abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29267559
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 16:03 schreef webfreak het volgende:
Tekstblad van All You Need voor 900.000... Da's een hoop
Gaaf om te hebben natuurlijk, maar persoonlijk was ik toch voor iets anders gegaan.
De bril bijvoorbeeld! Die is voor 'slechts' 80.000 euro weggegaan.
En John's pepper-kostuum leverde 100.000 euro op.
Die 2 items hadden mij persoonlijk meer aangesproken
Zo'n pepper kostuum lijkt mij ook gaaf Lekker mee over straat lopen en wachten op reacties
  zaterdag 30 juli 2005 @ 17:51:40 #202
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_29269981
Info over de dvd-release van Let It Be:
quote:
Could the end of the long, long winding road to the release on DVD of the Beatles' 1970 breakup flick, Let It Be, actually be in sight?

According to Beatles Anthology director Bob Smeaton, the Let It Be DVD, punched up with "remarkable bonus material," will be released in September. Smeaton told a Denver, Colo., radio station that the DVD release had been delayed due to the sheer volume of film stock shot, and colour restoration issues.

Although Smeaton did not identify any of the extra material, Beatles fans are clamoring for a 5.1 surround sound mix, and the inclusion of what's known as the complete rooftop gig. That's the Jan. 30, 1969, 35-minute show played by the Fab Four on the roof of their London headquarters, but which was only partially shown in the film.

Good quality audio-only bootlegs of the complete show are in circulation, but film of the mini concert has remained secure in Apple Corps vaults.

The original 80-minute Let It Be film, unavailable on home video for over 20 years, is expected on DVD to be fleshed out with original Nagra audio recordings that went missing from Apple in the early '70s, but which were recovered in a police raid on bootleggers in the Netherlands in January 2003.

The recovered tapes would allow some film footage that was without original sound to be used for the DVD, including many Beatles takes of old time rock 'n' roll and jam sessions.

Also on the reissue front, George Harrison's 1971 Concert For Bangladesh on both remastered CD and DVD will be released Oct. 25.

Early reports say that the reissued Concert For Bangladesh, perhaps the first all-star rock benefit of its time, will also contain extra material, including a song by Bob Dylan left off the original three-album deluxe box set.

Details are sketchy, but some Internet Beatles news sites suggest that the reissued Bangladesh could contain unissued material from both the matinee and evening performances of the show, held at Madison Square Garden, Aug. 1, 1971, and featuring the likes of Bob Dylan, Eric Clapton and Leon Russell.

Reportedly, Harrison had been searching unsuccessfully for the master tapes of the concert just prior to his death, but they were eventually located, and the reissue may contain a heretofore unissued Dylan song from the concert.

Finally, Sir Paul McCartney will be touring this fall behind a new release, his first since 2001. Chaos And Creation In The Back Yard, said to be "a return to basics" for McCartney, will debut Sept. 13.
Bron: JamMusic
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_29297065
Ben erg benieuwd naar de Let-It-Be-DVD. Ondanks dat 't een kutperiode was in vele opzichten ben ik altijd wel te porren voor nieuw filmmateriaal van the Beatles

Bangladesh is ook een schitterend concert. Ik heb nu zo'n 5-euro-dvd'tje ervan, die ik graag verruil voor een full-quality reissue
pi_29299250
Sir Paul in de finale tegen Robbie Williams

Tournament: The King of Pop - de Finale!
  zondag 31 juli 2005 @ 18:57:15 #205
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_29300410
Jeetje, ik kan niet wachten op Let It Be!!! Klinkt nu al goed!
En Bangladesh ook nog eens een keer.... Er zit mooi Beatlesmateriaal aan te komen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 31 juli 2005 @ 19:40:57 #206
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_29301540
Ben ook erg benieuwd naar de Let it be dvd. Zoals Webfreak ook al zegt gaat het niet over de leukste Beatles periode, maar alles wat er aan nieuw materiaal uitkomt omarm ik uiteraard

Beetje offtopic maar wel Beatles gerelateerd: ik heb vandaag mijn eerste gitaarles gehad. Kan nu de eerste paar akkoorden van Girl op gitaar Mijn gitaarleraar is een grote Beatles fan dus dat is mooi meegenomen!
NSJ & Lowlands still on my mind
  zondag 31 juli 2005 @ 20:46:08 #207
1986 Jane
pi_29303566
Het hele rooftop concert.

maandag 1 augustus 2005 @ 01:49:49 #208
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_29313476
quote:
Op zondag 31 juli 2005 19:40 schreef Nokia3310 het volgende:
Beetje offtopic maar wel Beatles gerelateerd: ik heb vandaag mijn eerste gitaarles gehad. Kan nu de eerste paar akkoorden van Girl op gitaar Mijn gitaarleraar is een grote Beatles fan dus dat is mooi meegenomen!
Beatles-muziek is ook zo'n beetje de beste muziek om de beginselen van het gitaarspelen mee te leren, vind ik zelf.

Er is zo'n boek waar de akkoorden van bijna alle Beatles-composities instaan en als je daar een paar 'rondjes' door maakt, dan ken je gelijk de meest voorkomende gitaarakkoorden wel. Ze zijn ook altijd leuk om bij het kampvuur te spelen en zo..
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_29336671
Omdat radio 3 FM 40 jaar bestaat zijn er op hun website een aantal historische fragmenten te beluisteren waaronder Frits Spits die John Lennon herdenkt op de avond na de moord op Lennon. Dit fragment van 54:08 is te beluisteren op: http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)r3fm/johnlennonIM.rm
pi_29343368
quote:
Op maandag 25 juli 2005 22:08 schreef MrBadGuy het volgende:
op radio 2 nu trouwens een concert van The Beatles. Wie weet welk concert dit is?
dit is terug te luisteren op http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)festival/20050725.rm

ook hebben de radio 2 luisteraars een Beatles top 10 samengesteld, die is hier terug te luisteren. De top 10 zag er als volgt uit:

1 Let It Be
2 A Day In The Life
3 Hey Jude
4 While My Guitar Gently Weeps
5 Yesterday
6 Penny Lane
7 In My Life
8 Strawberry Fields Forever
9 The Long And Winding Road
10 Come Together
pi_29344988
Let it Be op 1? Hmmm. Nou goed, op zich ook wel een mooi nummer. Maar de mooiste?

Die dvd klinkt trouwens echt heel goed! En september komt ook al heel erg snel dichterbij. Vreemd dat er nog niet eerder melding van is gemaakt ergens. Heb vandaag weer eens naar 'Concert for George' zitten kijken. Mooie dvd blijft dat toch.

Voor de rest hoop ik dat McCartney weer eens naar Nederland komt. Ben benieuwd naar zijn niewue plaat. Luister de laatste tijd wel vaak naar Flaming Pie. Heeft iemand hier 'Driving Rain'? En is dat wat?
pi_29361437
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 00:17 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Die dvd klinkt trouwens echt heel goed! En september komt ook al heel erg snel dichterbij. Vreemd dat er nog niet eerder melding van is gemaakt ergens.
Die Let-it-Be-DVD bedoel je?
Daar zitten ze ons al een dik jaar lekker mee te maken
pi_29361757
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 21:02 schreef MrBadGuy het volgende:
Omdat radio 3 FM 40 jaar bestaat zijn er op hun website een aantal historische fragmenten te beluisteren waaronder Frits Spits die John Lennon herdenkt op de avond na de moord op Lennon. Dit fragment van 54:08 is te beluisteren op: http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)r3fm/johnlennonIM.rm
Ik had al een grafhekel aan Frits Spits, nu weet ik weer waarom
"Lennon overrrleed 9 December ne-gen-tien-hon-derd-en-tach-tig!!!!"...
pi_29363076
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 16:03 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik had al een grafhekel aan Frits Spits, nu weet ik weer waarom
"Lennon overrrleed 9 December ne-gen-tien-hon-derd-en-tach-tig!!!!"...
Hij verbeterdt zich later en zegt dat het de geschiedenisboeken in zal gaan als 8-12-1985 maar dat het op het moment dat Lennon overleed in Nederland al 9-12-1985 was. Vandaar zijn 'vergissing'.
pi_29363276
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 16:45 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hij verbeterdt zich later en zegt dat het de geschiedenisboeken in zal gaan als 8-12-1985 maar dat het op het moment dat Lennon overleed in Nederland al 9-12-1985 was. Vandaar zijn 'vergissing'.
Het gaat mij vooral om z'n presentatie. Praat die gast thuis ook zo? Al issie tegenwoordig nog een stuk erger natuurlijk.

Ik vraag me af of 'ie eigenlijk wist wie Lennon was (als je 'm in Popquiz-a-gogo hebt gezien begrijp je wat ik bedoel )
pi_29363334
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 16:53 schreef webfreak het volgende:

[..]

Het gaat mij vooral om z'n presentatie. Praat die gast thuis ook zo? Al issie tegenwoordig nog een stuk erger natuurlijk.

Ik vraag me af of 'ie eigenlijk wist wie Lennon was (als je 'm in Popquiz-a-gogo hebt gezien begrijp je wat ik bedoel )
Popquiz-a-gogo heb ik niet gezien, verder ben ik ook niet zo'n fan van Frits Spits
pi_29363724
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 16:55 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

verder ben ik ook niet zo'n fan van Frits Spits
Ik zeg: kom, we knallen 'm neer
pi_29363740
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 17:08 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik zeg: kom, we knallen 'm neer
Over een weekje pas .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:02:51 #219
1986 Jane
pi_29372674
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 16:53 schreef webfreak het volgende:

Frits is een grote Beatlesfan, dus ik denk het wel hoor.

Overigens was ik vroeger een grote fan van FS, in zijn Avondspits-tijd. Heb alleen het fragment niet beluisterd, dus dat kan ik verder niet beoordelen.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:11:11 #220
1986 Jane
pi_29373018
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 00:17 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

Voor de rest hoop ik dat McCartney weer eens naar Nederland komt. Ben benieuwd naar zijn niewue plaat. Luister de laatste tijd wel vaak naar Flaming Pie. Heeft iemand hier 'Driving Rain'? En is dat wat?
Ja, ik heb hem, maar draai hem niet vaak. Dat zegt trouwens niks. Bij de meeste McCartney-albums is het bij mij zo gegaan dat ik het eerst een beetje links liet liggen, om het daarna pas echt te ontdekken. Soms pas járen later. Met Flaming Pie is het bij mij net zo gegaan. Best raar, ik weet niet hoe het komt.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:31:45 #221
1986 Jane
pi_29373868
Ik zat trouwens vanmiddag even te neuzen op www.guinnessworldrecords.com en ik zag daar een record van John Lennon waar ik helemaal niet bij stilgestaan had.
quote:
Most Pseudonyms Used By A Pop Star
John Lennon, who first found fame with The Beatles, recorded and produced music under 15 pseudonyms, including The Honorary John St. John Johnson (guitar on "Whatever Gets You Through the Night"), The Rev. Fred Ghurkin (acoustic guitar on "Bless You"), Dr. Winston OGhurkin (guitar on "Going Down on Love") and Dwarf McDougal (guitar on "Nobody Loves You When You're Down Out".

En dan is 'Long John' van Long John and the Silver Beatles nog niet eens meegeteld, denk ik, want onder die naam zijn ze alleen op tournee geweest met Johnny Gentle en hebben ze niks opgenomen.

Trouwens, hier iemand die ze misschien alle 15 kan opnoemen? (ik niet iig )

Ok, 3 posts op een rij... ik stop met spammen voor vandaag.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:34:48 #222
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29373965
Een zinloze gedachte natuurlijk, maar ik vraag me af of John nog lang muziek gemaakt zou hebben als ie niet door die idioot vermoord was....iemand daar gedachtes over?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:44:22 #223
1986 Jane
pi_29374354
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:34 schreef peaceman het volgende:
Een zinloze gedachte natuurlijk, maar ik vraag me af of John nog lang muziek gemaakt zou hebben als ie niet door die idioot vermoord was....iemand daar gedachtes over?
Moeilijk te zeggen natuurlijk. Hij was wel net weer begonnen na een stilte van zo'n 5 jaar (om voor Sean te zorgen), toen hij vermoord werd. Ik denk wel dat hij door zou zijn gegaan met muziek maken en platen uitbrengen, maar niet op de manier zoals Paul McCartney. Die laatste was in de jaren 80 echt heel actief (waarschijnlijk ook omdat hij in die jaren niet op toernee ging). Lennon was voor mijn gevoel toch altijd wat minder 'verslaafd' aan het muziek maken en uitbrengen, dus ik denk dat er altijd periodes van relatieve stilte tussen zouden hebben gezeten.
Maar goed, allemaal speculatie natuurlijk...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:46:19 #224
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29374429
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:44 schreef Jane het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen natuurlijk. Hij was wel net weer begonnen na een stilte van zo'n 5 jaar (om voor Sean te zorgen), toen hij vermoord werd. Ik denk wel dat hij door zou zijn gegaan met muziek maken en platen uitbrengen, maar niet op de manier zoals Paul McCartney. Die laatste was in de jaren 80 echt heel actief (waarschijnlijk ook omdat hij in die jaren niet op toernee ging). Lennon was voor mijn gevoel toch altijd wat minder 'verslaafd' aan het muziek maken en uitbrengen, dus ik denk dat er altijd periodes van relatieve stiltes tussen zouden hebben gezeten.
Maar goed, allemaal speculatie natuurlijk...
Denk je dat hij nog meer vredesacties zou doen?
Imagine vind ik trouwens 1 van de meest vredesrijke liedjes die ik ken... echt prachtig!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:57:30 #225
1986 Jane
pi_29374885
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:46 schreef peaceman het volgende:

Denk je dat hij nog meer vredesacties zou doen?
Ik weet niet of hij weer net zo de barricades op zou zijn gegaan. Voor zijn dood was hij toch ook wel echt huiselijk geworden, maar misschien ook omdat Sean nog zo klein was. Ik denk echter dat hij zeker zijn mening steeds zou zijn blijven verkondigen en op die manier toch actie zou zijn blijven voeren. Zeker tijdens die hele periode van atoomdreiging in de jaren 80. En misschien nu ook wel, al is de terreurdreiging van nu wel iets heel anders. Moest na 11-9-2001 ook nog wel aan John Lennon denken. Om de hoek in New York, de stad waar hij zo van hield en waar hij zich (wellicht ten onrechte) zo veilig voelde.

Wat denk je trouwens zelf?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:03:21 #226
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29375123
Ik vind het moeilijk te zeggen... ik ken zijn muziek uit zijn beatletijd en deels zijn solowerk. Ik heb wel Shaved Fish en die vind ik geweldig. Maar hoe hij was weet ik niet goed. Heb nooit een biografie ofzo gelezen. Wel weet ik dat hij 1 van de mooiste stemmen ooit uit de muziekhistorie heeft. En zoals ik zei vind ik Imagine de belichaming van het vredeswoord. Die moet ik niet gaan luisteren als ik even een in-de-put-zit-dag heb...want dan kan er wel eens een vloeien...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:09:05 #227
1986 Jane
pi_29375394
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:03 schreef peaceman het volgende:
Wel weet ik dat hij 1 van de mooiste stemmen ooit uit de muziekhistorie heeft.
Inderdaad, maar wist je dat Lennon zijn eigen stem helemaal niet zo geweldig vond? Men moest hem er altijd van weerhouden om er teveel echo op te zetten. Bizar, niet?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:12:34 #228
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29375543
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:09 schreef Jane het volgende:

[..]

Inderdaad, maar wist je dat Lennon zijn eigen stem helemaal niet zo geweldig vond? Men moest hem er altijd van weerhouden om er teveel echo op te zetten. Bizar, niet?
aan de ene kant wel, aan de andere kant is het een vrij algemeen verschijnsel dat mensen hun eigen stem niet mooi vinden. Maar gelukkig hebben ze die echo erop wel tegen gehouden!
pi_29377050
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:12 schreef peaceman het volgende:
Maar gelukkig hebben ze die echo erop wel tegen gehouden!
Nou, op z'n soloproducties is die echo toch regelmatig in overvloed aanwezig hoor
Maar ook daar vind ik 't wel wat hebben.. Geeft iets zweverigs

Lennon is ook altijd een beetje jaloers geweest op Paul, omdat die een veel breder stembereik had.
pi_29485606
Ik vond gister iets heel aparts. Ik ben zelf nogal een liefhebber van McCartney's Ram, en opeens kwam ik een cd tegen van een zekere artiest genaamd 'Thrillington' met dezelfde nummers als op RAM. Ik heb hem nu beluisterd en er het een en ander over gelezen en ik moet zeggen. Ik was wel een beetje verbaasd. Wat een vreemd project . Maar ook wel leuk eigenlijk. De cd is erg moeilijk te vinden, en de LP gaat geloof ik al voor een paar honder dollar in de verkoop.

Op http://www.mcbeatle.de/macca/a/thrillington_gds.html?NF=1 is het hele verhaal terug te lezen. Vreemd .
  zondag 7 augustus 2005 @ 14:30:47 #231
1986 Jane
pi_29485956
Thrillington!!!!!!!! Dat is idd een collectors item! Iig de LP dan.

Is die trouwens officieel op cd uitgebracht? Dat wist ik niet. Ik houd dat soort dingen nooit zo bij..
Ikzelf heb hem overigens niet.

Oh, en Ram is idd geweldig!
pi_29500409
In 1995 is het blijkbaar op cd uigebracht, maar die cd is ondertussen ook al een collectors item geloof ik.
pi_29501918
Erg interessant verhaal, over Thrillington. Heb 't hele stuk doorgelezen, en ben meteen nieuwsgierig
RAM is in mijn optiek Paul's beste soloplaat (solo, nouja.. samen met Linda.. al kan ik me niet voorstellen dat die zich erg nuttig heeft gemaakt, afgezien van het koffiezetten)
pi_29514265
quote:
PAUL GEEFT GEHEIM OPTREDEN OP ABBEY ROAD!

The Beatles zetten ze destijds op de kaart en Paul McCartney was afgelopen weekend terug in de Abbey Road-studio’s, waar hij een handvol gelukkige fans trakteerde op een optreden van anderhalf uur, waarbij hij acht nummers van zijn nieuwe album ’Chaos And Creation In The Back Yard’ speelde. Het concert zal waarschijnlijk door de Engelse radio worden uitgezonden.
De gasten van het supergeheime optreden moesten hun mobiele telefoons inleveren. Een van hen vertelde: ‘Ik dacht dat er zo’n 300 of 400 mensen zouden zijn, maar we waren maar met 50 mensen en we zaten allemaal op banken. Ik kon het gewoon niet geloven, ik was zo dicht bij Paul. Op een gegeven moment deelde hij sambaballen en tamboerijnen uit en nodigde ons uit mee te doen.

(Bron: beatlesfanclub.nl)
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 10:06:10 #235
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_29516602
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 02:52 schreef webfreak het volgende:

[..]
Damn, jaloers
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_29518241
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 02:52 schreef webfreak het volgende:

[..]
Wow vet gaaf
pi_29518899
De bemanning van de Space Shuttle Discovery werden vandaag op de landingsdag wakker gemaakt met "Good Day Sunshine", dat is nog eens lekker wakker worden

nu hopen dat dit niet het laatste nummer is wat ze zullen horen
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:44:50 #238
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_29580161
Om maar weer eens wat actie te geven aan dit topic: een flash animatie van Maxwells silver hammer. Nooit echt gelet op de tekst, vond het maar een stom nummer. Nu kijk ik er toch wel een beetje anders tegenaan.

http://uploads.ungrounded(...)l_Edison_Story.s.swf

En, wat blijkt, het is nog waargebeurd ook!

http://www.spinner.co.nz/1100/edison.htm
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_29581796
Leuk clipje
Heb 't wel altijd een leuk nummer gevonden. Lekker luchtig, en een grappige tekst. Heel erg McCartney dus Net als Rocky Raccoon, ook een leuk nummer dat op de één of andere manier hetzelfde thema uitstraalt.
pi_29584413
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 13:44 schreef Frozen het volgende:
Om maar weer eens wat actie te geven aan dit topic: een flash animatie van Maxwells silver hammer. Nooit echt gelet op de tekst, vond het maar een stom nummer. Nu kijk ik er toch wel een beetje anders tegenaan.

http://uploads.ungrounded(...)l_Edison_Story.s.swf

Altijd al een geweldig nummer gevonden en nu zelfs nog meer
pi_29587069
Meesterlijk filmpje, erg mooi getekend en geanimeerd
Nee.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:20:18 #242
1986 Jane
pi_29588213
Geweldig filmpje, ja!

Ik heb het altijd wel een grappig nummer gevonden. De inhoud van de tekst, samen met dat oervrolijke achtergrondkoortje. Het heeft daardoor iets satanisch.
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 13:44 schreef Frozen het volgende:

Ja, dat lijkt me bullshit.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:27:42 #243
1986 Jane
pi_29588392
Steve Martin als Maxwell Edison in die Sgt. Pepper flopfilm van The Bee Gees (die ik helaas nooit gezien heb ):

-edit- Mmmm, plaatje doet het niet, maar hij staat hier.
http://www.empty-handed.com/archive/2003_02_05.html

En ik vond ook nog dit plaatje.

"You are Maxwell's Silver Hammer. You are random and don't make much sense"
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:40:46 #244
1986 Jane
pi_29588759
Ik vroeg me trouwens af, zijn er hier Beatlesfans die de film Let It Be nog nooit gezien hebben? Uiteraard kun je er tegenwoordig relatief simpel aan komen, maar officieel is hij nooit uitgebracht en ook niet zo vaak op tv geweest, voor zover ik me kan herinneren.

Mochten die mensen er zijn.... Ohhhh, jullie gaan genieten als de DVD straks uitkomt! Tuurlijk, hij is soms ook pijnlijk om naar te kijken, maar ook ZO mooi!
Ik weet nog goed dat ik hem voor het eerst zag toen ik een jaar of 14 was, op de eerste Beatlesconventie waar ik naar toe mocht. In de Meervaart in Amsterdam, 's avonds laat in de theaterzaal op een groot scherm. Ik was zo vreselijk onder de indruk toen ik later die zaal uitliep, ongelooflijk! Een gevoel van treurigheid en ultieme blijdschap tegelijkertijd. En daarna is het nooit meer helemaal goed gekomen met me.
pi_29597812
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 21:40 schreef Jane het volgende:
Ik vroeg me trouwens af, zijn er hier Beatlesfans die de film Let It Be nog nooit gezien hebben?
* Man_in_a_Shed heeft hem nog nooit gezien. Ik wacht dan ook met smart op de dvd!
pi_29601620
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 09:09 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

* Man_in_a_Shed heeft hem nog nooit gezien. Ik wacht dan ook met smart op de dvd!
idem
  Redactie Frontpage zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:39:01 #247
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_29601740
Jane, misschien speelt sentiment een grote rol nu? Ik vind het een vreselijke film en ik ben zelf echt een groot beatle fan. Elke scheet die ze lieten vind ik prachtig maar die film kan me gestolen worden. Zeer tragisch en vooral ongeinspireerd. Alleen het concert op het dak vind ik helemaal geweldig, de rest vind ik rommelig en boring.

Sorry.

Ik ga de dvd wel kopen natuurlijk
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_29603214
Ik heb de film nog nooit gezien. Van een aantal stukjes bootleg (get back sessions) weet ik wel dat ze in die periode inderdaad vrij ongeinspireerd waren. De humor is desondanks nog steeds aanwezig op plekken. Met name Lennon komt lekker cynisch uit de hoek op tijden.
't Rooftop concert moet ik ook koste wat kost in zijn volledigheid hebben
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:12:38 #249
1986 Jane
pi_29603452
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor. Als je het niet mooi vindt, dan vind je het niet mooi.

Sentiment naar wat, bedoel je precies, TGW? Sentiment naar de Beatles of naar begin jaren 80 toen ik hem voor het eerst zag? Ik denk trouwens geen van beiden echt, al houd ik er wel altijd een gevoel aan over dat ik ervan baal dat ik niet net over straat daar in Londen liep toen ze op het dak aan het spelen waren. (indien ik daarvoor oud genoeg was geweest, uiteraard. )
Echt tragisch zou ik de film niet willen noemen, maar hij is natuurlijk wel treurig. En wat ik al zei, soms echt pijnlijk om naar te kijken. Maar dat maakt hem (voor mij!) niet minder mooi.

Ik vind er juist zulke prachtige tegenstellingen in zitten. Je ziet de band als het ware uiteen vallen. Het kinderachtige gekibbel onderling. Paul met z'n (op dat moment voor de anderen) ongepaste enthousiasme en ambitie, John die alleen maar oog heeft voor Yoko, George die het eigenlijk al helemaal gehad heeft en Ringo die zich afvraagt waar de happy times toch gebleven zijn. Maar als ze dan samen weer muziek gaan maken, dan valt alles weer op z'n plaats en is de magie er weer. Tenminste, zo zie ik het.

Ergens vind ik dat je door het geruzie heen ook de vriendschap ziet die er was. Want die moet er natuurlijk geweest zijn. Op het moment dat de film gemaakt werd hadden ze 10 jaar op elkaars lip gezeten en alles met elkaar meegemaakt. The Cavern, Hamburg, Shea Stadium, Beatlemania, de wereld met elkaar veroverd. Probeer dat maar eens vol te houden. Dan moet je toch een hele sterke band met elkaar hebben. Het is ook niet zo gek dat het dan een keer ophoudt.

Trouwens, als je de film ziet, dan kun je je bijna niet voorstellen dat ze daarna nog gewoon Abbey Road hebben gemaakt, mijn eigen favoriete album. Wat ik al zei, ondanks het gezeik konden ze dus altijd nog geweldige muziek maken samen.
pi_29663292
Paul Mc Cartney - Fine Line is deze week parade plaat bij radio2.

Het klinkt als een nummer afkomstig uit Flaming Pie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')