Zo'n pepper kostuum lijkt mij ook gaafquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:03 schreef webfreak het volgende:
Tekstblad van All You Need voor 900.000... Da's een hoop
Gaaf om te hebben natuurlijk, maar persoonlijk was ik toch voor iets anders gegaan.
De bril bijvoorbeeld! Die is voor 'slechts' 80.000 euro weggegaan.
En John's pepper-kostuum leverde 100.000 euro op.
Die 2 items hadden mij persoonlijk meer aangesproken
Bron: JamMusicquote:Could the end of the long, long winding road to the release on DVD of the Beatles' 1970 breakup flick, Let It Be, actually be in sight?
According to Beatles Anthology director Bob Smeaton, the Let It Be DVD, punched up with "remarkable bonus material," will be released in September. Smeaton told a Denver, Colo., radio station that the DVD release had been delayed due to the sheer volume of film stock shot, and colour restoration issues.
Although Smeaton did not identify any of the extra material, Beatles fans are clamoring for a 5.1 surround sound mix, and the inclusion of what's known as the complete rooftop gig. That's the Jan. 30, 1969, 35-minute show played by the Fab Four on the roof of their London headquarters, but which was only partially shown in the film.
Good quality audio-only bootlegs of the complete show are in circulation, but film of the mini concert has remained secure in Apple Corps vaults.
The original 80-minute Let It Be film, unavailable on home video for over 20 years, is expected on DVD to be fleshed out with original Nagra audio recordings that went missing from Apple in the early '70s, but which were recovered in a police raid on bootleggers in the Netherlands in January 2003.
The recovered tapes would allow some film footage that was without original sound to be used for the DVD, including many Beatles takes of old time rock 'n' roll and jam sessions.
Also on the reissue front, George Harrison's 1971 Concert For Bangladesh on both remastered CD and DVD will be released Oct. 25.
Early reports say that the reissued Concert For Bangladesh, perhaps the first all-star rock benefit of its time, will also contain extra material, including a song by Bob Dylan left off the original three-album deluxe box set.
Details are sketchy, but some Internet Beatles news sites suggest that the reissued Bangladesh could contain unissued material from both the matinee and evening performances of the show, held at Madison Square Garden, Aug. 1, 1971, and featuring the likes of Bob Dylan, Eric Clapton and Leon Russell.
Reportedly, Harrison had been searching unsuccessfully for the master tapes of the concert just prior to his death, but they were eventually located, and the reissue may contain a heretofore unissued Dylan song from the concert.
Finally, Sir Paul McCartney will be touring this fall behind a new release, his first since 2001. Chaos And Creation In The Back Yard, said to be "a return to basics" for McCartney, will debut Sept. 13.
Beatles-muziek is ook zo'n beetje de beste muziek om de beginselen van het gitaarspelen mee te leren, vind ik zelf.quote:Op zondag 31 juli 2005 19:40 schreef Nokia3310 het volgende:
Beetje offtopic maar wel Beatles gerelateerd: ik heb vandaag mijn eerste gitaarles gehad. Kan nu de eerste paar akkoorden van Girl op gitaarMijn gitaarleraar is een grote Beatles fan dus dat is mooi meegenomen!
dit is terug te luisteren op http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)festival/20050725.rmquote:Op maandag 25 juli 2005 22:08 schreef MrBadGuy het volgende:
op radio 2 nu trouwens een concert van The Beatles. Wie weet welk concert dit is?
Die Let-it-Be-DVD bedoel je?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:17 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Die dvd klinkt trouwens echt heel goed! En september komt ook al heel erg snel dichterbij. Vreemd dat er nog niet eerder melding van is gemaakt ergens.
Ik had al een grafhekel aan Frits Spits, nu weet ik weer waaromquote:Op maandag 1 augustus 2005 21:02 schreef MrBadGuy het volgende:
Omdat radio 3 FM 40 jaar bestaat zijn er op hun website een aantal historische fragmenten te beluisteren waaronder Frits Spits die John Lennon herdenkt op de avond na de moord op Lennon. Dit fragment van 54:08 is te beluisteren op: http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)r3fm/johnlennonIM.rm
Hij verbeterdt zich later en zegt dat het de geschiedenisboeken in zal gaan als 8-12-1985 maar dat het op het moment dat Lennon overleed in Nederland al 9-12-1985 was. Vandaar zijn 'vergissing'.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:03 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ik had al een grafhekel aan Frits Spits, nu weet ik weer waarom
"Lennon overrrleed 9 December ne-gen-tien-hon-derd-en-tach-tig!!!!"...
Het gaat mij vooral om z'n presentatie. Praat die gast thuis ook zo?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hij verbeterdt zich later en zegt dat het de geschiedenisboeken in zal gaan als 8-12-1985 maar dat het op het moment dat Lennon overleed in Nederland al 9-12-1985 was. Vandaar zijn 'vergissing'.
Popquiz-a-gogo heb ik niet gezien, verder ben ik ook niet zo'n fan van Frits Spitsquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:53 schreef webfreak het volgende:
[..]
Het gaat mij vooral om z'n presentatie. Praat die gast thuis ook zo?Al issie tegenwoordig nog een stuk erger natuurlijk.
Ik vraag me af of 'ie eigenlijk wist wie Lennon was(als je 'm in Popquiz-a-gogo hebt gezien begrijp je wat ik bedoel
)
Ik zeg: kom, we knallen 'm neerquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
verder ben ik ook niet zo'n fan van Frits Spits![]()
Frits is een grote Beatlesfan, dus ik denk het wel hoor.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:53 schreef webfreak het volgende:
Ik vraag me af of 'ie eigenlijk wist wie Lennon was(als je 'm in Popquiz-a-gogo hebt gezien begrijp je wat ik bedoel
)
Ja, ik heb hem, maar draai hem niet vaak. Dat zegt trouwens niks. Bij de meeste McCartney-albums is het bij mij zo gegaan dat ik het eerst een beetje links liet liggen, om het daarna pas echt te ontdekken. Soms pas járen later. Met Flaming Pie is het bij mij net zo gegaan. Best raar, ik weet niet hoe het komt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:17 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Voor de rest hoop ik dat McCartney weer eens naar Nederland komt. Ben benieuwd naar zijn niewue plaat. Luister de laatste tijd wel vaak naar Flaming Pie. Heeft iemand hier 'Driving Rain'? En is dat wat?
quote:Most Pseudonyms Used By A Pop Star
John Lennon, who first found fame with The Beatles, recorded and produced music under 15 pseudonyms, including The Honorary John St. John Johnson (guitar on "Whatever Gets You Through the Night"), The Rev. Fred Ghurkin (acoustic guitar on "Bless You"), Dr. Winston OGhurkin (guitar on "Going Down on Love") and Dwarf McDougal (guitar on "Nobody Loves You When You're Down Out".
Moeilijk te zeggen natuurlijk. Hij was wel net weer begonnen na een stilte van zo'n 5 jaar (om voor Sean te zorgen), toen hij vermoord werd. Ik denk wel dat hij door zou zijn gegaan met muziek maken en platen uitbrengen, maar niet op de manier zoals Paul McCartney. Die laatste was in de jaren 80 echt heel actief (waarschijnlijk ook omdat hij in die jaren niet op toernee ging). Lennon was voor mijn gevoel toch altijd wat minder 'verslaafd' aan het muziek maken en uitbrengen, dus ik denk dat er altijd periodes van relatieve stilte tussen zouden hebben gezeten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:34 schreef peaceman het volgende:
Een zinloze gedachte natuurlijk, maar ik vraag me af of John nog lang muziek gemaakt zou hebben als ie niet door die idioot vermoord was....iemand daar gedachtes over?
Denk je dat hij nog meer vredesacties zou doen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen natuurlijk. Hij was wel net weer begonnen na een stilte van zo'n 5 jaar (om voor Sean te zorgen), toen hij vermoord werd. Ik denk wel dat hij door zou zijn gegaan met muziek maken en platen uitbrengen, maar niet op de manier zoals Paul McCartney. Die laatste was in de jaren 80 echt heel actief (waarschijnlijk ook omdat hij in die jaren niet op toernee ging). Lennon was voor mijn gevoel toch altijd wat minder 'verslaafd' aan het muziek maken en uitbrengen, dus ik denk dat er altijd periodes van relatieve stiltes tussen zouden hebben gezeten.
Maar goed, allemaal speculatie natuurlijk...
Ik weet niet of hij weer net zo de barricades op zou zijn gegaan. Voor zijn dood was hij toch ook wel echt huiselijk geworden, maar misschien ook omdat Sean nog zo klein was. Ik denk echter dat hij zeker zijn mening steeds zou zijn blijven verkondigen en op die manier toch actie zou zijn blijven voeren. Zeker tijdens die hele periode van atoomdreiging in de jaren 80. En misschien nu ook wel, al is de terreurdreiging van nu wel iets heel anders. Moest na 11-9-2001 ook nog wel aan John Lennon denken. Om de hoek in New York, de stad waar hij zo van hield en waar hij zich (wellicht ten onrechte) zo veilig voelde.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:46 schreef peaceman het volgende:
Denk je dat hij nog meer vredesacties zou doen?
Inderdaad, maar wist je dat Lennon zijn eigen stem helemaal niet zo geweldig vond? Men moest hem er altijd van weerhouden om er teveel echo op te zetten. Bizar, niet?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:03 schreef peaceman het volgende:
Wel weet ik dat hij 1 van de mooiste stemmen ooit uit de muziekhistorie heeft.
aan de ene kant wel, aan de andere kant is het een vrij algemeen verschijnsel dat mensen hun eigen stem niet mooi vinden. Maar gelukkig hebben ze die echo erop wel tegen gehouden!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad, maar wist je dat Lennon zijn eigen stem helemaal niet zo geweldig vond? Men moest hem er altijd van weerhouden om er teveel echo op te zetten. Bizar, niet?
Nou, op z'n soloproducties is die echo toch regelmatig in overvloed aanwezig hoorquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:12 schreef peaceman het volgende:
Maar gelukkig hebben ze die echo erop wel tegen gehouden!
quote:PAUL GEEFT GEHEIM OPTREDEN OP ABBEY ROAD!
The Beatles zetten ze destijds op de kaart en Paul McCartney was afgelopen weekend terug in de Abbey Road-studio’s, waar hij een handvol gelukkige fans trakteerde op een optreden van anderhalf uur, waarbij hij acht nummers van zijn nieuwe album ’Chaos And Creation In The Back Yard’ speelde. Het concert zal waarschijnlijk door de Engelse radio worden uitgezonden.
De gasten van het supergeheime optreden moesten hun mobiele telefoons inleveren. Een van hen vertelde: ‘Ik dacht dat er zo’n 300 of 400 mensen zouden zijn, maar we waren maar met 50 mensen en we zaten allemaal op banken. Ik kon het gewoon niet geloven, ik was zo dicht bij Paul. Op een gegeven moment deelde hij sambaballen en tamboerijnen uit en nodigde ons uit mee te doen.
(Bron: beatlesfanclub.nl)
Altijd al een geweldig nummer gevonden en nu zelfs nog meerquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:44 schreef Frozen het volgende:
Om maar weer eens wat actie te geven aan dit topic: een flash animatie van Maxwells silver hammer. Nooit echt gelet op de tekst, vond het maar een stom nummer. Nu kijk ik er toch wel een beetje anders tegenaan.
http://uploads.ungrounded(...)l_Edison_Story.s.swf
En, wat blijkt, het is nog waargebeurd ook!
http://www.spinner.co.nz/1100/edison.htm
Ja, dat lijkt me bullshit.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:44 schreef Frozen het volgende:
En, wat blijkt, het is nog waargebeurd ook!
http://www.spinner.co.nz/1100/edison.htm
* Man_in_a_Shed heeft hem nog nooit gezien. Ik wacht dan ook met smart op de dvd!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:40 schreef Jane het volgende:
Ik vroeg me trouwens af, zijn er hier Beatlesfans die de film Let It Be nog nooit gezien hebben?
idemquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 09:09 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
[..]
* Man_in_a_Shed heeft hem nog nooit gezien. Ik wacht dan ook met smart op de dvd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |