Nou ja zeg... Mooi wel hoor.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 18:59 schreef TrenTs het volgende:
Bier. Veel bier.
En niks geen 'zoete witte wijn met ijs voor de vrouwtjes'. Als ze daar over gaan janken moeten ze maar niet komen.
die tip wilde ik ook geven. al jaren favoriet bij verjaardagen bij ons thuisquote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:30 schreef BobRooney het volgende:
Dadels kopen...bij de AH heb je ze zonder pit...en monchou kaas kopen(schrijf ik het goed zo?) . Snij de dadel open, beetje monchou kaas ertussen, en smullen maar..
En waarom zou je bitterballen willen vervangen? Die lust ook bijna iedereenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:03 schreef SadKingBilly het volgende:
Bak frikandellen en snij die in stukjes van ongeveer 3 cm. Serveer met mosterd, mayo en curry. Goede vervanger van bitterballen, vrijwel iedereen lust het en snel en makkelijk te maken.
Ik zie nu dat ik vergat te vertellen dat je die wraps in plakjes moet snijden vlak voor je het gaat serveren. Maar daar was je vast al achterquote:Op donderdag 23 juni 2005 11:08 schreef Zabb het volgende:
Ik zit ook met dit probleem! Mijn vriend is vandaag jarig en ik moest nog een paar hapjes verzinnen. Maar op eerdere verjaardagen heb ik ook eens iets anders geprobeerd dan anders, maar toch slaat het 'oude vertrouwde' beter aan.
Ik ga vandaag wel die wrap met zalm maken, die lijkt me erg jammie!!![]()
Enig idee hoeveel werk dat is? Heb ik vorig jaar gedaan voor ongeveer 30 man, was een middag kwijt.quote:Op maandag 20 juni 2005 10:27 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
je kan ook sushi maken met gerookte zalm of komkommer. kan je al dagen vantevoren klaar maken en in je koelkast neerzetten. en serveren met een beetje sojasaus
Kinderbier?!?quote:Op donderdag 23 juni 2005 20:01 schreef the_legend_killer het volgende:
Bier en chips , snoep , bier , nootjes , en nogmaals bier.
De kinderen krijgen kinder bier
Je zou er rundvlees voor kunnen gebruiken. Van die plakjes net zoals bij de carpaccioquote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:45 schreef Sorella het volgende:
De wraps met zalm lijkt me wel lekker maar welke vleessoort kan je gebruiken voor de niet vis liefhebbers
Geen kip wat dat snijdt zo rottig in stukjes
Leuk en herkenbaar! Heb je het gedaan zoals het 'recept', of had je zelf nog een ander idee? Ik vind het ook zo handig dat je met weinig geld en producten best veel kan maken.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:54 schreef Zabb het volgende:
De wraps met zalm waren hier een groot succes!!!![]()
En het is ook nogeens makkelijk en snel klaar te maken!
Kipfilet kan toch wel? Of ham ofzo?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:45 schreef Sorella het volgende:
De wraps met zalm lijkt me wel lekker maar welke vleessoort kan je gebruiken voor de niet vis liefhebbers
Geen kip wat dat snijdt zo rottig in stukjes
Oh ja...! Had mijn oma altijd... En maar afvragen waarom de kleinkinderen zo gingen klieren...!quote:
Ja, nou je het zegt... dat waren van die zoutjes. Een rond toast-achtig dingetje met pizzakruiden en een bacon- of kaassmaakje... Bestaan die nog?quote:Op zondag 26 juni 2005 01:01 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik heb eens van die hele kleine pizzaatjes gehad. Dat was ook wel lekker.
Of je snijd een gewone pizza in kleine stukjes.
Ja, volgens mij zijn dat van die zoutjes! De naam komt me bekend voor i.i.g.quote:Op zondag 26 juni 2005 01:17 schreef BBQ-kip het volgende:
Arno's ofzo zijn dat toch? Volgens mij bestaan die nog wel... al vond ik ze altijd vies, dus ik heb ze nog nooit zelf gekocht
Die hebben jullie ook:quote:Op maandag 5 september 2005 22:03 schreef harlingen het volgende:
Martijn_77 , heb jij wel een zoekfunctie als moderator?
Een compleet recept met hoeveelheden zou fijn zijnquote:Op dinsdag 6 september 2005 03:35 schreef piepster het volgende:
Ik maak vaak gevuld stokbrood, dat ik dan weer in kleiner stukken snijd.:
Nodig:
Gehakt
Paprika
Champignons
Kleine blokjes kaas
Plakken kaas
Ketjap
Ei
Beschuit
Ui
Knoflook
Kruiden naar smaak
Ketchup
Stokbrood.
Alles mengen, behalve de plakken kaas en het stokbrood ().
Stokbrood open snijden, en uithollen.
Stokbrood vullen met gehaktmengsel.
Plakken kaas erop.
In de oven.
Klaar!
Het is laat, dus die jongens reageren niet meer zo frisjesquote:Op dinsdag 6 september 2005 04:49 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Een compleet recept met hoeveelheden zou fijn zijn![]()
Dank u!quote:Op dinsdag 6 september 2005 05:03 schreef piepster het volgende:
Een wilde poging dan maar (ik doe altijd alles op de gok/gevoel)
Btw: ik is een meisje, en nuchter.
Nodig:
500 gr Gehakt
1 Paprika
half bakje Champignons
200 gr Kleine blokjes kaas
genoeg Plakken kaas om alle broodjes te bedekken
3 el Ketjap
1 Ei
1 of 2 Beschuiten
1 Ui
4 tenen Knoflook
Kruiden naar smaak
3 el Ketchup
Veel Stokbrood. Zoveel als je er maar kan vullen.
Alles mengen, behalve de plakken kaas en het stokbrood ( ).
Stokbrood open snijden, en uithollen.
Stokbrood vullen met gehaktmengsel.
Plakken kaas erop.
In de oven.
Je kan ook knakworstjes met mosterd serveren...quote:Op maandag 5 september 2005 10:46 schreef Jentin het volgende:
Gevulde eieren doen het altijd wel aardig.
Tijdje geleden was ik op een housewarming waar kleine zalmwraps werden geserveerd. Nu lust ik geen zalm, maar ze schenen heel goed te bevallen bij mensen die het wel lekker vinden.
Ik bak zelf altijd stokbrood en maak daar dan kruidenboter bij (nothing fancy, gewoon uit een zakje van Duyvis).
Ok mosterdworst, scheelt weer moeitequote:Op dinsdag 6 september 2005 05:18 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Je kan ook knakworstjes met mosterd serveren...
Of kleine knakworstjes in bladerdeeg wikkelen, en ff in de oven stoppen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 05:18 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Je kan ook knakworstjes met mosterd serveren...
quote:Op dinsdag 6 september 2005 05:20 schreef piepster het volgende:
[..]
Of kleine knakworstjes in bladerdeeg wikkelen, en ff in de oven stoppen.
Kan je direct door voor de kaas-bladerdeeghapjes en de sesamstraatzaadstengels.
Zure haring met slagroom, maar helaas is de pindakaas weer op, tataaaa, de pindakaas is op, de pindakaas is op, de pindakaaaaas is oooo-oooop.quote:Op dinsdag 6 september 2005 05:26 schreef ilona-scuderia het volgende:
Augurken gewikkeld in hele dure ham en tostie's met kaas en salami en toast met krabsalade en garnalen en paling en soep en hartige hapjes met een mix van chili en ketjap...
Ok, ik dacht dat je een grapje maakte, ze bestaan dus echt die sesamzaadstengels, of zijn het gewoon soepstengels met maanzaad of sesamzaad op vogelzaad of ander zaad...quote:Op dinsdag 6 september 2005 05:25 schreef piepster het volgende:
Stengels met sesamzaad. Maar ik noem ze altijd sesamstraatzaadstengels.
Sesamzaad kan je in de supermarkt kopen.
Je drukt elke keer een sliert bladerdeeg in het sesamzaad, kliedert er wat ei over, legt er een mooie draai in, en hup, in de oven.
En dan niet daarna in een (bij voorkeur natuurlijk Tupperware) bakje doen met de deksel dicht, want dan worden het taaie rakkers...quote:Op dinsdag 6 september 2005 05:25 schreef piepster het volgende:
Stengels met sesamzaad. Maar ik noem ze altijd sesamstraatzaadstengels.
Sesamzaad kan je in de supermarkt kopen.
Je drukt elke keer een sliert bladerdeeg in het sesamzaad, kliedert er wat ei over, legt er een mooie draai in, en hup, in de oven.
Ik maak nooit grapjes.quote:Op dinsdag 6 september 2005 05:28 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Ok, ik dacht dat je een grapje maakte, ze bestaan dus echt die sesamzaadstengels, of zijn het gewoon soepstengels met maanzaad of sesamzaad op vogelzaad of ander zaad...
Dat klinkt interessant, maar als je zou moeten kiezen tussen maanzaad en sesamzaad, voor welk zaad zou je dan kiezen?quote:Op dinsdag 6 september 2005 05:31 schreef piepster het volgende:
[..]
Ik maak nooit grapjes.![]()
Het zijn dus stengels van bladerdeeg met sesamzaad. Dat zijn die pitjes die je ook vaak op je witte bolletjes vindt. Niet die zwarte, dat is maanzaad, maar die iets grotere licht gekleurde.
Voor recept: zie ergens hierboven.
Je hebt ook zwart sesamzaad, da's Japans en heet ene hele moeilijke naamquote:Op dinsdag 6 september 2005 05:31 schreef piepster het volgende:
[..]
Ik maak nooit grapjes.![]()
Het zijn dus stengels van bladerdeeg met sesamzaad. Dat zijn die pitjes die je ook vaak op je witte bolletjes vindt. Niet die zwarte, dat is maanzaad, maar die iets grotere licht gekleurde.
Voor recept: zie ergens hierboven.
Dat lijkt me ook wel gaaf om zelf kroepoek te frituren, maar dat kan je ook met eh, hoe heet dat spul ook al weer, oja, uienringen, gepaneerd in paneermeel, die kan je frituren...quote:Op dinsdag 6 september 2005 05:42 schreef piepster het volgende:
Of zelf kroepoek maken. te koop bij de toko, in allerlei kleurtjes en smaken.
En het levert hele mooie brandwonden op, als je zo onbenullig bent als ik.
Ik zie het al voor me, een user die denkt "dat ga ik eens doen" en dan 12 hele beenhammen op tafel legtquote:Op dinsdag 6 september 2005 05:43 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
![]()
Ik had nog een leuke tip voor verjaardagen maar daar kan ik nu echt even niet opkomen. Heb 'm ooit gepost in een ander topic wat hier ook over ging. Dat vind ik nooit meer terug natuurlijk :/
Anders zou ik het gewoon bij de standaard borrelhappen houden en een selectie in plakken gesnede beenhammetjes van de C1000. Goddelijk!
uienringen zou ik niet in de paneermeel doen maar in een beslag.quote:Op dinsdag 6 september 2005 05:45 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel gaaf om zelf kroepoek te frituren, maar dat kan je ook met eh, hoe heet dat spul ook al weer, oja, uienringen, gepaneerd in paneermeel, die kan je frituren...![]()
Hehe ja dat zou mooi zijn. Maar ze hebben 2 smaken dus ik zou er 2 kopen en dan beetje mixen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 05:46 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me, een user die denkt "dat ga ik eens doen" en dan 12 hele beenhammen op tafel legt![]()
Wil je die dingen NOOIT maar dan ook NOOIT maken als ik bij jou kom eten (as ifquote:Op dinsdag 6 september 2005 05:45 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel gaaf om zelf kroepoek te frituren, maar dat kan je ook met eh, hoe heet dat spul ook al weer, oja, uienringen, gepaneerd in paneermeel, die kan je frituren...![]()
Oja, dat kan ook, maar dan moet je wel een frituurpan hebben...quote:Op dinsdag 6 september 2005 05:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
uienringen zou ik niet in de paneermeel doen maar in een beslag.
Je lijkt net een wandelende "Ster"-spotquote:Op dinsdag 6 september 2005 05:52 schreef ilona-scuderia het volgende:
Die kipsaté van de Lidl is ook wel een goeie serveertip, op ronde toast van Melba, dan zijn de gasten tevreden, net als de piccolini's van Wagner, met salami...
Nee.....een willekeurige pan of diepe koekenpan met een laag zonnebloemolie erin. Werkt prime en is makkelijk weg te gooien erna...quote:Op dinsdag 6 september 2005 05:48 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Oja, dat kan ook, maar dan moet je wel een frituurpan hebben...![]()
Zo de boel opgeruimd (alle slowchat er uit) nu kan iedereen alle tips weer goed lezen. Graag voortaan ergens anders (slow)chatten.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:38 schreef piepster het volgende:
Speciaal voor Annemiek78:
[Heel verhaal]
Hier dan maar?quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:14 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Graag voortaan ergens (slow)chatten.
Hallo....dit WAS serieus...wil je een foto?quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:21 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Edit: Graag serieus reageren
Oke, maar waar woon je dan als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:31 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Ik vier m'n verjaardag altijd op een tropisch eiland en maak 's avonds een strand-BBQ waarop we de door de gasten op de (geleende speedboat) gevangen vis BBQen...en salade en andere onzin...en veel bier en cocktails natuurlijk !
[afbeelding]
Zullen we het even ontopic houden?quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:32 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Oke, maar waar woon je dan als ik vragen mag?
Wil je langskomen ofzo?quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:34 schreef piepster het volgende:
Waar woon je en wat is het recept van de salade?
Zoiets?
Oke je hebt gelijk reageer dan even in [CUL-SC]Deel 27:Scholen zijn weer begonnen en nóg geen meet!quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:33 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Zullen we het even ontopic houden?
Nee...de nieuwe meet is niet op een tropisch eiland.quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Oke je hebt gelijk reageer dan even in [CUL-SC]Deel 27:Scholen zijn weer begonnen en nóg geen meet!
Uit [CUL-SC]Deel 27:Scholen zijn weer begonnen en nóg geen meet!quote:Op zondag 11 september 2005 23:42 schreef BBQ-kip het volgende:
Nou Annemiek, wat heb je gemaakt, vertel op!
quote:Op zaterdag 10 september 2005 17:12 schreef Annemiek78 het volgende:
Keukenmachine mag blijven.. Is geslaagd voor zijn eerste test, hihi
Heb de volgende hapjes gemaakt:
Gevulde wraps gemaakt met roomkaas en zalm
Gevulde wraps met tonijntapenade
Gevulde eieren (met gesnippert uitjes en ham)
Pikante gehakballetjes in saus
Bladerdeeg hapjes gevuld met pikant gehakt.
He jullie gingen uit eten!!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:20 schreef Bluezz het volgende:
Goed gedaan MartijnZiet er heeeeeeerlijk uit.
Hoelaat eten we?
Ach valt best wel me zo veel hamhapjes zijn er niet vind ik zelfquote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:20 schreef Bluezz het volgende:
iets te veel hamgedoe naar mijn smaak, maar een mens moet wat te zeiken hebben nietwaar
Heb je de recepten van die soep- viskoekjes?quote:Op zondag 8 januari 2006 14:36 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Stokbrood zalm garnaaltjes paling verschillende kaasjes chips nootje
soms kleine tappas- soep- viskoekjes (jamie oliver)
quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:32 schreef d.n3rd het volgende:
1 goedenmorgen,
Vandaag ben ik dus jarig, en het blijkt ineens dat er redelijk wat mensen de behoefte hebben om te blijven eten. Wat ga ik ze serveren? Het hoeft geen culinair hoogstandje te zijn, hoewel het wel wat moet lijkenIk geloof dat er iets van 4 of 5 mensen komen eten.
Wie o wie komt er met goede tips!
goed planquote:
De oplossing staantafels!!quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:13 schreef MLF het volgende:
ik vier dus nooit mijn verjaardag, de laatste keer, meer dan 10 jaar terug, had ik de hele dag in de keuken gestaan, alles op tafel gezet zodat iedereen kon lopen
wat deden ze?????????
ze bleven zitten
en waarom???????
als ze opstaan kan er iemand anders gaan zitten
Mijn ouders hebben jaren geleden twee statafels gehaald bij de Makro en die doen meerdere malen per jaar trouwe dienst.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:39 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
De oplossing staantafels!!![]()
Anders krijg je idd echt van die zitfeestjes![]()
Je hebt bij de AH ook van die zalm filet Americain. Die is denk ik ook erg lekker op komkommer.quote:Op maandag 10 april 2006 10:54 schreef mjammetje het volgende:
Wat ik ook heerlijk vind is plakjes komkommer met filet Americain erop.
Een soort alternatieve bowl met allemaal oosterse vruchten zoals ychee etc?quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:36 schreef SHARKYKING het volgende:
heeft iemand nog een suggestie voor leuke spoom of een leuk drankje bij binnenkomst?
voor de rest al veel inspiratie uit dit topic kunnen halen
Uit Welke hapjes verzorgen jullie op een feestje?quote:Op maandag 5 juni 2006 14:54 schreef Razztwizzle het volgende:
*Schopje want ik heb inspiratie nodig*
Ik vier zondag m'n verjaardag, met WK-aan op de TV, buiten in de tuin
Tot nu toe heb ik besloten dit te maken:
Tomatentaart met zoete ui
Pastasalade
Dadels met spek![]()
Wraps met roomkaas en zalm
Sushi (bestellen)
Kipdrumsticks in Cola-marinade
Heeft iemand nog leuke ideetjes, lekkere hapjes, met niet te dure/moeilijke ingrediënten?
Tell me!
![]()
ipv die saaie hamdingen van vorig jaar ben je wel toe aan iets nieuws Martijnquote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:27 schreef Martijn_77 het volgende:
Even een schopje.
Vier morgen mijn verjaardag dus nieuwe tips zijn welkom
We gaan idd voor morgen wel op de Tapas toer voor vanavond worden het de wraps met roomkaas en zalm en salades en kaas. Dat vinden de mensen die vanavond komen het lekkerstequote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
ipv die saaie hamdingen van vorig jaar ben je wel toe aan iets nieuws Martijn
[Amuse] Recepten & Lepels
Sowieso in dat topic staat vanalles, en ook in het tapas topic, verras je gasten eens!
Mini sateetjes met stokbroodquote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:41 schreef Tezz het volgende:
Toch maar weer een grote schop.........
ik heb zojuist het hele topic doorgelezen maar ik vind dat er toch wel veel van hetzelfde in staat. Ik ben bijna jarig en naast mijn standaard hamkaastaart (zie een paar posts hierboven) wil ik toch wel eens wat anders rond laten gaan. (heb overigens eens een verjaardag geen hamkaastaart durven maken en dat vonden mijn gasten niet leuk)
Tot nu toe heb ik bedacht:
een glaasje sambasaus met aan de rand grote garnalen
hamkaastaart (duh)
prikkertjes met blokje kaas, druif en een walnoot
gehaktballetjes
Nu wil ik graag nog iets warms serveren, iets uit de oven of zo. Iets met filodeeg? Iets met stokbrood?? Ideetjes graag........![]()
![]()
Filodeeg ( die driehoekige) vullen met een mengsel van turkse schapenkaas, olfijolie en peterselie. Oprollen en frituren.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:41 schreef Tezz het volgende:
Nu wil ik graag nog iets warms serveren, iets uit de oven of zo. Iets met filodeeg? Iets met stokbrood?? Ideetjes graag........![]()
![]()
quote:Op maandag 4 januari 2010 15:51 schreef -Mellow- het volgende:
Dit was mijn feestvoer de laatste keer:
brownies
gevulde druivenbladeren
dadels omwikkeld met serranoham
dadels gevuld met monchou en walnoot
tapenade van o.a. tomaat, parmezaan, peterselie en knoflook
knoflooksaus
humus
kruidenboter
Turks brood voor bij de smeersels
Lahmacun
ovengedroogde tomaatjes met buffelmozzarella
sigara börek (filodeeg met schapenkaas)
peppadews
olijfen
[ afbeelding ]
Jezus.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:44 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
ik stuitte ineens weer op dit topic en zie nog jaarlijks bovenstaande op NL verjaardagen
Bladerdeeg met kersen vullen en afbakken in ovenquote:Op donderdag 27 januari 2011 18:51 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Iemand nog goede ideeen voor zoete hapjes? Met hartige hapjes kom ik een heel eind maar die wordt ik ook een beetje zat. Maar ik wil ook geen hele taarten bakken... iemand ideeen voor zoetige hapjes?
Stuur even een route beschrijvingquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:18 schreef Tezz het volgende:
Ik verzorg vanavond de hapjes op een bruiloftsfeestje:
Hapjes op tafel:
- visbordje (diverse soorten vis en garnalen met zelfgemaakte coctailsaus)
- hamkaas-taart (een hartige taart met -jawel- ham en kaas en ei)
- wraps (gevuld met kruidenroomkaas, kropsla en achterham)
- gehaktballetjes in tomatensaus (warm)
Hapjes om mee rond te gaan:
- ciabatta met beenham (en honing/mosterdsaus)
- Kipspiesjes (pikant gekruid met knoflooksaus)
- Pigs in a blancket (coctailworstjes/ontbijtspek/mosterd in croissantdeeg)
- pestobroodjes (stokbrood met groene pesto/tomaat/mozerella (warm))
Die wraps zijn echt heerlijkquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:18 schreef Tezz het volgende:
Ik verzorg vanavond de hapjes op een bruiloftsfeestje:
Hapjes op tafel:
- visbordje (diverse soorten vis en garnalen met zelfgemaakte coctailsaus)
- hamkaas-taart (een hartige taart met -jawel- ham en kaas en ei)
- wraps (gevuld met kruidenroomkaas, kropsla en achterham)
- gehaktballetjes in tomatensaus (warm)
Hapjes om mee rond te gaan:
- ciabatta met beenham (en honing/mosterdsaus)
- Kipspiesjes (pikant gekruid met knoflooksaus)
- Pigs in a blancket (coctailworstjes/ontbijtspek/mosterd in croissantdeeg)
- pestobroodjes (stokbrood met groene pesto/tomaat/mozerella (warm))
Haha het is niet mijn bruiloft! Ik verzorg 'slechts' de hapjes (bij wijze van huwelijkscadeautje). Vind het wel eng, is de eerste keer dat ik het voor anderen doe en ik hoop dat alles gewoon perfect gaat natuurlijk.....quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:48 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Stuur even een route beschrijving,
Je bedoelt waarschijnlijk koudgerookte zalm. Maar zowel zalm als room-kruidenkaas zijn allebei hartstikke vet.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:48 schreef ZwarteStaafSlaaf het volgende:
tortilla raps met room-kruidenkaas, daarin gaat rauwe zalm en rucola sla. Oprollen en in kleine rolletjes snijden, sate prikkertje erin en dat is een heerlijke snack, en niet een zo vet.
Goede Tip
De petit fours van de Hema vind ik erg lekker, met marsepein, witte chocola, jam en bitterkoekjes geloof ik.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:51 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Iemand nog goede ideeen voor zoete hapjes? Met hartige hapjes kom ik een heel eind maar die wordt ik ook een beetje zat. Maar ik wil ook geen hele taarten bakken... iemand ideeen voor zoetige hapjes?
En wij weten dat je het kan Tezziequote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:53 schreef Tezz het volgende:
Haha het is niet mijn bruiloft! Ik verzorg 'slechts' de hapjes (bij wijze van huwelijkscadeautje). Vind het wel eng, is de eerste keer dat ik het voor anderen doe en ik hoop dat alles gewoon perfect gaat natuurlijk.....
Een variant hierop:quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:57 schreef kwakz0r het volgende:
een favoriet bij ons zijn saucijzenhapjes:
diepvriesbladerdeeg ontdooien
de inhoud van saucijzen/braadworsten eruitknijpen
salie (gedroogd) en maggi door t worstvlees mengen
rolletjes worst op t bladerdeeg, dichtplakken, in 4 of 5 stukjes snijden, inprikken met een vork
bestrijken met ei en 20 minuten bakken.
klinkt heel simpel, is het ook, maar verdomd lekker en hoe veel ik er ook maak, ze gaan altijd op. ook koud lekker.
vorige verjaardag had ik: kleine gehaktkebabjes, twee soorten chicken wings uit de oven, rauwkost met knoflookdip, spare ribs (recept van masterchef australie http://www.masterchef.com.au/braised-pork-spare-ribs.htm maar dan met kalfsspareribs)
chips en nootjes gewoon uit de winkel.
zoetigheid: citroencake met citroenglazuur, boterkoek gevuld met spijs, soesjes gevuld met slagroom (zelfgebakken uiteraard) met roze of chocolade of zonder glazuur. (ik heb een zwak voor dat chemische prinsesseglazuur)
Ouderen zoals jij?? Hier vieren wij alle verjaardagen, of je nu 8 of 80 bent!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:17 schreef galtfactory het volgende:
Helaas is het verjaardag vieren iets wat ouderen zoals ik amper nog doen.
Wat er wel wordt gedaan is oude vrienden uitnodigen voor een etentje en waar
ik dan de rekening voor betaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |