En voor de mensen die geen Engels kunnen is er ook een Nederlandse pagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Beatlesquote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:14 schreef Zanderrr het volgende:
De Wikipedia heeft trouwens ook een goede entry over dit alleraardigste bandje: http://en.wikipedia.org/wiki/Beatles (volg ook de linkjes)
Ik heb 'm wel vaker voor 50 euro zien liggen, gewoon hier in Eindhovenquote:Op dit moment vanaf ongeveer 60 euro, als ik zo eens kijk via www.elcheapo.nl en www.vergelijk.nl. En 49.99 pond bij CDWOW.
't was iets met auto'squote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:11 schreef Zanderrr het volgende:
Beatles, Beatles... weleens van gehoord, ja..
Waar is 'hier'?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:26 schreef BeRightBack het volgende:
Ik wil ook graag the antology aanschaffen maar hier is ie 80 euro (!!)
Hij kondigde het ook nog eens aan als 'Het beste Lennon/McCartney'-nummer..quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:57 schreef MrBadGuy het volgende:
Sinatra heeft Something eens gecoverd, de man had een erg goede stem, maar deze cover vind ik erg onder de maat
Ben ik het mee eens, maar laten we niet vergeten dat The Beatles, vooral in hun beginjaren, erg veel hebben gecoverd.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:57 schreef -Dries- het volgende:
Covers zuigen zoiezo.. tis eigenlijk gewoon jatten wat artiesten dan doen.
Ja dat heb ik ook eens gehoordquote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:58 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Hij kondigde het ook nog eens aan als 'Het beste Lennon/McCartney'-nummer..
Ik bedoel ook niet dat covers ruk zijn ofzo, als ik naar feesten ga dan zijn het meestal juist de coverbandjes die ik het leukste vind. Maar artiesten die alleen maar (grote) hits scoren met covers en daar ook bekend mee worden vind ik niet echte artiesten.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:05 schreef BeRightBack het volgende:
Tja ik zit zelf ook in een coverbandje want we zijn net 1 jaar samen.. kijk ik weet niet of het leuk klinkt maar het is in ieder geval wel leuk om te spelen!
Harrison had ooit es een ontmoeting met Michael Jackson. Harrison heeft 'm toen moeten uitleggen dat 'Something' van hém was. Michael was verbaasd; hij dacht dat 'ie 't nummer gekocht hadquote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:01 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook eens gehoordIk denk dat Harrison wel trots is op die uitspraak
![]()
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:23 schreef webfreak het volgende:
[..]
Harrison had ooit es een ontmoeting met Michael Jackson. Harrison heeft 'm toen moeten uitleggen dat 'Something' van hém was. Michael was verbaasd; hij dacht dat 'ie 't nummer gekocht had
Pearl Jam heeft ook "You've got to hide your love away" gecovered, en die vond ik ontzettend kut.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:22 schreef Jane het volgende:
I've Got A Feeling van Pearl Jam is wel aardig, maar mist wat mij betreft toch wat van de power en de spanning van het origineel.
Geen enkele cover van Something kan denk ik aan het origineel tippen. Zo mooi...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:57 schreef MrBadGuy het volgende:
Sinatra heeft Something eens gecoverd, de man had een erg goede stem, maar deze cover vind ik erg onder de maat
Ike had wellicht nog een mooie 'Getting Better' kunnen makenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:39 schreef Zanderrr het volgende:
Ike & Tina hebben bijv. wel een aardige versie van Come Together gedaan.
Can't Buy Me Love is ook gecovered door Michael Bublé (de zoveelste 'nieuwe Sinatra', maar dan zonder additudequote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:41 schreef Jane het volgende:
Trouwens, in de categorie goede Beatlescovers:
Can't Buy Me Love door Ella Fitzgerald!
Het origineel jaquote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:46 schreef -Dries- het volgende:
Can't Buy Me Love .... prachtig!
Die heb ik hier op de computer staan, die zijn wel erg leukquote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:50 schreef Kolkus het volgende:
En je hebt natuurlijk Beatallica![]()
http://www.beatallica.org/beatallica.html
Ja, die zijn super.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:50 schreef Kolkus het volgende:
En je hebt natuurlijk Beatallica![]()
http://www.beatallica.org/beatallica.html
Mijn vader heeft ze een keer naar nederland gehaald voor een optreden in blokkerquote:Op zondag 12 juni 2005 11:12 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
[afbeelding]
http://www.bootlegbeatles.com/
Er gaat toch niks boven de Bootleg Beatles. Ik heb ze een keertje gezien, en ze zijn echt geweldig
.
Wow die klinken best goedquote:Op zondag 12 juni 2005 11:12 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
[afbeelding]
http://www.bootlegbeatles.com/
Er gaat toch niks boven de Bootleg Beatles. Ik heb ze een keertje gezien, en ze zijn echt geweldig
.
Aerosmith heeft Come Together ook gecoverd.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:39 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind Motown en andere soulversies van Beatles-nummers vaak ook wel goed te pruimen. Ike & Tina hebben bijv. wel een aardige versie van Come Together gedaan.
quote:Op zondag 12 juni 2005 01:24 schreef Beathoven het volgende:
Japanse coverband met wat minder gevoel voor beatmuziek.
[afbeelding]
Yep, dat is een leuke versiequote:Op maandag 13 juni 2005 14:40 schreef DJ_Robbie het volgende:
[..]
Aerosmith heeft Come Together ook gecoverd.
is dit een voledig concert, of weer zoals Back in the US een combinatie documentaire/concert?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:47 schreef webfreak het volgende:
Maandag ligt 'ie dan in de winkels:
Qua tracklist grotendeels hetzelfde als 'Back in the US', maar dat is geen reden om 'm te laten liggen natuurlijk
Er staan ook nummers op als She's Leaving Home en I've Just Seen A Face, die hij weer niet in de US speelde. (wel in Nederland overigens)
Ohja, en er staan stukjes van St. Petersburg op.. Helter Skelter bijvoorbeeld![]()
//EDIT: Sterker nog.. Zojuist de vanLeest gebeld.. Hij blijkt gisteren al te zijn uitgekomen
Idd een combinatie met een uitgebreide documentairequote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
is dit een voledig concert, of weer zoals Back in the US een combinatie documentaire/concert?
zouden ze 'm nog steeds nodig hebben en voeren als hij 64 is?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 13:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nog 1 jaartje en dan...![]()
Maar gefeliciteerd![]()
Ja, de aankondigingen van Lennon zijn prachtig. Één van mijn favorieten is wanneer ze op ' t podium She Loves You instarten en hij tijdens 't aftellen ineens heel lomp begint te lachenquote:Op woensdag 22 juni 2005 11:13 schreef Nokia3310 het volgende:
7 juli is een mooie dag, dan ben ik jarig
De anthology inmiddels helemaal gekeken en wat mij betreft: niets dan lof! Helemaal geweldig. Heb af en toe echt in een deuk gelegen, bijvoorbeeld toen Lennon verstandelijk gehandicapten nadeed bij een optreden. Zo fout maar ook zo grappig
Het zijn wel 2 cd's hè, dan valt het nog wel meequote:Op woensdag 22 juni 2005 21:11 schreef TheGrandWazoo het volgende:
19,50 is nog veel te veel, stelletje afzetters.
Ik wou al zeggen...quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:29 schreef TheGrandWazoo het volgende:
o, cd. Pardon.
Heb ik ook (quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:52 schreef arthurvries het volgende:
Ik heb de LP van de White Album. Da's toch veel authentieker!
Jajaja, hou maar opquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:08 schreef Jane het volgende:
En ik heb een genummerde White Album LP met foto's én met poster.![]()
Dan wil ik nog even melden dat ik hem ook heb (jaja, met posters en 4 'foto's')quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:24 schreef webfreak het volgende:
[..]
Jajaja, hou maar op
Ik begin thans te kwijlen. Alsof ik nog niet genoeg vocht verlies op deze warme dagen
Welke dvd en welke uitvoeringen waarvan?quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:26 schreef Seborik het volgende:
Leuk die dvd. In hoeverre verschillen de uitvoeringen van elkaar op het reeds genoemde na?
Ik neem aan dat je Red Square bedoelt.quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:26 schreef Seborik het volgende:
Leuk die dvd. In hoeverre verschillen de uitvoeringen van elkaar op het reeds genoemde na?
Ik krijg 'm niet te zien, omdat je imageserver moeilijk doet.quote:
nicequote:Op donderdag 30 juni 2005 21:03 schreef -Dries- het volgende:
vreemd.
nu?
http://img81.imageshack.us/my.php?image=beatles0qd.jpg
EDIT// ow oke
Komt in in Pepper-uniform???!!!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:45 schreef Nokia3310 het volgende:
Zometeen Live8. Live 8 wordt om 3 uur geopend door Paul McCartney met het nummer Sgt. Peppers Lonely Hearts club band (Paul in het originele uniform!). Dan omstreeks half 11 vanavond zingt hij 'The long and winding road' en daarna sluit hij samen met George Michaelen Mick Jagger af (nummer onbekend).
Kijken dus!
Hij sluit ook af in Londen. Als het goed is met The Long And Winding Road en daarna de finale samen met andere artiesten.quote:
Ja rond half 11 zingt hij the long and winding road en sluit daarna de show af met Mick Jagger en George Michael. Sgt Peppers was overigens samen met U2.quote:
Vond het erg meevallen, in tegenstelling tot zijn versie van Let it Be 20 jaar geleden op Live Aidquote:
Wat ben ik ineens blij dat ik dat gemist heb.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:33 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Vond het erg meevallen, in tegenstelling tot zijn versie van Let it Be 20 jaar geleden op Live Aid![]()
Dat lag zeker niet aan Paul, maar aan een kabeltje dat een technicus eruit getrokken had. Toen was zijn zang dus een half nummer niet te horen, maar het publiek zong gelukkig des te harder.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:42 schreef DaveM het volgende:
[..]
Wat ben ik ineens blij dat ik dat gemist heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |