Is dat al zeker dan ? Gisteren zei hij nog hoop te hebbenquote:Op donderdag 16 juni 2005 15:15 schreef Joene het volgende:
Zabel definitief niet naar de tour ,weet niet of dat al gemeld is in het vorige topique?

Hmmz tijdrit van 55km is dus pas 1na laatste dagquote:Op donderdag 16 juni 2005 15:46 schreef okee6 het volgende:
Voor de topiquette [Wielrennen] Tour de France 2005-deel 1: de voorbeschouwing
Ben benieuwd wie dit jaar de bus gaat fietsen. Niet dat een goede chauffeur zwaar nodig is, want bergetappes zijn enkel met een vergrootglas te vinden. Eindelijk weer eens een lichtere Tourversie
er zijn 3 tijdritten , proloog , ploeg en 1 losse als ik het goed herrinerquote:Op donderdag 16 juni 2005 15:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Normaal gezien (maar wat is tegenwoordig normaal) is Armstrong degene die het van de klims moet hebben en is Ullrich de betere tijdrijder. Zou je denken. Dus een Tour met weinig bergen en erg lange tijdritten is in 't voordeel van Ullrich. Zou je denken. Denk ik. Veronderstel ik. Dus. Min of meer. Ongeveer.
Alhoewel.
De proloog mag niet zo genoemd worden, omdat hij dit jaar 19km lang is, is het een gewone tijdritquote:Op donderdag 16 juni 2005 15:56 schreef Joene het volgende:
[..]
er zijn 3 tijdritten , proloog , ploeg en 1 losse als ik het goed herriner
De proloog kan ullrich iets winst pakken , de ploegentijdrit wint discovery , en de lange losse is voor ullrich wrs.
Drie aankomsten naar boven en niet eens de zwaarste die er te vinden zijn. Een kuitenbijtetappe zit er ook wel in, maar inderdaad, de sprintersploegen krijgen het zwaar omdat alles in koers blijft. Het parcours is minder, maar sportief is het zo mogelijk leuker. Er is meer verrassing mogelijk.quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
ach, ik vind het parcours van deze Tour eigenlijk helemaal niet veel verschillen van de vorige hoor, hoe dan ook is de Tour al jaren de "mindere" van Giro en Vuelta qua parcours ...
Dan kan je ook denken, basso, goed tijdrijder, maar ook een goeie klimmer, dus.quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Normaal gezien (maar wat is tegenwoordig normaal) is Armstrong degene die het van de klims moet hebben en is Ullrich de betere tijdrijder. Zou je denken. Dus een Tour met weinig bergen en erg lange tijdritten is in 't voordeel van Ullrich. Zou je denken. Denk ik. Veronderstel ik. Dus. Min of meer. Ongeveer.
Alhoewel.
Francaise des Jeux is zich de laatste tijd wel sterk aan het manifesteren in het voorbereiden van sprints (treintjes e.d.). Misschien dat Hushovd ook wel op veel steun kan rekenen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:23 schreef NRH het volgende:
Geen Zabel, Pettacchi, Freire. Davitamon valt vaak aan en is daardoor niet altijd bereid te achtervolgen. Het zelfde geldt voor de Franse ploegen. En zullen de Frans ploegen het vertrouwen hebben dat hun sprinters McEwen en Boonen aankunnen? Oftewel: Meer kansen voor de avonturiers dit jaar?!?
Zo'n enorm goede tijdrijder vind ik Basso niet. OK, hij heeft geleerd om de schade te beperken, maar toch... De tijdritten in de Giro vind ik in dat opzicht weinig representatief, in de Tour zijn de tijdritten 2 niveau's hoger. Ik zie Basso noch in tijdritten, noch bergop tijd winnen op een Armstrong.quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:48 schreef placebeau het volgende:
[..]
Dan kan je ook denken, basso, goed tijdrijder, maar ook een goeie klimmer, dus.
Waar staat dat te lezen?quote:Op donderdag 16 juni 2005 18:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Zabel bij Gerolsteiner volgend jaar?
Nergens. Maar als T-Mobile Zabel niet mee neemt naar de Tour gaat Zabel natuurlijk omkijken naar een andere ploeg. En Gerolsteiner is de 2e Duitse ploeg.quote:
* Wombcat doet meequote:Op donderdag 16 juni 2005 15:15 schreef placebeau het volgende:
Laat ik maar beginnen met de naam "Ullrich" te scanderen.
Dit jaar moet ie winnen, niet volgend jaar.
Gelukkig ben je zeker van jezelfquote:Op donderdag 16 juni 2005 15:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Alhoewel.
Hij was wel de sterkste man van de RVV dit jaar.quote:Op donderdag 16 juni 2005 20:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Tis alleen maar de vraag wat Gerolsteiner met een spurter op retour zou moeten gaan aanvangen hé ...
Ik zie trouwens ook gewoon niet in waarom Telekom hem zou moeten meenemen naar de Tour, hij wordt dit jaar door alles en iedereen overal geklopt ...
Zabel zit ook bijna altijd met een massasprint bij de eerste vijf, dus d'r zijn teams zat die 'm kunnen gebruiken voor een goede klassering, alleen is top vijf niet genoeg voor T-Mobile...quote:Op donderdag 16 juni 2005 21:41 schreef placebeau het volgende:
[..]
Hij was wel de sterkste man van de RVV dit jaar.
Jammer, maar ik verwachtte er toch niets van.quote:Op maandag 20 juni 2005 12:23 schreef placebeau het volgende:
Cunego heeft klierkoorts en rijdt de tour dus niet mee. Simoni wordt kopman bij Lampre.
Ik weet niet of Mayo niet in vorm is. Volgens de Belg doet hij het nu in de voorbereiding rustig aan om niet dezelfde fout als vorig jaar te maken.quote:Op maandag 20 juni 2005 11:57 schreef Zwansen het volgende:
Nou, Armstrong lijkt me op tijd in vorm. Al kan dat niet van Ullrich gezegd worden. Vino is ook in vorm, KLöden niet, Mayo niet, Cunego en Basso ben ik ook wel benieuwd naar..
Zou mij helemaal niet verbazen als Mayo in de Tour straks gewoon top is in de bergritten. En van Zubeldia waasrchijnlijk ook nietquote:Op maandag 20 juni 2005 14:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Bwah en toch, als je Mayo zag lossen in Zwitserland was dat met de glimlach op zijn gezicht, niet zoals Ullrich achter lucht happend en met de zweetdruppels in je nek ...
Zou mij niks verbazen als Mayo in Zwitserland gewoon op zijn hartslagmetertje reed ...
zou wel mooi zijn, beetje concurrentiequote:Op maandag 20 juni 2005 14:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zou mij helemaal niet verbazen als Mayo in de Tour straks gewoon top is in de bergritten. En van Zubeldia waasrchijnlijk ook niet
Directe concurrentie voor Armstrong in het AK, dat durf ik nog niet direct te stellen. Maar een beetje spektakel in de bergritten is niet verkeerd.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:48 schreef 9christensen het volgende:
[..]
zou wel mooi zijn, beetje concurrentie
Waarom op zijn hartslagmeter? Je moet toch een paar keer voluit gaan om je goede vorm te krijgen... Waarom zou de rest dan ook niet op hun metertje gaan rijden.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Bwah en toch, als je Mayo zag lossen in Zwitserland was dat met de glimlach op zijn gezicht, niet zoals Ullrich achter lucht happend en met de zweetdruppels in je nek ...
Zou mij niks verbazen als Mayo in Zwitserland gewoon op zijn hartslagmetertje reed ...
Deze tour is veel meer voor de klimmers gemaakt dan de meesten denken. Er zijn relatief weinig vlakke etappes voor de bergen, waardoor klimmers niet kapot gereden aan die bergen zullen beginnen. Het begint al in de rit naar Nancy, met in de finale een klimmetje. Twee dagen later in de rit naar Gérardmer krijgen de renners een heel lastige aanvang, gevolgd door een lang vlak midddenstuk, uitlopend in de finale op de col de la Schlucht (klim van een km of 12 aan 5 à 6 %). Ook de tweede vogezenrit is geen spek voor de bek van spurters. Daarna worden de Alpen op het bord gegooid. De klim naar Courchevel wordt erg onderschat. De meeste wielercommentatoren zeggen dat het een halve autostrade naar boven is, maar wie de afgelopen jaren de aankomsten op Courchevel heeft gevolgd zal weten dat de verschillen er altijd hoog oplopen. Er moet een behoorlijk groot hoogteverschil overwonnen worden en de klim is lang, maar niet te steil, ideaal om enkele ploegmaats in de eerste helft alles uit de kast te laten rijden. Wie na een km of tien lost, kan makkelijk nog 4 minuten verspelen. Alleen vallen is op zo'n col dodelijk. Ik herinner me nog goed hoe Pantani daar na enkele km sleuren van op kop Armstrong los uit het wiel fietste en op meer dan een minuut zette.quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Alhoewel.
Mij ook niet. Mayo is een klasbak en dan kan het heel snel gaan. Van Zubeldia verwacht ik minder. Dan tip ik nog liever op Aitor Gonzales.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zou mij helemaal niet verbazen als Mayo in de Tour straks gewoon top is in de bergritten. En van Zubeldia waasrchijnlijk ook niet
Mmm. Ik betwijfel dat Basso in tijdritten stand kan houden. Hij zal geen minuten en minuten meer verliezen, maar 1 minuutje zie ik Armstrong nog steeds nemen op Basso.quote:Op maandag 20 juni 2005 21:07 schreef ABT het volgende:
[..]
Mij ook niet. Mayo is een klasbak en dan kan het heel snel gaan. Van Zubeldia verwacht ik minder. Dan tip ik nog liever op Aitor Gonzales.
Maar goed, de enige die Armstrong kan kloppen is Basso. Basso kan in de ploegentijdrit tijd pakken op Armstrong (wiens ploeg in dat onderdeel duidelijk verzwakt is, verlies van Ekimov en Landis) en in de bergritten en tijdritten stand houden. Mayo en Vinokourov kunnen in een goeie dag wel eens wat tijd pakken, maar 3 weken zullen net te lang zijn. Een mindere dag en ze hebben meteen enkele minuten aan hun been. Ulrich heeft na Armstrong zeker de grootste motor, maar bergop is hij sinds zijn tourzege nooit meer de beste geweest. Grootstampers zoals hij ( en zoals Hinault en Merckx en Lemond) worden rond hun 30ste kwetsbaarder bergop.
mvg,
Dieter
Basso won de tijdrit in de Giro. Hij zal misschein wel wat verliezen op Armstrong, maar dat zal niet zoveel zijn.quote:Op maandag 20 juni 2005 22:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mmm. Ik betwijfel dat Basso in tijdritten stand kan houden. Hij zal geen minuten en minuten meer verliezen, maar 1 minuutje zie ik Armstrong nog steeds nemen op Basso.
Dat vind ik geen referentie. Ullrich en Armstrong schat ik nog serieus niveau hoger in dan Savoldelli en (de huidige) Gontchar.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:00 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Basso won de tijdrit in de Giro. Hij zal misschein wel wat verliezen op Armstrong, maar dat zal niet zoveel zijn.
Hij reed in Zwitserland aardig mee, laatste (twee) etappe(s) toch wat zwakker. Als je zijn Giro van vorig jaar bekijkt zou hij nu toch ook voor een top 10 in aanmerking kunnen komen.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:49 schreef Zwansen het volgende:
Hoe zou Mc Gee het gaan doen? In een niet al te zware bergetappe is hij toch de rapste denk ik.
Kijk es in het vorige topic: [Wielrennen] Tour de France 2005-deel 1: de voorbeschouwingquote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:09 schreef Naccie het volgende:
Jammer dat er hier geen mooie OP is.
Op een andere site was er een schitterend en met liedjes erin..
yep, ik ookquote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:52 schreef 9christensen het volgende:
Ik vond de post van ABT op de vorige pagina ook zeer goed
Even de aankomst bij Mende opgezocht, laatste stukje is inderdaad lastig. Ik heb dat even vies geel gemaakt, de aankomst is bij dat rare oranje bolletje bij het vliegveldquote:Op maandag 20 juni 2005 20:55 schreef ABT het volgende:
[..]
En dan volgen de meest verraderlijke ritten van deze tour. De rit naar Revel is lang en krijgt in de finale nog een leuke uitsmijter met een fikse helling. Geen voer voor spurters.
Op naar Mende dan, met een zeer lastige finale. Die laatste helling is erg steil en kortbij de aankomst. Ik verwacht kleine verschillen.
Erg mooi, ben je echt voor gaan zitten...als ik het zo lees heb ik het idee dat je de etappes zelf al een keer gereden hebt....quote:Op maandag 20 juni 2005 20:55 schreef ABT het volgende:
...
Dat is juist het slechte eraan voor hem; Hij is in vorm maar kan totaal niet mee in de bergen.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:49 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
Erg mooi, ben je echt voor gaan zitten...als ik het zo lees heb ik het idee dat je de etappes zelf al een keer gereden hebt....
Wat Ullricht ben ik helemaal met je eens die zag er in Zwitserland in de bergen niet best uit, tijdens de tijdrit daarentegen juist weer wel het eerste deel.
idd, zelf getikt of zelf gepiktquote:Op woensdag 22 juni 2005 14:09 schreef Leatherface het volgende:
Heb je die column zelf geschreven?
Bijna iets voor TRUquote:Op woensdag 22 juni 2005 15:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is vrij...... suggestief als je 't mij vraagt.
Ja, heb ik ook al gehad. Vreemd, je bent niet moe of zo, maar je komt toch gewoon niet meer vooruit. Vooral in gang trekken na een bocht lukt gewoon niet meer.quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:40 schreef Zwansen het volgende:
En over dat hongerklop, dat bestaat dus echt wel... Ik heb zelfs ook wel eens gefietst zonder dat ik drinken of eten bij me had en had uren daarvoor ook niets gegeten. Nou ik kwam niet meer vooruit, echt erg was dat.
Damn, waar heb je dat gelezen? Een maandje terug zei men juist dat hij vrijwel zeker meegenomen zou worden.quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:54 schreef Frutsel het volgende:
Ik vraag me af of Valverde een goed klassement kan rijden dit jaar...
Is het trouwens al zeker dat Savoldelli naar de tour gaat? Laatste berichten die ik gezien heb wezen op het niet-aanwezig zijn in de tour
Vergeet jij hier vooral Basso niet ?quote:Op donderdag 23 juni 2005 12:18 schreef JohnDDD het volgende:
Die ploegen zijn echt ongelooflijk. Ik zie Armstrong zelfs die Popovych nog naar een overwinning knechten als hij onverhoopt minuten aan de broek zou krijgen oid.
Maar als dat neit gebeurt, dan is de kans groot dat men in de bergen echt overblijft met tien man: Vino, Ullrich, Klöden, Armstrong, Azevedo, Savoldelli, Popovych, Rubiera, Leipheimer en Landis, oid.![]()
Woeps! Ik vergeet Basso de hele tijd.quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vergeet jij hier vooral Basso niet ?
Iemand trouwens die geniale "retro" commercial voor de Tour al gezien op de VRT ?![]()
En dan heb je nog Gerolsteiner en Phonak. Landis kan misschien in één ritje wel een rol van betekenis spelen. Misschien. Totschnig en Leipheimer zijn erg goed in vorm. Gerolsteiner is Duitstalig als ik het goed heb, misschien willen die Ullrich e.d. wel helpen, maar Leipheimer is een Amerikaan. Landis is een ex-ploegmaat van Lance. CSC en Discovery kunnen het ook wel vinden met elkaar. Het lijdt voor mij geen twijfel dat, mochten Armstrong en Ullrich in de problemen komen, Armstrong absoluut meer wieltjes gaat kunnen vinden dan Ullrich. Betere wieltjes ook.quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:23 schreef Zwansen het volgende:
Basso gaat goed rijden, heeft tijd genoeg gehad om zich voor te bereiden en bovenal, hij heeft geen druk. Ik denk dat hij zonder die druk die hij in de Giro wel had juist heel goed kan gaan rijden. Uiteraard achter Armstrong. Zal denk ik zo gaan als vorig jaar, T-Mobile enco tegen Discovery en CSC.
Ik weet niet of dit een voordeel is voor Armstrong. Er zijn in het verleden al genoeg ex-ploegmaats geweest die Armstrong niet meteen als hun beste vriend beschouwden.quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:03 schreef JohnDDD het volgende:
Landis is een ex-ploegmaat van Lance.
Ik ook. Komt in het echte hooggebergte net iets te kort.quote:Op donderdag 23 juni 2005 19:00 schreef methodmich het volgende:
, maar ik vrees dat dit een utopie zal zijn.
Ik hoop op Cunego, maar dat zal zeker niet dit jaar zijn. Zijn probleem is dan weer de tijdrit natuurlijk.quote:Op donderdag 23 juni 2005 19:00 schreef methodmich het volgende:
En diep in mijn hart blijf ik hopen dat de Tour straks wordt gewonnen door Alejandro Valverde, maar ik vrees dat dit een utopie zal zijn.
Valverde slaagde er nog niet eens in een echt "top" klassement te rijden in de Vuelta, dus laat staan de Tour.quote:Op donderdag 23 juni 2005 19:00 schreef methodmich het volgende:
En diep in mijn hart blijf ik hopen dat de Tour straks wordt gewonnen door Alejandro Valverde, maar ik vrees dat dit een utopie zal zijn.
Lijkt me heel sterk. Popovych heeft die trui al en is ook nog jong én beter.quote:Op donderdag 23 juni 2005 19:56 schreef JohnDDD het volgende:
Oninspirerende wielrenner. Armstrong en Ullrich, dat zijn nou nog eens mannen.
Wie denkt trouwens over een jaar of 2 jaar van huffel in de discovery trui op de hoogste trede?
quote:Op donderdag 23 juni 2005 19:00 schreef methodmich het volgende:
Valverde gaat dus echt niet voor 't klassement maar voor etappes die Boogerd ook wil winnen...quote:Op wielernieuws staat het volgende:
....met kopman Mancebo wil de ploegleiding zo hoog mogelijk eindigen. "We mikken met hem op een podiumplaats in Parijs. Mancebo heeft zich goed voorbereid op de Tour." In de schaduw van Mancebo koerst Valverde, Valverde komt niet voor het klassement naar Frankrijk. "Ik wil een rit winnen, het klassement is bijzaak. Ik ga proberen Mancebo te steunen in de bergen. Ik heb er een goed gevoel over", aldus de Spaanse alles-kunner.
Damn. Dat is ook niet misselijk zeg. Ben benieuwd naar de vorm van Beloki en Heras.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:17 schreef Bartoli het volgende:
Liberty Seguros
Joseba Beloki
Alberto Contador
Allan Davis
Igor González de Galdeano
Roberto Heras
Jörg Jaksche
Luis León Sánchez
Marcos Serrano
Angel Vicioso
reserves: Jan Hruska en René Andrle
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:13 schreef Lortnoc het volgende:
Wel leuk om eens in bepaalde poultjes te proberen.
Een maand of 3 terug had ik dat ook gezegd, maar toen ik hem in de Dauphiné bezig zag leek die mij toch allesbehalve in vorm ...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:13 schreef Lortnoc het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar Contador, die zou ook wel eens langer mee kunnen gaan dan de meeste mensen denken. Wel leuk om eens in bepaalde poultjes te proberen.
ik vind de hele TTT waardeloos. Ploegen met een sterke individuele rijder, maar met bijv minder financiele middelen, minder techniek of sponsoren verliezen drie minuten waardoor het klassement vaak al onbereikbaar wordt.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:25 schreef Bartoli het volgende:
die regel mbt de TTT wat vorig jaar al van kracht was is er dit jaar weer. Dus met 21 ploegen is maximaal 2m50-3m te verliezen als je laatste wordt. Ook al is je egl achterstand een minuut of 7. Renners die lossen worden wel op hun egl achterstand gezet. Het kan de spanning er wel in houden maar de regel is wat dat betreft ronduit waardeloos
Moet je persé in de Dauphine presteren wil je in de Tour goed zijn? Kijk maar hoe het afgelopen is in de Tour met de top 3 van de Dauphine verleden jaar. Mayo ontreddert door die val naar huis, Hamilton naar huis na die val en je weet nog wat erna kwam en Sevilla trapte toen ook geen deuk in een pak boter.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Een maand of 3 terug had ik dat ook gezegd, maar toen ik hem in de Dauphiné bezig zag leek die mij toch allesbehalve in vorm ...
Op het podium gaat die alleen komen als de ploegentijdrit van Illes en de tijdritten van Paco zeer goed zijn. Bergop beperkt die meestal en/of kan profiteren van andere als ze naar elkaar loeren. Ik zeg wel op het podium kan die zeker komen alleen met een beetje mazzelquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:58 schreef JohnDDD het volgende:
Mancebo op het podium
Die moet dan wel evenveel procent verbeterd zijn als het aantal "Wesp"-SMSjes op de telefoon van Johan Museeuw
Je moet er niet presteren, maar wie er naar huis gereden wordt bakt er in de Tour toch meestal ook weinig van ...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:51 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Moet je persé in de Dauphine presteren wil je in de Tour goed zijn? Kijk maar hoe het afgelopen is in de Tour met de top 3 van de Dauphine verleden jaar. Mayo ontreddert door die val naar huis, Hamilton naar huis na die val en je weet nog wat erna kwam en Sevilla trapte toen ook geen deuk in een pak boter.
Ligt er ook geheel aan in hoeverre Contador hersteld is van zijn open vingerbreuk en zijn bijna zelf amputatie van de vinger. Contador is sowieso een onberekenbare factor of hij is heel goed of het is 3x niks. Dus met hem is het afwachten. Als je het puur voor de pouls doet kun je gokken op Marchante. Maar het blijft de vraag hoe ze het beide gaan doen in de Tour. Het is tenslotte voor beide hun debuut.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je moet er niet presteren, maar wie er naar huis gereden wordt bakt er in de Tour toch meestal ook weinig van ...
Ik bedoel maar, als we het over jonge spanjaarden in de Tour hebben zet ik mijn geld liever op Marchante dan op Contador hoor ...
Vorig jaar eindigen ze derde, dit jaar schat ik ze iets minder in, omdat JI Guitierez ontbreekt, maar ze kunnen in ieder geval wel een meer dan degelijke ploegentijdrit rijden. Vorig jaar was Mancebo te vroeg in vorm, als hij goed gepiekt had in de tour had hij zeker wel top 5 kunnen eindigen. Ik denk dat alleen Armstrong, Ullrich, en misschien Basso, echt beter zijn dan hem. Hij is op zijn minst evenwaardig als alle Vinokourov's en Leipheimers van deze wereld.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:03 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Op het podium gaat die alleen komen als de ploegentijdrit van Illes en de tijdritten van Paco zeer goed zijn. Bergop beperkt die meestal en/of kan profiteren van andere als ze naar elkaar loeren. Ik zeg wel op het podium kan die zeker komen alleen met een beetje mazzel
En ik kan me ook herinneren dat hij onsportief van zijn fiets stapte, maar dat Julian (Gorospe red.) hem terug in het zadel hielp.quote:Op donderdag 23 juni 2005 20:16 schreef JohnDDD het volgende:
Ik bedoelde Mayo, in reactie op je eerdere post
Ik vind Mayo eigenlijk een beetje een sukkel
ik kan me nog herinneren hoe die vorig jaar over die steentjes fietste en minuten verloor
totaal oninspirerend
Roberto Herasquote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hoe kijken ze eigenlijk zelf aan tegen de Tour ? (jij weet vast wel ergens een interview staan)
Dan mag Valverde winnen. Boogerd is een Calimero-renner: hij heeft meer moeite met de bergen dan vroeger. En die Michael Boogerd maakt ook nog eens een vrije val in het klassement. Het wordt tijd voor een andere renner in de Rabobank: hij past echt niet in de verbeteringsplannen van de Rabobank.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:28 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
[..]
Valverde gaat dus echt niet voor 't klassement maar voor etappes die Boogerd ook wil winnen...
Waar slaat dit nou weer op? Calimero-renner? Boogerd heeft helemaal geen grote klassementsambities. Menchov is de kopman en Rasmussen de tweede man. Boogerd zal gaan voor etappes en misschien de bolletjestrui. Misschien eindigt hij dan in buurt van de top-10, maar dat is geen prioriteit. Daarnaast is Boogerd in de eendagswedstrijden en de meerdaagse voorjaarswedstrijden nog steeds één van de beste renners.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:59 schreef Ofyles2 het volgende:
Boogerd is een Calimero-renner: hij heeft meer moeite met de bergen dan vroeger. En die Michael Boogerd maakt ook nog eens een vrije val in het klassement. Het wordt tijd voor een andere renner in de Rabobank: hij past echt niet in de verbeteringsplannen van de Rabobank.
Eigenlijk zit ik weer te wachten op een stunt van Brioches-La Boulangère. Als Thomas Voeckler het geel niet kan vasthouden tot in Parijs, want omdat hij uit 1979 komt, heeft hij geen witte trui om op terug te vallen. Zijn concurrent Vladimir Karpets profiteert juist van het voordeel dat iedereen die in en na 1980 is geboren kans maakt op de witte trui.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:02 schreef Bartoli het volgende:
Beloki had bij Brioches Astma maar mocht er door die ploeg niet aan geholpen worden. Nu bij Liberty wel dus die Astma speelt hem geen parten. Alleen die val in de Tour van 2003 speelt hem nog steeds parten in de terugkeer. Echt verbetering zit er niet in. Naja zo heel af en toe een lichtpunt aan de horizon want in 2 etappes in Zwitserland deed die het niet onaardig en leek er beterschap in te zitten. Maar de dag erna was het weer 3x niks. Dus bij Joseba is het afwachten hoe het zich evalueert. Ik denk niet dat het voor dit jaar is maar mss voor volgend jaar. Zo neit dan kan Beloki beter stoppen.
En Roberto Heras tsja die komt gewoon te kort in de tijdritten.
Jan Ullrich hoefde de Tour in 1997 ook niet te winnen...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:28 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
[..]
Valverde gaat dus echt niet voor 't klassement maar voor etappes die Boogerd ook wil winnen...
Dan kan je nog lang wachten want die ploeg bestaat niet meer onder die naamquote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:28 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Eigenlijk zit ik weer te wachten op een stunt van Brioches-La Boulangère.
Jij bent echt een fan van Valverde ofniet?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:47 schreef methodmich het volgende:
[..]
Jan Ullrich hoefde de Tour in 1997 ook niet te winnen...
Shit, Botero vergeten. Nou, ipv van Landis dan maarquote:Op vrijdag 24 juni 2005 18:08 schreef placebeau het volgende:
Dan noteer ik ook nog Rogers en Botero.
Ik bedoel Bouyuges Telecom.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:55 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Dan kan je nog lang wachten want die ploeg bestaat niet meer onder die naam![]()
Die had hij meestal in etappes waar eerst niet in geklommen werd en dan volle bak een berg genre ventoux op , of op een echt zware berg in de Tour. Die zie ik eigenlijk dit jaar niet echt in het parcours .quote:Op vrijdag 24 juni 2005 18:48 schreef methodmich het volgende:
Botero heeft altijd één inzinking, zegt men dan. Hopelijk dit jaar niet.
Helaas voor hem dat er geen bergtijdrit dit jaar is opgenomen. De situatie is nu tijdrit-ploegentijdrit-tijdrit in plaats van proloog-ploegentijdrit-bergtijdrit-tijdrit.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 20:32 schreef zjroentje het volgende:
Met zijn goede tijdritten zie ik Botero sowieso wel in de top 10 eindigen.
Bettini start niet eens.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:34 schreef methodmich het volgende:
Daar acht ik Rasmussen wel kansrijk of Bettini.
Die schijnt zelfs compleet uit vorm te zijn en met fysieke problemen te kampen ...quote:
Nee die heeft een virusinfectie. Hij was sowieso niet voorzien voor de Tour dus het komt niet door die infectiequote:
Wegmann zal iets te licht uitvallen, denk ik, misschien een Laiseka, of een Moncoutie , of een renner van Saunier Duval (Piepoli of een van die spanjaarden)quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:15 schreef methodmich het volgende:
Dan gaan er dus anderen meedoen voor de bergprijs... Wegmann wellicht?
Nee hoor, alleen als ze zeggen dat de rest ook doping pakt. Als ze de hand in eigen boezem steken en verder doen alsof hun neus bloedt dan is er weinig aan de hand.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:29 schreef Chepke het volgende:
Dat Bjarne Riis de tour van 1996 met een hematocriet waarde van (meer dan) 60% procent heeft gewonnen is geen publiek geheim toch?
Hoe kan het dan dat hij nu nog steeds in het wereldje actief is. Meestal worden "doping renners" uitgekotst door de rest?
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:29 schreef Chepke het volgende:
Dat Bjarne Riis de tour van 1996 met een hematocriet waarde van (meer dan) 60% procent heeft gewonnen is geen publiek geheim toch?
Hoe kan het dan dat hij nu nog steeds in het wereldje actief is. Meestal worden "doping renners" uitgekotst door de rest?
Ongelofelijk dat iedereen weet dat ie epo pakte en dat ie nu weer ploegleider is. En dat Ullrich voor hem reedt dat jaar, terwijl hij beter was en zelf had kunnen winnenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:31 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen als ze zeggen dat de rest ook doping pakt. Als ze de hand in eigen boezem steken en verder doen alsof hun neus bloedt dan is er weinig aan de hand.
Waar komt het verhaal dan vandaan?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
x Hij heeft het nooit toegegeven
x Iedereen deed het toen
x Hij is nooit betrapt
x Men heeft het nooit kunnen bewijzen uiteraard
Iedereen pakte EPO toen, van pakweg Ugrumov is ook geweten dat hij met bloed zo dik rondreed dat je er stroopwafels mee kon maken ...quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:32 schreef Chepke het volgende:
[..]
Ongelofelijk dat iedereen weet dat ie epo pakte en dat ie nu weer ploegleider is. En dat Ullrich voor hem reedt dat jaar, terwijl hij beter was en zelf had kunnen winnen
WIllie Voet (of iemand in de nasleep van die affaire) geloof ik zelfs, maar het klopt natuurlijk wel, maar hoe bewijs je zoiets héquote:
Merckx wel, aerts betwijfel ik.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:29 schreef methodmich het volgende:
Moreau, die zal wel Virenque-achtig puntjes gaan pikken ja. Maken Aerts en / of Merckx op die manier ook stiekem kans?
Die heeft hij dan ook door alle nevenwerkingen ook bijna niet meer héquote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:37 schreef placebeau het volgende:
Ik vertrouw die hele Riis ook voor geen haar.
Laat ons serieus blijven hé, Breukink heeft in een paar van de meest verdachte ploegen van zijn tijd gereden hé, te beginnen met pakweg PDM al ...quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:24 schreef Chepke het volgende:
Breukink niet!
Interview met Peter Winnen uit 1999:quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:24 schreef Chepke het volgende:
Breukink niet!
quote:,Ik heb nooit voor PDM willen fietsen, hoewel ze mij meermalen een lucratief contract hebben aangeboden. Ze gingen daar heel ver met de medische preparaties. De staf van PDM wilde scoren. Ik kende de gevaren. Erik Breukink heeft wel voor PDM gereden. Hij heeft duidelijk een streep getrokken na de Intralipid-affaire. Wij hebben allebei een vreemde carrière gehad. Een veelbelovend begin en daarna steeds ietsje minder. Erik is ook een jongen met een goeie opleiding. Dat kan geen toeval zijn. Andere jongens dachter minder na. Zij namen meer risico's.
Volgens mij was Intralipid een dopingmaskerend middel en hadden ze aan een "vuil" infuus gehangen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:40 schreef methodmich het volgende:
Ik heb wel zin in de Tour.
Intralipid was begin jaren '90, toen PDM ineens uit de Tour ging. Allemaal ziek, "verkeerd iets gegeten". Kanshebbers als Breukink en Alcala, die goed stonden, en iemand als Kelly gingen naar huis.
Was dat eem groot schandaal?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Volgens mij was Intralipid een dopingmaskerend middel en hadden ze aan een "vuil" infuus gehangen.
Ach ja, PDM was toen hét dominerende team en er is al vaker gebleken (Festina, Gewiss, etc....) waarom dominerende teams dominerend zijn. Niet dat anderen zich niet doperen, maar sommige teams zijn gewoon beter georganiseerd en durven verder gaan.
Best wel, ook wel opvallend wanneer 9 renners van dezelfde ploeg op 2 dagen tijd allemaal rillend en bevend opgeven (of niet eens starten).quote:
Najah, op dat moment was het van "iedereen weet het , maar niemand kan het bewijzen", later kwam inderdaad nog een verklaring (en ik dacht dat het van de ploegleider en niet de dokter was) dat het niet over bedorven kip maar bedorven intrapelid ging ...quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik dacht dat het ook allemaal pas later is uitgekomen. Op 't moment zelf ging het om "voedselvergiftiging". En ik weet niet of het verboden is/was om een dopingmaskerend middel te gebruiken. Volgens mij is er niemand gestraft voor die Intralipid-affaire. Ik meen wel dat de dokter van PDM later heeft toegegeven dat iedereen gedopeerd rondreed.
Nou nee toch? Winnen zegt, als ik mag parafraseren:quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:18 schreef Chepke het volgende:
Kan iemand mij uiitleggen wat de Intralipid-affaire is?
Hij spreekt Breukink hiet toch enigzins vrij. Ik ben benieuwd of hij alles verteld?!?!
Ja, okay, iedereen gebruikt, behalve Nederlanders. Alle topploegen gebruiken, behalve Rabobank.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:31 schreef Chepke het volgende:
Dat van Rabobank klopt niet. Waarom zou je één jaar veel doping gebruiken en daarna niet meer
Ze gebruiken niet in één keer veel meer doping dan andere ploegen, dat kan bijna niet. Misschien hadden ze budget over en kochten ze wat meer wedstrijden, kan natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, okay, iedereen gebruikt, behalve Nederlanders. Alle topploegen gebruiken, behalve Rabobank.
Teamsamenstelling Ceramiche Ariostea 1993:quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
En Ariostea en Panasonic en..... alle teams die plots over heel de breedte erg sterk beginnen te rijden.
Rabobank had ook eens zo'n topjaar. 2 jaar terug won Lotto plots de ene na de andere wedstrijd nadat ze 5 jaar eigenlijk een bende meerijders waren. Toeval bestaat niet.
Precies het topic gaat toch over de Tour de France toch als ik me niet vergisquote:Op zaterdag 25 juni 2005 23:14 schreef placebeau het volgende:
Wat Bartoli zegt.
Die discussies zijn zo afgezaagd.
Ik heb idd mijn geld op Moncoutie gezet voor de bergprijs. Ik vind hem elk jaar een stukje vooruitgaan. (zoals wel meer franse renners trouwens).quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wegmann zal iets te licht uitvallen, denk ik, misschien een Laiseka, of een Moncoutie , of een renner van Saunier Duval (Piepoli of een van die spanjaarden)
Die zet alles op de Vueltaquote:Op zondag 26 juni 2005 11:46 schreef mbn het volgende:
Waarom neemt Euskatel trouwens Aitor Gonzalez niet mee. Had hem wel op mijn lijstje staan voor mijn ploeg in verschillende tourmanagers.
Die zal wel voor een etappe gaan. Voor de bergprijs is hij teveel een opgever. Tenzij hij in het begin van de Tour in de bolletjestrui komt zie ik hem daar niet voor gaan.quote:Op zondag 26 juni 2005 11:51 schreef Dieptriest het volgende:
[..]
Ik heb idd mijn geld op Moncoutie gezet voor de bergprijs. Ik vind hem elk jaar een stukje vooruitgaan. (zoals wel meer franse renners trouwens).
Die bewaart zijn hematocrietmax voor later...oeps hihi nee grapje...quote:Op zondag 26 juni 2005 11:46 schreef mbn het volgende:
Waarom neemt Euskatel trouwens Aitor Gonzalez niet mee. Had hem wel op mijn lijstje staan voor mijn ploeg in verschillende tourmanagers.
Ohh wat koel...ik houd wel van aparte truitjes.quote:Op zondag 26 juni 2005 12:55 schreef mitt het volgende:
We zullen Vino in de kleuren van Kazachstan zien, hij won vandaag het KK.
Mooi. Mooie kleuren van de Kazachstaanse vlag.quote:Op zondag 26 juni 2005 12:55 schreef mitt het volgende:
We zullen Vino in de kleuren van Kazachstan zien, hij won vandaag het KK.
Valt mij ook op ja. Laten we hopen dat Dijkstra van het wielrennen afgehaald is. Al maakt het wb de Tour voor mij niet zoveel uit, die kunnen we nu toch ook op de Belg volgen?quote:Op zondag 26 juni 2005 15:02 schreef JohnDDD het volgende:
Over ergernis gesproken, is Dijkstra nu officieel geëlimineerd als commentator, want na al onze e-mails van vorig jaar aan de NOS hoor ik hem niet meer, om eerlijk te zijn. Hij mocht volgens mij nog iets bij de Eneco-Tour doen en volgens mij hoorde ik em laatst bij het verslag van de Ronde van Zwitserland, maar bij de grote koersen hoor je altijd Mart Smeets + Maarten Ducrot. Ducrot is bést ok trouwens.
quote:Op zondag 26 juni 2005 16:37 schreef methodmich het volgende:
Dat lijkt me inderdaad een heel bijzondere om mee te maken.
* methodmich zag Casartelli sterven, ook ingrijpend....
Was met Boogert dacht ik.quote:Op zondag 26 juni 2005 16:51 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dat was echt kut ja.
Op de een of andere manier is het ook wel een moment dat je wel wílt zien, gewoon iets wat je wilt meemaken, als het dan toch gebeurt. En dan die reacties na de rit. Er staat me zo'n interview bij met Zülle waarbij hem verteld werd door de commentator wat er gebeurd was.
Ja, z'n grootste overwinning dacht ik.quote:Op zondag 26 juni 2005 16:57 schreef methodmich het volgende:
Ik herinner me vooral Virenque die juichend over de streep kwam.
Hee, won Traversoni die etappe niet SoK?
Ik dacht Breukink. Die wist helemaal niet wat er gebeurd was. Tactische verslaggever: "Dus je hebt nog niet gehoord dat hij overleden is?"quote:
Je hebt gelijk, hij was net gefinished en wist nog van niks.quote:Op zondag 26 juni 2005 17:00 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik dacht Breukink. Die wist helemaal niet wat er gebeurd was. Tactische verslaggever: "Dus je hebt nog niet gehoord dat hij overleden is?"
Nooit een Giro-etappe gepakt door Mario?quote:Op zondag 26 juni 2005 16:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, z'n grootste overwinning dacht ik.
Nee, wel aantal top-10 noteringen.quote:Op zondag 26 juni 2005 17:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nooit een Giro-etappe gepakt door Mario?
Was echt heel erg, ja. Dat beeld, hoe hij daar lag, dat vergeet ik nooit...quote:Op zondag 26 juni 2005 16:37 schreef methodmich het volgende:
Dat lijkt me inderdaad een heel bijzondere om mee te maken.
* methodmich zag Casartelli sterven, ook ingrijpend....
Ik dacht 89, maar kan me vergissen. Was dat niet hetzelfde jaar dat Theunisse zó de Alpe d'Huez opstoof? Mon Dieu, wat een jaar was dat...!quote:Op zondag 26 juni 2005 16:24 schreef methodmich het volgende:
(...)evenals die van 89 of 90, met de 8 tellen van LeMond.
We weten inmiddels hoe het kon...quote:Op zondag 26 juni 2005 20:15 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik dacht 89, maar kan me vergissen. Was dat niet hetzelfde jaar dat Theunisse zó de Alpe d'Huez opstoof? Mon Dieu, wat een jaar was dat...!
hell yeah '89.quote:Op zondag 26 juni 2005 20:15 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik dacht 89, maar kan me vergissen.
En weer niks met hem aan de hand volgens hem. Het is echt waar wat ze over hem zeggen, die gast is een soort stuiterbal.quote:Op zondag 26 juni 2005 21:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
hell yeah '89.![]()
Armstrong is trouwens gevallen: http://www.eurosport.com/(...)7203_sto735545.shtml
Ach, rijdt er nog iemand wél clean tegenwoordig...quote:
Z'n helm brak...! Dan is hij toch wel lelijk terecht gekomen (je maakt mij niet wijs dat iemand als hij tinnefmateriaal heeft)...quote:Op zondag 26 juni 2005 22:05 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
En weer niks met hem aan de hand volgens hem. Het is echt waar wat ze over hem zeggen, die gast is een soort stuiterbal.
Tja, wat moet hij anders zeggen? Een week voor de tour gaat hij niet melden dat hij kwetsbaar is.quote:Op maandag 27 juni 2005 01:26 schreef dutch-mamma het volgende:
Maar goed, als hij zegt dat het meevalt...
Als ik het me goed herinner was dit in voorgaande jaren niet (weet het echter niet meer zeker). Wat vinden we hiervan? Ik vind het echt grote onzin, een tijdverschil is een tijdverschil en dat moet dan ook zo in de uistlag komen. Als ze de verschillen agv de ploegentijdrit niet te groot willen hebben, moeten ze de rit inkorten of schrappen.quote:Maximum time differences in the Team Time Trial
Is stage 4: Tours - Blois = 67,5 kms)
The time of the team is set by the 5th rider of each team. The real times will be settled different in the rankings.
The difference between the 1st and 2nd team in the result will not be more than 20 seconds.
That maximum will be increased with 10 seconds for each of the following teams till the 15th team.
For the other teams (14th - 21st) the maximum difference will be increased by 5 seconds per team.
Vorig jaar was het ook alquote:Op maandag 27 juni 2005 09:21 schreef Hedgehog het volgende:
Ik zat net even naar het routeschema enzo te kijken en toen vond ik dit:
[..]
Als ik het me goed herinner was dit in voorgaande jaren niet (weet het echter niet meer zeker). Wat vinden we hiervan? Ik vind het echt grote onzin, een tijdverschil is een tijdverschil en dat moet dan ook zo in de uistlag komen. Als ze de verschillen agv de ploegentijdrit niet te groot willen hebben, moeten ze de rit inkorten of schrappen.
Omdat er meestal geen goede renners voor in aanmerking komen. Dit jaar zijn er wat Nederlanders en wat andere goede coureurs dan is het wel leukquote:Op maandag 27 juni 2005 13:01 schreef JohnDDD het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat die witte trui/het jongeren klassement me nooit ene ruk boeit
Basso?quote:Op maandag 27 juni 2005 16:56 schreef methodmich het volgende:
De laatste jaren zijn de winnaars van het wit ook nooit echt doorgebroken, op Jan Ullrich na.
Die had daar ook niks te zoeken.quote:Op maandag 27 juni 2005 17:29 schreef Frutsel het volgende:
Simoni gaat niet naar de tour volgens NOS teletekst
Dus Lampre zonder kopman
Allebei zijn ze sprinter.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:58 schreef BushRanger het volgende:
Welke Nazon was ook alweer de sprinter? Jean Patrick of Damien? Alleen Jean Patrick doet maar mee voor zover ik kan zien...
Van Gerrit of Marius?quote:Op maandag 27 juni 2005 18:57 schreef JohnDDD het volgende:
Die heeft alleen de Tour gereden dit jaar en zijn hoogste klassering was 31e in een etappe, en 66e in het eindklassement
Lampre komt met een vrijbuitersploeg net als aantal andere ploegen.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:53 schreef JohnDDD het volgende:
Lampre komt nu echt voor niks. En Simoni zie ik altijd graag lossen.
Marius, en ik bedoelde natuurlijk de Giroquote:
En Mancebo, Karpets, Menchov. Toch geen kleine jongens.quote:Op maandag 27 juni 2005 17:20 schreef Zwansen het volgende:
Basso?
Maar wel nogal vage renners die er steeds maar wat aanhangen achteraan in zo'n groepje. Ze "doen" zo weinig.quote:Op maandag 27 juni 2005 23:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
En Mancebo, Karpets, Menchov. Toch geen kleine jongens.
Karpets omdat het nog niet van beter kunnen is. Menchov moet het kunnen maar het wordt ook pas zijn 3e Tour. Verleden jaar uitgevallen dus die moet dat nog bewijzen. En Mancebo heeft geen echte krachtsexplosie. Je mag dan nog zoveel aanvallen als je wil in je gedachten het hangt allemaal samen met "je moet ook kunnen"!!quote:Op maandag 27 juni 2005 23:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar wel nogal vage renners die er steeds maar wat aanhangen achteraan in zo'n groepje. Ze "doen" zo weinig.
:x :x oei dat is een gewaagde uitspraak zegquote:Op dinsdag 28 juni 2005 08:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
1 van de co-commentatoren van Michel Wuyts tijdens de Tour zalLudo Dierckxsens zijn
.
Ook had Wuyts nog wat te vertellen over doping. Hij vindt dat, wanneer ze echt renners willen betrappen op doping, ze beter wat meer zouden testen buiten competitie. Vooral in december in Zuid-Afrika en in februari in Spanje zou het volgens ons aller Michel geen probleem zijn om hopen renners positief te laten testen. Ook zei Wuyts dat hij (en anderen uit het milieu) ook wel weten hoe de vork aan de steel zit wanneer Aitor Gonzalez plots iedereen uit het wiel rijdt in de bergritten in de ronde van Zwitserland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |