Jezus.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:44 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
ik stuitte ineens weer op dit topic en zie nog jaarlijks bovenstaande op NL verjaardagen
Bladerdeeg met kersen vullen en afbakken in ovenquote:Op donderdag 27 januari 2011 18:51 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Iemand nog goede ideeen voor zoete hapjes? Met hartige hapjes kom ik een heel eind maar die wordt ik ook een beetje zat. Maar ik wil ook geen hele taarten bakken... iemand ideeen voor zoetige hapjes?
Stuur even een route beschrijvingquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:18 schreef Tezz het volgende:
Ik verzorg vanavond de hapjes op een bruiloftsfeestje:
Hapjes op tafel:
- visbordje (diverse soorten vis en garnalen met zelfgemaakte coctailsaus)
- hamkaas-taart (een hartige taart met -jawel- ham en kaas en ei)
- wraps (gevuld met kruidenroomkaas, kropsla en achterham)
- gehaktballetjes in tomatensaus (warm)
Hapjes om mee rond te gaan:
- ciabatta met beenham (en honing/mosterdsaus)
- Kipspiesjes (pikant gekruid met knoflooksaus)
- Pigs in a blancket (coctailworstjes/ontbijtspek/mosterd in croissantdeeg)
- pestobroodjes (stokbrood met groene pesto/tomaat/mozerella (warm))
Die wraps zijn echt heerlijkquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:18 schreef Tezz het volgende:
Ik verzorg vanavond de hapjes op een bruiloftsfeestje:
Hapjes op tafel:
- visbordje (diverse soorten vis en garnalen met zelfgemaakte coctailsaus)
- hamkaas-taart (een hartige taart met -jawel- ham en kaas en ei)
- wraps (gevuld met kruidenroomkaas, kropsla en achterham)
- gehaktballetjes in tomatensaus (warm)
Hapjes om mee rond te gaan:
- ciabatta met beenham (en honing/mosterdsaus)
- Kipspiesjes (pikant gekruid met knoflooksaus)
- Pigs in a blancket (coctailworstjes/ontbijtspek/mosterd in croissantdeeg)
- pestobroodjes (stokbrood met groene pesto/tomaat/mozerella (warm))
Haha het is niet mijn bruiloft! Ik verzorg 'slechts' de hapjes (bij wijze van huwelijkscadeautje). Vind het wel eng, is de eerste keer dat ik het voor anderen doe en ik hoop dat alles gewoon perfect gaat natuurlijk.....quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:48 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Stuur even een route beschrijving,
Je bedoelt waarschijnlijk koudgerookte zalm. Maar zowel zalm als room-kruidenkaas zijn allebei hartstikke vet.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:48 schreef ZwarteStaafSlaaf het volgende:
tortilla raps met room-kruidenkaas, daarin gaat rauwe zalm en rucola sla. Oprollen en in kleine rolletjes snijden, sate prikkertje erin en dat is een heerlijke snack, en niet een zo vet.
Goede Tip
De petit fours van de Hema vind ik erg lekker, met marsepein, witte chocola, jam en bitterkoekjes geloof ik.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:51 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Iemand nog goede ideeen voor zoete hapjes? Met hartige hapjes kom ik een heel eind maar die wordt ik ook een beetje zat. Maar ik wil ook geen hele taarten bakken... iemand ideeen voor zoetige hapjes?
En wij weten dat je het kan Tezziequote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:53 schreef Tezz het volgende:
Haha het is niet mijn bruiloft! Ik verzorg 'slechts' de hapjes (bij wijze van huwelijkscadeautje). Vind het wel eng, is de eerste keer dat ik het voor anderen doe en ik hoop dat alles gewoon perfect gaat natuurlijk.....
Een variant hierop:quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:57 schreef kwakz0r het volgende:
een favoriet bij ons zijn saucijzenhapjes:
diepvriesbladerdeeg ontdooien
de inhoud van saucijzen/braadworsten eruitknijpen
salie (gedroogd) en maggi door t worstvlees mengen
rolletjes worst op t bladerdeeg, dichtplakken, in 4 of 5 stukjes snijden, inprikken met een vork
bestrijken met ei en 20 minuten bakken.
klinkt heel simpel, is het ook, maar verdomd lekker en hoe veel ik er ook maak, ze gaan altijd op. ook koud lekker.
vorige verjaardag had ik: kleine gehaktkebabjes, twee soorten chicken wings uit de oven, rauwkost met knoflookdip, spare ribs (recept van masterchef australie http://www.masterchef.com.au/braised-pork-spare-ribs.htm maar dan met kalfsspareribs)
chips en nootjes gewoon uit de winkel.
zoetigheid: citroencake met citroenglazuur, boterkoek gevuld met spijs, soesjes gevuld met slagroom (zelfgebakken uiteraard) met roze of chocolade of zonder glazuur. (ik heb een zwak voor dat chemische prinsesseglazuur)
Ouderen zoals jij?? Hier vieren wij alle verjaardagen, of je nu 8 of 80 bent!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:17 schreef galtfactory het volgende:
Helaas is het verjaardag vieren iets wat ouderen zoals ik amper nog doen.
Wat er wel wordt gedaan is oude vrienden uitnodigen voor een etentje en waar
ik dan de rekening voor betaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |