abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28100913
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:17 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zou mij helemaal niet verbazen als Mayo in de Tour straks gewoon top is in de bergritten. En van Zubeldia waasrchijnlijk ook niet
Mij ook niet. Mayo is een klasbak en dan kan het heel snel gaan. Van Zubeldia verwacht ik minder. Dan tip ik nog liever op Aitor Gonzales.
Maar goed, de enige die Armstrong kan kloppen is Basso. Basso kan in de ploegentijdrit tijd pakken op Armstrong (wiens ploeg in dat onderdeel duidelijk verzwakt is, verlies van Ekimov en Landis) en in de bergritten en tijdritten stand houden. Mayo en Vinokourov kunnen in een goeie dag wel eens wat tijd pakken, maar 3 weken zullen net te lang zijn. Een mindere dag en ze hebben meteen enkele minuten aan hun been. Ulrich heeft na Armstrong zeker de grootste motor, maar bergop is hij sinds zijn tourzege nooit meer de beste geweest. Grootstampers zoals hij ( en zoals Hinault en Merckx en Lemond) worden rond hun 30ste kwetsbaarder bergop.

mvg,

Dieter
  maandag 20 juni 2005 @ 22:43:58 #52
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_28103823
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 20:23 schreef FritsVanEgters het volgende:
[afbeelding]

Hup Vino
Feyenoord!!! * Barça
  maandag 20 juni 2005 @ 22:48:00 #53
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_28103966
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:07 schreef ABT het volgende:

[..]

Mij ook niet. Mayo is een klasbak en dan kan het heel snel gaan. Van Zubeldia verwacht ik minder. Dan tip ik nog liever op Aitor Gonzales.
Maar goed, de enige die Armstrong kan kloppen is Basso. Basso kan in de ploegentijdrit tijd pakken op Armstrong (wiens ploeg in dat onderdeel duidelijk verzwakt is, verlies van Ekimov en Landis) en in de bergritten en tijdritten stand houden. Mayo en Vinokourov kunnen in een goeie dag wel eens wat tijd pakken, maar 3 weken zullen net te lang zijn. Een mindere dag en ze hebben meteen enkele minuten aan hun been. Ulrich heeft na Armstrong zeker de grootste motor, maar bergop is hij sinds zijn tourzege nooit meer de beste geweest. Grootstampers zoals hij ( en zoals Hinault en Merckx en Lemond) worden rond hun 30ste kwetsbaarder bergop.

mvg,

Dieter
Mmm. Ik betwijfel dat Basso in tijdritten stand kan houden. Hij zal geen minuten en minuten meer verliezen, maar 1 minuutje zie ik Armstrong nog steeds nemen op Basso.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_28104354
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:48 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Mmm. Ik betwijfel dat Basso in tijdritten stand kan houden. Hij zal geen minuten en minuten meer verliezen, maar 1 minuutje zie ik Armstrong nog steeds nemen op Basso.
Basso won de tijdrit in de Giro. Hij zal misschein wel wat verliezen op Armstrong, maar dat zal niet zoveel zijn.
sig verwijderd door FA
  maandag 20 juni 2005 @ 23:07:46 #55
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_28104573
quote:
Op maandag 20 juni 2005 23:00 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Basso won de tijdrit in de Giro. Hij zal misschein wel wat verliezen op Armstrong, maar dat zal niet zoveel zijn.
Dat vind ik geen referentie. Ullrich en Armstrong schat ik nog serieus niveau hoger in dan Savoldelli en (de huidige) Gontchar.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_28105336
Ik ga in dit geval mee met SaintofK dat Basso dik 30 sec tot een minuut gaat verliezen in de lange tijdrit. In de tijdrit van 19 km moet die dat wel kunnen bijbenen. In de ploegentijdrit zal CSC ook niet al te veel verliezen als ze al geen winst pakken op Discovery.
  maandag 20 juni 2005 @ 23:42:03 #57
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_28105502
Discovery gaat toch wel de ploegentijdrit winnen denk ik, zonder Ekimov maar wel met Savoldelli en Popovich.
  maandag 20 juni 2005 @ 23:49:04 #58
68638 Zwansen
pi_28105664
Hoe zou Mc Gee het gaan doen? In een niet al te zware bergetappe is hij toch de rapste denk ik.
pi_28105984
quote:
Op maandag 20 juni 2005 23:49 schreef Zwansen het volgende:
Hoe zou Mc Gee het gaan doen? In een niet al te zware bergetappe is hij toch de rapste denk ik.
Hij reed in Zwitserland aardig mee, laatste (twee) etappe(s) toch wat zwakker. Als je zijn Giro van vorig jaar bekijkt zou hij nu toch ook voor een top 10 in aanmerking kunnen komen.
sig verwijderd door FA
pi_28110762
Zoals Armstrong zelf al zei, het is de vraag hoe goed hij is, en wie zijn concurrenten zijn is dan niet belangrijk. Armstrong is de enige die er in feite echt toe doet.

Armstrong heeft wel erg veel bergknechten zo onderhand; Savoldelli, Azevedo, Rubiera, Beltran, Popovych. Die zijn allemaal zo goed dat ze elkaar nog eens uit het wiel rijden.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_28111657
Jammer dat er hier geen mooie OP is.

Op een andere site was er een schitterend en met liedjes erin. .
United we stand, devided we fall.
[url=http://forum.fok.nl/topic/720680/1/50#28332501]Het NAC Breda Topiqe]
  dinsdag 21 juni 2005 @ 11:12:40 #62
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28111738
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 11:09 schreef Naccie het volgende:
Jammer dat er hier geen mooie OP is.

Op een andere site was er een schitterend en met liedjes erin. .
Kijk es in het vorige topic: [Wielrennen] Tour de France 2005-deel 1: de voorbeschouwing
pi_28112143
Mijn excuses
pi_28112249
Al die grote jongens willen vuren dit jaar. Volgens mij gaan er zeker een paar (extra) doping pakken. Het kan niet anders dan dat er een renner betrapt wordt.
pi_28112334
Dit is trouwens briljant, kijk hier:
http://ww2.olntv.com/tdf03/03tdfvideo.html

Beloki valt, Armstrong door het korenveld:
mms://wm.world.mii-streaming.net/media/oln/tdf2003video/14action8_300.wmv

dinsdag 21 juni 2005 @ 11:52:58 #66
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_28113079
Ik vond de post van ABT op de vorige pagina ook zeer goed
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  dinsdag 21 juni 2005 @ 12:17:09 #67
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_28113837
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 11:52 schreef 9christensen het volgende:
Ik vond de post van ABT op de vorige pagina ook zeer goed
yep, ik ook
quote:
Op maandag 20 juni 2005 20:55 schreef ABT het volgende:

[..]

En dan volgen de meest verraderlijke ritten van deze tour. De rit naar Revel is lang en krijgt in de finale nog een leuke uitsmijter met een fikse helling. Geen voer voor spurters.
Op naar Mende dan, met een zeer lastige finale. Die laatste helling is erg steil en kortbij de aankomst. Ik verwacht kleine verschillen.
Even de aankomst bij Mende opgezocht, laatste stukje is inderdaad lastig. Ik heb dat even vies geel gemaakt, de aankomst is bij dat rare oranje bolletje bij het vliegveld

Rare plek om te finishen lijkt het zo.

Ben benieuwd of iemand uit de top van het klassement het nog gaat proberen op dit klimmetje. Als de verschillen klein zijn is het het proberen waard natuurlijk.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_28113927
  dinsdag 21 juni 2005 @ 12:49:45 #69
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_28114815
quote:
Op maandag 20 juni 2005 20:55 schreef ABT het volgende:
...
Erg mooi, ben je echt voor gaan zitten...als ik het zo lees heb ik het idee dat je de etappes zelf al een keer gereden hebt....

Wat Ullricht ben ik helemaal met je eens die zag er in Zwitserland in de bergen niet best uit, tijdens de tijdrit daarentegen juist weer wel het eerste deel.
....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_28115524
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 12:49 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:

[..]

Erg mooi, ben je echt voor gaan zitten...als ik het zo lees heb ik het idee dat je de etappes zelf al een keer gereden hebt....

Wat Ullricht ben ik helemaal met je eens die zag er in Zwitserland in de bergen niet best uit, tijdens de tijdrit daarentegen juist weer wel het eerste deel.
Dat is juist het slechte eraan voor hem; Hij is in vorm maar kan totaal niet mee in de bergen.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 22:28:08 #71
68638 Zwansen
pi_28116676
Ik weet niet of ik nu Vino of Ullrich moet kiezen voor in mijn ploegleider. Blijft altijd gissen.
Botero is misschien ook een outsider voor een goede klassering en ik ben ook wel benieuwd wat Leipo doet nu...
pi_28131880
De leugen van de vorm, het ritme en de hongerklop

Al jarenlang horen we diverse sporters, maar vooral wielrenners, praten over een slechte of juist goede vorm en het ontbreken van wedstrijdritme. Ook hebben we diverse malen de allergrootste kampioenen - Miguel Indurain, Jan Ullrich, Lance Armstrong - zien lijden aan de hongerklop, een woord dat Steven Rooks op de televisie introduceerde in 1996. De term is al langer bekend in het peloton; maar is een hongerklop wel een hongerklop? En wat is nou toch precies "ritme" en "vorm"?

Lance Armstrong weet elk jaar op tijd in vorm te komen voor de Tour de France. In de zwaarste ritten blinkt hij uit. Daarvoor en daarna is zijn vorm vaak matig en mist hij "ritme", zoals hij zelf zegt. In de Dauphiné van dit jaar werd hij nog uit het wiel gereden; maar hij zou zeker op tijd klaar zijn, zo zei ploegleider Johan Bruyneel. Is het misschien zo dat Armstrong niet "ritme" of "vorm" mist, maar dat zijn hematocriet nog met 10 punten omhoog moet? Reed Armstrong soms clean de Dauphiné en straks met dope de Tour de France?

In 1996 en 1997 blonk Jan Ullrich uit in de Tour de France. In 1998 had hij een enorme hongerklop in de zwaarste bergrit en verloor hij minuten aan Marco Pantani. Na het dopingschandaal van 1998 is Ullrich geen schim meer van de heerser die hij ooit was, en komt hij zogezegd "te zwaar" elke winter uit. In 1997 stond de Duitser echter nog met dikke wangetjes naast zijn moeder op het podium van de Tour de France en hield hij er zeker geen ander regime op na. In 1998 was hij weer goed, maar reed Marco "60.1%" Pantani van hem weg toen hij een enorme hongerklop kreeg. Maar kreeg hij wel een hongerklop? Of had Jan Ullrich gewoon teveel gespoten? Had hij last van bijwerkingen door het nemen van vage middelen die hem tot een nog hoger niveau moesten tillen?

Ook andere renners bleken, vooral na wisseling van ploeg, opeens ritme en vorm te missen. Ik noem een Santiago Botero, die bij Telekom niet bij de beste 30 de berg op kon, terwijl hij in de jaren ervoor bij Kelme nog vierde was geworden, een Bobby Julich, die ooit op het podium stond in de Tour, en opeens niet meer bij de beste 20 kon eindigen, Heras, die afging in de Tour van 2004, terwijl hij in de jaren ervoor zijn geniale capaciteiten had getoond voor Lance Armstrong, Tyler Hamilton, die bij Phonak zijn toevlucht nam tot bloedtransfusies, nadat bleek dat hij noch op tijdritgebied, noch op klimgebied, een schim was van de man die hij ooit geweest was en Oscar Sevilla, die ook niet meer met de besten meekon na zijn afscheid bij Kelme.

En dan zijn er nog mysterieuze virussen en "zware benen". Ik geloof er niets van. Iban Mayo was in de Dauphiné van 2004 nog Armstrong te snel af. Daarna moest hij in de Tour het veld ruimen met een "virus" nadat hij bij de eerste gelosten behoorde. Ook de neergang van Roberto Laiseka bleek verrassend matig in vorm de laatste jaren - ondanks zijn geniale overwinning in een bergrit een paar jaar terug - en andere Euskatelrenners waren ook geen schim meer van wat ze ooit waren.

Neen. Misschien is het geen toeval dat Steven Rooks de term "hongerklop" geïntroduceerd heeft. Was het immers niet Rooks die vaak openhartig sprak over het collectieve dopinggebruik in het peloton en zelfs zijn eigen wangedrag op dat gebied? En ook van "vorm" en "ritme" geloof ik weinig meer; met Armstrong's ritme en vorm was weinig mis in de Dauphiné. Zijn hematocriet moet gewoon nog wat puntjes omhoog; misschien reed hij in de Dauphiné wel clean met een hematocriet van zo'n 43, 44.

Straks in de Tour zal dat zeker 53, 54 bedragen. Hoe hij de "gezondheidscontroles" doorkomt? Gewoon flink drinken, de arm op de juiste manier spannen bij de bloedafname en klaar; er wordt een gezond hematocriet gemeten. Maar als de bergritten daar zijn zal ook Armstrong weer de berg op vliegen en zal zijn bloed als dat van geen ander zuurstof transporteren.

En hoe zit het met de vorm van Jan Ullrich? Ook niets mis mee, zoals hij in de tijdrit van de Ronde van Zwitserland bewees. Hij zal, misschien wel voor het eerst sinds 1998, ook wel weer zijn toevlucht nemen tot wat spul. Hij is er dit jaar op gebrand de Tour te winnen met zijn team. Ook Ullrich zal straks in "vorm" zijn; net als alle andere mannen die nu eindelijk Armstrong wel eens willen verslaan.

Dan zijn er nog die tongen die beweren dat men nooit lang kan schitteren met doping; men zou dan eerder opgebrand zijn. Maar dat is, zoals ook Armstrong zelf zegt, zijn grootste verdienste. Hij is niet het hele jaar goed; alleen in de Tour is hij goed. Zijn hematocriet is de rest van het jaar prima in orde. Hij rijdt wat racejes, eindigt zo rond plaats 30, achter 29 mannen die al vanaf het begin van het voorjaar met de spuit in de arm zitten. En op het juiste moment is Armstrong goed, in zijn ideale dopingvorm, gebruikt hij zijn energie, zijn zuurstof; op dat moment schittert hij in het hooggebergte en accelereert hij als geen ander. Dát is Armstrong's grootste verdienste; hij weet wanneer te spuiten en wanneer niet.
pi_28132560
Heb je die column zelf geschreven?
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:17:11 #74
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_28132770
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:09 schreef Leatherface het volgende:
Heb je die column zelf geschreven?
idd, zelf getikt of zelf gepikt (wel erg goeg geschreven namelijk)
....hoedt u voor het domino-effect ! !
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:32:44 #75
68638 Zwansen
pi_28133203
Na een paar regels ben ik al afgehaakt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')