Die had hij meestal in etappes waar eerst niet in geklommen werd en dan volle bak een berg genre ventoux op , of op een echt zware berg in de Tour. Die zie ik eigenlijk dit jaar niet echt in het parcours .quote:Op vrijdag 24 juni 2005 18:48 schreef methodmich het volgende:
Botero heeft altijd één inzinking, zegt men dan. Hopelijk dit jaar niet.
Helaas voor hem dat er geen bergtijdrit dit jaar is opgenomen. De situatie is nu tijdrit-ploegentijdrit-tijdrit in plaats van proloog-ploegentijdrit-bergtijdrit-tijdrit.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 20:32 schreef zjroentje het volgende:
Met zijn goede tijdritten zie ik Botero sowieso wel in de top 10 eindigen.
Bettini start niet eens.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:34 schreef methodmich het volgende:
Daar acht ik Rasmussen wel kansrijk of Bettini.
Die schijnt zelfs compleet uit vorm te zijn en met fysieke problemen te kampen ...quote:
Nee die heeft een virusinfectie. Hij was sowieso niet voorzien voor de Tour dus het komt niet door die infectiequote:
Wegmann zal iets te licht uitvallen, denk ik, misschien een Laiseka, of een Moncoutie , of een renner van Saunier Duval (Piepoli of een van die spanjaarden)quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:15 schreef methodmich het volgende:
Dan gaan er dus anderen meedoen voor de bergprijs... Wegmann wellicht?
Nee hoor, alleen als ze zeggen dat de rest ook doping pakt. Als ze de hand in eigen boezem steken en verder doen alsof hun neus bloedt dan is er weinig aan de hand.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:29 schreef Chepke het volgende:
Dat Bjarne Riis de tour van 1996 met een hematocriet waarde van (meer dan) 60% procent heeft gewonnen is geen publiek geheim toch?
Hoe kan het dan dat hij nu nog steeds in het wereldje actief is. Meestal worden "doping renners" uitgekotst door de rest?
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:29 schreef Chepke het volgende:
Dat Bjarne Riis de tour van 1996 met een hematocriet waarde van (meer dan) 60% procent heeft gewonnen is geen publiek geheim toch?
Hoe kan het dan dat hij nu nog steeds in het wereldje actief is. Meestal worden "doping renners" uitgekotst door de rest?
Ongelofelijk dat iedereen weet dat ie epo pakte en dat ie nu weer ploegleider is. En dat Ullrich voor hem reedt dat jaar, terwijl hij beter was en zelf had kunnen winnenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:31 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen als ze zeggen dat de rest ook doping pakt. Als ze de hand in eigen boezem steken en verder doen alsof hun neus bloedt dan is er weinig aan de hand.
Waar komt het verhaal dan vandaan?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
x Hij heeft het nooit toegegeven
x Iedereen deed het toen
x Hij is nooit betrapt
x Men heeft het nooit kunnen bewijzen uiteraard
Iedereen pakte EPO toen, van pakweg Ugrumov is ook geweten dat hij met bloed zo dik rondreed dat je er stroopwafels mee kon maken ...quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:32 schreef Chepke het volgende:
[..]
Ongelofelijk dat iedereen weet dat ie epo pakte en dat ie nu weer ploegleider is. En dat Ullrich voor hem reedt dat jaar, terwijl hij beter was en zelf had kunnen winnen
WIllie Voet (of iemand in de nasleep van die affaire) geloof ik zelfs, maar het klopt natuurlijk wel, maar hoe bewijs je zoiets héquote:
Merckx wel, aerts betwijfel ik.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:29 schreef methodmich het volgende:
Moreau, die zal wel Virenque-achtig puntjes gaan pikken ja. Maken Aerts en / of Merckx op die manier ook stiekem kans?
Die heeft hij dan ook door alle nevenwerkingen ook bijna niet meer héquote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:37 schreef placebeau het volgende:
Ik vertrouw die hele Riis ook voor geen haar.
Laat ons serieus blijven hé, Breukink heeft in een paar van de meest verdachte ploegen van zijn tijd gereden hé, te beginnen met pakweg PDM al ...quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:24 schreef Chepke het volgende:
Breukink niet!
Interview met Peter Winnen uit 1999:quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:24 schreef Chepke het volgende:
Breukink niet!
quote:,Ik heb nooit voor PDM willen fietsen, hoewel ze mij meermalen een lucratief contract hebben aangeboden. Ze gingen daar heel ver met de medische preparaties. De staf van PDM wilde scoren. Ik kende de gevaren. Erik Breukink heeft wel voor PDM gereden. Hij heeft duidelijk een streep getrokken na de Intralipid-affaire. Wij hebben allebei een vreemde carrière gehad. Een veelbelovend begin en daarna steeds ietsje minder. Erik is ook een jongen met een goeie opleiding. Dat kan geen toeval zijn. Andere jongens dachter minder na. Zij namen meer risico's.
Volgens mij was Intralipid een dopingmaskerend middel en hadden ze aan een "vuil" infuus gehangen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:40 schreef methodmich het volgende:
Ik heb wel zin in de Tour.
Intralipid was begin jaren '90, toen PDM ineens uit de Tour ging. Allemaal ziek, "verkeerd iets gegeten". Kanshebbers als Breukink en Alcala, die goed stonden, en iemand als Kelly gingen naar huis.
Was dat eem groot schandaal?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Volgens mij was Intralipid een dopingmaskerend middel en hadden ze aan een "vuil" infuus gehangen.
Ach ja, PDM was toen hét dominerende team en er is al vaker gebleken (Festina, Gewiss, etc....) waarom dominerende teams dominerend zijn. Niet dat anderen zich niet doperen, maar sommige teams zijn gewoon beter georganiseerd en durven verder gaan.
Best wel, ook wel opvallend wanneer 9 renners van dezelfde ploeg op 2 dagen tijd allemaal rillend en bevend opgeven (of niet eens starten).quote:
Najah, op dat moment was het van "iedereen weet het , maar niemand kan het bewijzen", later kwam inderdaad nog een verklaring (en ik dacht dat het van de ploegleider en niet de dokter was) dat het niet over bedorven kip maar bedorven intrapelid ging ...quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik dacht dat het ook allemaal pas later is uitgekomen. Op 't moment zelf ging het om "voedselvergiftiging". En ik weet niet of het verboden is/was om een dopingmaskerend middel te gebruiken. Volgens mij is er niemand gestraft voor die Intralipid-affaire. Ik meen wel dat de dokter van PDM later heeft toegegeven dat iedereen gedopeerd rondreed.
Nou nee toch? Winnen zegt, als ik mag parafraseren:quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:18 schreef Chepke het volgende:
Kan iemand mij uiitleggen wat de Intralipid-affaire is?
Hij spreekt Breukink hiet toch enigzins vrij. Ik ben benieuwd of hij alles verteld?!?!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |