Oh dat lijkt me juist weer gaaf!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 16:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat lag zeker niet aan Paul, maar aan een kabeltje dat een technicus eruit getrokken had. Toen was zijn zang dus een half nummer niet te horen, maar het publiek zong gelukkig des te harder.
Craig David... Op Live8 dus...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:18 schreef -Dries- het volgende:
van wie?
Ze zongen allemaal voor Jullianquote:Op zondag 3 juli 2005 01:07 schreef Beathoven het volgende:
Zo, Live 8 afgesloten met een Beatlestrack. Ik denk dat John Lennon het ook wel zo gewild zou hebben.
De vorige ronde was hij de enige met geen tegenstemquote:Op zondag 3 juli 2005 01:27 schreef Jane het volgende:
Oh, ik heb het niet gevolgd, maar zit Macca er nog in? Zal ik maar eens gaan stemmen?
Nou, hier ben ik het wel een beetje met je eens. Niet dat het een saai nummer is (tenminste niet als het inclusief het begin gespeeld wordtquote:Op zondag 3 juli 2005 14:06 schreef dwerg het volgende:
McCartney was goed, jammer dat Hey Jude de afsluiter was. Ik vind het een saai nummer.
http://www.compuserve.nl/(...).07-04-2005.0040.xmlquote:Novum: Paul McCartney onthult titel nieuwe album
(Novum) - Paul McCartney heeft de titel van zijn nieuwe album bekendgemaakt. 'Chaos en creation in the backyard' gaat de plaat heten. De 63-jarige muzikant ontkende op de Britse radio dat het een dubbelalbum wordt. "Ik ben wel met twee albums tegelijkertijd bezig", erkent McCartney volgens Ananova.
Het nieuwe album is de opvolger van 'Driving rain' uit 2001. De release wordt verwacht in het najaar. McCartney maakte het album samen met producent Nigel Godrich, die eerder werkte met Radiohead en Travis. Een van de nummers op het nieuwe album zou de titel 'A fine line' hebben.
De ex-Beatle werkte behalve met zijn vaste band samen met de voormalige Jellyfish-zanger Jason Falkner en Bill Withers' voormalige drummer James Gadson. McCartney begint op 16 september een tournee door de Verenigde Staten in Miami, Florida. De rocker was zaterdag nog te zien op het podium van Live 8 in Londen.
Die titel klinkt alvast veelbelovend; 'Chaos en creation in the backyard'.quote:Op maandag 4 juli 2005 13:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
http://www.compuserve.nl/(...).07-04-2005.0040.xml
Leuk ook dat er een Nederlands woord (en) inzitquote:Op maandag 4 juli 2005 13:23 schreef webfreak het volgende:
[..]
Die titel klinkt alvast veelbelovend; 'Chaos en creation in the backyard'.
Chaos, creativiteit, en dat alles opgenomen in Macca's achtertuin. Wat wil je nog meer
Hoe schat jij Ringo in?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:42 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Wat ik me dan afvraag, zal ie vandaag gewoon een biertje opentrekke? Of laat ie het bij ranja.
Hij zal in ieder geval geen pizza eten, dat is zeker. En ik denk dat ie wel een biertje opentrekt. Of een wijntje ontkurkt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:42 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Wat ik me dan afvraag, zal ie vandaag gewoon een biertje opentrekke? Of laat ie het bij ranja.
Linda overleed in April 1998, een klein jaartje na de release van Flaming Pie.quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:17 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
[..]
Hij zal in ieder geval geen pizza eten, dat is zeker. En ik denk dat ie wel een biertje opentrekt. Of een wijntje ontkurkt.
Heb gister trouwens Flaming Pie van McCartney voor 5,95 gekocht. Goed album is dat. Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe. Wanneer is Linda ook alweer overleden? Ze zingt op Flaming Pie nog wat achtergronddingetjes, dus het moet in ieder geval na 1997 geweest zijn.
Het is geen feestelijke dagquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:08 schreef Nokia3310 het volgende:
Ringo gefeliciteerd, en ik ook natuurlijk (ben ook jarig)
Ik weet er alles van... Heb zelf in Londen gewoond dus het nieuws raakte me heel erg. Heb zitten janken toen ik het hoorde, was helemaal in shock. Gelukkig zijn al mijn vrienden ongedeerd maar het is echt ongelooflijk dat dit gebeurd is. Een zwarte verjaardag :´(quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:07 schreef webfreak het volgende:
[..]
Het is geen feestelijke dag
Desalniettemin van harte gefeliciteerd
Beide gefeliciteerd danquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:08 schreef Nokia3310 het volgende:
Ringo gefeliciteerd, en ik ook natuurlijk (ben ook jarig)
Dat klinkt veelbelovendquote:Op zondag 10 juli 2005 14:06 schreef Rasing het volgende:
The album has an organic feel reminiscent of Paul’s first solo release, “McCartney,” (1970) and some of The Beatles later recordings.
Nee nog nooit geweest, welke posters heb je gekocht?quote:Op zondag 17 juli 2005 23:07 schreef Thomas87 het volgende:
Ik was eergisteren in Alkmaar en was in "het Beatles museum". Op zich heft ie gast daar mooie dingen hangen, hoewel de grootte van het museum keihard tegen valt. Maar wat er hangt is allemaal wel heel vet. Ook mooie postertjes op de kop getikt. Iemand van jullie daar ooit geweest?
Woon er vlakbij....quote:Op zondag 17 juli 2005 23:07 schreef Thomas87 het volgende:
Ik was eergisteren in Alkmaar en was in "het Beatles museum". Op zich heft ie gast daar mooie dingen hangen, hoewel de grootte van het museum keihard tegen valt. Maar wat er hangt is allemaal wel heel vet. Ook mooie postertjes op de kop getikt. Iemand van jullie daar ooit geweest?
A day in the life, Taxman en Happiness is a warm gun zouden voor mij de essentiëlen zijnquote:Op maandag 18 juli 2005 23:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik ben beatlesongs aan het selecteren die op mijn gebrande beatles bestof moeten... krijg ze alleen niet allemaal op de cd vrees ik. Welke nummers moeten er absoluut op volgens jullie?
present, present, presentquote:Op maandag 18 juli 2005 23:31 schreef Litpho het volgende:
[..]
A day in the life, Taxman en Happiness is a warm gun zouden voor mij de essentiëlen zijn.
Azing Moltmaker is een oplichter.quote:Op maandag 18 juli 2005 13:47 schreef Frozen het volgende:
[..]
Woon er vlakbij....
Ik ben er nog niet geweest in het nieuwe museum, maar wel nog op de vorige locatie. Het was toen ook al zeer klein. MAar wat die vent ( Azing Moltmaker ) heft.. man o man. Handtekeningen, contracten, zeldzame dingen. Hij stond vroeger ook altijd op de markt met allemaal Beatlesstuff. Veel bootlegs enzo. Die man heeft een haast autistisch geheugen, hij kent volgens mij van elke plaat het serienummer. Iemand wel eens een van zijn boeken doorgebladerd? Ik zat te hopen op interessante fan-info, maar wat hij gaf als informatie was een opeenvolging van serienummers en prints van platen.
Voor de echte die hard fan dus.
Best een geinig plaatje idd, heb die lp ('Her Wallpaper Reverie' of zo). al een aantal jaar, gekocht toen ik nog een beetje indie-minded was..quote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:17 schreef Z het volgende:
Kennen jullie trouwens Strawberry Fire van The Apples In Stereo, dat is verder borduren op Strawberry Fields, en wat mij betreft goed gelukt. The Apples In Stereo zitten op het Elephant6 label waar allemaal bandjes zitten die erg Beatles minded zijn en leuke plaatjes maken.
Norwegian wood, Eleanor Rigby, Girl, In my life, For no one, Michelle, I am the walrus, Here comes the sun enzquote:Op maandag 18 juli 2005 23:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik ben beatlesongs aan het selecteren die op mijn gebrande beatles bestof moeten... krijg ze alleen niet allemaal op de cd vrees ik. Welke nummers moeten er absoluut op volgens jullie?
ben al klaar.. ben van jouw rijtje alleen for no one vergetenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:35 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Norwegian wood, Eleanor Rigby, Girl, In my life, For no one, Michelle, I am the walrus, Here comes the sun enz
Die zijn ook erg leuk inderdaad, ik vind bijna alles op het Elephant6 label wel leuk.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:32 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Best een geinig plaatje idd, heb die lp ('Her Wallpaper Reverie' of zo). al een aantal jaar, gekocht toen ik nog een beetje indie-minded was..
Moet zeggen dat ik iha de Olivia Tremor Control beter vind dan de Apples.
I want you (she's so heavy!) vind ik persoonlijk een topper, maar dat is niet iedereen met me eens.quote:Op maandag 18 juli 2005 23:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat hij dingen weghaalt in naam van de club en ze zelf houdt. Daar zie ik hem idd wel toe in staat. Toch heb ik 4 toffe posters bij hem gekochtquote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:20 schreef BeRightBack het volgende:
[..]
Azing Moltmaker is een oplichter.
Hij komt aan een erg oneerlijke manier aan zijn spullen.
Hij "koopt" zijn spullen maar hij betaalt ze nooit,hij maakt mensen wijs dat handtekeningen echt zijn terwijl dat niet zo is.. en hij haalt dingen weg onder de naam van een beatlefanclub terwijl hij het zelf houdt.
Hij is de laatste jaren niet meer welkom op verschillende beatle dagen en festivals omdat deze meneer niet te vertrouwen is.
SBS zal nooit niveau halenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:56 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat heeft SBS de laatste tijd trouwens met Beatle nummers te gebruiken voor programma's?
Help! in een programma over geldschulden
Penny Lane en Come Together voor Foute Beuren
Wil SBS eindelijk overkomen als een zender met niveau![]()
Da's inderdaad een stuk lager dan de gemiddelde prijs.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:27 schreef spacemangraig het volgende:
Vandaag Magical Mystery Tour gehaald bij de Velvet. Daar zijn momenteel alle albums 12,95 op de White Album na die is 19,95 wat ook goedkoop is vergeleken met andere zaken.
Ik zag daarna The White Album voor 35,- bij de FRSquote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:42 schreef webfreak het volgende:
[..]
Da's inderdaad een stuk lager dan de gemiddelde prijs.
Het ziet ernaar uit dat de prijzen van BeatlesCD's langzaam aan 't zakken zijn (eindelijk!). De CD-teek in Eindhoven hanteert sinds kort ook bovenstaande prijzen, en het valt me op dat ook andere platenzaken en internetwinkels de Beatlecd's goedkoper maken.
FRSquote:Op woensdag 20 juli 2005 10:24 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Ik zag daarna The White Album voor 35,- bij de FRS![]()
Ja ok, daar heb je gelijk in, maar bij de plato, sounds en fame kost die net zoiets.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:16 schreef webfreak het volgende:
[..]
FRS
Dat soort ketens moet je ook vermijden wil je voor een fatsoenlijk bedrag CD's kopen
Kunnen we niet weer een Beatles tournament houden? Als een soort terugkerend jaarlijks evenementquote:Op maandag 18 juli 2005 13:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nee nog nooit geweest, welke posters heb je gekocht?
Ik ben trouwens ook in het fok forum archief gedoken, want het is deze maand precies een jaar geleden dat we The Beatles Tournament hebben gehouden. Leuk om terug te lezen:
Tournament 2004 (door Olmo en mij en links naar de muziek door Jane)
Ronde 1
Ronde 2
Ronde 3
Finale
Winnaar: Strawberry Fields
Kroonprins: Eleanor Rigby
Volledige uitslag
Tournament 2002 (door Gorro)
The Beatles Tournament
winnaar: A day in the life
Kroonprins: Strawberry Fields
lijkt me idd leuk, alleen heb ik dit jaar er niet de tijd voorquote:Op zondag 24 juli 2005 15:01 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Kunnen we niet weer een Beatles tournament houden? Als een soort terugkerend jaarlijks evenement
http://www.macworld.co.uk/news/index.cfm?NewsID=12166&Page=1&pagePos=4quote:McCartney agrees AOL music download deal
By Macworld staff
Former Beatle Paul McCartney has reached an exclusive deal with AOL Music.
The service will offer a digital exclusive - access to McCartney’s forthcoming single, “Fine Line” for 24-hours the day before the single ships. Fans will be able to listen to "Fine Line" online beginning Tuesday July 26 at 12:01am EST (5.01am, UK time).
McCartney’s single is taken from his new studio album, “Chaos And Creation In The Back Yard”, which ships in mid-September.
The artist - who as a member of the board of Apple Corp. is currently pursuing Apple Computer through the courts alleging trademark abuse - is also notoriously suspicious of digital music services.
There are no tracks by The Beatles and very few tracks by McCartney available through legitimate download services.
This absence of legally-available catalogue could be considered to drive fans of the music of one of the biggest-selling bands of all time toward illegitimate file-sharing services (or record shops).
Most recently, the McCartney/Bono opening track for Live 8 (“Sergeant Pepper”) was released as a digital exclusive, quickly climbing vendor’s digital music charts.
Volgens onderstaande bron komt ie in september uit in 5.1 geluid, ook staat er dat van de bonus materiaal, maar ook hier weten ze niet wat dat bonusmateriaal is:quote:Op maandag 25 juli 2005 22:35 schreef Jane het volgende:
Trouwens, nog helemaal vergeten te melden....
Ik hoorde vorige week bij Hans Schiffers op Radio 2 dat de DVD van Let It Be er nu echt aan zit te komen. Met extra nog nooit vertoond materiaal. Ben héél benieuwd.
(Ze zeiden trouwens niet wanneer hij precies uitkwam)
Ik vind het een lekker nummertjequote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:01 schreef TheGrandWazoo het volgende:
En wat vinden we er van?
Gefeliciteerd! Echt, je gaat dat boek met zoveel plezier lezen... satisfaction guaranteed!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 18:28 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik heb The complete Beatles recording sessions ontvangen![]()
Ik ben er ook erg blij mee! Heb nog niet echt tijd gehad om het te lezen maar dat ga ik wel snel doen. Het ziet er in ieder geval super uit.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 23:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Echt, je gaat dat boek met zoveel plezier lezen... satisfaction guaranteed!Het lijkt zo saai, een boek met een opsomming van opnamesessies, maar niet als het over The Beatles gaat en niet als Mark Lewisohn het geschreven heeft. Het is echt een van mijn meest gekoesterde Beatlesboeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |