @ 02:07:11 #25
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28182349
Gewoon inleveren joh

Ik heb een keer mijn gymkleding vergeten in de was te gooien voor de grote zomervakantie
Helemaal beschimmeld in mijn tas, ik huilen, mijn lievelingsshirt en broek naar de maan! Wheheh
pi_28182354
Ik heb vandaag nog getwijfeld om een colafles met een gat erin, waar een pen uitsteekt, en zilverfolie aan de bovenkant, terug te brengen naar de Albert Heijn. Een vriend van me moest zonodig een waterpijp fabriceren. Ligt nu in de vuilnisbak.

Ik zou het maar gewoon doen, dus, dutch-mamma.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 02:08:15 #27
66422 dutch-mamma
pi_28182357
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 02:07 schreef BBQ-kip het volgende:
Gewoon inleveren joh

Ik heb een keer mijn gymkleding vergeten in de was te gooien voor de grote zomervakantie
Helemaal beschimmeld in mijn tas, ik huilen, mijn lievelingsshirt en broek naar de maan! Wheheh
Ook zoiets kan redelijk ranzig ruiken...
pi_28183809
* kaputwiehund heeft ooit eens een diepvriespizza in een kast opgeborgen in plaats van in de diepvries

We hadden boodschappen gedaan en ik zou ze even opruimen. We hadden onder meer een diepvriespizza meegebracht. In plaats van deze in de diepvries te dumpen heb ik hem achter in de voorraadkast opgeborgen. Na een weekje begonnen we ons toch af te vragen waar dat muffe luchtje in de keuken nu vandaan kwam
Zu hause ist alles besser
pi_28187123
Ik had net nog een groente la die probeerde weg te lopen...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:02:17 #30
121108 Woldo
Het enige echte Bier.
pi_28187262
Mijn oma is een aanbieding koper.. dus alles wat in de aanbieding is gaat mee ook al gebruikt ze het nooit.. Als je ook eens ziet wat er in haar voorraad kast staan.. Niet normaal. Maar nu was ze een weekje op vakantie, dus gingen we die kast opruimen en we kwamen blikjes tuinbonen uit 1983 tegen, een pot met asperses uit 1991, ect.. Thuis heb ik dit niet zo erg, mijn moeder is nogal opruim verslaafd
I'm not deaf or blind, I'm just ignoring you.
oO<
pi_28187491
Ik was laatst bij m'n oma aan het eten, en die zette een of andere lelijke witte fles op tafel (het leek wel schoonmaakspul ofzo). Dus ik keek wat het was, en het bleek ketjap. M'n oma zei, 'ja, die is al erg oud, volgens mij heeft Dick die nog gekocht...'.

Dat was haar man, echter is hij al elf jaar geleden overleden ofzo. Dus ik ben maar even gaan kijken wat de houdbaarheidsdatum was. September 1993.

Ze is overigens geen eenzame demente oude vrouw, integendeel, maar gewoon een beetje chaotisch net als haar zoon en kleinzoon.

We hebben het maar weggegooid, just in case.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:15:16 #32
66422 dutch-mamma
pi_28187619
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:02 schreef Woldo het volgende:
(...) blikjes tuinbonen uit 1983 (...)
Die hoort in een museum...!

Serieus: in Appelscha is een culinair museum, waarbij de nadruk op wecken ligt. Ze hebben daar geweckt eten van voor en tijdens de oorlog en als je het open zou maken, zou je het zó op kunnen eten!

Erg interessant museum voor wie van nostalgie houdt!
pi_28188178
Ooit eens op vakantie geweest terwijl ik een pan met rijst op het aanrecht in de zon heb laten staan. Toen ik een maand later weer thuis kwam heb ik het met pan en al weggegooid
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:37:08 #34
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28188343
Dat zou inderdaad kunnen, mits er hygienisch gewerkt is bij bereiden ervan. Het zou zomaar kunnen dat je tijdens het wecken anaerobe micro organismen in de weckfles terecht komen. Deze kunnen enkel overleven in een zuurstofloze omgeving en daar zitten een paar verschrikkelijke kunnen (ook bacterieen die hitte bestendige toxines kunnen produceren). Meestal valt dit wel mee, als het verhittingsproces maar goed is verlopen (de meesten zijn namelijk mesofiel en worden uitgeschakeld bij een temeratuur boven de 50 graden).

Erger nog zijn die potjes met etenswaren op olie. Deze worden als sierobjecten verkocht en het is dan ook niet aan te raden om het op te eten (in verband met hittebestendige toxines die zich in het product kunnen verschuilen).
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:45:17 #35
66422 dutch-mamma
pi_28188685
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:31 schreef Scrutinizer het volgende:
Ooit eens op vakantie geweest terwijl ik een pan met rijst op het aanrecht in de zon heb laten staan. Toen ik een maand later weer thuis kwam heb ik het met pan en al weggegooid
Ik wil niet weten hoe dat rook en eruit zag...
pi_28188879
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:45 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Ik wil niet weten hoe dat rook en eruit zag...
Het was gereduceerd tot een hoopje pikzwarte smurrie
pi_28189238
Toen mijn moeder een keertje ziek was hebben wij (de kinderen) in een goedmoedige bui besloten om het voorraadkastje boven in de keuken eens uit te mesten (zo'n kastje waar je niet zo bij kan zonder trap). Na een aantal flessen pannenkoekstroop en een zooitje zakjes met basterdsuiker (1 grote harde klont ) kwamen we achter in het kastje een soort van overwoekerende zwarte stroperige smurrie tegen. De oorzaak bleek een blik ananas in siroop te zijn die daar al minimaal 10 jaar stond en ontploft was. Die siroop was er dus echt uitgekomen en pikzwart

Kastjes waar je nooit bijkomt
pi_28192303
mijn opa en oma waren altijd erg van de blikken. en die sloegen ze met honderden tegelijk in. En nou waren zij niet de schoonste mensen en vergaten ze weleens wat. Mijn oma kwam dan af en toe de blikken tegen en dacht dan: 'dat zijn leuke kadootjes'. wij kregen dus regelmatig doperwten van 5 jaar oud als kado.

chocolaatjes overleefden ook zo een jaar. Paaseitjes werden leuk bewaard en met kerst bv voorgeschoteld. Ik ben en was een ontzettende chocoladefreak. Dus als er chocola stond, dook ik erop. en ik leerde het maar niet: in één keer zó'n bonbon in mn mond en dan kokhalzend opeten omdat we van mn vader geen kritiek mochten geven.

Sinaasappelsap hetzelfde. 'Wat wil je drinken' en dan zei ik altijd 'oh wat er is'. Naja sinaasappelsap dus, want die stond nog in de kast. Totdat ik de eerste slok nam en aan mn oma vroeg 'heeft u er spa bij gedaan of hoort sinaasappelsap bubbeltjes te hebben?'

Met kerst gingen we ook een keer gourmetten bij mn opa en oma. En ze hadden voor iedereen gehaald wat ze lekker vonden. Mn zus is verslaafd aan paturain. Dus dat was er. Mijn zus ziet dat, duikt op het pakje, maakt hem open en vraagt: 'oma, hoort de kruidenkaas zo harig en zwart te zijn? Bij mijn opa en oma waren we nooit zo snugger, thuis mieteren we het meeste zo weg.

Bij het overlijden van mijn opa en oma (vlak na elkaar) had mijn vader de leuke taak de kasten uit te ruimen. Alles en dan ook alles kon weg. Beschimmelde kaas, oud vlees... en dat aten ze vroeger nog gewoon ook. (vieze stukken werden weggeschraapt)

Zelf ben ik weleens een fles aanmaaklimonade vergeten in een tas. Ik had een nieuwe tas gekocht, maar was vergeten dat die fles nog in mn oude tas zat. Na 4 maanden kwam ik erachter. De fles was opengesprongen en mn tas was van binnen groen-wit gespikkeld. bye bye tas.

Ook salami wordt weleens te lang bewaard en dan per ongeluk toch op een heerlijke home-made pizza gemikt. Dan smaakt de pizza wel vreemd als ie uit de oven komt. Zelfde gebeurt af en toe met ansjovis.

en natuurlijk ook de blikken die bol staan, de pakken melk waar brokken uit komen (en dan naar mn moeder roepen: 'mam, wie heeft er in het pak gekotst?' forgive me, ik was 5) en de groente die uit de koelkast komt gekropen.

oh wel een erg lang verhaal, maar ik herinner met net de leukste!

Ik hou ontzettend van kip, een hele gegrilde kip mijn moeder maakte dat vroeger ook regelmatig voor me (uuuh met kerst en verjaardagen) Maar in een gekke bui had mn moeder het ook een andere keer gehaald en in een aparte tas gedaan. Thuis boodschappen ingeruimd. Na een week zitten we buiten en een stank, niet te harden. Staat er een tas... Inderdaad, de kip.. vol met maden
  vrijdag 24 juni 2005 @ 18:10:51 #39
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28200387
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:04 schreef Vork het volgende:
een komkommer die je in diezelfde koelkast in de groentela hebt gelegd waarvan niet veel meer dan een berg snot is overgebleven.
Komkommers mag je ook niet in de koelkast bewaren. Dan gaan ze rotten...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_28200679
Heb het hier al wel eens eerder gepost.. Mijn moeder is echt een ramp in de keuken... Maar in elk geval er lag dus een kool in de bijkeuken onder het aanrecht. En daar drupte heel vrolijk elke dag een beetje water op van het aanrecht soms met zeepzop.. Nou ja het resulaat zal je niet verbazen.. en grote ronde witte kool die langzaal tot snot aan het omtoveren was. Dus op een gegeven moment waren er al gaten in gerot... Ik denk: die flikkeren we moet een grote boog de GFT container in.

Wat schetst mijn verbazing.... eten we 's avonds die witte kool Ik ben maar bij de mac gaan eten met mijn vriendin.

Ja mijn moeder vond het zonde om eten weg te gooien.... Ding had er 2 weken liggen rotten
pi_28213357
Een vriend van me had eens, op Aruba, een fles van die aanmaaksiroop op z'n bureau staan, terwijl hij met z'n gezicht in ene boek zat. Hij drinkt rustig dat halve flesje leeg, en op een gegeven moment kijkt hij ernaar, blijkt het helemaal vol met schimmel te zitten. Het stond er al minstens een week, in de zon, maar niemand weet precies hoe lang.

Hij is nogal een chaotisch persoon...

Zelf had ik eens een pakketje van drie van die kleine pakjes vruchtensap mee naar school genomen, en toen ik heel erg dorst had pleurde ik een rietje in een van die pakjes en zoog het in een teug bijna leeg. Het was volkomen bedorven, ik ging zwaar over m'n nek, en heb het bijna lege pakje weggegooid. De houdbaarheidsdatum was nog niet verstreken, maar blijkbaar had er een gaatje in gezeten ofzo. De andere twee pakjes waren nog wel goed, maar ik heb er niet meer van genoten.
pi_28213906
Als iets beschimmeld is, dan gooi ik het hele produkt weg, maar mijn moeder die snijd het gewoon weg, en de rest eet ze op.

En over houdbaarheidsdatums zegt ze: Die stonden vroeger ook nooit op de produkten, dus daar moet je niet opletten :S

Ook wil ik weleens wat lekkers eten, maar dat mag dan niet, want dat wilt ze bewaren, maar dan kom ik het vaker 2weken later ofzo helemaaal beschimmeld tegen...

Ontopic: Ik heb eens boterhammen teruggevonden die de hele ZOMERvakantie in mijn rugzak gezeten hebben... dat was niet meer dan een zakje schimmel. Was echt TE goor!
Mensen hebben een natuurlijke weerstand tegen ideeën waar ze zelf niet opgekomen zijn
pi_28213962
quote:
En over houdbaarheidsdatums zegt ze: Die stonden vroeger ook nooit op de produkten, dus daar moet je niet opletten :S
Je kunt beter op je eigen instinct en logica afgaan. Het schijnt dat mensen vaak een voedselvergiftiging oplopen, omdat ze dingen opeten die niet meer goed zijn maar nog niet over de datum.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 03:06:24 #44
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28214059
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 02:57 schreef g1id het volgende:

Het is vaak zo dat de smaak van een product achteruit kan gaan na de houdbaarheidsdatum. Voor heel veel producten is het geen definitieve datum, maar ze moeten ergens een lijn trekken....

[ Bericht 2% gewijzigd door Nembrionic op 25-06-2005 03:39:53 ]
pi_28214207
Vandaag bij burger king waar ik werk. Vriezer was kapot gegaan de avond ervoor. Iemand had er mooi een briefje met defect opgeplakt maar niet de inhoud even verplaatst naar de centrale koeling. Gevolg, 300 euro weg gegooid aan whoppers, hamburgers en ander vlees.
Jupiler is goed
pi_28215593
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 03:17 schreef Aurelium het volgende:
Vandaag bij burger king waar ik werk. Vriezer was kapot gegaan de avond ervoor. Iemand had er mooi een briefje met defect opgeplakt maar niet de inhoud even verplaatst naar de centrale koeling. Gevolg, 300 euro weg gegooid aan whoppers, hamburgers en ander vlees.
Toen ik pas bij de Edah werkte (lichtjaren geleden) moest ik het ijs bijvullen in de vriezer. Niet dat ze me even vertellen dat je die pakken maar mag stapelen tot het rode lijntje.... Nu hadden we ook nog een bedrijfsleider die niet kon tellen, die flikkerde op de gok altijd maar wat dozen neer en ik verkeerde in de veronderstelling dat alles dan ook in die vriezer moest. Hoor ik de week erop dat ze dus een hele partij hadden weggeflikkerd omdat het gesmolten was

En die keren dat we de houdbaarheidsdatum van de flesjes Extran moesten wegpoetsen

De regel bij supermarkten: krijg je als klant iets gratis CHECK DE DATUM! Is die op mysterieuze wijze verdwenen, dan weet je genoeg. Zo kregen mijn ouders gisteren bij de Jan Linders een pak witte broodjes en een pak krentebollen. Datum: 24 juni.... op het randje.

smaakten nog goed trouwens die krentebollen
  zaterdag 25 juni 2005 @ 09:31:02 #47
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28215663
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:32 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Mijn schoonmoeder had echt voor honderden guldens aan voorraad die wegkon wij zijn hier blijven wonen, dus aan ons de eer Pakken koffie uit 1988, rijst uit 1992, je kan het je zo gek niet bedenken. Overigens heeft ze het nog steeds niet afgeleerd
Mijn moeder is net zo. Die 'gelooft' niet in
THT-data En dat van lekkere dingen deed ze inderdaad ook. Lekker roomkaasje in koelkast: nee niet aankomen, is voor het weekend. Is het weekend, kaasje bedorven
  zaterdag 25 juni 2005 @ 09:34:55 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28215694
Ik heb weleens een pan tomatensoep te lang laten staan. De schimmelwolken zaten tot aan het deksel. Die aanblik ontmoedigde me zo, dat ik het geheel maar heb weggetieft.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:17:21 #49
84328 Lllaura
painting pictures
pi_28217080
quote:
Ontopic: Ik heb eens boterhammen teruggevonden die de hele ZOMERvakantie in mijn rugzak gezeten hebben... dat was niet meer dan een zakje schimmel. Was echt TE goor!
Same here!
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_28217227
quote:
Als iets beschimmeld is, dan gooi ik het hele produkt weg, maar mijn moeder die snijd het gewoon weg, en de rest eet ze op.

Ook wil ik weleens wat lekkers eten, maar dat mag dan niet, want dat wilt ze bewaren, maar dan kom ik het vaker 2weken later ofzo helemaaal beschimmeld tegen...

Zo is die van mij dus ook... Groente helemaal tot slijm bedorven... ach snijden we er wel af de rest kun je nog eten.... Ik eet dan ook regelmatig buiten de deur...
  zaterdag 25 juni 2005 @ 13:16:27 #51
66422 dutch-mamma
pi_28219957
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 09:31 schreef Aventura het volgende:

[..]

Mijn moeder is net zo. Die 'gelooft' niet in
THT-data En dat van lekkere dingen deed ze inderdaad ook. Lekker roomkaasje in koelkast: nee niet aankomen, is voor het weekend. Is het weekend, kaasje bedorven
Ik moet eerlijk bekennen dat ik die "bewaren tot later"-neiging ook wel eens heb... En dan is het "later", en dan is de kwaliteit dusdanig verminderd dat het enkele reis vuilnisbak wordt
pi_28220577
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 11:17 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Same here!
Hier ook .
pi_28237899
Ik had een paar weken geleden linzensoep gemaakt.
Dag 1, lekkere soep, jammie. Even laten afkoelen voor 't de koelkast inging.
Dag 2. Ojee, soep vergeten in de koelkast te zetten.
Dag 3. Oh, fuck, die soep. *zet in koelkast*
Dag 4. Niet aan soep gedacht.
Dag 5. Zie dag 4
Dag 6 en 7. Weekend, niet op studentenkamer (bij de soep) geweest.
Dag 8. Geen tijd om te koken, tijd voor soep. Ruikt wat muf, maar 't is linzensoep. Zal wel goed zijn...

Gevolg: Avondje boven de vuilnisbak doorgebracht en soep weggegooid (zowel de bak die ik al had opgegeten als de rest van de pan).. Zonde!
Mon 'en!
  zondag 26 juni 2005 @ 02:53:56 #54
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28242057
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:50 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Het was gereduceerd tot een hoopje pikzwarte smurrie
Dat heet jam
  zondag 26 juni 2005 @ 02:56:04 #55
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28242070
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 23:46 schreef bloempjuh het volgende:
Ik had een paar weken geleden linzensoep gemaakt.
Dag 1, lekkere soep, jammie. Even laten afkoelen voor 't de koelkast inging.
Dag 2. Ojee, soep vergeten in de koelkast te zetten.
Dag 3. Oh, fuck, die soep. *zet in koelkast*
Dag 4. Niet aan soep gedacht.
Dag 5. Zie dag 4
Dag 6 en 7. Weekend, niet op studentenkamer (bij de soep) geweest.
Dag 8. Geen tijd om te koken, tijd voor soep. Ruikt wat muf, maar 't is linzensoep. Zal wel goed zijn...

Gevolg: Avondje boven de vuilnisbak doorgebracht en soep weggegooid (zowel de bak die ik al had opgegeten als de rest van de pan).. Zonde!
Wat had je verwacht na 8 dagen. Soep buiten de koelkast kan je hooguit 24 uur later nog opeten. Zeker met dit weer
pi_28242099
Ik ging een paar jaar terug voor twee weken op zomervakantie, maar had nog een vol pak melk in de koelkast staan. Dit had ik op het aanrecht gezet, om aan mijn moeder mee te geven, want anders zou het toch maar over de datum gaan.

Afijn, je raadt het al, dat pak melk dus alsnog vergeten en ja, het pak stond nog op het aanrecht, alleen was het wel op de één of andere manier ontploft.
Er zaten zelfs hele bonken op het plafond!
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 26 juni 2005 @ 03:06:49 #57
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28242146
quote:
Op zondag 26 juni 2005 02:56 schreef Aventura het volgende:
Wat had je verwacht na 8 dagen. Soep buiten de koelkast kan je hooguit 24 uur later nog opeten. Zeker met dit weer
Met dit weer gaat alles weg dat ik niet binnen een paar uur in de koelkast heb gezet. Ik vergeet het nog wel eens en dan blijft een pan met weetikveel wat een nacht staan. Dan hoef ik het al nietmeer, hoe warm of koud ik het daarna nog maar.

Eigen gemaakte etenswaren uit de koelkast, maximaal een dag of 3 dan heb ik er echt geen trek meer in. En het zal niet de eerste keer zijn dat er een bakje met zooi weken in de koelkast heeft gezeten. Gelukkig weet ik op dat moment heel goed dat ik het nietmeer wil hebben. Jammergenoeg ben ik dan ook weer zo lui om het niet op te ruimen.

Binnen m'n opleiding wordt er ook aandacht besteedt aan microbiologie (vrij veel zelfs) en langzaam aan krijg ik steeds beter een beeld van wat er allemaal met je vreten kan gebeuren (inclusief alle mogelijke gevolgen) als je het niet goed bewaart, te lang bewaart en niet goed opwarmt voor het eten. Om een of andere manier ben ik wel steeds schoner gaan werken en voorzichtiger geworden met bewaren en later consumeren.
  zondag 26 juni 2005 @ 03:12:00 #58
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28242183
Het is vooral van belang om bv. warme restjes snel te laten afkoelen en dan invriezen of in de koeling. Langzaam afkoelen geeft bacterien de kans om zich exponentieel te vermeningvuldigen. Als je dus erg lang wacht met invriezen of koelen, een des te slechter product is je uitgangspunt. En daarna wordt het alleen maar nog minder..Zelf laat ik restanten hooguit 2 dagen in de koelkast voor ik ze opeet en zelfs dan gooi ik het nog weleens weg.
  zondag 26 juni 2005 @ 03:13:33 #59
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28242191
Oja nog 'n mooie hoorde ik laatst op m'n werk. Met het warme weer wordt er extra beel fris besteld natuurlijk. Nu hadden ze een flike lading gekregen, waarvan niet alles binne gezet kon worden (om een of andere reden) en een deel buiten moest staan. Zo kon het gebeuren dat een pallet Cola te lang buiten in de zon heeft gestaan. Dan zet de boel zich uit en wordt de druk op de flessen vergroot. Dat merkte men wel toen de pallet binnen gezet moest worden en een aantal flessen uit elkaar knalde.
  zondag 26 juni 2005 @ 04:17:20 #60
72550 blackmage
happy slap
pi_28242581
meh thuis heb ik er niet zon ervaring mee maar op straat heb ik eens tegen een blikje dat in de zon lag aangeschopt en het blikje ontplofte.
dat was niet cool.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_28243264
quote:
Op zondag 26 juni 2005 03:12 schreef Aventura het volgende:
Het is vooral van belang om bv. warme restjes snel te laten afkoelen en dan invriezen of in de koeling. Langzaam afkoelen geeft bacterien de kans om zich exponentieel te vermeningvuldigen. Als je dus erg lang wacht met invriezen of koelen, een des te slechter product is je uitgangspunt. En daarna wordt het alleen maar nog minder..Zelf laat ik restanten hooguit 2 dagen in de koelkast voor ik ze opeet en zelfs dan gooi ik het nog weleens weg.
Dan is dat dus fout gegaan

Ik had mijn soep niet met dit weer gemaakt hoor, 't is alweer enkele weken geleden toen het zo koud was dat ik nog met een dekbed sliep
Mon 'en!
  zondag 26 juni 2005 @ 11:56:45 #62
84328 Lllaura
painting pictures
pi_28245537
quote:
Op zondag 26 juni 2005 03:12 schreef Aventura het volgende:
Het is vooral van belang om bv. warme restjes snel te laten afkoelen en dan invriezen of in de koeling. Langzaam afkoelen geeft bacterien de kans om zich exponentieel te vermeningvuldigen.
Maar het is ook slecht om iets warms meteen in de koelkast te zetten. Daar kan je koelkast best wat van opwarmen, wat weer slecht is voor de andere producten die erin staan...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_28246987
quote:
Ach, met bepaalde producten (harde kaas enzo) kan dat best. Maar goed, je gezond verstand gebruiken is natuurlijk altijd het beste. Als je iets echt niet vertrouwt, kun je het beter wegpleuren.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_28247041
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 09:18 schreef Syrena het volgende:
Zo kregen mijn ouders gisteren bij de Jan Linders een pak witte broodjes en een pak krentebollen. Datum: 24 juni.... op het randje.

smaakten nog goed trouwens die krentebollen
Bij brood dacht ik eigenlijk altijd dat die datum die erop staat de verkoopdatum is, ipv de houdbaarheidsdatum. Oeps.
Are you pondering what I'm pondering?
  zondag 26 juni 2005 @ 12:58:48 #65
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28247061
quote:
Op zondag 26 juni 2005 11:56 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Maar het is ook slecht om iets warms meteen in de koelkast te zetten. Daar kan je koelkast best wat van opwarmen, wat weer slecht is voor de andere producten die erin staan...
Dat is zeker waar. Het beste is om het bv. in een bak koud water te leggen of onder de stromende kraan houden om het snel wat koeler te maken. Maar eerlijk gezegd, neem ik die moeite nooit. Wat ik doe is ik laat resten in de pan (liefst een wijde open pan) afkoelen, waarna ik het in een bakje overdoe. Meteen na het bereiden in eenklein bakje doen bevordert het afkoelen nl. ook niet.
  zondag 26 juni 2005 @ 16:07:17 #66
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28251361
quote:
Op zondag 26 juni 2005 11:56 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Is meer voor de koelkast zelf eigenlijk. Maar ik doe het dus ook nooit
  zondag 26 juni 2005 @ 16:57:11 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28252568
quote:
Op zondag 26 juni 2005 12:57 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Bij brood dacht ik eigenlijk altijd dat die datum die erop staat de verkoopdatum is, ipv de houdbaarheidsdatum. Oeps.
Is volgens mij ook zo bij brood, dat de verpakkingsdatum vermeld wordt, niet de houdbaarheidsdatum.
The love you take is equal to the love you make.
pi_28253494
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is volgens mij ook zo bij brood, dat de verpakkingsdatum vermeld wordt, niet de houdbaarheidsdatum.
Zou best kunnen hoor, ik ben gewoon superwantrouwend ten opzichte van supermarkten die gratis dingen weggeven. Vandaar dat ik dus ook niks meer koop in de supermarkt waar ik altijd gewerkt heb. Bij de Jan Linders nooit klachten gehad trouwens, ja 1 keertje met zo'n el cheapo yoghurtje van 25 cent, dat bleek afgrijselijk beschimmeld te zijn (en NIET over de datum). Daar kun je mee teruggaan naar de winkel, maar vond t niet de moeite.
pi_28265945
ik bedenk me er net één van een oude vriendin van mij. Ze had lekker appelsap gekocht. En ze was met vrienden buiten gaan zitten. Pak opengemaakt en ff iets anders gaan doen. na ongeveer een halfuur besloten ze wat te drinken uit het pak. Neemt één van haar vrienden een grote slok en zegt: 'zit er in appelsap ook vruchtvlees?' bleken er allemaal mieren in te zijn gekropen
  maandag 27 juni 2005 @ 13:45:56 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28271585
Mijn moeder ook altijd wie wat bewaard heeft wat.
Wij waren altijd zo van wat je binnenhebt pakken ze je niet af.
Kreeg ze eens een doos belgische chocolade. Neee, die worden niet opgeschranst! Die werd verstopt, want anders aten we het maar op (jaja, waar is het in godsnaam voor als je het niet opeet?)
Jaren later werd de boekenkast eens ontruimt, en daar lag de doos, schimmel door de doos heen gegroeit en zelfs in de boeken gegroeit..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 juni 2005 @ 14:09:58 #71
66422 dutch-mamma
pi_28272379
quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn moeder ook altijd wie wat bewaard heeft wat.
Wij waren altijd zo van wat je binnenhebt pakken ze je niet af.
Kreeg ze eens een doos belgische chocolade. Neee, die worden niet opgeschranst! Die werd verstopt, want anders aten we het maar op (jaja, waar is het in godsnaam voor als je het niet opeet?)
Jaren later werd de boekenkast eens ontruimt, en daar lag de doos, schimmel door de doos heen gegroeit en zelfs in de boeken gegroeit..
Ik heb al een paar keer geschreven dat ik ook bewaarneigingen heb, maar Belgische chocolade bewaren...?

Daggutnie...!

maandag 27 juni 2005 @ 14:24:54 #72
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_28272787
Op kantoor hebben we 1 persoon die z'n boterhammetjes niet thuis smeert, maar op het werk. Regelmatig blauw uitgeslagen brood voor 'm weggetieft.
Kwam ik er vorige week dus achter dat hij maar helemaal niet luncht, aangezien alles wat nog in de koelkast aan broodbeleg lag in verregaande staat van beschimmeling was ... Dat krijg je als je wel in de koelkast komt maar je neus een beetje verstopt zit van de hooikoorts ...
O ja, het is de baas, dus die ruimt z'n rotzooi niet zelf op, daar heeft 'ie mensen voor!
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  maandag 27 juni 2005 @ 14:30:59 #73
66422 dutch-mamma
pi_28272980
quote:
Op maandag 27 juni 2005 14:24 schreef kleinmeiske het volgende:
Op kantoor hebben we 1 persoon die z'n boterhammetjes niet thuis smeert, maar op het werk. Regelmatig blauw uitgeslagen brood voor 'm weggetieft.
Kwam ik er vorige week dus achter dat hij maar helemaal niet luncht, aangezien alles wat nog in de koelkast aan broodbeleg lag in verregaande staat van beschimmeling was ... Dat krijg je als je wel in de koelkast komt maar je neus een beetje verstopt zit van de hooikoorts ...
O ja, het is de baas, dus die ruimt z'n rotzooi niet zelf op, daar heeft 'ie mensen voor!
Stop het in zijn bureaula!
  maandag 27 juni 2005 @ 14:36:15 #74
66422 dutch-mamma
pi_28273144
Overigens zijn het niet alleen particuliertjes die wel eens iets in meer of mindere staat van ontbinding in voorraad hebben... Dit plukte ik net van Teletekst:

DEN HAAG Vis en visproducten zijn in
ruim een kwart van de gevallen bedorven
of bijna bedorven.Vooral voorverpakte
vis is vaak niet goed meer.Diepvriesvis
voldoet wel aan de wettelijke eisen.Dat
stelt de Voedsel en Waren Autoriteit.

pi_28301726
Ik als creatieve student heb eens een zak aardappelen gekocht en deze mooi onderin het aanrecht getieft. Niks aan het handje, maar na een paar weken begon de gootsteen te stinken. Geen idee wat het was, zelfs na ontstoppen bleef het ranzig stinken. Wat de oorzaak was, daar kwam ik achter toen ik na nog een paar weken weer eens aardappelen ging maken. Dat was echt te goor, dat sap liep gewoon over mijn handen die nog twee dagen gestonken hebben . Ik wist niet dat aardappelen koel en DONKER bewaard moesten worden .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')