En voor de mensen die geen Engels kunnen is er ook een Nederlandse pagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Beatlesquote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:14 schreef Zanderrr het volgende:
De Wikipedia heeft trouwens ook een goede entry over dit alleraardigste bandje: http://en.wikipedia.org/wiki/Beatles (volg ook de linkjes)
Ik heb 'm wel vaker voor 50 euro zien liggen, gewoon hier in Eindhovenquote:Op dit moment vanaf ongeveer 60 euro, als ik zo eens kijk via www.elcheapo.nl en www.vergelijk.nl. En 49.99 pond bij CDWOW.
't was iets met auto'squote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:11 schreef Zanderrr het volgende:
Beatles, Beatles... weleens van gehoord, ja..
Waar is 'hier'?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:26 schreef BeRightBack het volgende:
Ik wil ook graag the antology aanschaffen maar hier is ie 80 euro (!!)
Hij kondigde het ook nog eens aan als 'Het beste Lennon/McCartney'-nummer..quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:57 schreef MrBadGuy het volgende:
Sinatra heeft Something eens gecoverd, de man had een erg goede stem, maar deze cover vind ik erg onder de maat
Ben ik het mee eens, maar laten we niet vergeten dat The Beatles, vooral in hun beginjaren, erg veel hebben gecoverd.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:57 schreef -Dries- het volgende:
Covers zuigen zoiezo.. tis eigenlijk gewoon jatten wat artiesten dan doen.
Ja dat heb ik ook eens gehoordquote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:58 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Hij kondigde het ook nog eens aan als 'Het beste Lennon/McCartney'-nummer..
Ik bedoel ook niet dat covers ruk zijn ofzo, als ik naar feesten ga dan zijn het meestal juist de coverbandjes die ik het leukste vind. Maar artiesten die alleen maar (grote) hits scoren met covers en daar ook bekend mee worden vind ik niet echte artiesten.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:05 schreef BeRightBack het volgende:
Tja ik zit zelf ook in een coverbandje want we zijn net 1 jaar samen.. kijk ik weet niet of het leuk klinkt maar het is in ieder geval wel leuk om te spelen!
Harrison had ooit es een ontmoeting met Michael Jackson. Harrison heeft 'm toen moeten uitleggen dat 'Something' van hém was. Michael was verbaasd; hij dacht dat 'ie 't nummer gekocht hadquote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:01 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook eens gehoordIk denk dat Harrison wel trots is op die uitspraak
![]()
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:23 schreef webfreak het volgende:
[..]
Harrison had ooit es een ontmoeting met Michael Jackson. Harrison heeft 'm toen moeten uitleggen dat 'Something' van hém was. Michael was verbaasd; hij dacht dat 'ie 't nummer gekocht had
Pearl Jam heeft ook "You've got to hide your love away" gecovered, en die vond ik ontzettend kut.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:22 schreef Jane het volgende:
I've Got A Feeling van Pearl Jam is wel aardig, maar mist wat mij betreft toch wat van de power en de spanning van het origineel.
Geen enkele cover van Something kan denk ik aan het origineel tippen. Zo mooi...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:57 schreef MrBadGuy het volgende:
Sinatra heeft Something eens gecoverd, de man had een erg goede stem, maar deze cover vind ik erg onder de maat
Ike had wellicht nog een mooie 'Getting Better' kunnen makenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:39 schreef Zanderrr het volgende:
Ike & Tina hebben bijv. wel een aardige versie van Come Together gedaan.
Can't Buy Me Love is ook gecovered door Michael Bublé (de zoveelste 'nieuwe Sinatra', maar dan zonder additudequote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:41 schreef Jane het volgende:
Trouwens, in de categorie goede Beatlescovers:
Can't Buy Me Love door Ella Fitzgerald!
Het origineel jaquote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:46 schreef -Dries- het volgende:
Can't Buy Me Love .... prachtig!
Die heb ik hier op de computer staan, die zijn wel erg leukquote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:50 schreef Kolkus het volgende:
En je hebt natuurlijk Beatallica![]()
http://www.beatallica.org/beatallica.html
Ja, die zijn super.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:50 schreef Kolkus het volgende:
En je hebt natuurlijk Beatallica![]()
http://www.beatallica.org/beatallica.html
Mijn vader heeft ze een keer naar nederland gehaald voor een optreden in blokkerquote:Op zondag 12 juni 2005 11:12 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
[afbeelding]
http://www.bootlegbeatles.com/
Er gaat toch niks boven de Bootleg Beatles. Ik heb ze een keertje gezien, en ze zijn echt geweldig
.
Wow die klinken best goedquote:Op zondag 12 juni 2005 11:12 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
[afbeelding]
http://www.bootlegbeatles.com/
Er gaat toch niks boven de Bootleg Beatles. Ik heb ze een keertje gezien, en ze zijn echt geweldig
.
Aerosmith heeft Come Together ook gecoverd.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:39 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind Motown en andere soulversies van Beatles-nummers vaak ook wel goed te pruimen. Ike & Tina hebben bijv. wel een aardige versie van Come Together gedaan.
quote:Op zondag 12 juni 2005 01:24 schreef Beathoven het volgende:
Japanse coverband met wat minder gevoel voor beatmuziek.
[afbeelding]
Yep, dat is een leuke versiequote:Op maandag 13 juni 2005 14:40 schreef DJ_Robbie het volgende:
[..]
Aerosmith heeft Come Together ook gecoverd.
is dit een voledig concert, of weer zoals Back in the US een combinatie documentaire/concert?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:47 schreef webfreak het volgende:
Maandag ligt 'ie dan in de winkels:
Qua tracklist grotendeels hetzelfde als 'Back in the US', maar dat is geen reden om 'm te laten liggen natuurlijk
Er staan ook nummers op als She's Leaving Home en I've Just Seen A Face, die hij weer niet in de US speelde. (wel in Nederland overigens)
Ohja, en er staan stukjes van St. Petersburg op.. Helter Skelter bijvoorbeeld![]()
//EDIT: Sterker nog.. Zojuist de vanLeest gebeld.. Hij blijkt gisteren al te zijn uitgekomen
Idd een combinatie met een uitgebreide documentairequote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
is dit een voledig concert, of weer zoals Back in the US een combinatie documentaire/concert?
zouden ze 'm nog steeds nodig hebben en voeren als hij 64 is?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 13:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nog 1 jaartje en dan...![]()
Maar gefeliciteerd![]()
Ja, de aankondigingen van Lennon zijn prachtig. Één van mijn favorieten is wanneer ze op ' t podium She Loves You instarten en hij tijdens 't aftellen ineens heel lomp begint te lachenquote:Op woensdag 22 juni 2005 11:13 schreef Nokia3310 het volgende:
7 juli is een mooie dag, dan ben ik jarig
De anthology inmiddels helemaal gekeken en wat mij betreft: niets dan lof! Helemaal geweldig. Heb af en toe echt in een deuk gelegen, bijvoorbeeld toen Lennon verstandelijk gehandicapten nadeed bij een optreden. Zo fout maar ook zo grappig
Het zijn wel 2 cd's hè, dan valt het nog wel meequote:Op woensdag 22 juni 2005 21:11 schreef TheGrandWazoo het volgende:
19,50 is nog veel te veel, stelletje afzetters.
Ik wou al zeggen...quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:29 schreef TheGrandWazoo het volgende:
o, cd. Pardon.
Heb ik ook (quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:52 schreef arthurvries het volgende:
Ik heb de LP van de White Album. Da's toch veel authentieker!
Jajaja, hou maar opquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:08 schreef Jane het volgende:
En ik heb een genummerde White Album LP met foto's én met poster.![]()
Dan wil ik nog even melden dat ik hem ook heb (jaja, met posters en 4 'foto's')quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:24 schreef webfreak het volgende:
[..]
Jajaja, hou maar op
Ik begin thans te kwijlen. Alsof ik nog niet genoeg vocht verlies op deze warme dagen
Welke dvd en welke uitvoeringen waarvan?quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:26 schreef Seborik het volgende:
Leuk die dvd. In hoeverre verschillen de uitvoeringen van elkaar op het reeds genoemde na?
Ik neem aan dat je Red Square bedoelt.quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:26 schreef Seborik het volgende:
Leuk die dvd. In hoeverre verschillen de uitvoeringen van elkaar op het reeds genoemde na?
Ik krijg 'm niet te zien, omdat je imageserver moeilijk doet.quote:
nicequote:Op donderdag 30 juni 2005 21:03 schreef -Dries- het volgende:
vreemd.
nu?
http://img81.imageshack.us/my.php?image=beatles0qd.jpg
EDIT// ow oke
Komt in in Pepper-uniform???!!!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:45 schreef Nokia3310 het volgende:
Zometeen Live8. Live 8 wordt om 3 uur geopend door Paul McCartney met het nummer Sgt. Peppers Lonely Hearts club band (Paul in het originele uniform!). Dan omstreeks half 11 vanavond zingt hij 'The long and winding road' en daarna sluit hij samen met George Michaelen Mick Jagger af (nummer onbekend).
Kijken dus!
Hij sluit ook af in Londen. Als het goed is met The Long And Winding Road en daarna de finale samen met andere artiesten.quote:
Ja rond half 11 zingt hij the long and winding road en sluit daarna de show af met Mick Jagger en George Michael. Sgt Peppers was overigens samen met U2.quote:
Vond het erg meevallen, in tegenstelling tot zijn versie van Let it Be 20 jaar geleden op Live Aidquote:
Wat ben ik ineens blij dat ik dat gemist heb.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:33 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Vond het erg meevallen, in tegenstelling tot zijn versie van Let it Be 20 jaar geleden op Live Aid![]()
Dat lag zeker niet aan Paul, maar aan een kabeltje dat een technicus eruit getrokken had. Toen was zijn zang dus een half nummer niet te horen, maar het publiek zong gelukkig des te harder.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:42 schreef DaveM het volgende:
[..]
Wat ben ik ineens blij dat ik dat gemist heb.
Oh dat lijkt me juist weer gaaf!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 16:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat lag zeker niet aan Paul, maar aan een kabeltje dat een technicus eruit getrokken had. Toen was zijn zang dus een half nummer niet te horen, maar het publiek zong gelukkig des te harder.
Craig David... Op Live8 dus...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:18 schreef -Dries- het volgende:
van wie?
Ze zongen allemaal voor Jullianquote:Op zondag 3 juli 2005 01:07 schreef Beathoven het volgende:
Zo, Live 8 afgesloten met een Beatlestrack. Ik denk dat John Lennon het ook wel zo gewild zou hebben.
De vorige ronde was hij de enige met geen tegenstemquote:Op zondag 3 juli 2005 01:27 schreef Jane het volgende:
Oh, ik heb het niet gevolgd, maar zit Macca er nog in? Zal ik maar eens gaan stemmen?
Nou, hier ben ik het wel een beetje met je eens. Niet dat het een saai nummer is (tenminste niet als het inclusief het begin gespeeld wordtquote:Op zondag 3 juli 2005 14:06 schreef dwerg het volgende:
McCartney was goed, jammer dat Hey Jude de afsluiter was. Ik vind het een saai nummer.
http://www.compuserve.nl/(...).07-04-2005.0040.xmlquote:Novum: Paul McCartney onthult titel nieuwe album
(Novum) - Paul McCartney heeft de titel van zijn nieuwe album bekendgemaakt. 'Chaos en creation in the backyard' gaat de plaat heten. De 63-jarige muzikant ontkende op de Britse radio dat het een dubbelalbum wordt. "Ik ben wel met twee albums tegelijkertijd bezig", erkent McCartney volgens Ananova.
Het nieuwe album is de opvolger van 'Driving rain' uit 2001. De release wordt verwacht in het najaar. McCartney maakte het album samen met producent Nigel Godrich, die eerder werkte met Radiohead en Travis. Een van de nummers op het nieuwe album zou de titel 'A fine line' hebben.
De ex-Beatle werkte behalve met zijn vaste band samen met de voormalige Jellyfish-zanger Jason Falkner en Bill Withers' voormalige drummer James Gadson. McCartney begint op 16 september een tournee door de Verenigde Staten in Miami, Florida. De rocker was zaterdag nog te zien op het podium van Live 8 in Londen.
Die titel klinkt alvast veelbelovend; 'Chaos en creation in the backyard'.quote:Op maandag 4 juli 2005 13:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
http://www.compuserve.nl/(...).07-04-2005.0040.xml
Leuk ook dat er een Nederlands woord (en) inzitquote:Op maandag 4 juli 2005 13:23 schreef webfreak het volgende:
[..]
Die titel klinkt alvast veelbelovend; 'Chaos en creation in the backyard'.
Chaos, creativiteit, en dat alles opgenomen in Macca's achtertuin. Wat wil je nog meer
Hoe schat jij Ringo in?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:42 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Wat ik me dan afvraag, zal ie vandaag gewoon een biertje opentrekke? Of laat ie het bij ranja.
Hij zal in ieder geval geen pizza eten, dat is zeker. En ik denk dat ie wel een biertje opentrekt. Of een wijntje ontkurkt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:42 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Wat ik me dan afvraag, zal ie vandaag gewoon een biertje opentrekke? Of laat ie het bij ranja.
Linda overleed in April 1998, een klein jaartje na de release van Flaming Pie.quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:17 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
[..]
Hij zal in ieder geval geen pizza eten, dat is zeker. En ik denk dat ie wel een biertje opentrekt. Of een wijntje ontkurkt.
Heb gister trouwens Flaming Pie van McCartney voor 5,95 gekocht. Goed album is dat. Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe. Wanneer is Linda ook alweer overleden? Ze zingt op Flaming Pie nog wat achtergronddingetjes, dus het moet in ieder geval na 1997 geweest zijn.
Het is geen feestelijke dagquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:08 schreef Nokia3310 het volgende:
Ringo gefeliciteerd, en ik ook natuurlijk (ben ook jarig)
Ik weet er alles van... Heb zelf in Londen gewoond dus het nieuws raakte me heel erg. Heb zitten janken toen ik het hoorde, was helemaal in shock. Gelukkig zijn al mijn vrienden ongedeerd maar het is echt ongelooflijk dat dit gebeurd is. Een zwarte verjaardag :´(quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:07 schreef webfreak het volgende:
[..]
Het is geen feestelijke dag
Desalniettemin van harte gefeliciteerd
Beide gefeliciteerd danquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:08 schreef Nokia3310 het volgende:
Ringo gefeliciteerd, en ik ook natuurlijk (ben ook jarig)
Dat klinkt veelbelovendquote:Op zondag 10 juli 2005 14:06 schreef Rasing het volgende:
The album has an organic feel reminiscent of Paul’s first solo release, “McCartney,” (1970) and some of The Beatles later recordings.
Nee nog nooit geweest, welke posters heb je gekocht?quote:Op zondag 17 juli 2005 23:07 schreef Thomas87 het volgende:
Ik was eergisteren in Alkmaar en was in "het Beatles museum". Op zich heft ie gast daar mooie dingen hangen, hoewel de grootte van het museum keihard tegen valt. Maar wat er hangt is allemaal wel heel vet. Ook mooie postertjes op de kop getikt. Iemand van jullie daar ooit geweest?
Woon er vlakbij....quote:Op zondag 17 juli 2005 23:07 schreef Thomas87 het volgende:
Ik was eergisteren in Alkmaar en was in "het Beatles museum". Op zich heft ie gast daar mooie dingen hangen, hoewel de grootte van het museum keihard tegen valt. Maar wat er hangt is allemaal wel heel vet. Ook mooie postertjes op de kop getikt. Iemand van jullie daar ooit geweest?
A day in the life, Taxman en Happiness is a warm gun zouden voor mij de essentiëlen zijnquote:Op maandag 18 juli 2005 23:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik ben beatlesongs aan het selecteren die op mijn gebrande beatles bestof moeten... krijg ze alleen niet allemaal op de cd vrees ik. Welke nummers moeten er absoluut op volgens jullie?
present, present, presentquote:Op maandag 18 juli 2005 23:31 schreef Litpho het volgende:
[..]
A day in the life, Taxman en Happiness is a warm gun zouden voor mij de essentiëlen zijn.
Azing Moltmaker is een oplichter.quote:Op maandag 18 juli 2005 13:47 schreef Frozen het volgende:
[..]
Woon er vlakbij....
Ik ben er nog niet geweest in het nieuwe museum, maar wel nog op de vorige locatie. Het was toen ook al zeer klein. MAar wat die vent ( Azing Moltmaker ) heft.. man o man. Handtekeningen, contracten, zeldzame dingen. Hij stond vroeger ook altijd op de markt met allemaal Beatlesstuff. Veel bootlegs enzo. Die man heeft een haast autistisch geheugen, hij kent volgens mij van elke plaat het serienummer. Iemand wel eens een van zijn boeken doorgebladerd? Ik zat te hopen op interessante fan-info, maar wat hij gaf als informatie was een opeenvolging van serienummers en prints van platen.
Voor de echte die hard fan dus.
Best een geinig plaatje idd, heb die lp ('Her Wallpaper Reverie' of zo). al een aantal jaar, gekocht toen ik nog een beetje indie-minded was..quote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:17 schreef Z het volgende:
Kennen jullie trouwens Strawberry Fire van The Apples In Stereo, dat is verder borduren op Strawberry Fields, en wat mij betreft goed gelukt. The Apples In Stereo zitten op het Elephant6 label waar allemaal bandjes zitten die erg Beatles minded zijn en leuke plaatjes maken.
Norwegian wood, Eleanor Rigby, Girl, In my life, For no one, Michelle, I am the walrus, Here comes the sun enzquote:Op maandag 18 juli 2005 23:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik ben beatlesongs aan het selecteren die op mijn gebrande beatles bestof moeten... krijg ze alleen niet allemaal op de cd vrees ik. Welke nummers moeten er absoluut op volgens jullie?
ben al klaar.. ben van jouw rijtje alleen for no one vergetenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:35 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Norwegian wood, Eleanor Rigby, Girl, In my life, For no one, Michelle, I am the walrus, Here comes the sun enz
Die zijn ook erg leuk inderdaad, ik vind bijna alles op het Elephant6 label wel leuk.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:32 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Best een geinig plaatje idd, heb die lp ('Her Wallpaper Reverie' of zo). al een aantal jaar, gekocht toen ik nog een beetje indie-minded was..
Moet zeggen dat ik iha de Olivia Tremor Control beter vind dan de Apples.
I want you (she's so heavy!) vind ik persoonlijk een topper, maar dat is niet iedereen met me eens.quote:Op maandag 18 juli 2005 23:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat hij dingen weghaalt in naam van de club en ze zelf houdt. Daar zie ik hem idd wel toe in staat. Toch heb ik 4 toffe posters bij hem gekochtquote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:20 schreef BeRightBack het volgende:
[..]
Azing Moltmaker is een oplichter.
Hij komt aan een erg oneerlijke manier aan zijn spullen.
Hij "koopt" zijn spullen maar hij betaalt ze nooit,hij maakt mensen wijs dat handtekeningen echt zijn terwijl dat niet zo is.. en hij haalt dingen weg onder de naam van een beatlefanclub terwijl hij het zelf houdt.
Hij is de laatste jaren niet meer welkom op verschillende beatle dagen en festivals omdat deze meneer niet te vertrouwen is.
SBS zal nooit niveau halenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:56 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat heeft SBS de laatste tijd trouwens met Beatle nummers te gebruiken voor programma's?
Help! in een programma over geldschulden
Penny Lane en Come Together voor Foute Beuren
Wil SBS eindelijk overkomen als een zender met niveau![]()
Da's inderdaad een stuk lager dan de gemiddelde prijs.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:27 schreef spacemangraig het volgende:
Vandaag Magical Mystery Tour gehaald bij de Velvet. Daar zijn momenteel alle albums 12,95 op de White Album na die is 19,95 wat ook goedkoop is vergeleken met andere zaken.
Ik zag daarna The White Album voor 35,- bij de FRSquote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:42 schreef webfreak het volgende:
[..]
Da's inderdaad een stuk lager dan de gemiddelde prijs.
Het ziet ernaar uit dat de prijzen van BeatlesCD's langzaam aan 't zakken zijn (eindelijk!). De CD-teek in Eindhoven hanteert sinds kort ook bovenstaande prijzen, en het valt me op dat ook andere platenzaken en internetwinkels de Beatlecd's goedkoper maken.
FRSquote:Op woensdag 20 juli 2005 10:24 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Ik zag daarna The White Album voor 35,- bij de FRS![]()
Ja ok, daar heb je gelijk in, maar bij de plato, sounds en fame kost die net zoiets.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:16 schreef webfreak het volgende:
[..]
FRS
Dat soort ketens moet je ook vermijden wil je voor een fatsoenlijk bedrag CD's kopen
Kunnen we niet weer een Beatles tournament houden? Als een soort terugkerend jaarlijks evenementquote:Op maandag 18 juli 2005 13:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nee nog nooit geweest, welke posters heb je gekocht?
Ik ben trouwens ook in het fok forum archief gedoken, want het is deze maand precies een jaar geleden dat we The Beatles Tournament hebben gehouden. Leuk om terug te lezen:
Tournament 2004 (door Olmo en mij en links naar de muziek door Jane)
Ronde 1
Ronde 2
Ronde 3
Finale
Winnaar: Strawberry Fields
Kroonprins: Eleanor Rigby
Volledige uitslag
Tournament 2002 (door Gorro)
The Beatles Tournament
winnaar: A day in the life
Kroonprins: Strawberry Fields
lijkt me idd leuk, alleen heb ik dit jaar er niet de tijd voorquote:Op zondag 24 juli 2005 15:01 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Kunnen we niet weer een Beatles tournament houden? Als een soort terugkerend jaarlijks evenement
http://www.macworld.co.uk/news/index.cfm?NewsID=12166&Page=1&pagePos=4quote:McCartney agrees AOL music download deal
By Macworld staff
Former Beatle Paul McCartney has reached an exclusive deal with AOL Music.
The service will offer a digital exclusive - access to McCartney’s forthcoming single, “Fine Line” for 24-hours the day before the single ships. Fans will be able to listen to "Fine Line" online beginning Tuesday July 26 at 12:01am EST (5.01am, UK time).
McCartney’s single is taken from his new studio album, “Chaos And Creation In The Back Yard”, which ships in mid-September.
The artist - who as a member of the board of Apple Corp. is currently pursuing Apple Computer through the courts alleging trademark abuse - is also notoriously suspicious of digital music services.
There are no tracks by The Beatles and very few tracks by McCartney available through legitimate download services.
This absence of legally-available catalogue could be considered to drive fans of the music of one of the biggest-selling bands of all time toward illegitimate file-sharing services (or record shops).
Most recently, the McCartney/Bono opening track for Live 8 (“Sergeant Pepper”) was released as a digital exclusive, quickly climbing vendor’s digital music charts.
Volgens onderstaande bron komt ie in september uit in 5.1 geluid, ook staat er dat van de bonus materiaal, maar ook hier weten ze niet wat dat bonusmateriaal is:quote:Op maandag 25 juli 2005 22:35 schreef Jane het volgende:
Trouwens, nog helemaal vergeten te melden....
Ik hoorde vorige week bij Hans Schiffers op Radio 2 dat de DVD van Let It Be er nu echt aan zit te komen. Met extra nog nooit vertoond materiaal. Ben héél benieuwd.
(Ze zeiden trouwens niet wanneer hij precies uitkwam)
Ik vind het een lekker nummertjequote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:01 schreef TheGrandWazoo het volgende:
En wat vinden we er van?
Gefeliciteerd! Echt, je gaat dat boek met zoveel plezier lezen... satisfaction guaranteed!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 18:28 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik heb The complete Beatles recording sessions ontvangen![]()
Ik ben er ook erg blij mee! Heb nog niet echt tijd gehad om het te lezen maar dat ga ik wel snel doen. Het ziet er in ieder geval super uit.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 23:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Echt, je gaat dat boek met zoveel plezier lezen... satisfaction guaranteed!Het lijkt zo saai, een boek met een opsomming van opnamesessies, maar niet als het over The Beatles gaat en niet als Mark Lewisohn het geschreven heeft. Het is echt een van mijn meest gekoesterde Beatlesboeken.
Zo'n pepper kostuum lijkt mij ook gaafquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:03 schreef webfreak het volgende:
Tekstblad van All You Need voor 900.000... Da's een hoop
Gaaf om te hebben natuurlijk, maar persoonlijk was ik toch voor iets anders gegaan.
De bril bijvoorbeeld! Die is voor 'slechts' 80.000 euro weggegaan.
En John's pepper-kostuum leverde 100.000 euro op.
Die 2 items hadden mij persoonlijk meer aangesproken
Bron: JamMusicquote:Could the end of the long, long winding road to the release on DVD of the Beatles' 1970 breakup flick, Let It Be, actually be in sight?
According to Beatles Anthology director Bob Smeaton, the Let It Be DVD, punched up with "remarkable bonus material," will be released in September. Smeaton told a Denver, Colo., radio station that the DVD release had been delayed due to the sheer volume of film stock shot, and colour restoration issues.
Although Smeaton did not identify any of the extra material, Beatles fans are clamoring for a 5.1 surround sound mix, and the inclusion of what's known as the complete rooftop gig. That's the Jan. 30, 1969, 35-minute show played by the Fab Four on the roof of their London headquarters, but which was only partially shown in the film.
Good quality audio-only bootlegs of the complete show are in circulation, but film of the mini concert has remained secure in Apple Corps vaults.
The original 80-minute Let It Be film, unavailable on home video for over 20 years, is expected on DVD to be fleshed out with original Nagra audio recordings that went missing from Apple in the early '70s, but which were recovered in a police raid on bootleggers in the Netherlands in January 2003.
The recovered tapes would allow some film footage that was without original sound to be used for the DVD, including many Beatles takes of old time rock 'n' roll and jam sessions.
Also on the reissue front, George Harrison's 1971 Concert For Bangladesh on both remastered CD and DVD will be released Oct. 25.
Early reports say that the reissued Concert For Bangladesh, perhaps the first all-star rock benefit of its time, will also contain extra material, including a song by Bob Dylan left off the original three-album deluxe box set.
Details are sketchy, but some Internet Beatles news sites suggest that the reissued Bangladesh could contain unissued material from both the matinee and evening performances of the show, held at Madison Square Garden, Aug. 1, 1971, and featuring the likes of Bob Dylan, Eric Clapton and Leon Russell.
Reportedly, Harrison had been searching unsuccessfully for the master tapes of the concert just prior to his death, but they were eventually located, and the reissue may contain a heretofore unissued Dylan song from the concert.
Finally, Sir Paul McCartney will be touring this fall behind a new release, his first since 2001. Chaos And Creation In The Back Yard, said to be "a return to basics" for McCartney, will debut Sept. 13.
Beatles-muziek is ook zo'n beetje de beste muziek om de beginselen van het gitaarspelen mee te leren, vind ik zelf.quote:Op zondag 31 juli 2005 19:40 schreef Nokia3310 het volgende:
Beetje offtopic maar wel Beatles gerelateerd: ik heb vandaag mijn eerste gitaarles gehad. Kan nu de eerste paar akkoorden van Girl op gitaarMijn gitaarleraar is een grote Beatles fan dus dat is mooi meegenomen!
dit is terug te luisteren op http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)festival/20050725.rmquote:Op maandag 25 juli 2005 22:08 schreef MrBadGuy het volgende:
op radio 2 nu trouwens een concert van The Beatles. Wie weet welk concert dit is?
Die Let-it-Be-DVD bedoel je?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:17 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Die dvd klinkt trouwens echt heel goed! En september komt ook al heel erg snel dichterbij. Vreemd dat er nog niet eerder melding van is gemaakt ergens.
Ik had al een grafhekel aan Frits Spits, nu weet ik weer waaromquote:Op maandag 1 augustus 2005 21:02 schreef MrBadGuy het volgende:
Omdat radio 3 FM 40 jaar bestaat zijn er op hun website een aantal historische fragmenten te beluisteren waaronder Frits Spits die John Lennon herdenkt op de avond na de moord op Lennon. Dit fragment van 54:08 is te beluisteren op: http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)r3fm/johnlennonIM.rm
Hij verbeterdt zich later en zegt dat het de geschiedenisboeken in zal gaan als 8-12-1985 maar dat het op het moment dat Lennon overleed in Nederland al 9-12-1985 was. Vandaar zijn 'vergissing'.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:03 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ik had al een grafhekel aan Frits Spits, nu weet ik weer waarom
"Lennon overrrleed 9 December ne-gen-tien-hon-derd-en-tach-tig!!!!"...
Het gaat mij vooral om z'n presentatie. Praat die gast thuis ook zo?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hij verbeterdt zich later en zegt dat het de geschiedenisboeken in zal gaan als 8-12-1985 maar dat het op het moment dat Lennon overleed in Nederland al 9-12-1985 was. Vandaar zijn 'vergissing'.
Popquiz-a-gogo heb ik niet gezien, verder ben ik ook niet zo'n fan van Frits Spitsquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:53 schreef webfreak het volgende:
[..]
Het gaat mij vooral om z'n presentatie. Praat die gast thuis ook zo?Al issie tegenwoordig nog een stuk erger natuurlijk.
Ik vraag me af of 'ie eigenlijk wist wie Lennon was(als je 'm in Popquiz-a-gogo hebt gezien begrijp je wat ik bedoel
)
Ik zeg: kom, we knallen 'm neerquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
verder ben ik ook niet zo'n fan van Frits Spits![]()
Frits is een grote Beatlesfan, dus ik denk het wel hoor.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:53 schreef webfreak het volgende:
Ik vraag me af of 'ie eigenlijk wist wie Lennon was(als je 'm in Popquiz-a-gogo hebt gezien begrijp je wat ik bedoel
)
Ja, ik heb hem, maar draai hem niet vaak. Dat zegt trouwens niks. Bij de meeste McCartney-albums is het bij mij zo gegaan dat ik het eerst een beetje links liet liggen, om het daarna pas echt te ontdekken. Soms pas járen later. Met Flaming Pie is het bij mij net zo gegaan. Best raar, ik weet niet hoe het komt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:17 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Voor de rest hoop ik dat McCartney weer eens naar Nederland komt. Ben benieuwd naar zijn niewue plaat. Luister de laatste tijd wel vaak naar Flaming Pie. Heeft iemand hier 'Driving Rain'? En is dat wat?
quote:Most Pseudonyms Used By A Pop Star
John Lennon, who first found fame with The Beatles, recorded and produced music under 15 pseudonyms, including The Honorary John St. John Johnson (guitar on "Whatever Gets You Through the Night"), The Rev. Fred Ghurkin (acoustic guitar on "Bless You"), Dr. Winston OGhurkin (guitar on "Going Down on Love") and Dwarf McDougal (guitar on "Nobody Loves You When You're Down Out".
Moeilijk te zeggen natuurlijk. Hij was wel net weer begonnen na een stilte van zo'n 5 jaar (om voor Sean te zorgen), toen hij vermoord werd. Ik denk wel dat hij door zou zijn gegaan met muziek maken en platen uitbrengen, maar niet op de manier zoals Paul McCartney. Die laatste was in de jaren 80 echt heel actief (waarschijnlijk ook omdat hij in die jaren niet op toernee ging). Lennon was voor mijn gevoel toch altijd wat minder 'verslaafd' aan het muziek maken en uitbrengen, dus ik denk dat er altijd periodes van relatieve stilte tussen zouden hebben gezeten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:34 schreef peaceman het volgende:
Een zinloze gedachte natuurlijk, maar ik vraag me af of John nog lang muziek gemaakt zou hebben als ie niet door die idioot vermoord was....iemand daar gedachtes over?
Denk je dat hij nog meer vredesacties zou doen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen natuurlijk. Hij was wel net weer begonnen na een stilte van zo'n 5 jaar (om voor Sean te zorgen), toen hij vermoord werd. Ik denk wel dat hij door zou zijn gegaan met muziek maken en platen uitbrengen, maar niet op de manier zoals Paul McCartney. Die laatste was in de jaren 80 echt heel actief (waarschijnlijk ook omdat hij in die jaren niet op toernee ging). Lennon was voor mijn gevoel toch altijd wat minder 'verslaafd' aan het muziek maken en uitbrengen, dus ik denk dat er altijd periodes van relatieve stiltes tussen zouden hebben gezeten.
Maar goed, allemaal speculatie natuurlijk...
Ik weet niet of hij weer net zo de barricades op zou zijn gegaan. Voor zijn dood was hij toch ook wel echt huiselijk geworden, maar misschien ook omdat Sean nog zo klein was. Ik denk echter dat hij zeker zijn mening steeds zou zijn blijven verkondigen en op die manier toch actie zou zijn blijven voeren. Zeker tijdens die hele periode van atoomdreiging in de jaren 80. En misschien nu ook wel, al is de terreurdreiging van nu wel iets heel anders. Moest na 11-9-2001 ook nog wel aan John Lennon denken. Om de hoek in New York, de stad waar hij zo van hield en waar hij zich (wellicht ten onrechte) zo veilig voelde.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:46 schreef peaceman het volgende:
Denk je dat hij nog meer vredesacties zou doen?
Inderdaad, maar wist je dat Lennon zijn eigen stem helemaal niet zo geweldig vond? Men moest hem er altijd van weerhouden om er teveel echo op te zetten. Bizar, niet?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:03 schreef peaceman het volgende:
Wel weet ik dat hij 1 van de mooiste stemmen ooit uit de muziekhistorie heeft.
aan de ene kant wel, aan de andere kant is het een vrij algemeen verschijnsel dat mensen hun eigen stem niet mooi vinden. Maar gelukkig hebben ze die echo erop wel tegen gehouden!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad, maar wist je dat Lennon zijn eigen stem helemaal niet zo geweldig vond? Men moest hem er altijd van weerhouden om er teveel echo op te zetten. Bizar, niet?
Nou, op z'n soloproducties is die echo toch regelmatig in overvloed aanwezig hoorquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:12 schreef peaceman het volgende:
Maar gelukkig hebben ze die echo erop wel tegen gehouden!
quote:PAUL GEEFT GEHEIM OPTREDEN OP ABBEY ROAD!
The Beatles zetten ze destijds op de kaart en Paul McCartney was afgelopen weekend terug in de Abbey Road-studio’s, waar hij een handvol gelukkige fans trakteerde op een optreden van anderhalf uur, waarbij hij acht nummers van zijn nieuwe album ’Chaos And Creation In The Back Yard’ speelde. Het concert zal waarschijnlijk door de Engelse radio worden uitgezonden.
De gasten van het supergeheime optreden moesten hun mobiele telefoons inleveren. Een van hen vertelde: ‘Ik dacht dat er zo’n 300 of 400 mensen zouden zijn, maar we waren maar met 50 mensen en we zaten allemaal op banken. Ik kon het gewoon niet geloven, ik was zo dicht bij Paul. Op een gegeven moment deelde hij sambaballen en tamboerijnen uit en nodigde ons uit mee te doen.
(Bron: beatlesfanclub.nl)
Altijd al een geweldig nummer gevonden en nu zelfs nog meerquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:44 schreef Frozen het volgende:
Om maar weer eens wat actie te geven aan dit topic: een flash animatie van Maxwells silver hammer. Nooit echt gelet op de tekst, vond het maar een stom nummer. Nu kijk ik er toch wel een beetje anders tegenaan.
http://uploads.ungrounded(...)l_Edison_Story.s.swf
En, wat blijkt, het is nog waargebeurd ook!
http://www.spinner.co.nz/1100/edison.htm
Ja, dat lijkt me bullshit.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:44 schreef Frozen het volgende:
En, wat blijkt, het is nog waargebeurd ook!
http://www.spinner.co.nz/1100/edison.htm
* Man_in_a_Shed heeft hem nog nooit gezien. Ik wacht dan ook met smart op de dvd!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:40 schreef Jane het volgende:
Ik vroeg me trouwens af, zijn er hier Beatlesfans die de film Let It Be nog nooit gezien hebben?
idemquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 09:09 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
[..]
* Man_in_a_Shed heeft hem nog nooit gezien. Ik wacht dan ook met smart op de dvd!
'All your teen's favorite groups sound the same played forwards and backwards anyway.' Die vond ik wel grappig.quote:BEATING THE BEATLE BASHERS
from The Daily Hampshire Gazette, Northampton, Massachusetts
If you're a Baby Boomer (and who isn't?) you're already counting the days until the Beatles renuion.
Three of the four moptops will perform on a TV documentary this week and I just have to shout "Fab! Gear! Beatles forever!" But in spite of our euphoria, we true Beatles fans must face facts. Only those between the ages of 41 and 49 care, really care about this. Everyone else is just wrong.
Never mind that the reunion is the most important event in world history, on a par with, say, the Crusades. It just doesn't matter to anyone, young or old, who didn't turn off their midns, relax, and float downstream. While the Fab Three sing, our kids will all be watching "Central Park West." Our parents might even read books.
Changing our parents' minds remains hopeless. But to bridge half the generation gap, I offer excerpts from my book "How to Talk to Your Teen About the Beatles" (LifeStyles Press, $29.95).
1. If you're with your teen in a mall and hear "Strawberry Fields Forever," avoid flying into a rage. Don't sing along or explain the drug references. Merely whisper "This song changed my life." Pause to let your teen wonder, then add, "Now it's mall music. What say we get some fried dough?"
2. Your teen does not want to know what "I am the Walrus" says when you play the last part backwards. All your teen's favorite groups sound the same played forwards and backwards anyway. If asked about the song, smile and say, "Coo-coo-ka-choo."
3. If your teen won't let you play the Beatles in your own home, try this subtle strategy. Kidnap the little punk's "Green Day" collection, then send a ransom note demanding one hour of "Rubber Soul" or else the CDs go in the toaster oven.
4. Never let your teen mention the Beatles and Elvis in the same breath. Today's troubled youth have a distrubing tendency to do this and must be corrected, even if your risk provoking a sudden "Back Off!"
5. When your teen asks, "Like what's so great about the Beatles, huh?" don't play "A Day in the Life" again. Instead buy the Greatest Hits of 1963. Program your CD player to spew out "Big Girls Don't Cry," "Surf City," and The Singing Nun over and over. When your teen comes crawling for mercy, say, "That was life before the Beatles."
6. "Okay," your teen will say, "but what about bubble gum like "Eight Days a Week." Resist all temptation to drum Ringo's solo from "Rain" on your teen's nose. Instead shout "1965!" and play "Baby's in Black." Then: "1969!" and play all of "Abbey Road." "Soooo," you ask cooly, "think we'll be seeing bigger things out of Hootie and the Blowfish?
7. If your teen challenges you to a Battle of the Bands, playing the Beatles back-to-back with Mariah Carey, get tough. Begin humming "Yellow Submarine" louder and louder until your adolescent breaks down. Then demand a week's "White Album" privileges.
8. If you must show off your Beatle lunchbox or Beatle wig, do so discreetly. Use the lunchbox for a flower pot, the wig as a guinea pig decoy. Today's teens have no hope of understanding yesterdays fads. They each own more stereo equipment than the Beatles used in recording "Sgt. Pepper." What do they know of love?
9. If your teen still doesn't get it, don't despair. Grasp him or her firmly by the shoulders, saying, "And in the end, the love you take is equal to the love you make." When your teen stops laughing, shrug and say, "Well, anyway it used to be."
Bron
Wat een bullshit. Die beelden van Jumping Jack Flash zijn allang vrijgegeven, en staan gewoon op de 'goedkope versie' van de Bangladesh-DVD.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:44 schreef Nokia3310 het volgende:
Vandaag in Sp!ts:
Beatles zingen Stonesliedjes
Een filmpje met nooit eerder vertoond Beatles-materiaal zal binnenkort worden uitgebracht. Het gaat om beelden waarop twee Beatles een nummer zingen van hun poprivalen the Rolling Stones. Te zien is hoe George Harrison en Ringo Star ´Jumping Jack Flash´, een ´Stones´-hit uit 1968, ten gehore brengen.
Het filmpje is in 1971 opgenomen, vlak voor aanvang van een door Harrison georganiseerd concert ten gunste van het straatarme Bangladesh. De dvd bevat een registratie van dit evenement. De organisatie die de dvd uitbrengt, is vanzelfsprekend erg gelukkig met deze beelden. (Novum)
Ben erg benieuwd! Al spelen ze dan een Stones nummer, elk nieuw materiaal is welkom
Serieus? Dat is wel dom dan... Moet die dvd maar eens aanschaffenquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:19 schreef webfreak het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Die beelden van Jumping Jack Flash zijn allang vrijgegeven, en staan gewoon op de 'goedkope versie' van de Bangladesh-DVD.
Weer een duidelijk staaltje SP!TS-journalistiek als je 't mij vraagt
De kwaliteit is bagger, maar ik neem niet aan dat 't illegaal is. Die DVD's staan tenslotte al lange tijd met de bosjes in menig platenbak, en ik neem niet aan dat zaken zoals VanLeest of FRS het risico zouden nemen om straks fikse boetes te moeten betalen wegens massale verkoop van illegaal materiaal.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:43 schreef Zanderrr het volgende:
Die goedkope versie van die DVD is toch ook wel van een behoorlijk dubieuze legaliteit, misschien gaat het eerder om de eerste echt legale uitgave van dat materiaal.
Leuk filmpje van Maxwell trouwens.
http://www.mathewstreetfestival.com/quote:Mathew Street Festival
Although this world-famous festival is still a baby it has soared to the Dizzy Gillespie heights of being the UK's biggest free annual outdoor music festival. Groovy, baby!
Still a celebration of where it all began with the music of the Beatles, the festival, now celebrates a myriad of musical tastes from Abba to Zappa.
Summer may be coming to an end but at the Mathew Street Music Festival it's a three-day FREE party. And in 2005, the dawn of a new era for Liverpool's Mathew Street Music Festival commences. The festival is set to showcase top bands for the first time in its 13-year-history.
Rock legends The Stranglers are to headline the Pier Head main stage on Mathew Street Sunday, August 28 along with The Christians, Buzzcocks and Tony Christie, and critically-acclaimed Merseyside band Amsterdam to perform their only festival date this summer on the Monday, on the Pier Head Stage South.
The 2005 Festival will be the biggest to date with an extra two new outdoor stages and a sixth stage at Wirral on Mathew Street Monday. The Pier Head, which will host live music on all three days, gains the new bands stage.
Mathew Street Monday, Bank Holiday August 29, will see Brit award winners McFly spear-heading a star-studded line up of acts including Lee Ryan and James Bourne in a two-hour live show between 11am and 1pm on Bank Holiday Monday. Organised by Liverpool’s number one radio station Radio City 96.7, in partnership with the Liverpool Culture Company, 5,000 pairs of tickets for Radio City Live at Mathew Street Monday are to be given away – for FREE. The tickets for the August 29 show, which will be staged at Liverpool's world famous Pier Head, will be available from HMV stores across the North West from Thursday, August 11.
Joining the stars will be a mammoth 150 tribute bands from 20 countries, from as far as Brazil and Japan, performing live on the six outdoor stages and at more than 40 indoor venues.
Fail to find your fave music then ask for your money back. Whoops! It's all for free.
Bron
Aangezien de single "Fine Line" copy-controlled is, ga ik ervan uit dat het nieuwe album spijtig genoeg ook besmet zal zijn met dit virus dat is bedoeld om de eerlijke klant te straffen met haar legale aankoopquote:Full Tracklisting:
Fine Line 3:05
How Kind Of You 4:47
Jenny Wren 3:47
At The Mercy 2:38
Friends To Go 2:43
English Tea 2:12
Too Much Rain 3:24
A Certain Softness 2:42
Riding To Vanity Fair 5:07
Follow Me 2:31
Promise To You Girl 3:10
This Never Happened Before 3:26
Anyway 3:50
Total Running Time: 46:54![]()
Klopt. Met name de jaren '80 albums vind ik hier en daar ronduit slecht.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:48 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Don't get me wrong, ik vond de laatste albums best goed, maar als je al zijn cd's bekijkt zijn er toch heel wat nummers waarvan ik denk.. nou ja, dat kon toch beter.
Meen je dat nou? Die vind ik juist allemaal wel harstikke goed!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:18 schreef webfreak het volgende:
[..]
Klopt. Met name de jaren '80 albums vind ik hier en daar ronduit slecht.
Tug of War, Pipes Of Peace, Press To Play, Flowers in the Dirt... Allemaal niet mijn cup of tea.
bron: http://music.monstersandc(...)on_British_bank_notequote:Legendary pop group The Beatles could soon find themselves pictured on the British GBP20 note to honour their incredible achievements in the 1960s.
Calls for Sir Paul McCartney, Ringo Starr and the late John Lennon and George Harrison to be the first 20th century faces to adorn the monetary paper have been made to the Bank Of England.
Liverpool Culture Company's Professor Drummond Bone says the band "inspired a generation". A spokesman for the Bank Of England says the institution will "consider" the request.
De releasedatum is verzet naar aanstaande Vrijdag, zo zie ik op menig site staanquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:16 schreef MaJo het volgende:
Komt Macca's nieuwe cd uit op de 12e? Ik ga hem zeker kopen, ben erg benieuwd!
quote:1. Documentary - Between Chaos and Creation (DVD)
2. Studio Performance Video - Fine Line (DVD)
3. Animated Piece - Line Art (DVD)
4. Instrumental Tracks - Anyway, At the Mercy, Riding to Vanity Fair (DVD)
5. Menu Piece - How Kind Of You (DVD)
Klinkt goed, ik ga inderdaad vrijdag meteen naar de winkel! En dan voor de special edition uiteraardquote:
Bedankt! Ik ga vanavond klaarzittenquote:Op woensdag 7 september 2005 09:50 schreef webfreak het volgende:
Vanavond op Ned 3: een documentaire over de Paul-is-Dead-hoax.
Valt me op dat 'ie maar een half uurtje duurt. Om een beetje goed licht op de zaak te schijnen zul je toch al gauw een uur uit moeten trekken lijkt me zo.![]()
Maargoed, Ned 3: om 00.00 u. vanavond: "Who Burried Paul McCartney"
Dan kijk je niet.quote:Op woensdag 7 september 2005 11:29 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Bah, moet dat nou? Zo vlak voor een mooie nieuwe release?
Ik word echt gestoord van die flauwe hoax.
Ik word gestoord van de presentatie van dat soort programma's die altijd zo druk bezig zijn met claimen dat ZIJ nu iets nieuws hebben gevonden. Spanning en sensatie alom.quote:Op woensdag 7 september 2005 11:29 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Bah, moet dat nou? Zo vlak voor een mooie nieuwe release?
Ik word echt gestoord van die flauwe hoax.
Ja, maar dat werd dus in die docu ook gezegd, TGW. Daarom viel 'ie zo mee.quote:
quote:Op donderdag 8 september 2005 08:58 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Hebbie het al?
Ik heb nog nooit in een Beatles-topic gereageerd, dus meld ik als eerste dat de Beatles onbetwist de beste band ooit zijn. Dat gezegd hebbende...quote:Op donderdag 8 september 2005 09:01 schreef webfreak het volgende:
Ontzettende kutdocu gisteren
Totale wirwar, geen structuur, en voor een buitenstaander (die niet eerder van de hoax heeft gehoord) moeilijk te volgen.
Wat ik wél positief vond, was dat ze de bedenker van het paul-is-dead verhaal lieten vertellen. Deze liet dan ook weten dat hij 't verhaal verzon als satire, wat daarna serieus geinterpeteerd werd enz.
Die is erg lekker, nummer 1, 3, 6, 7 springen er bij mij nu op dit moment bovenuitquote:Op donderdag 8 september 2005 09:04 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Wat is je favoriete track, RuiDaSilva?
Ik stiekem English Tea
Na al dat bewijs dat de legende gewoon echt een hoax is moeten ze natuurlijk ook iemand hebben op het einde die het allemaal weer tegen spreekt, anders is het schijnbaar niet cool of spannend ofzo.quote:Op donderdag 8 september 2005 09:44 schreef dVTB het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit in een Beatles-topic gereageerd, dus meld ik als eerste dat de Beatles onbetwist de beste band ooit zijn. Dat gezegd hebbende...
Ik zag gisteren een stuk van die documentaire. En of het nu wel of geen hoax is, het blijft fascinerend hoeveel aanwijzingen er zijn en wat je allemaal kunt opmaken uit albumhoezen, platen achteruit draaien enzovoort. Wat ik ook raar vond, was die man aan het einde die zo heel betekenisvol zei dat hij nog iets wist dat ooit nog wel naar buiten zou komen... Vreemd.
Paul heeft er leuk op ingespeeld:quote:Op donderdag 8 september 2005 10:43 schreef BrianMay het volgende: Ik neem aan dat de beatles zelf ook van de verhalen gehoord hebben en er leuk op inspeelden.
Fijn dat ie bevalt, Zanderquote:Op donderdag 8 september 2005 16:28 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb vanmiddag ook maar eens naar de nieuwe McCartney-plaat geluisterd (hij was uiteraard al gelekt) en er staan inderdaad een paar hele mooie nummers op. Vooral "Jenny Wren" en "Riding to Vanity Fair" bevallen mij wel. Toch vond ik zowel "Flaming Pie" als "Driving Rain" in eerste instantie meer indruk maken omdat die wat gevarieerder zijn en meer uptempo nummers hebben. "Anyway" lijkt trouwens soms ook wel verdacht veel op "People Get Ready" van Curtis Mayfield, maar dat zal wel toeval zijn.
Toch is dit evengoed een zeer degelijke cd, ga 'm denk ik wel kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |